De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste
Acties:
  • 553.920 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

RayNbow

Kirika <3

qless schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:09:
Probleem is dus niet async laden, maar
- placeholders die niet hetzelfde formaat hebben als de content (vooral makkelijk bij images)
- takke trage sites met veel te veel JS en teveel externe bronnen/scripts/reclame
Vooral dat laatste is een stuk merkbaarder geworden sinds de recente YouTube layout change, vooral wanneer je na het openen van een video direct naar beneden scrollt voor metadata en comments. :/

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 13:25
incaz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:12:
Pagina laadt traag -> eindelijk content -> 'hee, interessant artikel, click' -> 'OH NEE, een advertentie die net op dat moment ingeladen wordt, nou ga ik naar #waardelozekutsite, terug, TERUG!' -> pagina moet weer opnieuw worden opgebouwd want dynamische content zit niet atijd in je cache... |:(
Dit heb ik ook vaak op Tweakers op mijn telefoon. Oh! Een interessant artikel, laat ik klikken. Bam, laad net een advertentie in en klik je op compleet iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb trouwens ook al een paar keer op een blendle-artikel geklikt zo, onbedoeld doordat de pagina verschoof. En vervolgens klik je meteen terug maar dan is de request al gedaan en gaat het dus van je saldo af, en bovendien kun je het niet meer terugvragen omdat je alweer van de pagina bent weggegaan. Beetje waardeloos.

(Overigens ben ik de site die blendleartikelen tussen de gewone zat inmiddels niet meer tegengekomen. En nu nrc uit Blendle is gestapt kom ik er zelden meer... maar het blijft een combinatie van jammer.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 22:23

RayNbow

Kirika <3

incaz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:24:
Ik heb trouwens ook al een paar keer op een blendle-artikel geklikt zo, onbedoeld doordat de pagina verschoof. En vervolgens klik je meteen terug maar dan is de request al gedaan en gaat het dus van je saldo af, en bovendien kun je het niet meer terugvragen omdat je alweer van de pagina bent weggegaan. Beetje waardeloos.
Ik had laatst ook een onbedoelde klik (eig. een onbedoelde touch) op Facebook. Ik was aan het scrollen in de tijdlijn, maar er stond een friends suggestion lijstje er tussendoor gespliced. Tijdens het scrollen klikte ik per ongeluk op "send friend request"...

...gelukkig toonde Facebook wel meteen een undo-knop. :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
qless schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:09:
Probleem is dus niet async laden,
Jawel, het probleem is wel het async laden. Dat is per definitie een stuk trager dan hetzelfde gewoon eenmalig statisch laden omdat je minimaal 3 requests nodig hebt die alledrie kunnen falen (een brondocument, de javascript en de dynamische content) waar je in een statische pagina 1 request hebt.

De slechte implementatie en async ads zijn ook vervelend, maar zelfs in de allerperfectste implementatie van async blijft het een minder optimale situatie dan een goede statische pagina (waar je eventueel wel async dingen aan toe kunt voegen als dat meerwaarde biedt - zoals het laden van nieuwe reacties hier op Tweakers bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:51

Ryada

She/Her

incaz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

Jawel, het probleem is wel het async laden. Dat is per definitie een stuk trager dan hetzelfde gewoon eenmalig statisch laden omdat je minimaal 3 requests nodig hebt die alledrie kunnen falen (een brondocument, de javascript en de dynamische content) waar je in een statische pagina 1 request hebt.

De slechte implementatie en async ads zijn ook vervelend, maar zelfs in de allerperfectste implementatie van async blijft het een minder optimale situatie dan een goede statische pagina (waar je eventueel wel async dingen aan toe kunt voegen als dat meerwaarde biedt - zoals het laden van nieuwe reacties hier op Tweakers bv.)
Dus het ligt wel aan de implementatie van async, zoals je in je laatste zin toegeeft. Het heeft meerwaarde en toegevoegde waarde als je het goed toepast (zoals op tweakers) pas je het niet goed toe dan zorgt het voor nadelen en mindere user xperience. ;)

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:08

Crazy D

I think we should take a look.

RayNbow schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Ik had laatst ook een onbedoelde klik (eig. een onbedoelde touch) op Facebook. Ik was aan het scrollen in de tijdlijn, maar er stond een friends suggestion lijstje er tussendoor gespliced. Tijdens het scrollen klikte ik per ongeluk op "send friend request"...

