De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:39

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Merethil schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:48:
[...]

Eigenlijk is er maar weinig reden waarom je nog een vaste pc zou gebruiken ipv een laptop, de meeste laptops kunnen prima 2+ schermen aansturen en zo zwaar is de meeste doorsnee-development (app-development, webdevelopment, database-spul etc) nou ook weer niet. Als je nou games maakt, of constant loopt te compilen in C/C++ etc, dan snap ik dat je een zwaar uitgeruste PC wilt hebben.
Toch werk ik 10x zo graag op mijn eigen PC dan op mijn laptop. Het is niet de minste laptop (XPS 15, de laatste voordat ze dunne randen kregen) met een i7, 512GB SSD en 16GB RAM, maar toch merk ik dat zaken als Lightroom/Photoshop/Premiere een stuk trager draaien, en ook VS oid starten net wat langer duurt. Ook draai ik op mn PC erg makkelijk een paar VMs, waar mijn laptop dan toch al RAM tekort begint te komen.
Maargoed, ik heb dan ook geen devserver voor dergelijke taken :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik weet niet wat voor VM's jij draait maar met 16GB is een paar VM's starten normaal gesproken echt geen probleem..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Heb je hier niet het probleem dat je je interne videokaart gebruikt die zelf mogelijk al trager is en beperkt GB ram krijgt toegewezen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Creepy schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:06:
Ik weet niet wat voor VM's jij draait maar met 16GB is een paar VM's starten normaal gesproken echt geen probleem..
Windows VMs gebruiken een stuk meer RAM ;) Maar in de praktijk draai ik ook nauwelijks VMs op mijn laptop, vooral omdat ik die toch wel op mn PC draai en er dan van de batterij echt niets meer overblijft.
Onbekend schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:10:
Heb je hier niet het probleem dat je je interne videokaart gebruikt die zelf mogelijk al trager is en beperkt GB ram krijgt toegewezen?
Nee. Zit een GTX750M in. Maar vergeleken bij een desktop GTX970 is die gewoon echt best traag :P
Gaat om deze: pricewatch: Dell XPS 15 (9530-6461)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

F.West98 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:32:
[...]

Windows VMs gebruiken een stuk meer RAM ;) Maar in de praktijk draai ik ook nauwelijks VMs op mijn laptop, vooral omdat ik die toch wel op mn PC draai en er dan van de batterij echt niets meer overblijft.

[...]

Nee. Zit een GTX750M in. Maar vergeleken bij een desktop GTX970 is die gewoon echt best traag :P
Gaat om deze: pricewatch: Dell XPS 15 (9530-6461)
Ik heb even gekeken en die videochip krijgt max. 2GB. ( http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-xps-15-2015 en https://www.amazon.com/De...sor-Windows/dp/B00XQXZCGA )

En je hebt natuurlijk alle accu-en energiebesparingsfuncties al uitgezet op de laptop?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Onbekend schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:39:
[...]

Ik heb even gekeken en die videochip krijg max. 2GB. ( http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-xps-15-2015 en https://www.amazon.com/De...sor-Windows/dp/B00XQXZCGA )

En je hebt natuurlijk alle accu-en energiebesparingsfuncties al uitgezet op de laptop?
Aha dat kan e.e.a. verklaren. Nu is 16GB niet enorm weinig, maar als je zowel VS (+plugins) en Android Studio open hebt en dan een VM (voor Android) wil starten gaat het wel hard. Nu kan je beargumenteren dat ik niet zo veel open moet hebben, en daar ben ik het volledig met je eens :+ Maar soms moet ik shit in de API veranderen/fixen omdat blijkt dat ik iets specifieks wil in de app waar ik nog niet aan gedacht heb.
Maar gewoon in general voelt die laptop 'traag' omdat mijn PC sneller voelt, dus dan is het imo logisch dat ik liever op mijn PC werk.
En ja alle besparingsopties zijn uit, tenzij ik op batterij werk. En nu is het niet toevallig dat ik heel vaak als ik op mn laptop zwaar werk doe, ik ook op batterij werk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb zelf een MacBook Pro van begin 2013 (topmodel die je toen in de winkel kon kopen) en eigenlijk is hij nog snel genoeg. Ik draai enkele docker containers en VM voor Windows omdat ik de Citrix en SAPGui niet op mijn macOS wil hebben. Verder snel genoeg. Enigste probleem wat ik heb is dat de glanslaag van mijn scherm weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:58:
[...]

Aha dat kan e.e.a. verklaren. Nu is 16GB niet enorm weinig, maar als je zowel VS (+plugins) en Android Studio open hebt en dan een VM (voor Android) wil starten gaat het wel hard. Nu kan je beargumenteren dat ik niet zo veel open moet hebben, en daar ben ik het volledig met je eens :+ Maar soms moet ik shit in de API veranderen/fixen omdat blijkt dat ik iets specifieks wil in de app waar ik nog niet aan gedacht heb.
Maar gewoon in general voelt die laptop 'traag' omdat mijn PC sneller voelt, dus dan is het imo logisch dat ik liever op mijn PC werk.
En ja alle besparingsopties zijn uit, tenzij ik op batterij werk. En nu is het niet toevallig dat ik heel vaak als ik op mn laptop zwaar werk doe, ik ook op batterij werk O-)
Dan stop je er nog eens 16GB ram in? Die XPS 15 kan tot 32GB ram supporten....

