De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:16

Crazy D

I think we should take a look.

Hydra schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:58:
Het is ook een kwestie van instelling; je kunt dit soort dingen best in je vrije tijd doen. Maarja, dat willen een hoop mensen ook niet. Dus die werken dan in een 10 jaar oude app op de manier zoals die 10 jaar geleden bepaald is.
Nou ja, aan de andere kant: bij langlopende projecten zit je er ook niet op te wachten dat ieder jaar met de nieuwste hypes wordt meegegaan... Zodat je of jaarlijks weer even een halve re-write moet doen om zaken op dezelfde manier te doen, of dat je eindigt met 16 verschillende manieren om settings op te slaan omdat dat nou eenmaal een paar keer gewijzigd is in die tijd...

De eindgebruiker merkt er over het algemeen niet zo bar veel van. En als het over UI zaken gaat zit de eindgebruiker er ook niet op te wachten dat ieder jaar de nieuwste en hipste trends gevolgd worden, met als resultaat dat de applicatie er ieder jaar anders uitziet. Of dat het een allegaartje wordt van styles...

(uiteraard zit er wel ergens een middenweg in, maar bij grote applicaties is het soms verstandiger om de "oude" keuzes te blijven volgen)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Crazy D schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Nou ja, aan de andere kant: bij langlopende projecten zit je er ook niet op te wachten dat ieder jaar met de nieuwste hypes wordt meegegaan... Zodat je of jaarlijks weer even een halve re-write moet doen om zaken op dezelfde manier te doen, of dat je eindigt met 16 verschillende manieren om settings op te slaan omdat dat nou eenmaal een paar keer gewijzigd is in die tijd...

De eindgebruiker merkt er over het algemeen niet zo bar veel van. En als het over UI zaken gaat zit de eindgebruiker er ook niet op te wachten dat ieder jaar de nieuwste en hipste trends gevolgd worden, met als resultaat dat de applicatie er ieder jaar anders uitziet. Of dat het een allegaartje wordt van styles...

(uiteraard zit er wel ergens een middenweg in, maar bij grote applicaties is het soms verstandiger om de "oude" keuzes te blijven volgen)
Technologieën gebruiken enkel en alleen om de technologie of met een hype meegaan is bijna altijd fout. Het gaat er meer om dat je de code moderniseert en de maintainability verbeterd. Dat je bijvoorbeeld niet op JDK 6 of C++03 blijft hangen omdat je project daar ooit mee begonnen is. Ik kom wel eens projecten tegen die zijn blijven hangen op een framework versie van 5 jaar geleden, omdat even een paar dagen inversteren in het upgraden blijkbaar teveel werk is (en er geen technische reden is anders dan je een paar regeltjes code moet vervangen). Het maakt niet zoveel uit hoe oud een project is, als het maar op een redelijke wijze meegroeit, zodat de codebase niet gedateerd raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
orf schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:06:
Tja, bij dolfijnen denk ik gelijk aan het circus van het dolfinarium. Dan maar in de internetbranche blijven.
Tssk. Bij hoeveel banen zit seks met medewerkers ingebouwd? Da's gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde! ;)
Crazy D schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:13:
Ik heb het niet over hypes. Ik heb het over moderne software architecturen. Dus over vastgeroeste developers die de nieuwe Java 8 constructies niet kennen, nog nooit een REST interface gemaakt hebben en een AbstractBeanFactoryManagerImpl in je code de normaalste zaak van de wereld vinden.
De eindgebruiker merkt er over het algemeen niet zo bar veel van.
De gebruiker merkt er weldegelijk wat van. Dergelijke vastgeroeste projecten doen vaak maanden over de meest simpele features.
En dat is dus precies het probleem. Als je alleen maar werkt aan een applicatie waar je om een of andere reden niet naar Java 8 kan en dan niet in je eigen tijd de nieuwe manier van werken eigen gemaakt hebt, gaan wij je waarschijnlijk niet aannemen (even als voorbeeld).

[ Voor 63% gewijzigd door Hydra op 19-10-2017 09:52 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:24
Wait, what ?

code:
1
2
3
4
5
public abstract class AbstractSingletonProxyFactoryBean
extends ProxyConfig

implements FactoryBean, BeanClassLoaderAware, InitializingBean
Convenient proxy factory bean superclass for proxy factory beans that create only singletons.

javadoc

:?

[ Voor 22% gewijzigd door whoami op 19-10-2017 09:58 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00

GieltjE

Niks te zien...

Hydra schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:46:
[...]
Tssk. Bij hoeveel banen zit seks met medewerkers ingebouwd? Da's gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde! ;)
Tijd om van die japanse sex robots te bestellen en de belasting af te trekken 8)

Hell / 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
GieltjE schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:09:
Tijd om van die japanse sex robots te bestellen en de belasting af te trekken 8)
Huhuhu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Hydra schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:46:
[...]
En dat is dus precies het probleem. Als je alleen maar werkt aan een applicatie waar je om een of andere reden niet naar Java 8 kan en dan niet in je eigen tijd de nieuwe manier van werken eigen gemaakt hebt, gaan wij je waarschijnlijk niet aannemen (even als voorbeeld).
Dit dus. Inmiddels is hier wel bekend dat ik hou van veel bezig ben met dat vertiefde PHP maar ook daar zijn de laatste jaren veel (positieve) ontwikkelingen in. Toch kom ik nog geregeld lui tegen die nog meuk hebben draaien op PHP < 5.5 want mysql_connector of op enig moment een search en replace hebben gedaan naar mysqli_. Als ik dan begin over PDO krijg ik vragende blikken en dat heeft puur te maken met het feit dat ze al 5+ jaar aan hetzelfde systeem bezig zijn zonder daarin te innoveren of - in eigen tijd - zelf nog wat klussen om up to date te blijven bij de ontwikkelingen. |:(

