FTFY.wackmaniac schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:55:
Wat wel opvalt dat het met name de techneuten mensen die moeten kunnen nadenken zijn die niet in een kantoortuin willen werken.
https://niels.nu
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
FTFY.wackmaniac schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:55:
Wat wel opvalt dat het met name de techneuten mensen die moeten kunnen nadenken zijn die niet in een kantoortuin willen werken.
Exact expert nodig?
Wat ik veel zie bij veranderingen naar kantoortuin:Defector schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
En wat zei het management toen jij dit aanstipte in het vragenrondje na de aankondiging?
[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 13-10-2017 20:09 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dit dus. Ik denk dat dit de kern is. Maar je kan jezelf ook trainen om niet mee te luisteren. Dacht in het begin ook dat me dat niet zou lukken, maar het lukt nu best goed.Crazy D schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:27:
Het nadeel van een kantoortuin vind ik dat je erg geneigd bent mee te luisteren/mee te praten.
Als het over andere dingen gaat geen probleem, maar als het wel jouw bezigheden raakt/betrekking heeft op, vind ik dat een heel stuk lastiger.cracking cloud schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:08:
Dit dus. Ik denk dat dit de kern is. Maar je kan jezelf ook trainen om niet mee te luisteren. Dacht in het begin ook dat me dat niet zou lukken, maar het lukt nu best goed.
Exact expert nodig?
Het vragenrondje komt denk ik na de verhuzingDefector schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
En wat zei het management toen jij dit aanstipte in het vragenrondje na de aankondiging?
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Anoniem: 403357
Met twee tot vier developers in één hok vind ik niet zo vervelend, aangenomen dat ze het niet te gezellig maken onderling. Met maar dan 8 mensen wordt het al snel chaotischer.Down schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:55:
[...]
Het vragenrondje komt denk ik na de verhuzing.
Ik heb om opheldering gevraagd en werd gerust gesteld met de opmerking dat het erg mooi, strak en modern is allemaal. Tja. Management krijgt wel hun eigen kantoortjes zo te zien.
Ik herken dit beeld. Wanneer je dan een noise-cancelling headset opzet om je te kunnen concentreren kun je vervolgens op gesprek komen omdat je je zgn. afsluit van de rest van het teamSpectaculous schreef:
Met twee tot vier developers in één hok vind ik niet zo vervelend, aangenomen dat ze het niet te gezellig maken onderling. Met maar dan 8 mensen wordt het al snel chaotischer.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Anoniem: 403357
Dat had zo uit mijn biografie kunnen komenAntrax schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:10:
[...]
Ik herken dit beeld. Wanneer je dan een noise-cancelling headset opzet om je te kunnen concentreren kun je vervolgens op gesprek komen omdat je je zgn. afsluit van de rest van het team
[ Voor 20% gewijzigd door whoami op 16-10-2017 10:50 ]
https://fgheysels.github.io/
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Niet perse! Mensen met een autistische inslag, zoals ik, kunnen dit niet!cracking cloud schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:08:
Dit dus. Ik denk dat dit de kern is. Maar je kan jezelf ook trainen om niet mee te luisteren. Dacht in het begin ook dat me dat niet zou lukken, maar het lukt nu best goed.
[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 16-10-2017 11:42 ]
"Management is een vorm van verborgen werkloosheid." - René ten Bos, Denker des VaderlandsNeko Koneko schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:34:
Managers: de meest nutteloze uitvreters in elke organisatieKosten het meest, voegen het minst toe. En maar rondsjeezen in de dikke leasebakken en belangrijk doen.
* Neko Koneko heeft een gigantische hekel aan managers.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
[ Voor 68% gewijzigd door alienfruit op 16-10-2017 12:59 ]
We zijn tweakers hier. Veel te druk bezig op zoek naar naaktfoto's van de buurvrouw op hun netwerk.Hydra schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:47:
Niemand nog hierover iets gezegd? Valt me tegen
TL;DR: WPA-2 is op dit moment net zo lek als WEP.
