Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.935 views

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08
Zit je in een transactie ? :P

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Is er geen Tweakers Award voor beste manier van inspringen (wat een rotwoord voor indentation trouwens)? :+

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

zodra die gecommit is kan die niet meer terug toch? :+ (althans, niet zonder daar wat meer moeite voor te doen)

[ Voor 12% gewijzigd door woest85 op 22-11-2017 22:52 ]

[Signature]

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 17:27

ElkeBxl

Tassendraagster

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:39:
Is er geen Tweakers Award voor beste manier van inspringen (wat een rotwoord voor indentation trouwens)? :+
Heb je een mogelijke winnaar?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:51
ElkeBxl schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:36:
[...]

Heb je een mogelijke winnaar?
Let's go!
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/54451401d52c0dd2fe9ee5752857d53c/tenor.gif?itemid=3579864

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik heb in ieder geval een kanshebber voor de award "veel te lange class name":
code:
1
ilmogetmmpinvoicesreprotcnpAgreementRuleMoneyProvisionMoneyProvisionElementLabelVariable

I wish I was joking...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• whoami
En wat doet die class ?
Lange classnames kunnen mij niet schelen zolang het maar duidelijk is wat de responsability van de class is, maar dat is hier duidelijk niet het geval.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ilmogetmmpinvoicesreprotcnpAgreementRuleMoneyProvisionMoneyProvisionElementLabelVariable

Mijn gok is dat het een tekst bevat voor een GUI label. :D

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Het bevat de inhoud van een variabele die kan verschijnen in een label. Dat label kan onderdeel zijn van een MoneyProvisionElement wat op zich deel kan zijn van de collectie MoneyProvisions (eigenlijk gewoon facturen) waarbij ze gekoppeld zijn aan een specifieke Rule (betaald of onbetaald) die dan weer gekoppeld is aan een Agreement (verzekeringscontracten). De hele shit ervoor zijn dan weer naming conventions om aan te geven dat het allemaal in de response van een webservice zit om al die data op te halen. En ja, er zijn nog afkortingen gebruikt... En nee, ik heb de naam niet gekozen.

Heel die naam is dan nodig om bv. het bedrag van een onbetaalde factuur te kunnen tonen op het scherm. Of zoals @Devilly correct door had, het bevat de tekst voor een GUI label :p

• Tjolk
Maar je hebt serieus dan een hele class voor het uitspugen van 1 variabele die kan verschijnen in een label?

Bij deze het voorstel om het te renamen naar facePalm->labelText()

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Jup, dat heb je correct :p

Het idiote is dat er op meerdere plekken zo'n variabelen kunnen bestaan, en die hebben dan ook allemaal hun eigen class... Zoals:
code:
1
ilmogetmmpinvoicesreprotcnpAgreementRuleMoneyProvisionLabelVariable

Echt, ik ga eens mijn cactus moeten bovenhalen denk ik...

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
ElkeBxl schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:16:
Misschien was dat ook wel de wens van je collega's?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
ElkeBxl schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:16:

Je cactus? :D

We are shaping the future

• Tjolk

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 11:18
Sommige dingen willen we gewoon graag vergeten :+

• Alex)
ThomasG schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:38:
Sommige dingen willen we gewoon graag vergeten :+
Dit.

En Elke had niet gezegd dat dat met háár cactus zou gebeuren :P

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:39:
En Elke had niet gezegd dat dat met háár cactus zou gebeuren :P
Ik heb er geen. Maar het is op zich wel een investering die zich zal terug verdienen...

• Alex)
ElkeBxl schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:49:
[...]

Ik heb er geen. Maar het is op zich wel een investering die zich zal terug verdienen...
Kinky hoor :P

• whoami
private protected wtf.
Had het dan internal protected genoemd. Maar dat zou dan misschien verwarrend zijn met protected internal :P

[ Voor 30% gewijzigd door whoami op 23-11-2017 11:01 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
whoami schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:00:
private protected wtf.
Had het dan internal protected genoemd. Maar dat zou dan misschien verwarrend zijn met protected internal :P
private lijkt me logisch in dit geval. Alleen protected keyword is wat raar, omdat het itt tot protected niet buiten de assembly kan worden gebruikt. protected internal is het dan ook weer niet, dus dan blijft er niet veel over.
private internal protected was misschien een optie geweest, maar wordt wel heel verwarrend.

