Maar je wilt niet altijd restore tabs. Soms wil ik gewoon mijn browser afsluiten, en waneer ik het weer opstart dat het weer precies zo was als toen ik het afsloot. Maar ik wil soms ook gewoon een browser scherm sluiten, en dat alle tabs daarin dan ook weg zijn. Dus kruisje weg, Quit onthouden vind ik wel logisch. (Dat werkt op OSX trouwens bij alle applicaties zo, en is heel handig).cracking cloud schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:59:
[...]
Werkt bij mij wel (win10). Heb je wel die optie aangevinkt (restore tabs oid) ?
Ik sluit altijd via kruisje.
Ah sorry. Ik las het verkeerd
eerst maar eens koffie doen dan. Dat is eigenlijk wel een coole functie
Jazeker heb ik dat. Zoals ik al zei, werkt het ook als ik afsluit via het menu item.cracking cloud schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:59:
[...]
Werkt bij mij wel (win10). Heb je wel die optie aangevinkt (restore tabs oid) ?
Ik sluit altijd via kruisje.
Overigens zit ik op een Mac.
* Edit
Ik zie nu hierboven dat dit normaal gedrag is op een Mac.
[ Voor 8% gewijzigd door Devilly op 15-11-2017 11:13 ]
Klopt, rood kruisje is enkel maar venster sluiten. Dat sommige programma's dan ook afsluiten geeft mensen er een verkeerd idee over.Devilly schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:11:
Ik zie nu hierboven dat dit normaal gedrag is op een Mac.
Ik zie net in PRG dat RobIII flink op dreef is...
Misschien bij het aanmaken van een nieuw topic een schermvullende banner tonen met de quickstart/FAQ
Misschien bij het aanmaken van een nieuw topic een schermvullende banner tonen met de quickstart/FAQ
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Ik mis iets denk ikHarrie_ schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:32:
Ik zie net in PRG dat RobIII flink op dreef is...
Nothing to see here!
Topics die worden gesloten omdat mensen het volgende stappenplan hanteren:
• Account aanmaken op Tweakers
• Topic openen met als inhoud "Ik heb een probleem, los het voor me op"
Het valt mij nu pas op, maar is de registratie-datum van een tweaker niet meer zichtbaar op zijn profiel ?
https://fgheysels.github.io/
whoami, Geregistreerd op 26 december 2000, laatste wijziging 15 november 2017.whoami schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:41:
Het valt mij nu pas op, maar is de registratie-datum van een tweaker niet meer zichtbaar op zijn profiel ?
Bejaarde
Zit ik alweer bijna 11 jaar op deze site? En minder dan een jaar echt actief op het forum. Sociaal zijn? Eng
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
"Geregistreerd op 29 september 2000"
https://niels.nu
Yay, plaintext password in de mail. In 2017. Ik heb de energie niet meer om de eigenaar van de webshop erover te mailen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
* RayNbow heeft Haskell eens weer uit de kast getrokken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Als de dag ooit komt dat ik Haskell ga snappen verdwijnt het nooit meer in de kast
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Oooooh Haskell... Ik las Haswell en snapte het al niet
Wonderlijk .. python niet bij de accepted devrooms @fosdem .. perl wel
Hah ik win
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nope
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Geregistreerd op 30 maart 2000, laatste wijziging 16 maart 2012.
@farlane zal dan wel winnen...
@farlane zal dan wel winnen...
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
College van mij houdt maar niet op over Haskell. Wordt spontaan moe als ik het woord leesRayNbow schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:30:
* RayNbow heeft Haskell eens weer uit de kast getrokken.
Hoe bevalt het?
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Moest weer even wennen. Ook nog even op IRC rondgevraagd of record syntax nog steeds na al die jaren beperkt was (en dat is het helaas nog steeds).Brakkie41 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:53:
[...]
College van mij houdt maar niet op over Haskell. Wordt spontaan moe als ik het woord lees![]()
Hoe bevalt het?
In ieder geval gisteren prima mee weten te prototypen. Bestaand formulewerk geimplementeerd in Haskell, gerefactord en getest om vervolgens formules op te stellen en te testen voor een alternatief model.
QuickCheck
1348 ID's in een maandje .. hmm misschien toen niet eerst een tijdje moeten lurken
Een aantal problemen in Symfony: CVE-2017-16653, CVE-2017-16652, CVE-2017-16654 en CVE-2017-16790.
