De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste
Acties:
  • 555.195 views

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Hydra schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:53:
[...]
Waar het me vooral om ging is dat beheerders geen libraries mogen aanpassen. Da's het werk van de developer omdat je altijd opnieuw moet testen.
Ok .. mag ik dan beheerder worden ?
Kan ik lekker met de pootjes op het bureau :7

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:23
gekkie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Ok .. mag ik dan beheerder worden ?
Kan ik lekker met de pootjes op het bureau :7
Jij denkt dat de enige taak van een beheerder libraries updaten is?

Nothing to see here!

• gekkie
Rutix schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:29:
[...]

Jij denkt dat de enige taak van een beheerder libraries updaten is?
Grote kans dat de dev'er ook wel een reden vindt om daar ook volledige controle over te willen hebben :+
(tot dat het borreltijd is en alles toch ineens iemand anders z'n probleem is uiteraard)

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 15-03-2018 19:12 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
gekkie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:11:
Grote kans dat de dev'er ook wel een reden vindt om daar ook volledige controle over te willen hebben :+
Je begrijpt het dus gewoon niet. :w

https://niels.nu

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zeg, hoe spreken jullie API uit bij Nederlandschen collega's? Als Aapie, of op z'n Engels, E Pie Ei?

• gekkie
EddoH schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:58:
Zeg, hoe spreken jullie API uit bij Nederlandschen collega's? Als Aapie, of op z'n Engels, E Pie Ei?
Licht afhankelijk van of er toevallig iets uit de mouw komt, dan is het een Aaaappie, al hoewel een E π Aijaijaijaijaih ook wel kan :p. De Nederlands uitgesproken variant klinkt gelijk zo, uhmm wat is het, plat Amsterdams achtig.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:19
Ik zeg meestal Aapie op een ironische manier. Gewoon omdat ik het wel lollig vind klinken.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De reden dat ik het vraag is overigens dat ik vandaag een gesprek had met iemand die het steevast op z'n Engels uitsprak waar ik dus Aapie zei. Hij keek me de eerste keer ook nogal glazig aan.....

Ik vind Aapie veel leuker :+

• gekkie
EddoH schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:21:
De reden dat ik het vraag is overigens dat ik vandaag een gesprek had met iemand die het steevast op z'n Engels uitsprak waar ik dus Aapie zei. Hij keek me de eerste keer ook nogal glazig aan.....

Ik vind Aapie veel leuker :+
maar gebruik je dan ook een ieduh .. of is dat dan toch een ieee dee eeh .. of een ay die ieh ... ?

(en wat doe je met je aapie als je wat verder de grens over gaat ?)

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 16-03-2018 22:34 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

gekkie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:31:
[...]

maar gebruik je dan ook een ieduh .. of is dat dan toch een ieee dee eeh .. of een ay die ieh ... ?

(en wat doe je met je aapie als je wat verder de grens over gaat ?)
Bij Engelstalige collega's zeg ik gewoon E Pie Ei, en Ei Die Ie. Bij Nederlandse dus Aapie en Ie Dee Ee.

Snapje.

• gekkie
EddoH schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Bij Engelstalige collega's zeg ik gewoon E Pie Ei, en Ei Die Ie. Bij Nederlandse dus Aapie en Ie Dee Ee.

Snapje.
Niet geheel consistent maar toch logisch (omdat ieduh niet zo lekker klinkt (en niks is) als aaaapie wel doet).

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:34
Ik stoor me er altijd aan als mensen E Pie Ei zegen.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 11:49

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gezien ik 99% van mijn programmeervaardigheden uit Engelse bronnen heb gehaald en mijn studie nu ook volledig in het Engels is, gewoon lekker op z'n Engels. Ik ga ook niet over "klassen" of "overerving" lopen lullen, klinkt heel gek in mijn oren altijd :+
Het is bij mij ook altijd even "huh?" als iemand het over een "aapie" heeft, duurt altijd even voordat ik doorheb waar het over gaat O-)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56

D4NG3R

kiwi

:)

@F.West98 Ik verwar mezelf constant als ik IT termen naar het Nederlands moet vertalen. Erg herkenbaar. :')

* D4NG3R zegt wel constant wie-fie om een bekende van mij (sysadmin) op de hak te zitten. :+

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 17-03-2018 04:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

F.West98 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 03:48:
Gezien ik 99% van mijn programmeervaardigheden uit Engelse bronnen heb gehaald en mijn studie nu ook volledig in het Engels is, gewoon lekker op z'n Engels. Ik ga ook niet over "klassen" of "overerving" lopen lullen, klinkt heel gek in mijn oren altijd :+
Het is bij mij ook altijd even "huh?" als iemand het over een "aapie" heeft, duurt altijd even voordat ik doorheb waar het over gaat O-)
Heb ik met jou staan praten toevallig? :+
Ik heb het zelf wel over overerving, initalisatie, klassen, fouten ipv errors, etc. Als ik alle termen op z'n Engels ga uitspreken kan ik net zo goed geheel Engels praten.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bij mij is het gewoon Aapie :)

Maar ik heb het ook weleens over een web service.

Ach, zolang het niet in het Duits hoeft gaat het prima. "Schnittstelle zur Anwendungsprogrammierung" _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Lethalis schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:15:
Bij mij is het gewoon Aapie :)

Maar ik heb het ook weleens over een web service.

Ach, zolang het niet in het Duits hoeft gaat het prima. "Schnittstelle zur Anwendungsprogrammierung" _O-
Hmm, 'web service' dan weer wel idd.
Komt er dus gewoon op neer dat ik met volledige willekeur dingen op z'n Engels of Nederlands blaat.

En ik ben ook schuldig aan wie-fie O-)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 14:51

Crazy D

I think we should take a look.