De Facebook app vind ik ook het toppunt van slechtheid. Zit je lekker te scrollen nadat je hebt gefilterd op nieuwe eerst (wat volgens mij de meest logische is, maar goed). Klik je per ongeluk op back, kun je weer opnieuw je lijstje ophalen en opnieuw beginnen met scrollen 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ryada schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
Dus het ligt wel aan de implementatie van async, zoals je in je laatste zin toegeeft. Het heeft meerwaarde en toegevoegde waarde als je het goed toepast (zoals op tweakers) pas je het niet goed toe dan zorgt het voor nadelen en mindere user xperience. ;)
Ik heb het idee dat dit een beetje een semantisch spelletje is, maar het gaat mij om het gebruik van async als basis van je pagina. Dat is fundamenteel niet goed te implementeren, dat heeft altijd meer gevoeligheden dan hetzelfde als statische pagina. Javascript / asynch als toevoeging kan inderdaad, maar het was mijn indruk dat het CodeCaster het niet had om dat soort toevoegingen.
Crazy D schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:21:
[...]
De Facebook app vind ik ook het toppunt van slechtheid. Zit je lekker te scrollen nadat je hebt gefilterd op nieuwe eerst (wat volgens mij de meest logische is, maar goed). Klik je per ongeluk op back, kun je weer opnieuw je lijstje ophalen en opnieuw beginnen met scrollen 8)7
Gelukkig heb ik geen facebook, maar wel nog even extragratis bezwaar tegen pagina's die het ook nog eens onmogelijk weten te maken om items in een nieuw tabblad te openen zodat je elke keer je positie kwijt bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Crazy D schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:21:
Zit je lekker te scrollen nadat je hebt gefilterd op nieuwe eerst (wat volgens mij de meest logische is, maar goed).
Meest logisch vanuit jouw perspectief :) Facebook wil gebruikers snel en vaak terug hebben op hun site en dan is chronologische volgorde niet in hun voordeel.

En ja, dat is irritant. Oplossing: snoeien in alle apps en sites die op basis van dopaminerushes werken d:)b

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:51

Ryada

She/Her

incaz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

Ik heb het idee dat dit een beetje een semantisch spelletje is, maar het gaat mij om het gebruik van async als basis van je pagina. Dat is fundamenteel niet goed te implementeren, dat heeft altijd meer gevoeligheden dan hetzelfde als statische pagina. Javascript / asynch als toevoeging kan inderdaad, maar het was mijn indruk dat het CodeCaster het niet had om dat soort toevoegingen.

[...]

Gelukkig heb ik geen facebook, maar wel nog even extragratis bezwaar tegen pagina's die het ook nog eens onmogelijk weten te maken om items in een nieuw tabblad te openen zodat je elke keer je positie kwijt bent :X
Ah mijn indruk was dat het om het async zelf ging. Maar idd als basis van je pagina is het niet goed te implementeren. Maar vandaar dat we langs elkaar heen aan het discussieren waren :)

Zelf heb ik ook geen facebook meer gelukkig, gebruikte het alleen maar om de feed te bekijken als ik me weer eens verveelde en dan had ik ook 3x niks aan nuttige info meestal. Nu spendeer ik mijn tijd tenminste op stackoverflow oid.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 20:21
RayNbow schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Laatst was ik op LinkedIn allemaal mensen aan het "declinen", want blijkbaar wil iedereen opeens met mij "linken". Dus ik klik er 4 weg, laadt de pagina wat nieuws in terwijl ik aan het scrollen ben, klik ik op "alles accepteren". Duidelijk. Fijn. Opeens 4 recruiters, m'n moeder, een vriendin van vroeger en tientallen onbekenden opgenomen in m'n lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kenneth schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

En ja, dat is irritant. Oplossing: snoeien in alle apps en sites die op basis van dopaminerushes werken d:)b
:+

Ik las onlangs dat dat één van de redenen is dat mensen bijvoorbeeld naar Reddit blijven terugkomen. Na twintig onnozele posts kom je wél dat leuke plaatje, mooie nummer of interessante artikel tegen, waarna je weer verder scrollt voor diezelfde kick.
Merethil schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Laatst was ik op LinkedIn allemaal mensen aan het "declinen", want blijkbaar wil iedereen opeens met mij "linken". Dus ik klik er 4 weg, laadt de pagina wat nieuws in terwijl ik aan het scrollen ben, klik ik op "alles accepteren". Duidelijk. Fijn. Opeens 4 recruiters, m'n moeder, een vriendin van vroeger en tientallen onbekenden opgenomen in m'n lijst.
Ja dat dus. Tien keer dat. Als je een webpagina niet kunt gebruiken tot 'ie helemaal geladen is, trap dan maar al die async onzin eruit en laad hem gewoon sync in...

[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 05-10-2017 13:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15

ZaZ

Tweakers abonnee

Wow.
Ik was inloggegevens kwijt van een betaald product die met het email van mijn werkgever is geregistreerd.
Bij het gebrek aan een ik-ben-mijn-wachtwoord-vergeten-link en een werkgever die geen idee heeft wat het wachtwoord is maar de volgende methode utigevoerd:

Ik registreer zelf een account zonder iets te kopen en maak meteen een support ticket aan.
Gelukkig in mijn geval kon ik een ticket aanmaken zonder license ID in te vullen.
Ik een verhaal typen ala "ik werk voor wergever@bedrijf.com en ik heb het wachtwoord nodig. Dus als jullie een resetlink of iets dergelijks naar zijn email willen sturen, dan stuurt hij het wel weer door naar mij en dan kan ik weer verder"

Ik dacht dat gaan ze vast niet doen, maar niet geschoten is altijd mis.