• ThomasG
Caelorum schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:46:
[...]

private lijkt me logisch in dit geval. Alleen protected keyword is wat raar, omdat het itt tot protected niet buiten de assembly kan worden gebruikt. protected internal is het dan ook weer niet, dus dan blijft er niet veel over.
private internal protected was misschien een optie geweest, maar wordt wel heel verwarrend.
unexported :+ Maar dan krijg je weer een raar keyword enkel voor dat.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Altijd fijn, overwerken om een deadline('we willen het echt voor die week hebben hoor!') te halen, en vervolgens de dag na oplevering van de klant horen dat 'ze er volgende week naar gaan kijken want Piet en Kees zijn op vakantie'.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:59

alienfruit

the alien you never expected

Het grappige is dat ik vervolgens altijd op vakantie ben als ze er eindelijk tijd voor hebben om er naar te kijken

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:17:
Altijd fijn, overwerken om een deadline('we willen het echt voor die week hebben hoor!') te halen, en vervolgens de dag na oplevering van de klant horen dat 'ze er volgende week naar gaan kijken want Piet en Kees zijn op vakantie'.
Haha, ja dat is altijd mooi hè :+

We hebben ook veel klanten die deftig aangeven dat iets voor datum x opgeleverd moet worden, maar vervolgens 3 maanden nodig hebben (na datum x) om zelf actie te ondernemen.

Normaal gesproken factureren we pas als alles af en opgeleverd is, maar na 3 maand gaat sowieso de factuur eruit en dan zien ze maar. Het nadeel daarvan is dat je soms hele oude websites alsnog online moet zetten. Deze maand nog een klant waarvan de website opgeleverd was begin 2015, die nu dus even online gezet moest worden 8)7.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
TheNephilim schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:26:
[...]
Normaal gesproken factureren we pas als alles af en opgeleverd is, maar na 3 maand gaat sowieso de factuur eruit en dan zien ze maar. Het nadeel daarvan is dat je soms hele oude websites alsnog online moet zetten. Deze maand nog een klant waarvan de website opgeleverd was begin 2015, die nu dus even online gezet moest worden 8)7.
Kwestie van in de AV neerzetten dat acceptatie automatisch plaatsvindt 30 dagen na oplevering bij uitblijven van een reactie.

• alienfruit

alienfruit

Onder het mom van geen nieuws is goed nieuws?

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

TheNephilim schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:26:
[...]

Haha, ja dat is altijd mooi hè :+

We hebben ook veel klanten die deftig aangeven dat iets voor datum x opgeleverd moet worden, maar vervolgens 3 maanden nodig hebben (na datum x) om zelf actie te ondernemen.

Ach, die facturen maak ik me niet druk om. Meer dat ik privétijd opoffer om ze zo goed mogelijk van dienst te zijn, en het vervolgens helemaal niet nodig was.

Deze klant heeft dus nu een minnetje staan en mag de volgende keer lekker wachten 8)

• Skyaero
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:05:
Onder het mom van geen nieuws is goed nieuws?
Onder het mom van "Ik ga geen twee jaar wachten op mijn geld"

• alienfruit

alienfruit

Leuk joh, die elektriciteitsbedrijven. Jaren geleden gezeur gehad met oude bewoners die hun rekening niet betaalden. Uiteindelijk is het allemaal weer in orde gemaakt waar de mensen aan de telefoon en mail zeiden dat ik niet de rekeningen hoefde te betalen waar mijn naam niet op staat en ze gewoon moet terug sturen.

Vandaag drie jaar later beginnen ze weer met brieven sturen naar de andere lui, en nu hebben ze het doorgegeven aan een incassobureau. Ik ben maar weer begonnen met de brieven terugsturen met een aantekening 'woont hier niet'.

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

ElkeBxl schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:48:
Ik heb in ieder geval een kanshebber voor de award "veel te lange class name":
code:
1

I wish I was joking...
Ik mag hopen dat de functie namen lekker kort zijn want met 80-char limit in onze codebase wordt dat krap... _O-

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
alienfruit schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:05:
Vandaag drie jaar later beginnen ze weer met brieven sturen naar de andere lui, en nu hebben ze het doorgegeven aan een incassobureau. Ik ben maar weer begonnen met de brieven terugsturen met een aantekening 'woont hier niet'.
Ik heb ooit een deurwaarder aan de deur gehad die op zoek was naar de oude huiseigenaar. Nadat ik had uitgelegd dat het niet meer zijn huis is en hij hier niet woont was hij tevreden en is hij weggegaan. Verder ook nooit meer iets van gehoord.

• whoami
Brakkie41 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:29:
[...]

Ik mag hopen dat de functie namen lekker kort zijn want met 80-char limit in onze codebase wordt dat krap... _O-
Hoe wordt dat afgedwongen ?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Linter in je build?

https://niels.nu

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

whoami schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:47:
[...]

Hoe wordt dat afgedwongen ?
Zoals @Hydra aangaf. Linter :) Ofwel via Elvis dan wel via een check in de Makefile. Ik werk (hoofdzakelijk) aan twee projecten. Eén monolith en één "microservice". Voor de monolith checken we bepaalde applicaties via Elvis, terwijl het bij andere applicaties totaal geen zin heeft want Elvis valt direct dood neer. :P (pun intended).