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:17:
[...]

Dan stop je er nog eens 16GB ram in? Die XPS 15 kan tot 32GB ram supporten....
Ja dat was ik van plan. Tot ik zag dat de prijzen voor RAM ineens weer verdubbeld zijn... Dus ja dan wacht ik wel even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik bekijk het heel simpel: Wil ik de computer regelmatig verplaatsen, dan laptop en anders PC.
Meestal is dat bij mij uiteindelijk PC.
Je krijgt gewoon meer 'bang for buck' en is makkelijker uit te breiden en aan te passen.
Hetzelfde heb ik overigens ook met netwerkverbindingen en de implementatie van WIFI.
Toch is de wens vaak laptop.
Dan kom je weer eens bij een familielid/kennis/whatever.
Dan tref je een prutslaptop aan omdat het budget €400/500 was.
Dat ding is ligt verankerd in een hoek van de kamer op een tafeltje, permanent aan het lichtnet, accu zo goed als dood, los monitortje+tobo eraan en zeiken over wegvallende verbindingen, terwijl de laptop (vaak Acer) die ze hebben kunnen vinden voor dat bedrag met alle bloatware totaal ruk presteert.
Dan kan ik echt geen enkele goede reden bedenken waarom je een laptop zou willen.
Toch is het vaak dat men per se een laptop wil hebben om wat voor reden dan ook.

Voor datzelfde bedrag knutsel je een leuke compacte desktop in elkaar. Het hoeft echt niet altijd een enorme kast te zijn.

Ook zie je dat mensen uit een soort van wanhoop dan maar voor Apple kiezen.
Ik heb niets tegen Apple (heb het zelf ook) maar hun geval is hun hele ecosysteem is gewoon Windows.
Het gaat dan puur om het esthetische.
(goedkope) Windows laptops hebben ze vaak gehad. Vaste (enorme) PC's in de woonkamer zien ze niet zitten en dat doet Apple toch wel beter, dus we moeten een Apple!

Heb al voor meerdere mensen een slick monitortje door de strot geduwd met een intel NUC op de vesa mount geschroefd, of een andere kleine nette PC en die zijn helemaal happy

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat ik gebruik werkt exact even snel op een netbook met een 800 MHz Celeron CPU en 512 MiB DDR2 RAM als op een desktop met de laatste generate i3 CPU en 8 GiB DDR4 RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
ZaZ schreef op zondag 28 mei 2017 @ 02:52:
Dan kom je weer eens bij een familielid/kennis/whatever.
Dan tref je een prutslaptop aan omdat het budget €400/500 was.
Dat ding is ligt verankerd in een hoek van de kamer op een tafeltje, permanent aan het lichtnet, accu zo goed als dood, los monitortje+tobo eraan en zeiken over wegvallende verbindingen, terwijl de laptop (vaak Acer) die ze hebben kunnen vinden voor dat bedrag met alle bloatware totaal ruk presteert.
Dan kan ik echt geen enkele goede reden bedenken waarom je een laptop zou willen.
Toch is het vaak dat men per se een laptop wil hebben om wat voor reden dan ook.

Voor datzelfde bedrag knutsel je een leuke compacte desktop in elkaar. Het hoeft echt niet altijd een enorme kast te zijn.
Eerstehandslaptops of gewoon uit een pandjeshuis? Mijn huidige bak (Lenovo IdeaPad) heb ik voor plusminus € 250 weten te vinden. Met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ofyles2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:45:
Lenovo IdeaPad) heb ik voor plusminus € 250 weten te vinden.
Zonder specs en datum zegt dat toch niks?
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:09:
Alles wat ik gebruik werkt exact even snel op een netbook met een 800 MHz Celeron CPU en 512 MiB DDR2 RAM als op een desktop met de laatste generate i3 CPU en 8 GiB DDR4 RAM.
RDP?

[ Voor 40% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-05-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, een extreem lichte DE die ik deels zelf heb gemaakt en ik ga echt nooit meer terug naar bijvoorbeeld GNOME. En mijn code wordt dan automatisch gecompileerd (en gedeployd naar O) door een buildserver.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
Olaf van der Spek schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Zonder specs en datum zegt dat toch niks?

RDP?
Intel Core i5, 16GB RAM, 1 TB HDD.

Vorig jaar november tweedehands gehaald, bouwjaar heb ik niet naar gevraagd. Misschien nog uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ofyles2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:31:
[...]

Intel Core i5, 16GB RAM, 1 TB HDD.