Krijg ik net een mailtje van het bedrijf zelf "Hi ZaZ! het wachtwoord van werkgever@bedrijf is blablabla"
Ik zie hier gewoon meerdere dingen die heel erg fout gaan :X

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:59
ZaZ schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:01:
Wow.
Ik was inloggegevens kwijt van een betaald product die met het email van mijn werkgever is geregistreerd.
Bij het gebrek aan een ik-ben-mijn-wachtwoord-vergeten-link en een werkgever die geen idee heeft wat het wachtwoord is maar de volgende methode utigevoerd:

Ik registreer zelf een account zonder iets te kopen en maak meteen een support ticket aan.
Gelukkig in mijn geval kon ik een ticket aanmaken zonder license ID in te vullen.
Ik een verhaal typen ala "ik werk voor wergever@bedrijf.com en ik heb het wachtwoord nodig. Dus als jullie een resetlink of iets dergelijks naar zijn email willen sturen, dan stuurt hij het wel weer door naar mij en dan kan ik weer verder"

Krijg ik net een mailtje van het bedrijf zelf "Hi ZaZ! het wachtwoord van werkgever@bedrijf is blablabla"
Wow, gewoon wow. Ik heb er geen andere woorden voor 8)7 |:( :|

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Wow.

Vraag gelijk even een hele lijst op dan als ze toch lekker bezig zijn >:)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Brakkie41 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:16:
[...]

Vraag gelijk even een hele lijst op dan als ze toch lekker bezig zijn >:)
Hier zijn vast wel wat domeinnamen te raden.
Vraag ik die ook meteen effe op.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
ZaZ schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:17:
[...]

Hier zijn vast wel wat domeinnamen te raden.
Vraag ik die ook meteen effe op.
Mijn werk staat in die lijst, maar ik heb echt nog nooit van het bedrijf gehoord.... Hmmm... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:56
Mjah valt toch ook onder de noemer van de meest gebruikte middelen om ergens binnen te komen: "social engineering", al was hier dan niet heel gek veel social voor nodig.

Beetje de niet geautomatiseerde versie van de trucage om je met tijdelijke klantenservice mailaccounts te gaan aanmelden voor allerhande clouddiensten die dat bedrijf afneemt en waar je dan toegang krijgt op basis van het domein van het mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Wow.

in de categorie Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/60/db/b7/60dbb7bc448db14313f4295d41869df3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
En wat ga je doen met deze informatie? Hier moet je natuurlijk op handelen, want het is een mega-grote datalek die in het systeem zit (dus niet sec het IT-systeem). In potentie kunnen hier hele vervelende gevolgen aan vast zitten.
.oisyn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:58:
Zo, eindelijk eens Synology C2 Cloud backup geconfigd. Fuck Code42 en hun CrashPlan.
Ik zit me ook weer te orienteren na het Amazon Drive debakel. Wat is de reden dat je voor Synology C2 bent gegaan? En wat voor plan heb je?

[ Voor 29% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-10-2017 08:57 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Komt een beetje over alsof je zegt dat ik het probleem ben in deze kwestie :o
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

En wat ga je doen met deze informatie? Hier moet je natuurlijk op handelen, want het is een mega-grote datalek die in het systeem zit (dus niet sec het IT-systeem). In potentie kunnen hier hele vervelende gevolgen aan vast zitten.
Ja, ik heb ook sterk de drang om hier actie op te ondernemen. Weet alleen nog niet helemaal hoe en gek genoeg voelt het dan ook een beetje als een naaistreek van mijn kant omdat ik wel heel vriendelijk en snel geholpen ben met waarschijnlijk enkel goede bedoelingen.
Maar op professioneel vlak kan ik dit niet zomaar voorbij laten gaan. Lastig.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
ZaZ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:40:
[...]
Komt een beetje over alsof je zegt dat ik het probleem ben in deze kwestie :o
aan de andere kant van de lijn bedoel ik uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:58:
Zo, eindelijk eens Synology C2 Cloud backup geconfigd. Fuck Code42 en hun CrashPlan.
Oeh, dat is niet duur (1 TB €59.99 /y)! :o Integreert natuurlijk netjes met de Synology apparaten, dus zou wel een betrouwbaar backup plan moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:56:
Ik zit me ook weer te orienteren na het Amazon Drive debakel. Wat is de reden dat je voor Synology C2 bent gegaan? En wat voor plan heb je?
Wat @TheNephilim hierboven zegt eigenlijk :). De voornaamste reden is het hebben van een goede Synology client. Ik was dat gepruts met de crashplan client helemaal zat, na bijna elke update moest er weer iets gedaan worden om het aan de praat te krijgen. Dus toe ze aankondigden te stoppen met de consumer versie heb ik meteen besloten om ze aan de kant te zetten. Toen ik niet lang daarna Synology's aankondiging las was ik eigenlijk meteen om :).

Verder wilde ik wel iets met versioning. Ik heb nog even naar BackBlaze zitten kijken, maar ik weet even niet meer waarom ik dat minder vond.