Voor de microservice leunen we puur op Elvis om de 80-char limit te enforcen. Ben er zelf geen enorme fan van maar er zijn hier lui die religieus zijn over de 80-char limit dus wel prima zo. :)

Liever dat dan wat ik bij een ander team af en toe op hun scherm zie langskomen :+ Die hebben bij wijze van spreke de halve bijbel op 1 regel :+

[ Voor 9% gewijzigd door Swedish Clown op 23-11-2017 15:00 ]

• whoami
Wat is het idee van die 80-char limit ? Ik bedoel maar, de tijd dat je max. 80 karakters op één regel kreeg is ligt al even achter ons.

Of is het een limit op maximale typename lengte ?

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Brakkie41 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:59:
... terwijl het bij andere applicaties totaal geen zin heeft want Elvis valt direct dood neer. :P (pun intended).
Tja, als er teveel shit in je code zit, sterft Elvis op de toiletpot...
Brakkie41 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:29:
[...]
Die zijn gelukkig wel kort en duidelijk :) En ik heb ondertussen die code een stuk leesbaarder gemaakt met een hoop using statements om de boel te aliassen.

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

whoami schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:05:
Wat is het idee van die 80-char limit ? Ik bedoel maar, de tijd dat je max. 80 karakters op één regel kreeg is ligt al even achter ons.

Of is het een limit op maximale typename lengte ?
Ben er geen fan van maar de argumentatie is dat hier veel gewerkt wordt met tmux + Emacs/Vim combinaties en je met 80-char gemakkelijk meerdere buffers naast elkaar kwijt kan zonder horizontaal hoeft te scrollen. Kan er tot op zekere hoogte het nut wel van inzien. Je voorkomt zoiezo ook gedrochten zoals hierboven :P (Het heeft zeker wel nadelen maar ik maak me er niet zo druk om. Ook de hele tabs vs space discussie wordt ik altijd moe van).

Belangrijkste voor mij is dat de code-style consistent is en er kwaliteit code geschreven wordt. Of dat nou met 300-chars, no-limit chars, tabs of spaces wordt gedaan boeit mij verder weinig :)

• ThomasG
Ik vind zelf een nested depth check leuk, zodat je geen code krijgt met bijvoorbeeld 12 nested if-statements.

[ Voor 9% gewijzigd door ThomasG op 23-11-2017 15:27 ]

• Caelorum
ThomasG schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:27:
Ik vind zelf een nested depth check leuk, zodat je geen code krijgt met bijvoorbeeld 12 nested if-statements.
Oh god, kon ik dat hier maar doorvoeren. En dan meteen een extra regel dat elk bestand langer dan 300 regels de prullenbak in kan (en dan ben ik genereus lijkt me). Altijd leuk om een bestand van 2000 regels vol met magic string te openen, geen commentaar en een stuk of 3 while-loops genest in elkaar met wat if-statements er doorheen gegooid te openen. Vooral leuk ook van die functies die dan 4 schermen in beslag nemen....

• alienfruit

alienfruit

Ik heb ooit een deurwaarder aan de deur gehad die op zoek was naar de oude huiseigenaar. Nadat ik had uitgelegd dat het niet meer zijn huis is en hij hier niet woont was hij tevreden en is hij weggegaan. Verder ook nooit meer iets van gehoord.
Vervelend. Ik dacht echt dat dit probleem was opgelost maar waarom ze nou weer terugkomen na zoveel jaar. Hopelijk komt het goed. Geen zin om de €2.500,- te betalen :p

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 23-11-2017 15:58 ]

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

ThomasG schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:27:
Caelorum schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:48:
[...]

Oh god, kon ik dat hier maar doorvoeren. En dan meteen een extra regel dat elk bestand langer dan 300 regels de prullenbak in kan (en dan ben ik genereus lijkt me). Altijd leuk om een bestand van 2000 regels vol met magic string te openen, geen commentaar en een stuk of 3 while-loops genest in elkaar met wat if-statements er doorheen gegooid te openen. Vooral leuk ook van die functies die dan 4 schermen in beslag nemen....
Beide zaken worden door Elvis voor ons afgevangen :) Maximum nesting level ligt op 3 (bij de 3e valt Elvis dood neer). Maximum aantal regels kan afgevangen worden maar doen wij expliciet niet. De god_module rule samen met de maximum nesting level vangen dat in principe al af :)

Kan er bij jullie geen linter toegevoegd worden vanwege de staat van de codebase of is/wordt er geen tijd voor gemaakt? Heb ooit een presentatie gegeven hier voor een kleine 100 man over hoe wij Elvis in een 12-jaar oude codebase wisten te krijgen. Zal eens kijken of ik de samenvatting daarvan kan terugvinden :)

• Caelorum
@Brakkie41 Kijk maar naar mijn posts in dit topic van de afgelopen jaren. Ooit dacht ik dat er nog hoop was voor deze codebase, maar inmiddels niet meer...

