De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste
Acties:
  • 555.194 views

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Cloud schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:20:
Iemand nog een npm package nodig om te controleren of je waarde overeenkomt met 13? Zo ja, kijk niet verder dan: https://github.com/jezen/is-thirteen
De license en readme laten wel zien dat 't natuurlijk gewoon een grap is.

https://niels.nu

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Deze PR dan: https://github.com/jezen/is-thirteen/pull/60 ;) Dat vond ik nog een van de mooiste.
Hydra schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:58:
[...]
Oh -O- [img]https://muchdisappoint[/img]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Hydra
Ja dacht ik meld het maar ff want op Reddit gaan mensen meteen al los over hoe fucked up het JS ecosysteem is dat mensen denken dat je zo'n library nodig hebt. Het is gewoon een parodie van zaken als left-pad ;)

Edit: Lol: https://github.com/jezen/is-thirteen/blob/master/consts.js

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 28-03-2018 11:09 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

I know ;)

Die constantes zijn prachtig:

code:
1
2
    "dertien", // Afrikaans / Dutch
    "dertiendertien", // Double Dutch

_o-

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Hydra
Ook veel van dit soort dingen:

code:
1
//Adding "l" 3, "i"3, |3 and !3 because they basically look like thirteen

:D

• .oisyn
  • Laatst online: 23:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:20:
Goedemorgen!

Iemand nog een npm package nodig om te controleren of je waarde overeenkomt met 13? Zo ja, kijk niet verder dan: https://github.com/jezen/is-thirteen
Shit, ik had zoiets juist nodig voor 29, niet voor 13 -O-

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:59
.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Of 42? :P

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Doe je toch gewoon het volgende?

code:
1
is(29).minus(3).divideby(2).thirteen()

Mooie library wel

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Gropah Dat matcht toch niet met "negenentwintignegenentwintig"?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:37:
@Gropah Dat matcht toch niet met "negenentwintignegenentwintig"?
Daar zit wat in...

Hmm, misschien een wrapper library er om heen schrijven om dat soort dingen mogelijk te maken. O-)

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:03
https://inti.io/oilsjtanalytica/

website raadt wie je bent :)
(tip: open dev console -> netwerk traffic)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ouch, deze week nare bugs tegengekomen omdat men bedragen in SQL Server als Float had opgeslagen.

Heb maar opgelost via:

Cast(ROUND(CAST(RemainingAmount as DECIMAL(10,3)), 2) AS NUMERIC(10,2))

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:24

OB1

Styxxy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:54:
https://inti.io/oilsjtanalytica/

website raadt wie je bent :)
(tip: open dev console -> netwerk traffic)
Vond het best wel creepy.. :P
Maar hij haalt het dus vanuit je Facebook als ik het goed begrijp?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• raptorix
OB1 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:27:
[...]

Denk het, bij mij in 1 keer goed.

• raptorix
Ah, het is dus gewoon een facebook widget wat door slimme styling getoond word ;)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
Bij mij had 'ie 3 keer een lege naam. Brakke widget.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Styxxy
  • Laatst online: 20:03
OB1 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:27:
[...]
Ik denk dat hij vanalles achterliggend zit te zoeken, o.a. facebook.
Bij mij vindt hij mij soms de eerste keer, soms de derde keer. Maar als je netwerk traffic bekijkt, is er pas verkeer detecteerbaar bij de keer dat hij je vindt. De vragen zijn volgens mij irrelevant; de kleur van mijn onderbroek heb ik bv nooit gedeeld (noch online ergens meegedeeld; zover ik dat natuurlijk weet :D ).

• raptorix
https://hoax-alert.leadst...-can-guess-your-name.html

Vreemd, de eerste keer werkte het, later niet meer.

• raptorix
Styxxy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:43:
[...]

Ik denk dat hij vanalles achterliggend zit te zoeken, o.a. facebook.
Bij mij vindt hij mij soms de eerste keer, soms de derde keer. Maar als je netwerk traffic bekijkt, is er pas verkeer detecteerbaar bij de keer dat hij je vindt. De vragen zijn volgens mij irrelevant; de kleur van mijn onderbroek heb ik bv nooit gedeeld (noch online ergens meegedeeld; zover ik dat natuurlijk weet :D ).
Ja denk een bugje ofzo, maar wat de site doet is een Facebook widget includen en de styling beinvloeden, overigens denk ik dat het niet lang zal duren voordat dit door Phishers word opgepakt.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:58:
[...]

WTFPL is een geldige en gebruikte licentie. 1 van m'n collega's gebruikt deze licentie voor alle OSS projecten die hij heeft.

Dat terzijde... agreed, maar toch leuk :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rutix
  • Laatst online: 22:23
ahhh het werkte bij mij dus niet omdat ik eerst een adblocker had aan staan :). Wel grappig gedaan.

Nothing to see here!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:28

Pizzalucht

Snotneus.

Bij mij laadde hij ook een of andere live chat iframe van Youtube

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het leuke is dat die site het nog wel blijft doen als je de Facebook-integratie sloopt, maar alleen geen nuttig antwoord meer gaat geven. Dat in tegenstelling tot de site van 538 waar ik net per ongeluk op terecht kwam, die laat de pagina gewoon wit als de Facebook-SDK niet ingeladen kan worden...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DZ8n2YXWsAESQ97?format=jpg

Wie ziet 'm? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2018 09:54 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Java garbage collector >:)

• Hydra
Alles staat al een tijdje stil dus dat klopt denk ik wel :P

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06

Matis

Rubber Rocket

Ninja achter de struik :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:00:
[...]