Ik heb plan II, vanwege de uitgebreidere retention policy en het feit dat ik waarschijnlijk over de 1 TB heen ga (ik had 1,3TB volgens CrashPlan maar die doet niet aan data deduplication en ik had mijn lokale backupfolder op mijn nas zelf ook gebackupped :P)

Hou er trouwens wel rekening mee dat er nog 21% btw bij komt. In NL althans ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Top, klinkt goed. Ik had BackBlaze ook geprobeerd maar vond het net niet lekker werken. Ga C2 ook maar proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:48
.oisyn schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:20:
[...]
Verder wilde ik wel iets met versioning. Ik heb nog even naar BackBlaze zitten kijken, maar ik weet even niet meer waarom ik dat minder vond.
Backblaze de reguliere client of de B2 variant?

Deze laatste bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Sardaukar B2. Maar die doet geen versioning volgens mij? Wel fijn dat je gewoon per GB betaalt, dat vind ik een beetje ruk aan Synolgy C2, dan moet je kiezen hoeveel TB je wilt.

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2017 11:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik weet niet of ik nou juist iets heel leuks heb gemaakt of juist iets ontzettend vies....

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
# Google Drive sheets object
document = Document(key=....knip...., credentials=credentials.json)

@document.sheet('Foo Data')
class Foo:

def __init__(self, a, b):
        self.a, self.b = a, b 

def __repr__(self):
        return "Foo(a={a}, b={b})".format(**dict(self))

if __name__ == '__main__':
   print(document.get(Foo))

Google Sheets 'Foo Data' sheet
code:
1
2
3
a; b;
Test; 123.0
Test2; 10.0

code:
1
2
3
# Output
Foo(a=Test, b=123.0)
Foo(a=Test2, b=10.0

Oftewel, mijn classes instantieren via een Google Sheets document op Google Drive....
Waarom? Omdat ik in Google Drive mijn administratie beheer en ik analyses wilde doen op mijn transacties.

Werkt wel lekker, maar het voelt niet goed. :D
.oisyn schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:48:
@Sardaukar B2. Maar die doet geen versioning volgens mij? Wel fijn dat je gewoon per GB betaalt, dat vind ik een beetje ruk aan Synolgy C2, dan moet je kiezen hoeveel TB je wilt.
https://www.backblaze.com/b2/docs/file_versions.html
Wel versioning dus.

[ Voor 17% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-10-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 18:03
Maar Backblaze is alleen beschikbaar als je Cloud Sync gebruikt en dan heb je geen versioning.
Als Backblaze zou werken via Hyper Backup dan zou je wel versioning kunnen hebben volgens mij.

Het probleem ligt dus bij de Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Inderdaad. Cloud Sync is matig. Het vreet resources en je hebt geen backup, want als je een cryptolocker over je NAS krijgt is je sync ook encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Maar Cloud Sync is toch ook niet voor backup doeleinden? Om het daarom matig te noemen is wat gek ;) Het werkt prima voor het doel wat het dient, een Cloud dienst syncen van/naar je Synology. Eventuele versioning is afhankelijk van wat de gekozen cloud-dienst levert. Ik gebruik het voor het syncen van m'n OneDrive map op m'n Synology.

De backups regel ik via Hyperbackup in combinatie met Azure. Ik betaal puur voor gebruik en zit nu op iets van €1,40/maand voor ~136 GB.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:11:
De backups regel ik via Hyperbackup in combinatie met Azure. Ik betaal puur voor gebruik en zit nu op iets van €1,40/maand voor ~136 GB.
Gebruik je dan gewoon de File/Blobstorage van Azure? Waarbij hyperbackup de versioning regelt? Want Azure backup is volgens mij redelijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Cloud schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:11:
Maar Cloud Sync is toch ook niet voor backup doeleinden? Om het daarom matig te noemen is wat gek ;) Het werkt prima voor het doel wat het dient, een Cloud dienst syncen van/naar je Synology. Eventuele versioning is afhankelijk van wat de gekozen cloud-dienst levert. Ik gebruik het voor het syncen van m'n OneDrive map op m'n Synology.

Fair enough :-)
Wel geinteresseerd in jouw Azure oplossing dan. Ik heb me rot gezocht, maar zo'n goedkope heb ik nog niet gezien. Welke heb je precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Skyaero @armageddon_2k1
Correct!