EddoH schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:38:
En ik ben ook schuldig aan wie-fie O-)
Wai-Fai klinkt ook gewoon als je een debieltje bent :X
Allen de rest van de wereld snapt wie-fie toch minder goed :D

Exact expert nodig?

• Tylen
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De afkortingen zijn gebasseerd op engelse woorden. Hier is het dus altijd ee pi aai and wai-fai.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

EddoH schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:29:
[...]

Heb ik met jou staan praten toevallig? :+
Ik heb het zelf wel over overerving, initalisatie, klassen, fouten ipv errors, etc. Als ik alle termen op z'n Engels ga uitspreken kan ik net zo goed geheel Engels praten.
Ik zou daar oprecht niet op tegen zijn. Durf zelfs wel zo ver te gaan als te zeggen dat ik ondertussen beter Engels schrijf dan Nederlands.

Ik heb overigens eens een keer een goede discussie gehad over hoe je WiFi moet uitspreken. Conclusie daarvan was dat het Wai Fi moest zijn, want dat zijn de eerste tonen van de woorden waarvoor het een afkorting is. En ja, wellicht waren we dronken.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gropah schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:34:
[...]

Ik zou daar oprecht niet op tegen zijn. Durf zelfs wel zo ver te gaan als te zeggen dat ik ondertussen beter Engels schrijf dan Nederlands.
Ik weet natuurlijk niet hoe goed je echt Engels schrijft, maar veel Nederlanders overschatten hun eigen Engelse vaardigheden wel. Als niet-native kun je moeilijk beoordelen hoe goed je Engels nu echt is denk ik. Zo zijn er in het Engels veel meer subtiele grammaticale regels dan je wellicht zult denken.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

EddoH schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:42:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe goed je echt Engels schrijft, maar veel Nederlanders overschatten hun eigen Engelse vaardigheden wel. Als niet-native kun je moeilijk beoordelen hoe goed je Engels nu echt is denk ik. Zo zijn er in het Engels veel meer subtiele grammaticale regels dan je wellicht zult denken.
Het is zeker waar dat Nederlanders hun Engels overschatten, maar op het moment dat ik van natives pas na 10 minuten de vraag krijg; goh raar accent, hoe zit dat? zit ik denk ik wel goed. Daarnaast is het Engels van een gemiddelde Nederlander geschreven al 10x beter dan het gemiddelde Engelse paper uit China.

Overigens is dit nog wel een interessant artikel over Dutch English: http://www.dutchnews.nl/f...-a-unique-character-here/

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 11:49

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ohja, wifi is dan bij mij weer de uitzondering, gewoon lekker "wiefie".
Betreft de taalvaardigheid: ik kan prima uit de voeten in het Engels, maar ik merk toch dat ik in het Nederlands veel beter nuances in de tekst kan verwerken, kleine, subtiele verschillen tussen woorden die ik in het Engels niet altijd weet. Als ik een tekst schrijf ben ik in het EN veel vaker op zoek naar het juiste woord dan in NL, waar dat een stuk sneller gaat. Ga je naar gesproken taal, dan wint NL het nog makkelijk van EN qua snelheid, complexiteit van de zinnen en woordenschat.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Tylen schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:17:
De afkortingen zijn gebasseerd op engelse woorden. Hier is het dus altijd ee pi aai and wai-fai.
Zeg je dan ep of ap, als je het over apps hebt?

• Tylen
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MichielPH schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:42:
[...]
Applicaties ;) dus ap.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Het is toch ook "dongel"? :P

We are shaping the future

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Omdat je in het (Amerikaans-)Engels "..le" uitspreekt als "..el" :+

De grap van het Engels is trouwens dat er geen regels zijn met betrekking tot de uitspraak, bij veel woorden moet je het maar net weten; en zelfs dan verschilt het vaak nog per regio. Woorden met de zelfde constructie spreek je hetzelfde uit? Nee hoor, niet in het Engels.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:10
ThomasG schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:07:
[...]
Omdat je in het (Amerikaans-)Engels "..le" uitspreekt als "..el" :+

De grap van het Engels is trouwens dat er geen regels zijn met betrekking tot de uitspraak, bij veel woorden moet je het maar net weten; en zelfs dan verschilt het vaak nog per regio. Woorden met de zelfde constructie spreek je hetzelfde uit? Nee hoor, niet in het Engels.
Mooiste voorbeeld daarvan blijf ik "break" + "fast" vinden, plak ze achter elkaar, en "breakfast" klinkt heel anders.

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-12 19:22
MichielPH schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:42:
[...]
is het uploaden als in trut of aploaden als in kat? (of oploaden zoals potloden)

btw Engels is chaos als het gaat om uitspraak:

[ Voor 16% gewijzigd door cracking cloud op 19-03-2018 10:40 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThomasG schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:07:
Woorden met de zelfde constructie spreek je hetzelfde uit? Nee hoor, niet in het Engels.
Zo rijmt geen van de woorden though, through, trough, en rough met elkaar 8)7

@cracking cloud Ik vind deze performance prettiger:

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2018 10:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:14:
[...]
Mooiste voorbeeld daarvan blijf ik "break" + "fast" vinden, plak ze achter elkaar, en "breakfast" klinkt heel anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Skyaero op 19-03-2018 11:07 ]

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

aids titi pie kollen slesj slesj dubbel joe dubbel joe dubbel joe dot....
Dat klinkt uit mijn mond als een wel heel obscure fetish :X

500 "The server made a boo boo"

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blijkbaar mag je bij de Sunday Times (thetimes.co.uk) alleen maar registreren als je een hotmail of gmail adres hebt ofzo. Zo'n beetje elk ander domein wat ik invul wordt niet geaccepteerd als "valid email address" |:(

.edit: TENZIJ je met de devtools de submit-knop even handmatig enabled, dan is het prima *D

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/021/807/4d7.png

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2018 15:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Lethalis
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:59:
.edit: TENZIJ je met de devtools de submit-knop even handmatig enabled, dan is het prima *D
En dit is dus waarom je altijd ook server side validatie moet doen _O-

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Blijkbaar mag je bij de Sunday Times (thetimes.co.uk) alleen maar registreren als je een hotmail of gmail adres hebt ofzo. Zo'n beetje elk ander domein wat ik invul wordt niet geaccepteerd als "valid email address" |:(

[afbeelding]
Dat klinkt alsof ze de check om hotmail en gmail te weigeren hebben omgedraaid :+

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[afbeelding]
Prachtig :+

Zo had ik (mijn vrouw eigenlijk) eens problemen bij het doen van een bestelling in de webwinkel van ANWB. Er zat zo'n ik-zoek-automatisch-adresgegevens-obv-postcode-systeem bij maar dat triggerde om één of andere reden niet. Het probleem was dat de bijbehorende velden read-only waren maar wél gevalideerd werden op geldige inhoud.

Ik kon dus niet bestellen omdat ik mijn adres niet in kon vullen. Uiteindelijk via de devtools de readonly vink weggehaald en kon ik rustig mijn eigen adres intypen en de bestelling afronden. Jouw plaatje was mijn exacte gevoel op dat moment 8)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:08
Op mijn werk gebruiken we ook zo'n postcode-api maar die ligt er om de haverklap uit. Nooit een goed idee om de werking van je site afhankelijk te maken van externe partijen, maar als het dezelfde aanbieder betreft al helemáál niet :+ (geen idee of er uberhaupt meerdere partijen zijn die zo'n postcode-api aanbieden)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 00:31
Ik heb als dev er een bugfix voor gemaakt, dat hij bij de eerste submit server side die velden invulde. Dan konden mensen die geen JavaScript toestaat toch het formulier invullen. Weliswaar na een eerste falen, maar ze konden verder :)

let the past be the past.

• Ryur
  • Laatst online: 17:59
mcDavid schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:18:
Op mijn werk gebruiken we ook zo'n postcode-api maar die ligt er om de haverklap uit. Nooit een goed idee om de werking van je site afhankelijk te maken van externe partijen, maar als het dezelfde aanbieder betreft al helemáál niet :+ (geen idee of er uberhaupt meerdere partijen zijn die zo'n postcode-api aanbieden)
De enige die ik ken is die van Cendris. Weinig problemen mee trouwens!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:07
Deze API van de overheid is gratis: http://geodata.nationaalg...fq=type:postcode&q=1012AB
Documentatie op https://github.com/PDOK/locatieserver/wiki/API-Locatieserver

[ Voor 24% gewijzigd door Eärendil op 20-03-2018 09:35 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
https://services.postcode.nl/adresdata/api O-) Is op perceelniveau, inc. huisnummertoevoegingen.
Vorig jaar hadden we een keer een storing, paar jaar daarvoor tellen wel als 100% up. Gemiddelde responsetijd is sinds deze maand 0.015s.

{signature}

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb het gedaan :'(

Ik ben officieel over van Windows Phone naar Android. Dag oude trouwe Lumia 950 XL. Welkom Samsung Galaxy S9+.

Eerste rant: Om Samsung crap te disablen moet je dus éérst insignen met je Samsung account. Helaas, samsung@<eigen domein> is geen gelding emailadres voor je account wegens "banned words" |:( |:( |:(. s4msung@ it is 8)7

Nu het helse karwij om mijn whatsapp chatgeschiedenis over te zetten, want de backups zijn natuurlijk niet compatible tussen de verschillende OS'en :Z. Gelukkig is iemand in die gat van de markt gesprongen: https://www.winwazzapmigrator.com. Even je telefoon soort-van rooten om bij de messages.db te komen (die van de backup is niet geschikt want die is encrypted), en daarna die db importeren in de bijbehorende app op je Android telefoon.

Ook een leuk probleem, mijn wifi-ontvangst is in de studeerkamer op zolder een beetje ruk. Ik heb nog een oude wifi router liggen die ik hierboven als AP neer wil zetten maar die doet momenteel nog dienst als plank in de meterkast waar mijn nieuwe wifi AP op staat :P. Dus dan maar even mijn internet delen op de Galaxy (want geen simkaart meer in de Lumia), en dan de Lumia via VPN verbinden met thuis, zodat ik er vanaf mijn desktop naartoe kan browsen :7

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 21-03-2018 00:59 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:19

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:50:

Ik ben officieel over van Windows Phone naar Android.

😱

(Zolang m'n L950 hier blijft werken ga ik niet op zoek naar een ander toestel... :p)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Lumia 950XL is echt een fijn toestel. Jammer dat het OS geen tractie kreeg, werkte ook heel fijn naar mijn idee.

Read the code, write the code, be the code!

• Lethalis
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:50:

Ik ben officieel over van Windows Phone naar Android. Dag oude trouwe Lumia 950 XL. Welkom Samsung Galaxy S9+.
Tsja, toen bleek dat Joe Belfiore zelf een iPhone gebruikt, had iedereen al kunnen verwachten dat het nooit wat wordt.

• Hydra
Lethalis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:39:
Tsja, toen bleek dat Joe Belfiore zelf een iPhone gebruikt
Zie regelmatig Microsoft mensen met Macs (inc MacOS) op conferenties. Vind ik ook altijd erg grappig :)

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoe staan jullie tegenover het bijdragen aan open source software binnen jullie werk?