Dat is precies wat Hydra zegt in tig posts hierboven waar hij aangeeft dat 10 jaar lang blijven hangen bij hetzelfde bedrijf, op dezelfde functie, met dezelfde applicatie carrièretechnisch gewoon niet handig is. Je kunt het nog zo naar je zin hebben maar als je onverhoopt op straat komt te staan en je moet ergens anders aan de bak kun je fijn laten zien hoe goed je de techniek beheerst volgens de standaard van 2003. :/

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat gezegd hebbende: kent iemand een goede recruitment club die wél weet waar ze mee bezig zijn en niet domweg CV's schuift? :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ger schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:32:
***members only***

Dat gezegd hebbende: kent iemand een goede recruitment club die wél weet waar ze mee bezig zijn en niet domweg CV's schuift? :)
Ik ben bang dat die er bijna niet zijn, aangezien het domweg doorschuiven van CV's zo'n beetje hun core-business is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Ik krijg als Java dev af en toe recruitment bureau's die me PHP banen aanbieden. Wil je die? :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

***members only***

Domweg semi geautomatiseerd cv's schuiven met duizenden per dag leverd meer op dan lezen, denken en doen. Beetje hetzelfde met spam, de meeste spam is zo slecht dat bijna niemand erin trapt, maarja die ene die er wel voor valt....

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
ThomasG schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:38:
[...]
Ik ben bang dat die er bijna niet zijn, aangezien het domweg doorschuiven van CV's zo'n beetje hun core-business is.
Nou ja, ik ken wel een bureau wat met name in de zorgbranche actief is maar een serieus gesprek met je voert en kijkt in hun portfolio wat goed bij je past. Via hun ben ik bij mijn vorige werkgever terecht gekomen, eigenlijk vrij toevallig omdat het een via-via dingetje was tussen hen en de werkgever. Ik had daar toen een heel goed gevoel bij en de werkgever ook.

Zoiets verwacht ik van een recruiter, geen automagische monsterboard...

@Hydra nee die mag je houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De recruiter die me aan m'n huidige baan geholpen heeft vond ik wel erg goed. Maar die werkt niet meer in de recruitment. Net zoals eigenlijk alle recruiters die ik langer dan 6 maanden geleden mee gelinkt heb :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Hier is wel wat te luisteren
Is niet voor iedereen. Als je dit op de achtergrond op het werk op gaat zetten heb je waarschijnlijk wel 1 of 2 die het niet helemaal trekken ;)
Ik dacht toch een redelijke tolerantie te hebben voor grafherrie maar dit is mij toch echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Soms gebruik ik Ctrl+Insert om tekst te kopiëren, Shift+Insert om dat te plakken en Shift+Delete om te knippen.

Laatstgenoemde doet nét iets anders in Windows Explorer.

-O-

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
CodeCaster schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:15:
Soms gebruik ik Ctrl+Insert om tekst te kopiëren, Shift+Insert om dat te plakken en Shift+Delete om te knippen.

-O-
Zeker geen UltraX, als Shift+Delete makkelijker is dan CTLR+X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:07
shift+delete+enter is toch permanent verwijderen?
In de gui tenminste

[ Voor 17% gewijzigd door hackerhater op 19-10-2017 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
CodeCaster schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:15:

-O-
wat is er mis met ctrl+c, ctrl+v & ctrl+x ?

Ik bedoel maar, die shortcuts die jij aanhaalt heb ik nog nooit gebruikt. (Wist zelfs niet dat ze bestonden :o, behalve shift-delete dan, maar dan wel in de context zoals jij die (nu) kent in Windows Explorer)

[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 19-10-2017 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

hackerhater schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:20:
shift+delete+enter is toch permanent verwijderen?
In de gui tenminste
Jup.
whoami schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Ik bedoel maar, die shortcuts die jij aanhaalt heb ik nog nooit gebruikt. (Wist zelfs niet dat ze bestonden :o, behalve shift-delete dan, maar dan wel in de context zoals jij die (nu) kent in Windows Explorer)
Komt soms handiger uit. Linkerhand om m'n hoofd te ondersteunen, rechterhand om door tekst te navigeren. :+

En nee, ik heb niet echt iets weggegooid. De inconsistentie viel me gewoon ineens (weer) op. Volgens mij al eens eerder gepost, maar goed. :P

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 19-10-2017 14:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 20:30

Lye

whoami schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Ik bedien de muis met links, dan is het makkelijker om ctrl+insert/shift+insert te gebruiken. Plus het feit dat ctrl+c voor iets anders is gereserveerd in de terminal, zou niet de eerste keer zijn dat ik per ongeluk een programma hardhandig afsluit omdat ik een stukje tekst wil kopieren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 22:48
Nog nooit gereageerd in dit fora, dus hierbij mijn eerste openingszin;

Het moment dat je jezelf realiseert dat er een bug in je code zit waarvan je niet eens weet hoelang hij erin zit :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Erger is, een bug vinden waarvan je weet dat ie er al sinds dag 1 inzit, en hoeveel mensen er mee live zijn gegaan. Ik had er pas een die af en toe opdook maar geen idee waarom het kwam, totdat ik een keer door de code zat te bladeren en het kwartje viel. Na 3 jaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:08:

Het moment dat je jezelf realiseert dat er een bug in je code zit waarvan je niet eens weet hoelang hij erin zit :X
Is dat niet met alle bugs zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
whoami schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:18:
[...]