Vorig jaar november tweedehands gehaald, bouwjaar heb ik niet naar gevraagd. Misschien nog uit 2015.
Dat lijkt me geen geld, goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bel je elektriciteitsbedrijf omdat je problemen hebt met je inlogaccount. Vervolgens zeggen ze dat ze een nieuw account hebben aangemaakt maar dat je wel alleen opnieuw moet registeren. Prima. Mooi niet dus! Hebben ze dus een nieuw contract aangemaakt met totaal iemand anders naam er op. Sjonguh jonguh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Elektriciteitsbedrijven :')

Ik mailde GreenChoice een tijdje terug, om ze te attenderen dat ze een retarded password policy hebben, namelijk max. 15 karakters (mijn password manager genereert er standaard 20 of zo). Kreeg als antwoord dat dit een "feature" is om te voorkomen dat mensen hun wachtwoord vergeten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens mij is het middels 24/7 chat opgelost. Maar ik denk dat ik morgen toch nog even met ze bel. Het is immers een feestdag vandaag in Engeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23
mcDavid schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:20:

Ik mailde GreenChoice een tijdje terug, om ze te attenderen dat ze een retarded password policy hebben, namelijk max. 15 karakters (mijn password manager genereert er standaard 20 of zo). Kreeg als antwoord dat dit een "feature" is om te voorkomen dat mensen hun wachtwoord vergeten. 8)7
Had iets vergelijkbaars met de SNS bank inlog functionaliteit. Is ook gelimiteerd op iets van 12 of 16 karakters of zo.
Na enkele tweets blijkt dat ze de data hebben beveiligd op 'andere manieren', waardoor niemand er bij kan komen behalve jijzelf.... :')

Helaas is het de enige bank met een redelijke Zilvervloot rekening tegenwoordig. Anders was ik gelijk overgestapt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2

En dan ook alfanumeriek, of mag je ook andere tekens gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Kreeg als antwoord dat dit een "feature" is om te voorkomen dat mensen hun wachtwoord vergeten. 8)7
Ik werk zelf (als externe) bij de grootste NL bank. Er werken een hoop hele intelligente mensen hier. Alleen niet bij Risk ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow zag vandaag dat een domein dat al een lange tijd bezet was, maar geen webpagina had, nu wel een pagina heeft: een formulier om een prijsopgave voor het desbetreffende domein aan te vragen.

Nieuwsgierig dat ik was maar eens ingevuld... In een email die volgde stond de vraagprijs: 490 EUR excl. BTW. Da's me iets te veel. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:50:
* RayNbow zag vandaag dat een domein dat al een lange tijd bezet was, maar geen webpagina had, nu wel een pagina heeft: een formulier om een prijsopgave voor het desbetreffende domein aan te vragen.

Nieuwsgierig dat ik was maar eens ingevuld... In een email die volgde stond de vraagprijs: 490 EUR excl. BTW. Da's me iets te veel. :p
Ik vermoed dat ik weet om welk domein het gaat. :D
Bedrijf dat domeinen registreert om ze te verkopen, helaas dat in dit draadje men niet werkelijk actie ondernomen heeft:
Zinvol bewaar in te dienen mbt domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 20:32
Zulke dingen ons ik inderdaad ook altijd weer zo jammer. Dan heb ik een leuk idee.
* Jantje2000 gaat kijken of de domeinnaam vrij is.
En nee natuurlijk, want je moet dan weer een belachelijk bedrag betalen. Zulke bedrijven zouden ze eigenlijk direct af moeten straffen.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik had onlangs ook een domeinnaam die ik wel wilde hebben. De .com was echter al bezet door zo'n parkingpage, ik heb voor de gein eens een quote opgevraagd. Die geinponems wilden meer dan $5000 voor de naam die ik in gedachten had.

Ik ben eens in de Wayback Machine gedoken, al sinds het domein is geregistreerd (ergens in 2001) is het een parkingpage. Echter, volgens de domeinenboer, ijn zulke domeinen "heel veel geld waard" en zijn ze heel goed in staat om in te schatten wat de marktwaarde is.

Vervolgens kreeg ik nog maandenlang spam van ze, met steeds hoger wordende kortingen. Het laatste mailtje dat ik van ze gehad heb was "30% off! Limited time only!". Ik had eigenlijk moeten reageren met "EUR 10 en een pak stroopwafels" als tegenbod :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

27,5ºC op kantoor terwijl het helemaal niet warm is buiten.... Geen ramen die open kunnen en slecht werkende airco. Ik gok dat ik voor het middaguur weer thuis ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:54
He, jij werkt in hetzelfde gebouw als ik? :p Een uur geleden nog 29, nu ook ondertussen 27.6

Wij moeten de koelinstallatie soms herstarten, dan doet ie het beter.

[ Voor 28% gewijzigd door Hipska op 30-05-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik ben mijn domeinen voor .com ook kwijt voor mijn voornaam. Nu eigendom van iemand die deze naam niet als voor- of achternaam heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:21:
Ja, ik ben mijn domeinen voor .com ook kwijt voor mijn voornaam. Nu eigendom van iemand die deze naam niet als voor- of achternaam heeft :(
Te laat verlengt ofzo?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:21:
#hoedan

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ik kan mij nog wel gevallen te herinneren voor populaire .com domeinnamen die gekaapt werden door simpelweg een vervalst domein verhuisaanvraag te faxen naar Verisign. Waarna de oorspronkelijke eigenaar vervolgens zijn domeinnaam ook niet meer terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bedrijf waar ik het domein registreerde deed bepaalde aannames :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
alienfruit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:23:
Bedrijf waar ik het domein registreerde deed bepaalde aannames :P
Dat jij elk jaar netjes zou betalen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zijn er nog meer pi-hole gebruikers hier?`

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23
Firesphere schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:21:
Heb het thuis wel aan staan, maar gebruik op m'n desktops en laptops toch liever adblockers, aangezien ik die eenvoudiger uit kan zetten wanneer ik dat wil.