Lekker op de bank
Het kan werken, als er genoeg ruimte tussen de werkplekken zit en de ruimte niet te gehorig is. Veelal zit iedereen dan echter te dicht op elkaar, en is er een soort echo in de ruimte. Veel kantoortuinen zijn volgens mij gewoon ontstaan uit ruimte gebrek, omdat je door het ontbreken van de muren een paar mensen meer kwijt kan.Harrie_ schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:56:
Die kantoortuinen zijn bedacht door managers die het idee hebben dat, wanneer je maar een groot en vooral divers team samen in één zaal mietert, iedereen automatisch met elkaar begint te communiceren als een soort collective hivemind en alle problemen dan als sneeuw voor de zon verdwijnen. In die utopische werkelijkheid is het kennelijk zo dat iedereen vanuit de wirwar van informatie, geluid en prikkels alle relevante zaken weet te extrapoleren
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik ben ook techneut, maar niet IT. Ik zit in productontwikkeling en hebben dus fysieke prototypes liggen, moeten naar testlabs gaan etc etc. Ook wij hebben een kantoortuin en ik vind het in 90% van de gevallen goed werken omdat we heel snel kunnen overleggen.wackmaniac schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:55:
[...]
De vraag is inderdaad waarom er gekozen is voor een kantoortuin. Heb jaren in een heel open kantoor gezeten en ik had er zelf weinig moeite mee. Wat wel opvalt dat het met name de techneuten zijn die niet in een kantoortuin willen werken.
[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 16-10-2017 13:31 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dit.armageddon_2k1 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Ik denk dat het voor een 'programmeerbaan' (om het even oneerbiedig te zeggen) echt niet chill is. Je moet hard nadenken en focus hebben. Het is moeilijk om abstract te denken met afleiding om je heen.
Als techbedrijf moet je er wat voor over hebben om werknemers aan je te binden. Microsoft bouwt daarom boomhutten voor zijn medewerkers.
De nieuwe werkplekken, die zijn ontworpen door Pete Nelson van het tv-programma Treehouse Masters, moeten werknemers helpen om ‘in contact te komen met de natuur en elkaar’, schrijft Natalie Singer-Velush op het Microsoft-blog. “Uit onderzoek blijkt dat aanwezigheid in de natuur de creativiteit, de focus en het geluk verbetert”, stelt Microsoft in een begeleidende video.
Was nog ergens een potje over denk ik en dat moest op, anders wordt het potje volgend jaar kleiner.Vincentio schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:24:
Over kantoortuinen gesproken:
Microsoft bouwt boomhutten voor zijn werknemers
[...]
Waarom kijken zij dan naar een project van 6 jaar oud? Als je dat laat zien dan kan je er vanuit gaan het niet representatief is voor je huidige niveau. Toch?hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:34:
Echt sommige bedrijven bij sollicitaties.
Vonden mijn project niet overal senior niveau.
Buiten dat ik ze had gezegd dat dat framework nog beta-code is, is het een 6 jaar oud project.
Een framework waar je duidelijk kan zien wat nog van V1, V1.5 en nu V2 is.
Natuurlijk zijn er nog oudere onderdelen die niet zo netjes zijn. Deels "If aint't broke, don't fit it" en deels voor backwards-compatibility (+ @deprecated)
Read the code, write the code, be the code!
Het is een framework wat gestart is 6 jaar geleden. Daar is op doorgebouwd tot de dag van vandaag.wackmaniac schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:49:
Waarom kijken zij dan naar een project van 6 jaar oud? Als je dat laat zien dan kan je er vanuit gaan het niet representatief is voor je huidige niveau. Toch?
[ Voor 17% gewijzigd door hackerhater op 16-10-2017 14:56 ]
We are shaping the future
[ Voor 24% gewijzigd door hackerhater op 16-10-2017 15:09 ]
Lekker buiten in het zonnetje; de gemiddelde developer kan daar volgens mij helemaal niet tegenVincentio schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:24:
Over kantoortuinen gesproken:
Microsoft bouwt boomhutten voor zijn werknemers
Als je zelf al allerlei kanttekeningen erbij moet plaatsen, kun je je afvragen of je dat wel als voorbeeld moet gebruiken van je kennis.hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:08:
Diegene waar ik mee praatte was de eigenaar en hij zou het bespreken met zijn lead.
Ik had gezegd dat een project met beta-code was en meerdere versies in de code.
En waarom die syntax overnemen heb ik ook uitgelegd. Het maakt het makkelijker het framework te gebruiken als je bestaande syntax gebruikt (grotere kans dat de programmeur het kent).
Maar of dat gerelayed was?
Maar sowieso, het is een github repo.
Je kan zo zien wat nieuwer en wat ouder is.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Dat iets wordt gebruikt betekent niet per definitie dat het goed is hè.hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:42:
...het onderhouden van dit gebruikte! framework...
Nope, maar het betekend dat ik het project niet zomaar kan laten vallenAlex) schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:30:
[...]
Dat iets wordt gebruikt betekent niet per definitie dat het goed is hè.
[ Voor 41% gewijzigd door hackerhater op 16-10-2017 16:43 ]
Maar dat weet degene aan wie je jezelf probeert te verkopen niet. Die ziet iemand die d'r eigen werk afkraakt met opmerkingen als 'dit is oud' en 'dit is beta'.hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:40:
Daar is mijn standaard te hoog voor.
[ Voor 15% gewijzigd door hackerhater op 16-10-2017 16:51 ]
Voor mij is een general purpose framework een behoorlijke red flag. Prima manier om jezelf te ontwikkelen maar bijna nooit geschikt als vervanging van een populair framework.hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:40:
Naar mijn mening zijn general purpose frameworks veel moeilijker dan gewone programma's.
Omdat je met zoveel dingen rekening moet houden, de flexibiliteit erin houden, duidelijke API's, etc.
Tjah dat is ooit zo geworden vanuit mijn eerste werkgever. Ooit een collectie (van mij) klassen die ze gingen gebruiken.orf schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:52:
[...]
Voor mij is een general purpose framework een behoorlijke red flag. Prima manier om jezelf te ontwikkelen maar bijna nooit geschikt als vervanging van een populair framework.
Maar waarom laat je dan niet iets heel anders zien? Als ik developers om voorbeeldcode vraag, hoeft het niet eens te werken of gebruikt te worden. Ik kijk naar leesbaarheid, patterns en hoe abstract of concreet iets is. Het liefst juist geen project met veel regels code, maar gewoon wát code om even naar te kijken.hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:53:
[...]
Tjah dat is ooit zo geworden vanuit mijn eerste werkgever. Ooit een collectie (van mij) klassen die ze gingen gebruiken.
Wat netter gemaakt en onder de GPL gegooid en uiteindelijk kwam daar dus V1 uit.
Zou ik het nog een keer doen als ik het over kon doen? hell no.
Met een... CV?armageddon_2k1 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:07:
Maar, wat nou als je 10 jaar ervaring hebt met alleen proprietary code.... die kan je niet delen. Dus hoe kan je dan laten zien hoe 'goed' je bent?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Senior bestaat niet. Dat is een willekeurige term die standaard opgegooid wordt.hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:34:
Echt sommige bedrijven bij sollicitaties.
Vonden mijn project niet overal senior niveau.
Buiten dat ik ze had gezegd dat dat framework nog beta-code is, is het een 6 jaar oud project.
Een framework waar je duidelijk kan zien wat nog van V1, V1.5 en nu V2 is.
Natuurlijk zijn er nog oudere onderdelen die niet zo netjes zijn. Deels "If aint't broke, don't fit it" en deels voor backwards-compatibility (+ @deprecated)
[ Voor 21% gewijzigd door hackerhater op 16-10-2017 22:40 ]
Ik heb genoeg CVs gezien van mensen met meer dan 10 jaar ervaring waarna bleek dat ze vooral 10x 1 jaar ervaring hadden.hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:39:
Tjah zo noemen andere me, ik heb 10 jaar ervaring tot nu toe.
Deels partime, deels fulltime.
Je komt hier al ietwat onplezierig over IMHO. Da's een enorme red flag voor een bedrijf. Software Engineering is en blijft een teamsport en een enkele rotte appel kan het hele team omlaag halen.Mijn CV ed is het probleem niet geloof me.
Uitgenodigd worden ed is geen enkel probleem.
Het is meer de stap erna en dat heeft deels met mijn autisme te maken.
Deels is het de houding die ik aangenomen heb als jarenlange kartrekker (lees lead).
Dat stuit managers nog wel eens tegen de borst
Het ligt aan omstandigheden, het ligt aan anderen, het ligt aan, het ligt aan ...hackerhater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:39:
Het is meer de stap erna en dat heeft deels met mijn autisme te maken.
