De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
.oisyn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Ik heb het idee dat al die mensen een heel belangrijk punt over het hoofd zien. Als ik vraag of ze een algoritme uit kunnen werken, dan doe ik dat niet omdat ik wil weten of ze dat algoritme uit hun hoofd kennen. Ik heb liever dat ze het niet kennen, want ik wil inzicht krijgen in hun denkproces terwijl ze het uitwerken.
Gelukkig nog 1-tje die iets dergelijks doet. Wij hebben ook een opdracht liggen, waar iemand (naar wens) 1 of 2 uur in mag stoppen. Deze persoon wordt bij de ontwikkelaars geplaatst op een voorbereid systeem.
Het gaat ons erom om te zien of diegene in het team past (leuke is dat doordat ze bij elkaar zitten, je ook de interactie ziet/merkt) en om de werkwijze te zien.

Zien we dat iemand op basis van de opdracht op de (door ons) gewenste werkwijze aan de slag gaat (eerst uitdenken wat nodig is, daarna bouwen) en daarbij ook laat merken dat hij kennis heeft van de omgeving waarin hij ontwikkelt, kappen we de opdracht nog wel eens af, niet alleen met "hebben wel genoeg gezien', maar ook gelijk uitgelegd waarom we 't stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hackerhater schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:36:
Voor dingen als bubble-sort zal ik serieus even na moeten denken omdat ik het nooit meer nodig heb gehad na mijn 2e jaar in de opleiding (9 jaar geleden!)
Bubble sort is ook compleet pointless om te kennen. Het is niet efficient en niet intuitief.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09 10:05
Mee eens, maar echt de dingen die ze vragen op sollicitaties :S
En de belangrijke dingen vragen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
hackerhater schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:08:
Mee eens, maar echt de dingen die ze vragen op sollicitaties :S
En de belangrijke dingen vragen ze niet.
Direct tegen vraag stellen "Wat is er mis met natsort of sort?, omdat je het zo graag efficiënt doet"

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Al moet ik eigenlijk hier niet over na denken
Morgen 2e gesprek bij een bedrijf :P

[update]
Zucht hier zitten ze te zeuren dat ik aardig wat het printen ben.
Zo raar dat ik zeker wil weten dat die info niet verloren gaat?
[/update]

[ Voor 48% gewijzigd door hackerhater op 02-03-2017 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Laatst postte ik dat ik git eindelijk meer ging waarderen naarmate ik het vaker gebruikte.

Dat geldt ook voor TFS. Naarmate ik het meer gebruik, ga ik git nog meer waarderen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Technische documentatie :
1 versie op mijn pc
1 versie op de nas
1 versie op de gedeelde drive
1 hardcopy in het archief.

Als het nu nog verloren gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dat ergens een kopie staat maakt het nog geen back-up.
.oisyn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:04:
Bubble sort is ook compleet pointless om te kennen. Het is niet efficient en niet intuitief.
Ik implementeer 't liefst bogo-sort op sollicitaties.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 02-03-2017 14:40 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:39:
[...]

True, maar 4 exemplaren op 4 verschillende locaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
[...]
Ik implementeer 't liefst bogo-sort op sollicitaties.
Geheel intuitief .. best efficient .. ik zeg aangenomen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hackerhater schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:30:
1 versie op mijn pc
1 versie op de nas

1 brand.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Die drive is geografisch gescheiden ;)
Iets van 200KM verderop. *mompelt wat over Google Apps for Business*

[ Voor 10% gewijzigd door hackerhater op 02-03-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
*O* .. nog roughly 1 bisection step after this

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
1 Belgische kernreactor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hmmm Groningen (GaB) zou buiten bereik van die moeten liggen :P
Maar goed als de hoofd (Breda) en sublocatie (Utrecht) weggevaagd zijn hebben ze wel een groter probleem dan wat documenten die weg zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
[...]

Een kopie != back-up. Back-up houdt ook in dat de restore capabilites goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Mercatres schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:58:
[...]

Een kopie != back-up. Back-up houdt ook in dat de restore capabilites goed zitten.
True,
Ergens verwacht ik ook wel dat er nog eens wat gebeurd dat alle digitale versies weg zijn behalve die bij Google.
Maar goed niet mijn probleem over 2 maanden. Als ze zo stom zijn om 4 exemplaren op 4 verschillende locaties kwijt te raken, tjah.
Ik kom het over 2 jaar de nieuwe programmeur wel uitleggen. A 75 per uur >:)

[ Voor 7% gewijzigd door hackerhater op 02-03-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
hackerhater schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:30:
1 versie op mijn pc
1 versie op de nas

Wedden dat je opvolger het even snel door scanned en dan in de de bureaulade mikt om er vervolgens nooit meer naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:33
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:59:
Wedden dat je opvolger het even snel door scanned en dan in de de bureaulade mikt om er vervolgens nooit meer naar te kijken?
Dat is meestal zo. Daarom schrijf ik ook vaak korte comments in classes en functies over wat het doet en houden wij hier een complete Wiki bij om ervoor te zorgen dat de informatie wel gelezen moet worden :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:59:
[...]

