Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zitten de poorten dan niet zo dat de kabels recht naar onder lopen?Tylen schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:54:
Thanks. Dan moet ik maar gewoon het risico nemen en bestellenIk vraag mij af of het netjes is aan de muur. (Moet wel kabels met haakse stekkers hebben vrees ik)
Lage prijzen voor grote schermen en hoge resoluties trouwens zeg.
Zoals ik het op de foto's zie wel ja.Olaf van der Spek schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:02:
[...]
Zitten de poorten dan niet zo dat de kabels recht naar onder lopen?
Lage prijzen voor grote schermen en hoge resoluties trouwens zeg.
Mooi schermpje he
Dat zijn wel mooie prijsjes voor die grote .. Maar waar gebruik jij hem voor? ook 3d werk?
Ik zoek nog wel een schermpje voor autocad / artlantis.
Werk nu met een 30 inch HP scherm.
Browsen, mostlyRusky schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:27:
[...]
Dat zijn wel mooie prijsjes voor die grote .. Maar waar gebruik jij hem voor? ook 3d werk?
Hij heeft wel snel last van burn-in overigens. De BMD4037UW een stuk minder. Maar de BDM4350UC is IPS en de BMD4037UW is een VA panel, dus dat zal het verschil wel verklaren.
[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2018 14:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
We are shaping the future
Welk bedrijf in Gent doet iets met Azure?whoami schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:03:
[...]
Ik ben daar ooit in aanraking mee gekomen tijdens mijn opleiding, in 1998 ofzo. Toen heb ik beslist dat ik daar weg ging van blijven.
Jij woont toch in de buurt van Gent ? Geen zin om iets met Azure te gaan doen ?
Hmm je zou de speld nog bijna gaan geloven, ze zijn in de bouw namelijk best goed in het omarmen van buzzwords als ze ergens anders al lang weer uit de mode zijnAlex) schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:55:
"Zeg Henk, dat scrum, is dat misschien wat voor ons?"
Ik heb wat geleerd vandaagRayNbow schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:25:
Tweets als deze kan ik wel waarderen om mee wakker te worden...
[afbeelding]
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
UitroeptekenTylen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:29:
Call me stupid... Maar ik snap hem toch echt niet.
Lekker op de bank
Moet die er dan niet voor staan? Dus !5
Ik snapte hem ook niet maar als je de reacties eronder leest dan wordt het wel ergens uitgelegdTylen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:29:
Call me stupid... Maar ik snap hem toch echt niet.
230 - 220 * 0,5 > 230 - (220 * 0,5) > 230 - 110 = 120
5! = 5x4x3x2x1 = 120
Maar mensen die de eerste som verkeerd uitrekenen (als (230 - 220) * 0,5) komen op 5 uit. Dat is dus de grap
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Ah check. Ik zat maar aan de dev (want dit is devschuur) te denken. En dus met een ! ervoor is het NOTNeko Koneko schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:08:
[...]
Ik snapte hem ook niet maar als je de reacties eronder leest dan wordt het wel ergens uitgelegd
230 - 220 * 0,5 > 230 - (220 * 0,5) > 230 - 110 = 120
5! = 5x4x3x2x1 = 120
Maar mensen die de eerste som verkeerd uitrekenen (als (230 - 220) * 0,5) komen op 5 uit. Dat is dus de grap
Er zijn erMercatres schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:20:
[...]
Welk bedrijf in Gent doet iets met Azure?
Interesse, dan kan je me een pm sturen
https://fgheysels.github.io/
Niet meteen, is aan de andere kant van 't land. De naam van m'n huidig werk bevat wel Gent, maar heeft er verder niets mee te maken. We doen we veel in Azure.whoami schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Er zijn er
Interesse, dan kan je me een pm sturen

*mits hier op kantoor vandaag aanwezig
Anyway, hartelijk gefeliciteerd!
[ Voor 29% gewijzigd door Mitchell op 21-02-2018 13:19 ]
Signature
Congrats!