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

@Caelorum Ik ben bekend met je post geschiedenis en ooit werd over onze codebase hetzelfde gedacht. Sterker nog, er is een heel nieuw platform de grond uit gestampt omdat de huidige codebase in dermate slechte staat (en niet schaalbaar geacht werd) dat de beslisisng was genomen om een extern platform aan te kopen en daarop voort te bouwen. Inmiddels hebben "wij" (devs van de monolith) en enorme inhaalslag gemaakt en wordt het "oude legacy monolithic" platform als voorloper beschouwd op waar we naartoe willen. Het is bij lange na nog niet perfect maar hoop kan altijd omgezet worden in verandering ;) Kwestie van de juiste personen aan boord krijgen zowel aan devs als aan management.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:57:
[...]

Vervelend. Ik dacht echt dat dit probleem was opgelost maar waarom ze nou weer terugkomen na zoveel jaar. Hopelijk komt het goed. Geen zin om de €2.500,- te betalen :p
Lijkt me dat je dat sowieso niet hoeft te betalen toch. Jij bent niet die oude bewoner....

Nothing to see here!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Rutix schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:15:
[...]

Lijkt me dat je dat sowieso niet hoeft te betalen toch. Jij bent niet die oude bewoner....
Dit! Ik heb jaren geleden bij een incassobureau gewerkt en zodra je duidelijk kan maken dat jij niet degene bent die de schuld heeft opgebouwd houdt het snel op :) Het incassobureau zal dan (eventueel via juridische middelen, geen idee hoe het in de UK werkt) achter het adres van de debiteur moeten komen :)

Één tip, stuur niet enkel een brief terug met “woont hier niet” want die komen dagelijks binnen ;) Overgrote deel komt binnen via de debiteur zelf die daar dus wél woont ;) Geef even een belletje naar die lui en doe je verhaal. Zij zullen zelf aangeven wat ze van je willen om aan te tonen dat jij niet de debiteur bent. :) In dit soort gevallen, beller is sneller! d:)b Die zooi gaat dan snel door richting deurwaarder en die heeft (in ieder geval in Nederland) meer middelen om achter de juiste debiteur te komen.

Geloof me, ik kan een boek volschrijven over de shit die sommige lui uithaalden om onder hun schuld uit te komen :P Vervalste overlijdenscertificaten, vervalste brieven van advocaten, vervalste verhuispapieren en kan nog wel even doorgaan :+

Even netjes contact opnemen, rustig blijven en dan is het snel afgehandeld :)

[ Voor 5% gewijzigd door Swedish Clown op 23-11-2017 23:52 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
https://www.kickstarter.c...ht-foldable-monitor-riser

Wat vinden we hier van? Lekker compact om mee te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-11-2017 08:46 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• alienfruit

alienfruit

@Brakkie41 Ik durf ze eigenlijk niet meer te bellen. Vorige keer toen ik ze belde omdat ik niet meer kon inloggen op de website op de meterstand door te geven. Ze hadden toen de rekening op een huisgenoot gezet duurde ook weer een week omdat te corrigeren. Hmm, misschien zijn ze daardoor weer wakker geworden. Het zijn gewoon een stelletje oelewappers.

• Skyaero
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe lang dat scharnier het vol gaat houden.

Daarnaast, hij/zij/ze kan/kunnen 2.000 euro niet eens zelf voorfinancieren?

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

@alienfruit Dat snap ik maar heb je zin in meer gezeik dan? Geloof me, even bellen lost dit soort zaken veel sneller op dan je kop (half) in het zand steken ;)

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Skyaero schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:52:
[...]

Ik ben benieuwd hoe lang dat scharnier het vol gaat houden.

Daarnaast, hij/zij/ze kan/kunnen 2.000 euro niet eens zelf voorfinancieren?
Waarom zelf voor financiëren als je via kickstarter het risico volledig bij onbekenden kunt leggen? *O*

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

En je kan ook geld verdienen door bullshit te verkopen

Wat ze daar beloven kan gewoon niet.
Zijn helaas al veel mensen ingetrapt aan het bedrag te zien. Benieuwd wat de reacties gaan zijn uiteindelijk.

Lekker op de bank

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-11 21:54

Mitchell

Ondertitel

ZaZ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:20:
En je kan ook geld verdienen door bullshit te verkopen

Wat ze daar beloven kan gewoon niet.
Zijn helaas al veel mensen ingetrapt aan het bedrag te zien. Benieuwd wat de reacties gaan zijn uiteindelijk.
ElectroBoom heeft hierover een goede video gemaakt. Het is echt pure bullshit:

[ Voor 5% gewijzigd door Mitchell op 24-11-2017 10:33 ]

Signature

• alienfruit

alienfruit

Eens kijken of ik een nieuwe iPad Mini op de kop kan tikken voor een schappelijke prijs dit weekend

• Ryur
alienfruit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:50:
Eens kijken of ik een nieuwe iPad Mini op de kop kan tikken voor een schappelijke prijs dit weekend
Een oude nieuwe bedoel je?
Ik zou het afraden. De huidige iPad Mini's zijn gewoon OUD!

Of je moet hem voor 120-150 EUR kunnen halen dan is die nog wel waard.

• alienfruit

alienfruit

Oh, okay. Ik heb de mijne laten vallen en nu zit er een deukje in en scherm is niet meer te repareren hier door. Ik vind de schermgrote perfect. Afwachten dan maar of een iPad 2017 op de kop tikken?

• Skyaero
  • Niet online
Neko Koneko schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:12:
[...]
Waarom zelf voor financiëren als je via kickstarter het risico volledig bij onbekenden kunt leggen? *O*
Ik kan er wel een paar opnoemen:

- De tijd om een Kickstarter pagina op te zetten en te promoten kan ook gebruikt worden om zelf het eigen product te promoten. Wat is anders je marketingstrategie na de kickstarter. Alsnog een eigen webshop opzetten?
- Opschalingsrisico. Bij een te grote vraag niet kunnen leveren met als gevolg slechte PR.
- Fees. Kickstarter pakt 5% af en hun betalingspartner Stripe pakt nog eens 5% af. Dat is 10% omzet foetsie.
- Gebrek aan methode om Shipping Fees te berekenen, waardoor de ondernemer dit risico moet gaan dragen. Als ik even de tarieven op PostNL kijk, zit je al gauw op 20 euro per pakket wereldwijd.

• Ryur
alienfruit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:24:
Oh, okay. Ik heb de mijne laten vallen en nu zit er een deukje in en scherm is niet meer te repareren hier door. Ik vind de schermgrote perfect. Afwachten dan maar of een iPad 2017 op de kop tikken?
Ik vrees (zowel voor jou als de meeste klanten van het bedrijf waar ik werk), dat de Mini uit het assortiment gaat; het is daar wel heeeeel stil.

De iPad 2017 is opzich een leuke iPad, maar hij is kwalitatief toch minder dan de iets oudere iPad Air 2 die ik heb (mindere scherm, kwaliteit voelt gewoon iets minder aan).
Voor de rest een heel leuke iPad, en ook eentje voor de toekomst (redelijk recente processor bijv, t.o.v. de Mini die al 2 jaar oudere processor heeft).

(Wel beetje offtopic dit trouwens :P).

Best wel apart, ben een enorme Apple gek, maar toch ontwikkel ik voor Android.
Ik kan maar niet overweg met Xcode! Zit daar zo erg op te vloeken altijd.

Grote probleem bij Xcode vind ik dat er niet/nauwelijks instellingen zijn & ook geen mogelijkheid om plugins te installeren meer.
Dus als er iets is wat niet werkt naar je zin, kan je het nog geen eens veranderen :(

Als ik dus in Xcode moet werken voel ik mij altijd zo onproductief :(

[ Voor 23% gewijzigd door Ryur op 24-11-2017 11:31 ]

• whoami
Entity Framework Core 2. Ik blijf maar tegen bugs en problemen botsen. :(

Heb zo de indruk dat de QA van de .net core libs wat minder is dan dat ik gewend ben van MS.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Mitch377 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:27:
[...]

ElectroBoom heeft hierover een goede video gemaakt. Het is echt pure bullshit:

[video]
Ah, juistem. Wat hij zegt klopt. Ben zelf amateur-akoesticus en heel veel bezig geweest met studiobouw e.d. dus mijn bullshit detector ging meteen af.
Als je een beetje weet hoe geluid werkt weet je dat dit gewoon niet kan.

Lekker op de bank

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ZaZ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:00:
Als je een beetje weet hoe geluid werkt weet je dat dit gewoon niet kan.
Ik weet amper hoe geluid werkt maar dit is een gevalletje: als het kon, bestond het allang.

[ Voor 4% gewijzigd door kenneth op 24-11-2017 12:16 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:29

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• armageddon_2k1
Voor de hobby maar eens in de hipste front-end libs gedoken om te kijken of ik een leuk hobbyprojectje kan maken. Ooit eens AngularJS 1.x geprobeerd en wilde even kijken hoe het er nu voor stond met Angular 5.

Nondeju. Het is compleet anders dan even wat html en js bij elkaar harken. Ik hink op 2 gedachten: Enerzijds vind ik het enorm doorslagen modulair en omslachtig, anderzijds vind ik het wel een hele gave manier en een hele nieuwe manier van kijken naar web-development.

Als hobbyprojectje bezig met een simpel budgetoverzichtje en dan is het wel leuk om alles in 1 ram naar een SPA in mijn dropbox te gooien zodat ik hem overal kan openen.

[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-11-2017 17:05 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik ben nu met Angular bezig in mijn vrije tijd. Ik gebruik het voor mijn foto portfolio te hermaken. Dat draait nu op AngularJS en zit niet zo goed in mekaar, vandaar dus eens from scratch herbegonnen :D

Tot nu toe vind ik het best wel cool. Typescript werkt nog wel prettig en dat hele module/components concept vind ik ergens wel heel logisch. Al is het wel beetje wennen :p Ik had in het begin ook het gevoel dat het beetje omslachtig is maar ik snap steeds meer waarom.