Wel heb ik alle mobiele devices (tablets & telefoons) via de pi-hole lopen. Scheelt veel irritante in-app reclame. En ook de mobiele browsers hebben hier profijt van.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

@Hydra Annuleerde verkeerde domeinnamen ;) Hoezo per jaar betalen? Per drie jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
alienfruit schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:38:
@Hydra Annuleerde verkeerde domeinnamen ;) Hoezo per jaar betalen? Per drie jaar :)
Was een geintje ;) Ik heb ook zo iets gehad. Bijna http://niels.nu kwijtgeraakt; kwam er echt stomtoevallig achter (omdat ik ff wou checken of een whois niet mijn naam/huisadres zou tonen) dat het domein weer vrij was.

Dus bij dees nogmaals het vriendelijke verzoek aan https://www.webreus.nl/ om diep in de stront te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Hydra schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Was een geintje ;) Ik heb ook zo iets gehad. Bijna http://niels.nu kwijtgeraakt; kwam er echt stomtoevallig achter (omdat ik ff wou checken of een whois niet mijn naam/huisadres zou tonen) dat het domein weer vrij was.

Dus bij dees nogmaals het vriendelijke verzoek aan https://www.webreus.nl/ om diep in de stront te zakken.
Het probleem wanneer een whois niet op jouw naam staat, het domein officieel ook helemaal niet van jouw is. Het staat dan officieel namelijk op naam van bijvoorbeeld de domein boer waar jij het gekocht hebt (met iets van een privacy pakket). En zij 'leasen' het dan in feiten aan jou, maar het is in de papieren van hun.

[ Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 30-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn slaps @ThomasG
*van hen

:+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ThomasG schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:07:
Het probleem wanneer een whois niet op jouw naam staat, het domein officieel ook helemaal niet van jouw is.
Weet ik. Tegenwoordig zijn deze gegevens verborgen maar vroeger stond gewoon je volledige naam, adres en telefoonnummer gemeld. Dat was toen dus een goeie reden om dat via je webhoster te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Een WannaCry-variant ontdekt op een prd-omgeving van een klant op dedicated machines voor onze software, waar dus eigenlijk alleen wijzelf op komen.
Had ik nou net effe zin in zo richting het einde van de dag :(

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:24:
[...]

Weet ik. Tegenwoordig zijn deze gegevens verborgen maar vroeger stond gewoon je volledige naam, adres en telefoonnummer gemeld. Dat was toen dus een goeie reden om dat via je webhoster te doen.
Is dat voor .com niet nog steeds zo?
Onbegrijpelijk eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:15:
Is dat voor .com niet nog steeds zo?
Onbegrijpelijk eigenlijk..
Van de paar .com domeinen die ik op https://www.whois.com/whois heb geprobeerd krijg ik inderdaad alle gegevens die je maar kan verzinnen. Van mij zou dat ook wel iets meer besloten mogen zijn, alleen een email om degene die de domeinnaan bezit te kunnen bereiken zou genoeg zijn.

Het feit dat ik een domeinnaam heb zou niet moeten betekenen dat iedere idioot maar weet waar ik woon en wat mijn telefoonnummer is. En nu is het voor mij misschien nog niet zo'n ramp, maar wat als je een site runt met een duidelijk politiek of maatschappelijk standpunt wat door sommige mensen als heftig word ervaren. Dan vind ik het best wel een slecht idee dat iedereen weet waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RagingPenguin schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Van de paar .com domeinen die ik op https://www.whois.com/whois heb geprobeerd krijg ik inderdaad alle gegevens die je maar kan verzinnen. Van mij zou dat ook wel iets meer besloten mogen zijn, alleen een email om degene die de domeinnaan bezit te kunnen bereiken zou genoeg zijn.

Het feit dat ik een domeinnaam heb zou niet moeten betekenen dat iedere idioot maar weet waar ik woon en wat mijn telefoonnummer is. En nu is het voor mij misschien nog niet zo'n ramp, maar wat als je een site runt met een duidelijk politiek of maatschappelijk standpunt wat door sommige mensen als heftig word ervaren. Dan vind ik het best wel een slecht idee dat iedereen weet waar je woont.
Tegenwoordig heeft elke register wel een hide service, mijn domeinen hebben allemaal junk whois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Megamind schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:29:
[...]