Is dat niet met alle bugs zo ?
In de meeste gevallen weet ik ongeveer waarneer het is ontstaan, maar van deze bug totaal niet. Dus ligt eraan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

In de meeste gevallen weet ik ongeveer waarneer het is ontstaan, maar van deze bug totaal niet. Dus ligt eraan..
Dat is met een VCS annotatie meestal snel genoeg te achterhalen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Megamind schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:16:
Erger is, een bug vinden waarvan je weet dat ie er al sinds dag 1 inzit, en hoeveel mensen er mee live zijn gegaan. Ik had er pas een die af en toe opdook maar geen idee waarom het kwam, totdat ik een keer door de code zat te bladeren en het kwartje viel. Na 3 jaar. :P
Vandaag is wel zo'n dag ja.... maanden tegen onreproduceerbare bugs aan zitten hikken om daarna een gloeilamp momentje te hebben |:(

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 03-10 14:59
Kennelijk niet gestart in een VCS ?
Anders doet bijvb een git blame al snel wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Nope geen VCS, het is een klein projectje voor bij mij thuis. Ben wel van plan dit gaan te implementeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah dan ben je toch altijd zelf "to blame", maar goed geeft in iedergeval een tijdsindicatie van je brainfart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:08:
Dat zou simpel te achterhalen moeten zijn in je VCS.

Edit: Spuit 11.
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:22:
Nope geen VCS, het is een klein projectje voor bij mij thuis.
Geen reden geen VCS te gebruiken ;)

Alles staat bij bij in een git repo online. Als ik m'n laptop kwijt raak ben ik dus niet m'n werk kwijt.

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 19-10-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
gekkie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:25:
Ah dan ben je toch altijd zelf "to blame", maar goed geeft in iedergeval een tijdsindicatie van je brainfart :p
So true, en nu ik langzaam begin te kijken naar de code eromheen, vermoed ik steeds meer dat hij erin zit vanaf het begin van het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

So true, en nu ik langzaam begin te kijken naar de code eromheen, vermoed ik steeds meer dat hij erin zit vanaf het begin van het project.
VCS en Unit Tests besparen op langertermijn vaak een hoop ellende :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Uit me nest gebeld als On Call zijnde oOo Release in het midden van de nacht is altijd fijn *O*

Wacht op Jenkins dus ben in principe klaar voor nu. Nog even te gaan!

Tijd om "te slapen". :+ Wordt een kort nachtje zo :+

[ Voor 13% gewijzigd door Swedish Clown op 20-10-2017 05:21 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

ZaZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Hier is wel wat te luisteren
Is niet voor iedereen. Als je dit op de achtergrond op het werk op gaat zetten heb je waarschijnlijk wel 1 of 2 die het niet helemaal trekken ;)
Zonet eens poging gegeven nu ik net wakker ben. What a trip man :p Ik ben tot nr. 20 geraakt. Misschien dat ik ooit nog eens de rest probeer te beluisteren. In ieder geval ben ik nu wel goed wakker :D

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 14:05
Nog even inhakend op deze interessante discussie
hackerhater schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Dat ging over het HBO (vervolgopleiding). Die jongens kwamen inderdaad net van het middelbaar af.

[...]

Dat ik 21 was tijdens die studie kwam puur omdat ik nogal het zoeken ben geweest wat ik nu eigenlijk wilde doen (studie A, afbreken, studie B afbreken, etc). Daar heb ik wel een schuld aan over gehouden, so be it.
Tegenwoordig met tussen Jaren en al die ellende, zal dat alleen maar vaker voorkomen
Dat ik nooit echt heb geleerd met anderen te communiceren in mijn jeugd geef ik grif toe. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Het is nogal lastig communiceren als anderen je niet kunnen volgen. Me flink aanpassen aan de rest heb ik later pas (deels) geleerd.
Ik kwam pas op mijn 25e! ontwikkeling-gelijken tegen.
Communicatie is een van de belangrijkste skills die je jezelf aan moet leren, zeker als je hoogbegaafd bent. En eerlijk: op dit gebied moet je nog heel veel leren.
Van die code heb ik al in mijn oren geknoopt dat ik die beter niet kan laten zien in de huidige staat.
Dat dat verkeerd geinterperteerd kan worden.

Betreffende dat labeltje medior/senior. Ik wil gewoon beter worden, meer weten.
Als ik daarvoor een stapje terug moet doen om te kijken hoe het ook kan, ben ik daar zeker toe bereid.
Qua communicatie weet ik heel goed waar die problemen door komen. Het is deels het autisme, deels het IQ-verschil.
Ik heb soms simpelweg geen zin om me constant aan anderen aan te passen. Dat is zeer vermoeiend en als de discussie nergens heen gaat heb ik wel vaker van laat maar.
Dan heb ik iets van: Jij kan mijn wereld niet zien, ik de jouwe niet. Dit gaat nergens heen.
Ik begrijp heel goed dat je soms geen zin hebt om je aan te passen, maar snap jij ook dat andere mensen/collega's soms ook geen zin hebben in jou?