Gelukkig hebben ze zoals altijd direct een nieuwe release klaar staan voor verschillende versies
Gelukkig hebben ze zoals altijd direct een nieuwe release klaar staan voor verschillende versies
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
QuickCheck and the likes zijn fantastisch!RayNbow schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:00:
[...]
Moest weer even wennen. Ook nog even op IRC rondgevraagd of record syntax nog steeds na al die jaren beperkt was (en dat is het helaas nog steeds).
In ieder geval gisteren prima mee weten te prototypen. Bestaand formulewerk geimplementeerd in Haskell, gerefactord en getest om vervolgens formules op te stellen en te testen voor een alternatief model.
QuickCheck
Iemand interesse in een verhuizing naar Stockholm
Hoe zit het met wonen in Stockholm, aan wat voor prijspeil moet je dan denken? Zijn het Londense prijzen of valt het mee?
We are shaping the future
Die mensen die daar wonen moet je niks vragen; die praten toch alles goed, hoe erg het ook wordt.Alex) schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:44:
Hoe zit het met wonen in Stockholm, aan wat voor prijspeil moet je dan denken? Zijn het Londense prijzen of valt het mee?
Situatie is enigszins ruk maar het ligt aan je eisen. Indien je in het centrum wilt wonen, kan je een aardige zak geld meenemen. Ben je bereid iets buiten het centrum te wonen maar met de metro de stad in te kunnen is het goed te doen. De huurmarkt staat onder druk aangezien er te weinig huurwoningen zijn dus er wordt veel tweedehands verhuurd. Prijzen verschillen enorm maar voor een 45-50 m2 moet je denken aan zo'n €1000 per maand. Aangezien de salarissen hier hoger liggen, is dat voor de meeste goed te doen.Alex) schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:44:
Kopen daarentegen is heel gemakkelijk hier
Als wij mensen uit het buitenland laten komen, wordt er een hop geregeld
@Hydra Het valt niet mee, de situatie is enigszins ruk maar ligt er maar net aan wat je eisen zijn zoals ik zojuist uitleg
€1000/maand voor 50m2. Ik neem aan dat dit niet in het centrum is? Ik betaal al meer voor een kamertje in Londen. Eigenlijk kan je alleen huis kopen ver buiten Londen maar dan ben je zo weer duizenden euro's per jaar kwijt aan een OV trajact-abonnement. Kopen is ook haast onmogelijk omdat het minimumprijs toch minstens £550k is en dan heb je vaak een opknapper.
Inderdaad niet in het centrum maar het OV is hier heel goed geregeld zeker als je het centrum in moetalienfruit schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:14:
€1000/maand voor 50m2. Ik neem aan dat dit niet in het centrum is? Ik betaal al meer voor een kamertje in Londen. Eigenlijk kan je alleen huis kopen ver buiten Londen maar dan ben je zo weer duizenden euro's per jaar kwijt aan een OV trajact-abonnement. Kopen is ook haast onmogelijk omdat het minimumprijs toch minstens £550k is en dan heb je vaak een opknapper.
https://thedailywtf.com/articles/we-know-how-this-works
[ Voor 3% gewijzigd door Mitchell op 17-11-2017 15:56 ]
Signature
Regular expressions zijn relaxed. Vet relaxed.
Het is alleen jammer dat iedere programmeer- of scripttaal weer een net iets anders syntax of idee heeft over de invulling er van...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Niet echt devschuur materiaal maar de dame des huizes en ik komen dichter en dichter bij het kopen van een nieuw huis
Hebben nu een apartement met terras en als we het eens kunnen worden over de prijs, rond de kerst een vrijstaand huis iets buiten Stockholm
Nieuwbouw uit 2015
[ Voor 0% gewijzigd door Swedish Clown op 20-11-2017 08:34 . Reden: Typos are bad mmkay ]
Valt me op dat hier nog al wat tweakers rondzwerven die zich in Scandinavië bevinden. Hoe kom je daar terecht dan?
Ik kwam hier 5 jaar geleden voor de liefde. Had al een paar jaar een Zweedse die een jaar in NL heeft gewoond en verder dankzij Ryanair zo’n elke 3 weken op en neer vlogen. Verhuisd en kort daarna heeft die *kuch* trut *kuch* het uitgemaakt. Ik ben gebleven aangezien het me hier prima beviel. Als ik terug kijk heb ik absoluut geen spijt van mijn beslissing.Harrie_ schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:10:
Valt me op dat hier nog al wat tweakers rondzwerven die zich in Scandinavië bevinden. Hoe kom je daar terecht dan?