Zo wil ik graag wat functionaliteit aan een package toevoegen, maar weet eigenlijk helemaal niet of ik dat van mijn werkgever wel mag doen (het is immers hun code, want geschreven onder werktijd). Uiteraard ga ik dat overleggen, maar hoe is dat bij jullie?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:58
Tk55 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:22:
Hoe staan jullie tegenover het bijdragen aan open source software binnen jullie werk?

Zo wil ik graag wat functionaliteit aan een package toevoegen, maar weet eigenlijk helemaal niet of ik dat van mijn werkgever wel mag doen (het is immers hun code, want geschreven onder werktijd). Uiteraard ga ik dat overleggen, maar hoe is dat bij jullie?
Volgens mij als je OpenSource code aanpast is het de bedoeling dat je het ook terug laat vloeien naar de code zelf. Wellis waar is het in tijd gemaakt van de baas, maar als je het andersom bekijkt: Als je het zelf had moeten maken was je meer tijd kwijt, dus is het wel zo nobel om de code aan de community (terug) te geven.
Maar ik denk dat je dat even met je leidinggevend op moet nemen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ge-flopt schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:26:
[...]

Volgens mij als je OpenSource code aanpast is het de bedoeling dat je het ook terug laat vloeien naar de code zelf.
Dat hangt maar net van de licentie af, en natuurlijk de aard van je changes.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 21-03-2018 14:31 ]

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@ge-flopt
Het teruggeven ligt aan welke licentie er gebruikt wordt. Zie https://choosealicense.com/. In dit geval gaat het om een MIT licentie, dus mag je er mee doen wat je wil.

Zelf geef ik het ook graag terug, omdat anderen er dan ook wat aan hebben. En wanneer het niet om iets bedrijfsspecifieks gaat kan het ook niet echt kwaad.

Maar hebben jullie er bijvoorbeeld regels voor?

• RobertMe
  • Laatst online: 23:10
Tk55 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:32:
@ge-flopt
Het teruggeven ligt aan welke licentie er gebruikt wordt. Zie https://choosealicense.com/. In dit geval gaat het om een MIT licentie, dus mag je er mee doen wat je wil.

Zelf geef ik het ook graag terug, omdat anderen er dan ook wat aan hebben. En wanneer het niet om iets bedrijfsspecifieks gaat kan het ook niet echt kwaad.

Maar hebben jullie er bijvoorbeeld regels voor?
Het zal natuurlijk ook aan de aard van de changes liggen en of je het package blijft gebruiken en updaten.

Zo gebruiken bij bv delen van Symfony, en ben ik daar een bugje in tegen gekomen, uiteraard is het voor het werk geen probleem om dan een PR aan te maken. Immers zul je anders natuurlijk bij elke update opnieuw tegen die bug aanlopen.

Als we compleet nieuwe features in/op Symfony bouwen is het wellicht weer een ander verhaal.

• Lethalis
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:31:
[...]
Zie regelmatig Microsoft mensen met Macs (inc MacOS) op conferenties. Vind ik ook altijd erg grappig :)
De introductie van Windows 10 was ook PR technisch een beetje gek, want zo ongeveer in de hele zaal zag je alleen maar Apple logo's.

Ik heb ook een tijdje een MBP gehad, maar dat was een 13" en dat vond ik toch te klein. De 15" vind ik te duur.

Gelukkig draait Fedora Workstation echt heel goed op mijn Acer V Nitro. Ik werd echt helemaal getikt van de eindeloze Windows 10 updates.

Met Fedora kan ik tenminste alles zelf bepalen. Zo af en toe laat ik hem bijwerken bij het afsluiten. Maar ik zit iig nooit meer met de situatie dat ik even snel iets wil doen op mijn laptop en het vervolgens niet kan...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met ElasticSearch? Zo ja, dan maak ik wel even een topic aan, maar ik kom er niet helemaal uit :o

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56
Gebruikt voor logging icm Logstash & Grafana. Ik weet niet of dat de ervaring is waar je naar op zoek bent. Maar upgraden is in ieder geval niet leuk, gaat elke keer wel wat stuk als we proberen te upgraden.

• gekkie
Ervaring is een groot woord, aantal jaar geleden wel bekeken in het kader van logging en monitoring.
Maar toen leek authenticatie een beetje een afterthought, alerting hield ook niet over en derhalve alleen maar getest met een vrij kleine dataset (waarbij me op viel dat de meeste cloudaanbiedingen toen ook maar tot een vrij kleine datasize gingen). Was denk ik allemaal nog net wat te vroeg.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
TheNephilim schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:40:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met ElasticSearch? Zo ja, dan maak ik wel even een topic aan, maar ik kom er niet helemaal uit :o
Ik zou dan überhaupt even een topic aanmaken; niet iedereen hangt hier rond :)

Read the code, write the code, be the code!

• Marcj
gekkie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:16:
Ervaring is een groot woord, aantal jaar geleden wel bekeken in het kader van logging en monitoring.
Maar toen leek authenticatie een beetje een afterthought, alerting hield ook niet over en derhalve alleen maar getest met een vrij kleine dataset (waarbij me op viel dat de meeste cloudaanbiedingen toen ook maar tot een vrij kleine datasize gingen). Was denk ik allemaal nog net wat te vroeg.
Nou, wij gebruiken het nog steeds, maar ik zie nog dezelfde dingen. Authenticatie is toegevoegd in de enterprise versie als afterthought. Ik heb het maar opgelost met een nginx-proxy ervoor met basic auth over HTTPS + firewall. Voor alerting moet je kibana gebruiken, maar ook dit werkt alleen goed in de enterprise versie.

ps. De enterprise versie hebben we een aanvraag voor gedaan, maar dit was echt verschrikkelijk duur. We redden ons nu wel met Grafana erbij en voor de rest de community versie.

