Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
TIL you can define id with
Haskell:
1 id id = id
how fun
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Mjah de eerste confrontatie van de klant met de uitwerking van wat hij gebrabbeld heeft.alienfruit schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:55:
Niks vervelender dan een klant die een user story tijdens het testen aanpast! En vervolgens krijg je dan 20 bugs terug. Nogal wiedes. Lekker begin van de dag
Kennelijk niet eentje met een heel groot voorstellingsvermogen ?
Doet me een beetje denken aan
1
2
3
| Prelude> let 2 + 2 = 5 Prelude> 2 + 2 5 |
Hierboven overschijf je de plus functie, dus voor alle getallen die niet 2 zijn, geeft de functie plus nu een non-exhaustive pattern exception
[ Voor 26% gewijzigd door windwarrior op 06-04-2017 10:03 ]
Misschien bij eerste sprint van het project. Maar niet bij sprint 5 van de tweede fasegekkie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:00:
Mjah de eerste confrontatie van de klant met de uitwerking van wat hij gebrabbeld heeft.
Kennelijk niet eentje met een heel groot voorstellingsvermogen ?

De klant wijzigt de specificatie en dan heb je opeens een bug? Is dat niet gewoon een nieuwe feature?alienfruit schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:55:
Niks vervelender dan een klant die een user story tijdens het testen aanpast! En vervolgens krijg je dan 20 bugs terug. Nogal wiedes. Lekker begin van de dag
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
*Hoi Klant, log je dat eens als een change request. Deze story was al approved en in testfase. Wijzigingen kunnen zeker maar dan als nieuwe story/CR.alienfruit schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:55:
En als hij lastig doet dan heeft hij pech
Niet iedereen wandelt de marathon onder de 2 uur hehalienfruit schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:13:
[...]
Misschien bij eerste sprint van het project. Maar niet bij sprint 5 van de tweede fase
Neem als klant de poltie, daar valt nog steeds genoeg te halen als ik de berichten vandaag meer mag geloven.
Schurfterige K*T PostNL .. dat die toko maar spoedig failliet mag gaan.
Tijd om ook maar eens een twitter account aan te gaan maken en de bestuursvoorzitster te gaan spammen, grmbll.
[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 06-04-2017 11:29 ]
Ook hier gaat het geknoei met VSTS vrolijk verder. Allerlei issues met Web Deploy Tasks, maar verder werkt het allemaal wel lekker. Ik denk dat ik die issue van jou ook had, toen ik op een private build agent een Visual Studio Test opstartte vond ie m'n msbuild ook niet meerCodeCaster schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:07:
Ik ben al een paar dagen lekker aan het knutselen met TFS 2017 op de Windows-VM op m'n microserver.M'n TFS Express loopt inmiddels mee van 2013 -> 2015 -> 2017, en afgezien van wat database-issues (ik had eerst de .old-database van 2013 geüpgraded
) verloopt het proces aardig voorspoedig.
Ik ben er alvast achtergekomen dat ik niet zozeer meer IOPS maar gewoon (FL)OPS nodig heb: de UI van de installers van TFS 2017 en VS 2017 trekken 100% CPU.Dat kan ook een WPF-dingetje zijn, ik heb géén hardwareacceleratie.
En ja, er zijn commandline-switches, maar die zijn momenteel nogal brak gedocumenteerd. Edit: oh wow! Visual Studio Community 2017 workload and component IDs.
In ieder geval kan ik nu m'n op Linux gehoste private Git-repo's door TFS laten uitchecken en builden. Nu de build agent nog overtuigen van het feit dat MSBuild 15 toch écht op die machine staat, net als VSTest...
Edit: oh, serieus? De PowerShell-scripts vinden deze versies van Visual Studio:
• Visual Studio Build Tools 2017
• Visual Studio Community 2017
• Visual Studio Test Agent 2017
Sorteren die op versie (allemaal 15.0.26228.12) en pakken dan de laatste. Ja, dat zijn dus net niet de buildtools.
Even wat PowerShell-Linq uit de kast trekken om dat script te fixen.Dit zal toch niet met de installatievolgorde te maken hebben...
* CodeCaster krijg Windows 95-flashbacks.
Ah fuck it, ik kopieer MSBuild wel naar de Test Agent, die 'ie blijkbaar pakt.
Tja, dat is zo'n beetje dagelijkse kost hier...alienfruit schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:55:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik heb een issue aangemaakt, maar men vond dat het niet hun probleem was:Mercatres schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:47:
[...]
Ook hier gaat het geknoei met VSTS vrolijk verder. Allerlei issues met Web Deploy Tasks, maar verder werkt het allemaal wel lekker. Ik denk dat ik die issue van jou ook had, toen ik op een private build agent een Visual Studio Test opstartte vond ie m'n msbuild ook niet meer
De workaround is om in plaats van een "Visual Studio Build"-task een "MSBuild"-task te gebruiken, en/of het pad naar MSBuild zelf te configureren.Currently the agent doesn't distinguish between multiple side-by-side installs of VS 2017. Fwd'ing along to appropriate folks so they can consider the scenario and plan according. This is feature level work, not bug fix. Closing the issue here since we don't track the backlog here.
Let me know if I've missed something, but that sounds like the root of the problem (doesn't support side-by-side VS 2017 gracefully, just picks one).
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dan doe je toch iets verkeerds als dat dagelijkse kost is. Uitzonderlijk kan het wel eens gebeuren maar dagelijks?Acid_Burn schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:16:
[...]
Tja, dat is zo'n beetje dagelijkse kost hier...
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook in zo'n omgevingen gewerkt. Trots op de borst kloppen van we zijn agile want we werken met stories...
"Demands" als in "capabilities"?Mercatres schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:19:
Maar dan klopt hun heel verhaal van die demands toch niet meer?
Ik dacht dat ik de Visual Studio Test Agent moest installeren om tests te draaien op m'n server, maar zelfs toen werd de "vstest"-capability niet goed gedetecteerd. Als in: hij was er wel, maar build-time kreeg ik de melding dat de "vstest.console.exe" niet gevonden kon worden.
Als ik zelf het vstest-pad in de Test-step instel naar C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio\2017\Community\CommonExtensions\Microsoft\TestWindow (oid), werkt het wel. Dus ik kan de Build Tools en Test Agent weer verwijderen.
Ik was vroegâh echt blij dat alles van Microsoft zo vloeiend en met wat wizards aan elkaar was te koppelen, maar de laatste jaren gaat het steeds meer houtje-touwtje aanvoelen. Kan ook gewoon komen doordat ik steeds dieper in de krochten van diverse systemen terechtkom en doordat zaken complexer worden.
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 06-04-2017 13:37 ]
Tja, wij zijn er ook niet blij mee. Maar we krijgen vaak maar halve verhalen en dan maak je iets en dan moet het toch anders... en dan maak je het zoals ze het aangeven.. en dan moet het weer anders. Dynamische requirements zeggen we dan maar. Zelfs bij volledig uitgewerkte scripts veranderd er altijd wat omdat ze toch nog wat vergeten zijn.Tarkin schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:30:
[...]
Dan doe je toch iets verkeerds als dat dagelijkse kost is. Uitzonderlijk kan het wel eens gebeuren maar dagelijks?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook in zo'n omgevingen gewerkt. Trots op de borst kloppen van we zijn agile want we werken met stories...
Dingen waar je blij van wordt... tja wij dus meestal niet
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
We hebben het in 1 bedrijf eens opgelost door echt gewoon het been stijf houden. Wijzigende requirements? Geen probleem we kunnen alles wijzigen maar wel in een nieuwe story. Het geluk was dat we de steun hadden van het management om dit toe te passen.Acid_Burn schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:55:
[...]
Tja, wij zijn er ook niet blij mee. Maar we krijgen vaak maar halve verhalen en dan maak je iets en dan moet het toch anders... en dan maak je het zoals ze het aangeven.. en dan moet het weer anders. Dynamische requirements zeggen we dan maar. Zelfs bij volledig uitgewerkte scripts veranderd er altijd wat omdat ze toch nog wat vergeten zijn.
Dingen waar je blij van wordt... tja wij dus meestal niet
Na verloop van tijd geraken de mensen er ook gewend aan. Zij blij omdat hun changes ook altijd wel doorkwamen (niet altijd direct maar dmv de backlog) en wij blij omdat eens onze sprint vastgeklikt was, we wisten dat er weinig veranderde. iedereen blij dus.
Het vergt alleen wat discipline om geen vriendendiensten toe te laten. iemand van business die rechtstreeks naar een developer gaat en vraagt van wil je dat niet snel eens wijzigen bv
Inderdaad, capabilites (demands in je Tasks) bedoel ik.CodeCaster schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:30:
[...]
"Demands" als in "capabilities"?
Ik dacht dat ik de Visual Studio Test Agent moest installeren om tests te draaien op m'n server, maar zelfs toen werd de "vstest"-capability niet goed gedetecteerd. Als in: hij was er wel, maar build-time kreeg ik de melding dat de "vstest.console.exe" niet gevonden kon worden.
Als ik zelf het vstest-pad in de Test-step instel naar C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio\2017\Community\CommonExtensions\Microsoft\TestWindow (oid), werkt het wel. Dus ik kan de Build Tools en Test Agent weer verwijderen.
Ik was vroegâh echt blij dat alles van Microsoft zo vloeiend en met wat wizards aan elkaar was te koppelen, maar de laatste jaren gaat het steeds meer houtje-touwtje aanvoelen. Kan ook gewoon komen doordat ik steeds dieper in de krochten van diverse systemen terechtkom en doordat zaken complexer worden.
An sich werkt het allemaal wel lekker, maar af en toe loopt het spaak. Ook bij de minder exotische dingen als een Test Agent (voor Selentium testing) op dezelfde VM als de buildagent..
Maar de integratie met Azure en de support o.a. via GitHub is best wel netjes.
