Het laad zelfs niet bij mijDamic schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:58:
[...]
Werkt redelijk maar er zit natuurlijk vertraging op als je alles elke keer moet ophalen in de plats van alles in cache te plaatsen
Javascript error.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het laad zelfs niet bij mijDamic schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:58:
[...]
Werkt redelijk maar er zit natuurlijk vertraging op als je alles elke keer moet ophalen in de plats van alles in cache te plaatsen
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Huh? Hoe is data ophalen van een api anders dan complete pagina's ophalen? Beiden kun je praktisch niet cachen in een mijn-omgeving.Damic schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:58:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 28-09-2017 23:06 ]
We are shaping the future
Volgens mij is de data in een mijn-omgeving zo goed als statisch, die cache moet alleen geüpdatet worden als de klant een nieuw abo afsluit of wegdoet, nu heb ik het nog maar over het dynamisch "menu". De pagina's met de verbruiks data zelf mag natuurlijk JIT zijn.Bosmonster schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:04:
[...]
Huh? Hoe is data ophalen van een api anders dan complete pagina's ophalen? Beiden kun je praktisch niet cachen in een mijn-omgeving.
Probleem zit hem niet in Angular lijkt me (ook al ben ik daar geen fan van), maar in crappy implementatie of trage backend.
Positievere noot: Twitch.tv is volledig herbouwd in React.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
You are kidding right?Alex) schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:52:
Maar waarom? Wat is er mis met oldschool HTML en Javascript?
Ja, wat is er mis met web 1.0 ?Tarkin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:51:
[...]
You are kidding right?
Dat is zowat hetzelfde als zeggen waarom al die nieuwigheden, wat is er mis met web 1.0?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Het is html en JavaScript... Misschien alleen wat meer dan wenselijkAlex) schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:52:
Dat is zo ouderwets man. Je weet toch ook wel dat frontenders elke week van framework moeten wisselen?Alex) schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:52:
[ Voor 4% gewijzigd door Swedish Clown op 29-09-2017 08:50 . Reden: Vergeten weg te rennen ]
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Ik ben bloedserieus. En dat is precies wat ik zeg.Tarkin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:51:
[...]
You are kidding right?
Dat is zowat hetzelfde als zeggen waarom al die nieuwigheden, wat is er mis met web 1.0?
We are shaping the future
In plaats van animated gifjes hebben we nu beeldvullende niets zeggende achtergrond filmpjes die je cpu cycles op eten. Lang leve de vooruitgang ! (oja en dit is eigenlijk al +/- web 1.3)Tarkin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:11:
[...]
http://www.taxipoll.nl/ nietsMaar laat ons zeggen dat dit al helemaal de standaard niet meer is
[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 29-09-2017 10:19 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Die website is zo 1.0 dat mijn browser de midi probeert te downloaden ipv af te spelengekkie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:16:
[...]
In plaats van animated gifjes hebben we nu beeldvullende niets zeggende achtergrond filmpjes die je cpu cycles op eten. Lang leve de vooruitgang ! (oja en dit is eigenlijk al +/- web 1.3)
En nog een oja .. geen enkele error in m'n error console en het laad nog lekker vlot ook.
Ik gebruik noscript, waarbij standaard alles wordt geblokkeerd, tenzij ik het expliciet whitelist. Het is verbazend hoeveel statische website alleen een wit scherm geven, omdat ze javascript niet mogen uitvoeren.OkkE schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:27:
Voor sommige WebApps (bijv. Google Docs) geven al die nieuwe technologieën natuurlijk wel meer features en gebruikersgemak, maar voor de meeste website is het totaal onnodig en IMHO zelfs een achteruitgang. Doe mij maar een Web1.0 (lees puur HTML/CSS) website. Eventueel met een beetje progressive enhancement d.m.v. JS. Maar van die React/Angular “app”-websites, die een groot deel van de tijd helemaal niks doen als je op een beetje onbetrouwbare en/of langzame verbinding zit, mogen van mij allemaal van het internet verdwijnen. Maar goed, ik bouw het wel hoor, als de klant er om vraagt.
Lekker op de bank
Maar indertijd was er wel enorm veel geklaag dat de websites niet responsive genoeg waren op bv smartphones. Zelfs hier op tweakers heeft het lang geduurd eer de site daar goed mee overweg kon.Skyaero schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:47:
[...]
