De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
.oisyn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Dus jullie doen nooit aan onderzoeksstages, wat vrij gebruikelijk is in het laatste schooljaar?
Ik wilde het net zeggen, ik heb regelmatig stagiaires gehad die deels productiewerk deden, maar ook gewoon aan een casus werken als afstudeeropdracht.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
VS2017 is net op MSDN verschenen *O*

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:19:
De RC wilde bij mij niet installeren.. straks de final maar eens proberen. C++ is er aardig op vooruit gegaan en \[C++] Waarom geen string ref class? is eindelijk beschikbaar. :D

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Vanavond de launch stream :D Ik zit er klaar voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:12

DevWouter

Creator of Todo2d.com

.oisyn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Dus jullie doen nooit aan onderzoeksstages, wat vrij gebruikelijk is in het laatste schooljaar?
De laatste jaar stagaires moesten inderdaad onderzoek doen. Het was dan ook niet altijd makkelijk om hun onderzoek met direct waarde voor het bedrijf te combineren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
DevWouter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:49:
[...]
Als ik een solicitant op bezoek kreeg die vertelde dat hij veel onderzoek had gedaan zonder concrete resultaten dan was dat zelden een plus punt.
Een proof of concept is ook een concreet resultaat toch? Er zit bij ons vrijwel altijd een praktische component aan. Al zou het alleen een onderzoeksrapport zijn, het is nog altijd een "concreet resultaat".
Ik zorgde er altijd voor dat mijn stagaires binnen een paar dagen aan productie code werkte zodat ze trots tegen de school, pappie/mammie en eventueel toekomstige opdrachtgever konden vertellen hoe goed ze wel niet waren en het ook konden bewijzen.
Je lijkt hiermee te impliceren dat je niet trots kunt zijn op een onderzoek dat je gedaan hebt. Dat bestrijd ik.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:59:
[...]

De laatste jaar stagaires moesten inderdaad onderzoek doen. Het was dan ook niet altijd makkelijk om hun onderzoek met direct waarde voor het bedrijf te combineren.
Maar dat is dan ook direct in tegenspraak met wat je eerder zei. Onderzoeksstages heb je nou eenmaal, en idd, het nut voor het bedrijf is vaak beperkt. Je kunt er als bedrijf natuurlijk voor kiezen om dat soort stagiairs gewoon niet aan te nemen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:02
Net geinstalleerd en de installer pakte de RC versie.

Collega's hebben wel de nieuwe versie succesvol geinstalleerd. Ik probeer morgenvroeg wel nog een keer.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:11:
[...]

Ik wilde het net zeggen, ik heb regelmatig stagiaires gehad die deels productiewerk deden, maar ook gewoon aan een casus werken als afstudeeropdracht.
Op het HBO is het de bedoeling dat je in het derde jaar een stage doet waarbij het de bedoeling is om 'gewoon mee te draaien' binnen het bedrijf. In het vierde jaar gaat het vooral om onderzoek doen. Beter gezegd, je hoeft niet eens binnen een (software)bedrijf af te studeren. En op de uni gaat het helemaal om onderzoek ipv productiewaarde toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RagingPenguin schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:53:
... En op de uni gaat het helemaal om onderzoek ipv productiewaarde toevoegen.
Naast afgestuudeerden is een product van een uni natuurlijk onderzoek, dus als je dan onderzoek doet om af te studeren, draag je zeker bij aan de productie.
Ryur schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Vanavond de launch stream :D Ik zit er klaar voor!
Ik heb net een stukje gezien, MS heeft tegenwoordig wel een veel vriendelijker voorkomen dan in Ballmer-tijden.

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 07-03-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Een proof of concept is ook een concreet resultaat toch? Er zit bij ons vrijwel altijd een praktische component aan. Al zou het alleen een onderzoeksrapport zijn, het is nog altijd een "concreet resultaat".
Akkoord. Hoewel mijn voorkeur uit ga naar zaken die impact hebben op het resultaat van een bedrijf kan ik me ook vinden in jouw redenering.
farlane schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Je lijkt hiermee te impliceren dat je niet trots kunt zijn op een onderzoek dat je gedaan hebt. Dat bestrijd ik.
Dat zeg wil ik niet impliceren. Er is geen enkele reden om trots te zijn op beide.
.oisyn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Maar dat is dan ook direct in tegenspraak met wat je eerder zei. Onderzoeksstages heb je nou eenmaal, en idd, het nut voor het bedrijf is vaak beperkt. Je kunt er als bedrijf natuurlijk voor kiezen om dat soort stagiairs gewoon niet aan te nemen.
Ik zie niet direct waar ik mezelf tegen spreek, maar ik denk dat mijn fout ook is dat ik "onderzoekstages" altijd ombouwde naar een "stage met elementen van onderzoek". Helpt natuurlijk ook niet dat ik het glad vergeten was dat ze ook onderzoek moesten doen. Een beetje vreemd gezien ik vaak genoeg bij hun prestaties heb gezeten. Whoops... :z