En stop alsjeblieft met het schermen met verklaringen en dergelijke. Dat soort mensen mag ik niet zo erg. Prima als je dyslexie ofzo hebt, komen we samen wel uit als collega's. Maar dat gegooi met labels, stop daar mee. Het voegt niks toe. Ik houd sowieso wel rekening met hoe jij werkt en je gedraagt, een label maakt niet dat ik je ineens anders ga behandelen. Zelf heb ik ook de kenmerken van autism, maar bewust nooit laten onderzoeken, want het is wie ik ben en een label maakt dat niet ineens anders.
"schermen met mijn IQ" noemen jullie het. Het is een gegeven dat ik een hoger IQ heb dan het gros van de mensen om me heen. Ik heb er meer last van dan iets anders omdat het communicatie lastig maakt. Heb je wel eens geprobeerd te communiceren met een laag of zwakbegaafde?
Zo voelt het voor mij als ik moet communiceren met de doorsnee Nederlander.
Met dus als resultaat dat ik dat een flink deel van mijn leven vermeden heb waardoor het probleem alleen maar erger werd.
Ik herken dit heel goed. Zelf ben ik ook hoogbegaafd en ik weet hoe vervelend het is om in een groep met 'domme' mensen te werken, maar dan nog zul je wel met ze moeten werken. Het is dan beter om zelf op je taalgebruik te letten en af en toe dingen uit te moeten leggen dan dat je jezelf afsluit en superieur gaat gedragen.
Mijn vriendin is niet zo slim als mij en dat botste in het begin af en toe ook, nu let ik daar op en laat ik moeilijke woorden achterwege als het niet nodig is. Snapt zij iets niet, dan vraagt ze er wel naar. Het vereist wel begrip van beide kanten en als ik je reacties lees, dan ontbreekt dat zeker aan jouw kant .
Maar ironisch genoeg is dat IQ ook de reden waarom ik te snel de touwtjes in handen heb gekregen waardoor ik bepaalde kennis mis.
Dingen moeten uitzoeken voor het team en daarbij dingen missen omdat het onder advanced valt en niet gelinkt vanuit de eerste bronnen.
Vrijwel direct op een moeilijk onderdeel gezet worden in mijn eentje zonder fatsoenlijke inwerking en daardoor kennis over het bestaande onderdeel missen
Zo'n dingen.

Dit is ook de reden waarom ik dat nu niet wil! Ik wil mijn horizon verbreden dan het stukje dat ik nu ken. De blanks invullen.
Als je te snel de touwtjes krijgt, geef dat dan ook aan. Vraag dan ook om begeleiding ofzo. Nee, dat betekent niet dat je het niet kan, maar dat je aangeeft dat je zelf je zwakke plekken kent.
Btw git stash e.d. ken ik wel degelijk. In mijn geval was de history messed up en waren de commits niet netjes (iets met 2 branches gemerged zonder --no-ff + conflicts + erna moeten fixen)
Dat was de reden waarom ik het niet aandurfde op zo'n korte termijn.

Ik heb op mijn huidige werk ook al de wens uitgesproken om een master te gaan volgen.
Deels in de hoop dat het communicatie-gat met mijn collega's dan kleiner wordt vanwege het soort werk (uni i.p.v. HBO niveau).
Zelf zit ik in de koopvaardij (HBO Maritiem Officier) en daarbij komt een hoop leidinggeven, communicatie en management bij kijken. Laat met mensen werken nou mijn zwakke punt zijn, yeey hoogbegaafd. Linksom of rechtsom, ik heb het toch moeten leren. En daar zat ik dan, als hoogbegaafde bij de hand genomen door een MBO'er die mij heeft geleerd hoe het nou echt gaat op een schip.

Geloof mij, met jouw huidige houding ga je nog gigantisch op je bek. De manier waarop je hier over komt is ronduit arrogant, betweterig en ronduit irritant. Is dat wat je wil? Ja, ik begrijp jouw visie ook, I've been there, maar alsjeblieft grow up, ontwikkel jezelf en word een betere, prettigere versie van jezelf.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:50

alienfruit

the alien you never expected

@Kobus Post Ik zie dat je de opleiding HBO Maritiem Officier hebt gedaan. Mag ik vragen waarom je voor de koopvaardij en niet voor de Marine / KIM bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
alienfruit schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:22:
@Kobus Post Ik zie dat je de opleiding HBO Maritiem Officier hebt gedaan. Mag ik vragen waarom je voor de koopvaardij en niet voor de Marine / KIM bent gegaan?
Eigenlijk niet zo heel erg bij nagedacht: wou iets doen in de cruise/ropax/offshore hoek, dus gewoon voor marof in Rotterdam gekozen. Ben denk ik ook niet echt een marine type.
Heel veel mensen denken inderdaad automatisch dat ik bij defensie zit.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ah, duidelijk. Er zitten behoorlijk wat marinemensen in mijn familie daarom mijn vraag :) Blijft mooi hoor die fregatten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Kobus Post schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:42:
[...]
Geloof mij, met jouw huidige houding ga je nog gigantisch op je bek. De manier waarop je hier over komt is ronduit arrogant, betweterig en ronduit irritant. Is dat wat je wil? Ja, ik begrijp jouw visie ook, I've been there, maar alsjeblieft grow up, ontwikkel jezelf en word een betere, prettigere versie van jezelf.
Ik wil hier ook graag nog even op inhaken/aanvullen @hackerhater :

Ik heb op professioneel vlak nogal wat ervaring met mensen met soortgelijke problematiek en heb het hier ook al vaak over gehad met mijn lieve wederhelft, die is psychologe en weet er ook wel e.e.a. van :+

In dit vakgebied (developer /software ontwikkeling) kom je ontzettend veel mensen tegen die wat hoger op de autisme-schaal scoren dan de neurotypische, ook denk ik dat we wel kunnen stellen dat het IQ in dit vakgebied hoger ligt dan gemiddeld. Dat is ook logisch omdat je voor dit werk bepaalde skills en competenties nodig hebt waardoor de balans al snel een beetje naar een kant uitschiet. Ben je dan speciaal als je een of ander label hebt? Als je een hoog IQ hebt? Nee, niet bepaald.

@Hydra gaf eerder al aan dat hij een collega heeft met Asperger die daar verder perfect mee om kan gaan. Dat is ook niet zo gek want het 'spectrum' waar we hier over praten is zó breed dat de ene er maar heel beperkt last van heeft en de andere het als een enorme handicap ervaart. Daarbij maakt het ook nog enorm verschil hoe je er zelf in staat. Zie je jezelf als een 'slachtoffer' met een handicap of (zoals de collega van Hydra) als iemand die 'op een aantal dingen wat minder scoort'. Daarom is het ook gewoon beter om met die hele terminologie te kappen. In de nieuwe DSM hebben ze trouwens sowieso al die verschillende 'vormen' van autisme geschrapt en spreken ze alleen nog maar over een schaal waar de ene 'laag' op scoort en de ander juist 'hoog'.