Deels is het de houding die ik aangenomen heb als jarenlange kartrekker (lees lead).
Dat stuit managers nog wel eens tegen de borst
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
How so?Hydra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:46:
[...]
Je komt hier al ietwat onplezierig over IMHO. Da's een enorme red flag voor een bedrijf. Software Engineering is en blijft een teamsport en een enkele rotte appel kan het hele team omlaag halen.
Ik weet van mezelf dat ik een dominant karakter heb. Ik ben geen volger, nooit geweest.kenneth schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:54:
[...]
Het ligt aan omstandigheden, het ligt aan anderen, het ligt aan, het ligt aan ...
Tja. En je kunt van mij niet verwachten dat ik zeg "aggus" en je ongeacht je attitude maar gewoon aanneem. Kut voor je dat je een beperking hebt maar een beperking als deze hebben en het dan acceptabel vinden dat je een 'dominant' karakter hebt is gewoon iets wat je kunt fixen. Nadenken voor je iets doet is iets wat je van iedere kenniswerker moet kunnen verwachten en dat geldt ook voor sociale interacties.hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:18:
Ik weet van mezelf dat ik een dominant karakter heb. Ik ben geen volger, nooit geweest.
Ik weet ook heel goed dat die karakter trek me in problemen kan brengen met leidinggevenden, vooral micromanagers.
En dat punt van autisme, ik heb een officiele SvA diagnose.
Je kan van mij niet verwachten dat ik alle aspecten van communicatie even goed kan als een neurotypical.
Het is en blijft een handicap.
[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 17-10-2017 08:30 ]
Geen idee. Ik geef aan hoe je hier overkomt. Da's alleshackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:38:
Denk je echt dat ik dat niet doe? -_-'
Ik doe ook niet bepaald de moeite om hier sociaal over te komenHydra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:39:
[...]
Geen idee. Ik geef aan hoe je hier overkomt. Da's alles
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Oxxa wellicht?Ultimation schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:54:
Goedemorgen!![]()
Bezig met een product te ontwikkelen waar gebruikers een domeinnaam kunnen kopen / krijgen. Al een week bezig met de juiste domeinboer te zoeken met fatsoenlijke API.
Versio: Bijna perfect enkel limiet op het controleren van de beschikbaarheid van een domein per dag
TransIp: Niet mogelijk automatische verlening aan/uit te zetten via de API, geen ssl certificaten bestellen
GoDaddy: Prijs word pas bepaald bij het bestellen van het gewenste domein, geen mogelijkheid om de gebruiker een prijs van te voren te geven
RealTimeRegister: Geen mogelijkheid een lijst met tld's te importeren en dus een prijs te geven van te voren
DomainNameApi: Documentatie in het Turks, geen mogelijkheid tld's te importeren
NameCheap: Wel een lijst met TLD's, geen prijzen per tld, wel te combineren door een crosscheck te doen met de beschikbaarheid
Algemeen probleem: php libraries zijn bijna niet aanwezig of niet te vinden op Packagist.
Iemand nog een goede tip?
Je vraagt niet om SSL certificaten, maar benoemt dat wel bij TransIP. Wil je die kunnen bestellen? Zo ja, dan kan ik Xolphin aanraden. Fijne API en veel keus in certificaten. Anderzijds kun je misschien ook wel genoeg met gratis certificaten via Let's Encrypt.Ultimation schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:54:
Goedemorgen!![]()
Bezig met een product te ontwikkelen waar gebruikers een domeinnaam kunnen kopen / krijgen. Al een week bezig met de juiste domeinboer te zoeken met fatsoenlijke API.
Versio: Bijna perfect enkel limiet op het controleren van de beschikbaarheid van een domein per dag
TransIp: Niet mogelijk automatische verlening aan/uit te zetten via de API, geen ssl certificaten bestellen
GoDaddy: Prijs word pas bepaald bij het bestellen van het gewenste domein, geen mogelijkheid om de gebruiker een prijs van te voren te geven
RealTimeRegister: Geen mogelijkheid een lijst met tld's te importeren en dus een prijs te geven van te voren
NameCheap: Wel een lijst met TLD's, geen prijzen per tld, wel te combineren door een crosscheck te doen met de beschikbaarheid
Algemeen probleem: php libraries zijn bijna niet aanwezig of niet te vinden op Packagist.