• gekkie
Marcj schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Nou, wij gebruiken het nog steeds, maar ik zie nog dezelfde dingen. Authenticatie is toegevoegd in de enterprise versie als afterthought. Ik heb het maar opgelost met een nginx-proxy ervoor met basic auth over HTTPS + firewall. Voor alerting moet je kibana gebruiken, maar ook dit werkt alleen goed in de enterprise versie.

ps. De enterprise versie hebben we een aanvraag voor gedaan, maar dit was echt verschrikkelijk duur. We redden ons nu wel met Grafana erbij en voor de rest de community versie.
Hmmm wel beroerd dan, maar had er wel te weinig fiducie (aanknopingspunten dat het snel beter zou worden)
om het toen daarmee door te zetten bij de klant. Aan de andere kant zie je wel met enige regelmaat advertenties voor personeel dat iets de ELK-stack snapt.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Marcj schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Authenticatie is toegevoegd in de enterprise versie als afterthought. Ik heb het maar opgelost met een nginx-proxy ervoor met basic auth over HTTPS + firewall.
Gelukkig heb ik geen authenticatie nodig, het is geïnstalleerd naast een webserver die het gebruikt. Kortom; elastic binden op 127.0.0.1 en 9200 niet opengooien in de firewall.

Maar dan zal ik inderdaad maar even een topic aanmaken.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Breaking news!
Instagram gaat nieuwere berichten voorrang geven in tijdlijn
De verandering moet ervoor zorgen dat nieuwere berichten vaker bovenaan verschijnen.
8)7 8)7 8)7

• Lethalis
  • Niet online
Ben ik de enige die vaak twijfelt of hij nieuwe hobbyprojecten met .Net Core of met Java zal bouwen?

Met .Net Core ben ik sneller, vanwege mijn jarenlange .Net werkervaring. Anderzijds doe ik alles met Linux thuis en is het ecosysteem van Java volwassener op dit OS.

Omdat we geen .Net Core op de zaak gebruiken, is het spelen ermee handig voor mijn toekomst op .Net. Anderzijds is beter worden met Java ook niet verkeerd, als verbreding van mijn kennis.

In ieder geval stuiter ik vaak heen en weer :o En weet ik niet altijd waar ik nou goed aan doe.

En het advies van "kies de juiste techniek voor het project" is lastig, omdat beide erg overlappen en dezelfde dingen kunnen bereiken.

Al heeft Java het voordeel dat het "thuis is" op Linux. Anderzijds is .Net Core met een inhaalslag bezig en kan je vaak om beperkingen heen werken.

Blegh :P

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-12 15:14

Ryada

She/Her

Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:26:
Ben ik de enige die vaak twijfelt of hij nieuwe hobbyprojecten met .Net Core of met Java zal bouwen?

Met .Net Core ben ik sneller, vanwege mijn jarenlange .Net werkervaring. Anderzijds doe ik alles met Linux thuis en is het ecosysteem van Java volwassener op dit OS.

Omdat we geen .Net Core op de zaak gebruiken, is het spelen ermee handig voor mijn toekomst op .Net. Anderzijds is beter worden met Java ook niet verkeerd, als verbreding van mijn kennis.

In ieder geval stuiter ik vaak heen en weer :o En weet ik niet altijd waar ik nou goed aan doe.

En het advies van "kies de juiste techniek voor het project" is lastig, omdat beide erg overlappen en dezelfde dingen kunnen bereiken.

Al heeft Java het voordeel dat het "thuis is" op Linux. Anderzijds is .Net Core met een inhaalslag bezig en kan je vaak om beperkingen heen werken.

Blegh :P
Persoonlijk kies ik altijd voor een .NET optie als die er is.
Ik ben een aardig grote voorstander van .NET Core en alles wat ermee te maken heeft.

Het is zelfs zo erg dat ik met hobby projecten de logica in een .NET Core library gooi, en er dan een WPF GUI omheen bouw, zelfs als ik alleen windows target met dat projectje.

Steam: Ryada.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-12 15:26

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:26:
Ik hanteer als regel altijd het volgende:
Is het doel om succesvol te zijn, kies dan het platform met de meeste ondersteuning.
Is het doel om te leren, kies dan het platform waar je het minst van weet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:17:
[...]

Is het doel om succesvol te zijn, kies dan het platform met de meeste ondersteuning.
Dan kom ik 2 keer op Java uit :+

Java biedt de meeste ondersteuning op Linux en wordt al decennia op het platform gebruikt.

En ik weet minder van Java dan van .Net. Het programmeren zelf is geen probleem, maar vaak loop ik te pielen met allerlei details.

Wel met het voordeel dat als ik ze eenmaal heb uitgezocht, het dan ook klaar is en het gewoon blijft werken.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Dan kom ik 2 keer op Java uit :+

Java biedt de meeste ondersteuning op Linux en wordt al decennia op het platform gebruikt.

En ik weet minder van Java dan van .Net. Het programmeren zelf is geen probleem, maar vaak loop ik te pielen met allerlei details.

Wel met het voordeel dat als ik ze eenmaal heb uitgezocht, het dan ook klaar is en het gewoon blijft werken.
Als jij de ondersteuning niet goed kan uitvoeren ondanks dat de rest van de wereld het wel kan, dan is er eigenlijk geen ondersteuning. ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:38:
[...]

Als jij de ondersteuning niet goed kan uitvoeren ondanks dat de rest van de wereld het wel kan, dan is er eigenlijk geen ondersteuning. ;)
Ik doe er vooral langer over met Java. Het lukt me allemaal wel, maar omdat ik er niet elke dag mee werk, ben ik vaker dingen aan het uitzoeken dan bij .Net.

Daar staat tegenover dat er voor Java altijd wel een library is om X of Y te doen. Waar ik bij .Net Core soms niet om DllImport's heen kan of zelfs het uitvoeren van sub processen op Linux.