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
DevWouter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Als ik een solicitant op bezoek kreeg die vertelde dat hij veel onderzoek had gedaan zonder concrete resultaten dan was dat zelden een plus punt.
Ik zorgde er altijd voor dat mijn stagaires binnen een paar dagen aan productie code werkte zodat ze trots tegen de school, pappie/mammie en eventueel toekomstige opdrachtgever konden vertellen hoe goed ze wel niet waren en het ook konden bewijzen.
Als ik die ene sollicitant was, had ik mijn eigen laptop meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51
Wel of geen productiecode is niet interessant toch? Als het maar van hoog genoeg niveau is voor de opleiding. Bij ons zijn het doorgaans dingen waar wij geen tijd voor hebben. Kan productiecode zijn, maar ook een onderzoek om te kijken of iets is waar wij mee verder kunnen. Een afstudeerder kan dan evt in dienst komen om het zelf productierijp te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
DevWouter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:10:
Dat zeg wil ik niet impliceren. Er is geen enkele reden om trots te zijn op beide.
Ik denk dat ik niet snap wat je niet wel niet wil zeggen, maar niet zeker weten doe ik het wel. :P
jip_86 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:17:
Bij ons zijn het doorgaans dingen waar wij geen tijd voor hebben. Kan productiecode zijn, maar ook een onderzoek om te kijken of iets is waar wij mee verder kunnen. Een afstudeerder kan dan evt in dienst komen om het zelf productierijp te maken >:)
Same here. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DevWouter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:10:
... Hoewel mijn voorkeur uit ga naar zaken die impact hebben op het resultaat van een bedrijf...
Ook onderzoek kan best invloed hebben op het resultaat van een bedrijf lijkt me, of vergis ik me daar toch in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 08:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Project wat ik nu doe (geen stage, maar meer een onderzoeksproject) wordt uiteindelijk wel productiecode als het goed is, maar is ook direct een verkennend onderzoek naar de mogelijkheden om xyz in te zetten voor een ander doel dan het nu wordt gedaan, en het eindproduct zal uiteindelijk ook alleen intern gebruikt worden. Op die manier toch wel 'echt' bezig, maar kan ik ook geen dingen 'verpesten' :P
Ik vind dit als project eigenlijk wel leuker dan zegmaar gewoon 'meedraaien' met bugfixen e.d, ik denk dat ik er ook meer van leer.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
De tijd gaat hard. Aan het eind van het vorige deel was ik een felle tegenstander van het gebruik van JavaScript, nu probeer ik mezelf de MEAN stack aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ard1998 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:24:
De tijd gaat hard. Aan het eind van het vorige deel was ik een felle tegenstander van het gebruik van JavaScript, nu probeer ik mezelf de MEAN stack aan te leren.
Ik ben mijzelf ook MEAN(-A) aan het aanleren maar dat is meer omdat ik een project overneem. Ik blijf er persoonlijk bij dat ik er liever niet in werk, maar goed, als ik niet anders kan...
F.West98 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:29:
Project wat ik nu doe (geen stage, maar meer een onderzoeksproject) wordt uiteindelijk wel productiecode als het goed is, maar is ook direct een verkennend onderzoek naar de mogelijkheden om xyz in te zetten voor een ander doel dan het nu wordt gedaan, en het eindproduct zal uiteindelijk ook alleen intern gebruikt worden. Op die manier toch wel 'echt' bezig, maar kan ik ook geen dingen 'verpesten' :P
Ik vind dit als project eigenlijk wel leuker dan zegmaar gewoon 'meedraaien' met bugfixen e.d, ik denk dat ik er ook meer van leer.
Dat is denk ik ook een beetje het verschil tussen academisch en enterprise. Ik ben zoveel rotzooi code tegen gekomen van academische mensen enzo, dat is niet normaal. Maarja, het werkt wel en daar gaat het (meestal) om, want als ze klaar zijn met hun onderzoek gooien ze het online en kijken ze er vaak niet meer naar. En als ze dat wel moeten dan zien ze dat dan wel, desnoods maken ze er een projectje voor een student van hun van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 08:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gropah schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Dat is denk ik ook een beetje het verschil tussen academisch en enterprise. Ik ben zoveel rotzooi code tegen gekomen van academische mensen enzo, dat is niet normaal. Maarja, het werkt wel en daar gaat het (meestal) om, want als ze klaar zijn met hun onderzoek gooien ze het online en kijken ze er vaak niet meer naar. En als ze dat wel moeten dan zien ze dat dan wel, desnoods maken ze er een projectje voor een student van hun van.
Voor de duidelijkheid: zo ben ik dus niet :+
Ik ben groot voorstander van nette, georganiseerde code en gelukkig zijn ze dat in het bedrijf waar ik dat project doe ook. Vandaag nog zei collega van 'ja sorry van deze verschrikkelijke legacy code' en toen vond ik dat nog wel meevallen :P (niet dat ik dat ooit zelf zou willen produceren, maar heb erger gezien)

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 07-03-2017 23:36 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
ard1998 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:24:
Wacht maar tot je een paar complexe projecten in AngularJS hebt gedaan. Dan heb je gewoon weer een gezonde hekel aan JS ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Misschien voor hier ook leuk (er staat een topic in AZ):

code:
1
view-source:https://stemwijzer.speld.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:08
Hydra schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:33:
[...]

