Dat ging over het HBO (vervolgopleiding). Die jongens kwamen inderdaad net van het middelbaar af.
Merethil schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:07:
[...]
Meh, wat ik lees is dat je tijdens je stude 21 was, en dus ook niet de "top-dog" was, en toch constant in de clinch lag met anderen. Lijkt me dat het dus niet zo is dat je zo bent "omdat je de top-dog moest zijn", maar gewoon omdat je niet met anderen om kan gaan.
Prima, kan gebeuren, maar projecteer je eigen falen dan niet op een ander; het hele probleem was dat je niet als senior werd gezien omdat je code niet lekker werkte en er bugs in zaten, dit wilde je tegengaan met "ja maar het is nog een beta", waarna je van anderen te horen krijgt dat dat niet zo'n goed idee is omdat je dan niet kan laten zien wat je eigenlijk wil laten zien.
Nu blijf je hameren op dat je de "top-dog" was, al 20 jaar, en dat je dat niet wil dus wil je liever medior, maar ga je zeiken als mensen je niet senior vinden. Snap je het zelf nog wel?
Dat ik 21 was tijdens die studie kwam puur omdat ik nogal het zoeken ben geweest wat ik nu eigenlijk wilde doen (studie A, afbreken, studie B afbreken, etc). Daar heb ik wel een schuld aan over gehouden, so be it.
Dat ik nooit echt heb geleerd met anderen te communiceren in mijn jeugd geef ik grif toe. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Het is nogal lastig communiceren als anderen je niet kunnen volgen. Me flink aanpassen aan de rest heb ik later pas (deels) geleerd.
Ik kwam pas op mijn 25e! ontwikkeling-gelijken tegen.
Van die code heb ik al in mijn oren geknoopt dat ik die beter niet kan laten zien in de huidige staat.
Dat dat verkeerd geinterperteerd kan worden.
Betreffende dat labeltje medior/senior. Ik wil gewoon beter worden, meer weten.
Als ik daarvoor een stapje terug moet doen om te kijken hoe het ook kan, ben ik daar zeker toe bereid.
Qua communicatie weet ik heel goed waar die problemen door komen. Het is deels het autisme, deels het IQ-verschil.
Ik heb soms simpelweg geen zin om me constant aan anderen aan te passen. Dat is zeer vermoeiend en als de discussie nergens heen gaat heb ik wel vaker van laat maar.
Dan heb ik iets van: Jij kan mijn wereld niet zien, ik de jouwe niet. Dit gaat nergens heen.
"schermen met mijn IQ" noemen jullie het. Het is een gegeven dat ik een hoger IQ heb dan het gros van de mensen om me heen. Ik heb er meer last van dan iets anders omdat het communicatie lastig maakt. Heb je wel eens geprobeerd te communiceren met een laag of zwakbegaafde?
Zo voelt het voor mij als ik moet communiceren met de doorsnee Nederlander.
Met dus als resultaat dat ik dat een flink deel van mijn leven vermeden heb waardoor het probleem alleen maar erger werd.
Maar ironisch genoeg is dat IQ ook de reden waarom ik te snel de touwtjes in handen heb gekregen waardoor ik bepaalde kennis mis.
Dingen moeten uitzoeken voor het team en daarbij dingen missen omdat het onder advanced valt en niet gelinkt vanuit de eerste bronnen.
Vrijwel direct op een moeilijk onderdeel gezet worden in mijn eentje zonder fatsoenlijke inwerking en daardoor kennis over het bestaande onderdeel missen
Zo'n dingen.
Dit is ook de reden waarom ik dat nu niet wil! Ik wil mijn horizon verbreden dan het stukje dat ik nu ken. De blanks invullen.
Btw git stash e.d. ken ik wel degelijk. In mijn geval was de history messed up en waren de commits niet netjes (iets met 2 branches gemerged zonder --no-ff + conflicts + erna moeten fixen)
Dat was de reden waarom ik het niet aandurfde op zo'n korte termijn.
Ik heb op mijn huidige werk ook al de wens uitgesproken om een master te gaan volgen.
Deels in de hoop dat het communicatie-gat met mijn collega's dan kleiner wordt vanwege het soort werk (uni i.p.v. HBO niveau).