Het is niet heel moeilijk maar dit is volgende mij de guide die ik destijds gebruikt heb om het op te zetten:
https://ppolyzos.com/2016...ndows-azure-cool-storage/

Die gebruikt inderdaad de eenvoudigste storage mogelijkheid en verder de volledige mogelijkheden van Hyperbackup voor versie beheer.

edit:
Verdere info:
  • Ik heb de initiële data upload gedaan onder de trial van Azure, waarbij je een hele berg credits krijgt.
  • Ik heb inmiddels 136 GB aan data staan en daar gaat de bulk van de kosten naar toe. Ik voeg niet heel veel data per maand toe per maand, dus de incrementele updates kosten slechts centen per maand (hooguit €0,10).
  • Het mooie van Azure vs bijvoorbeeld Amazon is de snelheid van terughalen. Amazon kan daar echt super traag zijn (dagen) en dat is bij Azure gewoon vlot. Het is verder snel genoeg om met de browser van Hyperbackup een bestand terug te halen (één keer gedaan als testje :) )

[ Voor 49% gewijzigd door Cloud op 06-10-2017 15:32 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Cloud schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:24:
Het mooie van Azure vs bijvoorbeeld Amazon is de snelheid van terughalen. Amazon kan daar echt super traag zijn (dagen) en dat is bij Azure gewoon vlot.
Dat ligt maar naar net aan je retention plan. Zet je het gewoon bij infrequent of standard dan kan je het met volle snelheid downloaden, zet je het in glacier dan kan het een paar uur duren. Maar daar betaal je dan ook naar. Azure heeft naar mijn weten nog geen long term archiving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Megamind schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

Dat ligt maar naar net aan je retention plan.
Uiteraard, maar ik had het idee dat we het over de goedkoopste backup mogelijkheid hadden. Dus ging even uit van de traagste. Uiteraard kun je natuurlijk meer lappen voor meer snelheid :)
[...]
Zet je het gewoon bij infrequent of standard dan kan je het met volle snelheid downloaden, zet je het in glacier dan kan het een paar uur duren. Maar daar betaal je dan ook naar. Azure heeft naar mijn weten nog geen long term archiving.
Ik heb me er verder niet in verdiept, de blob storage was al dermate goedkoop voor mij dat ik niet mezelf nog beperkingen op zou willen leggen voor nog goedkopere opslag.

Long term archiving is nu in preview btw, het komt er dus wel aan. Azure Archive Blob Storage:
https://techcrunch.com/20...storage-option-for-azure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:48
.oisyn schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:48:
Ja, doet wel aan versioning. Je kunt gedrag instellen dat als je een bestand met dezelfde naam nogmaals opstuurt de oude versie dan bewaart blijft.

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik begin Code42 ook zat te worden. Ik had maar 1 device en de consumer versie werkte bij mij prima. Dus toen ze aankondigen te stoppen was ik uit luiheid naar de Small business variant gegaan. Je moet dan een migratie en ik draai nu dus op die small business variant maar ik word nu nog continue gespamt met mailtjes zoals dit:
It’s critical that you take action. If you don’t, your backup is at risk for deletion.

Simply click here to return to the migration tool to complete your transition and enter your preferred payment information.

If you need help, or have any questions, feel free to reply directly to this email.

Thank you,

CrashPlan for Small Business Team

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-06 18:48
Hier ook een CrashPlan gebruiker. Jaren heel tevreden en dan nu dit. Ach, dan maar iets anders. Backblaze is niet echt helder in wat ze doen en vooral hoe ze het doen. Bedankt voor de tip van Synology C2, eens kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 19-06 14:56
Heb zelf iets gefixt met de AWS CLI en een cron-job. Ik push m'n shit nu gewoon rechtreeks naar een S3 bucket. De 65GB ofzo die daar staat kost me 80 cent per maand ofzo.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11
Rutix schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:47:
Ik begin Code42 ook zat te worden. Ik had maar 1 device en de consumer versie werkte bij mij prima. Dus toen ze aankondigen te stoppen was ik uit luiheid naar de Small business variant gegaan. Je moet dan een migratie en ik draai nu dus op die small business variant maar ik word nu nog continue gespamt met mailtjes zoals dit:

[...]
Die kreeg ik vandaag ook.

Blijkbaar moest ik nog een BTW nummer invoeren en een betalingsmethode. Via de eerdere migratie wizard was dat nog niet gedaan.
Ach, het komende jaar voor 2,50 euro per maand zitten we weer een jaar goed.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm men kan klagen over de herrie van mechanische keyboards, maar ouwelullen die een cheap dun keyboardje zonder travel gebruiken als een ouderwetse ramplank maken minstens even veel herrie.
(alhoewel cheap .. wellicht niet eens voor een Apple en een ei te verkrijgen als ik het logo zo bekijk)

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 09-10-2017 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
gekkie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:47:
Hmm men kan klagen over de herrie van mechanische keyboards, maar ouwelullen die een cheap dun keyboardje zonder travel gebruiken als een ouderwetse ramplank maken minstens even veel herrie.
Meestal lopen ze dan ook gewoon met 1 vinger te hameren; ze slaan er nog net niet doorheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ThomasG schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:49:
[...]
Meestal lopen ze dan ook gewoon met 1 vinger te hameren; ze slaan er nog net niet doorheen :+
Drie vingers met zicht.