Dat je op sociaal vlak wat minder scoort is helemaal niet erg, dat zal met de jaren vanzelf wel wat beter gaan. En nee, daar zul je nooit een ster in worden. Maar stop inderdaad (zoals hierboven aangegeven) met praten over je IQ en over je 'stoornis'. Als je de afgelopen jaren iets geleerd zou moeten hebben over sociale context dan is het wel dat mensen daar absoluut niet op zitten te wachten.

Ik denk dat er hier heel veel Tweakers zijn die precies weten wat het is om altijd meestal 'slimmer te zijn dan de rest'. Vertellen/benadrukken dat je een bijzonder hoog IQ hebt en dat je een autismespectrumstoornis hebt zijn bij uitstek zaken die door de (neurotypische) gemiddelde persoon als bijzonder betweterig, irritant, arrogant, etc. worden ervaren. Ergo de reactie van Kobus hierboven.

Ik ben echt geen expert maar mijn advies in deze: ga behouden met deze info om en ga niet om de haverklap lopen roepen hoe slim je bent en hoe autistisch je bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 20-10-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Op mijn huidige werk heb ik nooit verteld van mijn IQ en mijn autisme.
Dat hebben ze zelf uitgevogeld.
maar goed, het is zoals het is.

[ Voor 13% gewijzigd door hackerhater op 20-10-2017 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kobus Post
hackerhater schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:31:
Op mijn huidige werk heb ik nooit verteld van mijn IQ en mijn autisme.
Dat hebben ze zelf uitgevogeld.
maar goed, het is zoals het is.
Dat kan best, mijn mening is puur gevormd op wat ik hier in de afgelopen pagina's heb gelezen. ;)

Nee, dat is niet zo. Heel persoonlijk, als ik mezelf vergelijk met hoe ik 2 jaar geleden was, dan zie ik daar een gigantische vooruitgang in voornamelijk het sociale aspect. Als we willen, dan kunnen we een hoop (zeker met wat externe steun (bijv vriendin)). We zijn er slim genoeg voor, of niet? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
Kobus Post schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:49:
[...]

Dat kan best, mijn mening is puur gevormd op wat ik hier in de afgelopen pagina's heb gelezen. ;)

Nee, dat is niet zo. Heel persoonlijk, als ik mezelf vergelijk met hoe ik 2 jaar geleden was, dan zie ik daar een gigantische vooruitgang in voornamelijk het sociale aspect. Als we willen, dan kunnen we een hoop (zeker met wat externe steun (bijv vriendin)). We zijn er slim genoeg voor, of niet? :9
True, er zit bij mij ook wel voortgang in, al wel een terugval de laatste tijd door persoonlijke issues die ik niet op het forum ga zetten (als je wilt weten => PM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Harrie_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:03:
[...]
@Hydra gaf eerder al aan dat hij een collega heeft met Asperger die daar verder perfect mee om kan gaan. Dat is ook niet zo gek want het 'spectrum' waar we hier over praten is zó breed dat de ene er maar heel beperkt last van heeft en de andere het als een enorme handicap ervaart. Daarbij maakt het ook nog enorm verschil hoe je er zelf in staat. Zie je jezelf als een 'slachtoffer' met een handicap of (zoals de collega van Hydra) als iemand die 'op een aantal dingen wat minder scoort'. Daarom is het ook gewoon beter om met die hele terminologie te kappen.
Dit dus. Ik zit in een rolstoel en heb een lichamelijke handicap en dat geeft ook soms sociale uitdagingen voor mij en voor een ander ook. Iedereen zegt altijd tegen mij dat ik binnen een paar seconden die "ongemakkelijkheid" weg neem omdat ik mezelf niet zie als een "slachtoffer".

Toch komen er gigantische situaties soms voor waar ik ook elke keer weer moet leren hoe ermee te gaan. Als voorbeeld: van de week was er aan mij gevraagd of ik ergens uitleg over kon geven bij iemand die ik niet kende. Die gast kwam toen naast mij zitten en ik begin met uitleggen en opeens tussendoor schreeuwt die "Wat is er met jou handen joh", waar ik offguard reageerde met "Uh niks?" en daarna schoot me pas door wat hij bedoelde. Mijn collega's stopten allemaal met werken om te kijken hoe ik zou reageren (of ik hem een pof zou verkopen of een scherpe reactie terug zou geven.) Maar ik was gewoon zo verbaasd dat ik niet wist wat i moest zeggen. Hij volgende zelfs met "ja ze zijn wel lekker symmetrisch he" nadat ik had geantwoord dat ik ermee geboren was. Omgang met mensen is gewoon iets wat je moet leren en om dat te leren moet je goed luisteren naar feedback. En dat is iets wat blijkbaar erg moeilijk is voor sommige mensen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:56
Rutix schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Die gast kwam toen naast mij zitten en ik begin met uitleggen en opeens tussendoor schreeuwt die "Wat is er met jou handen joh"
Lekkere tactvolle gozer. :+ Heb nog nooit gezien dat iemand zoiets uitschreeuwt, of de persoon aan wie het gericht is er nou aan gewend is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Lomperds blijven lomperds. Daar ga je niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Als je zulk soort dingen uitkraamt als die knuppel tegen @Rutix dan heb je in je leven ook bar weinig opgedaan van sociale interactie. Man, man, wat een eppo ben je dan. Die kerel is dat een collega van hetzelfde bedrijf of een externe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
Harrie_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:02:
Als je zulk soort dingen uitkraamt als die knuppel tegen @Rutix dan heb je in je leven ook bar weinig opgedaan van sociale interactie. Man, man, wat een eppo ben je dan. Die kerel is dat een collega van hetzelfde bedrijf of een externe?
Hij is een collega van het bedrijf dat mij inhuurt. Maar het was bij een klant en dan is dat ook nog een klant die voor reintegratie van mensen zoals mij in de arbeidsmarkt moet regelen. Mensen zaten daar raar te kijken dus ik denk dat hij zichzelf meer imago schade heeft veroorzaakt dan dat ik er echt last van had.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-10 17:00
Als lezer hier moest ik wel even glimlachen bij die zin. Vaak genoeg dat soort situaties gezien waar ik werk en weet zeker dat ik er zelf ook wat heb veroorzaakt. Normaliter heb ik namelijk ongeveer 0 filter voor mijn gedachten en die zijn niet altijd even tactvol om uit te spreken. Al denk ik niet dat ik zo ver zou gaan als iemand op zijn lichaam aanspreken.
@Rutix gelukkig is imago niet alles ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Caelorum schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:53:
Als lezer hier moest ik wel even glimlachen bij die zin. Vaak genoeg dat soort situaties gezien waar ik werk en weet zeker dat ik er zelf ook wat heb veroorzaakt. Normaliter heb ik namelijk ongeveer 0 filter voor mijn gedachten en die zijn niet altijd even tactvol om uit te spreken. Al denk ik niet dat ik zo ver zou gaan als iemand op zijn lichaam aanspreken.
@Rutix gelukkig is imago niet alles ^^
Gaat een beetje om de manier waarop he. Als je me netjes vraagt wat er met mijn handen ofzo is gebeurd dan zal ik daar ook normaal op reageren maar dit was gewoon lomp.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-10 17:00
Uiteraard, maar het is lastig om de situatie in te schatten uit geschreven tekst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rutix
Caelorum schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:13:
Uiteraard, maar het is lastig om de situatie in te schatten uit geschreven tekst.
Ik kan je vertellen dat ik door de loop van de jaren echt wel wat gewend bent hoor ;). Maar dit was zelfs voor mij de eerste keer dat iemand zo lomp deed. Maar inderdaad is moeilijk in te schatten als je er niet bij bent :+