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Gefeliciteerd!Neko Koneko schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:58:
Vlaai voor iedereen*![]()
[afbeelding]
*mits hier op kantoor vandaag aanwezig
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
https://niels.nu
Is dat een beetje hetzelfde als Swagger ?CodeCaster schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:29:
"Laten we HAL gebruiken, want dan kunnen onze API-consumers (andere interne teams) zelf kijken wat een API teruggeeft en hoeven we niet te documenteren".
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Swagger is daadwerkelijk documentatie. HAL is een overengineerde manier om JSON-API's te structureren.DeluxZ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:26:
[...]
Is dat een beetje hetzelfde als Swagger ?
Nee.DeluxZ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:26:
Is dat een beetje hetzelfde als Swagger ?
Ik kan mezelf er maar niet van overtuigen dat er voordelen aan HAL zijn. Voor zover ik het begrijp, kun je "previous"/"next"/"self"-linkjes aan een response toekennen, en links voor diepere, gerelateerde documenten. Zoals bijvoorbeeld het opvragen van een Person-document een link heeft naar diens Addresses, en Address heeft dan weer een link naar een complex object "Country".Hydra schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:06:
Wij gebruiken HAL maar niet om die reden.
Maar waarom? Een client gaat niet ineens en automagisch alle gevonden links renderen (in de eerste plaats vanwege of het wel in de UI past, in de tweede plaats vanwege localisatie). Dus een consumer van een API gaat toch echt eerst bekijken welke vorm een response heeft (in de documentatie, niet in de response van een testcall, die misschien niet eens gerelateerde data heeft), en dan bepalen welke niveaus relevant zijn.
Daarnaast heb ik een gruwelijke hekel aan overbodige HTTP-calls. Wat hier dus gebeurt, waarbij er ook nog eens self-referencing documenten zijn, is dat er een root-document wordt opgevraagd dat linkt naar diens kinderen bevat, en voor elk van de kinderen wordt weer een call gedaan om diens eventuele kinderen op te halen. Resultaat: vijftig calls om één boom op te bouwen. Dat is een implementatiefout, dat weet ik.
Maar kun jij me vertellen welk nut het wél heeft?
En volgens mij heb ik deze discussie wel eens eerder gestart, of enorm last van déjà-vu.
Edit: jup, dertien maanden geleden, CodeCaster in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫", maar geen reacties op HAL. Ik loop er nu alleen wéér tegenaan.
No shit. Maar onder dat mom is het hier wel geïntroduceerd.Dat je niet hoeft te documenteren is complete bullshit.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 22-02-2018 11:56 ]
Klinkt bijna alsof het een manier is om, als je niet alles nodig hebt, ook niet alles op te halen.. en dan maar een extra call moeten doen, maar beter dan dat je 2mb aan data binnen krijgt terwijl jij enkel de naam van iemand nodig hebtCodeCaster schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:50:
Maar kun jij me vertellen welk nut het wél heeft?
Geen idee hoor, ik roep maar wat. Het klinkt ook een beetje a la "gewoon, omdat het kan".....
Exact expert nodig?
Wij gebruiken het, met veel succes, om te voorkomen dat die clients urls moeten hard-coden. Hierdoor kunnen wij zonder problemen refactoren (services splitsen, naar een andere end-point verwijzen, nieuwe versie van een end-point neerzetten, etc.) in de back-end zonder dat dat bestaande mobiele clients (die niet altijd up to date zijn) breken. Dat is het voornaamste (en m.i. bijna enige) nut van HAL.CodeCaster schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:50:
Maar waarom?
Aangezien ik je steun in je mening is dat niet zo'n aardig reactie.No shit. Maar onder dat mom is het hier wel geïntroduceerd.