Waren er maar meer websites als taxipoll. Een beetje CSS tweaken en je kunt er best wat leuks van maken (oke, de midi mag weg). Op dit moment zo'n 150 kB aan data. Bekijk dan eens de NS website: 3 MB aan data, waarvan 2 MB aan javascript bestanden. Mijn low-end reislaptopje heeft gewoon moeite met het laden van die site.
Responsive is vooral een CSS probleem ipv een JS probleem. Of bedoel je een CSS framework zoals bootstrap?Tarkin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:46:
[...]
Maar indertijd was er wel enorm veel geklaag dat de websites niet responsive genoeg waren op bv smartphones. Zelfs hier op tweakers heeft het lang geduurd eer de site daar goed mee overweg kon.
De simpele web 1.0 sites gaan geen aparte site maken voor en gsm/smartphone, tablet, pc, laptop, een of ander IOT ding...
Daar zijn de nieuwerwetse frameworks dan veel beter op voorzien mi
Zou ook nog kunnen duiden op "de pagina constant opnieuw moeten herladen" t.o.v. hoe een native app bijvoorbeeld werkt.alwinuzz schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:01:
[...]
Responsive is vooral een CSS probleem ipv een JS probleem. Of bedoel je een CSS framework zoals bootstrap?
[ Voor 4% gewijzigd door Merethil op 29-09-2017 13:05 ]
En het mooie is dat HTML sinds dag 1 responsive wasTarkin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:46:
[...]
Maar indertijd was er wel enorm veel geklaag dat de websites niet responsive genoeg waren op bv smartphones. Zelfs hier op tweakers heeft het lang geduurd eer de site daar goed mee overweg kon.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Jolly .. vere van "ideal" dus .. plugins die zelf in je DB gaan roeren .. met de oer oude: mysql_really_really_really_escapce_toch?_ahhh_please?_vandaag_wel_toch?__tis_bijna_weekend!()PHP Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_connect()
[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 29-09-2017 14:12 ]
Als het echt abandonware is kun je een shim gebruiken.gekkie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:08:
Hmmppffrrrr grmbl .. denk je dat je eens lekker niet state of the art bezig bent door een onbeduidend shopje eens naar php7 te knallen .. iets met de vaart der volkeren ... crasht je ideal plugin ..
[...]
Jolly .. vere van "ideal" dus .. plugins die zelf in je DB gaan roeren .. met de oer oude: mysql_really_really_really_escapce_toch?_ahhh_please?_vandaag_wel_toch?__tis_bijna_weekend!()
en waar uiteraard geen update van is.
Als je alleen HTML/CSS gebruikt en een beetje weet wat je doet*, dat is zo'n website prima responsive en heb je geen aparte phone/tablet versies nodig. Juist door een paar MB aan Javascript te gebruiken sluit je allemaal low-end en IoT apparaten uit, en dan dus iedereen met een instabiele internet verbinding...Tarkin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:46:
[...]
De simpele web 1.0 sites gaan geen aparte site maken voor en gsm/smartphone, tablet, pc, laptop, een of ander IOT ding...
Daar zijn de nieuwerwetse frameworks dan veel beter op voorzien mi
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Maar de mooiste vind ik deze altijd.OkkE schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:30:
[...]
Als je alleen HTML/CSS gebruikt en een beetje weet wat je doet*, dat is zo'n website prima responsive en heb je geen aparte phone/tablet versies nodig. Juist door een paar MB aan Javascript te gebruiken sluit je allemaal low-end en IoT apparaten uit, en dan dus iedereen met een instabiele internet verbinding...
*) Over het algemeen is de juiste <meta> en geen harde pixel waardes gebruiken al voldoende.
1
2
3
4
| <div class="my-container"> <div style="display: inline-block; width: 50%">A</div> <div style="display: inline-block; width: 50%">B</div> </div> |
1
2
3
| <div class="my-container"> <div style="display: inline-block; width: 50%">A</div><div style="display: inline-block; width: 50%">B</div> </div> |
[ Voor 3% gewijzigd door DevWouter op 29-09-2017 15:15 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Waarom zou je erop wachten? Flexbox is al prima te gebruiken!DevWouter schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:14:
[...]
Maar de mooiste vind ik deze altijd.