Heeft me bijna me vriendin gekost aangezien ik makkelijk elke avond 4-6 bezig was aan me switch en weinig aandacht en tijd had voor haar
@Brakkie41 Tof om te horen hoe zulk soort dingen kunnen gaan! Spreek je inmiddels ook Zweeds dan?
YupHarrie_ schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:39:
@Brakkie41 Tof om te horen hoe zulk soort dingen kunnen gaan! Spreek je inmiddels ook Zweeds dan?
Welke kant? Mijn schoonmoeder en schoonzus wonen in Stockholm. Waar schoonmama woont vergeet ik steedsBrakkie41 schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:36:
Niet echt devschuur materiaal maar de dame des huizes en ik komen dichter en dichter bij het kopen van een nieuw huisHebben nu een apartement met terras en als we het eens kunnen worden over de prijs, rond de kerst een vrijstaand huis iets buiten Stockholm
Nieuwbouw uit 2015
Exact expert nodig?
Woon nu aan de zuidkant van de stad (vlakbij Globen, Hammerby stadion) and we gaan verder richting het zuiden toeCrazy D schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:22:
[...]
Welke kant? Mijn schoonmoeder en schoonzus wonen in Stockholm. Waar schoonmama woont vergeet ik steedsSchoonzus woont vlak bij die immense mall of Sweden en dat stadion. Bijzondere stad. Ook de hoeveelheid buitenlanders vond ik behoorlijk (veel Duits en Engelstalig, viel me op toen we er een paar dagen waren).
Het is wel leuk een aardig dat Engels. Maar ik vind het toch wel jammer dat mensen die al jaren in het buitenland wonen niet of amper de lokale taal spreken. Want zo blijf je in je eigen bubbel en "ingegreer". je niet. Netzoals mensen die een Spaans of Frans vakantiehuisje hebben, en die taal niet spreken en Nederlands eten meenemen. En mensen die al jaren in Nederland wonen maar geen Nederlands spreken. Zal wel een ergenis van mij zijn..
Probleem als de bewoners van het land jouw taal goed spreken (zoals Engels). Of, zoals bv de NL'ers in een vakantiehuisje: ze komen nauwelijks bij de locals over de vloer, en is er geen reden om die taal te leren.ThomasG schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:35:
Het is wel leuk een aardig dat Engels. Maar ik vind het toch wel jammer dat mensen die al jaren in het buitenland wonen niet of amper de lokale taal spreken. Want zo blijf je in je eigen bubbel en "ingegreer". je niet. Netzoals mensen die een Spaans of Frans vakantiehuisje hebben, en die taal niet spreken en Nederlands eten meenemen. En mensen die al jaren in Nederland wonen maar geen Nederlands spreken. Zal wel een ergenis van mij zijn..
Exact expert nodig?
In Zwitserland vertikten ze altijd om gewoon Hoogduits met mij te praten. Terwijl het behoorlijk lastig is om al die Zwitserse dialecten te verstaan dan ga je zelf wel meer Engels praten.
Je schoonzus woont in SolnaCrazy D schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:22:
[...]
Welke kant? Mijn schoonmoeder en schoonzus wonen in Stockholm. Waar schoonmama woont vergeet ik steedsSchoonzus woont vlak bij die immense mall of Sweden en dat stadion. Bijzondere stad. Ook de hoeveelheid buitenlanders vond ik behoorlijk (veel Duits en Engelstalig, viel me op toen we er een paar dagen waren).
Zeker! Maar zoals gezegd ik kan prima meebabbelenThomasG schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:35:
Zoals @Crazy D aangaf, het is lastig als iedereen om je heen sterk gericht is op Engels
Heeft w.m.b. twee kanten. We maken het veel mensen ook wel lastig door iedere keer automatisch Engels met ze te gaan praten. Maar ik zie ook wel een hoop groepjes (Spanjaarden, Indiers) die inderdaad niet echt de behoefte lijken te hebben te integreren.ThomasG schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:35:
Zit je voor de verandering eens C++ te leren omdat je zo iets hebt van "waarom ook niet kan geen kwaad" wil ik een GUI library gebruiken. Kom ik op CEF als GUI, nou ik snap dat een cross platform library voor een GUI niet zo makkelijk is maar ik kan echt nergens een fatsoenlijke uitleg vinden en de sample applications krijg ik niet eens in VS geopend
Misschien moet ik het toch maar bij windows only C# + WPF houden
Steam: Ryada.