Als ie zich kapot wilt zoeken hoe het huidige spul werkt moet ie dat vooral doen :+
Dat is namelijk wat erin staat. Hoe werkt het nu, waar moet je op letten, etc

Daarnaast UML diagrammen met de belangrijke stukken in use-case diagrammen en zo.

@Antrax
Dat is er ook hoor. Alleen de systemen zitten hier zo vaag in elkaar dat ik het maar opgeschreven heb.
Net als welke interne server zijn er en welke doet wat

[ Voor 23% gewijzigd door hackerhater op 02-03-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

Net een tijdje zitten klungelen met onze build proces omdat de jongens en meisjes van Node hun docker images hebben aangepast zodat het ook yarn mee installeert en zodoende onze scripts niet meer werkte. Lekker lullig, en ook niet vermelden inde README natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Antrax schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Dat is meestal zo. Daarom schrijf ik ook vaak korte comments in classes en functies over wat het doet en houden wij hier een complete Wiki bij om ervoor te zorgen dat de informatie wel gelezen moet worden :)
Wij hebben hier collectieve documentatie van de techniek en het domein.. in onze hoofden... De documentatie die er is voor de klant is soms wat outdated, maar afgezien daarvan kan iemand lekker de code in duiken. Ik ben er nog niet over uit of dit nou goed is, of juist niet. Aan de ene kant had ik liever documentatie gezien toen ik er net kwam, aan de andere kant bespaart het nu wel echt een hele berg aan werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Qua documentatie heb ik het liefste iets wat een beetje high-level is: het moet uitleggen wat het doet en wat de ideeën erachter zijn, maar ik hoef geen technische details. Dat vogel ik zelf wel uit.

Wat ik wel belangrijk vind is een consequente manier van programmeren. Ik heb wel eens met een project gewerkt waarin er op 4 verschillende manieren tegen dezelfde database werd gepraat, dat was echt een drama.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Alex) schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:52:
Qua documentatie heb ik het liefste iets wat een beetje high-level is: het moet uitleggen wat het doet en wat de ideeën erachter zijn, maar ik hoef geen technische details. Dat vogel ik zelf wel uit.

Wat ik wel belangrijk vind is een consequente manier van programmeren. Ik heb wel eens met een project gewerkt waarin er op 4 verschillende manieren tegen dezelfde database werd gepraat, dat was echt een drama.
Bij ons merkte je dat er een groei zit in de best practices :+. Hoe nieuwer het project hoe beter het in elkaar zat (op een uitzondering na door omstandigheden) en dan is het soms best een drama als dan een bug moet fixen op een ouder project. Gelukkig viel het uiteindelijk wel mee omdat om de zoveel tijd groot onderhoud hadden en alle applicaties in productie bij de klant werden geupgraded en waar we dan ook de best practices in mee namen :). Maar inderdaad als je in 1 project 4 verschillende manieren hebt kan ik ook moeilijk tegen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:33
Ik heb wel eens met een project gewerkt waarin er op 4 verschillende manieren tegen dezelfde database werd gepraat, dat was echt een drama.
Daar zou ik absoluut niet tegen kunnen. Je zou verwachten dat je met z'n alleen een uniforme weg bewandeld naar de database :/
Caelorum schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:39:
Wij hebben hier collectieve documentatie van de techniek en het domein.. in onze hoofden... De documentatie die er is voor de klant is soms wat outdated, maar afgezien daarvan kan iemand lekker de code in duiken. Ik ben er nog niet over uit of dit nou goed is, of juist niet. Aan de ene kant had ik liever documentatie gezien toen ik er net kwam, aan de andere kant bespaart het nu wel echt een hele berg aan werk.
Je moet ook voor jou en je team nagaan of dat uitgebreide documentatie zoals ik hem beschreef wel rendabel is voordat je er tijd in gaat stoppen. Misschien zou je bij een nieuw project direct kunnen documenteren.. scheelt na een jaar ofzo weer veel uren om alles te documenteren :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
hackerhater schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:04:
[...]