A en B staan onder elkaar (https://codepen.io/anon/pen/boRWJV)
HTML:
1 2 3 4 <div class="my-container"> <div style="display: inline-block; width: 50%">A</div> <div style="display: inline-block; width: 50%">B</div> </div>
A en B staan op 1 regel (https://codepen.io/anon/pen/VMWbRq)
HTML:
1 2 3 <div class="my-container"> <div style="display: inline-block; width: 50%">A</div><div style="display: inline-block; width: 50%">B</div> </div>
Ik kan niet wachten op css-flex en css-grid
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Het was flexbox, tegenwoordig heet het flexRem schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:32:
[...]
Waarom zou je erop wachten? Flexbox is al prima te gebruiken!
Waar haal je dat vandaan?DevWouter schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:03:
[...]
Het was flexbox, tegenwoordig heet het flex![]()
Er zijn namelijk een paar iteraties geweest
Of ga je op safari ? .. genoeg enge bug-oh-beestjes in diep donkerlicht AfrikaRem schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:06:
[...]
Waar haal je dat vandaan?
De spec (https://drafts.csswg.org/css-flexbox-1/#flex-property) heeft het nog steeds over 'CSS Flexible Box Layout' voor zover ik weet.![]()
Maargoed, poteto potato. Waarom kon je nog geen flexbox gebruiken? legacy IE support?
helemaal geen last van gehad, toch al behoorlijk wat flexbox draaien. Meerdere collega's met mac's hier.gekkie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:17:
[...]
Of ga je op safari ? .. genoeg enge bug-oh-beestjes in diep donkerlicht Afrika
De specificatie is drie keer aangepast (een mooi overzicht is te vinden op https://css-tricks.com/old-flexbox-and-new-flexbox/ artikel is van 2012) en toen de tijd moest je helaas nog rekening houden met IE8 en IE9. Vandaar dat ik het "flex" noem en niet "flexbox".Rem schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:06:
[...]
Waar haal je dat vandaan?
De spec (https://drafts.csswg.org/css-flexbox-1/#flex-property) heeft het nog steeds over 'CSS Flexible Box Layout' voor zover ik weet.![]()
Maargoed, poteto potato. Waarom kon je nog geen flexbox gebruiken? legacy IE support?
In meerdere lagen flex dus .. achja past wel bij html5 .. versies zijn iets uit een vorig millenium.DevWouter schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:26:
[...]
De specificatie is drie keer aangepast
[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 29-09-2017 16:35 ]
Hey vfriend hoe est afgelopen?ZaZ schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:54:
Pff af en toe krijg je een punthoofd van de enterprisewereld.
Ik spot een alarm wat al tijden faalt en zie dat een prd-server nog ongeveer 24 uur heeft voordat ie down zal gaan.
Dus eerste prio is de boel redden en dan kijken we wel wat de oorzaak is. Als je het aanpaakt 'zoals het hoort' dan gebeurt er namelijk niets, dan klapt de boel en dan zijn 3 partijen weken lang naar elkaar aan het wijzen. Been there, done that, got the t-shirt
Enfin, ik zoek de korte lijntjes op met de melding dat prd (bij wijze van spreken) in de brand staat en of ze eerst willen blussen. "Nee hoor. Het is PRD en daar mag je niet zomaar aankomen"
Luister vriend, als je niets doet dan is er geen PRD meer straks.
Benieuwd hoe dit nou allemaal weer af gaat lopen.
Gelukkig zag iemand het groter belang en heeft een actie uitgevoerd.
Lekker op de bank
In mijn ervaring met Enterprise is het meer dat de chirurg alleen maar even toestemming van zijn baas diens baas diens financiële afdeling diens baas diens dienstdoende teamleider wiens achterneef zijn kleinzoon te hebben.ZaZ schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 03:00:
[...]
Je zou namelijk in de wereld waarin ik werk een parallel kunnen trekken met de volgende situatie:
Je staat te wachten voor het stoplicht en ineens steekt iemand over tijdens rood.
Die wordt geschept door een auto en licht bloedend op straat.
'Gelukkig' heb je 2 chirurgen als medestanders.
Helaas! Eentje heeft geen dienst, dus die valt af.