En op zich is het opzetten van een nieuw project best wel eenvoudig gemaakt met die vernieuwde ng cli. In no time had ik project opgezet en zat ik al modules en components te schrijven en te unit testen zonder iets echt te moeten configureren. Ook de snelheid waarmee Angular 5 nu werkt is heerlijk. Ff stukje code wijzigen en binnen de 2 sec. heeft hij mijn browserwindow al refreshed en mijn unit tests uitgevoerd.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 17:06

qless

...vraag maar...

@ElkeBxl Zelfde gevoel hier ook met angular 5. Net mee bezig met nieuw project en alles voelt gewoon lekker snappy aan. Oude projecten allemaal in angular 1 nog, das wel een flinke aanpassing.

BTW Serverkant voor dit project in C# dotnet core 2.0 gedaan, en dat gaat ook zo veel sneller voor API calls naar de server.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Bij mij is het voorlopig zonder serverkant. Mijn data zit toch in allemaal json files dus ik haal alles nu zo op (het is toch enkel read-only en voor de keren dat ik iets wijzig doe ik het wel in de json files). Ooit wil ik wel een deftige backend schrijven maar eerst moet mijn hoster Core 2.0 ondersteunen :p

• armageddon_2k1
Stelletje ambtenaren allemaal jullie. Ik post, in het weekend op zaterdag iets over Angular5 en het hele weekend blijft het stil. Is het maandag, ja hoor, reageren ze opeens ;)

@ElkeBxl Geinspireerd geraakt door jouw 365 project wil ik 1 Januari ook maar beginnen. Erg tof idee.

[ Voor 23% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-11-2017 14:24 ]

• Ryur
armageddon_2k1 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:23:
Stelletje ambtenaren allemaal jullie. Ik post, in het weekend op zaterdag iets over Angular5 en het hele weekend blijft het stil. Is het maandag, ja hoor, reageren ze opeens ;)
Zeg, dit weekend was eens mijn eerste weekend sinds de zomer dat ik NIET aan het werk was :(

Ik ben gister ook aan het spelen geweest met Angular5, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Vind React toch prettiger werken, maar misschien ook gewoon gewenning!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh kijk, we hebben een week 53 dit jaar. Benieuwd hoeveel systemen weer foute berekeningen of obscure foutmeldingen gaan uitspugen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Welk kalendersysteem heb je dan? De mijne heeft er maar 52 dit jaar.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

@ElkeBxl Geinspireerd geraakt door jouw 365 project wil ik 1 Januari ook maar beginnen. Erg tof idee.
Cool :) Ga je ze dan ook ergens online zetten? Als je iets van tips enzo wil, stuur maar DM.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

dcm360 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:38:
Welk kalendersysteem heb je dan? De mijne heeft er maar 52 dit jaar.
Oh kijk, daar gaan we al. De computers hier laten in Outlook week 53 zien terwijl we in Nederland toch echt ISO 8601 volgen. Dan maar handmatig de instellingen aanpassen. Waarom zouden defaults ook logisch zijn :z
The nice thing about standards is that you have so many to choose from.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:14
ElkeBxl schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:42:
Bij mij is het voorlopig zonder serverkant. Mijn data zit toch in allemaal json files dus ik haal alles nu zo op (het is toch enkel read-only en voor de keren dat ik iets wijzig doe ik het wel in de json files). Ooit wil ik wel een deftige backend schrijven maar eerst moet mijn hoster Core 2.0 ondersteunen :p
Als je een Linux VPS hebt, zou je zonder (noemenswaardige) problemen je Core 2.0 app moeten draaien op die server.
Ik heb onlangs een .NET Core 2.0 IdentityServer (https://identityserver4.readthedocs.io/en/release/) op een RPi 3.0 draaien. Volgende stap is om Sql Express ook op die bak te laten draaien :)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik heb ergens nog een Debian VPS staan maar gebruik die niet meer actief en mijn website draait ook niet meer daar (en contract zou ook ergens in de komende maanden niet meer vernieuwd worden). Ik wacht wel tot mijn hoster Core 2.0 installeert :)

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

ElkeBxl schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:23:
Ik heb ergens nog een Debian VPS staan maar gebruik die niet meer actief en mijn website draait ook niet meer daar (en contract zou ook ergens in de komende maanden niet meer vernieuwd worden). Ik wacht wel tot mijn hoster Core 2.0 installeert :)
Kan je het framework niet mee deployen naar je server ? :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Nog niet geprobeerd. Zou op zich wel een oplossing kunnen zijn, thx!

• farlane
  • Laatst online: 16-11 18:33
ElkeBxl schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:42:
[...]
Cool :) Ga je ze dan ook ergens online zetten? Als je iets van tips enzo wil, stuur maar DM.
Vet gave pompoen trouwens :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:14
ElkeBxl schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:23:
Of je doet gek en neemt een Azure subscription :p (Voor een basic site kom je met 5,- maand ook wel rond).