True,
Ergens verwacht ik ook wel dat er nog eens wat gebeurd dat alle digitale versies weg zijn behalve die bij Google.
Maar goed niet mijn probleem over 2 maanden. Als ze zo stom zijn om 4 exemplaren op 4 verschillende locaties kwijt te raken, tjah.
Ik kom het over 2 jaar de nieuwe programmeur wel uitleggen. A 75 per uur >:)
Wat goedkoop! :) Een beetje techneut die wordt ingehuurd om e.e.a. uit te leggen kost al gauw 100- 150 per uur, ik zou hoger inzetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
jbdeiman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Wat goedkoop! :) Een beetje techneut die wordt ingehuurd om e.e.a. uit te leggen kost al gauw 100- 150 per uur, ik zou hoger inzetten. :+
Lol dat zou kunnen ja:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:01
En jij bezit ook nog specifieke kennis. En specifieke kennis is duurder :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:27

Mitchell

Ondertitel

Ik heb wel eens met een project gewerkt waarin er op 4 verschillende manieren tegen dezelfde database werd gepraat, dat was echt een drama.
Wat dacht je van op 3 verschillende manier een mail versturen via SendGrid? Ik liep op een gegeven moment tegen een applicatie dat gebruik maakte van cuRL, SMTP en de SendGrid SDK. Prachtig. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Mitchell op 03-03-2017 12:38 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:57:
True, maar 4 exemplaren op 4 verschillende locaties?
Tja. Wie zegt dat deze kopieen niet overschreven worden met kapotte updates? Da's een van de grootste nadelen van replicatie; fouten worden ook gerepliceerd. Je zou de eerste niet zijn die een file delete en 'em dan ook in alle 'back-ups' kwijt is.

Een goeie back-up versioneert ook en overschrijft nooit oude versies.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 03-03-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:52:
[...]

Tja. Wie zegt dat deze kopieen niet overschreven worden met kapotte updates? Da's een van de grootste nadelen van replicatie; fouten worden ook gerepliceerd. Je zou de eerste niet zijn die een file delete en 'em dan ook in alle 'back-ups' kwijt is.

Een goeie back-up versioneert ook en overschrijft nooit oude versies.
Dan sla je het op in CouchDB. CouchDB versioneert en ondersteunt replicatie.

Of dan sla je het op in Git. Git versioneert en ondersteunt klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:38:
Dan sla je het op in CouchDB. CouchDB versioneert en ondersteunt replicatie.

Of dan sla je het op in Git. Git versioneert en ondersteunt klonen.
Je mist het punt een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En dan gaat je couchdb kapot om wat voor reden dan ook. whoops, weg alles..... wat Hydra al zegt, je mist het punt een beetje. Een kopie, of versioning alleen, is geen backup.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:04
Alles beter dan niets. En niets is wat de meeste mensen hebben.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:22

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het moment dat zelfs WiX Toolset (de uitgebreidste gratis installer-maker) te beperkt is om te doen wat je wil omdat IIS zit te kutten. Het IIS config file kan op twee plekken een <modules> element hebben, maar hij mag maar 1x gedefinieerd zijn. Dus moet je gaan checken waar 'ie is gedefinieerd en dat kan WiX helaas niet...

edit: Oh nvm, bedenk me net een oplossing. Langleve de kracht van XPath waarmee je gewoon het element kan kiezen ongeacht de plek waar ie gedefinieerd staat :D

[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 04-03-2017 02:46 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
F.West98 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 02:38:
Het moment dat zelfs WiX Toolset (de uitgebreidste gratis installer-maker) te beperkt is om te doen wat je wil omdat IIS zit te kutten. Het IIS config file kan op twee plekken een <modules> element hebben, maar hij mag maar 1x gedefinieerd zijn. Dus moet je gaan checken waar 'ie is gedefinieerd en dat kan WiX helaas niet...

edit: Oh nvm, bedenk me net een oplossing. Langleve de kracht van XPath waarmee je gewoon het element kan kiezen ongeacht de plek waar ie gedefinieerd staat :D
Anders kun je zelf nog een CustomAction programmeren en dat gebruiken? Heb recent voor het werk ook met WiX zitten werken, en bijna een CustomAction gebruikt (kon uiteindelijk eenvoudiger :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:22

F.West98

Alweer 16 jaar hier

azerty schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Anders kun je zelf nog een CustomAction programmeren en dat gebruiken? Heb recent voor het werk ook met WiX zitten werken, en bijna een CustomAction gebruikt (kon uiteindelijk eenvoudiger :+ )
Zo veel tijd heb ik nou ook weer niet :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
F.West98 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Zo veel tijd heb ik nou ook weer niet :+
Zoveel tijd hoeft het niet te kosten :+ En dan kun je ongeveer alles wat C# in huis heeft gebruiken, wat een mogelijke oplossing voor je probleem geweest zou kunnen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik gebruikte zelf altijd InnoSetup (gebruikt immers Nederlandse Pascal Script)

[ Voor 39% gewijzigd door alienfruit op 04-03-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:45:
En dan gaat je couchdb kapot om wat voor reden dan ook. whoops, weg alles..... wat Hydra al zegt, je mist het punt een beetje. Een kopie, of versioning alleen, is geen backup.
Dan heb je je replica nog, waar ook de versies in zitten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wie heeft zin in Doom3 in Ada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Man, man, stembiljet nog niet binnen en dan woon je in Londen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:43
alienfruit schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:24:
Ja ik las al zoiets, duurt veel te lang voor zoiets simpels imo. Hebben mensen het in de UK ook over onze verkiezingen zoals wij het hebben over hun referendum, of de verkiezingen in de US of bijvoorbeeld Frankrijk/Duitsland?
Laatst was ik voor 't werk in Hamburg en daar volgen mensen dus echt heel nauwkeurig de voortgang in de verkiezingsperiode hier, best imposant dat onze buren daar zoveel over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een kennis van me (woont in Worthing) heeft haar stembiljet vorige week alweer opgestuurd. Misschien eens even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Merethil schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:49:
[...]
Ja ik las al zoiets, duurt veel te lang voor zoiets simpels imo. Hebben mensen het in de UK ook over onze verkiezingen zoals wij het hebben over hun referendum, of de verkiezingen in de US of bijvoorbeeld Frankrijk/Duitsland?
Laatst was ik voor 't werk in Hamburg en daar volgen mensen dus echt heel nauwkeurig de voortgang in de verkiezingsperiode hier, best imposant dat onze buren daar zoveel over weten.
Ik heb vrij veel contact met onze oosterburen, maar de meesten weten precies wie Wilders is. Heeft denk ik met hun geschiedenis te maken.
Ik krijg aan de andere kant ook de indruk dat ze het met de vluchtelingen zo onderhand ook wel welletjes beginnen te vinden.....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:43
farlane schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:13:
[...]

Ik heb vrij veel contact met onze oosterburen, maar de meesten weten precies wie Wilders is. Heeft denk ik met hun geschiedenis te maken.
Ik krijg aan de andere kant ook de indruk dat ze het met de vluchtelingen zo onderhand ook wel welletjes beginnen te vinden.....
Nou ja, ze hadden flinke meningen over het gros van de grote partijen (PVV, VVD, PvdA, SP, CDA, D66 en GroenLinks) en hadden zelfs voorkeuren. Vond het erg grappig om mee te maken, had niet verwacht dat ons miniland zo'n impact kon hebben daar.
Vanzelfsprekend hadden ze ook hun oordeel klaar over Wilders, maar veel van hen waren vrij positief over bijvoorbeeld CDA en SP, voornamelijk vanwege het vluchtelingenverhaal inderdaad.

Een ander punt wat veel langskwam is de angst dat Nederland een "Nexit" zou gaan doen uit de EU, ze waren bang dat dat veel invloed op Duitsland zou gaan hebben, voornamelijk vanwege de Euro, import/export en het bang zijn dat er dan weer "grenzen" tussen NL en DE zouden gaan ontstaan. Angst voor het niet zo makkelijk het land in komen e.d.

Had er zelf nooit bij stilgestaan dat mensen buiten NL hier veel over zouden horen/lezen/denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:49

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Bij de verkiezingen van dit jaar heb ik ook gekozen dat mijn stem gaat naar die partij die het meest positief is. Tijdens de verkiezingen in de VS (en ook de Brexit verkiezingen) ging het continue over wat er verkeerd ging als jij voor de andere koos ipv wat goed gaat.

Ik wil namelijk niet dat mijn keuze door hoop op een betere wereld wordt gemaakt en niet om angst van een slechtere wereld te voorkomen.

Bij het invullen van de stemwijzer en stemkompas viel het me op dat de meeste stellingen gebasseerd waren op angst.

En we weten allemaal: "Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering."

Weet je wat... De eerste partij die dat verheft tot motto krijgt mijn stem :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik moet ze maar bellen. Ik moet dan in Den Haag zijn.

Er wordt redelijk wat geschreven over de Nederlandse verkiezingen door The Guardian. Ik ben zelf niet veel tegengekomen bij de (Financial) Times. Maar volgens mij is dit voornamelijk online en niet in de papieren krant.

Zie ook: https://www.theguardian.com/world/netherlands

(blijf het grappig vinden: Peugeot neemt Opel over versus in de UK Peugeot neemt Vauxhall over)

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 06-03-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
En daarom; waarom kunnen we nog steeds niet niet stemmen via DigID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Iets met stemgeheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laurens-R schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Gelukkig kunnen we dat niet en hopelijk kunnen we het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 09:56
Zojuist een nieuwe repository op Github geplaatst. Het betreft een option parser, waarmee je aan de hand van een schema opties kan toetsen. Het resultaat hangt af van de input en het schema dat je de parser meegeeft.
Kritiek is welkom! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou liever niet! Ik heb de hoop opgegeven om ooit nog een DigiD account te krijgen.
WK100 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:14:
Zojuist een nieuwe repository op Github geplaatst. Het betreft een option parser, waarmee je aan de hand van een schema opties kan toetsen. Het resultaat hangt af van de input en het schema dat je de parser meegeeft.
Het lijkt een beetje op joi (https://www.npmjs.com/package/joi)?