Dat beetje roepen is nu net 't grootste probleem. Of je nu als voorstander maar wat roept of als tegenstander. Mensen moeten eerst leren snappen en dan pas gaan roepen. Het implementeren is gewoon veel werk en heeft alleen nut als je er daadwerkelijk een probleem mee oplost. Zo niet; doe het dan niet.Crazy D schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:30:
Geen idee hoor, ik roep maar wat. Het klinkt ook een beetje a la "gewoon, omdat het kan".....
[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 22-02-2018 12:42 ]
Goed API design is best pittig merk ik. Ik kan me best nuttige toepassingen voorstellen van HAL. Intern hebben onze API's wel Swagger met redelijk goede documentatie en ik vind het best prettig werken. Ik ben voornamelijk op zoek naar manieren om de integratie tussen API's en teams intern beter op orde te hebben. Maar dat is ook een groot stuk menselijk werk en vereist afstemming en coördinatie en daar zit soms nog wel de meeste complexiteit.Hydra schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:41:
[...]
Wij gebruiken het, met veel succes, om te voorkomen dat die clients urls moeten hard-coden. Hierdoor kunnen wij zonder problemen refactoren (services splitsen, naar een andere end-point verwijzen, nieuwe versie van een end-point neerzetten, etc.) in de back-end zonder dat dat bestaande mobiele clients (die niet altijd up to date zijn) breken. Dat is het voornaamste (en m.i. bijna enige) nut van HAL.
[...]
Aangezien ik je steun in je mening is dat niet zo'n aardig reactie.
[...]
Dat beetje roepen is nu net 't grootste probleem. Of je nu als voorstander maar wat roept of als tegenstander. Mensen moeten eerst leren snappen en dan pas gaan roepen. Het implementeren is gewoon veel werk en heeft alleen nut als je er daadwerkelijk een probleem mee oplost. Zo niet; doe het dan niet.
Heeft iemand overigens ervaring met GraphQL. Ik vind het lastig op waarde te schatten. Ik zat laatst bij een kennissessie en een GraphQL evangelist was laaiend enthousiast. Schijnbaar ondersteunt GitHub het ook en kunnen RESTful API's begraven worden.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Dat is nogal logisch toch ?Down schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:44:
[...]
Goed API design is best pittig merk ik. Ik kan me best nuttige toepassingen voorstellen van HAL. Intern hebben onze API's wel Swagger met redelijk goede documentatie en ik vind het best prettig werken. Ik ben voornamelijk op zoek naar manieren om de integratie tussen API's en teams intern beter op orde te hebben. Maar dat is ook een groot stuk menselijk werk en vereist afstemming en coördinatie en daar zit soms nog wel de meeste complexiteit.
Heeft iemand overigens ervaring met GraphQL. Ik vind het lastig op waarde te schatten. Ik zat laatst bij een kennissessie en een GraphQL evangelist was laaiend enthousiast. Schijnbaar ondersteunt GitHub het ook en kunnen RESTful API's begraven worden.
Wij beginnen een aardig probleem te krijgen met documentatie; onze huidige documentatie is een combinatie van comments in de code en wat losse files her en der maar dekt natuurlijk absoluut niet de lading. Een collega kwam aanzetten met bovenstaande URL en is nu maximaal aan het aansturen hierop omdat dit minder beheerslast zou veroorzaken dan documentatie apart bijhouden. Ik heb er zelf een hard hoofd in om alle code te voorzien van allerlei XML en hieruit consistente en duidelijke documentatie te extrapoleren.
Ervaringen of betere ideeën?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Je zal toch nog steeds apart documentatie moeten bijhouden lijkt me. Wat beschreven staat op die URL dekt wel technische documentatie ivm wat de code doet en hoe. Echter de inhoudelijke documentatie ivm waarom de code zo werkt en hoe alles samenhangt, kan je daar toch moeilijk in bijhouden. Die inhoudelijke documentatie zal je dus nog apart moeten voorzien.Harrie_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:17:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Tags for Documentation Comments?
