Aunt bunny is coming to get me!
Jezus. Je beseft niet eens wat je hier eigenlijk schrijft. Zie zelden zo'n misplaatst superioriteitsgevoel. Realiseer je wel dat, puur omdat je hier te maken hebt met voor een groot deel professionele developers, eigenlijk iedereen in deze discussie ook een dergelijk IQ zal hebben?hackerhater schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:59:
"schermen met mijn IQ" noemen jullie het. Het is een gegeven dat ik een hoger IQ heb dan het gros van de mensen om me heen. Ik heb er meer last van dan iets anders omdat het communicatie lastig maakt. Heb je wel eens geprobeerd te communiceren met een laag of zwakbegaafde?
Zo voelt het voor mij als ik moet communiceren met de doorsnee Nederlander.
https://niels.nu
En niet zo'n suffe IQ test, gewoon het volledige batterij aan testen als controlegroep bij psychologisch onderzoek voor een promovendus. Althans...ze zeiden dat ik de controlegroep was.
Een studie gaat niks doen aan de manier van communiceren. Een goede coach, of in jouw geval een goede psycholoog / psychotherapeut (en dat bedoel ik serieus en positief, niet om gemeen te zijn) zeker. Neem dit aan van een man van een ervaren psycholoog.Deels in de hoop dat het communicatie-gat met mijn collega's dan kleiner wordt vanwege het soort werk (uni i.p.v. HBO niveau).
[ Voor 35% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-10-2017 12:19 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat nieteens. Het is ook nog eens dom. Iemand die hoog intelligent is kan zich makkelijk aanpassen 'naar beneden'. Iemand die minder intelligent is kan zich onmogelijk naar boven aanpassen. De redenering is zo dom dat ik me afvraag of die 140 punten wel een officiele mensa test was. Ik vermoed van niet.Merethil schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:07:
Lichtelijk hypocriet, lijkt me.
Volgens een internettestje heb ik 156. Op je knieen aap!armageddon_2k1 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:16:
Ik heb ook een IQ van 144.
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 18-10-2017 12:20 ]
Ik ben ook maar een simpele oempa-loempa vergeleken met jou natuurlijk.Hydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
Volgens een internettestje heb ik 156. Op je knieen aap!
De officiele Mensa test is ook niet zo officieel. Ken wel wat Mensa-mensjes die lekker aan het navelstaren zijn en het hebben over hoe intelligent ze wel niet zijn.De redenering is zo dom dat ik me afvraag of die 140 punten wel een officiele mensa test was
De officiele test is een enorm batterij van testen bij een geaccrediteerde GZ-instelling.
[ Voor 43% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-10-2017 12:22 ]
Ik ben dus de allerslimste
Lekker op de bank
Oh nee, dat gaat niet hoor. Als we discussieren, doen we dat met z'n allen!ZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:22:
Haha ik own jullie allemaal omdat ik niet meedoe aan deze nutteloze discussie die al een keer met hackerhater gevoerd was.
* Merethil trekt ZaZ de discussie in
Ik had al een deja-vu inderdaad....ZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:22:
Haha ik own jullie allemaal omdat ik niet meedoe aan deze nutteloze discussie die al een keer met hackerhater gevoerd was.
Aunt bunny is coming to get me!
Het is niet bedoeld als excuus.Merethil schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:07:
[...]
Het feit dat je zo'n epistel nodig hebt om te verantwoorden dat je "niet altijd naar anderen wil vormen want dat is vermoeiend", "ik ken dit en dat natuurlijk wel, maar het was moeilijk want ik had een fout gemaakt en kans op kwijtraken" en "mijn IQ is zó hoog dat ik moeilijk kan communiceren" lijkt me wel enigszins sprekend; lees nou eens goed terug wat je allemaal zegt.
Ik zie excuses, ik zie anderen die het fout zouden doen, ik zie een hoop gezeur op dat mensen zich niet naar jou vormen, maar jij wil dat niet voor anderen doen "want moeilijk". Lichtelijk hypocriet, lijkt me.
Iedereen hier probeert je erop te wijzen dat het probleem waarschijnlijk bij jezelf ligt, niet bij de anderen op je vroegere studie, of je vorige werkgever, je oude collega's of de mensen bij je sollicitaties. Nou lijkt het me dat voor een slim persoon het niet al te moeilijk moet zijn om dit begrijpend te lezen, en te realiseren dat deze mensen misschien een punt hebben.
Het stomste hieraan is nog wel dat de mensen die je dit proberen te laten realiseren mensen zijn die je niet kent. Mensen op 't internet. Wij kennen jou alleen van je huidige klaagzang in de Devschuur, plus eventuele toevoegingen aan het topic hiervoor. Bedenk nu eens hoe dit is voor mensen die dagelijks met jou werken..
Ik weet heel goed dat mijn communicatie zwak is en dat ik me niet kan echt kan verplaatsen in de doorsnee persoon.