De ander ziet wel een slagaderlijke bloeding, maar deze betreft het been. Tourniquet aanbrengen zou waarschijnlijk wel gaan werken maar de chirurg in kwestie is alleen gekwalificeerd in armen, dus besluit de patient dood te laten bloeden.
*LigtZaZ schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 03:00
Je zou namelijk in de wereld waarin ik werk een parallel kunnen trekken met de volgende situatie:
Je staat te wachten voor het stoplicht en ineens steekt iemand over tijdens rood.
Die wordt geschept door een auto en licht bloedend op straat.
'Gelukkig' heb je 2 chirurgen als medestanders.
Helaas! Eentje heeft geen dienst, dus die valt af.
De ander ziet wel een slagaderlijke bloeding, maar deze betreft het been. Tourniquet aanbrengen zou waarschijnlijk wel gaan werken maar de chirurg in kwestie is alleen gekwalificeerd in armen, dus besluit de patient dood te laten bloeden.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 22% gewijzigd door TheNephilim op 02-10-2017 09:42 ]
Dan ben je eigenlijk wel benieuwd waarom je str_rot13 gebruikt in je codeTheNephilim schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:38:
Foi, de mailtjes op de maandagmorgen
PHP Warning: str_rot13() has been disabled for security reasons ...
In dit geval om e-mailadressen weer te geven op de website. Een stukje JavaScript decode ze weer terug. Niet waterdicht hoor, maar beter dan niets denk ik maarThomasG schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
Dan ben je eigenlijk wel benieuwd waarom je str_rot13 gebruikt in je code
Da's balen. Nu moet de code helemaal worden omgegooid om het betere ROT14 te implementeren.TheNephilim schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:38:
Foi, de mailtjes op de maandagmorgen
PHP Warning: str_rot13() has been disabled for security reasons ...
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Het is dus wel precies dat, om te voorkomen dat mensen het gaan gebruiken als encryptie. Iets anders kan ik me niet voorstellen. Waarom zo'n functie eigenlijk bestaat in de standaard library is mij een raadsel.Harrie_ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:54:
Domme vraag misschien; wat is precies de security vulnerability van str_rot13? Het enige wat ik verzonnen krijg is dat mensen het daadwerkelijk gaan gebruiken om gevoelige data (passwords) te gaan 'encrypten', maar dat is eerder verkeerd gebruik dan een echt lek.
Precies mijn punt. Dan kun je net zo goed base64 en weet ik wat allemaal uit gaan zetten omdat 'hackers' vaak hun 'pakketjes' verpakken in deze formats.Harrie_ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:54:
Domme vraag misschien; wat is precies de security vulnerability van str_rot13? Het enige wat ik verzonnen krijg is dat mensen het daadwerkelijk gaan gebruiken om gevoelige data (passwords) te gaan 'encrypten', maar dat is eerder verkeerd gebruik dan een echt lek.
Het grote verschil is dat base64 wel degelijk een nut heeft, waar ik mij geen goed gebruik van ROT13 kan voorstellen.TheNephilim schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:18:
[...]
Precies mijn punt. Dan kun je net zo goed base64 en weet ik wat allemaal uit gaan zetten omdat 'hackers' vaak hun 'pakketjes' verpakken in deze formats.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Sorry, wat duiding?.oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:01:
Ai zo te horen zijn de Spanjaarden nu ook NL weer aan het terugclaimen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Steam: Ryada.
Zucht. Is die zinloze "grap" echt nog niet dood?.oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:57:
Mja, maar dat geldt natuurlijk voor heel PHP
*badum tss*
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee die gaat pas dood als we in 2037 aanbeland zijn bij PHP versie 11 en de taal is 100% strict.Firesphere schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:15:
[...]
Zucht. Is die zinloze "grap" echt nog niet dood?
Spoilers, mogelijk kwetsende teksten, oplossingen van raadsels, enzovoort zonder afhankelijk te zijn van markup.Marcj schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:19:
[...]
Het grote verschil is dat base64 wel degelijk een nut heeft, waar ik mij geen goed gebruik van ROT13 kan voorstellen.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Je hebt dan altijd JavaScript nodig om het de decoden wanneer de gebruiker dit wil. Dan kun je het net zo goed in een hidden field laden of via Ajax of iets dergelijks. En dan zijn er nog zoveel andere encoding technieken als bas64. ROT13 is gewoon stomkenneth schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:36:
[...]
