Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Dat moest ik even Google Translaten, maar idd
Met Engelse commit messages no less!TheNephilim schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:20:
Grappig, de website van de nieuwe Franse president staat op Github: https://github.com/EnMarche/en-marche.fr
Gedeeltelijk in ieder geval
[ Voor 8% gewijzigd door farlane op 09-05-2017 15:04 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
En dat voor Frambnsozen!
We are shaping the future
Sensiolabs zit dan ook in meer landen dan enkel in Frankrijk en heeft ook native US personeel in dienst.farlane schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Met Engelse commit messages no less!
Gedeeltelijk in ieder geval
Driving a cadillac in a fool's parade.
Het is immers hartstikke logisch dat je een bestaande object bewerkt, en en bestaande subobject verwijdert dat alles opnieuw wordt aangemaakt. Nieuwe id voor je object en nieuwe ids voor je subobjecten. Dus als je één subobject aanmaakt en een bestaande subobject verwijdert dan moet je dus tussendoor alles opnieuw ophalen om de nieuwe ids te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door alienfruit op 10-05-2017 11:55 ]
Makkelijkste methode voor SAP om problemen met concurrency en versioning te omzeilen, zorgen dat updates gewoon niet bestaan en derhalve lekker de hot potato doorschuiven?alienfruit schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:52:
Ik hoop toch echt dat deze functionaliteit minstens 100-500x per dag gaan gebruiken. Ik ben er nu minstens anderhalve maand mee bezig. Maar inmiddels is wel duidelijk hoe bezopen deze meuk werkt in SAP.
Het is immers hartstikke logisch dat je een bestaande object bewerkt, en en bestaande subobject verwijdert dat alles opnieuw wordt aangemaakt. Nieuwe id voor je object en nieuwe ids voor je subobjecten. Dus als je één subobject aanmaakt en een bestaande subobject verwijdert dan moet je dus tussendoor alles opnieuw ophalen om de nieuwe ids te krijgen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://niels.nu
En niet te vergeten de torenhoge mental health insurance die je nodig hebtHydra schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:57:
Tja. Er is een reden dat SAP consulting relatief goed betaalt; je verkoopt letterlijk je ziel
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
En de overbrugging als je met je 40e noodgedwongen met pensioen gaat!Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:01:
En niet te vergeten de torenhoge mental health insurance die je nodig hebt
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Gerard Joling is opper SAP consultant .. now that's a scoopWoy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:09:
En dan te denken aan alle haartransplantaties die je nodig hebt omdat je alle haren uit je hoofd getrokken hebt!
En anders wel vergoeding om je grijze haren te verven... hoewel daar vrijwel niet tegen op te verven is.Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:09:
En dan te denken aan alle haartransplantaties die je nodig hebt omdat je alle haren uit je hoofd getrokken hebt!
Origineel?
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Met een knipoog natuurlijk. Het originele origineel is natuurlijk de allerbeste.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
En ja, het was een tikkeltje ranzig
Ik moest eigenlijk meer aan ponskaarten denken.farlane schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:09:
Vind het tikkeltje ranzig klinken eigenlijk...
Lekker op de bank
Overigens: Visual Studio for Mac is best leuk!

Waar gebruik jij VS4M dan voor?
Ik gebruik hem vooral nog als Xamarin Studio. Moet er nog eens induiken wat de verschillen zijn tussen XS & VS.

Ik ga een dezer dagen het eens uitproberen
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Nee, het installeren was best eenvoudig.ElkeBxl schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:49:
[...]
Geen rare dingen ontdekt ofzo waar ik rekening mee moet houden als ik de boel install?
En duurde bijna net zo lang als op Windows
't Blijft een Microsoft product hèAlex) schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:17:
[...]
Nee, het installeren was best eenvoudig.