Wij beginnen een aardig probleem te krijgen met documentatie; onze huidige documentatie is een combinatie van comments in de code en wat losse files her en der maar dekt natuurlijk absoluut niet de lading. Een collega kwam aanzetten met bovenstaande URL en is nu maximaal aan het aansturen hierop omdat dit minder beheerslast zou veroorzaken dan documentatie apart bijhouden. Ik heb er zelf een hard hoofd in om alle code te voorzien van allerlei XML en hieruit consistente en duidelijke documentatie te extrapoleren.
Ervaringen of betere ideeën?
Klop dat idee had ik dus ook, maar hoe doen andere (meer professioneleOtherside1982 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:30:
[...]
Je zal toch nog steeds apart documentatie moeten bijhouden lijkt me. Wat beschreven staat op die URL dekt wel technische documentatie ivm wat de code doet en hoe. Echter de inhoudelijke documentatie ivm waarom de code zo werkt en hoe alles samenhangt, kan je daar toch moeilijk in bijhouden. Die inhoudelijke documentatie zal je dus nog apart moeten voorzien.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Confluence is wel aardig, wat praktischer dan een wiki vind ik zelf. Of zo'n platform als readthedocs. Maar een echt silver bullet heb ik nog niet gezien.Harrie_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:45:
[...]
Klop dat idee had ik dus ook, maar hoe doen andere (meer professionele) bedrijven dat dan? Ik zat zelf te denken om hier een wiki-achtige pagina op de server te zetten waar we alles in bij kunnen houden, maar misschien is er een common practice die ik niet ken?
En na een paar keer match niets meer met de DB schema .. goh ..
Afdeling werkverschaffing op z'n best, suggestie voor op het visitekaartje "Functie: DevOOPS".
[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 23-02-2018 14:14 ]
Tja, je moet toch iets te doen hebben op de vrijdaggekkie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:13:
Altijd gezellig .. individuen die wild heen en weer fietsen met backups maar vervolgens niet altijd ook de database terug plempen uiteraard met diverse updates van dingen tussendoor.
En na een paar keer match niets meer met de DB schema .. goh ...
Afdeling werkverschaffing op z'n best, suggestie voor op het visitekaartje "Functie: DevOOPS".
Mjah lekker doorschuiven vanuit de donderdag in de hoop dat je zo mijn gedonder en toorn ontloopt .. nice tryBladeSlayer1000 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:26:
[...]
Tja, je moet toch iets te doen hebben op de vrijdag
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik denk alleen nog niet dat ik alle relevante services herstart. In ieder geval wel de webservice (nginx), die is het belangrijkste.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 25-02-2018 02:46 ]
Dat klinkt heel interessant. Heb je toevallig iets van een linkje oid met info over hoe je zoiets doet? Tijdje geleden naar gezocht maar kon niet veel vinden; maar het is wel één van de dingen die ik graag zou opzetten..oisyn schreef op zondag 25 februari 2018 @ 02:41:
Zo, hèhè, eindelijk eens werk gemaakt van een Let's Encrypt cert voor mijn Synology NAS zonder dat ik hem publiekelijk toegankelijk hoef te maken. Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar volgens mij werkt het renewen nu ook automatisch, middels dns-01 challenge.
Ik denk alleen nog niet dat ik alle relevante services herstart. In ieder geval wel de webservice (nginx), die is het belangrijkste.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Er is helaas vrij weinig over te vinden. Ik heb dehydrated gebruikt, een acme client die dns challenge ondersteunt. Dan heb je alleen nog een hook nodig om de DNS records aan te passen aan de hand van de challenge die LE je geeft. Hier staan er een aantal. Ik heb deze gebruikt voor TransIP.F.West98 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 03:47:
[...]
Dat klinkt heel interessant. Heb je toevallig iets van een linkje oid met info over hoe je zoiets doet? Tijdje geleden naar gezocht maar kon niet veel vinden; maar het is wel één van de dingen die ik graag zou opzetten.
Maar goed, als je dat uiteindelijk hebt werken dan heb je de cert files en moet je die nog naar de juiste plek kopiëren en de juiste services restarten. Dat heb ik eigenlijk allemaal zelf uit gevonden.