Spoilers, mogelijk kwetsende teksten, oplossingen van raadsels, enzovoort zonder afhankelijk te zijn van markup.
Denk even verder dan websitesMarcj schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Je hebt dan altijd JavaScript nodig om het de decoden wanneer de gebruiker dit wil. Dan kun je het net zo goed in een hidden field laden of via Ajax of iets dergelijks. En dan zijn er nog zoveel andere encoding technieken als bas64. ROT13 is gewoon stom
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Jep, plus het feit dat PHP-devvers totaal geen smaak hebben en hun ziel gitzwart isRyada schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:37:
Elke taal heeft goede en slechte punten. Ik krijg ook genoeg gezeur van mensen over mij heen omdat ik graag in C# programmeer, en ik persoonlijk vind PHP niet geweldig (inconsistentie en andere rare dingen vergeleken met C#).
Maar het is net als met een spelletje de 1 vind CoD leuk de andere Battlefield en weer een ander speelt graag WoW en ze zullen altijd de andere die naar hun mening het slechtste is als grapje gebruiken.
PHP heeft daarbij ook nogal een slechte naam ivm hoe de taal is opgezet en hop je hebt het schaap wat dood getrapt word door de hele community genaamd PHP.
Lekker op de bank
Pas als we ook stoppen met zo nu en dan over toetsenborden te praten.Firesphere schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:15:
[...]
Zucht. Is die zinloze "grap" echt nog niet dood?
Deal..oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:15:
[...]
Pas als we ook stoppen met zo nu en dan over toetsenborden te praten.
Volgende keer neem ik een boete-clausule op....oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:22:
Heeft iemand al een waardige opvolger van de Logitech UltraX gevonden?
Ik sta juist bekend om mijn goede smaak, dat laatste is dan wel weer waarZaZ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:11:
[...]
Jep, plus het feit dat PHP-devvers totaal geen smaak hebben en hun ziel gitzwart is
vast wel, er is denk ik wel iets met hele lawaaierige switches waar menig as/400 overlevende niet over uitgepraat kan raken. De vraag is dan alleen, welke kleur moeten die switches nu precies hebben voor de beste lawaai/performance curve..oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:22:
Driving a cadillac in a fool's parade.
Maar dan is het per definitie al geen waardige opvolger van de scissor switches in de UltraX, met zeer korte travel en weinig lawaaikwaakvaak_v2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:49:
[...]
vast wel, er is denk ik wel iets met hele lawaaierige switches waar menig as/400 overlevende niet over uitgepraat kan raken.
Dat is wat jij en ik vinden, maar de keyboard ridders denken daar weer heel anders over...oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:50:
[...]
Maar dan is het per definitie al geen waardige opvolger van de scissor switches in de UltraX, met zeer korte travel en weinig lawaai
Niets gevonden bij Das Keyboard of bij WASD ?.oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:50:
[...]
Maar dan is het per definitie al geen waardige opvolger van de scissor switches in de UltraX, met zeer korte travel en weinig lawaai
https://fgheysels.github.io/
Na lang zoeken ben ik bij een das keyboard uitgekomen, weet niet welk model, die met de volume control..oisyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:22:
Een das keyboard maakt net zoveel lawaai als een softswitch keyboard.kwaakvaak_v2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:11:
wat zei ik over de mechanische keyboard liefhebbers
Dat is de das keyboard 4, en qua opvolger: daarmee kan je iedereen die weer over php begint te zeuren de kop inslaan en daarna lekker verder werken, stevig plankjeMegamind schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:11:
[...]
Na lang zoeken ben ik bij een das keyboard uitgekomen, weet niet welk model, die met de volume control.
Ik ben soort van blij dat je mijn vooroordeel bevestigd ;-)Megamind schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:15:
[...]
Een das keyboard maakt net zoveel lawaai als een softswitch keyboard.
Jij bent machinist van TGV?Brakkie41 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:46:
Vanavond op weg naar ons kikkerlandjeEven paar dagen familie en vrienden rondje doen. Na de laatste paar weken constant met 180km per uur op het werk te hebben gezeten, heel hard toe aan even paar dagen “rust”
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Lekker op de bank
<bijdehand>
Spreekwoordelijk "Going at 180mph"
En in die spreekwoordelijke wereld zijn km/h en mph gelijk?