En duurde bijna net zo lang als op Windows
Klopt, Office for Mac duurt ook altijd heel lang om te installeren!
ben zelf overigens erg te spreken over Visual Studio Code, voor mij heeft het Sublime Text toch wel vervangen eigenlijk.
Daarom heb ik ook LibreOffice.Ryur schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Klopt, Office for Mac duurt ook altijd heel lang om te installeren!
Afgezien van functies die net anders gaan hoef ik me nooit meer druk te maken om aflopende licenties.
Verwijderd
Zo fullblown is de Mac versie toch niet?
Ik gebruik bijna nooit Office, maar als ik het al een keertje gebruik, dan moet ik vaak onder andere SmartArt gebruiken en dat zit helaas nog niet in LibreOffice.Ofyles2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:07:
[...]
Daarom heb ik ook LibreOffice.
Afgezien van functies die net anders gaan hoef ik me nooit meer druk te maken om aflopende licenties.
Het heeft project templates, IntelliSense, source control-integratie, een debugger, enzovoorts. Het is misschien nog niet zo uitgebreid als Visual Studio op Windows, maar het is zeker wel meer dan een texteditortje.
Real men use troff.Ofyles2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:07:
[...]
[ Voor 50% gewijzigd door kenneth op 17-05-2017 16:52 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Mwah, nee.Daos schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:09:
Visual Studio voor de Mac is gewoon Xamarin Studio met een nieuw icoontje. Die laatste was sinds de overname door Microsoft al gratis te gebruiken.
Ik merk al dat er nieuwe features zitten in VS4M die niet in Xamarin Studio zaten (o.a. C# 7 support).
Ook is Xamarin Studio nu officieel discontinued.
Dat er een paar features bij zijn gekomen wil toch niet zeggen dat het een ander programma is? Xamarin Studio kreeg 2 jaar geleden support voor C# 6. Was het toen dan ook ineens een heel ander programma geworden?Ryur schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:07:
[...]
Mwah, nee.
Ik merk al dat er nieuwe features zitten in VS4M die niet in Xamarin Studio zaten (o.a. C# 7 support).
Ook is Xamarin Studio nu officieel discontinued.
Real men/women use paint as word processor and have uninstalled every font
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
VS4M is inderdaad een doorontwikkeling van XS.Daos schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:01:
[...]
Dat er een paar features bij zijn gekomen wil toch niet zeggen dat het een ander programma is? Xamarin Studio kreeg 2 jaar geleden support voor C# 6. Was het toen dan ook ineens een heel ander programma geworden?
Maar met de bovenstaande stelling kun je ook zeggen dat VS2017 hetzelfde is als VS2013, maar met een ander icoontje. Veel mensen zullen inderdaad de verschillen niet merken/kennen, dus voor die groep geldt dat dan ook natuurlijk
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dat is ook meer wat ik bedoel.Jan_V schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:23:
[...]
VS4M is inderdaad een doorontwikkeling van XS.
Maar met de bovenstaande stelling kun je ook zeggen dat VS2017 hetzelfde is als VS2013, maar met een ander icoontje. Veel mensen zullen inderdaad de verschillen niet merken/kennen, dus voor die groep geldt dat dan ook natuurlijk![]()
VS4M is meer dan XS.
Volgens mij zat in XS ook geen support voor ASP.NET & .NET Core development? Dat zit nu dus ook gewoon in VS4M.
Qua basis zouden ze hetzelfde zijn, maar als je verder kijkt zie ik al zoveel verschil dat IK het niet "gewoon" Xamarin Studio vind.
Grappig, dat hoef ik met m'n MS Office 2016 ook nietOfyles2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:07:
[...]
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

En dat voor een wel vrij essentiele add-on. Nu is het ook wel zo dat Resharper Ultimate m'n 2017 soms ook op z'n knieën krijgt.DevWouter schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:52:
He Visual Studio?
5 seconden extra opstart tijd vanwege team explorer is wel erg extreem.