[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 23-03-2018 11:00 ]

• mcDavid
DevWouter schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:17:
[...]

Dit is een goeie ja. Ik doe hobbyprojectjes meestal in PHP omdat ik daar nu eenmaal het meest in thuis ben, maar het zou eigenlijk beter zijn altijd een andere taal te gebruiken. Zou graag wat beter worden in Python bijvoorbeeld.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

mcDavid schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Dit is een goeie ja. Ik doe hobbyprojectjes meestal in PHP omdat ik daar nu eenmaal het meest in thuis ben, maar het zou eigenlijk beter zijn altijd een andere taal te gebruiken. Zou graag wat beter worden in Python bijvoorbeeld.
Stel je zelf wel even de vraag waarom je beter wilt worden in Python (of welke taal dan ook).
Is de kennis van die taal belangrijker dan het resultaat van het product?

Een boek schrijven in een vreemde taal die je niet machtig ben is net zo moeilijk als software schrijven in een programmeertaal die je niet machtig ben.

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:11:
[...]
Een boek schrijven in een vreemde taal die je niet machtig ben is net zo moeilijk als software schrijven in een programmeertaal die je niet machtig ben.
Mwah, veel programmeertalen lijken op elkaar, in grotere mate dan talen.

Misschien niet als je nu ineens iets met Haskell probeert, maar ik heb toch al wat dingen in Python gedaan en dat ging vrij eenvoudig moet ik zeggen (Basic, C/C++ en C# achtergrond).

Maar zodra een project groter wordt, verlang ik wel terug naar een gecompileerde taal.

De stap van C# naar Java als taal is bijvoorbeeld heel klein.

Voor mij zit de tijd meer in configuratie dingetjes. Het correct gebruiken van Maven met meerdere IDE's bijvoorbeeld. Of het configureren van een Java servlet container.

Het programmeren zelf in Java lukt prima. Heb het ook een jaartje op de Open Universiteit gehad.

The devil is in the details.

Even connection pooling configureren. Ga zo maar door.

Wel ben ik voorlopig gestopt met Scala en Kotlin etc. Java is misschien verbose, maar je kan er echt alles over vinden en de IDE neemt je het extra typewerk ook uit handen (encapsulate fields etc).

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 23-03-2018 11:43 ]

• Marcj
Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:37:
[...]
Wel ben ik voorlopig gestopt met Scala en Kotlin etc. Java is misschien verbose, maar je kan er echt alles over vinden en de IDE neemt je het extra typewerk ook uit handen (encapsulate fields etc).
Ik zie persoonlijk het verbose zijn van Java ook eerder als voordeel als nadeel. Als ik Java code van lang geleden terug zie, dan snap ik veel sneller weer wat er gebeurt dat met Kotlin. Misschien is het ook gewenning, maar leesbaarheid van code vind ik toch veel belangrijker dan de tijd die het kost om op te schrijven. Bij mij ligt de beperking in ieder geval niet in het aantal karakters.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 14:51

Crazy D

I think we should take a look.

DevWouter schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:11:
Stel je zelf wel even de vraag waarom je beter wilt worden in Python (of welke taal dan ook).
Is de kennis van die taal belangrijker dan het resultaat van het product?
Voor sommigen is de code het doel, voor anderen is de code het middel om een eindresultaat te bereiken (even extreem gezegd). Ik vind de code ondergeschikt, het resultaat is wat de gebruiker ziet en daar moet hij blij mee zijn. Wat niet wegneemt dat je daarom geen aandacht hoeft te geven aan de code, maar soms verliezen programmeurs dat nog weleens uit het oog. De gebruiker heeft niets aan een stel mooie design patterns als het eindproduct nooit af komt :+
(beetje zwart/wit natuurlijk, want uiteindelijk kan "beter worden" in een taal ook betekenen dat je sneller je oplossing ontwikkeld, of daardoor bepaalde functies leert die zaken wat efficiënter (sneller) of betrouwbaarder uitvoeren, etc en soms is het volgen van een design pattern in het eindresultaat niet letterlijk te zien maar kan ook dit snelheid en betrouwbaarheid verhogen).

Exact expert nodig?

• Lethalis
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:31:
[...]
Soms is het volgen van een design pattern in het eindresultaat niet letterlijk te zien maar kan ook dit snelheid en betrouwbaarheid verhogen.
Het volgen van bepaalde design patterns heeft met name tot doel de flexibiliteit en onderhoudbaarheid van de geleverde oplossing te verhogen.

Voor de klant zijn deze aspecten vaak belangrijk, ook al heeft deze dat niet altijd door.

De kanttekening daarbij is dat je dingen doet omdat je ze nodig acht, en niet "omdat het zo hoort" of omdat je 1 of andere fetisj hebt dat het super netjes moet zijn.

Het gaat hierbij juist voornamelijk om risico- / verandermanagement.

Design patterns verhogen de kans dat je code kunt hergebruiken, uitwisselen voor iets anders, etc. Dus dat je met relatief weinig energie toch behoorlijke aanpassingen in het product kunt aanbrengen zonder dat de boel als een kaartenhuis in elkaar valt.

Logische consequentie hiervan is dat je al die mooie technieken dus vooral moet toepassen in delen van de oplossing die veranderlijk of complex zijn.

• Rutix
Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Ik doe er vooral langer over met Java. Het lukt me allemaal wel, maar omdat ik er niet elke dag mee werk, ben ik vaker dingen aan het uitzoeken dan bij .Net.

Daar staat tegenover dat er voor Java altijd wel een library is om X of Y te doen. Waar ik bij .Net Core soms niet om DllImport's heen kan of zelfs het uitvoeren van sub processen op Linux.
Wat voor gare dingen probeer jij met .NET Core te doen dan :+? De .NET Standard 2.0 support toch 95%+ van de api's die ook in .NET framework zaten. Heb jij juist die 5% nodig?