2 API's gebruiken ?Ultimation schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:54:
Goedemorgen!![]()
Probleem daarmee is dat wanneer een gebruiker het domeinnaam verlengt ik de annulering met de hand ongedaan moet maken. De status van de automatische verlening in TransIp moet de keuze van de eindgebruiker reflecteren. Het kan ook zijn dat een gebruiker eerst van een domeinnaam af wil en zich later weer bedenkt. Het process moet volledig automatisch zijn, ik heb geen tijd om per dag verkeerde annuleringen ongedaan te maken.orf schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:10:
[...]
Domeinnamen registreer je meestal tot wederopzegging toch? Of registreer je soms ook voor een jaar? Dat zou je eventueel kunnen regelen door direct een opzegging te doen na registratie.
Dat vond ik zelf ook een leuke optie en die heb ik ook door mijn gedachte laten gaan. Hoe waterdicht is deze oplossing? Dan moet ik wel de aanwezigheid van tld's bij beide aanbieders vergelijken.xleeuwx schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:13:
[...]
2 API's gebruiken ?
TransIP voor de beschikbaarheid en Versio voor de aanvraag
Wat je kan doen is in je applicatie een array van providers maken (wat hoe dan ook een goede set is).Ultimation schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:18:
[...]
Dat vond ik zelf ook een leuke optie en die heb ik ook door mijn gedachte laten gaan. Hoe waterdicht is deze oplossing? Dan moet ik wel de aanwezigheid van tld's bij beide aanbieders vergelijken.
[ Voor 25% gewijzigd door xleeuwx op 17-10-2017 09:33 ]
Het probleem bij niet automatisch verlengen is dat wanneer de gebruiker te laat is, er een grote kans is dat de domeinnaam meteen gekaapt wordt. Er zijn allemaal bots die verlopen domeinnamen (met een redelijke populariteit in de zoekmachines) opkopen. Het is denk ik beter om het gewoon wel automatisch te verlengen, en dat de gebruiker het explicit moet opzeggen.Ultimation schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:16:
[...]
Probleem daarmee is dat wanneer een gebruiker het domeinnaam verlengt ik de annulering met de hand ongedaan moet maken. De status van de automatische verlening in TransIp moet de keuze van de eindgebruiker reflecteren. Het kan ook zijn dat een gebruiker eerst van een domeinnaam af wil en zich later weer bedenkt. Het process moet volledig automatisch zijn, ik heb geen tijd om per dag verkeerde annuleringen ongedaan te maken.
Ik denk dat ik het slechts bij Versio en TransIp hou. Even de extensies uitfilteren die niet verkocht worden bij TransIp en wel bij Versio en dan moeten we wel goed zitten. Dan kan ik de prijsopvraag ook goed doen samen met de beschikbaarheid.xleeuwx schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:32:
[...]
Wat je kan doen is in je applicatie een array van providers maken (wat hoe dan ook een goede set is).
Bij deze array kan je aangeven of je wilt aanvragen en of wilt checken. En voor welke domein extensies.
Wij kopen namelijk domein extensies verschillend in bij verschillende providers en dit gaat allemaal geautomatiseerd. Zelfs reden geen zin om handmatig te doen en kosten.
Verder kan je als een provider down gaat de volgende in de array pakken en deze opvragen
Tsja, we hebben nog steeds te maken met common sense. Je moet ook echt expliciet als gebruiker aangeven dat deze niet automatisch verlengt mag worden, ongeveer zo:ThomasG schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:35:
[...]
Het probleem bij niet automatisch verlengen is dat wanneer de gebruiker te laat is, er een grote kans is dat de domeinnaam meteen gekaapt wordt. Er zijn allemaal bots die verlopen domeinnamen (met een redelijke populariteit in de zoekmachines) opkopen. Het is denk ik beter om het gewoon wel automatisch te verlengen, en dat de gebruiker het explicit moet opzeggen.