Nou, vanaf heden wens ik aangesproken te worden als een weledelzeergeleerde heer.
Gefeliciteerd meneer de DokterRayNbow schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:04:
Nou, vanaf heden wens ik aangesproken te worden als een weledelzeergeleerde heer.
Deze meegenomen ter verdediging ?
[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 20-11-2017 16:08 ]
Feli !RayNbow schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:04:
Waarop ben je gepromoveerd?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Gefeliciteerd! Ga je nu iets doen met je leven en zo ja, wat?RayNbow schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:04:
Top, en nou werken voor je geld weledelzeergeleerde heerRayNbow schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:04:
[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 20-11-2017 17:31 ]
Voor cross platform C++ GUI applicaties leunen wij zwaar op Qt. Misschien is het wel iets te zwaar om naar C++ ook meteen het Qt framework te leren.Ryada schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:34:
Zit je voor de verandering eens C++ te leren omdat je zo iets hebt van "waarom ook niet kan geen kwaad" wil ik een GUI library gebruiken. Kom ik op CEF als GUI, nou ik snap dat een cross platform library voor een GUI niet zo makkelijk is maar ik kan echt nergens een fatsoenlijke uitleg vinden en de sample applications krijg ik niet eens in VS geopendMisschien moet ik het toch maar bij windows only C# + WPF houden
Aan documentatie en community in ieder geval geen gebrek.
oja en nog enige doorluchtige stellingen geponeerd die het vernemen waard zijn, ter leering ende vermaeck ?
Thanks. Zal vanavond kijken of ik er een beetje wijs uit kan worden. Heb iig genoeg om uit te zoeken en leren voorlopig. Tis toch een draak van een taal dat c++ moet ik eerlijk zeggen.Matis schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:49:
[...]
Voor cross platform C++ GUI applicaties leunen wij zwaar op Qt. Misschien is het wel iets te zwaar om naar C++ ook meteen het Qt framework te leren.
Zie hier regelmatig mensen die voor de “fun” nieuwe talen leren. Ben ik toch wel benieuwd of hier mensen zijn die weleens aan het spelen zijn met Elixer of Erlang?
Laatst ff hier gekeken, maar nog geen tijd gehad om me in te verdiepen. Kan nooit kwaad om wat breder georiënteerd te zijn, toch? (is dat een goede site om mee te starten?)
Prima website om mee te starten en is ook de plek waar ik ben gestartcracking cloud schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:00:
Laatst ff hier gekeken, maar nog geen tijd gehad om me in te verdiepen. Kan nooit kwaad om wat breder georiënteerd te zijn, toch? (is dat een goede site om mee te starten?)
Indien je een editor zoekt, IntelliJ met Erlang plug-in is een goed begin
Waarom kan ik maar 1 like geven aan je post
[ Voor 4% gewijzigd door Swedish Clown op 20-11-2017 19:10 ]
Verwijderd
Jazeker, maar dat komt deels ook omdat CouchDB en RabbitMQ in Erlang geschreven zijn. Daarnaast vind ik het ook wel een leuke taal om wel eens mee te spelen, omdat het toch anders is als Python (of JavaScript of Java), wat ik vooral gebruik. Ook heb ik wel eens naar Phoenix (dat web framework geschreven in Elixir) gekeken.Brakkie41 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:56:
Zie hier regelmatig mensen die voor de “fun” nieuwe talen leren. Ben ik toch wel benieuwd of hier mensen zijn die weleens aan het spelen zijn met Elixer of Erlang?
Hoofdletter draak graag. Ik voel me gekwetst trouwens, ik heb liever dat je dat niet op deze manier zegt,Ryada schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:34:
[...]
Tis toch een draak van een taal dat C++ moet ik eerlijk zeggen.
Mijn excuses ik wist niet dat mijn nederlands hier zo hard op de proef gesteld zou worden en ik er mensen mee kon kwetsen. Ik vind het eerlijk gezegd een leuke taal om mee bezig te zijn, maar ik zal waarschijnlijk daarmee tot een kleine groep behorenfarlane schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:02:
[...]
Hoofdletter draak graag. Ik voel me gekwetst trouwens, ik heb liever dat je dat niet op deze manier zegt,
Ik ben niet zo van die functionele talen.