Wacht maar tot je een paar complexe projecten in AngularJS hebt gedaan. Dan heb je gewoon weer een gezonde hekel aan JS ;)
Don't remind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
[...]

Nah, dat ligt aan Angular.
Ik werk zelf met Ember & React, en blijf nog steeds van JS houden O+

Blijf zover mogelijk weg van Angular, niet mijn framework (wel in het begin naar gekeken hoor, maar vond Ember toen beter voor ons, dus ben daar naartoe gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:24:
Man, man, stembiljet nog niet binnen en dan woon je in Londen :(
Wut, ik woon in Wellington, ik krijg m'n stembiljew waarschijnlijk zodra de verkiezingen 2 jaar geleden zijn. Daarom gebruik ik volmacht.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:48
Ryur schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:29:
[...]

Nah, dat ligt aan Angular.
Ik werk zelf met Ember & React, en blijf nog steeds van JS houden O+

Blijf zover mogelijk weg van Angular, niet mijn framework (wel in het begin naar gekeken hoor, maar vond Ember toen beter voor ons, dus ben daar naartoe gegaan)
Ik browse tegenwoordig zonder javascript (op een zeer select lijstje met websites na) en ik moet weer even wennen aan de blazing speed van het internet :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
wackmaniac schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:36:
[...]

Ik browse tegenwoordig zonder javascript (op een zeer select lijstje met websites na) en ik moet weer even wennen aan de blazing speed van het internet :)
Truetrue :) Doe het zelf ook liever niet om JS te gebruiken.
Maar in sommige applicaties die wij bouwen is het wel nodig om JS te gebruiken.

Voor de meeste Webapps gebruik ik ook zo min mogelijk JS.
Waar ik zelf ook enorm een hekel aan heb: mensen die jQuery installeren om simpel elementjes op te kunnen vragen, dat kan je net zo goed in Vanille JS doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Hier op het werk zijn we eindelijk eens begonnen met naar AngularJS te kijken. Voorlopig mogen we nog niet versie 2 gebruiken maar ik vind versie 1 nog wel leuk om mee te werken op dit moment :) Ik overweeg zelfs mijn portfoliosite nu om te zetten naar iets in AngularJS. Ik ben er wel een fan van voorlopig. Maar dat heeft misschien meer te maken met feit dat het nieuw project is waarin ik me meer kan uitleven :p Eens we paar maand verder zitten piep ik waarschijnlijk weer anders :D De nodige JS frustratie ben ik gewoon.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat ik niet snap wat je niet wel niet wil zeggen, maar niet zeker weten doe ik het wel. :P
Gozer, leer schrijve... oh wacht :+

Enfin, het is me in elk geval wel duidelijk geworden dat er heel veel andere manieren zijn om tegen stagaires aan te kijken. Alle bedankt voor jullie input, hopelijk heb ik er wat van geleerd.

Zo niet dan spijt het me dat ik jullie tijd verspild heb :+
[...]

De enige javascript dat je echt nodig hebt is de volgende. :+
code:
1
2
3
4
setInterval(function(){blink()}, 1000);
function blink() {
  $("blink").fadeTo(100, 0.1).fadeTo(100, 1.0);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
code:
1
mv /languages/javascript /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

UML tooling is verwijderd in Visual Studio 2017 :(

Moet ik weer terug naar dat brakke Visio? :'(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Sebazzz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:21:

Ik heb veel diagram tools geprobeerd, maar Visio is voor mij de minst brakke... Nog steeds erg brak tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

DevWouter schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:09:
[...]
De enige javascript dat je echt nodig hebt is de volgende. :+
code:
1
2
3
4
setInterval(function(){blink()}, 1000);
function blink() {
  $("blink").fadeTo(100, 0.1).fadeTo(100, 1.0);
}
http://jsfiddle.net/umz8t/6490/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 12:00
Maar waarom in CSS als het ook met JS kan? /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:25
[...]
Daarom ook direct naar Angular2 met Typescript gaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Ach, Ecmascript 6 middels Babel + Flow is anders nog niet zo slecht hoor! Werkt tot nu toe prima. Verder zou je je site gewoon in Angular/React kunnen schrijven en dan gewoon aan de server-side rendering gaan. Maar dat heb ik zelf eigenlijk nog niet gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 08-03-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Mijn vorige project heb ik met AngularJS gedaan... dat werkte ontzettend fijn :D

Sowieso, Javascript O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik heb vroeger een grotere haat gehad aan Javascript, ik kan het tegenwoordig wel tolereren en soms zelfs waarderen (Promises zijn tof!)