[ Voor 35% gewijzigd door Ultimation op 17-10-2017 10:19 ]
Ja maar je moet snappen dat een negatief beeld veel langer blijft hangen dan een paar voorbeelden van positief beeld. Ik kan me nog herinneren dat we hier een discussie ooit hebben gehad en je toen ook niet echt plezierig was om mee te discussiëren (en dan druk ik het nog zacht uit). Dat beeld is bij mij tot nu toe blijven hangen terwijl je misschien in de tussentijd wel normaal hebt gereageerd.hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:45:
[...]
Ik doe ook niet bepaald de moeite om hier sociaal over te komen![]()
Om een paar voorbeelden van de laatste paar maanden aan te geven:
Een collega was door werkdruk helemaal van streek. Ik heb haar gekalmeerd terwijl de rest er onbehouden bij stond.
Een andere situatie was dat we net een nieuweling aangenomen hadden, de lead ging op vakantie en ik heb ongevraagd de inwerk-begeleiding overgenomen zodat de nieuweling niet in een zwart gat viel.
Zo'n dingen.
Maar ik ben niet het type om met een glas bier over de koetjes en kalfjes te gaan praten.
Of in een vergadering te praten om het praten. Ik hou anderen zeker niet tegen om het te doen, maar aan mij is het niet besteed.
Nothing to see here!
Alleen was de volgorde andersomRutix schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
De manier hoe je over die sollicitatie bijvoorbeeld praat (net of je het beter weet) is ook niet echt netjes. Ik snap namelijk helemaal die opmerkingen die je hebt gekregen. Als ik als interviewer een opmerking maak op code die ik te zien krijg en de opmerking dan is "het is beta code" dan is dat bij mij al een red flag. Beta code betekent niet dat je meteen slechte code kunt introduceren ofzo, het betekent in mijn ogen meer dat iets nog niet helemaal feature complete is.
[ Voor 14% gewijzigd door hackerhater op 17-10-2017 11:26 ]
Maar dan nog mag die lead het toch "niet senior niveau" genoeg vinden? Afgezien dat ik de code niet heb gezien en veel opmerkingen te scharen zijn onder "wij van wc-eend". Zit je ook veel dingen die dus niet goed in dat framework zit te verdedigen. Het kan dus zijn dat die lead dat heeft gezien en jou mening niet deelt.hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:01:
[...]
Alleen was de volgorde andersom
De eigenaar wilde de code aan zijn lead laten zien (waar ik dus niet bij zou zijn).
Toen had ik aangeven: oke, maar dit is een ontwikkelversie met beta-code.
Die opmerkingen hoorde ik een paar dagen later pas.
"het betekent in mijn ogen meer dat iets nog niet helemaal feature complete is."
Dit is ook exact wat ik bedoelde. Nog niet feature complete, er zitten nog fouten in.
Het is nette code, sommige stukken ingewikkelder in elkaar dan de anderen.
Ik heb altijd geprobeerd complexiteit te vermijden als het niet nodig was (sommige dingen kom je er niet onderuit) omdat het onderhoud en testen moeilijker maakt.
Nothing to see here!
in context : https://medium.freecodeca...we-ever-made-4c0a99728fdekenneth schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:54:
[...]
Het ligt aan omstandigheden, het ligt aan anderen, het ligt aan, het ligt aan ...
Driving a cadillac in a fool's parade.
Bekijk het vanuit zijn perspectief: Hij moet oordelen of jij een aanwinst of een risico voor het bedrijf zal zijn.hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:36:
Niet senior genoeg in zijn ogen oke daar had ik nog mee kunnen leven.
Dat is in het oog van de beschouwer.
Maar ik kreeg ook een opmerking van dat er bugs in zitten en een deel niet draait.
Toen had ik iets van: ja duh?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik vraag meestal wel om voorbeeld code, maar dat is pas in gesprek 2. In het eerste gesprek heb ik samen met een collega gewoon een gesprek met een kandidaat om te zien of iemand in onze 'cultuur' past. Tuurlijk passeert techniek daar ook de revue, maar het EQ is minstens zo belangrijk als het IQ.DevWouter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:47:
[...]
Persoonlijk zou ik nooit vragen of iemand code kan aanleveren, maar eerder een klein project geven, er een paar beperkingen aangeven en kijken hoe die dat op pakt.