Achja nu je effectief werken niet meer ouderwetsch in kilo's kunt meten, doen we het in decibel :+

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 09-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-06 21:27
Dit heb ik nodig!! Al een week bezig met een bug die de ene run wel en de andere run niet optreed...
Maar dan wel in parallel (MPI), alleen Windows.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:01
Altijd leuk. Een van de databases crashed met een master-master conflict, terwijl de server geconfigureerd zijn dat er maar naar 1 server geschreven wordt en van 2 gelezen. AAARGH :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Megamind schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:19:
Dat ligt maar naar net aan je retention plan. Zet je het gewoon bij infrequent of standard dan kan je het met volle snelheid downloaden, zet je het in glacier dan kan het een paar uur duren. Maar daar betaal je dan ook naar. Azure heeft naar mijn weten nog geen long term archiving.
Je moet bij Glacier wel oppassen: terughalen kost naast tijd ook geld per object. Dus als je je foto's als individuele objecten op Glacier pleurt kan het terughalen een erg duur geintje worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:19:
[...]
Je moet bij Glacier wel oppassen: terughalen kost naast tijd ook geld per object. Dus als je je foto's als individuele objecten op Glacier pleurt kan het terughalen een erg duur geintje worden.
Als je ook nog moet afrekenen in bitcoins klinkt het als legale ransomware per contract >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik werk nu al dik anderhalf jaar aan hetzelfde project maar waar ik nog steeds niet achter ben is waarom de SQL exceptions in mijn unit tests in het Duits zijn. Het moet ergens in de applicatie zitten want ik heb het inmiddels op drie verschillende systemen geprobeerd maar ik kan het gewoon niet vinden :X

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23:08
Neko Koneko schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:09:
Ik werk nu al dik anderhalf jaar aan hetzelfde project maar waar ik nog steeds niet achter ben is waarom de SQL exceptions in mijn unit tests in het Duits zijn. Het moet ergens in de applicatie zitten want ik heb het inmiddels op drie verschillende systemen geprobeerd maar ik kan het gewoon niet vinden :X
Het is de database die de Duitse exception messages geeft. De database connector geeft dus impliciet de verkeerde locale door (of niets, en de database default naar german). Je zult dan de locale moeten forceren naar Engels, bij Orcale kan dat bijvoorbeeld met NLS_LANG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Neko Koneko schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:09:
Wat is er mis met Duits? oOo

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik vind Engels gewoon makkelijker :P als ik al een lading foutmeldingen over me heen krijg waarvan ik moet uitzoeken waar ze vandaan komen wil ik niet ook nog die extra vertaalslag moeten maken.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-05 11:22

ElkeBxl

Tassendraagster

Neko Koneko schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

Ik vind Engels gewoon makkelijker :P als ik al een lading foutmeldingen over me heen krijg waarvan ik moet uitzoeken waar ze vandaan komen wil ik niet ook nog die extra vertaalslag moeten maken.
Kom eens in Brussel werken, dan leer je daar wel mee omgaan en wordt het 2e natuur om constant van taal te switchen. Gelukkig gebruiken we hier geen Duits want dat kan ik niet (behalve om pintje te bestellen :+ ).

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 22:09
Hehe, 80% van de code waar ik in werk is Duits.

Het zalige als je overheidscode vanuit zwitserland overkoopt. kan ofwel frans/duits of italiaans zijn ( we hebben dus nog "geluk" gehad met de taalkeuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Haha ja, maar dan moet je niet zoals ik vervolgens opgeschreven platduits hebben als commentaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
ElkeBxl schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Kom eens in Brussel werken, dan leer je daar wel mee omgaan en wordt het 2e natuur om constant van taal te switchen. Gelukkig gebruiken we hier geen Duits want dat kan ik niet (behalve om pintje te bestellen :+ ).
"Eines pintje bitte. Und bitterballen bitte." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:21
Bier is toch een universeel woord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

jip_86 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:03:
Bier is toch een universeel woord :+
Hier niet :+ Is het al tijd voor bier trouwens? Werk vandaag van huis want er zouden lui komen om de riolering te controleren maar niemand is nog op komen dagen... Lekker dan. Dag voor niks thuis werken

[ Voor 36% gewijzigd door Swedish Clown op 12-10-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24
Bitte ein Bit!

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-06 16:00
Tarkin schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:14:
[...]

Hehe, 80% van de code waar ik in werk is Duits.

Het zalige als je overheidscode vanuit zwitserland overkoopt. kan ofwel frans/duits of italiaans zijn ( we hebben dus nog "geluk" gehad met de taalkeuze)
wenn (Foo Bar ist) { macht Dinge(); }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26

We are shaping the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merethil
Ik zag dit net in het WTF-topic voorbijkomen, iemand nog interesse in een christelijke server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 08:43
Niet te verwarren met olja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 12:04
Vandaag tegen database limieten aangelopen.
4,5 miljoen records in 1 go van table naar table kopiëren vond MySQL niet tof :9
Ach dan doen we het toch in blokken van 1 miljoen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 12-10-2017 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-05 11:22

ElkeBxl

Tassendraagster

Merethil schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:19:
Ik zag dit net in het WTF-topic voorbijkomen, iemand nog interesse in een christelijke server?
Ik heb liever satanische servers...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Klopt! Alhoewel je bij de meeste kroegen dan nog wel even moet aangeven of je pils, lager of IPA wilt want de default is hier standaard pils. “Stor Stark” is default halve litertje pils :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 09:03
SEO voordeel .. wow.. Is google pro christen of is dit niet geheel cristelijk om zo valse reclame te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
br men schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

SEO voordeel .. wow.. Is google pro christen of is dit niet geheel cristelijk om zo valse reclame te maken?
Als je via hun site zoekt heb je vast hele goeie SEO ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Merethil schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:20:
[...]

Als je via hun site zoekt heb je vast hele goeie SEO ofzo :+
Behalve op zondag, dan doet ie het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
RobertMe schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Behalve op zondag, dan doet ie het niet.
Maar dat kan je zelf bepalen! Zondag offline óf online. Wat jij wil, zolang je maar niet werkt die dag :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
Merethil schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:22:
[...]

Maar dat kan je zelf bepalen! Zondag offline óf online. Wat jij wil, zolang je maar niet werkt die dag :P
De grote vraag blijft natuurlijk: als die servers op zondag werken, hoe kunnen het dan christelijke servers zijn? })

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
100% zuivere christelijke servers
Haha .... zuiver .... het lef ... geez ...... :')

Ik las de eerste keer trouwens "analhosting" :X

[ Voor 8% gewijzigd door farlane op 12-10-2017 16:30 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Ger schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:27:
[...]

De grote vraag blijft natuurlijk: als die servers op zondag werken, hoe kunnen het dan christelijke servers zijn? })
Ze houden Satan bezig met al die satanistische websites die echt niet gehost worden bij hun hoor!
farlane schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:29:
[...]

[...]

Haha .... zuiver .... het lef ... geez ...... :')

Ik las de eerste keer trouwens "analhosting" :X
Gezuiverd met het meest pure heilig water. Is goed voor servers, moet je eens proberen! :+

Ik las "Adonis" hosting, leek me al zo onlogisch met die " Wij hosten geen Adult" :P

[ Voor 12% gewijzigd door Merethil op 12-10-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ja je moet toch wat om op te vallen in het land der webhosters. Een nieuwe niche dit! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:17

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Volgens mij is zijn de sites van het RD en het ND op zondag ook niet toegankelijk. Je krijgt een nette melding.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
TheNephilim schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

Haha, ja je moet toch wat om op te vallen in het land der webhosters. Een nieuwe niche dit! :p
En dan je servers in het goddeloze Oss hebben staan >:)

Hoop dat ze die server racks dan wel wekelijks schoonmaken met wijwater en een drupje gezegende zeep.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 16:16

DevWouter

Creator of ThenNext

kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:17:
[...]

En dan je servers in het goddeloze Oss hebben staan >:)

Hoop dat ze die server racks dan wel wekelijks schoonmaken met wijwater en een drupje gezegende zeep.
Ik ben eerder benieuwd of ze die servers dopen >:)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het is waarschijnlijk gewoon een gewone hosting provider die een aparte BV opgezet heeft voor deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Hydra schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:44:
Het is waarschijnlijk gewoon een gewone hosting provider die een aparte BV opgezet heeft voor deze markt.
Maar hebben ze dan deze servers echt gescheiden van de atheisten servers vraag ik me af? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
farlane schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:48:
Maar hebben ze dan deze servers echt gescheiden van de atheisten servers vraag ik me af? :/
Me dunkt dat je anno 2017 sowieso in een VPC zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:21
farlane schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:48:
[...]

Binnen de verschillende kerken in NL mag je ook niet bij allemaal in hetzelfde rack hangen hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Hydra schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:01:
[...]

Me dunkt dat je anno 2017 sowieso in een VPC zit?
Maar Gods' wolk is toch voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 16:16

DevWouter

Creator of ThenNext

Het mooiste is nog dat Adonai de Hebreeuwse naam is voor god. Het is dus niet eens een christelijke naam :)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

DevWouter schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:03:
Het mooiste is nog dat Adonai de Hebreeuwse naam is voor god. Het is dus niet eens een christelijke naam :)
Christendom is natuurlijk een uit de hand gelopen joodse sekte waar ze een groot deel van het heilige boek mee delen. Niet zo vreemd :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:03:
Of dat de "Lees Meer" knop mooi een 404 is, of het bestellen formulier het helemaal niet doet.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

br men schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Ervan uitgaande dat alle gristenen standaard SafeSearch aan hebben staan of een of andere betuttelbrowser gebruiken, zou het nog wel eens kunnen kloppen*. Ik heb er geen verstand van, maar het zou me niks verbazen als nabijheid van slechte content ook strafpunten geeft in SafeSearch-resultaten.

*onder de voorwaarde dat je beoogde doelgroep ook gristelijk is

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 13:08
Management heeft net meegedeeld dat we gaan verhuizen naar een nieuw pand met een fijne open kantoortuin.