Het is echter ook niet een geval van "gewoon luisteren". Ik ben anders dan de doorsnee mens en dat maakt communicatie lastig. Met moeite is een deel te overbruggen, maar een deel ook niet.
Met die code: Ik heb de keuze gemaakt om niet de history terug te draaien omdat ik geen zin had het eventueel opnieuw te moeten doen als het fout ging. Die keuze heeft gebackfired, so be it.
Meer valt er niet over te zeggen buiten wat ik al aangegeven had over te nemen: Die code niet laten zien tot het klaar is.
Hoger dan gemiddeld IQ, likely. Ik gok dat het gros van de mensen hier ergens tussen 110 en 125 zit. Dat is bovengemiddeld. Dat is HBO/uni niveau.Hydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:10:
[...]
Jezus. Je beseft niet eens wat je hier eigenlijk schrijft. Zie zelden zo'n misplaatst superioriteitsgevoel. Realiseer je wel dat, puur omdat je hier te maken hebt met voor een groot deel professionele developers, eigenlijk iedereen in deze discussie ook een dergelijk IQ zal hebben?
Maar 140 en hoger (let op, 130 is hoogbegaafdheidsgrens), not likely. Wellicht een enkeling, maar zeker niet het overgrote deel. Je praat dan over een groep van minder dan 1% van de bevolking.
Dit is Tweakers, niet Mensa.
Ik ben de rare eend in de bijt, niet jullie. Dat besef ik wel degelijk.
Dat is de vloek van bij die kleine groep horen. Altijd het rare buitenbeentje zijn in de maatschappij.
Een déjà vu is de indruk hebben dat je iets meegemaakt hebt terwijl je weet dat het niet zo is.armageddon_2k1 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:27:
[...]
Ik had al een deja-vu inderdaad....
Wat jij bedoelt is een herinnering
Weet je het zeker van die 144?
Lekker op de bank
Wat zeggen ze ook alweer? The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different resultsZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:22:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar inderdaad, een deja-lu alleszinds. I've read this shit about a year ago...
Een paar pagina's terug heeft er iemand 2 quotes van toen gelinked, en de discussie eindigde op dezelfde manier "ik ben hoogbegaafd en dus speciaal en jullie niet...."
Ben ik blij dat je niet in mijn team zit
Zoals ik al zei... dat is gebaseerd op truukjes lerenZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:34:
[...]
Een déjà vu is de indruk hebben dat je iets meegemaakt hebt terwijl je weet dat het niet zo is.
Wat jij bedoelt is een herinnering
Weet je het zeker van die 144?
Hebben we al eens een discussie gevoerd over op welk toetsenbord je het lekkerst de zin: "php is een lelijke onvolwassen kuttaal" kan typen?.oisyn schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:37:
[...]
Wat zeggen ze ook alweer? The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results
Volgens mij nog niet, toch?
Lekker op de bank
Mijn UltraX typt nog altijd best lekker
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
UltraX
We are shaping the future
Zolang je de 'schuld' bij externe factoren legt gaat er nooit een verbetering optreden. De enige manier om je situatie te verbeteren is door te luisteren naar andere mensen en hun input ter harte te nemen. Dat je moeite hebt met interactie / interviews komt niet omdat je een vrouw bent. Het komt niet omdat je slim bent. De oorzaak is gewoon puur je karakter.hackerhater schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:31:
Dat is de vloek van bij die kleine groep horen. Altijd het rare buitenbeentje zijn in de maatschappij.
Op getest, negatief. Ik heb er wel kenmerken ervan ja, zoals me niet kunnen inleven in anderen.iH8 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:30:
Het probleem is niet zijn "hoogbegaafdheid". Dat is een gift en moet gekoesterd worden. Dat overduidelijke narcisme is het eigenlijke probleem. Dat is een ziekte maar kun je gelukkig wel laten behandelen. Men moet die twee dingen niet door elkaar halen. My two cents, geen dank
Ik heb nauwelijks empathie, al zal ik anderen (niet bewust) geen pijn doen.
Ik kan voor de aardigheid wel geïnteresseerd doen, maar het is een toneelstukje.
En ik manipuleer anderen niet voor mijn eigen gewin. Ik zou het zo kunnen doen maar mijn eigen moreel kompas houd me tegen.
Maar dat de combinatie van geen empathie + boven het maaiveld uitsteken niet bepaald handig is, daar ben ik levende bewijs van.
Het zou me serieus niks verwonderen dat mijn moreel kompas het enigste is waardoor ik niet onder de noemer psychopaat val
Tried, ik praate de psynch zo omver. Al heeft het wel deels geholpen. Het was vroeger erger.armageddon_2k1 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:16:
Een studie gaat niks doen aan de manier van communiceren. Een goede coach, of in jouw geval een goede psycholoog / psychotherapeut (en dat bedoel ik serieus en positief, niet om gemeen te zijn) zeker. Neem dit aan van een man van een ervaren psycholoog.