True en dat was ook de normale procedure daar, alleen week de eigenaar daar vanaf na mijn code gezien te hebben. Leuk detail: Voor de functie waar ik eigenlijk voor kwam vonden ze me overgekwalificeerd.DevWouter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:47:
[...]
Persoonlijk zou ik nooit vragen of iemand code kan aanleveren, maar eerder een klein project geven, er een paar beperkingen aangeven en kijken hoe die dat op pakt.
Omdat degene die jouw code reviewt niet dezelfde persoon als de baas is.hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:53:
[...]
Maar om dan een opmerking over de bugs te krijgen als ze er zelf voor kiezen de opdracht over te slaan en je waarschuwt dat het ontwikkel-code is?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Het framework kwam ter sprake toen we het over mijn cv hadden en zo.Alex) schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:56:
Maar waarom hebben ze de opdracht overgeslagen? Kwam je zelf aanzetten met je framework/repo's, of werd dat gevraagd?
Funny verhaal, maar het zou me inderdaad niet verwonderen als die waarschuwing van mijn kant niet doorgegeven is.DevWouter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:07:
Omdat degene die jouw code reviewt niet dezelfde persoon als de baas is.
Baas: "Ik heb een nieuwe Einstein gevonden, welke ook super sociaal, bla bla is. Echt triple-A materiaal."
Team lead: "Welke opdracht wil je dat ik hem geef?"
B: "Niet nodig, hij had iets super cools, het was nog niet helemaal af, maar ik denk dat je daar ook wel wat van kan leren"
T: "Dat is niet de procedure die we afgesproken hebben."
B: "Klopt, maar ik heb ook echt een super goed gevoel. Ik moet nu naar een klant toe, maar laat maar weten wat jij denkt"
Een paar dagen later...
B: "Heb jij al naar de code gekeken?"
T: "Ja, maar er zitten een paar bugs in en het koste me een uur om het werkend te krijgen"
B: "Oh, dat is niet goed of wel soms?"
T: "Als ik die fouten in productie doe heb ik jou 5 minuten later aan de lijn."
En het bovenstaande is echt niet onrealistisch. Je hebt te maken met ego's, onzekerheden, discriminatie, het feit dat sommige mensen niet objectief willen zijn, irritatie, et cetera.
Dat is het mooie van het verhaal. De tweede zin van de baas geeft aan dat het nog niet af ishackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:14:
[...]
Funny verhaal, maar het zou me inderdaad niet verwonderen als die waarschuwing van mijn kant niet doorgegeven is.
Dat het ontwikkelcode is en verre van productie-ready.
Amazon? Kun je 't meteen volledig integreren met je hosting.
Dat iets niet feature complete is, is wat anders dan dat er echt fouten inzitten. Wat ik vooral treffend vindt is dat je de schuld vooral bij dat bedrijf legt. Anderen de schuld geven leer je niks van.hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:53:
Maar om dan een opmerking over de bugs te krijgen als ze er zelf voor kiezen de opdracht over te slaan en je waarschuwt dat het ontwikkel-code is?
Ik vind dat nogal gezocht. Ze geeft hen code en op basis van o.a. die code (en haar interview) is ze afgewezen. Vind het nogal raar om de schuld dan maar bij die team lead te leggen.DevWouter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:32:
Dat is het mooie van het verhaal. De tweede zin van de baas geeft aan dat het nog niet af is
Verder doet de team leider nog iets geniepig. Hij projecteert zijn fouten in productie op die van de sollicitant.
[ Voor 80% gewijzigd door Hydra op 17-10-2017 13:19 ]
Het is ook een fictief scenario volledig uit mijn toetsenbord gezogen.Hydra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:55:
Ik vind dat nogal gezocht. Ze geeft hen code en op basis van o.a. die code (en haar interview) is ze afgewezen. Vind het nogal raar om de schuld dan maar bij die team lead te leggen.
DevWouter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:32:
Natuurlijk is dit een fictief verhaal, maar het geeft wel aan hoe onbetrouwbaar een review van code kan zijn.
Ja, maar ik vind het nogal onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt. Dus het helpt die persoon IMHO niet echt.DevWouter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:54:
Het is ook een fictief scenario volledig uit mijn toetsenbord gezogen.