Wij gebruiken tegenwoordig https://dotnet.github.io/docfx/ . Daaraan kun je nog markdown files toevoegen en die kun je dan ergens naar publishen. We gebruiken confluence meer voor cookbooks en andere project documentatie.Harrie_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:45:
[...]
Klop dat idee had ik dus ook, maar hoe doen andere (meer professionele) bedrijven dat dan? Ik zat zelf te denken om hier een wiki-achtige pagina op de server te zetten waar we alles in bij kunnen houden, maar misschien is er een common practice die ik niet ken?
Nothing to see here!
Dat gebruiken wij ook inderdaad. Dit is de opvolger van Sandcastle, wat ook ooit van Microsoft was.Rutix schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:03:
[...]
Wij gebruiken tegenwoordig https://dotnet.github.io/docfx/ . Daaraan kun je nog markdown files toevoegen en die kun je dan ergens naar publishen. We gebruiken confluence meer voor cookbooks en andere project documentatie.
https://github.com/maxchehab/CSS-Keylogging
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kwam hem laatst ook tegen inderdaad, goed bedachtFiresphere schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:19:
Was deze hier al langs gekomen?
https://github.com/maxchehab/CSS-Keylogging
YouTube: CSS Keylogger - old is new again
En jij zit op je werk ?Neko Koneko schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:44:
Technisch gezien ben ik vandaag werkloos want gisteren liep mijn contract af en ik heb nog geen verlenging getekendZowel het bedrijf waar ik in dienst was als het bedrijf waaraan ik gedetacheerd werd hebben interesse en ik krijg de keuze, later vandaag gesprek bij één van de twee wat zij me kunnen bieden (van de ander weet ik het al).
Welk werk?
Als je niet minimaal een maand van te voren te horen hebt gekregen dat ze voornemens waren je contract niet te verlengen, dan mag je deze gewoon als stilzwijgend verlengd beschouwenNeko Koneko schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:44:
Technisch gezien ben ik vandaag werkloos want gisteren liep mijn contract af en ik heb nog geen verlenging getekendZowel het bedrijf waar ik in dienst was als het bedrijf waaraan ik gedetacheerd werd hebben interesse en ik krijg de keuze, later vandaag gesprek bij één van de twee wat zij me kunnen bieden (van de ander weet ik het al).
Er stond een expliciete einddatum in het contract, dan schijnt het wel weer te kunnen. Maar het maakt niet uit, ik had sowieso een mondelinge toezegging dat ik gewoon een nieuw contract zou krijgen als het bij de andere partij niets zou worden maar daar krijg ik meer loon + meer flexibiliteit dus ik ga daar tekenenmcDavid schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:52:
[...]
Als je niet minimaal een maand van te voren te horen hebt gekregen dat ze voornemens waren je contract niet te verlengen, dan mag je deze gewoon als stilzwijgend verlengd beschouwenDus helaas, dat wordt typen
Asus en Wiki presenteren telefoons met een inkeping in het scherm boven en er moet gelijk weer door 10 man uitgevochten worden wie er het eerst was en wie wie kopieert. Zelf in het artikel over de Essential PH-1 wordt erover gebakkeleit dat Essential het alvast vooraf gekopieerd had van Apple want stel je toch eens voor dat Apple niet fantastisch zou zijn.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ja maar Apple heeft toch alles uitgevonden? Behalve Windows want dat is stom. Linux is ook gebaseerd op OSXGer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:35:
Echt, het is weer Apple tijd hoor....![]()
Asus en Wiki presenteren telefoons met een inkeping in het scherm boven en er moet gelijk weer door 10 man uitgevochten worden wie er het eerst was en wie wie kopieert. Zelf in het artikel over de Essential PH-1 wordt erover gebakkeleit dat Essential het alvast vooraf gekopieerd had van Apple want stel je toch eens voor dat Apple niet fantastisch zou zijn.