[ Voor 56% gewijzigd door alienfruit op 06-03-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
Die heb ik eigenlijk nog niet eerder gezien! Ik mis nog wel wat functionaliteit, maar die zal ik binnenkort toevoegen (zoals min en max). Je loopt al snel tegen feature creep (-> bloat) aan.

Joi mist wel custom class support, of heb ik dat mis?

[ Voor 7% gewijzigd door WK100 op 06-03-2017 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

WK100 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:14:
Kritiek is welkom! :Y)
Wat ik mis is een goed illustratief voorbeeld, hoe parse ik bijvoorbeeld de commandline arguments voor een linux programma (als illustratie natuurlijk!). Ik denk dat het helpt als je een echt voorbeeld uitwerkt in je readme, en niet een "option 1", "option 2", "option 3" voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Argh *grmbll* tis kennelijk een app die het rebooten van de föhn verhinderd .. (zonder de cache leeg te gooien that is) .. nu nog uitvinden welke.

* gekkie vraagt zich wel af wat je zou moeten zonder fysieke knoppen dan wel accu eruit kunnen slopen.
(tsja ding aan de usb en adb/odin hangen ofzo, alhoewel je hem dan ook niet in download mode krijgt lijkt me)

[ Voor 43% gewijzigd door gekkie op 06-03-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
windwarrior schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:46:
Wat ik mis is een goed illustratief voorbeeld, hoe parse ik bijvoorbeeld de commandline arguments voor een linux programma (als illustratie natuurlijk!). Ik denk dat het helpt als je een echt voorbeeld uitwerkt in je readme, en niet een "option 1", "option 2", "option 3" voorbeeld.
Zou je dit voor mij willen verduidelijken? Dit is een npm package (misschien had ik dat in post #1 moeten vermelden) dat JS objects omzet en toetst aan de hand van het schema. Misschien mis ik een logische stap, dat kan ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
gekkie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:50:
Argh *grmbll* tis kennelijk een app die het rebooten van de föhn verhinderd .. (zonder de cache leeg te gooien that is) .. nu nog uitvinden welke.

* gekkie vraagt zich wel af wat je zou moeten zonder fysieke knoppen dan wel accu eruit kunnen slopen.
(tsja ding aan de usb en adb/odin hangen ofzo, alhoewel je hem dan ook niet in download mode krijgt lijkt me)
föhn rebooten :? Je doet je nickname wel eer aan he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

WK100 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Zou je dit voor mij willen verduidelijken? Dit is een npm package (misschien had ik dat in post #1 moeten vermelden) dat JS objects omzet en toetst aan de hand van het schema. Misschien mis ik een logische stap, dat kan ook nog!
Ah! Op die manier, ik las option parser als "iets dat lijkt op python's argparse". Dat is een soort specifiekere instantie van een option parser zoals jij bedoeld denk ik. Blijft wel dat ik niet zo goed zie wanneer ik dit zou willen gebruiken, maar dat kan aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
jip_86 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:54:
[...]

föhn rebooten :? Je doet je nickname wel eer aan he :+
Uiteraard :+
Hmm teleföhn, zou er zo voor door kunnen gaan .. ding wordt redelijk warm van een oneindige boot.
Maar goed met lineage OS 14.1 werkt het oude vertrouwde cache leegmikken ook niet meer, yippie we f*cked it up -O- }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

gekkie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Uiteraard :+
Hmm teleföhn, zou er zo voor door kunnen gaan .. ding wordt redelijk warm van een oneindige boot.
Maar goed met lineage OS 14.1 werkt het oude vertrouwde cache leegmikken ook niet meer, yippie we f*cked it up -O- }:|
Ik dacht even letterlijk dat je een IoT/Smart föhn had die vastgelopen was... waarom je een föhn aan het internet wil knopen of het ding smart moet zijn is mij nog een raadsel.

[ Voor 3% gewijzigd door windwarrior op 06-03-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
windwarrior schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:57:
[...]
Ik dacht even letterlijk dat je een IoT föhn had die vastgelopen was... waarom je een föhn aan het internet wil knopen is mij nog een raadsel.
Meende dat er onderhand nog wel gekkere meuk aan het internet werd gekoppeld O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zag onlangs iets over een connected cockring, maar of dat nou serieus was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Alex) schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:30:
Ik zag onlangs iets over een connected cockring, maar of dat nou serieus was? :?
Ja dat is serieus ;)
Een van de ex Nederlandse Formule 1 coureurs (of Giedo van de Garde of Robert Doornbos, volgens mij Doornbos) is daar handelaar in.
IoT connected sekstoys. Zo kan je toch via afstand elkaar plezieren.

Lijkt mij toch wel een markt in te zitten?

(Vraag me serieus af hoe ik dit weet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vrij veilig of vrij niet krijgt zo een hele andere betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Loop al jaren rond met een connected vibrator in m'n broekzak .. what's new ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:10:
Loop al jaren rond met een connected vibrator in m'n broekzak .. what's new ?
Het duurde eventjes voor ik dacht "ah hij bedoelt waarschijnlijk gewoon zijn smartphone..." 8)7

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
ElkeBxl schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:41:
[...]
Het duurde eventjes voor ik dacht "ah hij bedoelt waarschijnlijk gewoon zijn smartphone..." 8)7
* gekkie mompelt iets over "... is a joy forever" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ElkeBxl schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Dat... of we moeten hem uitleggen dat de juiste plek voor zo'n apparaat niet je broekzak is :+

Een kleine vraagje... Bij BDD (specflow/cucumber) gelden dezelfde regels als plain-old TDD of niet soms? Want in dat geval ga ik eerst de tests refactoren. |:(

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Als je tests het gewenste behavoir testen zou je zeggen van wel toch ? :p
Ik ga voor PDD (Pray Driven Development) .. wie vult de overige letter combo's aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
gekkie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:00:
Ik ga voor PDD (Pray Driven Development) .. wie vult de overige letter combo's aan ?
Hier doen wij CDD: Customer Driven Development.
Of SDD: Stackoverflow Driven Development.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 07-03-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Ryur schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Hier doen wij CDD: Customer Driven Development.
Of SDD: Stackoverflow Driven Development.
Zadeltje erop .. zweepje in de hand .. en hup hup customer .. in galop graag >:)
Of moet ik het zo niet vertalen ? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 07-03-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
gekkie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:00:
Not Otherwise Specified..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Testen wat is dat? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
één van de manieren om te voorkomen dat mensen dikke manuals moeten lezen als ze aan software gaan sleutelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 20:58
Ik moet een Magento extensie gaan maken op stage die via de bol API automatisch de voorraad bijhoudt en synced op de Magento website en bol.com. Echt geen idee hoe ik dat ga doen aangezien ik nog nooit met Magento heb gewerkt en al helemaal niet een extensie heb geschreven daarvoor. 8)7 Krijg er een beetje hoofdpijn van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 08:36
rippedchicken schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:47:
Ik moet een Magento extensie gaan maken op stage die via de bol API automatisch de voorraad bijhoud en synced op de Magento website en bol.com. Echt geen idee hoe ik dat ga doen aangezien ik nog nooit met Magento heb gewerkt en al helemaal niet een extensie heb geschreven daarvoor. 8)7 Krijg er een beetje hoofdpijn van.
Idee van een stage is dat je wat leert. Dat begrijp je toch?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
wackmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:48:
[...]

Ja dat snap ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
Dam hoop geregel nu :P
nieuwe baan gevonden. Ik zou al per de 20e kunnen starten
Kort dag om alles te regelen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wackmaniac schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:48:
Ja, maar dit klinkt wel alsof er niet heel veel begeleiding is. Het lijkt me een wel zo handig dat je als stagiair eerst wat tijd krijgt om het extensie systeem van een platform te leren voordat je direct een extensie moet bouwen die ook in de productieomgeving komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
RagingPenguin schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:13:
[...]

Ja, maar dit klinkt wel alsof er niet heel veel begeleiding is. Het lijkt me een wel zo handig dat je als stagiair eerst wat tijd krijgt om het extensie systeem van een platform te leren voordat je direct een extensie moet bouwen die ook in de productieomgeving komt.
Klopt, ik ben samen met een andere stagiaire de enige developer (eigen schuld, aangezien ik zelf voor dit bedrijf heb gekozen.) Maarja, had niet verwacht dat ik dit moest doen. Maar we gaan het proberen te maken ofcourse.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
rippedchicken schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Klopt, ik ben samen met een andere stagiaire de enige developer (eigen schuld, aangezien ik zelf voor dit bedrijf heb gekozen.) Maarja, had niet verwacht dat ik dit moest doen. Maar we gaan het proberen te maken ofcourse.
Jullie lopen met z'n tweeën stage bij een bedrijf waar verder geen developers werken? Dat zou bij ons niet eens mogen. Een stagebedrijf moet hier minstens 2 developers hebben met minimaal een HBO diploma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 00:39
[...]