Tegenwoordig heeft elke register wel een hide service, mijn domeinen hebben allemaal junk whois.
Dat zou dus gewoon standaard moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Dat zou dus gewoon standaard moeten zijn..
Dat is het met een héle goede reden juist níét. De eigenaar vernoemd in de whois gegevens is de rechtmatig eigenaar van een domeinnaam. Als je dus niet je eigen gegevens maar die van een hostingpartij of nog erger, complete fake gegevens invult, heb je juridisch geen enkele aanspraak op de domeinnaam in kwestie. Een beetje hostingpartij zal je dit ook vertellen en op zijn minst ontmoedigen om deze gegevens te vervalsen. Het kan voor een hoop ellende zorgen. -edit- Eh: wat @ThomasG zegt dus :7

In other news: Ik schreef vorige pagina iets over de retarded passwordpolicy van greenchoice. Nu sturen ze zojuist een nieuwsbrief waarin het belang van een sterk wachtwoord aangestipt wordt. Dus ik gelijk proberen, en warempel! Ze hebben stilzwijgend de limiet van 15 karakters eruit gesloopt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Achja, domeingeklooi... 2 jaar geleden eens gepoogd een paar domeinen te verhuizen welke niet in gebruik waren, maar de provider faalde behoorlijk (over 2 maanden tijd...) en had al verlengd. De provider vond verhuizen pas redelijk na betaling, en dus maar besloten om geheel redelijk de mededeling te doen dat dat niet ging gebeuren. In theorie zouden de registraties na een jaar moeten verlopen, maar zo te zien aan de whois betaalt de provider er nog steeds braaf voor aan Verisign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ja, mij bevalt het best goed. Mijn vrouw vond het minder dus op haar apparaten heb ik het uitgeschakeld
Ik heb alleen een Spotify domein hoeven te whitelisten, verder zelf geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Al een tijdje, voornamelijk omdat mijn telefoon (winmo) geen adblocker heeft. Helaas lukt het niet om die stomme Taboola ads effectief te blocken :( Ik geef geen zier om wat de gevaarlijkste hondensoorten zijn, waar ik citroenen nog meer voor kan gebruiken en wat de netto waarde van een Michelle Obama is |:(

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Nu inmiddels een kleine maand :) Bevalt op zich best aardig tot nu toe :)

Specifieke vragen/ervaring of was je enkel benieuwd? :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:07:
Dat is het met een héle goede reden juist níét. De eigenaar vernoemd in de whois gegevens is de rechtmatig eigenaar van een domeinnaam. Als je dus niet je eigen gegevens maar die van een hostingpartij of nog erger, complete fake gegevens invult, heb je juridisch geen enkele aanspraak op de domeinnaam in kwestie. Een beetje hostingpartij zal je dit ook vertellen en op zijn minst ontmoedigen om deze gegevens te vervalsen. Het kan voor een hoop ellende zorgen.
Ik bedoel niet het gebruiken van onjuiste gegevens, ik bedoel het niet (publiek) zichtbaar zijn van zaken als adresgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Olaf van der Spek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Ik bedoel niet het gebruiken van onjuiste gegevens, ik bedoel het niet (publiek) zichtbaar zijn van zaken als adresgegevens.
Mja wat dat betreft mogen andere registries inderdaad wel eens een voorbeeld nemen aan SIDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
argh jaren geen bekeuring gehad en zo heb je er 3 in 2 maanden tijd... allemaal voor een overschrijding van een paar km per uur ...

Dag lieve centjes ;w

uiteraard eigen schuld dikke bult, maar toch... *zucht*

edit: kak... en nog 1 ... en wederom een paar km te hard.

[ Voor 35% gewijzigd door Laurens-R op 31-05-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Trajectcontrole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
yep...zo te zien wel. Op mijn route is die onlangs weer geactiveerd (nadat deze een tijd heeft uitgestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
argggh, wat is CORS toch gewoon kut.

Ik zit een lokaal netwerk met een embedded webserver. Volgens de fabrikant zorgen technische limitaties ervoor dat deze geen CORS afhandelt (dwz het stuurt de juiste headers niet terug).

En ja, een ajax call vanuit javascript wordt dan geblokkeerd. En de enige mogelijke workaround met jsonp lijkt niet te werken. 'Missing ;'. Lekker duidelijke foutmelding.

grmpblkdfaaaaarrghh :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Skyaero schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:43:
argggh, wat is CORS toch gewoon kut.
Dus dat iemand zich niet aan een beveiligingsstandaard houdt betekent dat die standaard kut is? Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:56:
[...]
Dus dat iemand zich niet aan een beveiligingsstandaard houdt betekent dat die standaard kut is? Right.
De beveiligingsstandaard is alleen voor browsers. Het desbetreffende hardware component biedt een HTTP API aan die niet speciaal bedoelt is voor browsers, maar voor willekeurige software welke HTTP calls kan maken.

Nu heb ik toevallig gekozen om via een stukje javascript deze HTTP calls te maken. Eenvoudig te exporteren, werkt op iedereen zijn PC. En ik heb dus geen mogelijkheid om tegen een browser te zeggen dat ie gewoon even z'n mond moet houden. Ja, door JSONP te gebruiken, maar dat gaat dus op zijn bek.