Maar is maar zoveel wat je kan oplossen zonder zware medicijnen.
En dat doen ze niet omdat ik geen gevaar ben voor anderen.
Ik mis waarschijnlijk een paar verbindingen in mijn hoofd, bar weinig wat je daar tegen kan doen.
Zo ver is de neurochirurgie nog niet.

Nee de oorzaak is dat er het een en ander mis is met mijn hoofd. Het zou me serieus niet verwonderen dat ik levensgevaarlijk zou worden als mijn moreel kompas ooit beschadigd zou worden.Hydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:59:
[...]
Zolang je de 'schuld' bij externe factoren legt gaat er nooit een verbetering optreden. De enige manier om je situatie te verbeteren is door te luisteren naar andere mensen en hun input ter harte te nemen. Dat je moeite hebt met interactie / interviews komt niet omdat je een vrouw bent. Het komt niet omdat je slim bent. De oorzaak is gewoon puur je karakter.
Maar het stukje betreffende die code en dat ik eerst moet leren van anderen heb ik al aangenomen al komt dat wellicht niet goed over.
Nee. Je schoot volledig in het defensief. Dan werkt het inderdaad niet nee. En verder zoek je het maar lekker zelf uit; 't is jouw leven en jouw carriere. Maar kom niet weer hier klagen over je volgende interview of baan wat spaakloopt.hackerhater schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:02:
Tried, ik praate de psynch zo omver.
Mevrouw "ik in de top 1% maar ik heb niet de moeite genomen dat te bewijzen met tenminste een Master in de informatica".
[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 18-10-2017 13:05 ]
Nou ja, hier klagen is prima. Ik denk alleen dat er niet meer verwacht hoeft te worden dat mensen zich er zorgen om maken of empathie zullen tonen.Hydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:04:
[...]
Nee. Je schoot volledig in het defensief. Dan werkt het inderdaad niet nee. En verder zoek je het maar lekker zelf uit; 't is jouw leven en jouw carriere. Maar kom niet weer hier klagen over je volgende interview of baan wat spaakloopt.
Mechanische keyboards zijn voor hipsters die zichzelf graag horen werken..oisyn schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:46:
php is een lelijke onvolwassen kuttaal
Mijn UltraX typt nog altijd best lekker
C# is blijft gewoon een vorm van zelfkastijding.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Dat bedoel ik. Ze krijgt dan hetzelfde over zich heen, met daarbij dat mensen zich geen tweede keer aan dezelfde steen gaan stoten.Merethil schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:05:
Nou ja, hier klagen is prima. Ik denk alleen dat er niet meer verwacht hoeft te worden dat mensen zich er zorgen om maken of empathie zullen tonen.
Als ik in de spiegel kijk zie ik toch geen hipster die aan zelfkastijding doetkwaakvaak_v2 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:05:
[...]
Mechanische keyboards zijn voor hipsters die zichzelf graag horen werken.
C# is blijft gewoon een vorm van zelfkastijding.
Hell / 0
Je zit nog in Fase 1, de Ontkenning.GieltjE schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:06:
[...]
Als ik in de spiegel kijk zie ik toch geen hipster die aan zelfkastijding doet
Je baard verhult de gepijnigde trekken om je mond.GieltjE schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:06:
Baard? jullie zien meer dan ikHydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:07:
[...]
Je baard verhult de gepijnigde trekken om je mond.
Hell / 0
Dat klopt, volgens jou is er niks te zien...
Is in de spiegel kijken niet al een vorm van zelfkastijding in jouw geval?GieltjE schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:06:
[...]
Gewoon een vraag hoor
Lekker op de bank
Eigenlijk wel ja.....ZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:14:
[...]
Is in de spiegel kijken niet al een vorm van zelfkastijding in jouw geval?
Gewoon een vraag hoor
Hell / 0
USB Typewriterkwaakvaak_v2 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:05:
[...]
Mechanische keyboards zijn voor hipsters die zichzelf graag horen werken.
volgens mij zou jij eerder ongelukkig worden als je niet aan het coden bentAlex) schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:49:
Zo'n baan wil ik ook.
Goed punt.Laurens-R schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:47:
[...]
volgens mij zou jij eerder ongelukkig worden als je niet aan het coden bent

Heb ik ook last van, maar heb geen IQ van 140+.hackerhater schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:02:
[...]
Op getest, negatief. Ik heb er wel kenmerken ervan ja, zoals me niet kunnen inleven in anderen.
Ik heb nauwelijks empathie, al zal ik anderen (niet bewust) geen pijn doen.
Ik kan voor de aardigheid wel geïnteresseerd doen, maar het is een toneelstukje.