Mik er eventueel links en rechts status icoontjes in, maar verder.Alex) schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:48:
Sowieso, telefoons met een hapje uit het scherm... waarom? Dat zit toch alleen maar in de weg bij bijvoorbeeld fullscreen games?
Maar goed van mijn mag die hele front-cam er wel uit geschroefd worden.
Bouw liever draadloos opladen in.
Mjah .. qi, stroef plastic achterkantje, oled schermpje .. vervangbare accu, nog een paar echte knoppen .. lineage support. Hmm alles wat ik nu in m'n S5 heb want ik thans niet meer kan krijgenAlex) schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:54:
Van mij eigenlijk ook wel. Mijn telefoon heeft een 16 MP-frontcamera, die de afgelopen anderhalf jaar misschien één keer is gebruikt.
Bouw liever draadloos opladen in.
Dash Charge (snelladen) is fijn, maar op veel plekken (zoals op m'n werk, of thuis naast m'n bed) heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Langzaam draadloos opladen is ook prima.
Ik snap dat argument van vervangbare accu nooit zo erg. Ja, het is handig als je zelf de batterij zou kunnen vervangen, maar een vervangbare accu heeft ook nadelen: kwetsbaard gedeelte, telefoon is dikker, batterij kan niet in optimaal gevormd worden om het zo klein mogelijk te maken, niet of minder waterbestendig/dicht, als je hem laat vallen vliegen de batterij en het klepje alle kanten op, etc. En hoevaak komt het nu voor dat de batterij vervangen moet worden, eens in de 5 jaar wat z'n beetje de maximale levensduur is van een moderne smartphone qua os-updates en performance?gekkie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:58:
[...]
Mjah .. qi, stroef plastic achterkantje, oled schermpje .. vervangbare accu, nog een paar echte knoppen .. lineage support. Hmm alles wat ik nu in m'n S5 heb want ik thans niet meer kan krijgen, hopen dat tie nog lang heel blijft.
Ik kan mijn batterij niet zelf vervangen, maar hij is nu wel weterbestendig en dun. En mocht de batterij moeten worden vervangen, is dat gratis onder de garantie of voor 3 tientjes daarbuiten. Wordt vervangen voor professionals terwijl ik sta te wachten. Nee, ik hoef geen doormijzelf vervangbare batterij.
The ultimate in boot-loop killing .. accu eruit, ding dood. De meeste telefoons met vast geplakte accu zijn niet waterbestendig(er) en zeker niet volgens de kleine lettertjes van de fabrikant (mijn S5 is het ook deels in theorie en heeft het ook al een keer overleefd al was er toch enig water langs de rubber afsluit strip gekomen). Mogelijkheid tot grotere accu heb je een punt. Mijn achterkant is nog nooit ergens heen gegaan bij een val, achterkant is wel nog gewoon heel na een val, ik kan m'n telefoon nagenoeg verticaal los in m'n hand houden zonder dat hij valt, dus dat vallen doet hij dan ook zelden.ThomasG schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:10:
[...]
Ik snap dat argument van vervangbare accu nooit zo erg. Ja, het is handig als je zelf de batterij zou kunnen vervangen, maar een vervangbare accu heeft ook nadelen: kwetsbaard gedeelte, telefoon is dikker, batterij kan niet in optimaal gevormd worden om het zo klein mogelijk te maken, niet of minder waterbestendig/dicht, als je hem laat vallen vliegen de batterij en het klepje alle kanten op, etc. En hoevaak komt het nu voor dat de batterij vervangen moet worden, eens in de 5 jaar wat z'n beetje de maximale levensduur is van een moderne smartphone qua os-updates en performance?
Dikker is mijn telefoon ook niet, als ik bedenk dat ik er heen hoes bumper rubber toestand om heen nodig heb op mijn glazen achterkant te beschermen.