Dus nu moet ik alsnog of een proxy-server gaan opzetten of een stand-alone applicatie gaan maken. Zo wordt 2 uur werk ineens 2 dagen werk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Proxy ervoor en klaar is @Skyaero hebben wij bij deze klant ook. Omdat de verschillende APIs (GW, Dynamics etc) allemaal intern op andere domeinen draait dus makkelijkste was om proxy ervoor te knallen en voor elke omgeving een nieuwe proxy config te genereren :) Hebben dan ook 9 omgevingen dus Excel spreadsheet ;) Ook stuk minder gezeik met cookies en inloggen op SAP CRM/Dynamics etc.

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 13:12
Thuis wel, al ruim een jaar of twee zelfs denk ik. Werkt perfect icm met opennic servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:07:
Proxy ervoor en klaar is @Skyaero hebben wij bij deze klant ook. Omdat de verschillende APIs (GW, Dynamics etc) allemaal intern op andere domeinen draait dus makkelijkste was om proxy ervoor te knallen en voor elke omgeving een nieuwe proxy config te genereren :) Hebben dan ook 9 omgevingen dus Excel spreadsheet ;) Ook stuk minder gezeik met cookies en inloggen op SAP CRM/Dynamics etc.
Dank voor de tip

Inmiddels toch opgelost via jsonp door geen jquery te gebruiken, maar een lelijk kaal stukje javascript te gebruiken

Voor de liefhebben
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function jsonp(url, callback) {
    var callbackName = 'jsonp_callback_' + Math.round(100000 * Math.random());
    window[callbackName] = function (data) {
        delete window[callbackName];
        document.body.removeChild(script);
        callback(data);
    };

var script = document.createElement('script');
    script.src = url + (url.indexOf('?') >= 0 ? '&' : '?') + 'Callback=' + callbackName;
    document.body.appendChild(script);
}

jsonp('http://myurl', function(data) { alert(data); });

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Verkoopt Dixons geen elektronica meer? Ik wilde een iPad kopen maar blijkbaar willen ze het alleen verhuren. Waarom je €34 per maand wil betalen voor een iPad is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Skyaero schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:00:
En ik heb dus geen mogelijkheid om tegen een browser te zeggen dat ie gewoon even z'n mond moet houden.
Ja, en dat is volkomen terecht. Anders zou die CORS beveiliging nutteloos zijn.
alienfruit schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:31:
Verkoopt Dixons geen elektronica meer? Ik wilde een iPad kopen maar blijkbaar willen ze het alleen verhuren. Waarom je €34 per maand wil betalen voor een iPad is mij een raadsel.
Amerikaanse praktijken: arme mensen die geen TV van 1000 euro kunnen verloven verleiden diezelfde TV te huren waarbij ze in de looptijd 2x zoveel betalen voor die TV. Het is gewoon lenen tegen woekerrentes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:28:
Dank voor de tip

Inmiddels toch opgelost via jsonp door geen jquery te gebruiken, maar een lelijk kaal stukje javascript te gebruiken
Een proxy of wrapper voor een api die je niet naar de hele wereld wild openstellen zou standaard moeten zijn. JSONp is niet meer dan een hack om CORS 'stuk' te maken.
Voor de liefhebben
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function jsonp(url, callback) {
    var callbackName = 'jsonp_callback_' + Math.round(100000 * Math.random());
    window[callbackName] = function (data) {
        delete window[callbackName];
        document.body.removeChild(script);
        callback(data);
    };

var script = document.createElement('script');
    script.src = url + (url.indexOf('?') >= 0 ? '&' : '?') + 'Callback=' + callbackName;
    document.body.appendChild(script);
}

jsonp('http://myurl', function(data) { alert(data); });
Gebruik je nu een RNG om een unieke naam te genereren? Dat gaat in 1 op de X gevallen fout waarbij dat ook de gerust de keer kan zijn dat je een demo geeft aan je managers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
RagingPenguin schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:43:
Een proxy of wrapper voor een api die je niet naar de hele wereld wild openstellen zou standaard moeten zijn. JSONp is niet meer dan een hack om CORS 'stuk' te maken.
Api zit in een afgesloten netwerk. Het betreft hardware in een onderzoekslab.
Gebruik je nu een RNG om een unieke naam te genereren? Dat gaat in 1 op de X gevallen fout waarbij dat ook de gerust de keer kan zijn dat je een demo geeft aan je managers...
jquery doet precies hetzelfde in de achtergrond hoor. De tijdelijke callback wordt ook direct weer verwijderd als de call klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:52:
jquery doet precies hetzelfde in de achtergrond hoor. De tijdelijke callback wordt ook direct weer verwijderd als de call klaar is.
Nee, jQuery gebruikt een array (source code) om de callbacks in op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RagingPenguin schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Nee, jQuery gebruikt een array (source code) om de callbacks in op te slaan.
Voor "jsonp requests" niet, in ieder geval niet in oudere jQuery versies. Echter in tegenstelling to random keys, gebruikt jQuery daar sequential keys voor. (source code)

Dus nee, @Skyaero. jQuery doet niet precies hetzelfde. Wel iets vergelijkbaars, maar beter.