Feit blijft dat ik niet zo'n fan ben van de 'probeer maar wat' mentalititeit die Javascript soms heeft. Als ik arrays met objecten optel, doe ik waarschijnlijk iets fout en wil ik een hele grote exception, niet de string "[object Object]". Ik ben meer fan van talen met strakkere semantieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
windwarrior schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:01:
Ik heb vroeger een grotere haat gehad aan Javascript, ik kan het tegenwoordig wel tolereren en soms zelfs waarderen (Promises zijn tof!)

Feit blijft dat ik niet zo'n fan ben van de 'probeer maar wat' mentalititeit die Javascript soms heeft. Als ik arrays met objecten optel, doe ik waarschijnlijk iets fout en wil ik een hele grote exception, niet de string "[object Object]". Ik ben meer fan van talen met strakkere semantieken.
Dan is TypeScript wat voor jou volgens mij. Het is een compiler bovenop Javascript die strong types, classes etc implementeerd. De output is gewoon regulier Javascript, dus geen speciale runtimes oid nodig.

In other news: VS2017 Enterprise aan het installeren.. 20+GB :P maar dan heb je ook wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 08-03-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik kom niet verder dan dit. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/syHOGT4tQredtpSUd9OfNapG/full.png

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-03-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

windwarrior schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:01:
Volgens mij voldoet Flow dan aan je verwachtingen: https://flowtype.org/docs/quick-reference.html#primitives
Het is overigens opt-in basis en dat is wel handig als je nog met oude code werkt. Ik ga het binnenkort zelf ook gebruiken voor een project.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Laurens-R schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:33:
[...]

Dan is TypeScript wat voor jou volgens mij. Het is een compiler bovenop Javascript die strong types, classes etc implementeerd. De output is gewoon regulier Javascript, dus geen speciale runtimes oid nodig.

In other news: VS2017 Enterprise aan het installeren.. 20+GB :P maar dan heb je ook wat.
TS ziet er inderdaad goed uit, al wel vaker naar gekeken inderdaad.
alienfruit schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:24:
[...]

Volgens mij voldoet Flow dan aan je verwachtingen: https://flowtype.org/docs/quick-reference.html#primitives
Het is overigens opt-in basis en dat is wel handig als je nog met oude code werkt. Ik ga het binnenkort zelf ook gebruiken voor een project.

***members only***
Flow lijkt een beetje hetzelfde te doen als TS. Ik zal het eens proberen, mijn workflow heeft toch meestal al een transpile stap (van ES6 naar ESoud), dus kan net zo goed TS of Flow erin hangen.

Wat ik persoonlijk naar vind aan javascript is niet zozeer dat strakker semantics niet kunnen (TS en Flow zijn daar goede voorbeelden van) maar dat de meeste code daar geen gebruik van maakt. De defaults van Javascript zijn imo niet sane, bijvoorbeeld Python is net zo dynamisch als Javascript, maar gooit veel eerder een exception als iets niet kan. Errors in vanilla javascript worden een beetje genegeerd lijkt het soms. Wat dat betreft heeft het hetzelfde probleem als HTML/CSS, het is heel erg ontworpen vanuit het idee dat er troep ingaat, en "dat we er maar het beste van moeten maken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

Iemand wel eens van hackerx gehoord ?

Ik kreeg opeens een uitnodiging voor 23maart te Gent... Maar waarom ik die kreeg, ben benieuwd eigenlijk hoe ik op zo'n lijst gekomen ben :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
DevWouter schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:29:
En we weten allemaal: "Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering."

Weet je wat... De eerste partij die dat verheft tot motto krijgt mijn stem :+
Ik heb besloten dat mijn stem naar de papierbak gaat. Ik heb er geen zin in Calvinball te spelen met organisatoren die zelfs afgekeurd zouden worden voor de plantsoendienst.

Verder pas ik er ook voor wapens op te nemen omdat die ene volksvertegenwoordiger opgelicht werd door een inwoner uit Krakovië of Waziristan en vervolgens besluit dat hele land maar om te ploegen met geavanceerd tuingereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
steveman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:10:

Ik kreeg opeens een uitnodiging voor 23maart te Gent... Maar waarom ik die kreeg, ben benieuwd eigenlijk hoe ik op zo'n lijst gekomen ben :?
Evenement waarin de grootste techbedrijven ter wereld aanpoten met ongeveer 150 getalenteerde coders:
http://www.hackerx.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
steveman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:10:

... passive recruiting event for developers ...
Linkedin much? Facebook? GitHub? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Omdat er stage nu hottopic is laatste pagina's, ik ben aan het zoeken naar een HBO stage in de buurt van Nijmegen. Ben zelf 2e jaars Technische Informatica student (als stage begint dus 3e jaars..). Ik wil als Technische Informaticus dus geen website gaan maken, dat heb ik al gedaan voor mijn portfolio site!

Googlen levert alleen stage bedrijven etc op, iemand een idee hoe ik een "goed" bedrijf kan vinden?

P.S. Als dit hier niet hoort, mijn excuses! zie dit meer als, waar kan ik het beste zoeken :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

farlane schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:37:
[...]

[...]

Linkedin much? Facebook? GitHub? :P
Van die heeft alleen github heeft dat e-mailadres van me... maar daar heb ik nu ook weer niet zoveel slims uitgespookt :+
Ofyles2 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Evenement waarin de grootste techbedrijven ter wereld aanpoten met ongeveer 150 getalenteerde coders:
http://www.hackerx.org/
Ja, die url stond ook in de uitnodiging ;) Maar was benieuwd of iemand er wel eens geweest was, of iemand kent die... Of weet in welk potje met mailadressen ze vissen.

Maar goed, zonder veel moeite vinden ze grotere talenten :+ :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:09
Sebazzz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:21:

Bedoel je de class designer? Die moet je als een aparte optie aanvinken tijdens de installatie (via het tabblad 'individual components').

[ Voor 6% gewijzigd door Sardaukar op 08-03-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Sardaukar schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Bedoel je de class designer? Die moet je als een aparte optie aanvinken tijdens de installatie (via het tabblad 'individual components').
Nee, deze: Afbeeldingslocatie: https://msdnshared.blob.core.windows.net/media/MSDNBlogsFS/prod.evol.blogs.msdn.com/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/00/00/00/60/29/metablogapi/3107.image_01AA8ABB.png

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:06
windwarrior schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:53:
Errors in vanilla javascript worden een beetje genegeerd lijkt het soms. Wat dat betreft heeft het hetzelfde probleem als HTML/CSS, het is heel erg ontworpen vanuit het idee dat er troep ingaat, en "dat we er maar het beste van moeten maken".
Mjah .. samen met PHP een match made in heaven (or hell), door strompelen tot het echt niet verder kan.
Achja zolang het geen Olifant in de porceleinkast is kom je er allemaal ook wel mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:09
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zfB9aA5.png

Dit bedoel je?

[ Voor 4% gewijzigd door Sardaukar op 08-03-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
gekkie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Mjah .. samen met PHP een match made in heaven (or hell), door strompelen tot het echt niet verder kan.
Achja zolang het geen Olifant in de porceleinkast is kom je er allemaal ook wel mee weg.
Ik voel dat we weer opnieuw beginnen, we kunnen onze argumenten gaan copy pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Python O+

IronPython <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ard1998 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:59:
[...]

Ik voel dat we weer opnieuw beginnen, we kunnen onze argumenten gaan copy pasten.
Anders worden ze nog stoffig .. scheelt weer een poets[A-Z] niet waar.
Vanwaar deze liefdesverklaring ?
Gehecht aan .NET / Mono als lib / framework, maar syntax wise liever python dan C# ?

[ Voor 32% gewijzigd door gekkie op 09-03-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
gekkie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Vanwaar deze liefdesverklaring ?
Het is weer eens wat anders dan "PHP :r "
Gehecht aan .NET / Mono als lib / framework, maar syntax wise liever python dan C# ?
Bij een vorig project heb ik IronPython gebruikt als business rule engine. Vanuit mijn .NET-applicatie voerde ik IPy-scripts uit en kon ik de uitkomsten in mijn applicatie gebruiken.

Ik schrijf liever C#, maar Python kan ik wel waarderen. En IronPython is fijn omdat je extension methods kunt importeren, zodat je LINQ kunt gebruiken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 10:49
Alex) schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:46:
[...]

[...]

Bij een vorig project heb ik IronPython gebruikt als business rule engine. Vanuit mijn .NET-applicatie voerde ik IPy-scripts uit en kon ik de uitkomsten in mijn applicatie gebruiken.

Ik schrijf liever C#, maar Python kan ik wel waarderen. En IronPython is fijn omdat je extension methods kunt importeren, zodat je LINQ kunt gebruiken. :D
Wij hebben ook een integratie met IronPython mogelijk, voor een vergelijkbaar doel. Echter doen we bijna alles met Mono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:46:
[...]
Zeker, vandaar dat ik ook benieuwd was naar het waarom :)
Dan is de vervolg vraag natuurlijk, waarom dan niet alles in C# en delen in IronPython ?
Mjah wel eens naar "native python" LINQ libs gekeken maar dat leverde toen niet echt iets op waarvan ik dacht dat wordt hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
gekkie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Dan is de vervolg vraag natuurlijk, waarom dan niet alles in C# en delen in IronPython ?
Ik wilde de business rules niet in code hebben die gecompileerd moet worden. Dit zodat het makkelijker te auditen is ("kijk, meneer van E&Y, dit zijn onze business rules zoals ze nu op productie draaien") en makkelijker aangepast kan worden.