Ik heb de accu van m'n S5 al eens vervangen (keertje per ongeluk diep ontladen geweest), twee tientjes en weer gaan met die banaan, scheelt weer een bel-turk inschakelen om flink te gaan föhnen. OS updates kan ik elke dag nog krijgen voor mijn toestel (thans nog wel android 7) en de performance is voor mijn gebruik nog prima, maar zou ook een punt kunnen zijn. Beetje jammer dat buiten de SoC zelf, nagenoeg alles qua ontwerp minder is geworden bij hedendaagse smartphones in mijn optiek.
3 tientjes .. klinkt alsof het er eentje is van de fabrikant waarbij het voor de ophef nog iets van 60 euro was ?Ik kan mijn batterij niet zelf vervangen, maar hij is nu wel weterbestendig en dun. En mocht de batterij moeten worden vervangen, is dat gratis onder de garantie of voor 3 tientjes daarbuiten. Wordt vervangen voor professionals terwijl ik sta te wachten. Nee, ik hoef geen doormijzelf vervangbare batterij.
Mooi verhelderend filmpje over draadloos laden en de mogelijke gevolgen voor haar electriciteitsverbruik.Alex) schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:01:
Ik heb nu een OnePlus 3T, en hoewel die prima bevalt vind ik het toch erg jammer dat draadloos opladen er niet in zit.
Dash Charge (snelladen) is fijn, maar op veel plekken (zoals op m'n werk, of thuis naast m'n bed) heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Langzaam draadloos opladen is ook prima.
Voor mij een eye opener.
Mijn Nexus 5 had het ook, nooit gebruikt. Ik vind nagenoeg alles dat draadloos gaat zonde. Vaak meer overhead en daardoor inefficiënt.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ze mogen me ook de power-only robuste plug teruggeven (in een waterdichte versie). Graag zelfs.Matis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:06:
[...]
Mooi verhelderend filmpje over draadloos laden en de mogelijke gevolgen voor haar electriciteitsverbruik.
[video]
Voor mij een eye opener.
Mijn Nexus 5 had het ook, nooit gebruikt. Ik vind nagenoeg alles dat draadloos gaat zonde. Vaak meer overhead en daardoor inefficiënt.
Qi scheelt me nieuwe telefoons kopen door uitgewoonde micro-usb en of klep-o-dingetjes ervoor.
Is toch weer een windmolen aftrek
Ach gisteren gehoord dat Steve Jobs het toonbeeld van Agile was. Hoe hij een idee had en dit dan volledig ging uitwerken volgens zijn idee en daar niet van afweek. Het was volgens de spreker het idee van Agile...Ger schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:35:
Echt, het is weer Apple tijd hoor....![]()
Daarna ook het manifesto zien verkracht worden (alsin wel de woorden gegoogled en de helft op een slide gezet maar daarna is er geen woord over het manifesto gerept. Er werd enkel gezegd dat die zaken allemaal te maken hadden op een of andere manier met agile. Je weet wel Individuals and interactions...
Zijn de slides ergens beschikbaar?Tarkin schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:11:
[...]
Ach gisteren gehoord dat Steve Jobs het toonbeeld van Agile was. Hoe hij een idee had en dit dan volledig ging uitwerken volgens zijn idee en daar niet van afweek. Het was volgens de spreker het idee van Agile...
Daarna ook het manifesto zien verkracht worden (alsin wel de woorden gegoogled en de helft op een slide gezet maar daarna is er geen woord over het manifesto gerept. Er werd enkel gezegd dat die zaken allemaal te maken hadden op een of andere manier met agile. Je weet wel Individuals and interactions...
Ach, ik heb voor mijn Nexus 5 wel zo'n QI padje op mijn bureau op het werk liggen. De accu is slecht aan het worden (mag ook wel na zoveel jaar) maar zo haal ik moeiteloos het einde van de dag. Ik kan de telefoon eraf pakken als ik hem nodig heb of even wegloop, zonder steeds met een stekkertje te hoeven jongen.Matis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:06:
[...]