Mijn interesse is nu gewerkt door Rust.
Maar ik wil niet nodeloos een taal leren, maar wel met een (nuttig) doel je aan de slag. Bv door een tool oid te maken.
Mijn interesse is nu gewerkt door Rust.
Maar ik wil niet nodeloos een taal leren, maar wel met een (nuttig) doel je aan de slag. Bv door een tool oid te maken.
let the past be the past.
Iets met crowdsourcing en multimedia information retrieval.
Zie ook de volgende reactie, maar momenteel ben ik "werk"zaam bij het Kadaster.kenneth schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:03:
[...]
Gefeliciteerd! Ga je nu iets doen met je leven en zo ja, wat?
Ambtenaren werken niet, maar krijgen wel geld.Laurens-R schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:31:
[...]
Top, en nou werken voor je geld weledelzeergeleerde heer
Er was *net genoeg* tijd om stelling no. 10 voor te lezen, maar niet echt om er verder op in te gaan.gekkie schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:49:
oja en nog enige doorluchtige stellingen geponeerd die het vernemen waard zijn, ter leering ende vermaeck ?
Gefeliciteerd meneer de weledelzeergeleerde heerRayNbow schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:04:
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Gaaf. Is er een reden waarom je stellingen "all over the place" (lijken te) gaan eigenlijk?
Het idee achter het formuleren van stellingen is dat je ook een bredere kijk hebt dan alleen je proefschrift:farlane schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:15:
[...]
Gaaf. Is er een reden waarom je stellingen "all over the place" (lijken te) gaan eigenlijk?
Helaas bevat niet elke digitale kopie van een proefschrift ook de bijgevoegde stellingen (en de collectie proefschriften die ik over de jaren heen verzameld heb ligt nog op de universiteit), maar hier zijn nog twee voorbeelden:The propositions are to be added to the dissertation, and at least six of these shall not relate to the subject of the dissertation.
[...]
The propositions should demonstrate that the doctoral candidate has a broad base of scientific knowledge that is not limited to the subject of the dissertation.
Ah ok, sounds logical. Goed manRayNbow schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:41:
Het idee achter het formuleren van stellingen is dat je ook een bredere kijk hebt dan alleen je proefschrift
En nu aan het werk luiaard!
Kun je iets meer over die stelling uitwijden .. en dan vooral over de verschillende mogelijke zienswijzen aangaande de te preferen soort stift, watervast of juist nietRayNbow schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 06:18:
Er was *net genoeg* tijd om stelling no. 10 voor te lezen, maar niet echt om er verder op in te gaan.
Daar moet je het toch wel mee redden om het vol te lullen tot de Hora est!
Gefeliciteerd, pik.RayNbow schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:04:
Laatste dag bij deze werkgever, mensen doen er heel hectisch over. Ik heb geen ruk te doen en hoef nog maar één project over te dragen, dus ik zit een beetje duimen te draaien.
Heb van alles gedocumenteerd maar collega's houden niet zo van documentatie lezen, dus ben benieuwd wanneer ik gebeld word dat ze toch nog wat kennis nodig hebben
Heb van alles gedocumenteerd maar collega's houden niet zo van documentatie lezen, dus ben benieuwd wanneer ik gebeld word dat ze toch nog wat kennis nodig hebben
Vroeger toen Qt nog van Trolltech (oid) was zat er behoorlijke licentiebeperkingen op. Is dat nog steeds zo?Matis schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:49:
[...]
Voor cross platform C++ GUI applicaties leunen wij zwaar op Qt. Misschien is het wel iets te zwaar om naar C++ ook meteen het Qt framework te leren.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ja, zo zit ik er al een paar weken in, maar nu begint dat toch wel heel erg de realiteit te wordenGer schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:28:
RTFM en doei! :W
Ze zijn volgens mij redelijk duidelijk met hun licentie uitleg.Sebazzz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:31:
[...]
Vroeger toen Qt nog van Trolltech (oid) was zat er behoorlijke licentiebeperkingen op. Is dat nog steeds zo?
https://www1.qt.io/licensing-comparison/
lgpl kan je je eigen programma broncode prive mee houden als dat is wat je bedoeld?
* .oisyn mept RyadaRyada schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:34:
[...]
Thanks. Zal vanavond kijken of ik er een beetje wijs uit kan worden. Heb iig genoeg om uit te zoeken en leren voorlopig. Tis toch een draak van een taal dat c++ moet ik eerlijk zeggen.