Sourcetree is véél te rommelig met al z'n tabs, en de change-trees en diff-views klappen zichzelf regelmatig dicht. Dan ben je dus door een commit of diff aan het scrollen, en dan refresht de view zichzelf.
GitKraken, afgezien van de prijs (€ 60 per jaar), is ook niet alles. Regelmatig hangt 'ie op "Updating Repository" (oid), en is killen van het proces de enige optie. UX-technisch zijn er ook diverse mankementen. Zo wordt bij het discarden van een delete (dus: de originele file terugzetten na een verwijdering) wél om bevestiging gevraagd ("Weet je zeker dat je deze verwijderde file wil terugzetten?"), maar een discard van een wijziging wordt ongevraagd doorgevoerd (Misgeklikt? Weg wijzigingen
Git for Windows is te spartaans, en dat waren zo'n beetje de opties. Hoewel... https://git-scm.com/download/gui/windows
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 07-04-2017 13:08 ]
Ik vind dat dus echt slecht werken. Ik wil in één overzicht m'n files kunnen zien en met ctrl+klik kunnen aanvinken en stagen. Ik vertik het om paden te gaan lopen inkloppen of te tabben tot ik een ons weeg. Ook wil ik sommige commits opbreken door files in hunks in te checken, en dat gaat visueel toch echt tien keer efficiënter dan met de CLI (https://git-scm.com/book/...-Staging#_staging_patches).Gleighton schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:20:
doe ik gewoon alles in de command line.
Uiteraard IMHO, YMMV, enz.
Maar ik ga de GitHub-client weer eens proberen, bedankt.
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 07-04-2017 13:48 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
We are shaping the future
Idem hier. Oerlelijk en usability is niet altijd geweldig, zeker niet als het op rebasen aan komt, maar het werkt prima.Alex) schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:09:
TortoiseGit al eens geprobeerd? De GUI is niet ideaal, maar ik vind het ding over het algemeen wel prima werken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Read the code, write the code, be the code!
Lekker op de bank
Waarschijnlijk zit het GRATIS aspect daar ook wel voor iets tussen.
RTFM!
Dat dichtklappen is echt verschrikkelijk irritant inderdaadCodeCaster schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:06:
Sourcetree is véél te rommelig met al z'n tabs, en de change-trees en diff-views klappen zichzelf regelmatig dicht. Dan ben je dus door een commit of diff aan het scrollen, en dan refresht de view zichzelf.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De in Visual Studio 2015 ingebouwde Git-client is re-de-lijk, maar niet meer dan dat. De meeste acties vereisen veel te veel klikken, en er is eigenlijk te weinig ruimte om alle relevante data weer te geven. Ook kun je een file niet gedeeltelijk stagen. In 2017 is 'ie iets verbeterd, maar voor mij nog steeds onbruikbaar.Creepy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:11:
Ik heb een losse GIT UI nooit zo begrepen als je al een goed werkende IDE hebt... Als je geen IDE gebruikt of een text editor zonder goeie GIT gui, dan snap ik het.
Vind je het dan echt zo leuk om filenames en herhaaldelijk dezelfde commando's in te tikken? Ik word daar echt na een paar keer stapelgek van. Hoeveel werk is het voor jou om een aantal, maar niet alle gewijzigde bestanden in verschillende subdirectories te committen?wackmaniac schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:26:
Commandline icm Gitlab werkt naar mijn idee ideaal.
Of is er een veel makkelijker manier om dingen interactief te doen in de commandline, zonder daarbij alle letters van je toetsenbord nodig te hebben?
[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 07-04-2017 15:35 ]
Als ik iets aangepast heb ga ik in SourceTree voor die wijziging de bestanden stagen en commiten. Dan kijk ik de wijzigingen nog even goed na en maak soms een tweede commit voor bijv. een aanpassing aan iets anders voor de eerste commit. Gecompileerde assets commit is sowieso apart.
1. minder grote commits doen - ook minder bestandenCodeCaster schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:33:
[...]
Vind je het dan echt zo leuk om filenames en herhaaldelijk dezelfde commando's in te tikken? Ik word daar echt na een paar keer stapelgek van. Hoeveel werk is het voor jou om een aantal, maar niet alle gewijzigde bestanden in verschillende subdirectories te committen?
Of is er een veel makkelijker manier om dingen interactief te doen in de commandline, zonder daarbij alle letters van je toetsenbord nodig te hebben?
2. je working copy clean houden zodat ik niet allerhande aangepaste bestanden heb die ik niet wil committen
3. je kan een hele subdirectory in een keer toevoegen aan je commit
4. tab for the win!
Over het algemeen werk ik sneller met de cli; ik ken de commando's uit mijn hoofd, kan ze allemaal aftabben en ik weet precies wat er gebeurt. Dat vind ik ook heel fijn. De integratie van bijvoorbeeld PHPStorm voert allerhande magie uit, ik ben niet zo van automagisch
Het is een kwestie van voorkeur; mijn collega verklaart mij ook voor gek dat ik zoveel via commandline doe. Staat tegenover dat het opvalt dat de mensen die via commandline met GIT werken over het algemeen een beter idee hebben over hoe GIT werkt en hoe je bepaalde situaties oplost. Dat is een algemeen nadeel van het huidige library/gui/framework-milieu; niet meer weten hoe iets werkt. Als ik sollicitanten basale vragen stel over bijvoorbeeld javascript of php dan krijg ik af en toe een nogal glazige blik en een twijfelend "Ik gebruik altijd [library/framework/tool]" als repliek.
Misschien ben ik gewoon een ouwe lul aan het worden
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 11:49 ]
Dat soort uitspraken snap ik nooit. Het is niet alsof ontwikkelwerk alleen maar bestaat uit typen.Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:09:
Ben ik de enige die al die GUI's haat? Ze maken me alleen maar slomer, onder andere omdat ik dan steeds mijn vingers van de home row op moet tillen en steeds moet zoeken waar knoppen zitten. Ik gebruik als editor dan ook Neovim, onder andere zodat ik mijn vingers niet op moet tillen, waardoor ik veel efficiënter ben.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorm fan van hotkeys en doe zo veel mogelijk met het toetsenbord, maar een GUI is noodzakelijk voor overzicht. ASCII-art is behoorlijk beperkt.
Waar ik het vooral vervelend vind is configdingen. Een UI met overzichtelijk alle config opties vind ik honderd keer zo makkelijk dan de documentatie doorploeteren naar de goede optie met cryptische naam, dan de juiste config file openen en die editten. Dat duurt echt veel langer dan even een menuutje doorklikken.
Voordeel aan de UI is ook (imo) dat je veel makkelijker opties ontdekt. Als ik iets nieuws installeer (Word, VS, whatever) ga ik vaak even alle opties door om te kijken wat interessant is. Je gaat niet zo snel even de volledige docs doorlezen (zijn vaak ook uitgebreider).
En daarnaast snap ik niet hoe mensen alles kunnen doen met de git cli. Handig voor sommige dingen, maar een UI is wel zo praktisch imo.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Helemaal omdat als ontwikkelaar mijn handen 90% van de tijd op het toetsenbord liggen. Bovendien zijn GUIs vaak trager dan cli (scheelt ook dat ik vaak meerdere commando's chain

Dat gezegd te hebben. Vaak heb ik zowel de GUI als de cli open.
En de reden waarom dat het zo moeilijk is om een goede GUI te maken is omdat git gewoon mega complex is qua features. Het voelt bij mij altijd aan alsof je te maken hebt met een visuele SQL editor. Het werkt, maar ik type net zo makkelijker de query zelf (zodra ik de syntax herinner, damn you LinqPad).
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ok ik bedoelde conflicts oplossenWernerL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:59:
Ik heb nog nooit wat anders gebruikt dan de git cli. Wat is er moeilijk aan 'git merge <branchnaam>' om te mergen?
Mijn CLI opent gewoon winmerge bij conflicts
Nothing to see here!
Dat blijft irritant inderdaad.
Maar kan een goede GUI dat probleem makkelijker maken dan? Ik heb wel eens wat GUI's uitgeprobeerd voor GIT maar kom toch iedere keer weer terug naar de CLI. Het is het allemaal net-niet.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Ben een hele nuchtere persoon maar toch wel aardig geschrokken hiervan

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Dan komt het toch wel erg dichtbij inderdaad! Moet best raar voelen nu hoe close het was.Brakkie41 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:47:
Godverdomme hey, 2 minuten voor de aanslag hier in Stockholm liep ik op het plaats delict. Moest een metro halen voor een afspraak dus rende snel om die metro te kunnen pakken. Als ik die niet had was ik daar waar de vrachtwagen het publiek in reed geweest![]()
Ben een hele nuchtere persoon maar toch wel aardig geschrokken hiervan
Nothing to see here!
Zeker! Ons kantoor midden in de stad was afgesloten op last van de politie en iedereen moest binnen blijven. Alle metro's en bussen stopte met rijden en met de auto was ook één grote chaos!Rutix schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:17:
[...]
Dan komt het toch wel erg dichtbij inderdaad! Moet best raar voelen nu hoe close het was.

Ik heb daar een tijdje gewoond en gewerkt en kwam elke dag op het vliegveld.
Was er inmiddels al een paar jaar niet meer geweest, maar toen dat gebeurde voelde het toch heel raar.
Wat je als bekend/vertrouwd terrein beschouwt, is dat dan ineens niet meer.
Lekker op de bank
I'm snap HEEL goed hoe je je voelt! Heel bizar dit! Heb best moeite ik lekker tot rust te komen voor ik naar me nest ga...ZaZ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:53:
Kan het mij erg goed voorstellen. Hoewel ik ook redelijk nuchter ben met dat soort dingen had ik het toch ook al met de aanslag op Zaventem.
Ik heb daar een tijdje gewoond en gewerkt en kwam elke dag op het vliegveld.
Was er inmiddels al een paar jaar niet meer geweest, maar toen dat gebeurde voelde het toch heel raar.
Wat je als bekend/vertrouwd terrein beschouwt, is dat dan ineens niet meer.

Verwijderd
Ik gebruik bijna nooit een muis, want documentatie van een functie open ik in Neovim, door de PM tool browsen doe ik met een TUI, chatten doe ik met irssi, Git dingen doe ik met de CLI, et cetera. Een van de weinige GUI applicaties die op mijn computer staan is Firefox, want een GUI maakt dingen voor mij juist onoverzichterlijker. Ook ben ik er aan gewend, omdat ik voornamelijk CLI's en TUI's gebruik sinds ik 13 ben. Ik heb autisme, dus ik kan niet goed tegen veranderingen.CodeCaster schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:17:
[...]
Dat soort uitspraken snap ik nooit. Het is niet alsof ontwikkelwerk alleen maar bestaat uit typen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorm fan van hotkeys en doe zo veel mogelijk met het toetsenbord, maar een GUI is noodzakelijk voor overzicht. ASCII-art is behoorlijk beperkt.
En hoe maak en bekijk je dan klassendiagrammen, erd's ed? Een terminal is leuk (ik doe zelf Git ook enkel in de terminal), maar de wereld bestaat niet alleen maar uit platte tekst...Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:20:
[...]
Ik gebruik bijna nooit een muis, want documentatie van een functie open ik in Neovim, door de PM tool browsen doe ik met een TUI, chatten doe ik met irssi, Git dingen doe ik met de CLI, et cetera. Een van de weinige GUI applicaties die op mijn computer staan is Firefox, want een GUI maakt dingen voor mij juist onoverzichterlijker. Ook ben ik er aan gewend, omdat ik voornamelijk CLI's en TUI's gebruik sinds ik 13 ben. Ik heb autisme, dus ik kan niet goed tegen veranderingen.
er is tig, een command line interface voor git. Met 'tig status' zie je welke changes op dit moment gestaged zijn, kun je makkelijk door files met changes heen lopen, en kun je files of 'chunks' stagen of unstagen. Dit alles wel met keybindings, maar de interface is erg simpelCodeCaster schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:33:
[...]
Vind je het dan echt zo leuk om filenames en herhaaldelijk dezelfde commando's in te tikken? Ik word daar echt na een paar keer stapelgek van. Hoeveel werk is het voor jou om een aantal, maar niet alle gewijzigde bestanden in verschillende subdirectories te committen?
Verwijderd
Diagrammen zou je ook kunnen maken en bekijken met een TUI, maar zoals ik al zei gebruik ik voornamelijk CLI's en TUI's, dus niet alleen CLI's en TUI's. Ook is er niks mis met diagrammen op een whiteboard tekenen.RagingPenguin schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:00:
[...]
En hoe maak en bekijk je dan klassendiagrammen, erd's ed? Een terminal is leuk (ik doe zelf Git ook enkel in de terminal), maar de wereld bestaat niet alleen maar uit platte tekst...
Om er een foto mee van te maken en dan te delen met een collega, die alles weer moet overnemen?Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:20:
[...]
Diagrammen zou je ook kunnen maken en bekijken met een TUI, maar zoals ik al zei gebruik ik voornamelijk CLI's en TUI's, dus niet alleen CLI's en TUI's. Ook is er niks mis met diagrammen op een whiteboard tekenen.
Ik zie ook voornamelijk platte tekst, maar diagrammen doe ik wel gewoon in een GUI. Grafische dingen horen gewoon in een grafische UI thuis. Code in een UI voornamelijk gericht op tekst (daar valt visual studio ook onder).
Verwijderd
Ligt aan de context. Bijvoorbeeld in een meeting tekenen we dingen op een whiteboard. En anders gebruik ik een GUI voor bepaalde diagrammen.Caelorum schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:41:
[...]
Om er een foto mee van te maken en dan te delen met een collega, die alles weer moet overnemen?
Ik zie ook voornamelijk platte tekst, maar diagrammen doe ik wel gewoon in een GUI. Grafische dingen horen gewoon in een grafische UI thuis. Code in een UI voornamelijk gericht op tekst (daar valt visual studio ook onder).
* gekkie is een fundi, en zweert nog steeds bij ASCII-pronRagingPenguin schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:00:
[...]
En hoe maak en bekijk je dan klassendiagrammen, erd's ed? Een terminal is leuk (ik doe zelf Git ook enkel in de terminal), maar de wereld bestaat niet alleen maar uit platte tekst...
http://plantuml.com/?RagingPenguin schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:00:
[...]
Hoezo tekenen?
Wij gebruiken het ook. Integreert erg prettig met Wikimedia server welke we gebruiken voor projectdocumentatie.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
In non-dev nieuws, Waddinxveen (m'n woonplaats) en Delft (m'n werkplaats) in het nieuws.

Graphviz komt hier ook af en toe eens langs als ik wat met Gstreamer doe om de flowgraph te dumpen als debug hulpje.
RayNbow schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:25:
* RayNbow maakt momenteel wat diagrammen in Graphviz...
In non-dev nieuws, Waddinxveen (m'n woonplaats) en Delft (m'n werkplaats) in het nieuws.
Ja is het nou wel of niet twaalf boetes per uur? Elke vijf minuten is niet bijna twaalf keer per uur[...] wat neerkomt op bijna twaalf boetes per uur. Elke vijf minuten was het raak [...]

Hmm hoor ik @zeef nu denken "Ik had toch een simpele poll met 1 keuze gepubliceerd ? .. hoe krijgen die tweakers het dan toch altijd weer voor elkaar om het geheel drastisch te her-verbouwen in hun discussies"DevWouter schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:14:
[...]
"uit de community" vind ik een mooie omschrijving.![]()
Overigens hoeft het pitchen ook niet zo moeilijk te zijn.
Een pitch kan gewoon simpel weg een onderwerp zijn en 3 beschrijvende zinnen.
[...]
Ik denk dat als jullie het lijstje doorlezen bij sommige "ugh..." en andere "nice..." denken. Laat iedereen de lijst sorteren, pas ranking toe en klaar (los van de andere zaken die je als organizer moet regelen).

Ik denk niet zoveel.gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:50:
[...]
Hmm hoor ik @zeef nu denken "Ik had toch een simpele poll met 1 keuze gepubliceerd ? .. hoe krijgen die tweakers het dan toch altijd weer voor elkaar om het geheel drastisch te her-verbouwen in hun discussies"

Je hebt er ook al geen uitgesproken, (dan wel getypte) mening over.
Zelden een manager gehad zonder
RayNbow schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:21:
Vanochtend dit met een collega improvisatorisch in elkaar geknutseld voor wat testmetingen:
***members only***
Correct, en ik heb al een algoritme gemaakt die ze in de foto vindt en rechttrekt, voordat het door een standaard decodeerlib gaat.
Nee, dat is toevallig hoe ik het A4tje gesneden heb en toen op het karton geplakt heb. Het zou niets uit moeten maken voor de herkenning ervan.
In ieder geval deze ochtend/middag
ghci> length [2.5, 5 .. 40] {- meter -} * length [0, 15 .. 75] {- graden -} 96
Zocht zelf ongeveer op formaat in de foto a la 2e rij van boven en dan de 2e, 3e á 4e van links.RayNbow schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:21:
[...]
Correct, en ik heb al een algoritme gemaakt die ze in de foto vindt en rechttrekt, voordat het door een standaard decodeerlib gaat.
Dat ging met QR zeker niet werken, zeker niet bij smartphone cam, low light, skewed en jpeg compressie
Dat wordt een uitdaging, ja.gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:25:
[...]
Zocht zelf ongeveer op formaat in de foto a la 2e rij van boven en dan de 2e, 3e á 4e van links.
Dat ging met QR zeker niet werken, zeker niet bij smartphone cam, low light, skewed en jpeg compressie
Met die cirkel gevallen kom je misschien nog wel een eindje, ahwel tis momenteel mijn project niet meer.
Oh, die circulaire barcodes hebben al de afgelopen 20 jaar hun nut bewezen bij m'n werkgever. Die zijn zeer goed te herkennen onder vele omstandigheden. Niet alleen dat, maar ook het middelpunt van zo'n marker is nauwkeurig te bepalen.gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:43:
[...]
Met die cirkel gevallen kom je misschien nog wel een eindje, ahwel tis momenteel mijn project niet meer.
Alleen de informatie-dichtheid zal een stuk lager zijn dan bij de QR, maar goed dat was an sich niet zo'n probleem.RayNbow schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:53:
[...]
Oh, die circulaire barcodes hebben al de afgelopen 20 jaar hun nut bewezen bij m'n werkgever. Die zijn zeer goed te herkennen onder vele omstandigheden. Niet alleen dat, maar ook het middelpunt van zo'n marker is nauwkeurig te bepalen.
Yup, slechts 10 bits aan informatie. De QR-codes die we nu onderzoeken dienen alleen voor extra contextuele informatie (en hoeven maar 1x te worden herkend in een serie foto's).gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:55:
[...]
Alleen de informatie-dichtheid zal een stuk lager zijn dan bij de QR, maar goed dat was an sich niet zo'n probleem.
Een bitje voor de orientatie boven/onder .. nog 9 over voor indicatie van 512 types ..
Hebben dat type markers ook nog een specifiek naam BTW ?
[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 10-04-2017 20:13 ]
Lekker op de bank
In ons geval zijn de 10 bits louter voor identificatie en dienen uniek te zijn in een bepaalde setting.gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:12:
Liefst een paar bits meer natuurlijk, maar voorlopig was dat wel afdoende geweest.
Een bitje voor de orientatie boven/onder .. nog 9 over voor indicatie van 512 types ..
Geen idee. Het bedrijf waar ik werk had het idee eigenlijk moeten patenteren 20 jaar geleden.Hebben dat type markers ook nog een specifiek naam BTW ?
(Hier worden die dingen gewoon circulaire barcodes genoemd.)
We zijn hier alleen maar geinteresseerd in het opslaan van een getalletje.ZaZ schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 02:12:
Alleen maar 4294967295 en geen bedrijfsgevoelige informatie
QR is enorm flexibel. Verwar slecht geimplementeerde scanner libraries niet met de codes zelf. Rotaties e.d. kunnen goeie libraries prima aan. In de ING app bijvoorbeeld is redelijk recent de scanner vervangen voor een andere in de Android app omdat die eerste moeite had met dingen waar 'ie geen moeite mee moest hebben.gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:25:
Dat ging met QR zeker niet werken
https://niels.nu
Het lijkt op ShotCode (was SpotCode), maar dan zo te zien toch weer net wat anders. Vooral als er blijkbaar maar 10 bits in zitten, Shortcode had (volgens wikipedia) 40 bits. Maar zo'n beetje alle links lopen dood (of je komt op sites die overgenomen zijn door domain squatters) dus dat is dan wel weer jammer.gekkie schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:12:
Hebben dat type markers ook nog een specifiek naam BTW ?
Oeh mooi stukje antiek onderzoek .. op een 80386RayNbow schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:29:
@gekkie, gevonden... artikel uit 1992: Digital close-range photogrammetry using artificial targets
Die had ik inderdaad ook al gevonden, leek er op maar toch niet helemaalJeroenE schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:12:
[...]
Het lijkt op ShotCode (was SpotCode), maar dan zo te zien toch weer net wat anders.
Klopt zit nogal een verschil in.Hydra schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:18:
QR is enorm flexibel. Verwar slecht geimplementeerde scanner libraries niet met de codes zelf. Rotaties e.d. kunnen goeie libraries prima aan. In de ING app bijvoorbeeld is redelijk recent de scanner vervangen voor een andere in de Android app omdat die eerste moeite had met dingen waar 'ie geen moeite mee moest hebben.
Maar voor het testen ook handmatig uitgesneden en rechtgetrokken en met wat filtertjes getracht wat up te spicen .. zodat het nu uitgesneden fullscreen was, het rechtste was wat mogelijk was en meeste contrastrijk .. maar helaas pindakaas zat toch allemaal net over de grens heen van wat mogelijk was (en dan zou dat proces ook nog geautomagiseerd moeten worden).
[ Voor 70% gewijzigd door gekkie op 11-04-2017 09:48 ]
Krijg op dit moment voor allerlei bedrijven een mail dat ik een NS Businesscard zou kunnen aanmaken.

https://developer.microso.../platform/issues/8085332/
SmartGit bevalt mij prima. In de huidige preview zelfs netjes interactief rebasen.CodeCaster schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:06:
Waarom is het zo moeilijk een goede GUI voor Git te vinden? Het enige wat ik wil is een treeview van de changes zien, en files los of per directory kunnen inchecken, discarden en verwijderen.
Nazi-editor: Git, niet GIT. Het is geen acroniem (alhoewel sommige mensen grappend er een backroniem van proberen te maken: Global Information Tracker).wackmaniac schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:59:
[...]
Staat tegenover dat het opvalt dat de mensen die via commandline met GIT werken over het algemeen een beter idee hebben over hoe GIT werkt en hoe je bepaalde situaties oplost.
Edge (you actually living on it ..) gebruikt z'n eigen DNS resolverij ofzo ?TheNephilim schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:30:
Meh, dat is lastig testen in Edge als je niet bij de lokale ontwikkelomgeving kan. Al een bug sinds 2016 blijkbaar
https://developer.microso.../platform/issues/8085332/
(blijf het concept van een /etc/hosts file op windows overigens ook nog steeds wel geniaal vinden na al die jaren)
Altijd fijn als er in hardware niet blijkt te zitten wat je denkt
Ahwel operatie geslaagd en patient niet eens overleden, is kijken of we na een swap van intel centrino naar Atheros kaartje nu wel weer wifi hebben in de NUC.
[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 11-04-2017 18:29 ]
Waarschijnlijk beveiliging om DNS rebinding tegen te gaan.gekkie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:02:
Edge (you actually living on it ..) gebruikt z'n eigen DNS resolverij ofzo ?
(blijf het concept van een /etc/hosts file op windows overigens ook nog steeds wel geniaal vinden na al die jaren)
Mjah als je toch al admin privileges heb kan je vast ook je edge binary wel patchen zodat die naar een hosts file gaat luisterenOlaf van der Spek schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:46:
[...]
Waarschijnlijk beveiliging om DNS rebinding tegen te gaan.
Wat ze alleen vergeten te melden bij die afbeelding is dat hij net terug is van de bouwmarkt die 3 uur verder op ligt en toch binnen 2 uur terug was. En dat met een omweg waarbij hij een brug over moest die pas volgende jaar gebouwd wordt.
De meeste ontwikkelaars kunnen, na wat ervaring, accuraat schatten en op tijd leveren. Maar dat kan alleen er aan bepaalde criteria voldaan wordt (specificaties, onderbrekingen, etc. Je kent de klachten).
Zo werkt het niet.. Wikipedia: DNS rebindinggekkie schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:04:
[...]
Mjah als je toch al admin privileges heb kan je vast ook je edge binary wel patchen zodat die naar een hosts file gaat luisteren
In snap dan nog steeds niet helemaal wat je hier mee kunt.Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:39:
[...]
Zo werkt het niet.. Wikipedia: DNS rebinding
Je hebt een hosts file met prio boven alle DNS, alleen schrijfbaar als admin en in theorie dus niet als webbrowser user. Met daarin een of meerdere adressen zeg een aantal localhost en een aantal remote die wel of niet een gewone DNS entry overrulen.
Hoe en in welke gevallen kan ik daar dan als remote attacker een aanval opzetten middels DNS en een remote site ?
Dat kan niet, maar Edge weet (waarschijnlijk) niet hoe een naam geresolved is. Het scenario is als volgt:gekkie schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:49:
Hoe en in welke gevallen kan ik daar dan als remote attacker een aanval opzetten middels DNS en een remote site ?
Aanvaller op evil.nl maakt 192.168.1.1 a.evil.nl aan. Als jij dan evil.nl bezoekt kan hij via een script op die pagina bij 192.168.1.1..
Ik vermoed dat Edge hier beveiliging tegen heeft door geen private IPs te accepteren als DNS antwoord. Antwoorden uit de hosts file zijn daar het slachtoffer van.
Ahja .. dat zal het dan inderdaad zijn .. geen indicatie van source, zit natuurlijk niet in standaard dns resolving.Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:55:
[...]
Dat kan niet, maar Edge weet (waarschijnlijk) niet hoe een naam geresolved is. Het scenario is als volgt:
Aanvaller op evil.nl maakt 192.168.1.1 a.evil.nl aan. Als jij dan evil.nl bezoekt kan hij via een script op die pagina bij 192.168.1.1..
Ik vermoed dat Edge hier beveiliging tegen heeft door geen private IPs te accepteren als DNS antwoord. Antwoorden uit de hosts file zijn daar het slachtoffer van.
Maar goed dan gaat er dus potentieel een hoop intranet kapot al zit dan natuurlijk nog voornamelijk op IE6
Het is maar een vermoeden dat het zo werkt, maar intranet niet ondersteunen lijkt mij eigenlijk niet kunnen.gekkie schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:01:
[...]
Ahja .. dat zal het dan inderdaad zijn .. geen indicatie van source, zit natuurlijk niet in standaard dns resolving.
Maar goed dan gaat er dus potentieel een hoop intranet kapot al zit dan natuurlijk nog voornamelijk op IE6
Ach in het verleden al meegemaakt met IE dat een applicatie in een lokaal netwerk omzeep werd geholpen door de "smartscreen" (saferbrowsing achtige) functonaliteit.Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:15:
[...]
Het is maar een vermoeden dat het zo werkt, maar intranet niet ondersteunen lijkt mij eigenlijk niet kunnen.
Geen internet connectie dus die functionaliteit gaat natuurlijk niet werken.
Maar IE probeerde het wel, gekke was dat zolang dat smartscreen geen timeout had alle request prima prima doorgang vonden, maar na 5 of 10 minuten was het dan ineens bal. Doet je local webapp het dus niet meer.
Mijn branch: berg files verplaatst naar een andere (nieuwe) map in het project.
Dev branch: goed aantal van die files zijn gewijzigd sinds het begin van mijn branch.
Gevolg merge dev naar mijn branch: bergen merge conflicts op al die files.
Git vindt nu dat deze files verwijderd zijn in mijn branch. Waarom snapt 't niet dat ze moved (of renamed) zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Robicide op 12-04-2017 16:28 ]
remote branch uitchecken en een nieuwe branch maken (voor het gemak). In de nieuwe branch de bestanden verplaatsen en een commit maken. Vervolgens merge met je local branch. Je krijgt nog steeds merge conflicten (omdat de elk bestand in een aparte commit geïntroduceerd is) maar met een beetje geluk lost het merge algorithm het voor je op. Na het oplossen van deze conflicten de branch zo snel mogelijk naar de remote pushen en je collega's informeren.Robicide schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:27:
Pff, iemand een idee hoe hier mee om te gaan in Git (via VS2015 Team Explorer):
Mijn branch: berg files verplaatst naar een andere (nieuwe) map in het project.
Dev branch: goed aantal van die files zijn gewijzigd sinds het begin van mijn branch.
Gevolg merge dev naar mijn branch: bergen merge conflicts op al die files.
Git vindt nu dat deze files verwijderd zijn in mijn branch. Waarom snapt 't niet dat ze moved (of renamed) zijn?
Git ziet het verplaatsen van bestanden als 1 delete-operatie en 1 create-operatie. Het zijn de algorithms die ontdekken dat het een move-operatie is. TFS kent bijvoorbeeld wel de move-operation, maar dat heeft zijn eigen problemen.
Als je bestand in de verkeerde folder zet of je wilt je bestanden structuur reorganiseren dan is dat zelden leuk. Mijn advies is dan ook altijd: Geef je team instructies en doe het bestand voor bestand over een lange periode van tijd.
Ja, het duurt langer maar vanuit het proces gezien gaat er minder fout en is de frustratie ook een stuk minder.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.