Dat is vrij simpel eigenlijk, ik wil graag zien of iemand ook kan wat ie zegt dat ie kan en voor ons bedrijf is een assessment soms te hoog gegrepen. Gewoon een paar stukjes code zegt ook al vaak voldoende, is het copy/paste style of zelf bedacht. Ik vraag meestal naar relevante code die niet ouder is dan 2 a 3 maanden en laat zien dat de kennis van de systemen die wij gebruiken aanwezig is.DevWouter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:32:
[...]
@kwaakvaak_v2 Zou jij ons kunnen uitleggen waarom jullie een voordeel zien van voorbeeld code? Niet om een discussie van goed-of-slecht aan te gaan, maar zodat we ook de argumenten van voorstanders kennen en weten hoe we daar op moeten inspelen. Ik ben namelijk overtuigd van een mening, maar dat betekent niet dat ik onwetend wil zijn
Zodat je daar dezelfde fouten kan maken. Top!hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:12:
Ik zit er verder niet mee hoor.
Ben allang verder het solliciteren.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Niet lullig bedoeld hoor, maar het staat me bij dat ik een (half?) jaar geleden een soortgelijk verhaal in de devschuur heb gelezen met jou als lijdend voorwerp. Zoals @.oisyn al aangeeft: probeer niet weer dezelfde fouten te maken, maar kijk eens of je je houding of werkwijze moet aanpassen? Word je misschien een stuk vrolijker van.hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:12:
Ik zit er verder niet mee hoor.
Ben allang verder het solliciteren.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dat... is eigenlijk niet eens zo slecht argument voor, zeker met die aanpak. Het sluit ook meer aan met wat ik zie als een demo opdracht (maar dan één die ik niet hoef voor te bereiden). Thanks! Ben weer een tikkeltje wijzer gewordenkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:03:
[...]
Dat is vrij simpel eigenlijk, ik wil graag zien of iemand ook kan wat ie zegt dat ie kan en voor ons bedrijf is een assessment soms te hoog gegrepen. Gewoon een paar stukjes code zegt ook al vaak voldoende, is het copy/paste style of zelf bedacht. Ik vraag meestal naar relevante code die niet ouder is dan 2 a 3 maanden en laat zien dat de kennis van de systemen die wij gebruiken aanwezig is.
Los daar daarvan, kun je meestal tijdens een gesprek wel merken of iemand ergens goed in zit of niet. Kent iemand bepaalde personen van naam uit één van de opensource projecten die wij gebruiken, en dan niet de project owner. Weet ie van bepaalde issues die spelen. etc. etc.
En ik kan bij twijfel gehaaid zijn door opzettelijk iets fouts te vragen of beweren, en dan checken of de kandidaat mee gaat in mijn leugentje.
Als je de thread terug leest dan begin ik met een waarom beta-code bij een sollicitatie een slecht idee is, en dat volg ik op met een fictief verhaal hoe het verkeerd kan gaan. Dus nogmaals, ik leg nergens de schuld (of het probleem) neer.Hydra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:00:
[...]
Ja, maar ik vind het nogal onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt. Dus het helpt die persoon IMHO niet echt.
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2017 15:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan laat je toch een versie zien zonder die feature? Iets met versiebeheer ofzohackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:54:
En ik had niet verwacht dat die recruiter binnen een paar dagen een gesprek had geregeld.
Ik had nauwelijks de tijd de code zover te krijgen dat het überhaupt op startte
Ik was de week ervoor net aan een nieuwe feature begonnen die nogal breaking was (entitity parser)
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Als ik het in een losse branch had gemaakt jaGer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:27:
[...]
Dan laat je toch een versie zien zonder die feature? Iets met versiebeheer ofzo
[ Voor 17% gewijzigd door hackerhater op 17-10-2017 15:34 ]
Meteen een reden om altijd git-flow te volgenhackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik het in een losse branch had gemaakt ja
Niet zo slim achteraf gezien, zoals ik al eerder zei het kwam compleet onverwacht.
True, op mijn werk doe ik dat altijd.Alex) schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:36:
[...]
Meteen een reden om altijd git-flow te volgen
Je kunt toch gewoon terug naar een versie waar 't nog wel werkte, ongeacht of je in de master werkt of niet?hackerhater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:33:
Als ik het in een losse branch had gemaakt ja
Voor hobby werk is dat overkill. Je kunt prima met simpele feature branches werken.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq