Gisteren de update naar 8.0.0.369 uitgevoerd. Deze bevat de nieuwste Google beveiligingspatch, van juni 2018.
Leuk projectje, @Waah.
Leuk projectje, @Waah.
Ik heb de schermen niet naast elkaar gehad, maar het scherm ziet er op het eerste gezicht niet anders uit. Het Huawei logo zit onder een kraslaagje zodat het niet zichtbaar is dat het een Huawei logo heeft. Waarschijnlijk dus wel namaak.Krypt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:29:
Laat even weten hoe het gegaan is.
Is het een oem scherm of Chinese variant?
Ben benieuwd of er verschil te zien is tussen de 2 schermen.
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 14-07-2018 21:35 ]
Firmware Finder for Huawei installeren vanuit de Play Store.renderb schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:06:
Nu 3 dagen een mate 9 van belsimpel in huis, maar hij geeft nog steeds aan dat er geen updates zijn. Er zit tijdelijk een prepaid sim in om te testen. Ook heb ik de updater bijgewerkt via de play store, harde reset etc, maar de updater app en hisuite blijven zeggen dat ik de meest recente firmware heb: MHA-L29C432B115(official) en security patch is 1 october 2016.
Heeft iemand nog een suggestie behalve rooten etc? Anders gaat hij terug naar de winkel.
Bedankt. Zag heel wat berichtjes dat dit niet meer zou werken, maar na 3 uurtjes klooien lukte het eindelijk.dg2207 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:05:
[...]
Firmware Finder for Huawei installeren vanuit de Play Store.
Op Youtube even zoeken naar een how to
Hey! Heb je een linkje naar dat scherm? Desnoods als pm.Waah schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:03:
@D.Igibeet ik denk dat de Play Store een update heeft gehad die het probleem heeft verholpen. Niet de mate 9 zelf.
Ondertussen heb ik een kapot scherm gehad. Laten repareren voor 100 euro. Na een aantal weken begon de batterij het slecht te doen. Bleek de accu te zijn (1,5 jaar oud). Bij het starten van zware apps (camera etc) herstartte de telefoon. Heel vervelend.
Dus nieuwe accu besteld. Toen ik de accu kreeg, had de oude accu het scherm al losgedrukt. Was bol gaan staan. Heb nu een nieuwe accu erin van Subtel (3 jaar garantie) en nu werkt die weer als nieuw! en dat voor 3 tientjes incl. gereedschap. Dus als je accu duidelijk minder wordt, zeker de moeite waard. Het vervangen is 10 minuten werk en echt goed te doen.
Helaas de telefoon wel laten vallen voor ik er een protector omheen had. Dus nu weer een barst.
Dus doe nog een laatste redpoging. Heb een nieuw scherm besteld (zwart ipv wit) inclusief het frame zodat ik gewoon zonder gedoe met heat-guns en lijm het display kan overzetten. Ook in China een nieuwe achterkant besteld. Een rode. Leek me wel een vette combi. 4 nieuwe screenprotectors + doorzichtige case voor de veiligheid.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zodra ik alles geinstalleerd heb zet ik wel ff foto's neer. Maar verzenden zal wel even duren....
Kan je daar geen garantie op claimen? Want dat is gewoon. Slechte upload dus.Chirrel schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:00:
@Waah Heh, balen. Had er laatst een scherm in laten zetten door een kopie bedrijf waardoor nu het bovenste gedeelte als 1 touchgebied wordt gezien en de vibramotor niet meer werkt.
Dan maar een ander scherm, alsnog bedankt!
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
[ Voor 5% gewijzigd door KoffieAnanas op 16-03-2019 10:28 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Krypt op 16-03-2019 10:27 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Stelsol op 12-04-2019 20:02 ]
Hij is bij mij als normale, officiële update binnen gekomen. Wat is Histore?mambo No5 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 00:31:
Vergeet overigens niet dat 't nog geen officiële update is, maar meer een béta als je 't via de Histore gedownload hebt. De daadwerkelijke versie zal allicht ooit wel een keer uitgerold worden.
(het probleem van de navigatieknoppen is heel erg herkenbaar en inderdaad heel erg irritant. De rest van de software werkt vooralsnog wel naar behoren bij mij)
Je punten zijn grotendeels herkenbaar. Ik hoop dat ze met updates verholpen worden. En apps blijven random afgesloten worden, het geheugenbeheer is veel te agressief afgesteld.Stelsol schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:59:
Ik heb nu sinds twee weken emui 9.0 draaien. Toch ben ik niet helemaal tevreden met deze update. Ik ben benieuwd of jullie de issues die ik ervaar, herkennen:
* de navigatieknoppen onderin het beeld, hebben vaak twee keer aanraken nodig om de gewenste actie uit te voeren. Dit verschilt een beetje per app.
* het snel wisselen tussen twee apps door twee keer op het vierkantje te drukken, werkt niet altijd direct de eerste keer. Dan opent hij gewoon dezelfde app weer. Dit werkte perfect bij emui 8
* de grootte van de quick settings en van de navigatieknoppen onderin het scherm, is niet meer aan te passen. Nu vind ik die naar verhouding erg groot.
* 's ochtends zet ik altijd mijn WiFi, Bluetooth, mobiele data en GPS aan via m'n quick settings. Echter, sinds emui 9 schakelt Bluetooth blijkbaar na een tijdje weer vanzelf uit, want als ik in de auto zit naar m'n werk, moet ik hem telkens weer aanzetten om verbinding te maken met m'n auto (de rest van de dag blijft hij dan wel aan, want 's middags richting huis hoef ik hem niet meer handmatig aan te zetten).
* ik kan in emui 9 geen donkere modus meer selecteren, terwijl ik dat juist heel prettig vond met deze telefoon (ookal heeft hij geen oled scherm)
* de meldingen van nieuwe berichten kon je eerder heel makkelijk groter slepen (bij checken in je lockscreen). Nu moet je voor sommige apps ineens precies op het pijltje drukken om de melding groter te zien.
Dit zijn de punten die ik zo kan bedenken die ik toch wel echt onhandiger vind aan emui 9. Ik zie dit echt als een achteruitgang ten opzichte van emui 8. Ik vind het ook wel gek dat zoiets blijkbaar wel door de kwaliteitscontrole heen gekomen is. Wie test dit? Ik ben benieuwd of jullie dezelfde en misschien nog andere punten opgevallen zijn, en of iemand weet of dit soort dingen nog verbeterd zullen worden...
Het is bij mij als reguliere update binnengekomen, dus geen beta.KoffieAnanas schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:59:
[...]
Je punten zijn grotendeels herkenbaar. Ik hoop dat ze met updates verholpen worden. En apps blijven random afgesloten worden, het geheugenbeheer is veel te agressief afgesteld.
Sorry, bedoelde de HiCare app die standaard meegeleverd word op de mate 9. Daar was een optie om de update wat eerder te krijgen, kennelijk is 'ie in de tussentijd ook officieel uitgekomen. Welke versie draai je? Ik zit momenteel namelijk op 9.0.1.158 (C432E6R1P8).KoffieAnanas schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:55:
[...]
Hij is bij mij als normale, officiële update binnen gekomen. Wat is Histore?
Ik zit op dezelfde versie als jij.mambo No5 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:22:
[...]
Sorry, bedoelde de HiCare app die standaard meegeleverd word op de mate 9. Daar was een optie om de update wat eerder te krijgen, kennelijk is 'ie in de tussentijd ook officieel uitgekomen. Welke versie draai je? Ik zit momenteel namelijk op 9.0.1.158 (C432E6R1P8).
Zelfde versie hier. De wekker van Hyawei zelf (Clock app) geeft bij mijn geen problemen, gaat altijd af. Gebruik je een 3rd party app?
Ik gebruik Sleep as Android. Maar sinds gisteren heb ik ook de wekker van Huawei zelf aangezet... Uiteraard gingen ze vanochtend allebei af. Goed, het is een opeenstapeling van kleine dingetjes die me wel erg doen twijfelen om als volgende telefoon weer een Huawei te kopen. Het is dat ze zo'n prettige batterij hebben en lekker snel zijn (en vooral ook blijven), maar anders...KoffieAnanas schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:29:
[...]
Zelfde versie hier. De wekker van Hyawei zelf (Clock app) geeft bij mijn geen problemen, gaat altijd af. Gebruik je een 3rd party app?
[ Voor 24% gewijzigd door Stelsol op 23-04-2019 11:44 ]
[ Voor 74% gewijzigd door KoffieAnanas op 06-08-2019 21:48 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq