De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:40

alienfruit

the alien you never expected

Ik vraag mij af hoe mijn ISP bepaalde web-sites blokt omdat zelfs met een VPN kan ik er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
alienfruit schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:10:
Ik vraag mij af hoe mijn ISP bepaalde web-sites blokt omdat zelfs met een VPN kan ik er niet bij.
Dan werkt of jouw VPN niet goed (bijvoorbeeld alsnog DNS van de ISP gebruiken), of het is niet je ISP die het blokkeert.

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 13-04-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Oh, dat zal wel best wel kunnen. Ik gebruik zelf de Streisand VPN (https://github.com/jlund/streisand). Misschien doe ik wat fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een vrij grote DNS provider was vandaag plat. Misschien dat het daar mee te maken had?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 12:41

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow dacht even een filetje aan te maken met de naam aux.py...

spoiler:
Vergeten dat dit niet mag onder Windows. 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RayNbow schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:47:

spoiler:
spoiler:
Dat kan wel via het RENAME commando en fully qualified path (e.g. \\?\C:\Mapje\Naar\aux.py) te gebruiken. Niet dat het veel nut heeft, omdat andere applicaties het alsnog niet kunnen gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

spoiler:
Heb je ook al handmatig een .gitignore file aangemaakt door een bestand te hernoemen?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

DevWouter schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:20:
[...]

Heb je ook al handmatig een .gitignore file aangemaakt door een bestand te hernoemen?
Een .gitignore maak ik meestal moeiteloos aan vanuit een bash shell. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:28:
[...]

Een .gitignore maak ik meestal moeiteloos aan vanuit een bash shell. :p
In de Verkenner kan je dat ook gewoon doen door het bestand .gitignore. te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:25

spoiler:
Bash:
1
touch aux.py

werkt prima :+

Maareh, waarom mag dit specifieke bestand niet worden aangemaakt? Ik mis de link even. Ook verwijderen mocht niet in de verkenner. Moest dit ook weer via bash doen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jan_V schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:24:
[...]

Bash:
1
touch aux.py

Maareh, waarom mag dit specifieke bestand niet worden aangemaakt? Ik mis de link even. Ook verwijderen mocht niet in de verkenner. Moest dit ook weer via bash doen.
Het begon allemaal in 1973...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Jan_V schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:24:
[...]

Bash:
1
touch aux.py

Wat Rikpro zegt en deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:25
Ok....
To support input and output from user programs, the pseudofiles COM1, COM2, COM3, COM4, LPT1, LPT2, CON, AUX, PRN, and NUL were provided
Als ik dit goed begrijp werden deze pseudo-bestanden gebruikt als soort van facade tussen applicaties en de fysieke com/lpt/... poorten?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jan_V schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:39:
[...]

Ok....

[...]

Als ik dit goed begrijp werden deze pseudo-bestanden gebruikt als soort van facade tussen applicaties en de fysieke com/lpt/... poorten?
Ja, in DOS kon je dit gebruiken om een directory te printen
code:
1
dir > LPT

En ivm legacy applicaties wordt dit nog steeds ondersteund.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39
DevWouter schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:50:
[...]
En ivm legacy applicaties wordt dit nog steeds ondersteund.
Ok, dus die beperking zit erin om 16 bits applicaties te ondersteunen?
Maar het draaien van 16 bits applicaties ondersteunen ze niet meer, dus waarom dan toch nog die beperking?
XP en Vista - die veel nieuwer zijn - worden ook niet meer ondersteund.

Net zoals dat er een beperking is voor het verwijderen van een bestand in een sub*-subdirectory. Die mag ook niet te lang zijn. Maar die mogen wél aangemaakt worden. Ook zo raar.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

SPee schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:28:
[...]

Ok, dus die beperking zit erin om 16 bits applicaties te ondersteunen?
Maar het draaien van 16 bits applicaties ondersteunen ze niet meer, dus waarom dan toch nog die beperking?
XP en Vista - die veel nieuwer zijn - worden ook niet meer ondersteund.

Net zoals dat er een beperking is voor het verwijderen van een bestand in een sub*-subdirectory. Die mag ook niet te lang zijn. Maar die mogen wél aangemaakt worden. Ook zo raar.
Hoewel de functionaliteit bij mij bekend is sinds DOS staat het los van de hoeveelheid bits. De naam "LPT" en "AUX" zijn namen die al een bestaande functionaliteit hebben. Misschien had ik ook beter het woord "legacy" beter niet kunnen gebruiken.

Het bestandssysteem van Windows heeft allerlei functionaliteiten en die zijn nog steeds beschikbaar. Om verwarring te voorkomen zijn die namen beschermd (op dezelfde manier dat de void vaak niet gebruikt kan worden voor een class-naam).

Met de jaren zijn er echter andere alternatieven gekomen. Zo kon je de API van de printer direct aanroepen en later kon je postscript versturen naar de printer spooler. Echter je kan nog steeds de LPT port direct gebruiken, dit omdat op de LPT port geen printer hoeft te zitten.

Met de volgende code kan je bijvoorbeeld COM1 gebruiken om te lezen en te schrijven. Echter je mag COM1 ook vervangen met LPT.

C++:
1
2
3
4
HANDLE serialHandle = CreateFile("\\\\.\\COM1", 
    GENERIC_READ | GENERIC_WRITE, 
    0, 0, OPEN_EXISTING, 
    FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);

Het verwijderen van sub-directoires heeft trouwens een compleet andere reden. Een folder wordt namelijk anders opgeslagen dan een bestand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Je kunt het vergelijken met de manier waarop poorten en apparaten op Unix systemen via het bestandssysteem te benaderen zijn. Zo heb je op Linux systemen bijvoorbeeld /dev/ttyS1 voor een seriële poort. Het verschil daarbij is wel dat het op (de meeste) Unix systemen allemaal netjes geordend is in /dev, waarbij Windows (om legacy redenen, maar wat mij betreft een grote ontwerpfout) het onder de motor kap de requests voor bestanden met een bepaalde naam directories met elk mogelijke bestandsextensie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
ThomasG schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:52:
Je kunt het vergelijken met de manier waarop poorten en apparaten op Unix systemen via het bestandssysteem te benaderen zijn. Zo heb je op Linux systemen bijvoorbeeld /dev/ttyS1 voor een seriële poort. Het verschil daarbij is wel dat het op (de meeste) Unix systemen allemaal netjes geordend is in /dev, waarbij Windows (om legacy redenen, maar wat mij betreft een grote ontwerpfout) het onder de motor kap de requests voor bestanden met een bepaalde naam directories met elk mogelijke bestandsextensie doet.
Hoezo is dit een ontwerpfout? Het is hetzelfde wat Unix doet, alleen het het apparaat niet /dev/apparaat maar \\.\apparaat.
Je kunt vanuit je windows driver ook zelf device handles aanmaken die op dezelfde manier kunnen worden benadert.

Er zijn maar een paar "speciale" files die onder Windows zonder de \\.\ te benaderen zijn.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
farlane schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:39:
[...]

Hoezo is dit een ontwerpfout? Het is hetzelfde wat Unix doet, alleen het het apparaat niet /dev/apparaat maar \\.\apparaat.
Je kunt vanuit je windows driver ook zelf device handles aanmaken die op dezelfde manier kunnen worden benadert.

Er zijn maar een paar "speciale" files die onder Windows zonder de \\.\ te benaderen zijn.
De ontwerpfout van Windows is dat COM1 in elke directory zit, op met elk mogelijke bestandsextensie. Ja, je kunt het doen met \\.\COM1 (wat de enige manier had moeten zijn), maar je kunt het ook doen met C:\Willekeurig\COM1, of C:\Willekeurig\COM1.FOO. En dat is in Windows by design, en kun je niet uit zetten; wat dus een ontwerp fout is. Op linux systemen zit je seriële poort niet mounted in elke directory, maar gewoon in /dev tenzij je dat zelf anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
ThomasG schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:14:
[...]
De ontwerpfout van Windows is dat COM1 in elke directory zit, op met elk mogelijke bestandsextensie.
Mja, . en .. zitten ook overal. Ook in Unix.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]
De ontwerpfout van Windows is dat COM1 in elke directory zit, op met elk mogelijke bestandsextensie.
Neuh, de ontwerpfout is dat je bestanden met die reserved names blijkbaar wel met een omweg aan kunt maken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]
Ik gok erop dat die keuze in het verleden beslist zo is gemaakt om te voorkomen dat mensen files gaan aanmaken wanneer ze iets willen printen, en om te voorkomen dat data naar een printer wordt gestuurd ipv het weg te schrijven.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
farlane schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:26:
[...]

Wat heeft dat daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

farlane schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:26:
[...]

Handig toch, kan je mee bepalen of je op dit niveau of toch liever op een niveau hoger een printje wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
ThomasG schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:30:
[...]
Wat heeft dat daar mee te maken?
Dat zijn ook speciale namen zijn en je dus geen bestanden/directories met die namen kunt aanmaken, net als de genoemde namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
farlane schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:11:
[...]

Dat zijn ook speciale namen zijn en je dus geen bestanden/directories met die namen kunt aanmaken, net als de genoemde namen.
Dat vind ik toch echt iets anders, omdat je daarmee in relatieve (en zelfs absolute) paden kunt navigeren. En het verschil maakt op je een executable uit de huidige directory pakt, of die vanuit het PATH. Terwijl COM1 etc in elke directory helemaal niets toevoegt ten opzichte van slechts één centrale COM1, omdat ze allemaal exact hetzelfde effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

.oisyn schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:40:
[...]

Neuh, de ontwerpfout is dat je bestanden met die reserved names blijkbaar wel met een omweg aan kunt maken.
Dat is een interessant punt dat je maakt.

Eén van de omwegen die we gebruiken is door absolute paden te gebruiken. Het relatief pad zoals "AUX" kan verwijzen naar "/hardware/AUX" of "/filesystem/drive0/partition0/root/folder1/AUX".

Als het systeem zowel de "hardware" folder als de "working directory" mee neemt voor de lookup dan is het eerder dat we 99% van de tijd gebruik maken van een work-around uit gemakzucht.

Mocht de bovenstaande stelling juist zijn dan kan puur vanuit de techniek gezien niet gesproken worden over een ontwerpfout, echter dan is het eerder dat het functioneel verhaal niet aansluit op het technisch verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het technische verhaal is eigenlijk niet zo heel relevant, als je uitgaat van het feit dat je die devices altijd wilt kunnen aanspreken met hun naam (zonder path), zoals "copy con bla.txt". Hieruit volgt dat je eigenlijk nooit wilt kunnen toestaan dat men filenames gebruikt die overeenkomen met device names, anders is voorgaand commando ambigu.

Je kunt natuurlijk de designkeuze maken om dan .\con wel toe te staan om te refereren naar een bestand, maar er is natuurlijk wat voor te zeggen om dat juist niet te doen omdat dat vragen om moeilijkheden is. Daaruit volgt dat je eigenlijk nooit een filename met een device name moet kunnen aanmaken, en dat devicenames altijd relatief aan welke dir dan ook accessible zijn.

Maar dan is het natuurlijk spijtig dat \\?\%CD%con wel werkt, en dat Explorer daar vervolgens niet mee kan dealen :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
ThomasG schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:31:
[...]
Dat vind ik toch echt iets anders, omdat je daarmee in relatieve (en zelfs absolute) paden kunt navigeren. En het verschil maakt op je een executable uit de huidige directory pakt, of die vanuit het PATH. Terwijl COM1 etc in elke directory helemaal niets toevoegt ten opzichte van slechts één centrale COM1, omdat ze allemaal exact hetzelfde effect hebben.
Dat het een andere functie heeft is evident, maar voor mij is de designkeuze zo duidelijk als wat (en ik vind dat geen foute) : "Er zijn speciale bestandsnamen die je niet zelf kunt aanmaken waaronder COM1, AUX, . en .. omdat deze een speciale betekenis hebben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Koop je een boek op Amazon is het een self-print uitgave en is er nooit een papieren versie geweest. Zucht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:33
* hackerhater rant even op oAuth.
Zucht kunnen ze niet eens een methode maken voor authoriseren die voor elke vendor hetzelfde werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08

Pizzalucht

Snotneus.

hackerhater schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:09:
Zucht kunnen ze niet eens een methode maken voor authoriseren die voor elke vendor hetzelfde werkt?
Heb je liever SAML? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
hackerhater schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:09:
OpenID? SAML? WS-Federation? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
SAML2 is prima hoor maar sommige mensen hebben het crap geïmplementeerd :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:43
Er is geen goed authenticatiesysteem. Je moet gewoon vertrouwen hebben in de mensen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Pff net een git nachtmerrie meegemaakt. Twee dagen hard gewerkt op een eigen lokale branch. Omdat de master in de tussentijd een aantal kleine bugfixes had gehad, wilde ik een rebase ipv een merge doen (stom, ik weet het).

De rebase geeft een aantal foutmeldingen ('cannot unlink file'). Rebase afbreken, foutmelding opzoeken (PDF bestand stond nog open in Foxit), opnieuw rebase aanroepen en pushen maar. Direct maar mijn tijdelijke branch deleten, terwijl Jenkins de boel compileert.

Blijken mijn wijzigingen dus door de rebase te zijn weggegooid. WTF? Dan ga je toch wel even paaseitjes zweten. Hoe ga ik de klant uitleggen dat ik twee dagen werk kwijt bent?

Even googlen en het blijkt vaker te gebeuren. Gelukkig bood 'git reflog' uitkomst en kon ik de oorspronkelijke commits oppikken. Nu maar een gewoon een merge gedaan.

Is het al weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Skyaero schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:57:
Pff net een git nachtmerrie meegemaakt. Twee dagen hard gewerkt op een eigen lokale branch. Omdat de master in de tussentijd een aantal kleine bugfixes had gehad, wilde ik een rebase ipv een merge doen (stom, ik weet het).

De rebase geeft een aantal foutmeldingen ('cannot unlink file'). Rebase afbreken, foutmelding opzoeken (PDF bestand stond nog open in Foxit), opnieuw rebase aanroepen en pushen maar. Direct maar mijn tijdelijke branch deleten, terwijl Jenkins de boel compileert.

Blijken mijn wijzigingen dus door de rebase te zijn weggegooid. WTF? Dan ga je toch wel even paaseitjes zweten. Hoe ga ik de klant uitleggen dat ik twee dagen werk kwijt bent?

Even googlen en het blijkt vaker te gebeuren. Gelukkig bood 'git reflog' uitkomst en kon ik de oorspronkelijke commits oppikken. Nu maar een gewoon een merge gedaan.

Is het al weekend?
Je moet idd wel erg goed je best doen om echt data kwijt te raken die reeds gecommit is. Dan moet je wel bewust git-gc o.i.d. doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Skyaero schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:57:

Is het al weekend?
git reflog _/-\o_ Wij rebasen hier heel regelmatig onze feature branches aangezien wij in een monilith werken en er regelmatig conflicts optreden. Meestal gaat het prima maar bij complexe rebases kan een foutje voorkomen. Reflog to the rescue! _/-\o_

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat doet rebasen? Waarom zou je dat willen doen ipv gewoon mergen? :?

[ Voor 55% gewijzigd door Alex) op 19-04-2017 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

http://www.jarrodspillers...avoiding-rebase-hell.html :P
On the other hand, if everyone on a given development team is working from one branch most of the time (say master) then the log can get quite noisy with all of the “merge branch blah” commits from your day to day “git pull origin master” workflow. Using “git pull -rebase origin master” will avoid those superfluous commit messages by pulling and then performing a rebase rather than a merge. This is handy for keeping the appearance of a linear commit history and makes merge commit messages (from other branches) more meaningful because they actually do represent some branch being folded into master.
En zelf wil ik graag dat er bij het pullen zoveel mogelijk een rebase gebeurd in mijn team omdat imho beter te zien/controleren valt wat de historie van de totale repo is. Je ziet ook beter wat jouw wijzigingen nu echt zijn t.o.v. de origin. Je voorkomt er ook mee dat je bijv een puur lokale branch "lekt" naar anderen in je team.

[ Voor 106% gewijzigd door Creepy op 19-04-2017 20:58 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Creepy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:55:
http://www.jarrodspillers...avoiding-rebase-hell.html :P

[...]

En zelf wil ik graag dat er bij het pullen zoveel mogelijk een rebase gebeurd in mijn team omdat imho beter te zien/controleren valt wat de historie van de totale repo is. Je ziet ook beter wat jouw wijzigingen nu echt zijn t.o.v. de origin. Je voorkomt er ook mee dat je bijv een puur lokale branch "lekt" naar anderen in je team.
Dit dus. Vor ons met name het argument dat de git log schoner blijft. Gezien het feit dat er op een gemiddelde week zo'n 30 branches richting master gaan, wordt het een puinhoop als er constant merge commits tussen staan.

Los van het feit dat ik persoonlijk een rebase veel natuurlijker vind werken dan een merge voor feature branches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Doen jullie dit via PR's? Wij zijn nu een process begonnen om via BitBucket team leden PR's te laten maken, staat nu ingesteld op mergen, maar kan ook rebasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Megamind schreef op donderdag 20 april 2017 @ 03:50:
Doen jullie dit via PR's? Wij zijn nu een process begonnen om via BitBucket team leden PR's te laten maken, staat nu ingesteld op mergen, maar kan ook rebasen.
Bedoel je dat ipv feature beanch mergen naar master een rebase master bovenop feature branch zodat je helemaal geen merge commits meer hebt?

Zoja, niet doen :) Je rewrite je git history en dat wil je niet op master. In HELE zeldzame gevallen misschien maar in beginsel wil je dat absoluut niet.

Als je geen merge commits wilt op je master kan je git merge --ff-only gebruiken :) Dat is hoe wij het oplossen aangezien de flow bij ons:
Feature branch -> integration (Jenkins draait dan een batterij extra tests -> Stable zodra die tests allemaal happy zijn. Twee keer per week tijdens de release wordt via --ff-only de stable branch naar master geschopt en de release uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Brakkie41 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:40:
Dit dus. Voor ons met name het argument dat de git log schoner blijft. Gezien het feit dat er op een gemiddelde week zo'n [...]
Is dat niet subjectief? Zodra er grote stukken parallel gewerkt worden dan kan je spreken over twee tijdlijnen. Ik heb namelijk geen moeite om een octopus-merge van 8 branches te lezen, maar het wordt een ramp om te lezen als het gerebased wordt.

Verder merge+rebase ik mijn feature branches vaak eerst met develop voordat ik ze merge naar develop. Heel vaak wordt dit dan automatisch een fast-forward tenzij de rebase niet lukt.

Volgens mij komt de keuze dan ook neer op het volgende:
Wil je een linear tijdlijn? Dan moet je vaak rebase.
Wil je een werkelijke weergave van veranderingen? Dan moet je vaak merge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:09
DevWouter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:51:
[...]

Is dat niet subjectief? Zodra er grote stukken parallel gewerkt worden dan kan je spreken over twee tijdlijnen. Ik heb namelijk geen moeite om een octopus-merge van 8 branches te lezen, maar het wordt een ramp om te lezen als het gerebased wordt.
Rebasen en daarna mergen met git merge --no-ff levert een duidelijke tijdlijn op. Je ziet dan namelijk precies welke branch je hebt meegenomen. Deze kun je vervolgens ook eenvoudig met een git revert ongedaan maken.

Zie voorbeeld hieronder van een release candidate die ik toevallig vandaag aan het voorbereiden was.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iQBME4t.png

[ Voor 7% gewijzigd door Sardaukar op 20-04-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sardaukar schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:58:
[...]

Rebasen en daarna mergen met git merge --no-ff levert een duidelijke tijdlijn op. Je ziet dan namelijk precies welke branch je hebt meegenomen. Deze kun je vervolgens ook eenvoudig met een git revert ongedaan maken.

Zie voorbeeld hieronder van een release candidate die ik toevallig vandaag aan het voorbereiden was.

[afbeelding]
Fantastisch screenshot _/-\o_
Maar... Die branch-voor-elke-freaking-ticket is wel heel erg overkill...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sardaukar
DevWouter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:45:
[...]

Voor ons niet. Dit is een product wat al enige tijd in gebruik is. Tijdens het gebruik zijn er nog een aantal PR'en en CR'en naar boven gekomen. Doordat wij deze onafhankelijk in een branch ontwikkelen kunnen wij en de klant rond release tijd bepalen wat we wel en niet meenemen.

Ik branch werkelijk voor alles: tijdens het ontwikkelen van een feature kom ik een bug tegen die ik nog niet ontdekt had? Nieuwe branch!

[ Voor 11% gewijzigd door Sardaukar op 20-04-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Sardaukar schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:49:
[...]

Ik branch werkelijk voor alles: tijdens het ontwikkelen van een feature kom ik een bug tegen die ik nog niet ontdekt had? Nieuwe branch!
Maar wat als je voor die feature die bug opgelost moet hebben? :+

1. Die nieuwe feature branch laten voor wat is, 2. dan bug in eigen branch fixen, 3. mergen naar develop, 4. dan develop mergen in die nieuwe feature branch en 5. dan die nieuwe feature afmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sardaukar
TheNephilim schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:02:
[...]

Maar wat als je voor die feature die bug opgelost moet hebben? :+

1. Die nieuwe feature branch laten voor wat is, 2. dan bug in eigen branch fixen, 3. mergen naar develop, 4. dan develop mergen in die nieuwe feature branch en 5. dan die nieuwe feature afmaken?
  • Bug fixen in eigen branch.
  • Bugfix branch rebasen en mergen naar master
  • Featurebranch rebasen tov master

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
[...]
En zo leidt een stukje frustratie tot nieuwe inzichten. _/-\o_

I O+ Devschuur Coffeecorner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

We hebben hier de regel dat alle wijziging in `master` middels pull requests (die approved moeten worden door minimaal iemand anders) moet die vervolgens middels squash and merge. Er zijn maar twee mensen binnen het project die rechtstreeks naar `master` kunnen committen dat ben ik en een andere collega (van de 10). En dan nog alleen met toestemming van de ander.

Tot nu toe werkt dit prima. Zolang niet iedereen op vakantie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

alienfruit schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:35:
We hebben hier de regel dat alle wijziging in `master` middels pull requests (die approved moeten worden door minimaal iemand anders) moet die vervolgens middels squash and merge. Er zijn maar twee mensen binnen het project die rechtstreeks naar `master` kunnen committen dat ben ik en een andere collega (van de 10). En dan nog alleen met toestemming van de ander.

Tot nu toe werkt dit prima. Zolang niet iedereen op vakantie is ;)
In welke situatie committen jij en je collega direct naar master?

In onze nieuw microservice werken wij ook via PR's en niemand mag naar master pushen maar indien absoluut nodig en er midden in de nacht ninja-werk verricht moet worden, heeft iedereen in principe toegang om het verbod om te pushen naar master uit te schakelen. Stukje vertrouwen voor diegene die On Call duty hebben en er verantwoordelijk mee omgaan. (Tot op de dag van vandaag nog ooit gebeurd trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sardaukar schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:49:
Tijdens het gebruik zijn er nog een aantal PR'en en CR'en naar boven gekomen. Doordat wij deze onafhankelijk in een branch ontwikkelen kunnen wij en de klant rond release tijd bepalen wat we wel en niet meenemen.
Ah, op die manier. Dan kan ik me voorstellen dat dit een goeie oplossing is voor jullie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DevWouter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:45:
[...]

Hoeveel werk is dat nou? Alleen als er gerelateerde tickets zijn doe ik die wel samen in één branch. Kijk als je met iets als TFS werkt dan is branchen een stuk meer werk, en dan branch ik ook minder. Maar met iets als Git of Mecurial is het zo weinig werk dat ik niet zou weten waarom je het niet zou doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Woy op 21-04-2017 08:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Woy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:27:
[...]

Hoeveel werk is dat nou? Alleen als er gerelateerde tickets zijn doe ik die wel samen in één branch. Kijk als je met iets als TFS werkt dan is branchen een stuk meer werk, en dan branch ik ook minder. Maar met iets als Git of Mecurial is het zo weinig werk dat ik niet zou weten waarom je het niet zou doen.
Heb je de uitleg van Sardaukar gelezen? Er wordt namelijk perfect uitgelegd waarom het gedaan wordt. En mijn reactie daarop is dat ik me goed kan vinden in zijn uitleg gezien ik ook in zo'n situatie heb gezeten.

En om je vraag te beantwoorden:
Er kan op verschillende manieren met git gegaan worden en ik begreep niet waarom deze methode gebruikt wordt. Zou er geen reden voor zijn dan is het continue branchen en mergen op basis van tickets duur zijn. Echter als de klant bij elke release kan besluiten een bepaalde ticket wel of niet mee te nemen dan bespaart deze tactiek behoorlijk wat kosten (zoals het terugdraaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DevWouter schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:28:
[...]

Heb je de uitleg van Sardaukar gelezen? Er wordt namelijk perfect uitgelegd waarom het gedaan wordt. En mijn reactie daarop is dat ik me goed kan vinden in zijn uitleg gezien ik ook in zo'n situatie heb gezeten.
Ja mijn reactie is ook puur op het stukje
Gericht.
Zou er geen reden voor zijn dan is het continue branchen en mergen op basis van tickets duur zijn.
Mijn punt is dat het helemaal niet "duur" is om overal een branch voor te maken. Branchen en mergen is doodeenvoudig in Git. Daarom geef ik ook aan dat ik mij bij bijvoorbeeld TFS kan voorstellen dat je dat niet doet, want daar is het inderaad relatief "duur"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:21
@Sardaukar schreef:
Screenshot van [~Sardaukar]
Dat ziet er mooi en overzichtelijk uit. Mag je trots op zijn! ;)
@DevWouter schreef:
Die branch-voor-elke-freaking-ticket is wel heel erg overkill...
Dat valt nog wel mee. Ik heb aan projecten gewerkt waarbij voor elk iets een branch aangemaakt werd. Dat was gezien het product en de QA wel nodig met 25+ developers. Overal werd dubbele code reviews op gedaan om te voorkomen dat er slechte code naar master ging. Zo verkomt je dat je 3 maanden later weer aan dezelfde code zit te prutsen omdat het niet goed is of niet goed meer werkt.

Ik zelf gebruik in mijn projecten de master branch als productie eindpunt en feature en bugfix branches als nieuwe toevoegingen of fixes. Als een branch veel commits heeft squeeze ik ze voordat ze naar master gaan waardoor het in master overzichtelijk blijft. Je kan tenslotte altijd nog naar het issue kijken dmv. feature/0032-phploc etc. etc.

Kortom, het ligt denk ik aan de developers maar ook aan het type project.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Woy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:59:
Ja mijn reactie is ook puur op het stukje [...] Gericht.
Het was ook duidelijk niet de juiste manier om een vraag te stellen. Ik snap jouw reactie verder ook wel :+
Antrax schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:31:
Kortom, het ligt denk ik aan de developers maar ook aan het type project.
Yup, en zonder duidelijkheid over de omstandigheden (team, klanten, project, etc) kan je op elke werkproces makkelijk kritiek hebben.

Note to self: Volgende keer beginnen met vragen "waarom..." in plaats van een "kreet van verbazing" te gebruiken. Dat levert sneller betere resultaten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

[afbeelding]
--no-ff :Y

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/LIlyd_merge-without-ff@2x.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08

Pizzalucht

Snotneus.

Ik vind dat --no-ff default zou moeten zijn en ze --ff zouden moeten maken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Pizzalucht schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:21:
[...]

Ik vind dat --no-ff default zou moeten zijn en ze --ff zouden moeten maken
Psst... ;)
code:
1
git config --global --add merge.ff false

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dus... allemaal vakantie deze week? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Vakantie, wat is dat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is zeg maar dat je programmeert, maar dan niet op je normale locatie, met lekkerder koffie en minder ver lopen naar de koelkast.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

CodeCaster schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:02:
[...]

Dat is zeg maar dat je programmeert, maar dan niet op je normale locatie, met lekkerder koffie en minder ver lopen naar de koelkast.
Hahaha, ja precies :+

Neuj, eerlijk gezegd komt dat er thuis meestal toch niet van. Normaal gesproken nog even een potje gamen en dan even een aflevering serie kijken, voordat ik ga slapen. Als ik echt vakantie heb, dan is er vaak ook weer van alles te doen :o

Daarnaast zijn mijn schouders en ellebogen sowieso tegenwoordig niet zo happig op die extra uurtjes programmeren :/. Ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat ik daarmee aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:06:
[...]
Daarnaast zijn mijn schouders en ellebogen sowieso tegenwoordig niet zo happig op die extra uurtjes programmeren :/. Ben er eigenlijk nog steeds niet uit wat ik daarmee aan moet.
sporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou ik woon net een paar weken samen en heb gezegd dat als we klaar zijn met het huis en alle kleine klusjes ed. dan ga ik weer sporten. Deze week komen (als het goed is) de laatste meubels, dus wie weet :+.

Maar goed, echt een sporter ben ik niet (en nooit geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t8h3kFk9oh9ovY3V1QaRp8V4/full.png

:F

Edit: Oh, en nog geen support voor VS2017? Zucht...

[ Voor 27% gewijzigd door RayNbow op 24-04-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Verborgen directory misschien?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
TheNephilim schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:35:
[...]

Maar als je eenmaal gaat sporten zal je snel merken dat sporten verslavend werkt :Y

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

XWB schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:25:
[...]

Maar als je eenmaal gaat sporten zal je snel merken dat sporten verslavend werkt :Y
Niet echt... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
[...]
... als we klaar zijn met het huis en alle kleine klusjes ed...
Dat zal nooit gebeuren ben ik bang :P
Heb je de verkeerde sport, zoek er 1 die je *echt* leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:51:

[...]

Sluit ik me volledig bij aan. Ook moet je sport niet verwarren met een "sportschool" of "een uur zwemmen". Dat zijn eerder "sportieve activiteiten".

Ga gewoon een paar sportclubs af (voetbal, tafeltennis, handbal, korfbal, whatever) en kijk wat je leuk vind. Bijna elke club zoekt nieuwe leden en zullen je warm onthalen. Verder kan je bijna altijd 3 keer gratis (vaak vergeten ze dit).

En als je bij een team zit dan heb je ook de sociale druk om beter te worden (ligt ook aan je team) of in elk geval aanwezig te zijn. Als je dan een keer "geen zin hebt om te gaan" dan ga je misschien toch om andere reden en ben je blij dat je toch gegaan bent (dit hoor ik zo vaak).

Disclaimer: Ik zit in het bestuur van een sportclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Momenteel ben ik na een paar jaartjes lekker hardlopen begonnen met een programma van darebee.com (de 30-days of change). Erg prettig vind ik het :)

Als je iets hebt gevonden dat je leuk vind werkt het echt verslavend. Maar ook dan heb je soms absoluut geen zin, gaat het soms helemaal niet lekker, of vraag je je af waarom je niet gewoon Netflix kan gaan kijken...

[ Voor 42% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-04-2017 13:09 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
farlane schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:51:
Ik vind hockey hardstikke leuk maar verslaafd ben ik zeker niet. Ik vind wielrennen ook leuk maar ook daar is verslavend niet bepaald 't goeie woord. En die "runners high" waar zoveel mensen het over hebben, heb ik al helemaal nooit.

:(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Hydra schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:17:
[...]
Ik vind hockey hardstikke leuk maar verslaafd ben ik zeker niet. Ik vind wielrennen ook leuk maar ook daar is verslavend niet bepaald 't goeie woord. En die "runners high" waar zoveel mensen het over hebben, heb ik al helemaal nooit.
Met *echt* leuk bedoel ik dat het geen moeite kost om er andere dingen voor aan de kant te zetten. Ben zelf een goed aantal jaar geleden met BJJ begonnen en het is nog steeds 1 van die dingen die ik het liefst doe en ben nog niet 1 keer met tegenzin gegaan.

Maar misschien heeft niet iedereen zo'n ding .. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]

Nou ik woon net een paar weken samen en heb gezegd dat als we klaar zijn met het huis en alle kleine klusjes ed. dan ga ik weer sporten. Deze week komen (als het goed is) de laatste meubels, dus wie weet :+.

Was ik ook niet. Heck ik zit zelfs in een rolstoel en in een situatie waar je nou niet echt zou zeggen "die zou ik zo in een sportschool ofzo zien". Toch ben ik ermee begonnen omdat mijn benen achteruit gingen, ik last van mijn rug kreeg en steeds minder conditie kreeg. Ik ben nu een jaar verder en vrijdag had ik mijn record van 10 minuten zonder pijn op de loopbank lopen verbroken en ben ik afgelopen september wezen surfen. En nu merk ik gewoon dat als ik even niet ben wezen sporten ik gewoon weer pijn in mijn rug enzo begin te krijgen.

Helpt wel zoals @DevWouter zegt dat ik een trainingsmaatje hebt dus in het begin dat ik totaal geen motivatie had enzo was de sociale druk van hem en dat ik toch ging. En zodra je een beetje in een flow komt dan gaat het echt veel makkelijker.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:33
farlane schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:53:
[...]

Met *echt* leuk bedoel ik dat het geen moeite kost om er andere dingen voor aan de kant te zetten. Ben zelf een goed aantal jaar geleden met BJJ begonnen en het is nog steeds 1 van die dingen die ik het liefst doe en ben nog niet 1 keer met tegenzin gegaan.

Maar misschien heeft niet iedereen zo'n ding .. O-)
Tjah in mijn geval was dat Judo en Kendo, maar een ongeval (onvolledige dwarsleasie) zette daar mooi de streep door :'(
Nu fiets ik wel elke dag naar mijn werk en zo maar nog.
Wou dat ik nog die sporten kon doen.

[ Voor 7% gewijzigd door hackerhater op 24-04-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]
En die "runners high" waar zoveel mensen het over hebben, heb ik al helemaal nooit.

Mij heeft het meer dan half jaar geduurd eer ik eens een runners high had. En zelfs sindsdien is het niet elke training prijs. Met wat geluk 1 op 4 keer maar genoeg periodes dat het minder vaak gebeurt. Toen ik stevig aan het trainen was voor halve marathon had ik het wel al eens vaker maar dan pas na meer dan 10km te lopen. Runners high krijgen is zalig maar die sweet spot vinden is moeilijk.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
[...]
En die "runners high" waar zoveel mensen het over hebben, heb ik al helemaal nooit.
Moet je betere kwaliteit wiet kopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
The <naam van event> diversity ticket program is meant to facilitate attendance at the conference by candidates from traditionally under-represented groups in Tech including women, people of color, LGBT, and people with disabilities.
Dus het komt erop neer dat als je een blanke hetero man bent in de IT dat je moet betalen en elk ander soort persoon mag gratis naar binnen...ik vind dit raar, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:55:
[...]

Was ik ook niet. Heck ik zit zelfs in een rolstoel en in een situatie waar je nou niet echt zou zeggen "die zou ik zo in een sportschool ofzo zien". Toch ben ik ermee begonnen omdat mijn benen achteruit gingen, ik last van mijn rug kreeg en steeds minder conditie kreeg. Ik ben nu een jaar verder en vrijdag had ik mijn record van 10 minuten zonder pijn op de loopbank lopen verbroken en ben ik afgelopen september wezen surfen. En nu merk ik gewoon dat als ik even niet ben wezen sporten ik gewoon weer pijn in mijn rug enzo begin te krijgen.

Helpt wel zoals @DevWouter zegt dat ik een trainingsmaatje hebt dus in het begin dat ik totaal geen motivatie had enzo was de sociale druk van hem en dat ik toch ging. En zodra je een beetje in een flow komt dan gaat het echt veel makkelijker.
Goed bezig dus, dat vergt wel wat doorzettingsvermogen! Fijn dat je ook het resultaat ervan ziet.

Of het bij mij nog echt helpt zou ik niet kunnen zeggen. Misschien moet ik vaker dan eens per week wat gaan doen.

Voor dat ik de sleutel kreeg van het huis ging ik 1x in de week naar de conditietraining van kickboksen. Dat bevalt op zich wel. Niet dat ik daar nou om sta te springen, maar als ik kan ga ik gewoon. Dus dat moet ik maar weer eens oppakken ergens in de komende weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Cartman! schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:48:
[...]

Dus het komt erop neer dat als je een blanke hetero man bent in de IT dat je moet betalen en elk ander soort persoon mag gratis naar binnen...ik vind dit raar, jullie?
Discriminerend vind ik dat. Er zijn andere en betere manieren om minderheden te lokken. Voor mij (als LGBT vrouw zijnde) zou ik het beledigend vinden en (afhankelijk van het event) zou ik zelfs een "laat maar" reactie hebben. Dus dan missen ze helemaal hun doel :p

Een goedkoper of zelfs gratis ticket gaat niet de actuele problemen van seksisme, racisme en andere vormen van discriminatie oplossen.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

[...]

Tja..'positieve' discriminatie. Ik zie ook niet in waarom mensen uit de genoemde groepen minder snel naar zoiets zouden gaan. Ze willen zo graag vermeende ongelijkheden opheffen, maar ondertussen creëer je op deze manier juist ongelijkheden. Sterker nog, je promoot het alleen maar. Zij zijn anders, dus zielig, dus mogen ze gratis naar binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 10:12
ElkeBxl schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:59:
[...]

Discriminerend vind ik dat. Er zijn andere en betere manieren om minderheden te lokken. Voor mij (als LGBT vrouw zijnde) zou ik het beledigend vinden en (afhankelijk van het event) zou ik zelfs een "laat maar" reactie hebben. Dus dan missen ze helemaal hun doel :p

Een goedkoper of zelfs gratis ticket gaat niet de actuele problemen van seksisme, racisme en andere vormen van discriminatie oplossen.
Blijft interessant dat sommige mensen denken dat het helpt om sekse, ras en van alles overal bij te moeten betrekken waar het mijns inziens totaal geen relatie mee heeft. Zou fijn zijn als we weer eens terug kunnen naar een tijd dat het allemaal niet zoveel boeide wie je was maar het weer gewoon over de desbetreffende inhoud ging.
Maar goed de boodschap is dus dat alleen de blanke man dom genoeg is om die beroerde prijs-kwaliteit verhouding van het desbetreffende evenement op te hoesten, danwel dat alles buiten de blanke man geen nagel heeft om z'n kont te krabben ?
Achja statements maken .. je moet er van houden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Boeiend. Ze proberen meer vrouwen enzo naar events te krijgen. Zie niet hoe je dat anders zou moeten doen. Daarnaast betaalt m'n werkgever conferenties e.d. dus het zal me echt aan m'n reet roesten.

Niet dat het enig nut heeft maar ik kan me daar niet druk over maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 25-04-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:29:
[...]

Boeiend. Ze proberen meer vrouwen enzo naar events te krijgen. Zie niet hoe je dat anders zou moeten doen. Daarnaast betaalt m'n werkgever conferenties e.d. dus het zal me echt aan m'n reet roesten.

Niet dat het enig nut heeft maar ik kan me daar niet druk over maken.
En dat doet de baas dus alleen bij mannen en niet bij vrouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:35:
En dat doet de baas dus alleen bij mannen en niet bij vrouwen ?
Nee? Maar er zijn ook mensen die op eigen rekening naar conferenties komen. En dat kost aardig wat geld. Als het gratis is zit je minder snel door je jaarlijkse conferentie budget heen. Dus an sich is het wel logisch.

Het lost uiteindelijk niks op (want op een tech conferentie ga je gewoon erg weinig vrouwen zien omdat die er bijna niet zijn) maar ik kan me er verder niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Ik vind het ronduit belachelijk.
Moet je eens voor de grap kijken wat de reacties zijn als je het omdraait.
'Kleurlingen', vrouwen en LGBT's moeten betalen en de rest gratis.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:40:
[...]
Nee? Maar er zijn ook mensen die op eigen rekening naar conferenties komen. En dat kost aardig wat geld. Als het gratis is zit je minder snel door je jaarlijkse conferentie budget heen. Dus an sich is het wel logisch.
Komen alle mannen op rekening van anderen naar een conferentie ?
Kortom is sekse daar dan zo erg op van invloed ?

(de redenatie zou dan moeten zijn dat er weinig vrouwen een baan in de IT hebben en door ze eerst gratis naar conferenties te laten gaan ze dan vervolgens een baan zouden krijgen in de IT en je daarmee vrouwen in IT zou stimuleren).
Het lost uiteindelijk niks op (want op een tech conferentie ga je gewoon erg weinig vrouwen zien omdat die er bijna niet zijn) maar ik kan me er verder niet druk over maken.
Behalve dat je met het benadrukken van dit soort, in mijn ogen schijnverbanden, je uiteindelijk meer apathie kweekt en dat terwijl je er betrekkelijk weinig mee wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Of m'n baas nu wel of niet betaalt vind ik het raar dat je als homo ineens gratis zou zijn, het zou niks moeten uitmaken dus doe dan als organisatie ook niet alsof dat wel zo is. Als bezoeker boeit het mij 0,0 hoeveel "minderheden" er zijn, ik kom voor de informatie op die dag en ik denk niet dat een bedrag van het ticket de reden zal zijn om wel of niet te komen voor iemand. Positieve discriminatie is ook gewoon discriminatie.

[ Voor 41% gewijzigd door Cartman! op 25-04-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Cartman! schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:07:
Of m'n baas nu wel of niet betaalt vind ik het raar dat je als homo ineens gratis zou zijn, het zou niks moeten uitmaken dus doe dan als organisatie ook niet alsof dat wel zo is. Als bezoeker boeit het mij 0,0 hoeveel "minderheden" er zijn, ik kom voor de informatie op die dag en ik denk niet dat een bedrag van het ticket de reden zal zijn om wel of niet te komen voor iemand. Positieve discriminatie is ook gewoon discriminatie.
Sowieso, hoe willen ze ooit gaan controleren of je homosexueel bent? Het is gelukkig niet alsof er een registratieplicht is o.i.d. Ik zou bij een dergelijke conferentie denk ik gewoon opgeven dat ik homosexueel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:27:
[...]

Sowieso, hoe willen ze ooit gaan controleren of je homosexueel bent? Het is gelukkig niet alsof er een registratieplicht is o.i.d. Ik zou bij een dergelijke conferentie denk ik gewoon opgeven dat ik homosexueel ben.
Dat is dan ook wat we hier collectief overwegen in het bedrijf ja. Niet om een paar euro voor de baas te besparen maar gewoon om aan te tonen wat een raar systeem dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Social media accounts en passwords moeten afgeven is toch hip en happening tegenwoordig :X .

Achja tijd voor een nieuw gendertype .. gedefinieerd als "at random iets van de gender-staal-kaart wat je gratis toegang oplevert tot een event, maar alleen voor het aanmeld moment en verder niet praktiserend.
Nadeel is weer dat dat waarschijnlijk in notime geen "minderheid" meer is .. en dus derhalve uitgesloten zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Cartman! schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:29:
[...]

Dat is dan ook wat we hier collectief overwegen in het bedrijf ja. Niet om een paar euro voor de baas te besparen maar gewoon om aan te tonen wat een raar systeem dit is.
Doen! :) Zo'n raar systeem lost toch niks op en geeft alleen maar een foutieve indruk dat ze iets goed doen. Als ze echt iets willen doen voor minderheden meer welkom te laten voelen, zijn er andere manieren dan zo'n positieve discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Deze discussies zijn zo lastig. Zo ben ik zelf een stereotype "bevoorrechtte man"... middenklasse gezin, typisch hollands uiterlijk, hetero, genoeg opleidingskansen gehad enzovoort. Volledig van bewust dat ik daar best geluk mee heb gehad.

MAAR, veel kan ik er niet aan doen, ik ben wie ik ben en heb blijkbaar een bijzonder grote interesse voor informatica. Ik ben dan ook informatica gaan doen. Maar tegenwoordig voel ik af en toe alsof ik me moet verontschuldigen dat ik een stereotype infer ben, alsof ik basisschooldocent had moeten worden ("daar zijn immers te weinig mannen"). En dat is wat mij betreft fout, we moeten naar een situatie waar iedereen die interesse heeft in informatica dat kan studeren of je blauw of paars bent, homo of asexueel... couldn't care less.

Alsjeblieft lobby organisaties, focus op kansen maken, focus op het uitleggen aan iedereen dat informatica tof is en probeer de vooroordelen uit de samenleving te halen. Forceer in iedergeval niet dat bedrijven diverser worden omdat "dat hip is" en er "te weinig vrouwen in de ICT zijn". Dat zijn geen structurele oplossingen voor het diepe cultuurprobleem die sommige mensen weerhouden van het kiezen voor technische beroepen.

Wat denken jullie, in de volledig onbevooroordeelde samenleving (hypothese), zou het ICT/informatica beroep een accurate afspiegeling van de samenleving zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 25-04-2017 13:10 . Reden: woorden zijn moeilijk, ik moet maar geen basisschooldocent worden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
[...]

Ik vind het niet raar, ik vind het compleet bezopen.

En het is weer een tooltje van de politiek om het gepeupel af te leiden van de echte dingen des levens. Omdat volksvertegenwoordigers donders goed weten dat ze lang mogen solliciteren naar een McJob als hun beerput opengerukt wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:09
[...]

Sowieso, hoe willen ze ooit gaan controleren of je homosexueel bent?
Gewoon, afhankelijk van wat er op je aanmelding staat ga je een hokje in. In het geval dat je homoseksueel aangekruist hebt wordt je vriendelijk verzocht even een zeepje op te rapen. :+

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
[...]

Sowieso, hoe willen ze ooit gaan controleren of je homosexueel bent?
Nou broek laten zakken en spijkerharde gay porno tonen. Hoe anders?

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.