Lekker op de bank
[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 04-10-2017 14:27 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
[ Voor 9% gewijzigd door Ryada op 04-10-2017 14:27 ]
En wat heb ik daaraan als gebruiker? De placeholders kloppen nooit met de content, dus de pagina of view blijft toch heen en weer springen als de daadwerkelijke content binnenkomt.Ryada schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:26:
Voordeel aan de placeholders is dat de UI al opgebouwt is voordat de data komt en het alleen nog maar erin dumpen van de data is.
WiFi is inherent traag en heeft hoge latency, daar moet je als ontwikkelaar gewoon rekening mee houden. Zelfs op m'n 100+ Mbit wireless netwerk thuis heb ik last van klapperende websites en apps, omdat async zo hip is en we elkaar zo graag kopiëren.En dat het zeker ivm API's beter is om de website eerder te laten zien dan data omdat mensen nou niet echt willen wachten op een website die 2 seconden moet laden omdat hun een 10kb/s verbinding hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 04-10-2017 16:22 ]
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Dat is het werkelijke probleem. Een goeie responsive site die asynchroon zooi inlaadt geeft als het goed is een betere user experience. Je kunt namelijk prio geven aan content boven de fold i.p.v. te wachten tot de hele site is ingeladen.CodeCaster schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:21:
Ik word vooral moe van de tendens dat het normaal is dat een API-call meer dan een halve seconde mag duren. Het voelt voor mij aan als "We weten dat onze API traag is en dat WiFi zuigt. Hier, een placeholder waar niets in staat. Oh, nu is 'ie weg. Oh, nu heb je wel content, veel leesplezier!".
https://niels.nu
Maar waarom dan? Waarom laad je de data niet gewoon synchroon in? Is aangetoond dat gebruikers ook echt blij worden van die nietszeggende placeholders, enkel en alleen omdat de UI iets minder verspringt tijdens het laden? Of heeft een Facebook-designer daar een blog over gepost en kopiëren alle designers alles wat de grote jongens doen, ook al is het niet op hen van toepassing?alienfruit schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:30:
Ik gebruik placeholders in mijn ontwerpen is om te laten zien dat er data wordt geladen en om te zorgen dat de UI niet veel verspringt als het laden is afgerond
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 04-10-2017 14:41 ]
Dat zijn skeleton screens, vervanging voor de spinner. Dan kan je je alvast mentaal op voorbereiden wat je ongeveer gaat zien in plaats van naar een spinner zit te kijkenCodeCaster schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:21:
Ik heb al eerder mijn gal gespuwd over asynchroon inladen van dingen op sites en tegenwoordig ook in apps.
Ik word horendol van throbbers of spinners. Ik word nog doller van die placeholders.
Ik word vooral moe van de tendens dat het normaal is dat een API-call meer dan een halve seconde mag duren. Het voelt voor mij aan als "We weten dat onze API traag is en dat WiFi zuigt. Hier, een placeholder waar niets in staat. Oh, nu is 'ie weg. Oh, nu heb je wel content, veel leesplezier!".
Ik heb het dus over deze dingen, op Facebook:
[afbeelding]
In Confluence:
[afbeelding]
Ook in Google Maps-app op Android:
[afbeelding]
Echt een verschrikkelijke UX. Wie heeft die ongein bedacht, en hoe roei ik het uit?
Dat placeholders niet met content kloppen is niet het probleem van async dat is het probleem met de implementatie ervan, en daar kan het fenomeen async niks aan veranderen.CodeCaster schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:29:
[...]
En wat heb ik daaraan als gebruiker? De placeholders kloppen nooit met de content, dus de pagina of view blijft toch heen en weer springen als de daadwerkelijke content binnenkomt.
[...]
WiFi is inherent traag en heeft hoge latency, daar moet je als ontwikkelaar gewoon rekening mee houden. Zelfs op m'n 100+ Mbit wireless netwerk thuis heb ik last van klapperende websites en apps, omdat async zo hip is en we elkaar zo graag kopiëren.
Het zou wat zijn als dat hier op Tweakers wordt ingevoerd. Klik een topic aan? Prima, hier heb je een lijst met lege posts met witte avatars. Een seconde of twee, drie later komt de data binnen en worden de placeholders vervangen door de daadwerkelijke posts.