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 31-05-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
Nope, Dixons doet alleen nog maar aan verhuur. Laatste stuiptrekking denk ik voordat ze kopje onder gaan.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zo'n bedrag per maand neerleggen voor een telefoon vinden veel mensen anders de normaalste zaak ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:41
mcDavid schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Zo'n bedrag per maand neerleggen voor een telefoon vinden veel mensen anders de normaalste zaak ter wereld.
Nou heb je daar wel je contract voor bellen/smsen/data en een telefoon die je aan 't eind daadwerkelijk mag houden bij. Dat is toch anders dan de Dixons nu doet (ik lees iig nergens dat einde looptijd 't product voor jou is). Het is dus ook eerder "op afbetaling met hoge rente" bij een telefoon dan "huren"...
Ger schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Maar waarom mensen dat doen is mij ook een raadsel.
Meh, in mijn geval scheelde 't met dezelfde telefoon los kopen in totaal 32 euro over de gehele looptijd. Niet echt om wakker van te liggen, maar het zorgde er wel voor dat ik m'n spaargeld opzij kon houden voor andere zaken (zeg, onverwachte problemen met witgoed, of bijvoorbeeld de TV die we twee maanden later mochten vervangen :+ ). Mijn abonnement moest sowieso verlengd worden, want ik had toen 'n duurder pakket met dezelfde voorwaarden en voordelen als het goedkopere pakket van dat moment :P

[ Voor 38% gewijzigd door Merethil op 31-05-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ger schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Omdat ze allemaal verslaafd zijn aan dat ding, en in paniek raken als de 4G verbinding weg valt of de batterij leeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Koffiepauze (github down)

Dixons is dus eigenlijk dood. Ze gaven altijd standaard twee jaar garantie op Apple spullen dat was dus wel een goede deal voor iPads etc. Misschien dan maar bij John Lewis kopen.

@Merethil Mijn provider heeft alleen 'onbeperkte' dataverkeer bij SIM only. Internet is supersnel maar snel genoeg voor de radio en komt met 25GB hotspot en gratis roaming (12GB data) in 60 landen.

[ Voor 110% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 20:16
Works on my machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar Travis kan niet tegen Github praten dus kan geen nieuwe builds deployen naar DEV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
alienfruit schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:49:
Koffiepauze (github down)

Dixons is dus eigenlijk dood. Ze gaven altijd standaard twee jaar garantie op Apple spullen dat was dus wel een goede deal voor iPads etc. Misschien dan maar bij John Lewis kopen.

@Merethil Mijn provider heeft alleen 'onbeperkte' dataverkeer bij SIM only. Internet is supersnel maar snel genoeg voor de radio en komt met 25GB hotspot en gratis roaming (12GB data) in 60 landen.
Ik red me prima met 6 GB, maar voorheen betaalde ik gewoon voor m'n Sim Only "oud pakket" 28 euro per maand, dat ging nu naar 20 euro voor 'tzelfde pakket :+
Daar bovenop dus nog 22 euro voor de telefoon en ik was weer een happy camper (liep al een tijdje rond met de gedachte mijn Nexus 5 te vervangen, toen ze met een aanbieding kwamen van een Samsung S7 Edge met Gear VR en tegen een kleinere prijs dan normaal had ik zoiets van "ach, het kan wel" :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
* Tjolk betaalt € 9,- per maand Sim only en heeft nog steeds een prima werkende Nexus 5, eind 2014 voor € 300,- gekocht. :)
Zelfs als die Nexus over 2 minuten spontaan tot stof vergaat, heeft-ie me maar een tientje per maand gekost. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Tjolk op 31-05-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat wordt nu (terecht) bij het BKR geregistreerd. Het is gewoon een lening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hydra schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:32:
[...]

Dat wordt nu (terecht) bij het BKR geregistreerd. Het is gewoon een lening.
Wat dat betreft is het misschien wel begrijpelijk als mensen liever voor huren kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ger schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:31:
* Bosmonster betaalt € 9,- per maand Sim only en heeft nog steeds een prima werkende Nexus 5, eind 2014 voor € 300,- gekocht. :)
Zelfs als die Nexus over 2 minuten spontaan tot stof vergaat, heeft-ie me maar een tientje per maand gekost. :*)
Dat heb ik ook, maar met iPhones. Koop voor 700, gebruik 2 jaar, verkoop voor 3 a 400 euro. Maandelijkse prijs is minimaal.

En daarnaast een sim-only met antieke korting. Grootste nadeel is dat mn abonnement upgraden praktisch onmogelijk is, want ik ga gelijk tig keer zoveel betalen als ik ietsje meer data wil bijvoorbeeld.

Over die iPad huren trouwens... ik heb echt medelijden met mensen die daarin trappen..

iPad van 400 euro huren? 36 maanden * 50 euro = 1800 euro :X

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 31-05-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik moet ook eens leren verkopen denk ik. Nu geef ik die zooi gewoon aan mijn kinderen, maar nu heb ik bijvoorbeeld een 6-jarige met een iPhone 6 Plus rondlopen puur als gaming device (zonder sim erin). Klopt eigenlijk ook niet echt.
Kan beter zo'n ding dan verkopen en 2 of 3 van die goedkopere android dingetjes aan die gasten geven.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Waarom wil je überhaupt dat een 6-jaroge al met een telefoon rondloopt? Of heb je dan tijdslimieten ingesteld ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ZaZ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 01:26:
[...]met een iPhone 6 Plus rondlopen puur als gaming device (zonder sim erin). Klopt eigenlijk ook niet echt.
Nee, inderdaad... Je kunt beter bij de basis beginnen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MuxqQby.jpg

Gaming 101. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
RayNbow schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:06:
[...]