* .oisyn aait C++
C++ is liev
Een draak kan ook lief zijn.oisyn schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:59:
[...]
* .oisyn mept Ryada
* .oisyn aait C++
C++ is liev
Bedoelde het meer van het oogpunt dat het een stukje ingewikkelder in elkaar zit vergeleken met C# wat ik gewend ben.
Maar ik moet zeggen dat ik me erg vermaak ook al is het heel veel opzoeken en kijken hoe dingen werken.
Bij C# gaat een hoop automagisch. Bij C++ heb je meer controle, en moet je in principe veel zelf doen (als zijn daar libraries voor, en zit er inmiddels veel in de STD); maar kan het ook flink fout gaan als je foutje maaktRyada schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:04:
[...]
Een draak kan ook lief zijn
Bedoelde het meer van het oogpunt dat het een stukje ingewikkelder in elkaar zit vergeleken met C# wat ik gewend ben.
Maar ik moet zeggen dat ik me erg vermaak ook al is het heel veel opzoeken en kijken hoe dingen werken.
Daarom heeft Microsoft bij het ontwikkelen van de CLR ook het standpunt ingenomen dat zo veel mogelijk code managed moet zijn. Native in de CLR alleen wanneer het niet anders kan.ThomasG schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:15:
[...]
Bij C# gaat een hoop automagisch. Bij C++ heb je meer controle, en moet je in principe veel zelf doen (als zijn daar libraries voor, en zit er inmiddels veel in de STD); maar kan het ook flink fout gaan als je foutje maakt
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zolang je je applicatie niet distribueert. Vrij onbruikbare licentie dus.br men schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:55:
[...]
lgpl kan je je eigen programma broncode prive mee houden als dat is wat je bedoeld?
Niet-GPL:
Starting from $295/month
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 21-11-2017 12:42 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat is toch alleen de GPL? LGPL hoef je alleen de LGPL code vrij te geven, wat dus de Qt library zou zijn.CodeCaster schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:39:
[...]
Zolang je je applicatie niet distribueert. Vrij onbruikbare licentie dus.
[...]
Bij LGPL hoef je de sourcecode van de rest van de code niet te distribueren. Het gaat erom dat alle LGPL code aanpasbaar is door derden en dat je applicatie met die aangepaste code kan werken. Typisch zul je dus de LGPL in een shared library moeten stoppen die users kunnen vervangen door hun eigen, of libs van je eigen applicatie mee moeten leveren zodat er een nieuwe executable gebouwd kan worden.CodeCaster schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:39:
[...]
Zolang je je applicatie niet distribueert. Vrij onbruikbare licentie dus.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 21-11-2017 13:06 ]
Oh ja, bij LGPL hoef je alleen jouw code vrij te geven als je static compilet tegen een LGPL-library.
Hoeveel mensen zullen er zijn die dat doen? Twee?.oisyn schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:06:
[...]
Typisch zul je dus de LGPL in een shared library moeten stoppen die users kunnen vervangen door hun eigen,
Dat doet er niet toe, de LGPL stelt dat het mogelijk moet zijn om de LGPL code die in jouw applicatie zit aan te passen. Als je je aan de licentie wilt houden dan zul je daar dus op een of andere manier in moeten voorzien.Alex) schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:34:
[...]
Hoeveel mensen zullen er zijn die dat doen? Twee?
Nou ja je kunt jouw code dus ook gewoon compileren naar een library (of een set object files, potato potahto). Je hoeft niet per se je broncode mee te leveren, zolang men maar een nieuwe executable kan linken met aangepaste LGPL code.CodeCaster schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:25:
Oh ja, bij LGPL hoef je alleen jouw code vrij te geven als je static compilet tegen een LGPL-library.
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 21-11-2017 13:38 ]
Gaat toch meer om de scheiding tussen je applicatie en de lgpl library?Alex) schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:34:
[...]
Hoeveel mensen zullen er zijn die dat doen? Twee?
Zodra je de library gaat "verbeteren" moet je die nieuwe versie van de library ook weer vrij geven.