:'(

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gewoon deze even bij de baas declareren: https://www.hoofdtelefoon...6/sennheiser-pxc-480.html

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Down schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:19:
Management heeft net meegedeeld dat we gaan verhuizen naar een nieuw pand met een fijne open kantoortuin.

Beter deze: http://www.liberunits.nl/voorraad/nieuwe-units/909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-06 16:00

RIP geestelijke gezondheid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26

Gecondoleerd.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 13:08
Ik heb deze al: https://www.hoofdtelefoon...m-2-0-wireless-ivory.html

Helaas zijn er genoeg momenten waarop ik niet per se zin heb om een koptelefoon op te zetten. Ik wil gewoon niet proactief actie hoeven ondernemen om de juiste voorwaarden te scheppen om mijn werk te kunnen doen. Nu zit ik met mijn team (6 personen) in een kantoortje en dat is goed te doen.

Helaas lijkt dit kantoortuingeneuzel een hardnekkige ziekte die zich alsmaar verder verspreidt. Bij StackExchange lijken ze het nog te snappen:

https://stackoverflow.blo...lieve-in-private-offices/

Maar eens voorzichtig gaan rondkijken weer..

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Down schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Helaas zijn er genoeg momenten waarop ik niet per se zin heb om een koptelefoon op te zetten. Ik wil gewoon niet proactief actie hoeven ondernemen om de juiste voorwaarden te scheppen om mijn werk te kunnen doen. Nu zit ik met mijn team (6 personen) in een kantoortje en dat is goed te doen.

Helaas lijkt dit kantoortuingeneuzel een hardnekkige ziekte die zich alsmaar verder verspreidt. Bij StackExchange lijken ze het nog te snappen:

Ik ga juist van een kantoor waar ik met twee anderen zit, naar een nieuwe baan waar ik in een kantoortuin zal zitten. Echter, het zijn slechts developers en DevOps'ers waar ik mee zal zitten in de kantoortuin, dus ben benieuwd.

Gelukkig ga ik richting een consultancy-rol daar, dus ik zal er hoogstens één dag per week zitten na de eerste twee of drie maanden. Ben benieuwd hoe die eerste paar maanden me zullen bevallen echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Down schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

En wat zei het management toen jij dit aanstipte in het vragenrondje na de aankondiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:31
Defector schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

En wat zei het management toen jij dit aanstipte in het vragenrondje na de aankondiging?
De vraag is inderdaad waarom er gekozen is voor een kantoortuin. Heb jaren in een heel open kantoor gezeten en ik had er zelf weinig moeite mee. Wat wel opvalt dat het met name de techneuten zijn die niet in een kantoortuin willen werken.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Het is hier ook al een hele dag precies een kroeg. Om ter luidst lachen/hoesten/roepen/...

Echt niet bevorderlijk om te programmeren.
wackmaniac schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:55:
[...]

De vraag is inderdaad waarom er gekozen is voor een kantoortuin. Heb jaren in een heel open kantoor gezeten en ik had er zelf weinig moeite mee. Wat wel opvalt dat het met name de techneuten zijn die niet in een kantoortuin willen werken.
Misschien omdat zulke zaken gewoon heel storend zijn voor denkwerk? Als het werk is waarbij je én kan babbelen en je werk doen,dan zijn zo'n open werktuinen de bom! Als je echter veel denkwerk en concentratie nodig hebt niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:31
Tarkin schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:00:
Misschien omdat zulke zaken gewoon heel storend zijn voor denkwerk? Als het werk is waarbij je én kan babbelen en je werk doen,dan zijn zo'n open werktuinen de bom! Als je echter veel denkwerk en concentratie nodig hebt niet zo
Het is natuurlijk niet zo dat alleen techneuten hoeven na te denken :) Mijn eigen ervaring met, ik geef toe dat het niet echt een kantoortuin is, met een open kantoorruimte is dat het veel meer uitnodigt tot pair programming en kort overleg. Dat neemt niet weg dat sommige mensen zich moeilijk kunnen concentreren met omgevingsgeluid en dat een bedrijf hier over na moeten denken bij een dergelijke beslissing. Maar bekijk het ook vanaf de andere kant; bij welk percentage "negatieve geluiden" zou jij als directeur een beslissing laten veranderen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
wackmaniac schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:15:
[...]

Het is natuurlijk niet zo dat alleen techneuten hoeven na te denken :) Mijn eigen ervaring met, ik geef toe dat het niet echt een kantoortuin is, met een open kantoorruimte is dat het veel meer uitnodigt tot pair programming en kort overleg. Dat neemt niet weg dat sommige mensen zich moeilijk kunnen concentreren met omgevingsgeluid en dat een bedrijf hier over na moeten denken bij een dergelijke beslissing. Maar bekijk het ook vanaf de andere kant; bij welk percentage "negatieve geluiden" zou jij als directeur een beslissing laten veranderen?
Om aan pair programming te doen heb ik niet meer nodig dan het team. Bestaat uit max 10 personen. En dan kan je nog hebben dat iemand zodanig luid is dat het concentreren lastig is.
Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.