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 00:26

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:25:
Plots zie ik reclames op Tweakers.net voor een opleiding HBO Psychologie :+.

---

Vraagje hè; aan hoeveel verschillende projecten/websites/apps/oid. werken jullie op een wekelijkse basis?

Hier wisselt het enorm, maar als ik kijk naar mijn commits voor deze week heb ik al gecommit naar 6 verschillende projecten deze week. Naar mijn idee werken andere ontwikkelaars toch vooral aaneengesloten aan een project en dan bijv. één dag waarin niet-kritieke bugs gefixed worden en andere kleine aanpassingen gedaan worden. Of zit ik er helemaal naast?
Tel je persoonlijke projecten mee? In dat geval maximaal 3. Anders 1.

* Firesphere leest een eind terug
Heh, jammer dat ik niet hier was afgelopen woensdag. :/

Wanneer is de volgende devschuur meetup? Juni is "doable" voor mij geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 23-10-2017 03:17 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 07:55

RayNbow

Kirika <3

Hoe moeilijk kan het zijn om subpixelcoördinaten om te zetten naar fotocoördinaten (in mm)? 🤔

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:39:
Hoe moeilijk kan het zijn om subpixelcoördinaten om te zetten naar fotocoördinaten (in mm)? 🤔
Er vanuitgaande dat je iets op een scherm met een muis selecteert oid.; dan procenten gebruiken? Dus coördinaten in pixels omzetten naar coördinaten in mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

TheNephilim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Er vanuitgaande dat je iets op een scherm met een muis selecteert oid.; dan procenten gebruiken? Dus coördinaten in pixels omzetten naar coördinaten in mm.
Ik zal wat context geven:
  • Subpixelcoördinaten komen uit een of ander computer vision proces dat op een afbeelding heeft gedraaid.
  • De afbeelding komt van een fotocamera, waarvan ik de fysieke afmetingen van de sensor ken.
  • De oorsprong van het fotocoördinatensysteem bevindt zich midden op de sensorchip. Verder wijst de x-as naar rechts en de y-as naar boven.
Maar ja, hoe dan verder... :+

Spoiler alert:
spoiler:
Het is niet triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah, dat is wat ingewikkelder dan waar ik aan dacht hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:55:
Subpixelcoördinaten komen uit een of ander computer vision proces dat op een afbeelding heeft gedraaid.
Wat zijn dat dan voor coördinaten? Ik zie namelijk nog steeds niet waarom het niet triviaal zou zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2017 11:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou als je de camera kent, de sensor dan weet je alle redelijk wat en wordt het toch een stuk makkelijker door. Het lijkt er namelijk omdat deze dingen vaste gegevens zijn. Maar wat bedoel je hier met fotocoördinaten? Druk je de foto af en wil je de mm op de afdruk? Dat is inderdaad niet makkelijk, je moet weten de pixels/cm van de afdruk en hetzelfde als je weergeeft om een schermpje. Weet je deze details?

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 23-10-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

alienfruit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:31:
Maar wat bedoel je hier met fotocoördinaten?
Positie op de chip, in mm.
.oisyn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

Wat zijn dat dan voor coördinaten? Ik zie namelijk nog steeds niet waarom het niet triviaal zou zijn :)
En dat is precies de vraag die gesteld moet worden. :)

Een willekeurige beeldoperator kan wel zeggen van "op (0.5, 0.5) (in pixels) bevindt zich iets interessants", maar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/94TgsvHd4YRaY44o5n4g4GAo/full.png
(simpel 4x4 grid)

...waar in de afbeeelding bevindt zich pixel (0.5, 0.5)? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:05:
...waar in de afbeeelding bevindt zich pixel (0.5, 0.5)? :p
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mdz2xOV.png

Daar ;)
Maar het is natuurlijk open voor interpretatie. Zijn integer-coordinaten het midden van de pixels of een hoek.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2017 13:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat hangt dus af van de (vaak ongedocumenteerde) conventie die de maker van de beeldoperator aanhangt. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat edit ik er net bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Merethil schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Lekkere tactvolle gozer. :+ Heb nog nooit gezien dat iemand zoiets uitschreeuwt, of de persoon aan wie het gericht is er nou aan gewend is of niet.
Ik heb het ook wel gezien, hoor. Dat persoon A tegen B zegt dat hij naar huis gaat, en persoon C roept dan "oh ja, GEEJ je naar HOES, ja?"

Persoon A en B kunnen er toch ook niks aan doen dat ze Limburgers zijn... :/

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bwerg schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:15:
Persoon A en B kunnen er toch ook niks aan doen dat ze Limburgers zijn... :/
Ze kunnen anders best wat doen aan hun Limburgs accent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Bots ik in één van mijn projecten op een connection-pool exception.
Logging laat uitschijnen dat EF een query genereert die een hele tabel leegtrekt. :( Nu maar even op zoek waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 11:43
vast geen lazy loading gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik zie niet in wat lazy loading hiermee te maken heeft.
Wellicht bedoel je deferred execution, maar nee, dat is het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Dat hangt dus af van de (vaak ongedocumenteerde) conventie die de maker van de beeldoperator aanhangt. :p
Nu wel weer benieuwd waarom je iets met mm's op je sensor wil weten (ipv mm's van gedetecteerde objecten, of wil je die terug gaan rekenen op basis van overige parameters van je fotoopname ?).

En bij vision meuk en subpixels denk ik al weer gauw aan de vrienden van OpenCV, al zullen andere libs het ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Nu wel weer benieuwd waarom je iets met mm's op je sensor wil weten (ipv mm's van gedetecteerde objecten, of wil je die terug gaan rekenen op basis van overige parameters van je fotoopname ?).
Nou ja, ik heb een brandpuntafstand en een hoofdpuntverschuiving in mm... :p
En bij vision meuk en subpixels denk ik al weer gauw aan de vrienden van OpenCV, al zullen andere libs het ook wel hebben.
Ja, OpenCV werkt ook met subpixels, maar het zou fijn als al die softwaremeuk ook duidelijk documenteert waar pixel (0,0) ligt in de afbeelding. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:16

Crazy D

I think we should take a look.

RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
Ja, OpenCV werkt ook met subpixels, maar het zou fijn als al die softwaremeuk ook duidelijk documenteert waar pixel (0,0) ligt in de afbeelding. :p
Plaatje in paint openen, de 1e pixel linksboven in is 0,0 8)

* Crazy D kruipt weer in zijn grot, ik ben wiskundig een ramp en grafisch ook

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
[...]
Nou ja, ik heb een brandpuntafstand en een hoofdpuntverschuiving in mm... :p
Met hoeveel marge en doorwerkende fout tov het gaan rekenen in subpixels ? :P
Vast niet al te ver van die (0.5,0.5) vandaan ;)
Maar verder moet je inderdaad uitkijken voor de Moeder van tha Biatch ..

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 23-10-2017 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat was in DirectX 9 en daarvoor helemaal mooi. Het midden van de pixel linksboven in je framebuffer is dan (0, 0), maar het midden van een pixel in een texture is (0.5, 0.5).

Als je dan een fullscreen polygon tekent met een texture die 1:1 moet mappen, en je geeft voor je polygoon gewoon de texturecoordinaten (0, 0) in de linkerbovenhoek en (1,1) in de rechteronderhoek mee (texture coordinaten zijn altijd van 0 tot 1, ongeacht hoe groot de texture is), dan krijg je dus een blurry texture. Want de pixelshader wordt aangeroepen voor elk hele pixelcoordinaat in de framebuffer, en als je samplet op (3,3) dan is dat dus een bilinear filter van (2,2), (2,3), (3,2) en (3,3) met elk een 25% weging :P.

Oplossing: texture-coordinaten op je polygoon opschuiven met (0.5/width, 0.5/height)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarom zou je dat willen?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 11:43
Waarom zou je altijd alle properties van alle gerelateerde objecten willen ophalen als je ze niet gebruikt?

in de vaktaal heet dat vast anders maar ik noem dat altijd lazy loading. ik heb niet zo'n hoog IQ :)

[ Voor 7% gewijzigd door cracking cloud op 23-10-2017 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
cracking cloud schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:29:
Waarom zou je altijd alle properties van alle gerelateerde objecten willen ophalen als je ze niet gebruikt?

in de vaktaal heet dat vast anders maar ik noem dat altijd lazy loading. ik heb niet zo'n hoog IQ :)
In dit geval is het de juiste term, maar dit heeft niets te maken met EF die een query genereert ala SELECT * FROM tabel ipv SELECT * FROM tabel WHERE ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Misschien gooi je ergens een Func<T, bool> in een .Where() in plaats van een Expression<Func<T, bool>>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
All your tables are belong to us .. nom nom nom nom nom mooooorrrrrre tables .. nom nom nom !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
Nope, het is heel vreemd.

Dit resulteert in een correcte SQL query:
code:
1
context.SingleOrDefault( m => m.MessageId == "blaat");

Dit resulteert in een SQL query die de volledige table ophaalt:
code:
1
context.Where( m => m.MessageId == "blaat").Select( m => m.Location).SingleOrDefault();

(Entity Framework Core 1.1 trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat is ook wel een enigszins rare query. :)

Wat doet EF met deze versie?
code:
1
context.SingleOrDefault( m => m.MessageId == "blaat")?.Select( m => m.Location);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Alex) schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:00:
Dat is ook wel een enigszins rare query. :)

Wat doet EF met deze versie?
code:
1
context.SingleOrDefault( m => m.MessageId == "blaat")?.Select( m => m.Location);
Compiler error, want SingleOrDefault geeft geen IEnumerable<T> terug. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Korben schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Ohja, derp.

Ik bedoelde deze:
C#:
1
context.SingleOrDefault( m => m.MessageId == "blaat")?.Location;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Korben schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Indeed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alex) schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Ohja, derp.

Ik bedoelde deze:
C#:
1
context.SingleOrDefault( m => m.MessageId == "blaat")?.Location;
Dat is net hetzelfde als de query waarmee EF wel de goede query genereert natuurlijk (zie mijn eerdere post) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Met hoeveel marge en doorwerkende fout tov het gaan rekenen in subpixels ? :P

[...]

Vast niet al te ver van die (0.5,0.5) vandaan ;)
Maar verder moet je inderdaad uitkijken voor de Moeder van tha Biatch ..
Nu weet ik niet hoeveel het uit gaat maken in dit specifieke geval, maar wanneer het om nauwkeurigheid gaat, met een goed gekalibreerde camera is het mogelijk om fotogrammetrische metingen te kunnen verrichten met subpixel nauwkeurigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 03-10 10:59
whoami schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:58:
code:
1

code:
1
context.Where( m => m.MessageId == "blaat").Select( m => m.Location).SingleOrDefault();

Hoe doet EF6 het?

Issue loggen op https://github.com/aspnet/EntityFrameworkCore ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

.oisyn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Dat was een grapje, sorry, dat was ik vergeten erbij te zeggen.

edit: modjes, Alex is een bot. Dat je het even weet. Binnen één seconde van het posten een thumbs-up kan helemaal niet.

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 23-10-2017 18:11 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:26:
[...]
Nu weet ik niet hoeveel het uit gaat maken in dit specifieke geval, maar wanneer het om nauwkeurigheid gaat, met een goed gekalibreerde camera is het mogelijk om fotogrammetrische metingen te kunnen verrichten met subpixel nauwkeurigheid.
Dat is wel fancy, voordeel als je gekalibreerde spulletjes hebt. Dingen die ik gebouwd mogen het allemaal op consumentenprul doen in beroerde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:42:
[...]

Dat is wel fancy, voordeel als je gekalibreerde spulletjes hebt. Dingen die ik gebouwd mogen het allemaal op consumentenprul doen in beroerde omstandigheden.
In het huidige geval waar ik nu mee werk moet ik de aangeleverde kalibratie-info maar geloven, maar een consumentenspiegelreflexcamera (die als het kan niet al te veel processing doet, geen OIS heeft en nog voldoende handmatige instellingen biedt) kun je voor close-range fotogrammetrie kalibreren in een niet al te grote kamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QtBxfYBa1J8yDFIfkuhjhQuL/full.jpg
(Negeer de QR-codes, dat was een andere test. :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RayNbow schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:06:
[...]

In het huidige geval waar ik nu mee werk moet ik de aangeleverde kalibratie-info maar geloven, maar een consumentenspiegelreflexcamera (die als het kan niet al te veel processing doet, geen OIS heeft en nog voldoende handmatige instellingen biedt) kun je voor close-range fotogrammetrie kalibreren in een niet al te grote kamer:
[afbeelding]
(Negeer de QR-codes, dat was een andere test. :p)
Spannend knutsel- en fröbelhok :)
En consumentenprul als in slimmeföhn-cameras en BYOP (bring your own prul), kortom complete andere tak van sport.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 23-10-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:08:
En consumentenprul als in slimmeföhn-cameras en BYOP (bring your own prul), kortom complete andere tak van sport.
Ah, ja... Ik was er niet zelf bij betrokken, maar een oude iPhone kon nog okayisch gekalibreerd worden, maar een nieuwere vanwege allerlei post-processing en OIS-zut kon niet fatsoenlijk gekalibreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
.oisyn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Typische reactie voor een Hollander :P

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoami
whoami schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:58:
Nope, het is heel vreemd.

code:
1

code:
1

Found it. 8)7

Bovenstaand code voorbeeld was natuurlijk iets vereenvoudigd.
Dit is correcter:

code:
1
2
3
4
public TResult GetSomeData( Func<Message, bool> where, Func<Message, TResult> select )
{
    context.Where(where).Select(select);
}

Blijkbaar heb je dus 2 Where extension methods:

code:
1
Where( this IEnumerable<T> target, Func<T, bool> where)

en
code:
1
Where( this IQueryable<T> target, Expression<Func<T,bool>> where)

Mijn method parameters aanpassen naar Expression<Func<Message,bool>> was dus de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 03-10 10:59
whoami schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
Found it. 8)7

Bovenstaand code voorbeeld was natuurlijk iets vereenvoudigd.
[...]
Blijkbaar heb je dus 2 Where extension methods:
[...]
Mijn method parameters aanpassen naar Expression<Func<Message,bool>> was dus de oplossing.
Wat Alex dus ook suggereerde waar het fout kon zitten ;) .
Alex) schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:46:
Misschien gooi je ergens een Func<T, bool> in een .Where() in plaats van een Expression<Func<T, bool>>?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
Ha, dus toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
My bad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
W00T! 2e publicatie in Java magazine zojuist op de mat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:56
Hydra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:12:
In de november/december release? Gefeliciteerd iig!

[ Voor 4% gewijzigd door Merethil op 24-10-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 17:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hydra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:12:
Welk artikel is van jou?

Edit: ah, found it :P

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 24-10-2017 20:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Toevallig mensen die ook naar Masters of Java of JFall gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Merethil schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:56:
In de november/december release? Gefeliciteerd iig!
Dank!
Creepy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:25:
Welk artikel is van jou?

Edit: ah, found it :P
Feedback welkom. P.s. eventuele spelfouten wil ik niet weten :P

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 24-10-2017 21:30 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.