Alles staat al een tijdje stil dus dat klopt denk ik wel :P
Eigenlijk speel ik gewoon vals.. :+

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik had ook vals gespeeld. Google images :+

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel jammer dat je eerder de spoiler tags niet had gebruikt ;)

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
En vandaag draaien we niet op caffeïne maar op asperine :N

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-12 15:14

Ryada

She/Her

Vandaag maar weer eens leker verder met unsafe in C# :D
Vind het super leuk om de dingen die mogelijk zijn binnen unsafe te leren.
Het zal waarschijnlijk weinig nut hebben in het bedrijfsleven maar kan geen kwaad om een beetje lowlevel in C# te kunnen doen denk ik.

Steam: Ryada.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-12 22:21
Neko Koneko schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:03:
En vandaag draaien we niet op caffeïne maar op asperine :N
He balen, sterkte ermee.
Ryada schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:25:
Vandaag maar weer eens leker verder met unsafe in C# :D
Vind het super leuk om de dingen die mogelijk zijn binnen unsafe te leren.
Het zal waarschijnlijk weinig nut hebben in het bedrijfsleven maar kan geen kwaad om een beetje lowlevel in C# te kunnen doen denk ik.
Denk het niet nee, ik zelf zit al een tijd te denken om eens een andere taal te gaan leren dan PHP, al moet ik zeggen dat ik er de laatste tijd niet veel mee heb gedaan aangezien ik inspiratieloos ben :X ; mocht er iemand nog tips hebben om te programmeren hoor ik ze graag

• Ryada

Ryada

She/Her

BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:45:
[...]

Denk het niet nee, ik zelf zit al een tijd te denken om eens een andere taal te gaan leren dan PHP, al moet ik zeggen dat ik er de laatste tijd niet veel mee heb gedaan aangezien ik inspiratieloos ben :X ; mocht er iemand nog tips hebben om te programmeren hoor ik ze graag
Tja ik weet niet waar je interesse zou liggen.
Wil je een desktop app maken? Wil je een andere taal voor op het web leren?
In beide gevallen zou je naar C# kunnen kijken, WPF is leuk om mee te werken vind ik voor desktop apps die alleen Windows targeten, en ASP.NET Core is ook best interessant naar mijn mening.
Wat ik meestal doe is gewoon kijken naar mijn hobby (gamen) en denken of ik wat leuks ervoor kan bedenken ;)
Zoals dat ik nu bezig ben met een parser voor counterstrike demo's.

• BladeSlayer1000
Ryada schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:50:
[...]

Tja ik weet niet waar je interesse zou liggen.
Wil je een desktop app maken? Wil je een andere taal voor op het web leren?
In beide gevallen zou je naar C# kunnen kijken, WPF is leuk om mee te werken vind ik voor desktop apps die alleen Windows targeten, en APS.NET Core is ook best interessant naar mijn mening.
Wat ik meestal doe is gewoon kijken naar mijn hobby (gamen) en denken of ik wat leuks ervoor kan bedenken ;)
Zoals dat ik nu bezig ben met een parser voor counterstrike demo's.
Ik merk vooral, dat ik mijzelf bezig houd met webapps, vooral omdat dingen die ik verzin voor dekstop meestal mislukken; voornamelijk door teveel in 1x willen...
Maar het zijn inderdaad talen die ik nog niet ken, ik ga eens kijken wat mij aantrekt.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:26

DevWouter

Creator of Todo2d.com

BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:45:
Typescript.

Ik gebruik het voor mijn backend, frontend, tools en als alternatief voor bash-scripts.
Binnenkort wil ik er nog een game en een desktop app in schrijven puur om te kijken hoe me dat beval.

En als je nog wilt kijken naar een nieuwe technologie dan raad ik je GraphQL aan, wat een alternatief voor REST is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

steveman

Comfortabel ten onder

Sodeju, het is te makkelijk om met zo'n gegenereerde ObjectFactory fouten te maken bij het bouwen van een objectje. De inrichting van de wsdl in kwestie helpt wellicht ook niet mee maar:

Java:
1
2
3
4
//nie goed nie
rprr.setPackage(of.createreportpackage(rp));
//we goe we
rprr.setPackage(of.createReportPackageResponsePackage(rp));

Maakt me best wel ongelukkig :') Types zijn hetzelfde, maar de naam van de tag niet.

Goed, weet nu waar ik naar moet kijken, morgen weer eens verder.

Zoals een oud-collega eens zei: "REST is the house standard, we wash our hands with SOAP"

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 09-04-2018 16:21 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• BladeSlayer1000
DevWouter schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:47:
[...]

Typescript.

Ik gebruik het voor mijn backend, frontend, tools en als alternatief voor bash-scripts.
Binnenkort wil ik er nog een game en een desktop app in schrijven puur om te kijken hoe me dat beval.

En als je nog wilt kijken naar een nieuwe technologie dan raad ik je GraphQL aan, wat een alternatief voor REST is.
Heb daar wel eens vaker van gehoord, maar nog nooit mee geprogrammeerd. Zal er eens een blik op werpen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
DLL hell is back.

Man, wat een gedoe tegenwoordig met .NET Framework, .NET standard, .NET core.

Ik heb hier een project (.NET Framework) dat references heeft naar een ander project waar EF Core gebruikt wordt. Op mijn laptop compiled alles en runt alles (ook alle 957 tests) smoothly. Op de build machine werkt niets en krijg ik allerhande FileNotfound exceptions rond mijn oren, NuGet packages die niet gevonden worden ....

Ook al die verschillende manieren om NuGet packages te gebruiken (PackageReference, packages.config, dan zit er nog een project tussen die nog gebruikt maakt van project.json, ... ) Wat een hell. Waar is de tijd dat je iets van Microsoft kon installeren en het werkte gewoon.
/rant

https://fgheysels.github.io/

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Maar dat is niet hip, modern en Agile enzo!!1

We are shaping the future

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Installeer anders even Paket :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zet het in een container, dan weet je zeker dat het voor iedereen niet werkt :+

• Alex)
Ik verlang wel eens terug naar zo'n 5 jaar geleden. Toen we nog een stabiele IDE hadden (VS2013), toen Electron nog niet bestond, en toen de "met elke wind meewaaien"-manier van softwareontwikkeling nog werd weggelachen ipv toegejuicht. :P

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-12 19:22
ha! Dat klinkt bekend. asp.net core project dat wel build en runt op windows maar op linux ineens onverklaarbare foutmeldingen geeft, wat dan weer opgelost is als je automapper toevoegt als
C#:
1
services.AddAutoMapper(typeof(Startup));
ipv
C#:
1
services.AddAutoMapper();

of system.drawing dat nog in preview is en waardoor je rare meldingen van libgdi+ krijgt. (btw: die genoemde oplossingen werkten bij mij niet. heb autofitcolumns er daarom maar weer uit gesloopt)

Maar ik moet zeggen: ik ben onder de indruk van wat Microsoft in relatief korte tijd voor elkaar heeft gekregen. Hopelijk gaan ze nu wat tijd nemen om het allemaal stabiel te krijgen zodat de versie 3 zoals vanouds weer de eerste echte stabiele versie is.

[ Voor 5% gewijzigd door cracking cloud op 10-04-2018 07:57 ]

• whoami
Het ligt niet zozeer aan een probleem met verschillende versies van een zelfde package.
Het probleem ligt er 'm eerder in dat het voor .NET Core projecten verplicht is om packages te referencen mbhv PackageReference elementen in de csproj file, en het standaard behaviour in .NET Framework projecten blijkbaar packages.config is. En die 2 werken precies niet goed samen met elkaar.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
whoami schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:27:
DLL hell is back.

Man, wat een gedoe tegenwoordig met .NET Framework, .NET standard, .NET core.

Ik heb hier een project (.NET Framework) dat references heeft naar een ander project waar EF Core gebruikt wordt. Op mijn laptop compiled alles en runt alles (ook alle 957 tests) smoothly. Op de build machine werkt niets en krijg ik allerhande FileNotfound exceptions rond mijn oren, NuGet packages die niet gevonden worden ....

Ook al die verschillende manieren om NuGet packages te gebruiken (PackageReference, packages.config, dan zit er nog een project tussen die nog gebruikt maakt van project.json, ... ) Wat een hell. Waar is de tijd dat je iets van Microsoft kon installeren en het werkte gewoon.
/rant
Het probleem is gewoon dat teveel mensen .NET Core gebruiken terwijl het simpelweg nog niet stabiel was / is.

Eigenlijk is .NET Core 2.0 de eerste versie die überhaupt enigszins bruikbaar is. Microsoft heeft de versie daarvoor simpelweg te snel op de markt gegooid. Ook een beetje omdat ze geen keus hadden (ze verloren veel developer mind share, nieuwe "greenfield" projecten gebruikten bijna nooit meer .NET).

Nu met .NET Core 2.x begint het eindelijk ergens op te lijken. .NET Standard brengt weer een beetje orde in de chaos en er zijn veel libraries geport.

Enige wat er nu moet gebeuren is dat het platform verder doorgroeit en stabieler wordt.

Maar goed, ik begrijp jouw frustratie erg goed :) Zo goed zelfs dat ik voor mijn hobbyprojecten thuis Java gebruik. Want je kan zeggen over Java wat je wil (het is verbose, ouderwets, etc, etc), maar daar geldt wel "write once, run anywhere".

Ik kan iets bouwen op Windows en het vervolgens zonder wijzigingen draaien op Linux, op een Mac, op een Synology NAS, whatever. Gewoon dezelfde JAR.

Je hoeft niet zoals bij .NET Core voor elk platform een aparte exe of dll te maken.

En ik vind het ook weleens fijn om een project gewoon af te maken en dat het werkt _O- Bij .NET Core loop ik toch elke keer weer tegen iets aan dat het "net niet" is op Linux.

Op mijn werk gebruik ik gewoon het volledige .NET framework op Windows. Daar is op zich weinig mis mee, zolang je alleen Windows target.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 10-04-2018 09:28 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik kan zelf niet wachten op .NET Core 2.1
Streams zullen dan een overload krijgen waarmee `Span<T>` word exposed.
Hopelijk word daarna snel .NET Standard ook geupdate met die functionaliteit, zodat ik dat mag gaan gebruiken in mijn library waar ik aan werk.
Dat zal voor mij waarschijnlijk een hoop performance improvement geven *ik ben nu namelijk al een binaryreader aan het misbruiken om een file uit te lezen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Top dat ze bij nuget geleerd hebben van wordpress plugin page, qua search opties.
Man man man, je hebt alle statistieken, maak die meuk dan ook filterbaar daar op.
En als ze dan toch bezig zijn graag ook op licensetype *grmbl*.

• cracking cloud
Lethalis schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:24:
[...]
Je hoeft niet zoals bij .NET Core voor elk platform een aparte exe of dll te maken.
Dat hoeft ook niet bij .NET core. Tenminste, niet voor ASP.NET core.

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

https://www.bunq.com/jobs/backend-engineer

Dit soort vacatures. Echt hip (proberen) te doen om het hip doen. Kan daar zo niet tegen. Mooi idee, grappig bedrijf verkeerde communicatie. Dat gaat 'm sowieso niet worden.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ultimation schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:41:

Dit soort vacatures. Echt hip (proberen) te doen om het hip doen. Kan daar zo niet tegen. Mooi idee, grappig bedrijf verkeerde communicatie. Dat gaat 'm sowieso niet worden.
Ik zeg altijd dat belangrijke knoppen groot moeten zijn, maar op het moment dat ze 1/3 van je scherm vullen dan denk ik dat je iets te ver bent gegaan.

@Ultimation: Nice find by the way.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Lethalis
  • Niet online

Ik heb instant hoofdpijn.

• cracking cloud
Je kan niet eens zien of die backend in Java draait of Malbolge of whatever.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:10

Is toch prima in lijn met de rest van de site? En Bunq is toch ook gewoon hipper en maakt hippere dingen dan de andere banken?

Alleen de 'shit' overal leest wat geforceerd weg, maar het is één van de bedrijven waarvan ik iig denk dat ze begrijpen wat ze aan het doen zijn.

Beter dan de vacatures met een waslijst aan eisen en termen als 'team player' erin gemixt. En dan zit daar een groep introverte IT-nerds.

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

cracking cloud schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:36:
Heb ooit eens gezien dat Bunq qua backend gebouwd is in Java. En *om zich heen kijkt* PHP.

Verder is zowiezo die hele vacature zo infantiel als de neten. "OUR CEO ISN'T A NOOB" is serieus een reden om te gaan solliciteren? Oftewel het soort Yolo gehalte waarop echt serieuze engineers afhaken. |:(
BarôZZa schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:00:
En Bunq is toch ook gewoon hipper en maakt hippere dingen dan de andere banken?
Dan heb je nooit intern bij bijvoorbeeld een ING gekeken. Als je fan bent van dingen zoals Docker en Scala en dat graag toepast in een large scale infrastructuur is dat echt wel een mooie plek om bezig te zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door mindcrash op 12-04-2018 17:24 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:00:
[...]

Is toch prima in lijn met de rest van de site?
Ik vind heel die site hatelijk. -O- Er wordt een veelvoud aan ruimte gebruikt dan nodig is.

• Rutix

Dan ben jij dus niet diegene die match ;) simpel toch?
cracking cloud schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:36:
Maakt dat wat uit ;)? Juist die vacatures waar allemaal skills in staan met zoveel jaar plus ervaring is vaak onzin. En misschien hebben ze meerdere backends en zoeken ze gewoon goede ontwikkelaars en weten ze dat een goede ontwikkelaar een nieuwe taal best snel oppakt.

Nothing to see here!

• BarôZZa
mindcrash schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:16:
[...]

Heb ooit eens gezien dat Bunq qua backend gebouwd is in Java. En *om zich heen kijkt* PHP.

Verder is zowiezo die hele vacature zo infantiel als de neten. "OUR CEO ISN'T A NOOB" is serieus een reden om te gaan solliciteren? Oftewel het soort Yolo gehalte waarop echt serieuze engineers afhaken. |:(

[...]

Dan heb je nooit intern bij bijvoorbeeld een ING gekeken. Als je fan bent van dingen zoals Docker en Scala en dat graag toepast in een large scale infrastructuur is dat echt wel een mooie plek om bezig te zijn.
De oprichter van Bunq is de oprichter van TransIP, dus ik geloof best dat de bedrijfscultuur daar heel anders is dan bij de ING. ING is niet hip. Ze doen soms hippe dingen, maar dat maakt het geen hip bedrijf. Dat staat los van of het een mooie plek is om bezig te zijn.

Voor de rest krijg ik meer jeuk van mensen die denken te weten waar 'serieuze engineers' op afhaken.

• Alex)
Ik vind het een verfrissende vacature, maar informatie over wat ze zoeken en wat ze bieden is wel erg summier. Ik heb nu namelijk geen idee of ik met mijn skills überhaupt een match ben.

• Rutix
Alex) schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:20:
Ik vind het een verfrissende vacature, maar informatie over wat ze zoeken en wat ze bieden is wel erg summier. Ik heb nu namelijk geen idee of ik met mijn skills überhaupt een match ben.
Dat klopt maar misschien zoeken ze wel heel breed. Veel mensen vinden zichzelf al snel ondergeschikt. Ik zag op twitter gisteren een vacature van Pixar staan (https://twitter.com/mpflorianz/status/983777375530901504) en je ziet in de tweets heel snel dat mensen denken dat ze toch geen kans maken ofzo maar dat diegene die het via twitter verspreidde er toch open voor stonden. Het is moeilijk een vacature te maken die voor iedereen aanspreekt :+

Nothing to see here!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Alex) schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:20:
Zo lang je geen obstipatie hebt, liefst geheel vrijwillig op de pot gaat en er niet over gaat lopen opscheppen, pas je uitstekend in het profiel als ik zo een beetje vertaal.

• Alex)
Rutix schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:59:
[...]

Dat klopt maar misschien zoeken ze wel heel breed. Veel mensen vinden zichzelf al snel ondergeschikt.
Maar ik weet nu niet eens wat ze zoeken, en ik kan dus ook niet beoordelen of het wel aansluit bij wat ík wil. "Backend engineer" is gewoon een té generieke term... ze zouden op z'n minst kunnen vermelden wat voor technologie ze gebruiken of wat ze zouden wíllen.

Ik heb bijvoorbeeld geen zin om iets met Ruby te gaan doen, als nou blijkt dat Bunq een Ruby-shop is gaat er geen match zijn. Maar dan heb ik er al wel tijd in gestopt, en zij ook. Dat is gewoon zonde van onze tijd.

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

BarôZZa schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:11:
[...]

De oprichter van Bunq is de oprichter van TransIP, dus ik geloof best dat de bedrijfscultuur daar heel anders is dan bij de ING. ING is niet hip. Ze doen soms hippe dingen, maar dat maakt het geen hip bedrijf. Dat staat los van of het een mooie plek is om bezig te zijn.
Prima. Wil ik graag eens horen wat er niet hip is aan een techstack met onder meer de volgende technologie: Spark, Flink, Kafka, Druid, Kubernetes, Docker, Openshift, Ansible, Python, Go, Scala, Java, Presto, Angular, Polymer, Superset en Prometheus.

Eigenlijk dus exact dezelfde tech stack die je bij elk uit de kluit gewassen bedrijf in de Valley tegenkomt, en zou me ook totaal niet verbazen als de interne afdelingscultuur min of meer hetzelfde is.
Voor de rest krijg ik meer jeuk van mensen die denken te weten waar 'serieuze engineers' op afhaken.
Jij krijgt daar jeuk van, ik van vacatures die net doen alsof developers tieners zijn van amper 18.

Geen enkel probleem.

[ Voor 52% gewijzigd door mindcrash op 12-04-2018 22:48 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Hydra
Heb bij de ING gewerkt en werk nu bij een Fintech startup van de ING (binnen de Holding), AMA.

• BarôZZa
mindcrash schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:17:
[...]

Prima. Wil ik graag eens horen wat er niet hip is aan een techstack met onder meer de volgende technologie: Spark, Flink, Kafka, Druid, Kubernetes, Docker, Openshift, Ansible, Python, Go, Scala, Java, Presto, Angular, Polymer, Superset en Prometheus.
Ik leg nog nadrukkelijk het verschil uit tussen een hip bedrijf en hippe dingen doen en je mist nog steeds het punt. De vacature is in lijn met de rest van de site en hoe ze zich profileren. Het heeft geen drol te maken met welke frameworks ze gebruiken.
Jij krijgt daar jeuk van, ik van vacatures die net doen alsof developers tieners zijn van amper 18.

Geen enkel probleem.
Jonge mensen zijn dan ook hipper dan ouwe lullen. Als dertiger heb ik er weinig moeite mee. De meeste vacatures spreken me minder aan, dan krijg je zo'n waslijst met random libraries/frameworks etc zoals jij net opnoemde.

[ Voor 18% gewijzigd door BarôZZa op 12-04-2018 23:13 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het viel me vandaag ineens op dat het logo van Composer verdacht veel op The Joker van Batman lijkt :X :D

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:27
Rutix schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:59:
[...]
Het is moeilijk een vacature te maken die voor iedereen aanspreekt :+
Wij hebben geld, koffie, een werkplek en regelmatig bier. Komt jij ons team versterken?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik vind de vacature aanstootgevend.

Ik ben namelijk vorig jaar afgekickt van koffie :/

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb gisteravond aardig wat tijd verspild aan een hoofdletter. |:( Een tijd geleden heb ik een client-serversysteempje gebouwd voor een klant met .NET, Entity Framework, MySQL en Web API, en kreeg een nette probleemomschrijving en databasedump in de vorm van .sql-bestanden in de mail.

Hun installatie draait volledig op Windows, maar mijn ontwikkelversie praat tegen een MySQL-server in een VM op Linux. Relevant stukje uit de docs:
How table and database names are stored on disk and used in MySQL is affected by the lower_case_table_names system variable [...] On Unix, the default value of lower_case_table_names is 0. On Windows, the default value is 1
De identifiers in hun databasedump waren volledig lowercase:
SQL:
1
2
CREATE TABLE foo (...)
CREATE TABLE bar (...) FOREIGN KEY (foo_id) REFERENCES foo(id)

Omdat Entity Framework standaard de queries bouwt al naar gelang je POCO's heten, werd gequeried met SELECT * FROM Foo, met hoofdletter, waarbij MySQL klaagde dat die tabel niet bestond. Dus ik moest ofwel de importfiles aanpassen, dan wel mijn MySQL-instellingen aanpassen.

Dat laatste benodigt ook een export, drop en nieuwe import van alle databases, dus heb ik gekozen voor de eerste optie, dus in de file foo.sql heb ik CREATE TABLE foo vervangen door CREATE TABLE Foo, heb de import gedraaid en alles leek fantastisch.

Tot ik een INSERT ging testen, want ik was dus vergeten de foreign key references aan te passen naar de nieuwe casing. Ik zag dus een query à la het volgende voorbij komen in de logs:

SQL:
1
2
3
INSERT INTO Foo (...)
SELECT last_insert_id() -- 42
INSERT INTO Bar (..., FooId) VALUES (..., 42)

Wat een in eerste instantie onbegrijpelijke foutmelding opleverde:
The INSERT statement conflicted with the FOREIGN KEY constraint "FK_Bar_Foo". The conflict occurred in database "db", table "foo". The statement has been terminated.
Want het record met Id 42 bestond wellicht in de tabel Foo, maar niet in foo. 8)7 En volgens mij heb ik een vergelijkbaar probleem al eerder gehad...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Matis schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:12:
Ik vind de vacature aanstootgevend.

Ik ben namelijk vorig jaar afgekickt van koffie :/
Oeh! Koffie! :D

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Alex)
mindcrash schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:17:
[...]

techstack met onder meer de volgende technologie: Spark,
:?
Flink,
Kafka,
Druid,
Kubernetes,
Van gehoord maar nooit wat mee gedaan
Docker
Same
Openshift
Ansible
Python
:D
Go
Van gehoord, maar nooit wat mee gedaan
Scala
Same
Java
Brr :P
Presto
Angular
De laatste keer dat ik wat met Angular heb gedaan heette het nog AngularJS. 1.2.
Polymer
Superset
en Prometheus.

Als dit de techstack van Bunq is weet ik nu iig dat ik geen goede match met ze ben. :)

• whoami
Nee, dat is die van ING als ik het goed gevolgd heb :)

• Lethalis
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:21:
[...]
Als dit de techstack van Bunq is weet ik nu iig dat ik geen goede match met ze ben. :)
Ach, Golang, Java en Scala is best leuk om te doen.

Spark is een web framework voor Java.

Flink, Kafka en Druid ken ik dan weer niet.

Kubernetes, Docker, Ansible en Openshift heb ik geen ervaring mee, maar zou ik niks op tegen hebben qua deployment.

Python is leuk voor kleine beheerscripts schrijven, voor het serieuzere werk toch liever Java.

Tsja, AngularJS ken ik wel... maar die nieuwe JS frameworks niet. Maar ik blijf sowieso liever in de backend.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Crazy D

I think we should take a look.

CodeCaster schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:18:
Want het record met Id 42 bestond wellicht in de tabel Foo, maar niet in foo. 8)7 En volgens mij heb ik een vergelijkbaar probleem al eerder gehad...
Ben ik de enige die dit redelijk bizar vind dat je dus een Foo en foo naast elkaar kunt hebben? Ik gebruik geen MySql dus misschien is het daarin heel logisch allemaal....
Hoofdlettergevoeligheid vind ik maar in 1 situatie acceptabel en dat is voor wachtwoorden...

Exact expert nodig?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Crazy D schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:20:
[...]

Ben ik de enige die dit redelijk bizar vind dat je dus een Foo en foo naast elkaar kunt hebben? Ik gebruik geen MySql dus misschien is het daarin heel logisch allemaal....
Hoofdlettergevoeligheid vind ik maar in 1 situatie acceptabel en dat is voor wachtwoorden...
Je hebt in de prakijk nooit te maken met een object Order, een var order en een constant ORDER?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Crazy D schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:20:
[...]

Ja, dat kan. Afhankelijk van je verwachtingen kan dat best bizar zijn.

Het frappante echter is dat de lowercase tabel foo in mijn geval niet eens bestond, en ik dus wel een tabel met foreign key naar foo kan aanmaken... Er is dus een foreign key constraint actief die naar een niet-bestaande tabel verwijst. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 13-04-2018 14:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Alex)
Nee, want ik gruwel van ALL CAPS. :P

• Renzmeister
  • Laatst online: 21:48
Spark is een gedistribueerd data processing framework, in Scala gebouwd, met API's voor o.a. Python, Java en R. Erg gaaf en fijn om mee te werken.

Ik verbaas mij er soms over wat er allemaal bij ING gebeurt. Aan de ene kant lees ik mooie dingen in hun blogs over o.a. Apache Airflow, en weet ik dat ze ook veel committen naar die open source tools. Aan de andere kant weet ik dat ze bijv. (op data-gebied) ook nog met IBM Datastage werken, een erg onhippe drag & drop ETL tool.

• Alex)
Renzmeister schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:43:

Aan de andere kant weet ik dat ze bijv. (op data-gebied) ook nog met IBM Datastage werken, een erg onhippe drag & drop ETL tool.
Als het nog doet wat het moet doen en er geen business case te maken is voor vervanging, ga je dat niet doen :)

• Renzmeister
  • Laatst online: 21:48
Alex) schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:44:
[...]

Als het nog doet wat het moet doen en er geen business case te maken is voor vervanging, ga je dat niet doen :)
Dat is waar, en ze zullen bij ING ook wel redelijk ver zijn met het automatiseren van veel Datastage-werk. Alhoewel ik dus begreep dat ze Datastage nog niet zo lang geleden juist hebben aangeschaft. Maar dat heb ik van horen en zeggen.
Misschien weet Hydra meer.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:19
Lethalis schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:52:
[...]

Kubernetes, Docker, Ansible en Openshift heb ik geen ervaring mee, maar zou ik niks op tegen hebben qua deployment.

Python is leuk voor kleine beheerscripts schrijven, voor het serieuzere werk toch liever Java.

Tsja, AngularJS ken ik wel... maar die nieuwe JS frameworks niet. Maar ik blijf sowieso liever in de backend.
Denk dat ze met Spark deze bedoelen: Wikipedia: Apache Spark

Edit: Ah ik ben spuitelf, @Renzmeister had hem al genoemd...

[ Voor 4% gewijzigd door Merethil op 13-04-2018 16:06 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Crazy D

I think we should take a look.