Dit is natuurlijk heel vreemd, wie begeleid jullie dan binnen het bedrijf?
Hoe kunnen jullie nu iets leren, wie leert jullie het ontwikkelproces e.d.

Heel vreemd 8)7 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
RagingPenguin schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Jullie lopen met z'n tweeën stage bij een bedrijf waar verder geen developers werken? Dat zou bij ons niet eens mogen. Een stagebedrijf moet hier minstens 2 developers hebben met minimaal een HBO diploma.
Het is van een MBO opleiding, misschien een lagere standaard?
JelteV schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Dit is natuurlijk heel vreemd, wie begeleid jullie dan binnen het bedrijf?
Hoe kunnen jullie nu iets leren, wie leert jullie het ontwikkelproces e.d.

Heel vreemd 8)7 ....
Het is een eindstage, In principe is het doel om zelfstandig een eindopdracht te maken. Ik snap waar je vandaan komt, ik had ook beter moeten kiezen denk ik, eigen schuld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
hackerhater schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:51:
Dam hoop geregel nu :P
nieuwe baan gevonden. Ik zou al per de 20e kunnen starten
Kort dag om alles te regelen :p
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

rippedchicken schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:29:
[...]

[...]

Het is een eindstage, In principe is het doel om zelfstandig een eindopdracht te maken. Ik snap waar je vandaan komt, ik had ook beter moeten kiezen denk ik, eigen schuld ook.
Dat je zelfstandig een opdracht maakt betekent nog niet dat je geen recht op begeleiding hebt.
Gezien jouw werkgever twee stagaires in dienst heeft zonder begeleiding heb je geen toegang tot kennis en is er geen sprake van een leermeesterschap. Een stagaire in dienst nemen betekent ook dat je een maatschappelijk verantwoordelijkheid aan gaat. Het klinkt alsof dit bedrijf daar dan ook niet in voorziet.

Dat je het alsnog wilt proberen is een fantastisch instelling, maar je opleiding kan toch anders beslissen als ze tijdens een bezoek merken dat het niet goed is.

Jouw opleiding heeft eisen waar een stageplek aan moet voldoen. Vaak staat dit gewoon in de pak documenten die je krijgt tijdens je stage voorbereiding. Zo niet dan moet je contact opnemen met school en vragen of ze een kopie kunnen opsturen.

Afhankelijk van die eisen heb je snel genoeg duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
Alex) schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:50:
[...]

Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
Ik wordt aangenomen als senior dev bij een bedrijf vlak bij me in de buurt
Geen files meer _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
rippedchicken schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:29:
Ja, eisen zijn van het HBO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:43
[...]

Niet om jouw te bashen (eerder je stagebedrijf), maar van wie denk je dat je nu wat gaat leren? En wie gaat controleren of hetgeen wat jij maakt wel veilig, schaalbaar, etc. is?

Begrijp me niet verkeerd; ik heb ook heel veel aan mezelf moeten leren, maar juist daardoor heb ik ook een paar keer hard mijn hoofd gestoot. Je denkt dat iets werkt (en dat doet het ook in het testscenario) maar dat ergens in een productieomgeving neerzetten waar gebruikers dingen doen die je zelf niet verwacht, of zelfs proberen in te breken in jouw bouwwerk, dat is andere koek.
Helemaal niet erg overigens; daarvoor is het een stage. Je begeleider moet je dan wijzen op de mogelijke valkuilen of fouten en je liefst een oplossingsrichting geven zodat jij weet hoe je het kunt verbeteren.

Jij leert dan ineens veel meer en je wordt niet als goedkope werknemer gebruikt, maar als stagiair (zoals de bedoeling is). Tevens loopt het bedrijf niet het risico dat ze straks voor tonnen in de schuld staan bij Bol.com omdat ze er blind vanuit moeten gaan dat die goedkope stagiair alles wel goed zal doen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ger schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:42:
[...]

Niet om jouw te bashen (eerder je stagebedrijf), maar van wie denk je dat je nu wat gaat leren? En wie gaat controleren of hetgeen wat jij maakt wel veilig, schaalbaar, etc. is?

Begrijp me niet verkeerd; ik heb ook heel veel aan mezelf moeten leren, maar juist daardoor heb ik ook een paar keer hard mijn hoofd gestoot. Je denkt dat iets werkt (en dat doet het ook in het testscenario) maar dat ergens in een productieomgeving neerzetten waar gebruikers dingen doen die je zelf niet verwacht, of zelfs proberen in te breken in jouw bouwwerk, dat is andere koek.
Helemaal niet erg overigens; daarvoor is het een stage. Je begeleider moet je dan wijzen op de mogelijke valkuilen of fouten en je liefst een oplossingsrichting geven zodat jij weet hoe je het kunt verbeteren.