![]()
[afbeelding]
En hier is het bijhorend achtergrondverhaal:TheNephilim schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:20:
Grappig, de website van de nieuwe Franse president staat op Github: https://github.com/EnMarche/en-marche.fr
An open-source web platform for the new President of France
Grappig, daar zeurt mijn VS@017 installatie ook over. Zou het kunnen dat hij er gewoon lang over doet om verbinding te maken met de TFS server? Ik gebruik visual studio team services, misschien dat die wat moeite heeft?DevWouter schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:52:
He Visual Studio?
5 seconden extra opstart tijd vanwege team explorer is wel erg extreem.
![]()
[afbeelding]
Ik ben daar eigenlijk vrij zeker van dat het geval is, maar ik had nog geen project geopend. Het is me dan ook niet duidelijk waarom het VS vertraagt. Als het verbinding op de achtergrond maakt dan zou het wat kunnen verklaren, maar dan alsnog zou 5 seconden laden erg extreem zijn.Rem schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:37:
[...]
Grappig, daar zeurt mijn VS@017 installatie ook over. Zou het kunnen dat hij er gewoon lang over doet om verbinding te maken met de TFS server? Ik gebruik visual studio team services, misschien dat die wat moeite heeft?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Het is iets wat in de achtergrond zou moeten gebeuren, maar wat bij mij echt nooit het geval is.DevWouter schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:42:
[...]
Ik ben daar eigenlijk vrij zeker van dat het geval is, maar ik had nog geen project geopend. Het is me dan ook niet duidelijk waarom het VS vertraagt. Als het verbinding op de achtergrond maakt dan zou het wat kunnen verklaren, maar dan alsnog zou 5 seconden laden erg extreem zijn.
Mijn hele UI staat meestal stil als VS2017 tijdens het starten met TFS/VSTS verbind
Meteen de waarschijnlijke dader onderzocht en verdikke het lijkt inderdaad niet te werken.
Echter mijn vriendelijke collega blijft zeuren over hetzelfde onderwerp.
Wanneer we het probleem mondeling bespreken kom ik er achter dat hij het over iets totaal anders heeft.
Ik: "Maar in de chat..."
*pakt de chat er bij*
Ik: "... oh... never mind"
Hij: "Zeker maandag?"
Ik: "Het is zeker maandag."
Blijkbaar had ik alleen de popup van de chat gelezen en vervolgens direct conclusie getrokken

Lang geleden dat ik zo kapitale blunder heb begaan
Ervaring leert me dat er altijd wel bugs zijn als je maar goed genoeg zoekt.Hipska schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:44:
Je hebt dus per toeval nog een andere bug gevonden?
Read the code, write the code, be the code!

https://github.com/Tribler/tribler/issues/1752
That's not how any of that works.... En er dan ook anderhalf jaar over doen om tot die beslissing te komen.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat is ook niet verrassend. In 2015 zijn er een aantal mensen in de betreffende vakgroep gepromoveerd met als gevolg dat er minder mensen betrokken waren met het Tribler project.F.West98 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:45:
[...]En er dan ook anderhalf jaar over doen om tot die beslissing te komen.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat bedoel je daar mee?F.West98 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:45:
That's not how any of that works....
Ook ik weet niet echt wat je bedoelt met "That's not how any of that works".... Er is een discussie, er vloeit uit dat ze geen waarde zien in een master branch en nemen uiteindelijk actie om het te verwijderen. Wat is daar mis mee?F.West98 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:45:
Ehhh
https://github.com/Tribler/tribler/issues/1752
That's not how any of that works.... En er dan ook anderhalf jaar over doen om tot die beslissing te komen.
Nothing to see here!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
In ons geval is Master wel handig omdat je ook nog hotfixes kunt doen op productie als het ware zonder dat je moeilijke fratsen moet doen met DEV. Maar het is denk ik vooral wat je zelf prettiger vind.kenneth schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:29:
Het nut van master in git-flow heb ik nooit gesnapt. Wat whirm daar ook zegt: All releases are tagged anyway. Wat voegt het dan nog toe?