Als bouwer of ontwerper ben je waarschijnlijk onzettend trots op de coole feature, maar als gebruiker is het een ramp.
Als ik klik, en de pagina laadt, wil ik content zien. Geen spinner, geen nietszeggende placeholders. Liever wachten dan meteen iets zien dat geen inhoudt heeft.
Wachten op iets wat niet nuttig is is sowieso onzinnig, typisch gevalletje hang op klik weg.Ryada schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:47:
[...]
... zal wat wezen als ik synchroon ga wachten op plaatjes waardoor ik een half uur moet wachten om bij nuttige info te komen ...
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Fair enough, maarja ik werk niet met websites (vind het afschuwlijk om te doen, heb het een paar keer gedaan maar nee dankje xD ) Maar als ik bijv een IO operatie synchroon doe in een C# console app dan zal de ui wel degelijk vastlopen. Zodra de IO operatie klaar is draait hij wel gewoon verder maar als het te lang duurt gaat windows een beetje vervelend doen met dat hij 'vast liep'.farlane schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:00:
[...]
Wachten op iets wat niet nuttig is is sowieso onzinnig, typisch gevalletje hang op klik weg.
Overigens is synchroon laden niet hetzelfde als vastlopen: het ligt voor de hand om het ophalen van een site in een background thread te doen.
Omdat het vriendelijk oogt en lijkt sneller of vloeiender op deze manier. Je krijgt alvast een gevoel wat voor gegevens er worden geladen en waar. Visueel ziet het er beter uit dan een progress indicator. Eigenlijk heb ik deze klachten nog niet eerder gehoord bij de 50 medewerkers van een multinational die ik de laatste maanden over de hele wereld heb ondervraagd tijdens het testen van de ontwerpen...CodeCaster schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:33:
Maar waarom dan? Waarom laad je de data niet gewoon synchroon in? Is aangetoond dat gebruikers ook echt blij worden van die nietszeggende placeholders, enkel en alleen omdat de UI iets minder verspringt tijdens het laden? Of heeft een Facebook-designer daar een blog over gepost en kopiëren alle designers alles wat de grote jongens doen, ook al is het niet op hen van toepassing?
Ik kan het alleen maar met CodeCaster eens zijn, je hebt er geen reet aan. Je probeert alleen te verbergen dat je site irritant traag is.alienfruit schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:30:
[...]
Omdat het vriendelijk oogt en lijkt sneller of vloeiender op deze manier. Je krijgt alvast een gevoel wat voor gegevens er worden geladen en waar. Visueel ziet het er beter uit dan een progress indicator.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Waarna je erachter komt dat na het opnieuw laden van de pagina waar je naartoe teruggaat, je hele tijdlijn verschoven is want de volgorde is volledig willekeurig. Ik kijk niet naar jou hoor, Facebook...incaz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:12:
Pagina laadt traag -> eindelijk content -> 'hee, interessant artikel, click' -> 'OH NEE, een advertentie die net op dat moment ingeladen wordt, nou ga ik naar #waardelozekutsite, terug, TERUG!' -> pagina moet weer opnieuw worden opgebouwd want dynamische content zit niet atijd in je cache...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Heel herkenbaar! LinkedIn heeft dat ook: wat een trage brakke slecht in elkaar gezet wanding is datCodeCaster schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:21:
Ik heb al eerder mijn gal gespuwd over asynchroon inladen van dingen op sites en tegenwoordig ook in apps.
Ik word horendol van throbbers of spinners. Ik word nog doller van die placeholders.
Ik heb het dus over deze dingen, op Facebook:
[afbeelding]
In Confluence:
[afbeelding]
Ook in Google Maps-app op Android:
[afbeelding]
Echt een verschrikkelijke UX. Wie heeft die ongein bedacht, en hoe roei ik het uit?
We Are Borg schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:57:
[...]
Heel herkenbaar! LinkedIn heeft dat ook: wat een trage brakke slecht in elkaar gezet wanding is dat
Exact expert nodig?
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Komt idd hier op neer, het is meer de implementatie dan de techniek opzich.qless schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:09:
Probleem is dus niet async laden, maar
- placeholders die niet hetzelfde formaat hebben als de content (vooral makkelijk bij images)
- takke trage sites met veel te veel JS en teveel externe bronnen/scripts/reclame
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq