Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jason X
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:16
quote:
Lastig om met zekerheid te zeggen, maar mijn ervaring leert dat toen ik de telefoon in gebruik nam, de meldingen over hoog verbruik me ook om de oren vlogen. Heb het dus maar uitgezet, want zo schiet het hoe dan ook z'n doel voorbij.

De sociale apps zijn helaas altijd geneigd om op de achtergrond veel contact te onderhouden met het mothership (dus ook Instagram, ook al open je die zelf niet). Heeft ook met rechten te maken dus daar zou je nog wat mee kunnen spelen.

Alternatief is geen enkele van die apps te installeren en dan kijken hoe je verbruik zich houdt. En dan kan je ze één voor één installeren met paar dagen tussenpozen, om te kijken hoe groot de impact van elke is.

Beste alternatief, maar misschien iets minder gebruiksgemak, is de mobiele websites gebruiken via een browser. Scheelt wel het meeste batterij.

• ikdeaad
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-01 20:32
Facebook en Messenger staan erom bekend dat ze stroomvreters zijn.

• bever01
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06-02 10:51
het probleem doet zich nu minder voor blijkbaar.
Heb Facebook en Messenger opnieuw geinstalleerd.
Iets anders:

De eerste keer dat hij leeg is volledig laten leeglopen tot hij uitvalt en dan pas trg opladen tot 100% ?
Of tot 0-10% ?

Ik namelijk daarnet voor de eerste keer muziek op mijn gsm geplaatst met usb kabeltje.
Probleem was dat hij direct begon op te laden, hopelijk geeft dit later geen problemen..

Hoe kun je dan je gsm aansluiten op de pc zonder dat hij direct begint op te laden ?

bever01 wijzigde deze reactie 18-01-2017 11:39 (5%)

• ikdeaad
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-01 20:32
Huidige batterijen (li-ion) kunnen probleemloos aan de oplader.
Ze hebben o.a. geen last van het geheugen effect.
Te ver ontladen is echter wel af te raden want dan kan de batterij totaal onbruikbaar worden.

In de mate 9 zit een zgn lipo batterij oftewel een lithium-ion polymeer batterij.
http://www.pkracing.nl/akkuLipomenu.jsp
De ingebouwde beveiliging door Huawei is volgens mij meer dan voldoende zodat je ook andere laders kan gebruiken.
Vandaar ook de meegeleverde adapter.

ikdeaad wijzigde deze reactie 18-01-2017 12:56 (56%)
Reden: Aangepast en aangevuld

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:35
Hebben jullie toevallig de china of EU versie?
Ik zit nog op B115 en er zijn geen updates te krijgen?

• kabrok
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 03:01
Ik heb de eu versie. Gewoon op fw 138. Ik denk dat je nog even geduld zult moeten hebben.

• waah
quote:
kabrok schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:41:
Ik heb de eu versie. Gewoon op fw 138. Ik denk dat je nog even geduld zult moeten hebben.
Was ik al bang voor. Vanavond maar even kijken of ik het kan forceren :+

• kabrok
quote:
waah schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:27:
[...]

Was ik al bang voor. Vanavond maar even kijken of ik het kan forceren :+
Misschien kun je het via funkyhuawei proberen.
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3515875

Zal wel de thread even goed lezen als ik jou was 8)

• mambo No5
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:18

mambo No5

Bad Apple?

Sinds vanmiddag ben ik ook de trotse eigenaar van een Mate 9: gelijk thuis de 138 build als update gekregen en alles geïnstalleerd. Ik ben in ieder geval heel erg blij met de snelheid (komende van een Samsung Note 3) en het display, ondanks dat deze iets groter en LCD is tov. de Note 3 moet ik zeggen dat ik 'm ronduit prachtig vind.
* mambo No5 is een happy customer. *O*

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• bever01
  • Laatst online: 06-02 10:51
Jammer genoeg

Het probleem doet zich terug voor dat bij Facebook en Messenger er een HOOG intensief energieverbruik is op de achtergrond.

Iemand die hier ook nog last van heeft?

Wel goed dat het niet toestel gerelateerd is.

bever01 wijzigde deze reactie 06-02-2017 10:51 (3%)

• waah
quote:
kabrok schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Misschien kun je het via funkyhuawei proberen.
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3515875

Zal wel de thread even goed lezen als ik jou was 8)
Daar had ik niet zoveel zin in ^_^. Weer alles wissen....
Maar heb ondertussen versie B135 al ontvangen.

Nog altijd erg tevreden over de accuduur, camera etc. Heb nu een screenprotector die de telefoon zwart maakt, maar die past niet helemaal en laat het logo vrij... waardoor er dus een wit vierkantje onderaan de telefoon zit...
dus maar weer op zoek naar een andere screenprotector :+

• kabrok
quote:
waah schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:41:
[...]

Daar had ik niet zoveel zin in ^_^. Weer alles wissen....
Maar heb ondertussen versie B135 al ontvangen.

Nog altijd erg tevreden over de accuduur, camera etc. Heb nu een screenprotector die de telefoon zwart maakt, maar die past niet helemaal en laat het logo vrij... waardoor er dus een wit vierkantje onderaan de telefoon zit...
dus maar weer op zoek naar een andere screenprotector :+
Gelukkig is de accuduur bij 135 nog wel geweldig dan. Bij 138 is het toch wel een stukje minder.

Heb recentelijk deze Screen protector er op geplakt. Ben er zeer tevreden over. http://m.ebay.nl/itm/BROT...-/381949359559?nav=SEARCH

• Tweater2203
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 10-02 21:37
Ik krijg uit verschillende dealers te horen dat deze telefoon moeilijk te leveren is. Ik wil hem kopen met nieuw abonnement bij T-mobile. De T-mobile shop heeft hem niet. Mediamarkt wel. Maar zij zijn heel onzeker over leveringen, terwijl ze wel een goed abonnement kunnen regelen.

• Diversity
  • Laatst online: 17-08 20:25
Hier sinds 2 weken ook in bezit van een Mate 9 en erg tevreden.

Ik gebruik me maatje :+ ook voor zakelijk gebruik en is dus voorzien van 2 simkaarten. Echter wil ik graag dat de 2de simkaart automatisch aan/uit is te zetten in een bepaalde tijdsperiode. Is dat mogelijk?

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:50
quote:
kabrok schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:37:
[...]

Gelukkig is de accuduur bij 135 nog wel geweldig dan. Bij 138 is het toch wel een stukje minder.

Heb recentelijk deze Screen protector er op geplakt. Ben er zeer tevreden over. http://m.ebay.nl/itm/BROT...-/381949359559?nav=SEARCH
Kun je een foto maken van de screenprotector op de telefoon. Ik lees namelijk in de link dat de screenprotector bewust kleiner is uitgesneden. Maar over hoeveel kleiner hebben we het dan :)

• JvdK69
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-02 20:25
Het de HUAWEI Mate 9 Dual Sim op het oog vanwege de dual-sim mogelijkheden. Ik heb me laten vertellen dat je per gesprek kan kiezen welke simkaart gebruikt moet worden. Hoe werkt dit icm met een bleutooth carkit? Ben gewend om met het scrolwieltje op het stuur van mijn Volvo een contact uit het adresboek te kiezen, en voordat ik een hoop geld neerleg voor deze dual-sim telefoon wil ik graag weten hoe bruikbaar deze is vanuit de auto.

• wilcodepilco
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-08 15:46
Ik heb deze vraag ook in het mate 8 topic gepost maar ga het nu ook hier proberen. Ik heb zowel een mate 8 als mate 9 van dichtbij mogen bewonderen en mij valt gelijk een groene gloed op van het scherm tijdens het scrollen. Zodra het scrollen stopt is het gelijk weer weg. Het is niet app gebonden. Het is overal waar je moet scrollen. Ik ben zelf nogal kritisch qua schermen en vind dit niet mooi en storend. Aangezien ik het bij zowel een mate 8 als mate 9 gezien heb ga ik ervanuit dat het een eigenschap is van de lcd's die Huawei gebruikt. Echter, in geen enkele review of forum kan ik er iets over terug vinden. Kan me niet voorstellen dat niemand dit is opgevallen. De mensen waarbij ik het zelf gezien heb op de mate 8 en 9 zien het ook namelijk dus het ligt niet aan mij. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Zo ja , vinden jullie het niet storend of gaat het wennen na verloop van tijd?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:41
quote:
JvdK69 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:05:
Het de HUAWEI Mate 9 Dual Sim op het oog vanwege de dual-sim mogelijkheden. Ik heb me laten vertellen dat je per gesprek kan kiezen welke simkaart gebruikt moet worden. Hoe werkt dit icm met een bleutooth carkit? Ben gewend om met het scrolwieltje op het stuur van mijn Volvo een contact uit het adresboek te kiezen, en voordat ik een hoop geld neerleg voor deze dual-sim telefoon wil ik graag weten hoe bruikbaar deze is vanuit de auto.
Wat ik eerder heb gelezen met andere toestellen, is dat bij het bellen of de telefoon automatisch gaat bellen met de voorkeurssim of dat je alsnog op de telefoon moet aangeven met welke sim je wilt bellen. Hoe dit met de Mate 9 precies zit weet ik niet.

offtopic:
Heb je topic samengevoegd met het topic, aangezien het geen topic waard is.

• waah
quote:
wilcodepilco schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:02:
Ik heb deze vraag ook in het mate 8 topic gepost maar ga het nu ook hier proberen. Ik heb zowel een mate 8 als mate 9 van dichtbij mogen bewonderen en mij valt gelijk een groene gloed op van het scherm tijdens het scrollen. Zodra het scrollen stopt is het gelijk weer weg. Het is niet app gebonden. Het is overal waar je moet scrollen. Ik ben zelf nogal kritisch qua schermen en vind dit niet mooi en storend. Aangezien ik het bij zowel een mate 8 als mate 9 gezien heb ga ik ervanuit dat het een eigenschap is van de lcd's die Huawei gebruikt. Echter, in geen enkele review of forum kan ik er iets over terug vinden. Kan me niet voorstellen dat niemand dit is opgevallen. De mensen waarbij ik het zelf gezien heb op de mate 8 en 9 zien het ook namelijk dus het ligt niet aan mij. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Zo ja , vinden jullie het niet storend of gaat het wennen na verloop van tijd?
Ik herken niet echt wat je benoemd? tijdens het scrollen blijven de kleuren bij mij gewoon hetzelfde?
Heeft die de kleur ook gecalibreerd? of iig aangepast met het passende menu? misschien dat die standaard wat groen is, en dat het daarom zo lijkt?

• Dhr.Maassen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-07 19:48
Ervaren jullie de notificatieteller als vervelend? Dus dat je niet aan bovenkant zien welke meldingen er zijn, maar de bar eerst naar beneden moet sliden?

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:31
Als je hem update heb je weer icoontjes ;)

• Finger
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 10-08 08:58
Heb hem sinds gisteren en moet zeggen dat hij goed bevalt en lekker snel is. Ook de vingerafdruk scanner is mega snel vergeleken bij mijn vorige toestel de Iphone6. Moet nog wel wennen aangezien dit me eerste Android toestel is, tot nu toe zie ik plus en min maar ben zeker zeer tevreden. Alleen blijft vanaf vandaag chrome steeds crashen vanaf het openen, ik gebruik nu ghostery wat ook geen staf is, maar toch vervelend. Meer mensen die dit probleem hebben?

• Thijssie007
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01:07
quote:
Finger schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:32:
Heb hem sinds gisteren en moet zeggen dat hij goed bevalt en lekker snel is. Ook de vingerafdruk scanner is mega snel vergeleken bij mijn vorige toestel de Iphone6. Moet nog wel wennen aangezien dit me eerste Android toestel is, tot nu toe zie ik plus en min maar ben zeker zeer tevreden. Alleen blijft vanaf vandaag chrome steeds crashen vanaf het openen, ik gebruik nu ghostery wat ook geen staf is, maar toch vervelend. Meer mensen die dit probleem hebben?
Misschien helpt het om de cache/het geheugen van Chrome te wissen. Instellingen --> Apps --> Chrome --> geheugen(cache wissen) --> ruimte beheren --> alle gegevens wissen. LET OP, hierdoor raak je wel alle gegevens van Chrome kwijt die niet in je account staan.

• Finger
quote:
Thijssie007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Misschien helpt het om de cache/het geheugen van Chrome te wissen. Instellingen --> Apps --> Chrome --> geheugen(cache wissen) --> ruimte beheren --> alle gegevens wissen. LET OP, hierdoor raak je wel alle gegevens van Chrome kwijt die niet in je account staan.
helaas werkte dat ook niet, had ik al geprobeerd. Toch bedankt.

• dave1972
  • Laatst online: 14-08 12:07
Is hier al iemand die zijn toestel van root heeft voorzien? Zo ja moet je echt Huawei bellen voor de code van om de bootloader te unlocken?

Iphone 7 Plus

• kabrok
Sinds vanochtend doet mijn mate 9 het niet meer.
Wekker ging af, alles was prima en ineens loopt hij vast. Ik dacht, o dan maar een soft reset. En toen begonnen de problemen. Hij zit nu stuck in een bootloop, booten tot Huawei logo en dan weer rebooten.

Gelukkig heb ik mijn Nexus 6 nog. Hoop dat ik vanavond via men pc de boel kan factory resetten. Anders word het een garantie aanvraag. Baal wel :(

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06:11
quote:
kabrok schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:00:
Sinds vanochtend doet mijn mate 9 het niet meer.
Wekker ging af, alles was prima en ineens loopt hij vast. Ik dacht, o dan maar een soft reset. En toen begonnen de problemen. Hij zit nu stuck in een bootloop, booten tot Huawei logo en dan weer rebooten.

Gelukkig heb ik mijn Nexus 6 nog. Hoop dat ik vanavond via men pc de boel kan factory resetten. Anders word het een garantie aanvraag. Baal wel :(
Ja dat is balen idd.

Heb je je toestel ook geregisteeerd binnen 30 dagen van aankoop op de huawei site?

Dan heb je wat extra voordelen als je toestel kapot is..

3 jaar garantie ipv 2. En je toestel wordt binnen 3 dagen gemaakt.

Aggressor wijzigde deze reactie 21-02-2017 08:05 (4%)

• kabrok
quote:
Aggressor schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:03:
[...]

Ja dat is balen idd.

Heb je je toestel ook geregisteeerd binnen 30 dagen van aankoop op de huawei site?

Dan heb je wat extra voordelen als je toestel kapot is..

3 jaar garantie ipv 2. En je toestel wordt binnen 3 dagen gemaakt.
Ja, heb ik meteen de zelfde dag nog gedaan. Hoop liever dat ik het softwarematig op kan lossen maar als er niets anders op zit.. Houd jullie up to date :)

E/

Morgen het apparaat maar opsturen naar het Huawei reparatie centrum Aka dynafix :'). Kreeg de telefoon niet eens in recovery mode. Via hisuite fixen werkt al helemaal niet, in Download mode gaf hisuite aan de telefoon wel te zien maar hij werd niet ondersteund, wat een grap.

Heb nog nooit een telefoon gehad die ik niet kon fixen, men Samsung's en Nexus kreeg ik altijd aan de praat en die telefoons waren allemaal geroot. Deze mate 9 heb ik niet eens aangeraakt met iets wat in de buurt komt en hij raakt al in een bootloop. Not amused here.

kabrok wijzigde deze reactie 21-02-2017 20:49 (35%)

• Clarab
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-08 19:44
Ik krijg zojuist een nieuwe firmware binnen, MHA-L29C432B156.
Camera kan nu 10X inzoomen en dat werkt rdeleijk goed als je een vaste hand hebt of statief.

• dave1972
  • Laatst online: 14-08 12:07
Ik kreeg m ook binnen maar moet nu f stock recovery flashen om m binnen te halen 😁

Loopt wel netjes moet ik zeggen, benieuwd hoe t met de accu gaat 🎉🎉🤙

Eerste custom ROM is ook uit btw....😁

Graag de edit/wijzig knop gebruiken ipv 3 berichten achter elkaar...

The Wizard wijzigde deze reactie 25-02-2017 20:45 (60%)

Iphone 7 Plus

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:09
Heb sinds gisteren ook m'n nieuwe Mate 9 binnen :*)

Werkt heerlijk snel, super veel opties en prachtig scherm, niets dan lof zover!

Ben nu wel gelijk op zoek gegaan naar een fatsoenlijke cover. Ik vind helaas niet wat ik zoek. Wil graag een hoesje waarmee ik de telefoon schuins/rechtop op een tafel kan laten staan (zoiets, maar dan t liefste ook iets waarmee ik 'm óók rechtop kan zetten). En 't liefste eentje met een window in zodat je snel de tijd en notificaties kunt checken zoals ik bij mn oude LG G3 had.
Geen flauw idee of zoiets bestaat. Heb al een aantal websites doorgespit maar helaas zonder resultaat.

Wellicht dat een van jullie de gouden tip heeft? :)

• Khaelos
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 29-04 18:25
Hallo allemaal!
Sinds afgelopen vrijdag trotse eigenaar van een witte Huawei mate 9! _/-\o_
Nu heb ik er een hoesje en een screenprotector bijgekocht ddat zijn de volgende 2 links.

Screenprotector
https://www.gsmpunt.nl/sc...d-glass-screen-protector/

Hoesje
https://www.gsmpunt.nl/ho...rid-kickstand-hoesje-wit/

Over het hoesje ben ik zeer te spreken, over de protector echter veel minder.. :-(
Ik heb hem zoals het hoort er op geplaatst, echter zit er aan de boven en onderkant (minder belangrijk) maar ook aan beide zijkanten een rand van zeker 2-3mm waar er WEL scherm zit maar waar de protector dus niet overheen zit.
Ik heb met gsmpunt gebeld en die zeggen dat het aan het aflopen van het scherm ligt, echter zit die afloop een heel stuk verder dan waar de protector stopt.

Ik ben hier niet blij mee om de volgende redenen:
:-( Het is lelijk
:-( je ziet de rand van de protector altijd.
:-( er komt vuil tussen de rand van de protector en de rand van het hoesje.
:-( het scherm is niet beschermd daar waar de protector niet zit.

Nu is mijn vraag weet iemand of en zo ja waar ik een protector kan krijgen die WEL helemaal over het scherm gaat?

• kabrok
Dat is normaal bij glazen protectors voor de mate 9.er zijn helaas geen fatsoenlijke protectors die helemaal over het scherm heen gaan. Ik heb er 1 van brotect op men mate zitten en die zie je bijna niet en hij is maar net iets te klein voor het scherm. Zoek maar een paar posts terug. Daar had ik een linkje gedropt.
quote:
Khaelos schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:49:
Hallo allemaal!
Sinds afgelopen vrijdag trotse eigenaar van een witte Huawei mate 9! _/-\o_
Nu heb ik er een hoesje en een screenprotector bijgekocht ddat zijn de volgende 2 links.

Screenprotector
https://www.gsmpunt.nl/sc...d-glass-screen-protector/

Hoesje
https://www.gsmpunt.nl/ho...rid-kickstand-hoesje-wit/

Over het hoesje ben ik zeer te spreken, over de protector echter veel minder.. :-(
Ik heb hem zoals het hoort er op geplaatst, echter zit er aan de boven en onderkant (minder belangrijk) maar ook aan beide zijkanten een rand van zeker 2-3mm waar er WEL scherm zit maar waar de protector dus niet overheen zit.
Ik heb met gsmpunt gebeld en die zeggen dat het aan het aflopen van het scherm ligt, echter zit die afloop een heel stuk verder dan waar de protector stopt.

Ik ben hier niet blij mee om de volgende redenen:
:-( Het is lelijk
:-( je ziet de rand van de protector altijd.
:-( er komt vuil tussen de rand van de protector en de rand van het hoesje.
:-( het scherm is niet beschermd daar waar de protector niet zit.

Nu is mijn vraag weet iemand of en zo ja waar ik een protector kan krijgen die WEL helemaal over het scherm gaat?

• kosterj
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-06 16:43
quote:
Op mijn vorige telefoons had ik de Ultimate Shield tempered glass protector. Die zijn mij altijd super bevallen. Inmiddels heb ik deze ook besteld voor mijn Mate 9. Ik ben in afwachting van de levering en ik verwacht eigenlijk dat hij past zonder de nadelen die jij noemt.

• Khaelos
OK dan wacht ik even af wat die van jou doet.. En dat van brotech had ik inderdaad gister ook langs zien komen. Dus dat is ook nog een optie.

• kosterj
quote:
Khaelos schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:20:
OK dan wacht ik even af wat die van jou doet.. En dat van brotech had ik inderdaad gister ook langs zien komen. Dus dat is ook nog een optie.
Hij is binnen. Hij bedekt de hele voorkant dus inclusief de bezels aan boven- en onderkant. Positioneren vraagt een vaste hand maar ik deed het vaker. Hij zit perfect. Ik ben tevreden.

• waah
quote:
kosterj schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:37:
[...]

Hij is binnen. Hij bedekt de hele voorkant dus inclusief de bezels aan boven- en onderkant. Positioneren vraagt een vaste hand maar ik deed het vaker. Hij zit perfect. Ik ben tevreden.
Linkje?

• kabrok
Past er nog wel een hoesje omheen?
quote:
kosterj schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:37:
[...]

• kosterj
quote:
kabrok schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:41:
Past er nog wel een hoesje omheen?

[...]
Uiteraard. Er wijzigt niks aan de afmetingen van de telefoon hè.

• waah
quote:
oh die heb ik al, maar die is bij mij vrij snel stuk gegaan. Daarnaast onbegrijpelijk dat ze zo'n lelijk vierkantje vrij laten voor het Huawei logo. Erg lelijk, zeker als je (zoals ik) de zwarte hebt op een witte telefoon.

Hij past wel goed, maar ook snel stuk. Al heb ik er een heel stuk minder voor betaald: :+
https://nl.aliexpress.com...-9H-2-5D/32770388979.html

Mijn zoektocht voor een stevige screenprotector gaat nog even verder :Y)

• Sixblade
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-08 16:48
Ik zit erg te twijfelen tussen de mate 9 en de P10 Plus. Vooral die home knop van de P10 lijkt me erg handig met die veeg acties. Wat vinden jullie van de P10 Plus?

• Khaelos
quote:
Sixblade schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:22:
Ik zit erg te twijfelen tussen de mate 9 en de P10 Plus. Vooral die home knop van de P10 lijkt me erg handig met die veeg acties. Wat vinden jullie van de P10 Plus?
er is ook een een P10 forum hoor :9

[Huawei P10] Ervaringen & Discussie

• Khaelos
on topic: Die screenprotector ziet er goed uit alleen dat gaatje voor het logo is echt raar..
en begin eerlijk gezegd wel te wennen aan mijn huidige protector

• kabrok
Heb ondertussen een nieuwe mate 9 gekregen. Had een tijdje geleden gepost dat mijn mate 9 gecrasht was. Het was dus een hardware probleem want bij dynafix kwamen ze niet tot een oplossing.

Wel netjes opgelost met een nieuw toestel.
Ben weer tevreden alleen moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje huiverig ben :p hopelijk gaat deze telefoon gewoon nog de volle 2+ jaar mee.

• Frankvbr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:23
Heb aardig wat gegoogled over dual sim mogelijkheden maar het wordt me juist alleen onduidelijker. Deze telefoon zou dual sim standby zijn, maar dat spreekt tegen als ik lees wat er mogelijk zou zijn.

Eigenlijk heb ik maar twee vragen. Wie kan deze beantwoorden/voor mij testen?

Stel ik gebruik 2 simkaarten. Sim1: (werk) Bellen+Data Sim2: Bellen

- Als ik met Sim2 telefoon opneem/bel krijg ik dan nog wel data binnen via Sim1? Bijvoorbeeld whatsappjes tijdens het gesprek?
- Kan ik bij uitbellen in hands free modus (bluetooth carkit) standaard via Sim2 laten bellen? Zodat dit niet op telefoon geselecteerd hoeft te worden?

Oh, iemand dit trouwens uitgeprobeerd op de mate?

BuG2FiX in "[HowTo] Dual sim EN sd-kaart in één telefoon (Honor 7)"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Khaelos
Nog even over de eerder genoemde screenprotector.. Hij begint nu al op een aantal plekken aan de zijkant barstjes te vertonen en zelfs af te brokkelen.. OK het is glas maar kom op zeg..

• D.Igibeet
  • Nu online
Beste mensen,
Ik kan niet wennen aan die voorgeïnstalleerde toetsenbord. Toestel reageert soms traag, en lijkt niet te reageren op lichte aanraking.
Zijn er nog aanpassingen of andere oplossing voorhanden om mijn mate 9 fijner te laten draaien?

• waah
quote:
Khaelos schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:48:
Nog even over de eerder genoemde screenprotector.. Hij begint nu al op een aantal plekken aan de zijkant barstjes te vertonen en zelfs af te brokkelen.. OK het is glas maar kom op zeg..
Ik had hetzelfde. Heb nieuwe besteld maar wacht tot ze binnen komen
quote:
D.Igibeet schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:11:
Beste mensen,
Ik kan niet wennen aan die voorgeïnstalleerde toetsenbord. Toestel reageert soms traag, en lijkt niet te reageren op lichte aanraking.
Zijn er nog aanpassingen of andere oplossing voorhanden om mijn mate 9 fijner te laten draaien?
Herken mij er niet echt in. Maar welk toetsenbord had je hiervoor? misschien die installeren?
Op de mate 9 zit volgens mij standaard Swype, maar je kan gewoon het Google keyboard of een andere installeren.

Voor de slechte responsiveness van het scherm: Welke firmware draai je? want er is een update geweest om dat te verhelpen heb ik gelezen (al heb ik er geen last van gehad, maar misschien helpt het)
Om een of andere reden bij updaten werkt het downloaden van de hele image via je updatemenu soms sneller dan wachten op de normale OTA

• D.Igibeet
  • Nu online
Ik heb het idee dat de swype erg slecht is vergeleken met het Google Keyboard.
Nu werkt schermaanraking gewoon stabiel en altijd even goed.
Hier ben ik al enorm mee geholpen.
De swype heeft enorm veel instellingen vergeleken met Google kb, maar ik kan er niet aan wennen.
uhm firmware...B156 kan dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-08 21:29
Sinds enige tijd ben ik de optie "goed eten" kwijt bij de camera instellingen. Als ik klik op "meer" dan geeft hij aan dat deze optie is geïnstalleerd. Maar ik kan hem nergens meer vinden.
Voor degene die geen idee hebben waar ik het over heb, camera kiezen en dan naar recht swypen.

• kosterj
quote:
ipje schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:24:
Sinds enige tijd ben ik de optie "goed eten" kwijt bij de camera instellingen. Als ik klik op "meer" dan geeft hij aan dat deze optie is geïnstalleerd. Maar ik kan hem nergens meer vinden.
Voor degene die geen idee hebben waar ik het over heb, camera kiezen en dan naar recht swypen.
Die zie ik ook niet, maar ik zag hem ook nooit eerder. Dus geen idee of er iets is gewijzigd.

Edit
Ahh, moest hem nog installeren. Nu staat hij er tussen.

kosterj wijzigde deze reactie 03-04-2017 10:32 (6%)

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 19:25
Heeft iemand hier al ontdekt waar de pro versie te verkrijgen is?

Is het daarnaast zo dat je zowel dual sim, als SD uitbreiding kan gebruiken? Of is het 1 van beide?
Van dit marketing plaatje word ik ook niet wijzer

Extera wijzigde deze reactie 06-04-2017 13:13 (85%)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• kabrok
Je kunt alleen gebruik maken van 2 simkaarten of 1 sd en sim kaart.

• Monkeyk2010
  • Laatst online: 21:49
Vandaag die pzoz tempered glass binnen gekregen van een paar posts terug. Zijn idd erg goede protectors....! Dat spulletje wat je naderhand onder de randen stopt zuigt de randen netjes naar beneden en alles zit dan netjes. Wel even laten drogen, de olie wordt dan lijm achtig waarna het glass super erop zit en tot aan de schermranden toe! Let op er blijft een heel klein stukje onbeschermd dit ligt uiteraard aan het 2.5d scherm..

Monkeyk2010 wijzigde deze reactie 06-04-2017 18:27 (11%)

• kabrok
quote:
Monkeyk2010 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:26:
Vandaag die pzoz tempered glass binnen gekregen van een paar posts terug. Zijn idd erg goede protectors....! Dat spulletje wat je naderhand onder de randen stopt zuigt de randen netjes naar beneden en alles zit dan netjes. Wel even laten drogen, de olie wordt dan lijm achtig waarna het glass super erop zit en tot aan de schermranden toe! Let op er blijft een heel klein stukje onbeschermd dit ligt uiteraard aan het 2.5d scherm..
Heb die protectors ook besteld. Ben zeer benieuwd hoe goed ze zijn, vooral na het lezen van jouw bericht.

Hopelijk komen ze snel binnen, kon volgens aliexpress wel een week of 4 duren nog :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Monkeyk2010
Normaal wel, bij mij waren ze binnen 9 dagen binnen :-)

• waah
Ik zal wel blind zijn, maar mijn google-fu/search-fu laat me even in de steek.
Linkje naar desbetreffende protector? heb nu een prima protector maar die past niet helemaal over het scherm zelf, wat best vervelende kleurtjes geeft op de naden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Monkeyk2010
quote:
waah schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:10:
Ik zal wel blind zijn, maar mijn google-fu/search-fu laat me even in de steek.
Linkje naar desbetreffende protector? heb nu een prima protector maar die past niet helemaal over het scherm zelf, wat best vervelende kleurtjes geeft op de naden.
Die dus: http://s.aliexpress.com/veABn2Ef

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:29
quote:
Frankvbr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:55:
Heb aardig wat gegoogled over dual sim mogelijkheden maar het wordt me juist alleen onduidelijker. Deze telefoon zou dual sim standby zijn, maar dat spreekt tegen als ik lees wat er mogelijk zou zijn.

Eigenlijk heb ik maar twee vragen. Wie kan deze beantwoorden/voor mij testen?

Stel ik gebruik 2 simkaarten. Sim1: (werk) Bellen+Data Sim2: Bellen

- Als ik met Sim2 telefoon opneem/bel krijg ik dan nog wel data binnen via Sim1? Bijvoorbeeld whatsappjes tijdens het gesprek?
- Kan ik bij uitbellen in hands free modus (bluetooth carkit) standaard via Sim2 laten bellen? Zodat dit niet op telefoon geselecteerd hoeft te worden?

Oh, iemand dit trouwens uitgeprobeerd op de mate?

BuG2FiX in "[HowTo] Dual sim EN sd-kaart in één telefoon (Honor 7)"
Ik zie dat je hier nog niet echt antwoord op hebt gekregen, dus doe ik het maar eventjes, al stelde je de vraag een maand geleden ;)

Bij dual-sim moet je bellen los zien van data. Bellen kan altijd via de ene of de andere simkaart. Ze staan allebei standby dus je kunt op ieder moment op allebei de nummers gebeld worden en jij kan altijd tussen beide simkaarten kiezen als jij wilt bellen.