Voordat ik de komende vijf nachten wakker lig: waarom heet de Assembly Binding Log Viewer voor .NET in hemelsnaam Fuslogvw.exe? Fus???? log viewer
Fucked Up Shit?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Omdat het logisch is... (not).kenneth schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:49:
Voordat ik de komende vijf nachten wakker lig: waarom heet de Assembly Binding Log Viewer voor .NET in hemelsnaam Fuslogvw.exe? Fus???? log viewer
Als ik het nodig heb (gelukkig maar zelden), moet ik het steeds opnieuw opzoeken.
Accurate omschrijving
[ Voor 18% gewijzigd door Styxxy op 21-11-2017 13:51 ]
Daarom wil ik ook weten wat het betekent. Als het mentaal klikt, scheelt dat weer duckduckgo'en ...
Maar, warempel, gevonden:
Maar, warempel, gevonden:
Volgende vraag. Wat is Fusion?Fusion Log Viewer
Dat is wel wanneer je het nodig hebt
[ Voor 24% gewijzigd door kenneth op 21-11-2017 13:52 ]
Microsoft Fusion is assembly binding
Fucked Up Shit I Often Neglect?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
In dezelfde categorie: wat betekent de filenaam AFIEDT.BUF in sqlplus (dat dos-achtige ding in Oracle)?
Antwoord: Advanced (User) Friendly Editing BUFfer....jammer dat het niet advanced is, en zeker niet user friendly.
Antwoord: Advanced (User) Friendly Editing BUFfer....jammer dat het niet advanced is, en zeker niet user friendly.
When life gives you lemons, start a battery factory
Zo lang de stift maar werkt.gekkie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:50:
[...]
Kun je iets meer over die stelling uitwijden .. en dan vooral over de verschillende mogelijke zienswijzen aangaande de te preferen soort stift, watervast of juist niet
Met minder dan 30 seconden op de klok is het gemakkelijk om de hora est te behalen.Daar moet je het toch wel mee redden om het vol te lullen tot de Hora est!
Thanks, dat is nog een stuk duidelijker dan TLDR Legal het uitlegt..oisyn schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:36:
[...]
Nou ja je kunt jouw code dus ook gewoon compileren naar een library (of een set object files, potato potahto). Je hoeft niet per se je broncode mee te leveren, zolang men maar een nieuwe executable kan linken met aangepaste LGPL code.
Naamgeving in .NET
Fusion is de naam van de assembly loader van de .NET Runtime.
Waarom heet de entry-DLL van de runtime "mscoree.dll"? Omdat die Execution Engine eerst "Common Object Runtime" heette.
Ook Lightning, Strike en Son of Strike (SOS.dll) hebben een leuke geschiedenis.
Ook leuk: hoe past die assembly nu eigenlijk in een .exe of .dll, en hoe wordt dat opgestart? Hoe wordt de runtime opgestart voor een COM-visible DLL?
Ik wil CLR via C# (4th Edition) nog steeds hebben, waar dit allemaal aardig wordt uitgelegd.
Ook de onlangs bijgewerkte Book of the Runtime is erg interessant als je hier meer over wil weten.
Dat is gelukkig sinds Qt5 niet meer het geval. Zolang je dynamisch linkt en de originele broncode intact laat, mag je het commercieel gebruiken.Sebazzz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:31:
Vroeger toen Qt nog van Trolltech (oid) was zat er behoorlijke licentiebeperkingen op. Is dat nog steeds zo?
Ik zie dat er (third party) modules zijn welke alleen maar middels een licentie gebruikt mogen worden, maar daar maken wij geen gebruik van.
Wij voldoen aan de LGPL3
[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 21-11-2017 18:50 ]
Nog bedankt voor het vermelden van Qt, heb het geprobeerd en het is best te doen zolang ik maar goed op google kan rondsnuffelen.Matis schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:49:
[...]
Je kan ook best veel logica in de Qml files kwijt wat wel lekker is voor UI specific dingen.
Ik beleef er in ieder geval veel plezier mee en hopelijk lukt het om mijn projectje hiermee af te krijgen
Graag gedaan. Zeker met de Qt Creator is het in elkaar sleur en pleuren van Applicaties snel gepiept. Er zijn legio voorbeelden en tutorials te vinden op het internet.Ryada schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:21:
Nog bedankt voor het vermelden van Qt, heb het geprobeerd en het is best te doen zolang ik maar goed op google kan rondsnuffelen.
Je kan ook best veel logica in de Qml files kwijt wat wel lekker is voor UI specific dingen.
Ik beleef er in ieder geval veel plezier mee en hopelijk lukt het om mijn projectje hiermee af te krijgen
Going to leave this here...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.