Nee, inderdaad... Je kunt beter bij de basis beginnen:
[afbeelding]

Gaming 101. ;)
Ik hoop dat mijn Gameboy nog ergens bij m'n moeder op zolder ligt, tot die tijd moet ik het doen met de GBA van mijn vriendin of de Super Gameboy in de SNES als ik cartridges wil spelen :P Maar er gaat eigenlijk niets boven die oude, lompe, zware, 4xAA batterijvreter... wacht, nee, nevermind, GBA is prima :+

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bosmonster schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:46:
[...]

Dat heb ik ook, maar met iPhones. Koop voor 700, gebruik 2 jaar, verkoop voor 3 a 400 euro. Maandelijkse prijs is minimaal.
Toch € 15,- per maand afschreven dan. Ik ziet nog niet aan de helft, en iedere maand dat ik langer doe met die telefoon wordt het minder. :P

En echt: behoudens de kwaliteit van de camera merk ik in de praktijk nog steeds maar weinig verschil met toptoestellen waar nu meer dan het dubbele voor gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Neko Koneko schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:48:
wacht, nee, nevermind, GBA is prima :+
Dat kan ook en is tevens backwards compatible met GB spellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ger schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:43:
[...]
Toch € 15,- per maand afschreven dan. Ik ziet nog niet aan de helft, en iedere maand dat ik langer doe met die telefoon wordt het minder. :P

En echt: behoudens de kwaliteit van de camera merk ik in de praktijk nog steeds maar weinig verschil met toptoestellen waar nu meer dan het dubbele voor gevraagd wordt.
Yes, maar ik heb een moderne iPhone in die tijd, geen oude Android. Dat is me ook wel meer waard.

Het is meer ter illustratie dat een iPhone niet zo duur is als mensen denken, juist niet als je ze los koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:46:
iPad van 400 euro huren? 36 maanden * 50 euro = 1800 euro :X
24 maanden is 40 euro/maand.. foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

@Olaf van der Spek Het blijft een hoop geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bosmonster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:46:
[...]
Het is meer ter illustratie dat een iPhone niet zo duur is als mensen denken, juist niet als je ze los koopt.
Het is maar wat je duur vind natuurlijk. Factor >2 vind ik veel, maar hé, da's persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ger schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:43:
Accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik hang hem 's avonds normaliter met 10-30% lading aan het stopcontact, dus dat is voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Mijn Nexus 5 z'n accu hield het ongeveer van 07:00 tot 15:00 uit als ik hem niet aan de lader hing, dus dat was ook wel een probleem. Nou moet ik zeggen dat ik best een hoop Whatsapp gebruik, en zo nu en dan wat op internet opzoek. Verder werd 'ie gebruikt als mediaplayer (gewoon muziek) maar dan stond 't scherm uit en de media stond lokaal dus gebruikte hij dan ook niet heel veel stroom.

Met m'n S7 Edge kan ik makkelijk 2 dagen halen, en met een beetje effort zelfs 3 dagen. Zelfde gebruik, gewoon betere accu en betere chipset (stuk zuiniger als je weinig doet dan de Snapdragon 800, die slurpte toch best wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Het scheelt denk ik al dat ik niet aan Facebook/Twitter/Instagram/Snapchat doe. En voor de navigatie heb ik hem ook niet nodig, dus als ik 's avonds thuiskom, gegeten heb en de kleine in bed heb liggen zit er nog zo'n 60-70% sap in. De overige 50% die ik verbruik zit in die laatste 3 uur voordat ik naar bed ga. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
RayNbow schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:04:
[...]

Dat kan ook en is tevens backwards compatible met GB spellen. :)
Voor de GBA spellen kan ik dan weer m'n DS gebruiken ;) Maar ik zou die oude witte baksteen nog wel een keertje willen terugvinden, al was het maar voor de nostalgie. Contrast hoger moeten zetten als de batterij bijna leeg was en meer van dat soort onzin... O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Ger schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:12:
De overige 50% die ik verbruik zit in die laatste 3 uur voordat ik naar bed ga. ;)
*Nudge* *Nudge* Say no more, say no more.... >:)

[ Voor 12% gewijzigd door farlane op 01-06-2017 17:03 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Kleine applicatie die gebruik maakt van mongo Db omzetten naar sql... Wat een pokkeklus :( snap ook niet dat mijn voorganger dat ooit een goed idee heeft gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 00:32

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik kwam deze quote tegen
"Give someone a program, you frustrate them for a day; teach them how to program, you frustrate them for a lifetime." - David Leinweber
_O- _O-

En ik wil dat op een t-shirt hebben, weet iemand een goeie partij?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
Dat zou moeten kunnen bij SpreadShirt denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Jantje2000 op 02-06-2017 06:57 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.