Nothing to see here!

• Lethalis
  • Niet online
Rutix schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Wat voor gare dingen probeer jij met .NET Core te doen dan :+? De .NET Standard 2.0 support toch 95%+ van de api's die ook in .NET framework zaten. Heb jij juist die 5% nodig?
- Linux file permissions controleren en zetten
- Checken of proces als root draait of niet
- Lijst van block devices ophalen en hoeveel ruimte vrij is
- Symbolic links lezen en maken

Die kwam ik vrij snel tegen :P

Een deel van mijn project is relatief low level, maar andere delen moeten bijvoorbeeld HTML mail met attachments versturen.

Dus blijft het logischer om een high level taal te gebruiken (in plaats van plain old C).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Schiet je dan niet een beetje het doel van .NET Core voorbij ? :P

https://fgheysels.github.io/

• Lethalis
  • Niet online
whoami schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:17:
[...]
Schiet je dan niet een beetje het doel van .NET Core voorbij ? :P
Hangt een beetje af van wat het doel is van .NET Core. De doelstelling is immers al gegroeid van een optimized cloud runtime naar de basis van alle toekomstige .NET versies.

• Rutix
Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:16:
[...]

- Linux file permissions controleren en zetten
- Checken of proces als root draait of niet
- Lijst van block devices ophalen en hoeveel ruimte vrij is
- Symbolic links lezen en maken

Die kwam ik vrij snel tegen :P
Ah ja dus de 5% :P de full cross platform implementation van .IO zit er nog niet helemaal in.

Nothing to see here!

• Lethalis
  • Niet online
Rutix schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:35:
[...]

Ah ja dus de 5% :P de full cross platform implementation van .IO zit er nog niet helemaal in.
Daar zit dus een serieus verschil met Java. Vanaf Java 7 (nio) heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een Set van PosixFilePermission's op te vragen en te zetten:

Set<PosixFilePermission> permissions = Files.getPosixFilePermissions(path);

Diezelfde Files class heeft ook functies als isSymbolicLink en readSymbolicLink :)

Dus hoewel Java als taal verbose is en ik soms wel een beetje gek word daarvan (omdat ik C# gewend ben), heeft het aan de andere kant wel alle API's die je je maar kunt wensen.

Overigens heb ik met .NET Core ook een probleem op mijn werk, namelijk dat ze gestopt zijn met System.Drawing. Die library is namelijk een wrapper om GDI+ heen en dat hebben we niet echt op Linux (Mono heeft wel zoiets gebouwd, maar Microsoft wil dat blijkbaar niet gebruiken).

Je moet dan dus verplicht naar Google Skia of iets dergelijks. Maar goed, dan heb je je plaatjes geresized en dan wil je ze mooi op een PDF zetten... nou ja, you get the point.

Voor Java is alles er. En bijna alles wat je zou willen is nog gratis ook. Daarom neig ik ernaar toch Java te gebruiken voor mijn projecten thuis.

Het voelt als fulltime .NET devver alleen een beetje gek.

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Lethalis schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:37:
[...]

ik heb toch al wat dingen in Python gedaan en dat ging vrij eenvoudig moet ik zeggen (Basic, C/C++ en C# achtergrond).

Maar zodra een project groter wordt, verlang ik wel terug naar een gecompileerde taal.
Puur uit nieuwsgierigheid: om welke redenen?
Source: ben een aardige Python fan :P

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
SublimnAll schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Startup tijd. *ugh*

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

python kan toch ook gecompileerd worden?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Lethalis
  • Niet online
SublimnAll schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:51:
[...]
Refactoring.

Vaak kom je bij het uitbreiden van een project tot andere inzichten en wil je dingen aanpassen. Bij Python is het gevaar groter dat dingen stuk zijn zonder dat je het direct doorhebt.

Bij Java, C#, Golang etc krijg ik dan meteen build errors. Bovendien kan een IDE veel refactoring voor mij doen wanneer de taal zich daar goed voor leent.

PS
Als Golang uitgebreidere libraries zou hebben en try catch dan zou ik daar meer mee doen. Ik vond het best leuk om daarmee te werken. Error handling is alleen wel een crime en de meest basale zaken ontbreken (een goede Decimal type bijvoorbeeld, of ondersteuning voor STARTTLS voor mail).

[ Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 24-03-2018 17:39 ]

• Jantje2000
  • Laatst online: 20-12 15:46
Lethalis schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:31:
[...]

Refactoring.

Vaak kom je bij het uitbreiden van een project tot andere inzichten en wil je dingen aanpassen. Bij Python is het gevaar groter dat dingen stuk zijn zonder dat je het direct doorhebt.

Bij Java, C#, Golang etc krijg ik dan meteen build errors. Bovendien kan een IDE veel refactoring voor mij doen wanneer de taal zich daar goed voor leent.
Om te controleren of alles werkt heb je toch unittests?
Maar ja, ik ben dan ook een fan van python :p

[ Voor 5% gewijzigd door Jantje2000 op 24-03-2018 17:36 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Lethalis
  • Niet online
Jantje2000 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:35:
[...]

Om te controleren of alles werkt heb je toch unittests?
Maar ja, ik ben dan ook een fan van python :p
Tsja, ik schrijf unit tests en integratie tests voor bedrijfskritische code, maar zeker niet voor alles. En al helemaal niet voor zaken die simpelweg voorkomen kunnen worden in andere talen :P

• gekkie
Vanaf python 3. ik meen 6, kun je om je IDE/typechecker wat meer mogelijkheden te geven werken met type hints. Runtime doet het er niets mee, maar je kunt ze wel min of meer gradueel gaan gebruiken.
Guido zal er bij dropbox vast ook wel tegen aan gelopen zijn dat dat een omissie kan zijn bij grotere (refactor) projecten.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 18:35
Voorbije paar dagen met zo goed als 't hele bedrijf op ski-trip geweest. Leuk om je collega's eens in een andere context te zien en te ervaren.

• Ryur
  • Laatst online: 17:59
Mercatres schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:03:
Voorbije paar dagen met zo goed als 't hele bedrijf op ski-trip geweest. Leuk om je collega's eens in een andere context te zien en te ervaren.
Dat willen ze hier op het werk ook al een tijdje. Maar dat is alleen een "vast" groepje die dat wilt en zich hebben opgegeven.
Meerendeel hebben daar dus totaal geen zin in.

Ik moet er ook niet aan denken trouwens :D

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Mensen, ik moet even bijkomen.

Ben zojuist afgewezen door een recruiter voor een interim klus omdat ik de licht ben bevonden, ik zou niet genoeg programmeerervaring hebben....

Ik heb mezelf leren programmeren toen ik 13 was (22 jaar geleden), ik heb naast de usual suspects C en Java mezelf ook Python, Clojure en Haskell geleerd. Ik ben cum laude afgestudeerd in de informatica aan de universiteit. Maar toch heb ik niet genoeg programmeerervaring en ben ik dus de licht bevonden... Te bizar. 8)7

Aan de andere kant, de klus (waar programmeren maar een klein onderdeel van is) bleek maar €75/uur op te leveren, dus ik heb niets 'verloren'. Nouja, behalve mijn vertrouwen in de beoordelingsvermogen van tussenpersonen waar ik helaas toch nog een beetje van afhankelijk ben :'(

• Lethalis
  • Niet online
terabyte schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:48:
Ik heb mezelf leren programmeren toen ik 13 was (22 jaar geleden)

Aan de andere kant, de klus (waar programmeren maar een klein onderdeel van is)
Als programmeren maar een klein onderdeel van de klus is, wordt er dus naar andere zaken gekeken dan jouw programmeerkennis.

Kortom, je kunt een absolute top programmeur zijn, maar dat maakt je niet ook meteen een goede projectmanager of wat dan ook.

• terabyte

terabyte

Ik ben afgewezen op het niet kunnen programmeren, volgens mij was dat toch wel duidelijk?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@terabyte
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar er is een groot verschil tussen 'talen kennen' en echte programmeer werkervaring hebben. Ik ken ook een hoop talen maar werkervaring beperkt zich tot C#.

Ben je niet afwezen op te weinig werkervaring met de betreffende taal? Je kunt nog cum laude afgestudeerd zijn en tig talen kennen, maar als je geen serieuze werkervaring opbouwt en dat wel degelijk nodig is, dan kunnen werkgevers vrij eenvoudig voor je passen. Zodra werkervaring van belang is wordt opleiding nogal ondergeschikt namelijk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• mcDavid
Je hebt ook kans dat'ie het gewoon onbeleefd vond om te zeggen dat het neefje van de buurman van de baas het gaat doen voor een tientje per uur.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:19

RayNbow

Kirika <3

bleek maar €75/uur op te leveren
Hmm, maar €75/uur? :?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:
@terabyte
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar er is een groot verschil tussen 'talen kennen' en echte programmeer werkervaring hebben. Ik ken ook een hoop talen maar werkervaring beperkt zich tot C#.
Er is ook een verschil tussen werkervaring hebben met een taal en kunnen programmeren. Kunnen programmeren is iets abstracts en eigenlijk taalonafhankelijk ;)

• terabyte

terabyte

Ik kan wel degelijk programmeren (los van talenkennis), maar goed, laat ook maar zitten.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

terabyte schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:33:
Ik kan wel degelijk programmeren (los van talenkennis), maar goed, laat ook maar zitten.
Volgens mij is er niemand die dat zegt, of bedoel je dat het bedrijf dat zegt?

Ik gaf uitsluitend aan dat werkervaring heel belangrijk is voor werkgevers dus dat het wellicht dát is waarop je bent afgewezen. Geen rare vraag toch? :)

• Hydra
terabyte schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:33:
Heb je hier in die 22 jaar ook aantoonbare ervaring in dan? Want daar zeg je niks over.

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Mensen, ik moet even bijkomen.

Ben zojuist afgewezen door een recruiter voor een interim klus omdat ik de licht ben bevonden, ik zou niet genoeg programmeerervaring hebben....

Ik heb mezelf leren programmeren toen ik 13 was (22 jaar geleden), ik heb naast de usual suspects C en Java mezelf ook Python, Clojure en Haskell geleerd. Ik ben cum laude afgestudeerd in de informatica aan de universiteit. Maar toch heb ik niet genoeg programmeerervaring en ben ik dus de licht bevonden... Te bizar. 8)7

Aan de andere kant, de klus (waar programmeren maar een klein onderdeel van is) bleek maar €75/uur op te leveren, dus ik heb niets 'verloren'. Nouja, behalve mijn vertrouwen in de beoordelingsvermogen van tussenpersonen waar ik helaas toch nog een beetje van afhankelijk ben :'(
Wordt echt tijd dat tussenpersonen met een BA in deskundologie straten gaan vegen. Tenminste, als ze daar niet te moe/ongeschikt voor zijn...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goedemorgen!

Iemand nog een npm package nodig om te controleren of je waarde overeenkomt met 13? Zo ja, kijk niet verder dan: https://github.com/jezen/is-thirteen

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

:D
"weedle", //#13 Pokémon
En nog meer _/-\o_

[ Voor 93% gewijzigd door Creepy op 28-03-2018 10:48 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.