Gelukkig nog 1-tje die iets dergelijks doet. Wij hebben ook een opdracht liggen, waar iemand (naar wens) 1 of 2 uur in mag stoppen. Deze persoon wordt bij de ontwikkelaars geplaatst op een voorbereid systeem..oisyn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:30:
[...]
Ik heb het idee dat al die mensen een heel belangrijk punt over het hoofd zien. Als ik vraag of ze een algoritme uit kunnen werken, dan doe ik dat niet omdat ik wil weten of ze dat algoritme uit hun hoofd kennen. Ik heb liever dat ze het niet kennen, want ik wil inzicht krijgen in hun denkproces terwijl ze het uitwerken.
Het gaat ons erom om te zien of diegene in het team past (leuke is dat doordat ze bij elkaar zitten, je ook de interactie ziet/merkt) en om de werkwijze te zien.
Zien we dat iemand op basis van de opdracht op de (door ons) gewenste werkwijze aan de slag gaat (eerst uitdenken wat nodig is, daarna bouwen) en daarbij ook laat merken dat hij kennis heeft van de omgeving waarin hij ontwikkelt, kappen we de opdracht nog wel eens af, niet alleen met "hebben wel genoeg gezien', maar ook gelijk uitgelegd waarom we 't stoppen.