Ik heb destijds wel gekeken of zoiets ook met C# kon, maar ik kon geen plug-and-play-oplossingen vinden zoals dat met IronPython wel kon.
Mjah wel eens naar "native python" LINQ libs gekeken maar dat leverde toen niet echt iets op waarvan ik dacht dat wordt hem.
Als je IronPython gebruikt kun je de extension methods uit System.Core binnenhengelen, dan kun je een set filteren:

Python:
1
someSet.Where(lambda x: x == "potato").ToList[str]()

Ik weet dat dit ook met Python zelf kan (list comprehensions, filter, map), maar ik vind de LINQ-syntax makkelijker te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Zo, ook maar even VS 2017 Community installed. Eens zien wat ie allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:09

Acid_Burn

uhuh

Pff, bijna anderhalve dag een merge request lopen reviewen.. 162 comments geplaatst die eerst opgelost/aangepast moeten worden.. beetje gaar word je er wel van.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Acid_Burn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:47:
Pff, bijna anderhalve dag een merge request lopen reviewen.. 162 comments geplaatst die eerst opgelost/aangepast moeten worden.. beetje gaar word je er wel van.
Klinkt als een grote branch. Wij proberen ze over het algemeen zo klein mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:26:
Ik wilde de business rules niet in code hebben die gecompileerd moet worden. Dit zodat het makkelijker te auditen is ("kijk, meneer van E&Y, dit zijn onze business rules zoals ze nu op productie draaien") en makkelijker aangepast kan worden.

Ik heb destijds wel gekeken of zoiets ook met C# kon, maar ik kon geen plug-and-play-oplossingen vinden zoals dat met IronPython wel kon.
Helder.
Als je IronPython gebruikt kun je de extension methods uit System.Core binnenhengelen, dan kun je een set filteren:

Python:
1
someSet.Where(lambda x: x == "potato").ToList[str]()

Ik weet dat dit ook met Python zelf kan (list comprehensions, filter, map), maar ik vind de LINQ-syntax makkelijker te gebruiken.
Mjah ik vond de syntax ook wel makkelijker dan een berg comprehensions en filters en maps gebruiken.
Maar van wat ik me er van herinner, was wat er native lag dus niet helemaal "je van het", misschien wel weer eens waard nog eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:02
[...]

Middels Roslyn (of de ouderwetse compiler variant)?

Dan zou je gewoon csharp scripts kunnen inladen en deze compileren wanneer noodzakelijk. Komt denk ik op hetzelfde neer als de IronPython oplossing.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Roslyn was toen nog in alpha/beta en verre van klaar voor productie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Je proces is stuk.

In de eerste plaats is de diff veel te groot als je zo veel feedback uberhaupt kwijt kunt. Een story zou iets moeten zijn dat je in 1-2 dagen op kunt lossen en die store is dus een feature branch die daarna gereviewed kan worden. Dan kan het nooit zo zijn dat je 1-2 dagen (1.5 in jouw geval, precies in het midden) aan het reviewen bent.

Daarnaast is het review proces ook niet bedoeld om naderhand nog enorm veel te moeiten veranderen. Als er zoveel 'stuk' is moet je veel eerder samen gaan werken. Ik weet niet wat voor'n comments het zijn maar punten en komma's moeten door je linter opgepakt worden, dus ik ga er van uit dat het inhoudelijke zaken zijn.
Meh. Rule engines. Bah. 9 van de 10 keer is het gewoon code maar dan weakly typed (of erger; helemaal niet) zonder IDE support die wel gewoon je applicatie heel hard breekt als je een tikfout maakt. Dat iemand van Ernst & Young geen Java kan lezen is mijn probleem niet; dat software stuk gaat en ik dan verantwoordelijk ben wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 09-03-2017 15:45 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:02
Hopelijk niet in de trant van Happy Merge Day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:09

Acid_Burn

uhuh

Hydra schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:42:
[...]

Je proces is stuk.

In de eerste plaats is de diff veel te groot als je zo veel feedback uberhaupt kwijt kunt. Een story zou iets moeten zijn dat je in 1-2 dagen op kunt lossen en die store is dus een feature branch die daarna gereviewed kan worden. Dan kan het nooit zo zijn dat je 1-2 dagen (1.5 in jouw geval, precies in het midden) aan het reviewen bent.

Daarnaast is het review proces ook niet bedoeld om naderhand nog enorm veel te moeiten veranderen. Als er zoveel 'stuk' is moet je veel eerder samen gaan werken. Ik weet niet wat voor'n comments het zijn maar punten en komma's moeten door je linter opgepakt worden, dus ik ga er van uit dat het inhoudelijke zaken zijn.
Geen puntjes, kommas. Dit is een branch waar 2 maanden aan gewerkt is waarbij ook nog eens om de haverklap de requirements veranderden.. in combinatie met een niet heel ervaren developer. 143 commits met 150+ changes.

Neemt niet weg dat er veel eerder naar de code gekeken had moeten worden, maar ja.. tijd he. Ik was er ook niet blij mee hoor. Onze commits zijn over het algemeen klein en snel te reviewen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hydra schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:42:
[...]

Meh. Rule engines. Bah. 9 van de 10 keer is het gewoon code maar dan weakly typed (of erger; helemaal niet) zonder IDE support die wel gewoon je applicatie heel hard breekt als je een tikfout maakt. Dat iemand van Ernst & Young geen Java kan lezen is mijn probleem niet; dat software stuk gaat en ik dan verantwoordelijk ben wel.
Rule engines heb ik destijds naar gekeken, zelfs naar Windows Workflow Foundation. Uiteindelijk op IronPython uitgekomen omdat dat makkelijker en sneller ontwikkelen was dan met zo'n rule engine. Het gebruik van scriptfiles ipv compiled code maakte testen (en aanpassingen doen) een stukje makkelijker, en het hele component werd beter herbruikbaar door de businesslogica extern te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fijn. De Clang compiler optie om includes te laten zien, -H, werkt niet voor de headers die geïnclude worden door headers die je forcefully includet via de command line, met -include }:|

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Jan_V schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Middels Roslyn (of de ouderwetse compiler variant)?

Dan zou je gewoon csharp scripts kunnen inladen en deze compileren wanneer noodzakelijk. Komt denk ik op hetzelfde neer als de IronPython oplossing.
Dit dus. Heeft uiteraard ook z'n nadelen, maar het is praktisch dezelfde oplossing.
En dan gaat het dus uiteindelijk om de voorkeur voor programmeertaal. Bij ons C#, maar als jij het liever in Python doet, geen probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mercatres op 09-03-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

.oisyn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:34:
Fijn. De Clang compiler optie om includes te laten zien, -H, werkt niet voor de headers die geïnclude worden door headers die je forcefully includet via de command line, met -include }:|
Maar dat zou toch ook veelste makkelijk en handig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ohja, de 'ouderwetse' CSharpCodeProvider (of hoe het ding heet) had je toen al wel. Ik weet eigenlijk niet meer of ik die optie toen ook had meegenomen.

Opties die ik had bekeken waren o.a. het gebruiken van een Javascript-engine, en ik heb zelfs gekeken of het mogelijk was om VBA te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen maar custom development met het SharePoint Framework (beschikbaar sinds 3 weken) is zowaar best aangenaam ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Laurens-R schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:02:
Ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen maar custom development met het SharePoint Framework (beschikbaar sinds 3 weken) is zowaar best aangenaam ...
Ketter!

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Ik voel me nu ook best een beetje vies :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Zullen wij de hooivorken pakken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Pek en veren

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ryur schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Zullen wij de hooivorken pakken? :D
En dan eerst elkaar bestoken met de kwestie wat nou eerst komt .. needle or the haystack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:25:
[...]

En dan eerst elkaar bestoken met de kwestie wat nou eerst komt .. needle or the haystack ?
Laten we eerst die naald vinden. Ben nog steeds aan het "grasduinen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Na lange tijd lurken: * OkkE komt even huilen. :'(

We zijn ingehuurd om een bestaande website responsive te maken omdat de huidige partij dat niet naar wens heeft gedaan. Nu ik de CSS / classnames zie, snap ik wel waar het mis gaat...
.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
.height-33, .form-control.height-33 {height: 33px}
.height-185 {height: 185px}
.height-200 {height: 200px; overflow-y: hidden}
.height-100-perc, img.height-100-perc {height: 100%}
.height-215 {height: 215px}
.height-230 {height: 230px}
.width-auto {width: auto}
.width-33-perc {width: 33.33333%}

.padding-15 {padding: 15px}
.padding-30 {padding: 30px}
.padding-30-0 {padding: 30px 0}
.padding-0-30 {padding: 0 30px}
.padding-15-30 {padding: 15px 30px}
.padding-30-30-0-30 {padding: 30px 30px 0 30px}

Ooit lijkt Bootstrap als basis te zijn gebruikt, maar vervolgens zijn alle margins en paddings van Bootstrap classes op 0 of auto gezet en heb je dus bovenstaande classes. :X |:( Ik heb nog steeds het idee dat dit een zieke grap is, kijken hoe lang ik het volhoud zulke code op te schonen...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
*geeft OkkE een schouder om op uit te huilen*

Nog 5 werkdagen op mijn huidige baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
OkkE schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:17:

We zijn ingehuurd om een bestaande website responsive te maken omdat de huidige partij dat niet naar wens heeft gedaan. Nu ik de CSS / classnames zie, snap ik wel waar het mis gaat...
.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

Ooit lijkt Bootstrap als basis te zijn gebruikt, maar vervolgens zijn alle margins en paddings van Bootstrap classes op 0 of auto gezet en heb je dus bovenstaande classes. :X |:( Ik heb nog steeds het idee dat dit een zieke grap is, kijken hoe lang ik het volhoud zulke code op te schonen...
`Volgens mij kun je het beter van scratch maken dan :'(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Die pruts code hoort in /dev/null

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:48
Rutix schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:21:
[...]