En ik manipuleer anderen niet voor mijn eigen gewin. Ik zou het zo kunnen doen maar mijn eigen moreel kompas houd me tegen.
Maar dat de combinatie van geen empathie + boven het maaiveld uitsteken niet bepaald handig is, daar ben ik levende bewijs van.
Het zou me serieus niks verwonderen dat mijn moreel kompas het enigste is waardoor ik niet onder de noemer psychopaat val
[...]
Tried, ik praate de psynch zo omver. Al heeft het wel deels geholpen. Het was vroeger erger.
Maar is maar zoveel wat je kan oplossen zonder zware medicijnen.
En dat doen ze niet omdat ik geen gevaar ben voor anderen.
Ik mis waarschijnlijk een paar verbindingen in mijn hoofd, bar weinig wat je daar tegen kan doen.
Zo ver is de neurochirurgie nog niet.![]()
[...]
Nee de oorzaak is dat er het een en ander mis is met mijn hoofd. Het zou me serieus niet verwonderen dat ik levensgevaarlijk zou worden als mijn moreel kompas ooit beschadigd zou worden.
Maar het stukje betreffende die code en dat ik eerst moet leren van anderen heb ik al aangenomen al komt dat wellicht niet goed over.
j/k
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Je hebt dus wel een IQ van 140+?DeluxZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:03:
[...]
Heb ik ook last van, maar heb geen IQ van 140+.![]()
j/k
Nothing to see here!
Ja en ik ben superieur aan iedereen.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Is het niet handiger om het programmeerwerk op een PC te doenRayNbow schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:41:
Over toetsenborden gesproken, laatst nog een PS/2 toetsenbord gekocht...
---
Vraagje hè; aan hoeveel verschillende projecten/websites/apps/oid. werken jullie op een wekelijkse basis?
Hier wisselt het enorm, maar als ik kijk naar mijn commits voor deze week heb ik al gecommit naar 6 verschillende projecten deze week. Naar mijn idee werken andere ontwikkelaars toch vooral aaneengesloten aan een project en dan bijv. één dag waarin niet-kritieke bugs gefixed worden en andere kleine aanpassingen gedaan worden. Of zit ik er helemaal naast?
Gemiddeld 3. Nu is het sinds paar weken 2 maar ik heb ook periodes dat het eens stijgt naar 4. Dat is zo'n beetje de standaard in mijn team hier.TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Vraagje hè; aan hoeveel verschillende projecten/websites/apps/oid. werken jullie op een wekelijkse basis?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
1.TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Antwoord was hetzelfde geweest bij jaarlijkse basis. We hebben 1 product hier. Incidenteel worden we wel eens ingehuurd door een andere business unit maar aangezien we al capaciteit tekort komen proberen we liefst de focus op onze core business te houden. Een bijproject van een jaar terug is daarom ook uitbesteedt.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Wij doen websites/applicaties in opdracht van klanten. Als ik hier even in de urenregistraties kijk, dan is het voor de meeste developers zo'n 5 projecten/klanten per week. Maar, in de meeste gevallen is het ~90% op één project en een aantal punten op een SLA voor de andere 4 projecten.TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Plots zie ik reclames op Tweakers.net voor een opleiding HBO Psychologie.
---
Hier wisselt het enorm, maar als ik kijk naar mijn commits voor deze week heb ik al gecommit naar 6 verschillende projecten deze week. Naar mijn idee werken andere ontwikkelaars toch vooral aaneengesloten aan een project en dan bijv. één dag waarin niet-kritieke bugs gefixed worden en andere kleine aanpassingen gedaan worden. Of zit ik er helemaal naast?
Over professionele opdracht: een zestal projecten (inc. development).
Hobbymatig: een 2 tal.
Al 10 jaar aan dezelfde applicatieTheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
---
Lekker op de bank
Wordt je dat niet beu ? Ik kan me inbeelden dat je voor een groot deel ook nog vast zit aan de technologie van toen ?
https://fgheysels.github.io/
Ik mag toch hopen dat er in die tijd wel een aantal upgrades zijn uitgevoerd.whoami schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:02:
[...]
Wordt je dat niet beu ? Ik kan me inbeelden dat je voor een groot deel ook nog vast zit aan de technologie van toen ?

whoami schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:02:
[...]
Als je nu nog dik betaald krijgt omdat je een of andere oude taal kan die niemand meer kan en je daarbij prettig voelt, wat voor de een werkt vindt de ander helemaal niets.ThomasG schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Ik mag toch hopen dat er in die tijd wel een aantal upgrades zijn uitgevoerd.
Ontwikkel al 10 jaar eigen software, is een groot pakket, regelmatig updates naar nieuwe versies, nieuwe modules aanbouwen e.d., verveelt echt niet.
[ Voor 18% gewijzigd door GieltjE op 18-10-2017 16:10 ]
Hell / 0
1, soms nog een 2e, maar dat zal dan bugfixes of minor changes zijn.TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
---
Valt wel mee. Gelukkig proberen we een beetje bij te blijven met alles.whoami schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:02:
[...]
Wat niet vanzelfsprekend is in de enterprise-wereld.
Nu zijn we aan het aftasten hoe haalbaar .net core 2.0 is, dus dat geeft wel aan dat we niet blijven hangen in oude tech.
Voor de afwisseling heb ik ook nog een eigen bedrijf waar een paar pakketten heb verkocht en onderhoud.
Dat is allemaal iets laagdrempeliger en 'experimenteer' ik wat meer mee.
Lekker op de bank
Anaal verkrachten met een cactus, it's the only way they'll learn...Styxxy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:08:
Recent hebben we een checkin policy ingevoerd waarbij het verplicht is een checkin comment in te vullen (TFS). Nu beginnen mensen als commentaar "a" of "." in te vullen omdat ze niets willen typen.![]()
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ontslaan die hap.Styxxy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:08:
Recent hebben we een checkin policy ingevoerd waarbij het verplicht is een checkin comment in te vullen (TFS). Nu beginnen mensen als commentaar "a" of "." in te vullen omdat ze niets willen typen.![]()
Dit soort checks invoeren is kansloos in mijn optiek.Styxxy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:08:
Blijft altijd een kat/muis-spelletje.
Voor je het weet wordt het script weer aangescherpt die probeert te detecteren of je wel echt iets opschrijft etc. terwijl je eigenlijk gewoon een cultuurprobleem hebt.
Lekker op de bank
Een stuk of 2 / 3 per week op reguliere basis en wat bugfixes / overnemen van collega's die op vakantie zijn / etc. tussendoorTheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Wij hebben op verschillende manieren geprobeerd om te gaan met lopende projecten en dienstverlening op "oude" projecten. We hebben in het verleden een Service Team gehad die alleen maar onderhoud en SLA werk deden. Dat was niet heel goed voor de klanttevredenheid omdat na oplevering klanten weer opnieuw een relatie moesten aangaan met medewerkers in dat team. We hadden juniors in dat team zitten. Dat was handig om in dat team op te leiden, maar zorgde ook voor mindere kwaliteit. Een apart service team zorgde er ook voor dat andere teams soms kwalitatief minder werk opleverden, want de bugs hadden ze zelf toch geen last van. Natuurlijk wel een beetje gechargeerd, maar het speelde wel.TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:13:
Aardig wat verschillende situaties zo te zien. Die van mij zou (denk ik) meer moeten lijken op die van @orf. Nu vindt ik het soms lastig focus op zaken te houden omdat ik meer projecten in de vingers heb dan ik eigenlijk wil. Dat is grotendeels denk ik een oorzaak van mijn niet kunnen plannen.
Wij doen service binnen de vaste teams. Teams hebben gewoon een vaste set met klanten waar ze voor werken en daar doen ze alles voor. Eén team heeft een vaste dag klusjesdag, binnen een ander team heeft de scrummaster heel versnipperde werkzaamheden en vindt hij het leuk om de tickets zelf op te pakken.
We proberen zoveel mogelijk focus te hebben op één project. Vaak doen we een aantal sprints op een project en wisselen we het dan weer af met een ander project. We werken eraan om steeds meer te doen voor minder klanten.
qsdfStyxxy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:08:
of in Nederland is dat asdf zeker ?
Ik heb nog nooit langer dan 1.5 jaar op een project gezeten, di's m'n langste ooit. 10 jaar kan ik me echt niks bij voorstellen. Zie het ook niet als een goeie keuze carriere technisch.whoami schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:02:
Wordt je dat niet beu ?
Tussen de 1 en de 20 per week.. Soms dagen achter elkaar aan 1 project, soms 8 per dag. Meestal minor dingen. Als er nieuwe dingen gebouwd worden is dat vaak wel aantal dagen achter elkaar te plannen.TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
---
Klein team he, dan krijg je dit soort fragmentering.
Wat is "een project"? Ik zit als consultant gedetacheerd bij de klant. Da's dus 1 project, niet meerdere. Maar als het gaat om verschillende applicaties: het is een micro-service architectuur dus verschillende functionaliteiten zitten in verschillende applicaties.TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Hobbymatig probeer ik regelmatig een blog post aan een interessant onderwerp te wijden. Maar het is maar net of ik zin heb.
Ik kan me inbeelden dat dit niet altijd zo eenvoudig is.ThomasG schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Ik mag toch hopen dat er in die tijd wel een aantal upgrades zijn uitgevoerd.
Ik heb zelf ook een aantal jaar gewerkt aan een applicatie die al x jaar oud is, en waarbij een groot deel toen in VB6 geschreven was. Nieuwe stukken werden wel in .NET ontwikkelt en dmv COM interop daarbij gelijmd.