Jij leert dan ineens veel meer en je wordt niet als goedkope werknemer gebruikt, maar als stagiair (zoals de bedoeling is). Tevens loopt het bedrijf niet het risico dat ze straks voor tonnen in de schuld staan bij Bol.com omdat ze er blind vanuit moeten gaan dat die goedkope stagiair alles wel goed zal doen.
Dit verhaal herken ik van beide kanten (als stagebegeleider en als stagaire). Een goeie begeleider zorgt namelijk voor de bulk aan ervaring die je als starter mist. Als begeleider vang je (maar liever voorkom je) de fouten op van je stagaire op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Als je de fouten van een stagiar voorkomt, leert ie geen reet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:12
farlane schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:05:
Als je de fouten van een stagiar voorkomt, leert ie geen reet.
opvangen is iets anders dan voorkomen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
simon schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:07:
[...]
opvangen is iets anders dan voorkomen.
Er werd nochtans door de poster voor me gesproken over "voorkomen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
Ger schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:42:
[...]

Nee daar heb je ook helemaal gelijk in, een goede begeleider maakt een wereld van verschil. En bij mijn vorige stage heb ik ook enorm veel geleerd. Ik dacht vooral (door het stage gesprek) dat ik meer van het zelfde moest doen. Moest dus een Magento webshop bouwen, dat valt wel uit te vogelen.

Alleen er moest een module komen wie samen werkt met bol op een bepaalde manier en die was er niet. Dus werd er gezegd "bouw maar", dus ben ik nu onderzoek aan het doen hoe het moet. Maar ik heb er ook bij gezegd dat er een kans is dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Er werd nochtans door de poster voor me gesproken over "voorkomen".
Voorkomen kan op veel verschillende manieren. Je kan zijn werk checken voordat het in productie gaat of je kan hem helemaal geen toegang tot de code geven. Net zoals bij leren auto rijden kan de rij-instructeur de leerling tegen een boom kan laten rijden of tijdig ingrijpen. Toegegeven, tegen de boom aan laten rijden zal het meest effectief zijn (bij hoge snelheid zelfs zéér effectief :+) maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan een standje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Onze stagiair mag meteen lekker diep in de functionele meuk stappen. Dat stuk zit nog net ver genoeg weg van de main development stream dat het niet meteen impact heeft, maar dit heeft ook als voordeel dat hij in principe z'n ding kan doen. Uiteraard krijgt hij de nodige uitleg, en draait hij ook gewoon mee in onze workflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:42
Voor magento tutorials kan ik Alan Storm aanraden. Bij mijn eerste stage heb ik een vergelijkbaar kansloos project gekregen. Er werd zelfs verwacht dat ik na de pauze even de kantine ging poetsen, ik heb ze toen toch even duidelijk gemaakt dat ze beter een poetsvrouw ik konden huren.

Stages op MBO zijn (vaak) kansloos, suck it up en door naar het HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
DevWouter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:20:
[...]
Voorkomen kan op veel verschillende manieren. Je kan zijn werk checken voordat het in productie gaat of je kan hem helemaal geen toegang tot de code geven.
Er komen bij ons maar weinig stagiairs voorbij die productiecode opleveren, dat wordt ook niet van ze verwacht. Ze krijgen i.h.a. onderzoeksopdrachten, waarbij ze nuttige ervaringen op doen die we (hopelijk) zelf ook kunnen gebruiken en waarbij ze kunnen laten zien wat ze waard zijn.
Net zoals bij leren auto rijden....
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Er komen bij ons maar weinig stagiairs voorbij die productiecode opleveren, dat wordt ook niet van ze verwacht. Ze krijgen i.h.a. onderzoeksopdrachten, waarbij ze nuttige ervaringen op doen die we (hopelijk) zelf ook kunnen gebruiken en waarbij ze kunnen laten zien wat ze waard zijn.
Als ik een solicitant op bezoek kreeg die vertelde dat hij veel onderzoek had gedaan zonder concrete resultaten dan was dat zelden een plus punt.
Ik zorgde er altijd voor dat mijn stagaires binnen een paar dagen aan productie code werkte zodat ze trots tegen de school, pappie/mammie en eventueel toekomstige opdrachtgever konden vertellen hoe goed ze wel niet waren en het ook konden bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:49:
Ik zorgde er altijd voor dat mijn stagaires binnen een paar dagen aan productie code werkte zodat ze trots tegen de school, pappie/mammie en eventueel toekomstige opdrachtgever konden vertellen hoe goed ze wel niet waren en het ook konden bewijzen.
Dus jullie doen nooit aan onderzoeksstages, wat vrij gebruikelijk is in het laatste schooljaar?

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2017 15:06 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.