Mooi verhelderend filmpje over draadloos laden en de mogelijke gevolgen voor haar electriciteitsverbruik.
[video]
Voor mij een eye opener.
Tuurlijk is het niet het toonbeeld van efficiëntie, maar die milieubelasting compenseer ik dan weer ruimschoots door naar het werk te fietsen in plaats van de auto te pakken.
Deze? http://conferences.unicom.co.uk/agile-brussels-2018/Tarkin schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:50:
niet dat ik weet, was een unicom conference, kan je daar altijd eens vragen
Welke spreker was het?
Was het enige mindere puntje aan de dag, voor de rest een goede conferentie gehad met interessante talks over o.a. automating compliance
Het staat wel niet in z'n slides, was een deel van zijn praatje.
[ Voor 13% gewijzigd door Tarkin op 01-03-2018 10:46 ]
Ah, dan heeft de slides bekijken niet zo veel zin.Tarkin schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:45:
Het staat wel niet in z'n slides, was een deel van zijn praatje.
Herkenbaaralienfruit schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:16:
Bah, ben ik net bezig met het weg migreren van Google Mail gaan ze op mijn werk over naar Google G-Suite
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
ElkeBxl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:25:
***members only***
armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:27:
***members only***
[ Voor 48% gewijzigd door Pizzalucht op 01-03-2018 16:59 ]
Ik vind het er ook niet echt mooi uit zien, maar zelf zit ik <1% van de tijd in full-screen apps zoals games (of videos) dus ik weet niet of het echt een praktisch bezwaar is.Alex) schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:48:
Sowieso, telefoons met een hapje uit het scherm... waarom? Dat zit toch alleen maar in de weg bij bijvoorbeeld fullscreen games?
Lekker op de bank
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
ElkeBxl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:25:
***members only***
Nee, daar ben ik niet gaan werken. Zelfs ik weet wel hoe je .NET moet compilen.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:14:
[...]
![]()
![]()
Nee, daar ben ik niet gaan werken. Zelfs ik weet wel hoe je .NET moet compilen.
Ger schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:27:
Dat weet ik dan weer net niet
Verwijderd
ElkeBxl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:29:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
Verwijderd
Door Mono's xbuild te cross-compilen voor Android, er een Xamarin app, die gebruik maakt van wat Java code om je native library aan te roepen via JNI met behulp van JNA, omheen bouwen die dat aanroept wanneer je hem opent, je project via ADB kopiëren naar je Android telefoon en dan je app openen, heel lang wachten terwijl je naar iets van Berk Music luisterd en dan via MTP de .exe kopiëren? /sElkeBxl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:25:
***members only***
Ik kan vast nog wel 'betere' manieren verzinnen…
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| class Applicative m => Monad m where (>>=) :: forall a b. m a -> (a -> m b) -> m b (>>) :: forall a b. m a -> m b -> m b m >> k = m >>= \_ -> k return :: a -> m a return = pure fail :: String -> m a fail s = errorWithoutStackTrace s |
?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Met F5.Ger schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:27:
Dat weet ik dan weer net niet
(Not really though).
Darn dat artikel is oud en zou dus ook niet meer relevant mogen zijn.
Repositories met niet buildende code op de dev/main/master branch, blergh.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Buildscripts en -servers zijn helaas nog steeds niet zo'n gemeengoed als ze zouden moeten zijn.Mercatres schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:03:
[...]
Darn dat artikel is oud en zou dus ook niet meer relevant mogen zijn.
Repositories met niet buildende code op de dev/main/master branch, blergh.
Werkte je dan niet in een team? Als je alleen werkt kan ik het nog snappen maar op het moment dat je met meerdere mensen aan dezelfde code base gaat werken kom je er toch bijna niet omheen om een buildscript (het liefst een buildserver) te hebben.Neko Koneko schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:10:
Als mijn voorganger geen buildserver had opgezet had ik het waarschijnlijk zelf niet gedaanik zie nu het nut er wel van in gelukkig
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.