Alle .NET stukken dan zomaar opnieuw migreren naar een nieuwe .NET versie was niet altijd even makkelijk, dus werd dat ook niet altijd gedaan.
Kinky.ElkeBxl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:15:
[...]
Anaal verkrachten met een cactus, it's the only way they'll learn...
Daar moest ik beetje aan denken toen ik dat las.
Lekker op de bank

He bah, dat hebben ze niet op SpotifyZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:55:
Heb een keertje een album gezien met de titel Fuckin' Your Daughter With A Frozen Vomit Fuck Stick
Daar moest ik beetje aan denken toen ik dat las.
Hier is wel wat te luisteren
Is niet voor iedereen. Als je dit op de achtergrond op het werk op gaat zetten heb je waarschijnlijk wel 1 of 2 die het niet helemaal trekken
Lekker op de bank
Mwah, weet ik niet persé, als je op dat 1e project steeds de "core" (mooie speling in combinatie met de gegeven uitleg in een eerdere reactie) aanpast naar nieuwe technologie toon je aan dat:Hydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
Ik heb nog nooit langer dan 1.5 jaar op een project gezeten, di's m'n langste ooit. 10 jaar kan ik me echt niks bij voorstellen. Zie het ook niet als een goeie keuze carriere technisch.
- Je hart voor de zaak hebt, niet een job-hopper bent
- Je kan werken aan de hedendaagse technieken en de veranderingen in technieken
- Je leerbereidheid hebt
Voor een bedrijf is het ideaal om een dergelijke kracht aan te nemen, omdat je er een beetje vanuit kan gaan dat deze nieuwe medewerker niet zomaar weggaat. Het is het daarmee sneller waard om in te investeren, dan iemand die elke 1,5 / 2 jaar van baan wisselt.
Wth alleen maar 1 of 2 die het niet trekken. Denk wel een paar meer XDZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:59:
[...]
Hier is wel wat te luisteren
Is niet voor iedereen. Als je dit op de achtergrond op het werk op gaat zetten heb je waarschijnlijk wel 1 of 2 die het niet helemaal trekken
Dat heb je na 4 jaar ook wel, na 10 jaar is het aardig doorgeschoten naar 'te lang op dezelfde plek'.jbdeiman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:00:
- Je hart voor de zaak hebt, niet een job-hopper bent
Maarja, da's mijn mening.
10 jaar lang dezelfde functie, dezelfde applicatie daar moet ik ook niet aan denken maar, zoals eerder gezegd, ieder zijn ding. Kwam laatst nog bij een klant in contact met een man die al 20 jaar een legacy-systeem in de lucht aan het houden is en zich daar uitermate prettig bij voelt...
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Ben niet zo heel erg bezig met carrière. Ik ben ooit begonnen met een eigen bedrijfje, maar 0 ervaring.Hydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:03:
[...]
Dat heb je na 4 jaar ook wel, na 10 jaar is het aardig doorgeschoten naar 'te lang op dezelfde plek'.
Maarja, da's mijn mening.
Het ging wel, maar wilde wat meer van de echte wereld opsnuiven en zou daarna de opgedane kennis/ervaring gaan toepassen op mijn eigen bedrijf.
Dat is alleen wat langer geworden omdat ik ineens steeds maar nieuwe kinderen bleef verwekken en de 'zekerheid' van een vaste baan in die eerste chaotische jaren niet op wilde geven.
Een paar jaar geleden weer begonnen met mijn eigen bedrijf in de avonduren, maar ben het nu aan het tegenhouden omdat ik niet genoeg tijd heb.
Dus ik zit eraan te denken om mijn vaste dienstverband voor mijn werkgever eerst maar eens met 2 dagen af te bouwen en dan kijken hoe het loopt.
Ik wil eigenlijk hierna sowieso niet meer voor een werkgever werken. Ik vind ondernemen veel leuker.
Dus hoe het voor mijn CV is, boeit me eigenlijk totaal niet.
Lekker op de bank
Lekker op de bank
Dat is niet altijd mogelijk , om niet te zeggen dat het meestal onmogelijk is.jbdeiman schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:00:
[...]
Mwah, weet ik niet persé, als je op dat 1e project steeds de "core" (mooie speling in combinatie met de gegeven uitleg in een eerdere reactie) aanpast naar nieuwe technologie
Denk aan projecten waar ondertussen verschillende developers de revue gepasseerd hebben, waar sommige stukken code gewoon een big ball of mud zijn, waar stukken van de applicatie los in VB geschreven zijn zonder scheiding tussen UI & business logic etc...
/been there, done that
En ondertussen wil developen, want die sprint maakt zichzelf niet af.
Zijn nogal drukke/stoute/ondernemende types dus het voelt als 20.orf schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:17:
[...]
Mooi aantal. Ik had een beeld van enorme aantallen kinderen.Vier is nu wel bovengemiddeld denk ik.
Af en toe voelt het zo dat ik in de laatste 10 jaar 20 jaar ouder ben geworden.
Maar ik moest me laatst nog wel legitimeren om aan te tonen dat ik ouder dan 25 was toen ik wat drank wilde kopen, dus misschien dat het nog meevalt.
Lekker op de bank
Zie jij de slash in PS/2 over het hoofd?Soundless schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:45:
[...]
Is het niet handiger om het programmeerwerk op een PC te doen
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik werk inmiddels alweer 13 jaar bij hetzelfde bedrijf. Toen ik er kwam werken was ik de 8e werknemer. Nu werken er zo'n 40 man. Ik heb zo'n 10 jaar gewerkt aan het occlusion culling systeem van onze engine, compleet from scratch aan begonnen in 2005 en zo'n 5 games mee geshipped. Natuurlijk ook wel andere dingen gedaan, maar dit werd ik op het laatst wel een beetje zat.Harrie_ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:10:
Bij de vorige baas heb ik ook 10 jaar gezeten. Dat was dan wel een heel groot bedrijf dus ik heb daar verschillende functies kunnen doen en me op allerlei vlakken goed kunnen ontwikkelen en verdiepen.
10 jaar lang dezelfde functie, dezelfde applicatie daar moet ik ook niet aan denken maar, zoals eerder gezegd, ieder zijn ding. Kwam laatst nog bij een klant in contact met een man die al 20 jaar een legacy-systeem in de lucht aan het houden is en zich daar uitermate prettig bij voelt...
Maar dat is niets vergeleken met het feit dat ik de afgelopen 4 jaar aan dezelfde game heb gewerkt, steeds op een ander platform. Dat komt me nu echt de strot uit, en ik heb ook aangegeven dat mocht er nóg een port komen, ze niet op mij hoeven te rekenen
Wat ik maar aan wil geven, het hangt er maar net van af wat je doet.
#metooElkeBxl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:15:
[...]
Wilde vragen of 't Skyrim was.oisyn schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
Ik werk inmiddels alweer 13 jaar bij hetzelfde bedrijf. Toen ik er kwam werken was ik de 8e werknemer. Nu werken er zo'n 40 man. Ik heb zo'n 10 jaar gewerkt aan het occlusion culling systeem van onze engine, compleet from scratch aan begonnen in 2005 en zo'n 5 games mee geshipped. Natuurlijk ook wel andere dingen gedaan, maar dit werd ik op het laatst wel een beetje zat.
Maar dat is niets vergeleken met het feit dat ik de afgelopen 4 jaar aan dezelfde game heb gewerkt, steeds op een ander platform. Dat komt me nu echt de strot uit, en ik heb ook aangegeven dat mocht er nóg een port komen, ze niet op mij hoeven te rekenen
Wat ik maar aan wil geven, het hangt er maar net van af wat je doet.
Huhwat? Jij wil anaal verkracht worden met een cactus? YKINMK...
Ahhh was het daar al die dames om te doen met die hashtag .. had dat eerder gezegd !Alex) schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:16:
[...]
Maar goed blijft wel een tikkie ambigu welke cactus ze nou wil gebruiken, wikipedia leert mij de volgende waarschijnlijke kandidaten kennen:
- Acanthocereus tetragonus
- Pilosocereus royenii
- Opuntia stricta
- Pilosocereus polygonus
http://www.dailymail.co.u...y-ve-sexual-harassed.htmlAlex) schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:16:
[...]
In grote lijnen heb ik daar aan 4 grote projecten gewerkt:
Een project van 4 jaar, een ander project waar ik 8 jaar geleden from scratch aan gestart ben en waar nog altijd aan doorontwikkeld werd en nieuwe toepassingen voor geschreven werden toen ik er weggegaan was, de oude legacy toepassing waar ik het hier eerder over had, en dan nog een library die in vrijwel alle producten van het bedrijf gebruikt wordt (interface naar webservices van de overheid). maar toen contact gehad met een bedrijf dat ook leuke projecten doet, vooral op Azure platform en overstag gegaan.
Hier lijken het allemaal wat kortlopendere projecten te zijn wat op zich ook wel fijn is, aangezien je bij een nieuw project ook vrij kan kiezen welke technologie je wil toepassen.
Twee op het moment. Een codebase waar wij op dit moment domain events exporteren en een kleine microservice welke de events decodeert, kleine transformatie doet en naar AVRO omtovert en wegschoot richting Kafka. Die microservice zal meer verantwoordelijkheid krijgen en daar zijn er mee bezigTheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
[.......]
Onze code base is inmiddels 12 jaar oud en gaan behoorlijk goed met de tijd mee. Zitten momenteel op OTP 18 en lopen dus iets achter maar binnenkort staat een upgrade gepland naar OTP 19.whoami schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:02:
[...]
Sinds een jaar ongeveer zijn we hard bezig om de 12 jaar oude monolith open te breken en mee te nemen in de diverse microservices die draaien binnen het bedrijf en nieuwe microservices te bouwen dan wel bestaande uit te breiden. Dat wordt een toffe uitdaging met genoeg mogelijkheden om nieuwe dingen aan te pakken. Ons team heeft in principe een blank cheque ontvangen om te doen wat we willen. Zolang we het maar kunnen verkopen richting management en dat is het probleem niet
Doel is om de monolith terug te schalen van een cluster van 6 beesten van servers naar 6 minder kostbare servers
Hoezo zou dat per se carrière technisch een slechte keuze zijn? Hangt maar net af van het project zou ik zeggenHydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
Ik heb nog nooit langer dan 1.5 jaar op een project gezeten, di's m'n langste ooit. 10 jaar kan ik me echt niks bij voorstellen. Zie het ook niet als een goeie keuze carriere technisch.
[ Voor 5% gewijzigd door Swedish Clown op 19-10-2017 01:26 ]
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Yupkenneth schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:35:
OTP is toch Erlang enzo?
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Wat ben je toch collegiaalElkeBxl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:15:
[...]
Geef je groot gelijk hoor
Ik zit nu ook anderhalf jaar op hetzelfde project en ik kan er nog genoeg van leren. En hoezo is het carriere technisch een slechte keuze? Als iemand gewoon goed op zijn plek zit is daar toch niets mis mee? Sowieso is niet iedereen erop uit om "carriere" te maken. Sommige mensen zijn gewoon tevreden met wat ze hebben, ook al wordt die instelling in de huidige maatschappij absoluut niet populair gemaakt.Hydra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Ik redeneer vooral vanuit mijn ervaring met mensen die wij op interview krijgen die al heel lang hetzelfde doen. Dus hetzelfde project bij dezelfde werkgever of opdrachtgever. Zelfs in de consulting hoek zie je mensen die 8 jaar op hetzelfde project zitten. En dan merk je dus dat er een groot verschil is tussen 'meewerken' en jezelf actief blijven ontwikkelen.Neko Koneko schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:34:
Ik zit nu ook anderhalf jaar op hetzelfde project en ik kan er nog genoeg van leren. En hoezo is het carriere technisch een slechte keuze? Als iemand gewoon goed op zijn plek zit is daar toch niets mis mee?
Als jou dat wel lukt in een dergelijke setting; prima. Maar als je ziet dat een Java Spring 'expert' nog gewoon configuraties in XML maakt en dat prima vindt en eigenlijk niks weet van hoe we dingen in 2017 doen, dan kunnen wij die persoon niet bij een klant kwijt, en krijgt 'ie bij ons dus geen aanbieding. En dat zie ik dus erg vaak bij mensen die erg lang hetzelfde doen.
Het is ook een kwestie van instelling; je kunt dit soort dingen best in je vrije tijd doen. Maarja, dat willen een hoop mensen ook niet. Dus die werken dan in een 10 jaar oude app op de manier zoals die 10 jaar geleden bepaald is.
Ja en? Daar zeg ik toch niks over? Als je dat wil; prima. Ik heb soms ook wel eens de behoefte om in plaats van wat ik nu doe full time dolfijnen te gaan knuffelen.Sowieso is niet iedereen erop uit om "carriere" te maken. Sommige mensen zijn gewoon tevreden met wat ze hebben, ook al wordt die instelling in de huidige maatschappij absoluut niet populair gemaakt.
Wat dacht je van pandaknuffelaar?Hydra schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:58:
Ik heb soms ook wel eens de behoefte om in plaats van wat ik nu doe full time dolfijnen te gaan knuffelen.
Je enige taak als verzorger is om 365 dagen per jaar met de panda’s door te brengen en hun blijdschap en zorgen te delen. Daarnaast krijg je ook nog eens salaris. Echt? Om je droom achterna te gaan en de hele dag met panda’s te knuffelen? Jazeker. Het salaris is ruim 2500 euro per maand, je woning wordt betaald en je mag gebruik maken van een SUV zolang je er werkt.
Wie wil dit nou niet? Een droombaan ten top, toch!?
Ben allergisch voor bijna alles wat haar heeft maar lijkt me wel wat voor m'n vriendin. Die houdt wel van knuffelen, is niet allergisch, en werkt nu in het onderwijs wat sowieso kut is.
Tja, bij dolfijnen denk ik gelijk aan het circus van het dolfinarium. Dan maar in de internetbranche blijven.Hydra schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:03:
[...]
Ben allergisch voor bijna alles wat haar heeft maar lijkt me wel wat voor m'n vriendin. Die houdt wel van knuffelen, is niet allergisch, en werkt nu in het onderwijs wat sowieso kut is.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.