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:23
DeluxZ schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:39:
[...]
Kan je het framework niet mee deployen naar je server ? :)
ElkeBxl schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:43:
Nog niet geprobeerd. Zou op zich wel een oplossing kunnen zijn, thx!
Je hebt daar 2 modellen in:

* Framework-dependent deployment = gedeelde runtime installaties (--> hoster moet installeren)
* Self-contained deployments = zelf mee deployen

Elk model zijn voor- en nadelen.
Zie ook docs : https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/core/deploying/ :) .

[ Voor 16% gewijzigd door Styxxy op 27-11-2017 16:21 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Styxxy schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:21:
[...]

[...]

Je hebt daar 2 modellen in:

* Framework-dependent deployment = gedeelde runtime installaties (--> hoster moet installeren)
* Self-contained deployments = zelf mee deployen

Elk model zijn voor- en nadelen.
Zie ook docs : https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/core/deploying/ :) .
Dat Self-contained deployment is het dus :) Wist dat ik het ooit gelezen/gezien had. Eigenlijk is het best cool wat ze bedacht hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door DeluxZ op 27-11-2017 16:26 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

farlane schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:12:
[...]

Thanks :) Gewoon eentje gekocht met Halloween en dan aan de slag. Top eraf snijden, volledig uitlepelen (geweldig voor soep te maken), met potlood design tekenen en daarna rustig met een goed mes eraan begonnen. Kostte mij misschien uurtje werk in totaal. Daarna gewoon op tafel gezet met zwarte ondergrond, zwarte achtergrond en theelichtje erin gestoken. De foto zelf was dan gewoon met 1,3 seconden sluitertijd getrokken vanop een statief en in Lightroom gewoon de kleuren wat feller gemaakt en zeker gemaakt dat alles rond de pompoen zwart was. Ik had geen plannen voor Halloween maar zo had ik toch wel leuk avondje en lekkere soep :D

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Soms heb je een dingetje waar je niet uit komt en dan ga je wat Googelen en dan ineens... MIND BLOWN! :o

---

Normaal gesproken komt iets als dit uit een API rollen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
let state = {

forums: [
        {
            id: 1,
            name: 'Forum',
            children: [
                {
                    id: 2,
                    name: 'Subforum',
                    children: [
                        {
                            id: 3,
                            name: 'Subsubforum',
                            children: [],
                                {
                                    title: 'Lorem ipsum dolor sit amet',
                                },
                                {
                                },
                                {
                                }
                            ],
                        }
                    ],
                }
            ],
        },
    ],
};

Maar blijkbaar is het voor state managers in JS (Redux/Vuex/etc.) beter om zoiets te hebben:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
let state = {

forums: {
        1: {
            name: 'Forum',
            children: [2],
        },
        2: {
            name: 'Subforum',
            children: [3],
        }
        3: {
            name: 'Subsubforum',
            children: [],
        }
    },

1: {
        },
        2: {
        },
        3: {
        }
    },
};

Daar heb je dan weer https://github.com/paularmstrong/normalizr voor.

---

Dit was ik nog niet eerder tegengekomen, soms heb je dat gewoon :+.

• farlane
ElkeBxl schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:27:
[...]

Thanks :) Gewoon eentje gekocht met Halloween en dan aan de slag. Top eraf snijden, volledig uitlepelen (geweldig voor soep te maken), met potlood design tekenen en daarna rustig met een goed mes eraan begonnen. Kostte mij misschien uurtje werk in totaal. Daarna gewoon op tafel gezet met zwarte ondergrond, zwarte achtergrond en theelichtje erin gestoken. De foto zelf was dan gewoon met 1,3 seconden sluitertijd getrokken vanop een statief en in Lightroom gewoon de kleuren wat feller gemaakt en zeker gemaakt dat alles rond de pompoen zwart was. Ik had geen plannen voor Halloween maar zo had ik toch wel leuk avondje en lekkere soep :D
Ziet er echt gaaf uit, volgend jaar meer es met het nageslacht wat knutselen. Pompoensoep is aan mij niet besteed trouwens, maar dat terzijde :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

farlane schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:30:
[...]

Ziet er echt gaaf uit, volgend jaar meer es met het nageslacht wat knutselen. Pompoensoep is aan mij niet besteed trouwens, maar dat terzijde :P
Dan laat je het nageslacht het volledig opeten he :p Hoe wel rekening met het feit dat het snel rot wordt... Hij is paar dagen blijven staan en dan begon er allerlei vocht uit te komen... Maar misschien is dat wel tegen te gaan door het met iets te coaten of kan het bv. buiten in koud weer wat langer blijven staan.

• Tjolk
farlane schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:12:
[...]

Zoiets zeg je niet tegen een dame.

• alienfruit

alienfruit

Ik gebruik zelf Dokku op een server voor mijn hobbyprojecten.Vervolgens kan je dan bijv. een deze build pack gebruiken: https://github.com/jincod/dotnetcore-buildpack

(Lekker makkelijk)

• armageddon_2k1
ElkeBxl schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:42:
[...]

Denk gewoon een Google Photos albumpje. Mijn fotografie skills zijn nog niet supertof. Ik heb me het afgelopen jaar vooral toegespitst op sterrenfotografie omdat we naar Australie en Nieuw Zeeland gingen en ik altijd al de melkweg wilde fotograferen.

Voor de rest niet superveel ervaring.

EDIT: Toch even droppen...
Zie hier het resultaat van 10 weken AU + NZ..
Echte nerds weten waar dit is:
echte nerds weten waar dit is

En hier ging het uiteindelijk allemaal om voor mij...
Knobbs Flat

[ Voor 34% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-11-2017 19:51 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 22:16
Ger schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:53:
[...]

Zoiets zeg je niet tegen een dame.
Wordt toch pas echt een probleem als je het over duo's gaat hebben ?

Hmm mag wel oppassen .. kan ook nog wel een #me-too aan m'n broek krijgen ... ooit twee meloenen cadeau gedaan aan een dame :+.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 20:51

Door jouw post ben ik gaan kijken naar Angular5, en ik ga het zeker gebruiken.

• farlane
gekkie schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:56:
[...]
Hmm mag wel oppassen .. kan ook nog wel een #me-too aan m'n broek krijgen ... ooit twee meloenen cadeau gedaan aan een dame :+.
Je mag niet discrimineren toch? Als je er 1 had meegenomen had dat heel verkeerd kunnen vallen....

• gekkie
farlane schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:37:
[...]

Je mag niet discrimineren toch? Als je er 1 had meegenomen had dat heel verkeerd kunnen vallen....
En in iedergeval nog semi-exotisch, 't hadden ook 2 bloemkolen kunnen zijn :9.

Zo ook weer even vlaamse les gehad in 365 dagen :)B.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 27-11-2017 23:11 ]

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
oOo Eerste koffie al weer gehad, we kunnen weer

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

armageddon_2k1 schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:41:
[...]

Denk gewoon een Google Photos albumpje. Mijn fotografie skills zijn nog niet supertof. Ik heb me het afgelopen jaar vooral toegespitst op sterrenfotografie omdat we naar Australie en Nieuw Zeeland gingen en ik altijd al de melkweg wilde fotograferen.

Voor de rest niet superveel ervaring.

EDIT: Toch even droppen...
Zie hier het resultaat van 10 weken AU + NZ..
Echte nerds weten waar dit is:
[afbeelding]

En hier ging het uiteindelijk allemaal om voor mij...
[afbeelding]
Mooie foto's! :) Als je eraan begint, drop je eens linkje? Door mijn 365 project heb ik echt veel bijgeleerd omdat het me dwong in bepaalde situaties creatief te zijn. Al heb ik er ook wel al serieus op gevloekt :P
gekkie schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:46:
[...]
Zo ook weer even vlaamse les gehad in 365 dagen :)B.
Geire gedoan menneke! 8)

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 21:34

Ryada

She/Her

Koffie is binnen, nu lekker knallen vandaag en hopelijk een bug oplossen die me al weken loopt te irriteren :D

Steam: Ryada.

• gekkie
Ryada schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:32:
Koffie is binnen, nu lekker knallen vandaag en hopelijk een bug oplossen die me al weken loopt te irriteren :D
Hoe hard loopt tie ?
Flame thrower to the rescue })

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 21:34

Ryada

She/Her

gekkie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:42:
[...]

Hoe hard loopt tie ?
Flame thrower to the rescue })
Hij loopt zo hard dat ik een deel van de backend moet rewriten :'(
Om een bug in de UI te fixen :( soms vraag ik me af waarom ik iemand anders zijn bugs moet oplossen.

Steam: Ryada.

• gekkie
Aan <+:) vragen een terrarium in z'n schoen te duwen , kan diegene z'n bugs vanaf dan netjes bij zich houden.

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:40
Ach beter dan een ORM laag schrijven en halverwege erachter komen dat je een denkfout hebt gemaakt
Zucht.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 09:10
Waarom zou je een ORM-laag schrijven? Zijn er nog niet genoeg van die krengen?

Read the code, write the code, be the code!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:40
wackmaniac schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:15:
Waarom zou je een ORM-laag schrijven? Zijn er nog niet genoeg van die krengen?
Als onderdeel van het framework dat ik in beheer heb.
En ja dat framework wordt ook echt gebruikt.

De laag is btw niet vereist in het framework. Je kan gewoon rechtstreeks de querybuilder of DAL gebruiken indien je dat wilt.

Het moeilijke is niet de ORM laag schrijven, maar het zo maken dat het snel blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door hackerhater op 28-11-2017 11:31 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.