Harrie_ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:26:
Je hebt in de prakijk nooit te maken met een object Order, een var order en een constant ORDER?
Wel met een variabele met dezelfde naam als een order, maar niet 2 x dezelfde naam, alleen verschillende casing en daardoor verschillende variabelen...
code:
1
2
3
var order = new Order();
var Order = new Order();
var ordeR = new Order();

100% kans dat hier bugs doorkomen....
Maar misschien ben ik niet nerd genoeg. Ik ben iig heel blij dat ik niet hoef na te denken of ik select * from Orders, select * from ORDERS of select * from orders moet doen :)

Exact expert nodig?

• BarôZZa
Druk nu op F12.

Typ
a=1;
A=2;
a

Moet zeggen dat developers het zichzelf door de jaren heen wel lastig hebben gemaakt met al dit soort grappen. De hoofletter-staat-ergens-verkeerd blijft een klassieker. Komt niet vaak meer voor, maar als het gebeurt duurt het standaard te lang om het op te lossen. Zeker als je al iets te lang bezig bent op een dag.

[ Voor 81% gewijzigd door BarôZZa op 13-04-2018 17:34 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
BarôZZa schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:31:
Druk nu op F12.

Typ
a=1;
A=2;
a

Moet zeggen dat developers het zichzelf door de jaren heen wel lastig hebben gemaakt met al dit soort grappen. De hoofletter-staat-ergens-verkeerd blijft een klassieker. Komt niet vaak meer voor, maar als het gebeurt duurt het standaard te lang om het op te lossen. Zeker als je al iets te lang bezig bent op een dag.
Dat geeft toch niks onverwachts? Het is inderdaad wel een klassieker om mis te typen, en er dan vervolgens een uur op te zitten zoeken :+

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Lethalis schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:52:
[...]

Yep.
Nope. Spark is Apache Spark: "Apache Spark™ is a unified analytics engine for large-scale data processing."

Van origine een research project van de universiteit Berkeley
Flink is Apache Flink: "Apache Flink® is an open-source stream processing framework for distributed, high-performing, always-available, and accurate data streaming applications."

Van origine een research project afkomstig uit universitair Duitsland

Druid is Apache Druid: "Druid is a high-performance, column-oriented, distributed data store."

Van origine afkomstig uit Metamarkets

Kafka is Apache Kafka: "Kafka® is used for building real-time data pipelines and streaming apps. It is horizontally scalable, fault-tolerant, wicked fast, and runs in production in thousands of companies."

Van origine afkomstig uit LinkedIn. Nu vooral doorontwikkeld door Confluent (een bedrijf van/met ex-medewerkers van LinkedIn)
Data computation is heel fijn met Python dankzij het buffer protocol (en Pandas. En voor het zwaardere werk Apache Arrow in combinatie met Pandas. Of Dask). Oh en Machine Learning met Tensorflow, Torch en Keras, "uiteraard" :9.

Als bonus voor @Alex):

Presto is de gedistribueerde query engine van Facebook: "Presto is an open source distributed SQL query engine for running interactive analytic queries against data sources of all sizes ranging from gigabytes to petabytes."

Prometheus is een monitoring systeem en time series database

En last but not least:

Superset, oftewel Apache Superset is een product waarmee end users zelf redelijk eenvoudig BI dashboards kunnen bouwen en was voorheen een intern (en later kortstondig OSS) product van Airbnb. Werkt heel prettig samen met het eerder genoemde Druid.

En ik zei dus niet voor niets dat de ING IT omgeving niet bepaald saai te noemen was :P

... en weer wat geleerd op vrijdagavond, dat dan zowiezo ;)

[ Voor 31% gewijzigd door mindcrash op 14-04-2018 00:16 . Reden: Bonus materiaal toegevoegd ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Firesphere:
WTFPL is een geldige en gebruikte licentie. 1 van m'n collega's gebruikt deze licentie voor alle OSS projecten die hij heeft.
Ik heb de DBAD license wel eens gebruikt. Omdat ik erom moest grinniken en het eigenlijk wel ongeveer verwoorde wat ik ermee wilde zeggen :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Lethalis
  • Niet online
mindcrash schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:58:
[...]
Nope. Spark is Apache Spark: "Apache Spark™ is a unified analytics engine for large-scale data processing."

Van origine een research project van de universiteit Berkeley
Okee, dat wist ik niet :)

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:52
Crazy D schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:16:
[...]

Wel met een variabele met dezelfde naam als een order, maar niet 2 x dezelfde naam, alleen verschillende casing en daardoor verschillende variabelen...
code:
1
2
3
var order = new Order();
var Order = new Order();
var ordeR = new Order();

100% kans dat hier bugs doorkomen....
Maar misschien ben ik niet nerd genoeg. Ik ben iig heel blij dat ik niet hoef na te denken of ik select * from Orders, select * from ORDERS of select * from orders moet doen :)
Tjah in de Windows wereld mischien. In de Linux/Unix wereld is het niks bijzonders dat het spul hoofdletter-gevoelig is.
Maar dat Windows raar reageerd is de reden waarom ik in databases hoofdletters vermijd.

• Lethalis
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:16:
[...]
Ik ben iig heel blij dat ik niet hoef na te denken of ik select * from Orders, select * from ORDERS of select * from orders moet doen :)
In SQL server of MySQL misschien, maar er zijn andere database engines waarbij dit wel degelijk een issue kan zijn.

In Postgres is het bijvoorbeeld aan te raden alles lower case te doen.

Anyways, bij programmeertalen vind ik het juist fijn als het case sensitive is. Wanneer ik VB.NET gebruik, mis ik het altijd en moet ik prefixes gebruiken waar dat in C# of Java niet nodig is.