Data gaat altijd of via de ene simkaart of via de andere simkaart (de keuze bepaal je zelf). Die data verbinding zal altijd open staan, ook als je wordt gebeld op simkaart 1 maar je data loopt via simkaart 2.

Of je kunt instellen dat je standaard middels simkaart 1 belt als je telefoon via BT verbonden is weet ik niet. Ik snap wel waarom je de vraag stelt en het klinkt als een nuttige instellingsmogelijkheid :)

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• kabrok
quote:
Monkeyk2010 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:24:
Normaal wel, bij mij waren ze binnen 9 dagen binnen :-)
inderdaad, heb ze gisteren ook binnen gekregen. Heeft al met al maar een weekje geduurd :)

Edit

Zit er goed op, met dat kwastje krijg je de randen wel goed Ja. Echt een aanrader.

Heeft iemand hier trouwens al een update gehad naar een nieuwere firmware dan 158?

kabrok wijzigde deze reactie 08-04-2017 17:13 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monkeyk2010
Iemand bij de pzoz tempered glass ook last dat na enkele dagen links boven los laat? Met wat olie krijg te het dan wel weer netjes maar wel vreemd...

Edit: Moet helaas toch terug komen op mijn eerdere ervaring, de pzoz is een goede protector echter blijft de "olie" onder het scherm vandaan komen en krijg je alsnog de wittte randjes omdat je te maken hebt met 2.5d scherm randen.
Toch maar weer wat anders besteld, eens kijken of daar iets beters bij zit!

Deze: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.MgfIHW

En deze: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.MgfIHW

Monkeyk2010 wijzigde deze reactie 10-04-2017 15:24 (78%)

• Monkeyk2010
Dubbel...

Monkeyk2010 wijzigde deze reactie 10-04-2017 15:22 (97%)

• kosterj
quote:
Ik heb vanaf het begin de Ultrashield tempered glass protector en ben erg tevreden. Hij past prima en eigenlijk is hij zo onmerkbaar aanwezig dat ik bijna vergeet dat hij er is.

• Monkeyk2010
quote:
kosterj schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:44:
[...]

Ik heb vanaf het begin de Ultrashield tempered glass protector en ben erg tevreden. Hij past prima en eigenlijk is hij zo onmerkbaar aanwezig dat ik bijna vergeet dat hij er is.
Linkje?

• AMD and INTEL
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 06:54
Wat is beter huawei p10 plus of mate 9 ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aggressor
quote:
AMD and INTEL schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:15:
intel

-edit-

Het is maar net wat je wilt....
De Mate 9 is net iets groter

https://recombu.com/mobil...plus-vs-p9-plus-vs-mate-9

Aggressor wijzigde deze reactie 16-04-2017 20:20 (31%)

• AMD and INTEL
quote:
Aggressor schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:19:
[...]

intel

-edit-

Het is maar net wat je wilt....
De Mate 9 is net iets groter

https://recombu.com/mobil...plus-vs-p9-plus-vs-mate-9
Ik wil p10 plus niet p9 ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aggressor
quote:
mate 9 staat er toch ook tussen?
ik zou gewoon lekker op youtube kijken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finger
Iemand anders als opgevallen dat ie met een zaklaanraarn komt inplaats van een zaklantaarn?

• RickNL2
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-07 23:21
quote:
AMD and INTEL schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:15:
Heb zelf besloten om de Mate 9 te halen, groter scherm + dikke batterij wegen voor mij zwaarder dan een paar pixels extra en een iets betere camera.

Zullen puur persoonlijke afwegingen zijn die je moet maken.

• AMD and INTEL
quote:
RickNL2 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:46:
[...]

Heb zelf besloten om de Mate 9 te halen, groter scherm + dikke batterij wegen voor mij zwaarder dan een paar pixels extra en een iets betere camera.

Zullen puur persoonlijke afwegingen zijn die je moet maken.
Ik ga denk ik toch voor de s8 ;)

• Supremes
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-08 09:46
Ik heb de Mate 9 nu sinds de release, en ik moet zeggen: hij bevalt uitstekend. Heb de Mocha Brown-versie, en die vind ik nog steeds errug mooi. De meegeleverde screenprotector er na een paar maanden afgehaald, en sinds die tijd gewoon zonder gedaan. Daar blijkt het glas hard genoeg voor, want nog geen krasjes kunnen ontdekken tot op heden.
Het enige kritiekpunt komt met betrekking tot de software: apps van derden willen nog wel eens vastlopen. Heb het vooral met Instagram en Jodel, maar ben er nog niet uit wat de oorzaak is. Kom van een iPhone 7 Plus, en ben overgestapt op deze simpelweg omdat ie fijner is.

• waah
quote:
Monkeyk2010 schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:48:
Iemand bij de pzoz tempered glass ook last dat na enkele dagen links boven los laat? Met wat olie krijg te het dan wel weer netjes maar wel vreemd...

Edit: Moet helaas toch terug komen op mijn eerdere ervaring, de pzoz is een goede protector echter blijft de "olie" onder het scherm vandaan komen en krijg je alsnog de wittte randjes omdat je te maken hebt met 2.5d scherm randen.
Toch maar weer wat anders besteld, eens kijken of daar iets beters bij zit!

Deze: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.MgfIHW

En deze: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.MgfIHW
Hier werkt die pzoz-protector prima. Nu een goede 5 dagen erop zitten. Na het lezen van jouw probleem, wel rijkelijk de olie eronder gedaan... en voorzichtig drooggedept en een half uurtje laten drogen zodat ik niet per ongeluk de olie onder het scherm zou wegdrukken... want denk dat de olie uit moet harden.

Enige protector die goed buiten het scherm past. Anders altijd een rand op het scherm, en die krijgt allemaal kleuren als je hem gebruikt (doordat de LED's ze oplichting)

• Monkeyk2010
quote:
waah schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:50:
[...]

Hier werkt die pzoz-protector prima.
Enige protector die goed buiten het scherm past. Anders altijd een rand op het scherm, en die krijgt allemaal kleuren als je hem gebruikt (doordat de LED's ze oplichting)
Helaas heb ik hem er weer afgehaald. Als je poetst dan duw je als het ware de olie eronder uit. Heb het een paar weken geprobeerd om steeds weer olie toe te voegen alleen bleef de olie eruit komen (droogt dus niet hard op)
Heb nu een andere erop die van carbon aan de zijkant en boven/onderkant alleen das ook niks...
Vrees dat het een nillkin word dan maar niet compleet dekkend...

• waah
Nog geen last van, maar ga het in de gaten houden. Plaats wel een update over een aantal weken (zo niet, en als je dit leest, feel free to remind me)

• 1475paul
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:42
Hallo
heb zitten zoeken en googelen maar kun je de app van de camera verwijderen van het vergrendelscherm of een andere plaatsen.

• kabrok
Hier begint die pzoz protector ook een beetje los te laten rechts onder in het hoekje. Heb hier geen problemen mee aangezien de rest nog prima vast zit. Heb de mijne dan ook wel erg laag geplaatst.

Heb er iig geen last van dat er olie onder vandaan komt.

• 1475paul
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:42
hoe kan ik de systeembestanden zien.
ook google tekst uitzetten kan ik ook niet ,zie deze niet bij apps staan.Hoe kan ik dat zien of aanzetten om deze uit te zetten
en is er een app zoals Package Disabler maar voor de huawei mate 9
Heb geen root
en kom van s7
maar heel tevreden over de mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Er is weer een update voor de telefoon.
Iets met 6x zoom
Wat veranderingen voor een smoothere werking.
Beveiligings updates van google.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
Verkeerd

Aggressor wijzigde deze reactie 12-05-2017 21:14 (93%)

• waah
@chucky666 welk versienummer is dat?

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
quote:
Nevermind wat hier stond! :D

Korumera wijzigde deze reactie 13-05-2017 11:12 (32%)

PSN: Korumera

• waah
quote:
Korumera schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:05:
[...]

Als ik me niet vergis is het EVA-L09C432B386 dat is in ieder geval de laatste waar ze het over hebben op XDA, ik zelf zit nog op 383 krijg hem vanzelf wel binnen.
Dat lijkt me sterk aangezien ik op 186 zit.
We hebben het over de Mate 9, niet de P9

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
quote:
waah schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Dat lijkt me sterk aangezien ik op 186 zit.
We hebben het over de Mate 9, niet de P9
Oops haha :) verkeerde topic gebookmarked ;)

PSN: Korumera

• kabrok
Ook de update naar 182 mogen ontvangen. Fijn dat Spotify nu ook een lockscreen notificatie laat zien.

Ook starten de apps wat sneller en is de standby tijd iets verbeterd voor mij dan althans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lremmers
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die nog op 138 zitten?
Ik heb nog geen OTA gekregen.

• kabrok
quote:
lremmers schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:42:
Zijn er nog meer mensen die nog op 138 zitten?
Ik heb nog geen OTA gekregen.
Ondertussen wel al mogen ontvangen?
Het gaat als het goed is volgens je simkaart(land etc.) wanneer je een update kan ontvangen.

• waah
Hier ook 186. al controleer ik zelf de updates (of download volledige update via het updatemenu).

Nog nooit een automatische gekregen. Altijd via het updatemenu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lremmers
  • Niet online
Wat bedoel je met update menu?
instellingen>systeemupdate>controleren op updates?
Dat heb ik gedaan, maar hij zegt "geen updates"

Ik heb er geen sim in zitten, moet ik die erin hebben?

• kabrok
quote:
lremmers schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:39:
Wat bedoel je met update menu?
instellingen>systeemupdate>controleren op updates?
Dat heb ik gedaan, maar hij zegt "geen updates"

Ik heb er geen sim in zitten, moet ik die erin hebben?
Wat ik er op xda van las is dat het op sim kaart gaat. Je kunt het proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lremmers
  • Niet online
Dank jullie, met de sim kaart erin kreeg ik hem gelijk te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-08 18:17
Klopt het dat ik niet op de externe SD kaart kan schrijven vanuit welke app dan ook ?
Het kaartje is niet kapot het heeft gewoon gewerkt.
Zelfs onder 'developers options' kun je het schuifje 'force write to external SD' niet aanzetten. Lijkt me een ernstige bug.

Als dat zo ik breng ik hem terug omdat als zo iets essentieels als wegschrijven naar media wel moet werken op een apparaat van 700 euro.