Nothing to see here!
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Heb ik ook altijd als ik een pom.xml aanpas. Ik dacht dat gradle zoveel meer lightweight zou moeten zijn?Tux schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:46:
IntelliJ dat 2 minuten totaal hangt als ik een .gradle file aanpas.... ja zo kom ik wel aan mijn koffiequotum voor vandaag
Commit je dan in master zelf? Dat kan ook nstuurlijk. Ik zou zelf git checkout -b myhotfix v1.0 doen. Direct vanaf de tag een branch maken.Rutix schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:16:
[...]
In ons geval is Master wel handig omdat je ook nog hotfixes kunt doen op productie als het ware zonder dat je moeilijke fratsen moet doen met DEV. Maar het is denk ik vooral wat je zelf prettiger vind.
Idd hun "develop" is eigenlijk master en hun "next" is develop. Maar uiteindelijk is het maar een naam.F.West98 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:22:
Het komt heel vreemd op mij over om een git-flow-achtig model te gebruiken, maar dat niet goed te doen en dan master maar helemaal te verwijderen. Ja natuurlijk neemt develop de rol van master over maar dat defeats the purpose een beetje. Het voelt vreemd iigMaargoed, kan aan mij liggen
Precies... dat doe ik ook wel eens als het echt niet meer kan, of het merge/cherry-picking zo lang zou gaan duren en dan nog geen 100% garantie geeft dat alles weer goed staat. Het is geen ramp, zolang je maar in de gaten houdt wat je doet.Cloud schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:46:
Als master niet meer te redden viel en zo outdated was, dan is het een logische keuze zo toch? Master is eigenlijk slechts een label. Uiteindelijk zal de overgebleven branch gewoon de rol van master aannemen lijkt me.
Maar wij gebruiken GIT ook meer als gereedschap voor code beheer / samenwerken en niet als geschiedenis boek wat altijd de juiste tijdlijn moet blijven tonen.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Jullie gebruiken een versiebeheer systeem om code met elkaar te delen en te beheren?kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:52:
[...]
Precies... dat doe ik ook wel eens als het echt niet meer kan, of het merge/cherry-picking zo lang zou gaan duren en dan nog geen 100% garantie geeft dat alles weer goed staat. Het is geen ramp, zolang je maar in de gaten houdt wat je doet.
Maar wij gebruiken GIT ook meer als gereedschap voor code beheer / samenwerken en niet als geschiedenis boek wat altijd de juiste tijdlijn moet blijven tonen.
That's crazy talk!
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dat kan natuurlijk ook. Kwestie van smaakkenneth schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:51:
[...]
Commit je dan in master zelf? Dat kan ook nstuurlijk. Ik zou zelf git checkout -b myhotfix v1.0 doen. Direct vanaf de tag een branch maken.
Nothing to see here!
`git-flow release` tagt releases op de master-branch, echter je kan de master-branch gewoon hernoemen wanneer je `git-flow init` doe.kenneth schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:29:
Het nut van master in git-flow heb ik nooit gesnapt. Wat whirm daar ook zegt: All releases are tagged anyway. Wat voegt het dan nog toe?
De namen van een branches in git-flow zijn dan ook eerder een organisatorisch hulpmiddel. Git vereist ook niet het gebruik van branches, maar zonder branches wordt het mega-complex om een beetje te ontwikkelen
git-flow is dan ook combinatie van practices dat goed werkt voor bepaalde ontwikkelaars en vervolgens gepromoot wordt als "best practices". Maar "best practices" is natuurlijk een relatief begrip. Persoonlijk wijk ik er ook regelmatig vanaf wanneer het beter werkt. Soms is het simpeler om een hotfix te laten beginnen op de develop branch dan de master branch
(Volgende week maar eens testen of het wel goed werkt met een passief scherm.)
Edit: Ah, nieuwste QNF driver lost het op. Mooi.
[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 24-05-2017 16:30 ]
Dat sowiesoF.West98 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:22:
Het komt heel vreemd op mij over om een git-flow-achtig model te gebruiken, maar dat niet goed te doen en dan master maar helemaal te verwijderen. Ja natuurlijk neemt develop de rol van master over maar dat defeats the purpose een beetje. Het voelt vreemd iigMaargoed, kan aan mij liggen
Dat een branch 'master' heet is gewoon een git default. Het is compleet aan het team hoe je branches noemt. Als je ze truus en gerta wil noemen en dat werkt voor jouw team; prima. Natuurlijk is het handig om in het geval van OS je een beetje aan de conventies te houden maar dat is nogal wat anders dan "That's not how any of that works", en bovendien is de benaming en het protecten van die branch wel gewoon volgens de conventies gedaan.
Het is helemaal niet perse nodig om aparte master en dev branches te hebben Git flow is ook niet meer dan een conventie; de meeste teams hebben een eigen (afgeleide) die goed voor hen werkt. Het aller belangrijkste is in ieder geval om met feature branches te werken, dus dat hebben ze weldegelijk goed door.
Dev is onze integratie branch. Hier worden continue feature branches naartoe gemerged. Master is onze branch die naar productie gaat. Dus zoals @Rutix al zei; het is handig om hotfixes te kunnen maken.kenneth schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:29:
[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 24-05-2017 15:59 ]
Nothing to see here!
Beide geprobeerd maar word er niet wijzer uit, lijkt wel of het in .net zelf zit maar dat kan toch nietAlex) schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:52:
Gelukkig zijn er tools die je daarmee kunnen helpen.
MSDN: Analyze .NET Framework memory issues
dotMemory: Memory profiler and unit-testing framework for .NET
[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 25-05-2017 14:02 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik heb de 13 9360 zelf, en de 15 9560 als het goed is binnenkort voor op werk. Een collega van me heeft die nu, maar qua docks e.d. geeft die nog wat problemen en ik ben wat handiger met dat soort dingen dan mijn collega. Ik heb diezelfde 15" wel twee weken zelf in gebruik gehad om te beoordelen of het goed bruikbaar is. (en dat is hetRutix schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:46:
Had iemand nou hier onderlaatst de Dell XPS 15 9560 gekocht?
[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 25-05-2017 16:44 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Thanks! Ik ga gewoon windows gebruikenCreepy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:37:
[...]
Ik heb de 13 9360 zelf, en de 15 9560 als het goed is binnenkort voor op werk. Een collega van me heeft die nu, maar qua docks e.d. geeft die nog wat problemen en ik ben wat handiger met dat soort dingen dan mijn collega. Ik heb diezelfde 15" wel twee weken zelf in gebruik gehad om te beoordelen of het goed bruikbaar is. (en dat is het). Als je er Linux op draait en je hebt een iets oudere, dan zit er nog niet de laatste thunderbolt firmware in zodat je wat problemen kan hebben met USB-C docks. e.d.. Dat upgraden onder Linux is lastig (als in; op dit moment bijna niet te doen) dus dat moet dan weer onder Windows. Bios upgrades e.d. gaan allemaal prima onder Linux. Intel heeft toevallig wat patches de nieuwste LInux kernel in gekregen (4.12) om alsnog het updaten van de thunderbolt firmware mogelijk te maken.
Bedoel je dus "open" in slechte of positieve zin?Mercatres schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:44:
Na twee dagen Techorama weer werken is ook wennen. Heel veel leuke dingen gezien, maar vooral gemerkt hoe "open" Microsoft zich zelf profileert. Indrukwekkend.
[ Voor 13% gewijzigd door Rutix op 26-05-2017 13:32 ]
Nothing to see here!
Het is ook een mooi ding. 16Gb en een i7 erin en gaanRutix schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:31:
[...]
Thanks! Ik ga gewoon windows gebruiken. Ik heb hem besteld want ik vind het echt een mooi ding
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik ga niet voor de 4k schermCreepy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:13:
[...]
Het is ook een mooi ding. 16Gb en een i7 erin en gaanLet er wel op dat als je het 4k scherm neemt je een spiegelend scherm krijgt, en geen mat.
Nothing to see here!
[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-05-2017 15:26 ]
Zoek je op 15", i7, 16GB en 500G SSD, dan zijn er welgeteld: 0
Ik heb er wel genoeg van om met een karige machine te werken. Ik heb nu niet eens een SSD erin zitten.
Dat is gewoon verkeerd besparen.
let the past be the past.
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
Ik ben ZZP-er en zit dus veel intern bij opdrachtgevers, dan is het wat lastig om een vaste pc mee te zeulen. Sowieso sluit ik meestal mijn laptop wel aan op externe schermen.Jantje2000 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:35:
Waarom weken jullie graag op laptops? Ik werk zelf liever op een PC met 2+ schermen. Of sluiten jullie dan een Dick aan op de laptop?
Nothing to see here!
De XPS heeft blijkbaar een Dell Thunderbolt™ Dock | TB16 waar al die connectoren nu op zitten. Ik heb hem nog niet besteld maar als ik veel problemen ondervind kan ik die altijd nog nemenAlex) schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:15:
Het grootste probleem is nog altijd connectors. Altijd leuk als er een extern scherm staat dat alleen maar VGA lust, of waarvoor een DP-kabel ligt terwijl je laptop mini-DP heeft.
Nothing to see here!
Het is maar wat je luxe/gewoonte vindt.Jantje2000 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:35:
Waarom weken jullie graag op laptops? Ik werk zelf liever op een PC met 2+ schermen. Of sluiten jullie dan een Dick aan op de laptop?
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
Eigenlijk is er maar weinig reden waarom je nog een vaste pc zou gebruiken ipv een laptop, de meeste laptops kunnen prima 2+ schermen aansturen en zo zwaar is de meeste doorsnee-development (app-development, webdevelopment, database-spul etc) nou ook weer niet. Als je nou games maakt, of constant loopt te compilen in C/C++ etc, dan snap ik dat je een zwaar uitgeruste PC wilt hebben.Jantje2000 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:22:
Ja, ik snap jullie punten opzich wel. Wij gebruiken op het werk echter gewoon vaste pc's met meerdere schermen en een RDP server. Ik moet dan wel vertellen dat we vrijwel nooit ergens anders werken. We zijn ook niet echt een software bedrijf, maar ik werk als bijbaan als programmeur van de software binnen dat bedrijf. Interne opdrachten krijg ik dus wel, maar extern nooit, waardoor ik ook niet op locatie aan de slag hoef.
Bij ons op 't werk zijn het Lenovo Thinkpad laptops (heb zelf nu een Yoga 260, hiervoor een T510), deze hebben ULV-processoren in de nieuwere versies maar is nog steeds dikke prima. Het grootste deel van 't werk vindt plaats in Eclipse, SQL Server Management Studio, VS 2015 en vooral nu via RDP naar onze development-servers waar we allerhande software op draaien.
Echter, het hebben van die Yoga 260 maakt 't voor mij makkelijker meenemen in de tas naar 't werk op de fiets, en naar eventuele (externe) partners. Moet over een week of twee weer een stuk vliegen, dan is 't een makkelijk apparaat en ter plekke is 't ook handig uit de tas vissen, ik zit op locatie toch meestal in een consultancy/administratieve rol, en vaak is 't vooral uit "politiek" oogpunt belangrijk dat iemand uit ons team er zit, dus dan hoef ik echt geen zware powerhouse bij me te hebben. Heb ik dat wel nodig, dan verbind ik naar mijn development-server.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.