[ Voor 18% gewijzigd door Lethalis op 14-04-2018 21:12 ]

Verwijderd

drm schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 01:11:
[...]
Ik heb de DBAD license wel eens gebruikt. Omdat ik erom moest grinniken en het eigenlijk wel ongeveer verwoorde wat ik ermee wilde zeggen :P
Maar dat is toch niet open-source? Want volgens de Open Source Definition, want je mag onder andere niet discrimeneren tegen personen of groepen ("dick" in dit geval).

• Rutix
Alex) schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:21:
<snip>

Maar waarom dan? Omdat je de tools niet leuk vind of omdat je er nooit mee hebt gewerkt? Dat laatste bedoelde ik dus met dat het geen kont moet uitmaken of je een match bent of niet. Een goede ontwikkelaar maakt een nieuwe taal of framework zich snel eigen :)

Nothing to see here!

• Alex)
Veel van die tools ken ik niet (dus geen match qua skills). Inmiddels weet ik dus wel een beetje wat het is, maar heb ik geen ambitie om ze te leren. :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

drm schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 01:11:
[...]
In eerste instantie dacht ik dat het "Don't Bother Asking" betekende... maar ik kon de laatste D niet goed plaatsen... "Dickhead" klonk nou niet echt als een goede optie :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
Renzmeister schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:43:
Spark is een gedistribueerd data processing framework, in Scala gebouwd, met API's voor o.a. Python, Java en R. Erg gaaf en fijn om mee te werken.

Ik verbaas mij er soms over wat er allemaal bij ING gebeurt. Aan de ene kant lees ik mooie dingen in hun blogs over o.a. Apache Airflow, en weet ik dat ze ook veel committen naar die open source tools. Aan de andere kant weet ik dat ze bijv. (op data-gebied) ook nog met IBM Datastage werken, een erg onhippe drag & drop ETL tool.
Wij gebruiken hier soms Pentaho Data Integration (de OSS versie) als ETL tool (ook drag-n-drop). Is die ook onhip? En welke hippe ETL tools zijn er dan?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:27:
[...]

Maar dat is toch niet open-source? Want volgens de Open Source Definition, want je mag onder andere niet discrimeneren tegen personen of groepen ("dick" in dit geval).
Dat is niet waar. De license zegt dat je er geen dingen mee mag doen die jou zouden classificeren als "being a dick". Het is niet dat het niet gebruikt mag worden door dicks in een non-dick context :) (het gaat dus om de actie, niet om de persoon)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 16-04-2018 16:04 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]
First, Microsoft has come up with a design for a new, more powerful kind of microprocessor, which it will make available to actual chip manufacturers for free.

Second, Microsoft has developed Azure Sphere OS, the Linux-based operating system that will run on those chips – Smith says that while Microsoft is a “Windows company,” a full-fledged version of its flagship operating system was too big and too unwieldy for what it had in mind.

Third, the chip/OS combo will be integrated with an Azure Sphere cloud security service, which will keep the devices up to date with security patches for 10 years or longer.

[...]
?!

• Ryada

Ryada

She/Her

Vond dit artikel een stuk duidelijker: https://techcrunch.com/20...-for-its-new-iot-service/

En voor de mensen die hier C# gebruiken ICM R#:
https://blog.jetbrains.co...018-1-available-download/

[ Voor 21% gewijzigd door Ryada op 17-04-2018 08:57 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:27
Wow... just wow...
code:
1
void - [NTKDeveloperToolsSever generateFacecustomizationBundleAtPatch:withCompletion:](void * self, void * _cmd, void * arg2, void * arg3)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Het viel me al een paar jaar terug op, maar Windows is echt niet wat het 10 jaar geleden was.
Als je de jaarverslagen er bij pak (helemaal de recente) dan zie je dat Microsoft echt een andere richting uit gaat dan toen Gates of Balmer aan het roer stond.

Overigens als je https://blogs.microsoft.c...om-the-edge-to-the-cloud/ leest dan krijg ik wel een beetje een naar gevoel: Het klinkt als koppelverkoop van hardware, software en een cloud oplossing. Dat ze de hardware-technologie gratis aanbieden aan third-party klinkt weer als ouderwets "Embrace, extend, and extinguish" :/

Overigens denk ik dat de cloud oplossing puur en alleen voor updates en reporting is

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DevWouter schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:23:
[...]
Het viel me al een paar jaar terug op, maar Windows is echt niet wat het 10 jaar geleden was.
Als je de jaarverslagen er bij pak (helemaal de recente) dan zie je dat Microsoft echt een andere richting uit gaat dan toen Gates of Balmer aan het roer stond.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met Windows is echt niet wat het 10 jaar geleden was. Bedoel je misschien Microsoft i.p.v. Windows? Want dan snap ik het wel ;)

Ze zien in elk geval zelf ook in dat Windows draaien op dit soort IoT devices niet echt te doen is en ook helemaal niet hoeft. Slimme stap van ze om gewoon Linux te gaan gebruiken.
Overigens als je https://blogs.microsoft.c...om-the-edge-to-the-cloud/ leest dan krijg ik wel een beetje een naar gevoel: Het klinkt als koppelverkoop van hardware, software en een cloud oplossing. Dat ze de hardware-technologie gratis aanbieden aan third-party klinkt weer als ouderwets "Embrace, extend, and extinguish" :/
Waarom nou toch, dat klopt gewoon niet :/ De chip/het OS is met alle cloud diensten te gebruiken. Je zegt het nota bene zelf al:
Overigens denk ik dat de cloud oplossing puur en alleen voor updates en reporting is

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.