Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:51

De Chinese fabrikant Huawei heeft zijn Mate 9 aangekondigd. De telefoon heeft ten opzichte van vorige Mate-toestellen een iets kleiner scherm. Bovendien is er net als in de P9 een dubbele camera aanwezig, waarvan de een een rgb-sensor heeft en de ander een monochrome sensor.

Waar bij de P9 de resolutie van de monochrome camera gelijk is aan die van de kleurensensor, is dat bij de Mate 9 anders. De nieuwe smartphone heeft een 12-megapixelcamera met rgb-sensor en een 20-megapixelcamera met monochrome sensor. Die monochrome sensor moet meer details vastleggen.

Daarnaast komt Huawei met een eigen snellaadtechnologie. Onder de naam SuperCharge moet de 4000mAh-accu van de Mate 9 binnen anderhalf uur helemaal vol zijn. Het is onbekend met welk vermogen de fabrikant de telefoon laat opladen.

Een andere aanpassing zit in Emui 5.0. Deze leert volgens Huawei van gebruikspatronen, waardoor hij apps minder snel uit het geheugen zal zetten als de gebruiker deze vaak start. Zo moeten veelgebruikte apps vaker snel beschikbaar zijn. Emui 5.0 heeft als basis Android 7.0.

De Mate 9 heeft een 5,9"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De telefoon draait op de onlangs gepresenteerde Kirin 960-soc van Huaweis processordivisie HiSilicon. Deze heeft vier Cortex A73-processorkernen op 2,4GHz en vier Cortex A53-kernen op 1,8GHz, gecombineerd met een Mali G71MP8-gpu van ARM. De Mate 9 heeft 4GB aan lpddr4-geheugen en 64GB aan ufs 2.1-opslag.

Het 190 gram wegende toestel heeft een metalen behuizing met een vingerafdrukscanner aan de achterkant. Die kan ook gebruikt worden als sluiterknop en touchpad. De Android-smartphone komt op 21 november uit voor een adviesprijs van 649 euro.

Er komt ook een variant met de naam Porsche Design Huawei Mate 9. Deze heeft veel dezelfde specs, maar beschikt over een kleiner 5,5"-oledscherm met een resolutie van 2560x1440 pixels met kromming aan beide zijkanten, zoals de Samsung Galaxy S7 edge en Xiaomi Mi Note 2. De vingerafdrukscanner onder het scherm vervangt de onscreen knoppen. Een korte tik op de scanner staat voor Terug, een lange druk leidt naar Home en een veeg opent het multitaskmenu. Dit toestel komt alleen uit in China en Zwitserland. Een prijs is niet bekend. In het geruchtencircuit heette dit toestel ook wel Mate 9 Pro, maar dat is geen naam waarmee Huawei de telefoon zal aanduiden.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.0
SkinEmotion UI 5.0
CPUHuawei Hisilicon Kirin 960
GPUARM Mali G71MP8
RAM4 GB lpddr4
ROM64 GB ufs2.1
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5,9" full-HD-scherm
Back Camera20MP en 12MP (monochroom) (met dubbele Ledflitser)
FrontCamera8MP
Accu4000 mAh (met SuperCharge technology)
KleurRoze, Bruin, Grijs, Goud, Zilver
AfmetingenOnbekend
Gewicht169 g
Prijs649 euro
Release DatumNovember
BijzonderhedenDubbele camera, vingerafdrukscanner ook te gebruiken als touchpad
AccessoiresOnbekend

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.012-10-2016Topic aangemaakt
V2.003-11-2016Specs aangepast aan aankondiging

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 03-11-2016 15:14 (30%)

• x-boxer
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

x-boxer

ik ben moe

Zeer benieuwd naar deze smartphone 😊

Grover!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-12 16:21
Ben ook benieuwd of hij inderdaad met Android 6 komt.
De Mate 8 kwam ook uit met de toen nieuwe Android versie dus het zou me niet verbazen als de Mate 9 alsnog met Android 7 komt.

Ben zelf nog niet aan een nieuw toestel toe helaas..

• rens-br
quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:05:
Ben ook benieuwd of hij inderdaad met Android 6 komt.
De Mate 8 kwam ook uit met de toen nieuwe Android versie dus het zou me niet verbazen als de Mate 9 alsnog met Android 7 komt.
Ben daar ook wel benieuwd naar. De geruchten sprak in ieder geval allemaal over Android 6.0.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zal vrees ik wel LCD worden. Overigens is niet elke configuratie in elke kleur te krijgen volgens dit plaatje:

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• rens-br
quote:
Is dit een vermoeden of heb je hier een bron / gerucht van? Ik kon er helaas niks over vinden.
quote:
Overigens is niet elke configuratie in elke kleur te krijgen volgens dit plaatje:
[afbeelding]
Ik zie het inderdaad. Aangezien er nog niks zeker is over de beschikbaarheid in Nederland verander ik de TS nog even niet.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik ken alleen de 6P van Huawei met een amoled scherm. Al hun andere toestellen hebben volgens mij LCD, net als de Mate 7/8. De geruchten bij OP3 inzake leverproblemen rond amoled schermen helpen dan ook niet mee. Ik weet dus bijna zeker dat hier een LCD inzit, maar ik laat me positief verrassen. Andere merken zijn wel overgestapt zoals de Zenfone 3 DL (als die ooit het levenslicht ziet) en de Axon 7.

• Gadgeteer
Hmm: Mate 9 ook als edge

Vorig jaar werd al bekend dat er door Samsung gebogen schermen zouden worden geleverd aan concurrenten.. De kans op oled wordt weer iets groter dus.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zeker in 5,7"? Er schijnt nog ergens een restpartijtje te liggen. :+

Wel QHD en een thuisknop, terwjil de ander FHD en alleen een knop achterop krijgt?! Wat is dit nu weer voor een onzin. Is het nou zo moeilijk om de ideale telefoon te maken?!

Señor Sjon wijzigde deze reactie 12-10-2016 17:08 (56%)

• mirod
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-12 22:11
Ik las ook ergens dat hij binnen 5 minuten voor de helft zou opladen:) Ik ben in ieder geval geintresseerd.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:20
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:22:
Ik ken alleen de 6P van Huawei met een amoled scherm. Al hun andere toestellen hebben volgens mij LCD, net als de Mate 7/8. De geruchten bij OP3 inzake leverproblemen rond amoled schermen helpen dan ook niet mee. Ik weet dus bijna zeker dat hier een LCD inzit, maar ik laat me positief verrassen. Andere merken zijn wel overgestapt zoals de Zenfone 3 DL (als die ooit het levenslicht ziet) en de Axon 7.
Dat is niet waar. De Mate S heeft ook een amoled scherm, evenals de pas nieuwe P9 Plus. Check het bericht op de frontpage maar. Gerucht is nu ook dat de Mate 9 misschien wel een amoled scherm krijgt, of een van de varianten van de Mate 9 iig.

• Garrett
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:44

Garrett

Watercooler

Lijkt erop dat hij ERG kleine bezels krijgt boven en onder... dat is mooi :)
5.9" in laten we zeggen 15.2cm hoogte... nice :)

Back to airwatercooling....

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:23

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:58:
Hmm: Mate 9 ook als edge

Vorig jaar werd al bekend dat er door Samsung gebogen schermen zouden worden geleverd aan concurrenten.. De kans op oled wordt weer iets groter dus.
Wow, dat ziet er inderdaad erg mooi uit, goede concurentie voor Samsung.

Ben erg benieuwd :)

Timezone: +0:00 Dublin Time; Sláinte! ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣

• Gadgeteer
quote:
Simmeh schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:15:
[...]

Wow, dat ziet er inderdaad erg mooi uit, goede concurentie voor Samsung.

Ben erg benieuwd :)
Concurrentie? Ik denk risico spreiding van Samsung.
De verkopen lopen langzaam achteruit door de opkomst van andere merken. Als je dan alsnog je onderdelen kunt verkopen aan de concurrent, verdien je alsnog.

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:34
Sinds bijna een jaar, gebruik ik de Mate 8. Wat een heerlijk toestel is dit nog steeds. Na al die samsungs die ik daarvoor had, staat het vast, dat het in ieder geval geen samsung meer zal worden in de toekomst. de mate 8, is nog nooit vast gelopen. Bij mijn vorige, de Note 3, moest de accu er af en toe uit, omdat die nergens meer op reageerde.
Zo gauw de Mate 9 beschikbaar is, zal dit mijn nieuwe maatje worden.

Welk model, zal nog spannend worden: http://www.gsmarena.com/h...nt_designs-news-21054.php
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:22:
Ik ken alleen de 6P van Huawei met een amoled scherm.
Al hun andere toestellen hebben volgens mij LCD,
Huawei P9 Plus is ook AMOLED, normale Mate 9 is LCD, Pro-variant wordt AMOLED.
4GB + 64GB ROM, andere varianten komen met meer (werk)geheugen. 12MP + 20MP-camera's.

CLB wijzigde deze reactie 02-11-2016 21:44 (12%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Weinig belangstelling hier...maar ik heb lang op deze dag gewacht 😀

Grover!

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:50
Waarom heb je lang op vandaag gewacht?
quote:
x-boxer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:26:
Weinig belangstelling hier...maar ik heb lang op deze dag gewacht 😀

Galaxy Note III,INEW V3,Hyundai T7s,Galaxy SII Plus,Samsung Galaxy Note Pro 12.2,Xiaomi Note 4G LTE

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Vandaag is de introductie van de Mate 9. Maar met prijzen tot $1.300,- zakt het animo ook wel. ;)

quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:12:
Maar met prijzen tot $1.300,- zakt het animo ook wel. ;)
Mwah die gaan we hier niet zien, wordt een nog exclusievere variant gok ik zo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:12:
Vandaag is de introductie van de Mate 9. Maar met prijzen tot $1.300,- zakt het animo ook wel. ;)
Hoe weet jij de prijzen al zonder aankondiging?
Bijzonder maar goed we zullen zien vanavond ik hoop niet dat je gelijk hebt want dat zijn idd absurde bedragen.

Grover!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat was een gerucht over het topmodel. Sowieso vallen de prijzen tegen van smartphones met maar een paar uitzonderingen dit jaar.

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Mee eens, IPhone Google Pixel, Note 7 allemaal gigantisch geprijsd.
We zullen afwachten en zien vanavond maar als het echt ¤1300,- is zullen er weinig verkocht worden daar koop je een 55"inch UHD TV voor haha 😁

Grover!

quote:
x-boxer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:24:
Hoe weet jij de prijzen al zonder aankondiging?
Hij zei toch ook netjes tot ;) Hier ligt de prijs van het normale model gewoon in lijn met andere prijzen.

EDIT: Zeer mooi apparaatje qua uiterlijk en design, minimale bezels en lag goed in de hand.
Wel wat groot vond ik, maar mijn eigen toestel bevat een 5,0 inch scherm. De software is weer wat meer verWesterd, maar het is nog steeds erg kleurrijk en Aziatisch. Appdrawer is leuk, maar dat kon je natuurlijk ook al bewerkstelligen met een andere launcher. Foto's zagen er in eerste instantie goed uit, net als het scherm. Ondanks het zijn van een LCD-display met full HD-resolutie zag het er gewoonweg weer erg mooi uit.

CLB wijzigde deze reactie 03-11-2016 15:04 (53%)

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:42
Interessant toestel even die reviews afwachten. Huawei mag nog wel wat doen aan het Engels van de directeur want die was niet te verstaan. Hoewel de kwaliteit van beeld en geluid van de stream via periscope ook slecht was. Wellicht hebben andere mensen dan niet zo ervaren.

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Die stream was vreselijk qua geluid haha leek wel of die microfoon het maar voor 30% deed.
Kon die man echt amper verstaan zo zacht stond het geluid.

Grover!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Daar zit je dan te wachten op de Mate 9 met curved scherm... en dan hoor je die prijs... WTF?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Ja Erik dat wordt toch een xiaomi mi note 2 😁

Grover!

• Phusebox
  • Niet online
quote:
x-boxer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:18:
Ja Erik dat wordt toch een xiaomi mi note 2 😁
Mwah, ik was al aan het kijken naar de Mi Mix, maar goed ik ga geen 850+ euro vergokken op een China phone. De Huawei was enkel interessant omdat die ook in Europa te koop gaat zijn. Porsche winkel in Duitsland kan ik wel even naar toe rijden, maar niet voor 1400 euro :X 8)7 |:(

De Mi Note 2 is niet echt een alternatief als ik naar de specs kijk.

Phusebox wijzigde deze reactie 04-11-2016 10:54 (7%)

• KraveN
quote:
CLB schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:27:
[...]

Hij zei toch ook netjes tot ;) Hier ligt de prijs van het normale model gewoon in lijn met andere prijzen.

EDIT: Zeer mooi apparaatje qua uiterlijk en design, minimale bezels en lag goed in de hand.
Wel wat groot vond ik, maar mijn eigen toestel bevat een 5,0 inch scherm. De software is weer wat meer verWesterd, maar het is nog steeds erg kleurrijk en Aziatisch. Appdrawer is leuk, maar dat kon je natuurlijk ook al bewerkstelligen met een andere launcher. Foto's zagen er in eerste instantie goed uit, net als het scherm. Ondanks het zijn van een LCD-display met full HD-resolutie zag het er gewoonweg weer erg mooi uit.

[afbeelding]
CLB Ik neem aan dat je bezig bent met een review :) Mogen jullie dit publiceren wanneer jullie willen of moeten jullie wachten op de officiële release richting het einde van November ?
quote:
KraveN schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:17:
CLB Ik neem aan dat je bezig bent met een review :)
Had het toestel gezien via een andere partij dan m'n huidige werk, dus ikzelf review 'm niet.
Collega van me wel, geen idee wanneer en of er een embargo is ingesteld op reviews eerlijk gezegd, sorry.

• KraveN
Wellicht is er nog hoop voor een betaalbare 5.5 inch variant?

http://m.gsmarena.com/por..._cost_less-news-21455.php

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:20
Die zou ik alleen al prefereren omdat er dan geen 'Porsche Design' logo op staat. 7(8)7

• Phusebox
  • Niet online
Meh als ze daar al mee komen duurt het nog minimaal vier maanden. Specs zijn nu al achterhaald.

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-12 20:36
Door slechte service-ervaringen met Samsung (steeds meer) overweeg ik de aanschaf van een Huawei en dan deze maar..

Meen mij wel uit reviews te herinneren dat de Google VR-apps alleen zouden functioneren op het Porsche Design-model..

Klopt dat?!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Nog een 5,5" telefoon?! Alsjeblieft niet, daar zijn er al zat van.

• KraveN
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:30:
[...]

Nog een 5,5" telefoon?! Alsjeblieft niet, daar zijn er al zat van.
Ik denk dat de 5.5 inch panelen/schermen goedkoop zijn, want tegenwoordig is bijna alles 5.5 inch. Mijn voorkeur gaat ook uit 5.0 inch, maar helaas heb ik daar nog geen nieuwsbericht over gezien.

• djmvt
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 03:18
zoals het er nu naar uit ziet wordt deze volgende week vrijdag bij mij geleverd ter vervanging van mijn LG v10.
ben benieuwd!

• diquan2001
zo dat is snel ..
Ben wel benieuwd naar je eerste indruk over dit toestel :)
quote:
djmvt schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:49:
zoals het er nu naar uit ziet wordt deze volgende week vrijdag bij mij geleverd ter vervanging van mijn LG v10.
ben benieuwd!

Galaxy Note III,INEW V3,Hyundai T7s,Galaxy SII Plus,Samsung Galaxy Note Pro 12.2,Xiaomi Note 4G LTE

• Phusebox
  • Niet online
Ik snap die 1080p niet op een toestel van 600+ euro. Voelt aan als budget, maar je betaald een premium prijs. Geen SD slot, LCD scherm, geen IP rating.

Voor 400-450 euro was dit een reëlere prijs geweest.

Phusebox wijzigde deze reactie 10-11-2016 08:28 (30%)

• dotslasher
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:33
quote:
Phusebox schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:27:
Ik snap die 1080p niet op een toestel van 600+ euro. Voelt aan als budget, maar je betaald een premium prijs. Geen SD slot, LCD scherm, geen IP rating.

Voor 400-450 euro was dit een reëlere prijs geweest.
Mensen betalen wel +-¤1000 voor een iPhone 7 plus met 1080p scherm.
Geen Oled, geen SD slot, etc.

Ik zou zeggen staar je niet blind op het scherm/specs.
Test de telefoon eens en vergelijk met andere telefoons.

Ja QHD schermen zien er dat tikkeltje beter uit maar wie heeft er nu een 4K/2k resolutie nodig op een scherm kleiner dan 6".
Je ziet het verschil amper buiten het feit dat bvb de Samsung schermen helderder zijn en meer "punch" hebben.
Ook heb ik liever 2 dagen gebruikstijd op de batterij dan een 4k scherm en na 6u al te moeten opladen.

Ik probeer je niet te overtuigen maar ik ben zelf toe aan mijn volgende telefoon en ben afwegingen aan het maken.
Deze Mate 9 is een serieuze kanshebber. Is lekker vlot, de nieuwe EMUI versie ziet er beter uit en werkt gemakkelijker. De camera is niet slecht maar kan precies niet op tegen de Pixel/iPhone 7/ Galaxy S7.
Grootte is handig en design is zeker niet lelijk.

De reviews die ik gelezen heb spreken allemaal lof uit over deze telefoon.
Enkel vraag ik me af hoe het met updates bij Huawei zit. Heb er nog nooit eentje gehad.

dotslasher wijzigde deze reactie 10-11-2016 09:56 (3%)

• Phusebox
  • Niet online
quote:
dotslasher schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:55:
[...]

Ja QHD schermen zien er dat tikkeltje beter uit maar wie heeft er nu een 4K/2k resolutie nodig op een scherm kleiner dan 6".
Je ziet het verschil amper buiten het feit dat bvb de Samsung schermen helderder zijn en meer "punch" hebben.
Ook heb ik liever 2 dagen gebruikstijd op de batterij dan een 4k scherm en na 6u al te moeten opladen.

Ik probeer je niet te overtuigen maar ik ben zelf toe aan mijn volgende telefoon en ben afwegingen aan het maken.
Deze Mate 9 is een serieuze kanshebber. Is lekker vlot, de nieuwe EMUI versie ziet er beter uit en werkt gemakkelijker. De camera is niet slecht maar kan precies niet op tegen de Pixel/iPhone 7/ Galaxy S7.

Enkel vraag ik me af hoe het met updates bij Huawei zit. Heb er nog nooit eentje gehad.
Ik ben me ook aan het oriënteren als vervanging van mijn Note 4. Een 4K scherm hoeft voor mij ook niet, maar 1440p is zeker welkom. Een LCD scherm kan ik niet meer mee leven als ik naar de Nexus van mijn vrouw kijken, dat grijs wat zwart moet voorstellen is echt om te huilen als je al 5 jaar een AMOLED scherm hebt.

Huawei heeft als voordeel dat ie gewoon in Europa te koop is in verband met garantie.
Andere kanshebbers zijn de Xiami Mi Mix, en Xiaomi Mi Note 2, maar ook bij die laatste zit je met een 1080p scherm.

De Mate 9 "pro" was het voor mij geworden als die gewoon max. 850 euro had gekost en er niet zo'n lelijk logo op stond.

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Camera van de xiaomi mi note 2 is dramatisch slecht.
Daarom zou ik die al niet kopen, ik zit ook te kijken naar een vervanger voor mijn Note 4.
Gebruik het pennetje nooit.

Belangrijkste aspecten voor mij zijn het geluid, scherm en de opslag en accu.
Huawei Mate 9 vind ik opzich wel goed alleen jammer van het LCD paneel en 1080P.

Ik wacht nog even de 15 de af waarmee Oneplus komt. De LG V20 ook bekeken maar ik ben geen fan van dat 2de schermpje tevens lijkt dat scherm te zorgen voor veel backlight bleeding.
Daar en tegen is de import prijs ook bijna ¤799,- dat is me te duur.

De huawei mate 9 vind ik ook te hoog geprijsd voor wat die biedt.
Ik wacht nog even op Oneplus en anders hou ik het bij mijn Note 4 tot volgend jaar.

Xiaomi koop ik niet, slecht verkrijgbaar en mogelijk problemen bij garantie.

Grover!

• dotslasher
ik zoek een alternatief voor de Samsung Note 7 die ik van plan was te kopen.
Het enige dat ik nu gevonden heb dat voldoet is de veel te dure iPhone 7 Plus en Mate 9. (heb nu iPhone 6).

Op het werk zijn we ook gebonden aan een beperkte lijst: Sony, Samsung, Huawei, Apple en LG.

Hier vind ik eigenlijk niet veel tussen dat me echt aanspreekt eind 2016.
Moest ik in het begin van het jaar kiezen dan zou ik voor een S7 (edge) gaan. Maar nu 8 maanden later heb ik geen zin om een verouderde telefoon te kopen. En wachten tot maart voor de nieuwe S8 (of zelfs mei hoor ik nu) is geen optie.

• Thijssie007
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:17
Even voor de duidelijkheid, er zit wel degelijk een microSD slot op. Dit zit op de plek van het tweede SIM slot.

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11-12 10:36

Tweakriez

Hold the door!

quote:
[...]

Ik heb zelf de Huawei p8 wat ook mijn eerste ervaring met het merk is. Het feit dat ik nu zit te twijfelen of ik voor een Huawei p9 of een Mate 9 ga kiezen zegt al genoeg denk ik. Ik heb de P8 destijds met android 5.0 gekocht en ondertussen al een aantal updates van zowel de sking (EMUI) als android ontvangen, momenteel heb ik 6.0 draaien en de security patch is ook al enkele malen geupdate (momenteel September). Dit is toch al een stuk beter als bij menig ander merk. Daarnaast is de telefoon nu een jaar later nog steeds heel smooth in het gebruik en wordt nooit warm. De gebruikte materialen zijn top notch. Ik heb tot nu toe zelf de appdrawer niet gemist maar vind het zeker positief dat hij bij de Mate 9 er wel bij zit.

Voor mij wordt het zeker weten weer een Huawei!

i7-4790K, Asus Maximus vii Hero, 16GB, Samsung 830 240 GB, WD Black 1 TB

• dotslasher
quote:
Tweakriez schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:40:
[...]

Ik heb zelf de Huawei p8 wat ook mijn eerste ervaring met het merk is. Het feit dat ik nu zit te twijfelen of ik voor een Huawei p9 of een Mate 9 ga kiezen zegt al genoeg denk ik. Ik heb de P8 destijds met android 5.0 gekocht en ondertussen al een aantal updates van zowel de sking (EMUI) als android ontvangen, momenteel heb ik 6.0 draaien en de security patch is ook al enkele malen geupdate (momenteel September). Dit is toch al een stuk beter als bij menig ander merk. Daarnaast is de telefoon nu een jaar later nog steeds heel smooth in het gebruik en wordt nooit warm. De gebruikte materialen zijn top notch. Ik heb tot nu toe zelf de appdrawer niet gemist maar vind het zeker positief dat hij bij de Mate 9 er wel bij zit.

Voor mij wordt het zeker weten weer een Huawei!
bedankt voor je feedback.
Zijn er dingen die dan weer niet goed zijn bij het merk of je telefoon?

• Tweakriez

Tweakriez

Hold the door!

quote:
dotslasher schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:45:
[...]

bedankt voor je feedback.
Zijn er dingen die dan weer niet goed zijn bij het merk of je telefoon?
Het enige wat ik nu mis is de vingerafdrukscanner. En als ik ga mierenziften is bij mij het speakertje net aan de verkeerde kant (links) waardoor deze soms per ongeluk door mijn vingers wordt geblokkeerd bij horizentaal gebruik. Voor de rest mis ik zelf niks eigenlijk. Ook de standaard 3 jaar garantie en de verpakking alleen al gaven in het begin een gevoel van vertrouwen. Als je echt van de root of custom roms bent moet je alleen tot nog toe uitwijken naar andere merken. Er is door de afwijkende processor niet veel aan custom roms beschikbaar. Zelf gebruik ik dit ook niet.

• Gadgeteer
quote:
[...]

Update beleid doet niet onder voor de concurrentie. Ik heb de Mate 8 nu sinds februari naar alle tevredenheid in gebruik en ontvang geregeld updates. Helaas nog geen Android 7 maar dat vind je ook nog niet bij de concurrenten.
Schermresolutie van 1080P is voor mij voldoende (ja ik kan vergelijken, had hiervoor een S6 Edge), Huawei gebruikt prima schermen in zijn telefoons. De Mate 9 zou nog sneller zijn en ook op grafisch vlak goed mee moeten kunnen komen, de Mate 8 is al snel ondanks dat hij grafisch wat minder is (en nog ruim snel genoeg voor games).

Ik verwacht dat de Mate 9 ook in de praktijk goed gaat presteren en Huawei een goede kans geeft om Samsung voorbij te gaan.

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Ik zoek een snapdragon 810 heb het ijskoud. Misschien een Nexus 6P halen.

Grover!

• diquan2001
Als ik mag vragen jij hebt de s6 gehad hiervoor.
Maar wat vind je van de camera van de mate 8 vergeleken met de s6?

Ik heb nu een s7 edge maar ben wel benieuwd of de camera van de mate 9 ook ongeveer zo goed is als die van de s7.
quote:
Gadgeteer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:46:
[...]

Update beleid doet niet onder voor de concurrentie. Ik heb de Mate 8 nu sinds februari naar alle tevredenheid in gebruik en ontvang geregeld updates. Helaas nog geen Android 7 maar dat vind je ook nog niet bij de concurrenten.
Schermresolutie van 1080P is voor mij voldoende (ja ik kan vergelijken, had hiervoor een S6 Edge), Huawei gebruikt prima schermen in zijn telefoons. De Mate 9 zou nog sneller zijn en ook op grafisch vlak goed mee moeten kunnen komen, de Mate 8 is al snel ondanks dat hij grafisch wat minder is (en nog ruim snel genoeg voor games).

Ik verwacht dat de Mate 9 ook in de praktijk goed gaat presteren en Huawei een goede kans geeft om Samsung voorbij te gaan.

• djmvt
Na 3 toestellen met qhd scherm (lg g4, samsung s6 en lg v10) ben ik wel even klaar met hoge resolutie schermen. Voordelen heb ik niet gezien, wel snel leeglopende accu's. Vandaar nu weer naar een full hd telefoon. En als ik de p8 van mijn vriendin bekijk zie ik echt geen verschil. Natuurlijk wel tussen amoled en LCD maar ook dit is lang niet zo erg meer als een paar jaar geleden.
Die mate 9 is aardig compleet met 4gb werkgeheugen, 64gb opslag, dual sim of 1X sim en 1X sd slot, ir, fm radio, 4000mAh accu enz.
Als ik hier de dag niet mee door kom dan weet ik het niet meer ;)

• moca
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:09

• Phusebox
  • Niet online
Ik moet moet toch IRL zien, want de laatste nexus serie kreeg ook goede reviews maar het scherm was echt 6 jaar terug terug de tijd.

Phusebox wijzigde deze reactie 11-11-2016 05:48 (4%)

• Gadgeteer
quote:
diquan2001 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:32:
Als ik mag vragen jij hebt de s6 gehad hiervoor.
Maar wat vind je van de camera van de mate 8 vergeleken met de s6?

Ik heb nu een s7 edge maar ben wel benieuwd of de camera van de mate 9 ook ongeveer zo goed is als die van de s7.

[...]
De camera schiet prima foto's. Zijn ze net zo goed als die van een S7? Als je ze naast elkaar legt denk ik niet (Samsung heeft gewoon erg goede camera's in zijn telefoons) maar ik krijg genoeg positieve reacties op foto's die ik met mijn Mate 8 heb geschoten. Vergeet niet dat de camera niet de enige factor is die bepaalt of een foto goed is of niet.

De dubbele camera's (in de nieuwste generatie Huawei toestellen) zijn nog beter dan het exemplaar in de Mate 8, de reviews zijn overwegend positief dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Toch de Huawei Pro, niet dat ik hen ga aanschaffen omdat ze hem hier niet uitbrengen net als de LG V20.
Bij mij hebben ze dan pech voorkeurslanden...🤐

https://nl.hardware.info/...ngen-mate-9-pro-duiken-op

Grover!

• Phusebox
  • Niet online
Want Europeanen betalen wel even 1399 euro voor de Porsche telefoon, haha. Wat een bagger move van Huawei.

• x-boxer

x-boxer

ik ben moe

Helemaal mee eens, ik laat ze links liggen net als LG 😉

x-boxer wijzigde deze reactie 14-11-2016 09:42 (0%)
Reden: Spelfout

Grover!

• Wenzel
  • Laatst online: 20:40
Heeft al iemand Mate 9 besteld?
Bij CB staat: Verwachte bezorgdatum: 18-11-2016

• djmvt
quote:
Wenzel schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:27:
Heeft al iemand Mate 9 besteld?
Bij CB staat: Verwachte bezorgdatum: 18-11-2016
ja ik. tot nu toe zeggen ze nog steeds dat ze vrijdag gaan leveren.

• Wenzel
Ben benieuwd, Laat maar horen hoe ie bevalt.

• Imo62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-12 11:45
Een tweetal reviews die ik nog niet voorbij heb zien komen in dit topic:

http://www.gsmarena.com/huawei_mate_9-review-1520.php

http://www.androidcentral...=navigation&utm_source=ac

Erg positieve berichten. Zelf zit ik hevig te twijfelen tussen deze, de Pixel XL en een S7 Edge. Ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen, zeker als je de prijs ook nog meeweegt. Ik ben enigszins verbaasd dat de accuduur van de Edge hoger wordt beoordeeld door gsmarena vergeleken met de Huawei. Wellicht dat dit in de toekomst nog wordt verbeterd dmv software optimalisaties?

• Wenzel
Ook ik zit te twijfelen tussen Mate 9, Pixel XL en S7 Edge. Liefst zou ik Pixel willen hebben vanwege de camera. Maar de Pixel is hier voorlopig niet te koop. Dus overweeg ik serieus Mate 9.

Edit:
Hier uitgebreide review: http://www.notebookcheck....blet-Review.182825.0.html

Wenzel wijzigde deze reactie 16-11-2016 23:04 (22%)

• Imo62
Het beeld wat er uit deze drie reviews naar voren komt lijkt toch vrij consistent. Geen enkele reviewer heeft moeite met EMUI 5.0. Prachtig scherm zelfs zonder QHD, prima camera maar net iets minder dan de Pixel en de S7, alhoewel de 2x zoom mogelijkheid wel een uniek voordeel is. Accuduur is goed maar ietwat tegenvallend gezien het formaat van de batterij terwijl de cpu prestaties fantastisch zijn en de gpu daar wat bij achterloopt.

Subjectief gezien vind ik deze telefoon er mooier uit zien dan zowel de Pixel of de S7. Met de gefreesde aluminium achterkant lijkt deze een beetje op mijn huidige HTC One M7, wat ik nog steeds een van de mooiste telefoons ooit vind. Wel erg jammer dat ze er geen QHD scherm in hebben gezet, dan was de keus een stuk makkelijker geweest.

• Tweakriez

Tweakriez

Hold the door!

Ik ben sinds mijn P8 fan van Huawei. Ik heb zelf alleen ook getwijfeld om voor de pixel te gaan. Toch vind ik deze te duur voor wat hij bied en sponsor ik liever niet het feit dat google direct met Apple wilt spiegelen qua prijs. De Mate is overigens ook duurder nu als de mate 8 destijds maar ligt nog wel onder de prijs van de pixel.

Het full hd scherm vind ik best, heb er nu ook totaal geen moeite mee en heb begrepen dat de kwaliteit van het scherm ip de mate 9 echt heel erg goed is. De accu schijnt iets minder lang mee te gaan als de vorige mates maar is zeker nog goed voor anderhalve dag en misschien komt er nog extra software optimalisatie.

De camera is goed maar doet onder voor de Pixel en de S7 Edge. Persoonlijk boeit me dit niet zo, voor mij is die op mijn huidige p8 al goed genoeg.

De S7 heb ik voor mezelf niet in overweging gehad omdat ik niks met Samsung toestellen heb.

• KraveN
Ik ben ook aan het twijfelen welke telefoon de vervanger gaat worden voor mijn iPhone. Ik wacht nog even op de review van PocketNow vwb de mate 9. Daarnaast speelt prijs ook een belangrijke rol. Bij de Huawei krijg je iig ook een case en screenprotector meegeleverd. Toch een completere ervaring voor degene die het gebruiken. Of de camera van de ene telefoon tegenwoordig beter of slechter is dan de andere is erg afhankelijk van je wensen/gebruik. Ben je iemand die graag in Pro modus foto's maak of moet het lekker automatisch, fotografeer je veel bewegende beelden en in een donkere omgeving of juist altijd bij goed licht, etc. Waar ik ook benieuwd naar ben is of het machine learning stuk van huawei werkt en of de telefoon soepel blijft draaien.

• Tweakriez

Tweakriez

Hold the door!

quote:
KraveN schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:32:
Ik ben ook aan het twijfelen welke telefoon de vervanger gaat worden voor mijn iPhone. Ik wacht nog even op de review van PocketNow vwb de mate 9. Daarnaast speelt prijs ook een belangrijke rol. Bij de Huawei krijg je iig ook een case en screenprotector meegeleverd. Toch een completere ervaring voor degene die het gebruiken. Of de camera van de ene telefoon tegenwoordig beter of slechter is dan de andere is erg afhankelijk van je wensen/gebruik. Ben je iemand die graag in Pro modus foto's maak of moet het lekker automatisch, fotografeer je veel bewegende beelden en in een donkere omgeving of juist altijd bij goed licht, etc. Waar ik ook benieuwd naar ben is of het machine learning stuk van huawei werkt en of de telefoon soepel blijft draaien.
Ik had vandaag toevallig de picketnow video gezien over het gevoel na een week gebruik. Daar kwam idd het verhaal naar voren over het compleet package gevoel met een hoesje en screenprotector erbij. Ze gaven ook aan dat de bouwkwaliteit en afwerking super is. Daarnaast prezen ze de vormfactor, het toestel was nauwelijks groter als de pixel en v20 en even groot als de Iphone 7 plus terwijl het scherm een stuk groter is. Ik denk dat het voor mijn wensen echt een mooi toestel is. De gpu en de processor zijn sterk verbeterd al heb ik nu bij de p8 al noiit problemen daarmee omdat ik haast geen games speel op mijn telefoon. Ook de accu zal voor mij uitstekend zijn want ik red de dag meestal al nu terwijl de meeste reviews klaagden over de batterij in de p8. Kk gebruik geen energie slurper als facebook of twitter dus dat scheelt ook.

• Stijnd
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:16
Iemand een idee of de Mate 9 door KPN aangeboden gaat worden?

• djmvt
Zo, toestel binnen!
Eerste indruk? Wow wat een mooi apparaat!
Oogt veel groter dan mijn v10 maar voelt absoluut niet groter. Even zoeken naar alle instellingen en komende dagen maar eens flink mee spelen.

• Clarab
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 04-12 14:52
Mag ik van je weten waar je hem gekocht hebt?
Heb zelf ook interesse maar zie hem enkel in pre order aangeboden staan.

• Imo62
Net bericht gehad van Coolblue: Ze hebben onvoldoende toestellen aangeleverd gekregen en kunnen dus niet iedereen die vooraf besteld had het toestel toesturen (Ik had gister pas besteld). De huidige verwachte levertijd is dinsdag 22 november.

@Clarab
Als je in de pricewatch kijkt zijn er meerdere webshops die deze telefoon op voorraad hebben en morgen al kunnen uitleveren.

Imo62 wijzigde deze reactie 18-11-2016 17:12 (22%)

• djmvt
quote:
Clarab schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:32:
Mag ik van je weten waar je hem gekocht hebt?
Heb zelf ook interesse maar zie hem enkel in pre order aangeboden staan.
Coolblue als tegoed/vervanging van mijn defecte LG v10

• Clarab
Heb er net ook een bij Coolblue besteld en krijg hem morgen, het is een grijs/zilver kleur.
De zwarte variant is tijdelijk niet leverbaar.

• Imo62
Voor degenen die deze telefoon al binnen hebben, wat zijn de eerste indrukken tot dusver? Hoe voelt EMUI aan? Hoe houdt de camera zich in praktijk?

• moca
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:09
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de camera in low light dus....

• djmvt
Emui tot zover prima, 2 bugjes:
Instellen van eigen foto op vergrendelscherm lukt nog niet zoals ik wil en soms staat er witte tekst in een witte notificatie. Niet handig 😉
Zoals ik begreep werkt het toestel op een bèta firmware en zijn ze druk met de laatste bugs pletten.
Camera werkt tot dusver goed, advies: stel de kleuren in op levendig, ziet er net wat beter uit.
Vanavond testen met video en hard geluid.

Edit: wijzigen van vergrendelscherm foto gelukt na installeren van een andere theme ☺

Update: gisteravond als dj bij W2 Poppodium 90s alternative gedraaid en stukjes gefilmd, ik kan maar 1 ding zeggen: zwaar onder de indruk!
Met het bekende licht in een club (veel strobos) en geluid op standje gehoorbeschadiging heb ik nooit eerder een beter resultaat gezien en gehoord dan deze telefoon.
YouTube: Too many puppies! 90s alternative @ W2 Poppodium Den Bosch
Instelling 1080p 30fps stereo audio. Geen verdere settings gewijzigd dus alle settings verder default.

djmvt wijzigde deze reactie 20-11-2016 12:19 (43%)

• 256386
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-12-2016
Hoe klinken de "stereo" speakers

• Soullie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-12 09:47

Soullie

Planeshift

Batterylife is echt zeer goed trouwens.

Ik had gisteren 3.5 sot terwijl ik eigenlijk nonstop mijn apps heb gedownload (terwijl spotify draaide en ik aan het surfen was, dus best heavy use.) toen ik klaar was had ik 50% battery over.
Ik vermoed dat 6-8 SoT dus echt np moet zijn.

Speakers klinken best ok trouwens, niet zogoed als mijn nexus 6p maar wel gewoon goed (gaan ook best hard).

Ik vind trouwens wel de notification meldingen irritant, maar goed dat heb ik tijdelijk opgelost door NiLs lockscreen te gebruiken en dat is dan ook weer hoe ik het gewend was.

Nog 0x ook maar iets van lag gezien... maar goed ik heb het toestel pas een dagje dus ik vind vast nog iets wat me niet bevalt :P

Soullie wijzigde deze reactie 20-11-2016 12:52 (5%)

• djmvt
Oei sot niet echt in de gaten gehouden. Gisterochtend om 0900 van de lader, vanochtend om 0600 nog 20% over. De hele dag fb/wa/Spotify, fotootjes en filmpjes maken, connectie met mijn Pebble smartwatch, muziek streamen via bluetooth en een paar telefoontjes. Niets te klagen dus.

De "stereo" speakers klinken prima maar ik moet eerlijk zeggen dat stereo natuurlijk maar een beetje zo zo is op een telefoon. Geluid is wel goed.

djmvt wijzigde deze reactie 20-11-2016 13:29 (9%)

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Zijn er al meer mensen met deze telefoon?
En hebben jullie ook een screenprotector erop en of hoesje?
Zoja welke?

• Imo62
Vandaag is deze telefoon bij mij bezorgd. Eerste indrukken zijn uitermate positief. Alles is verpakt in een mooi luxe zwarte doos met alles accessoires stijlvol verpakt. @Aggressor, meegeleverd zijn een screenprotector (zit er van fabrieks af op, bij mij inmiddels alweer af) en een plastic case. Hoesje is niet super mooi maar ziet er stevig genoeg uit om de telefoon te beschermen totdat er mooiere aftermarket cases uitkomen. Verder zitten er nog oordopjes bij welke ik niet getest heb.

Ter referentie, mijn vorige telefoon was een HTC One M7, wat betekent dat ik van bijna elke huidige flagship wel onder de indruk zal zijn. Nochtans hier mijn impressies tot nu toe:

Wat mij positief verrast heeft is hoe compact het toestel aanvoelt. De bezels zijn erg klein en langs het rand van het scherm zit heel weinig verspilde oppervlakte, waardoor deze telefoon ondanks een enorm scherm zeker niet log aanvoelt. Ik heb gemiddelde handen en het grootste deel van de tijd zit ik deze telefoon gewoon met 1 hand te bedienen. De bouwkwaliteit en gebruikte materialen voelen premium aan en doen zeker niet onder voor mijn oude One M7. Het scherm ziet er prachtig uit en ik heb niet het idee dat ik een QHD scherm mis. Ik vermoed dat de resolutie slechts problematisch is als je deze telefoon met Daydream wil gebruiken.

Het is bijna een inkoppertje, maar de accu is zeer indrukwekkend. De accu houdt zich prima, zelfs bij zeer intensief gebruik van de eerste dag alles installeren en downloaden, met het scherm bijna permanent aan. De Accubattery app schat nu dat ik bijna 14 uur SOT zou moeten kunnen krijgen als ik van 100% tot 0% ontlaad. Ter referentie lag de schatting voor de M7 op zo'n 4 uur. Ik zie niet in hoe je deze telefoon binnen een normale dag leeg zou kunnen krijgen. Laadtijd is ook zeer indrukwekkend, binnen een half uurtje ging ik van 30% tot 90%.

Verder wat korte observaties:
- De Mate 9 gaat als de bliksem, nergens vertragingen en alles voelt uitermate vloeiend. Mag ook wel gezien de specs, maar toch.
- Geluid uit de speakers is erg indrukwekkend, zelfs vergeleken met de M7 welke bekend stond om goede speakers (voor een telefoon dan...). Je kunt alles knetterhard zetten en dan wordt het wel schel, maar op normale volume stand klinkt het alles heel behoorlijk.
- Unlocken met de fingerprint scanner op de achterkant werkt ontzettend fijn
- Zoomfunctie op de camera werkt uitstekend. Ik heb niet genoeg getest om een uitspraak te kunnen doen over de algemene camera kwaliteit (app is ook even wennen), maar het is wel al duidelijk dat je tot 2-3x zoom kunt doen met erg weinig kwaliteit verlies. Zeker een verbetering.
- Tot slot heb ik weinig problemen met EMUI. De notificatie issue is irritant (geen notificatie iconen zoals normaal, maar gewoon een nummer die de hoeveelheid notificaties weergeeft), maar zeker niet genoeg om over te vallen. Ik heb ook begrepen dat dit binnen enkele weken wordt aangepast. Verder heb ik onmiddellijk nova launcher geïnstalleerd en heb ik geen enkele last van EMUI. Zeker geen reden om (zoals ik elders heb gelezen) deze telefoon niet te kopen.

Al met al ben ik positief verrast door deze telefoon. De meeste reviews zijn lovend en ik snap zeker waarom. De software is nog pre release en wordt binnen enkele weken bij gewerkt, dus ik vermoed dat deze telefoon alleen maar beter gaat worden.
-

• Soullie

Soullie

Planeshift

Hoe heb je de screenprotector netjes eraf gehaald?

Gewoon rustig eraf halen?

• Imo62
quote:
Soullie schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:50:
Hoe heb je de screenprotector netjes eraf gehaald?

Gewoon rustig eraf halen?
Een beetje pielen bij een hoekje - als eenmaal het eerste stukje los is trek je de rest er zo vanaf.

• KraveN
De pocketnow review (video) staat online.

YouTube: Huawei Mate 9 Review: It's Big. It's Bold. It's Good.

Ik zit nu op mijn werk, maar ga deze zo even bekijken.

• Aggressor
  • Nu online
quote:
Imo62 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:39:
Vandaag is deze telefoon bij mij bezorgd. Eerste indrukken zijn uitermate positief. Alles is verpakt in een mooi luxe zwarte doos met alles accessoires stijlvol verpakt. @Aggressor, meegeleverd zijn een screenprotector (zit er van fabrieks af op, bij mij inmiddels alweer af) en een plastic case. Hoesje is niet super mooi maar ziet er stevig genoeg uit om de telefoon te beschermen totdat er mooiere aftermarket cases uitkomen. Verder zitten er nog oordopjes bij welke ik niet getest heb.
-
Dankjewel voor de uitleg!
Ik twijfel nu ook..

Ik heb nu S7 Edge... (net verlengd .. stom)
Maar dat "edge" vind ik niets toevoegen ....

Ik zou in eerst instantie voor de note 7 gaan......
Maar de S7 Edge vind ik toch wat te klein.

MAar ik ben wel benieuwd wanneer mediamarkt deze toestel op voorraad gaat krijgen.
Want vanaf vrijdag heb je daar een soort cashback

-edit-

Toestel is best wel moeilijk leverbaar.
Kan het ook zijn dat er een versie 2 geleverd gaat worden?

Aggressor wijzigde deze reactie 23-11-2016 13:30 (5%)

• Imo62
Versie twee lijkt me niet, maar vergeet niet dat Nederland een van de eerste landen is waar deze (buiten China) leverbaar is. In de VS and UK is deze telefoon officieel nog niet leverbaar bijvoorbeeld. Dus de voorraden zullen komende weken absoluut verbeteren.

Wel lijkt het erop dat de Mate 9 Pro eraan komt in Europa (5.5 inch, QHD, iets hogere prijs, verder alles hetzelfde). Zo las ik gister dat deze momenteel in Scandinavië beschikbaar lijkt te komen.

• Aggressor
  • Nu online
in eindhoven mediamarkt hebben ze dit toestel op voorraad. (als ik de website mag geloven)

• Dodgy_Bob
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:10
Ik heb hem gister ontvangen. Ik kom van een Moto G3, dus het is een hele vooruitgang zowel in snelheid als in grote. Eerste indrukken:
-Erg mooi scherm
-Fingerprint is echt héél snel
-Nog geen lag gehad.. alles loopt super vlot
-Alles doet erg luxe aan.. zelfs de verpakking

Na het overzetten van mijn apps zag ik google launcher (standaard op de G3) geïnstalleerd staan. Ik kan nu niet echt kiezen tussen beide. EMUI ziet er netjes uit, maar ik mis de google homescreen. Voor nu nog maar even op EMUI laten staan om te wennen.

Het enige wat ik mis ten opzichte van mijn G3 is dat de G3 het lockscreen weergeeft als je hem beweegt. Bij de Mate9 moet je de telefoon echt oppakken en de powerknop indrukken of je vinger op de achterzijde leggen om hem wakker te maken. Dat is nog even wennen voor mij. Ik ga vandaag eens zoeken naar een manier om dat aan te passen. Verder eigenlijk niets dan lof!

• KraveN
Kan iemand iets zeggen over het maken van foto's van bewegende objecten, lees kinderen :)

Problemen met focus of juist niet, etc.

Ik twijfel nog wel erg over de grootte, zit nu namelijk nog op een Iphone met 4 inch scherm.
En weet iemand hoelang huawei het toestel blijft updaten ? Kon het zo snel niet vinden op de officiële site en de faq.

KraveN wijzigde deze reactie 24-11-2016 12:00 (20%)

• Wenzel
Horen over het maken van foto's van bewegende objecten, lees honden wil ik ook wel.

• kabrok
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:37
Ik ga deze telefoon volgend jaar nemen bij een verlenging van mijn abonnement. Een vriend van mij heeft hem al en is er erg over te spreken.

Hij zegt ook dat apps installeren echt heel snel gaat, iemand hier dat verder kan beamen? Op mijn Nexus 6 duurt dat namelijk aardig lang :p

kabrok wijzigde deze reactie 24-11-2016 13:18 (9%)

• Imo62
Eerste indrukken van de camera zou ik zeggen dat bewegende objecten fotograferen weinig problemen oplevert. Hij stelt snel scherp en de app is (cruciaal) heel snel te openen. Je kunt ook een optie aanzetten waarbij je iemand in je camera view aantikt en de camera daar vervolgens dynamisch op scherp stelt, ook al beweegt deze persoon rond.

Dat gezegd hebbende heb ik nog te weinig ervaring met de camera om daar iets definitiefs over te zeggen. De eerste indrukken zijn goed, de app is echter zeer uitgebreid en ik ken de ins en outs ervan nog lang niet.

Ter illustratie hier wat foto's die ik op de eerste dag heb gemaakt van mijn hondje, mijn zich omdraaiende kat en als bonus een foto bij nacht. Hopelijk hebben jullie hier iets aan om een goede keuze te kunnen maken. Let wel dat dit allemaal probeersels zijn, zo is geen enkele foto van de hond met 20MP (ziet er beter uit) en zijn enkele van de close up shots gemaakt met 2x of 3x zoom. De fotos geven de minimale kwaliteit van deze camera weer, maar zeker niet het maximale.

https://goo.gl/photos/wk4fyhu9BE5LwGjv7

@Kabrok
Apps installeren gaat inderdaad als de bliksem, maar dit is ook een feature van Android 7.0 waar de onderliggende methode van apps installeren is veranderd. Maw: Het is een zeer snelle telefoon, maar de meeste telefoons die 7.0 krijgen zullen apps veel rapper installeren vergeleken met 6.0.

Imo62 wijzigde deze reactie 24-11-2016 13:23 (10%)

• Clarab
Helaas doet mijn Tomtom Go het niet op de Mate 9, de app blijft hangen tijdens het opstarten.
Zijn er meer mensen bekend met dit probleem met de Mate 9 of Android 7?

• Soullie

Soullie

Planeshift

Tom tom go, werkt hier wel.

• Clarab
quote:
Bedankt voor je reactie, ik zal TT eens een mailtje sturen voor hulp.

• Wenzel
Welke kleur hebben jullie genomen? Grijs of zilver. En wat voor kleur heeft bijgeleverde case?

• Aggressor
  • Nu online
quote:
Wenzel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:57:
Welke kleur hebben jullie genomen? Grijs of zilver. En wat voor kleur heeft bijgeleverde case?
Moet je ff op YouTube zoeken naar unboxing vidro

• Wenzel
Dat is net het probleem. Ik heb verschillende YouTube unboxing video's gezien, maar een keer is de case bruin en andere keer vrij doorzichtig. Misschien is het per land verschillend. Vandaar mijn vraag.

• Aggressor
  • Nu online
kleine bump?
kan iemand wenzel zijn vraag beantwoorden.

en heeft iemand al wat meer informatie? bevalt het toestel nog goed?
batterijduur enz enz?

we zijn nu een aantal dagen verder ;)

Aggressor wijzigde deze reactie 25-11-2016 21:17 (83%)

• dg2207
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:12
Case is bruin doorzichtig (srry Wenzel), ziet er toch chic uit met het grijs.
Toestel bevalt verder prima. Geluid is goed, batterij is echt waanzinnig. 2 dagen is no problem. Vorige toestel is Note Edge, die hield het nog maar net 1 dag vol...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*