Het eerste dat een ontwikkelaar zegt bij het zien van andermans code ;)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

hackerhater schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:19:
*geeft OkkE een schouder om op uit te huilen*

Nog 5 werkdagen op mijn huidige baan.
Thanks. :)
Rutix schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:21:
[...]

Dat zou wel beter zijn voor het eindresultaat ja, maar daar is de tijd niet voor; beperkt budget. Helemaal opnieuw beginnen kost ook altijd behoorlijk wat tijd, zeker bij een grote website (met webshop); dan liever steeds kleine onderdelen aanpassen aan een werkende site. :)
hackerhater schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:25:
Die pruts code hoort in /dev/null
Agree. Hopelijk was het een student net van school, dan vergeef ik hem/haar. :+
wackmaniac schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Het is zeker de ontwikkelaars curse ja; altijd vanaf 0 beginnen en/of commentaar te hebben op de manier hoe een ander het heeft gedaan. Maar dit is toch wel CSS die zo op TheDailyWTF zou kunnen imho.

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 10-03-2017 15:03 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

Wat een enorme CSS'er .. waar zal diegene de C voor verhaspelt hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
gekkie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Copy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
gekkie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

"Komt goed schatje" :(:)

Maar ik hoop dat die klant begrijpt dat om het te verbeteren ze ook moet accepteren dat bepaalde dingen er net iets anders er uit gaan zien (en wat jouw de vrijheid geeft om rm *.css te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56
wackmaniac schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:31:
[...]
HTML in tact laten en CSS opnieuw doen is halverwege opnieuw beginnen. Al een stuk beter ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2

.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

Ik zou me eerst richten op de HTML, meteen de sites verkalen en weer opnieuw inkleuren.
OkkE schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:02:
[...]
Agree. Hopelijk was het een student net van school, dan vergeef ik hem/haar. :+
Hangt ervan af of het een student is die beter wil worden in webdesign of een mooiweerstudent.
Het is zeker de ontwikkelaars curse ja; altijd vanaf 0 beginnen en/of commentaar te hebben op de manier hoe een ander het heeft gedaan. Maar dit is toch wel CSS die zo op TheDailyWTF zou kunnen imho.
Ben ik allang vanaf gestapt.

Mijn insteek is: huisstijl subtiel vernieuwen. Dit tenzij de eindgebruiker radicale veranderingen eist.

[ Voor 23% gewijzigd door Ofyles2 op 10-03-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wie heeft er in vredesnaam bedacht dat het een goed idee is om een experimentele JVM mee te leveren in een Ubuntu LTS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lts als in 16.4? Die levert toch openjdk 7 en 8 mee? Wat is daar experimenteel aan?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Daar is niets mis mee. Wat wel fout gaat is dat ik versie 9 krijg om een of andere reden. Om precies te zijn, een versie die beweert "9-internal" te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door dcm360 op 11-03-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 07:48
16.04 heeft openjdk 8 en 9. Dit is maar goed ook, vrij irritant dat 8 niet op/in 14.04lts is gekomen. Dat probleem heb je straks niet met 16.04.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een best wel significant verschil is dat Ubuntu 14.04 uitkwam een maand na de release van OpenJDK 8, en in dit geval OpenJDK 9 al meegeleverd wordt in een OS van bijna een jaar oud terwijl de release gepland staat voor komende juli. Software meeleveren een jaar voor release in een LTS nota bene vind ik ondoordacht. Mijn huidige probleem is met name dat een docent mij er nu op aan het afrekenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
dcm360 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:08:
Een best wel significant verschil is dat Ubuntu 14.04 uitkwam een maand na de release van OpenJDK 8, en in dit geval OpenJDK 9 al meegeleverd wordt in een OS van bijna een jaar oud terwijl de release gepland staat voor komende juli. Software meeleveren een jaar voor release in een LTS nota bene vind ik ondoordacht. Mijn huidige probleem is met name dat een docent mij er nu op aan het afrekenen is.
Zet er gewoon versie 8 op dan?
Ze leveren 8 en 9 mee, niemand die je tegen houd om 9 te veranderen in 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Zo stil hier vandaag :O

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Stil inderdaad.
Ik ben saai wat documenten op het stellen en alles gereed het maken om donderdag hier de sleutels in te leveren.
Erna : als er problemen zijn kan je bellen a 75/uur >:)

[ Voor 18% gewijzigd door hackerhater op 13-03-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

We hebben gewoon eens nood aan een nieuwe discussie :p
Sinds het de coffee corner is zal ik voorzetje geven door bommetje te droppen: instant koffie is wél lekker!
* ElkeBxl rent

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.