De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
EddoH schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:36:
Lijstje maar even aanvullen dan; mijn eerste computer:

[afbeelding]

Een Acorn Electron!
Programma's laden van tape. Dat was pas een les in geduld....
Hah, ik ben thuis opgegroeid met de RISCPCs, met allerlei verschillende vormen en maten. Uiteraard ook de nodige Acorn zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

F.West98 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:40:
[...]

Ik :+

[...]

Ik :+

Mijn eerste PC was één of andere Pentium met XP dus al vrij modern. Daarna een flinke tijd op een Inspiron 2600 (een of andere Celeron M) gewerkt. Daar heb ik ook nog wel 2x Windows om zeep geholpen in mijn pogingen 'Windows 7 ultra theme for XP' oid toe te passen :P
Een studiegenoot van me had pong als achtergrond van zijn Windows XP. Per Windows Vista heeft microsoft besloten dat javascript als background een bug is, niet een feature :P. /slightlyrelated

Also, cloudflare had een aardig naar bugje te pakken aldus een team member van Google Project Zero. Dit is waarom ik veel toekomst zie in Rust, minder rare pointer bugs...

[ Voor 16% gewijzigd door windwarrior op 24-02-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

farlane schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:25:
[afbeelding]

Geen PC, maar deze had ik zelf bij elkaar gespaard. Vette shit.

[edit]
Wel een PC dus, staat er zelfs op! :P
Goldstar! Die had ik ook. Ik kende alleen maar mensen met Philips MSX, maar die pijltjestoetsen waren supergaar vergeleken met de Goldstar.
farlane schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:34:
[...]

Vraag me al een tijd af of Mindstorms niet een beetje veel van het goede is voor mijn kroost, dingen zijn niet goedkoop te noemen...
Het is verschrikkelijk duur en 2e hands zijn eigenlijk alleen oude versies te vinden (geen EV3)
Als de kleine farlanetjes een beetje tech savvy zijn is het wel heel leuk spul. Je kan er uiteindelijk de gekste dingen mee bouwen en als je wat verder wil dan de software bouwblokken die het pakket zelf biedt, kan je ook nog met C aan de slag om 'm aan te sturen.
Als je alleen de standaard robot gaat bouwen is het niet waard imho, maar als je kinderen een beetje houden van zelf dingen verzinnen wel.
Als je het niet zeker weet zou je ook met zoiets als Snap Circuits kunnen beginnen.
Ook superleuk spul en een stuk betaalbaarder.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Acid_Burn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 01:38:
Ik had geen MSX of Commodore.. ik had deze bad boy :P
[afbeelding]
Nice die had m'n vader ook! Speelde er vaak Frak, Pole Position en Elite op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nostalgia ftw. Ondanks de Wii U en ipad games vinden zelfs mijn kinderen het nog leuk om iets als mario op de nes of Penguin Adventure op de MSX te spelen. En om de 1 of andere reden is het best ontspannend om een avondje z80 assembly te proggen en het resultaat op de echte hardware te zien draaien ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ziggo DNS-problemen... irritant!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
Creepy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:35:
[...]

Nostalgia ftw. Ondanks de Wii U en ipad games vinden zelfs mijn kinderen het nog leuk om iets als mario op de nes of Penguin Adventure op de MSX te spelen. En om de 1 of andere reden is het best ontspannend om een avondje z80 assembly te proggen en het resultaat op de echte hardware te zien draaien ;)
Geen idee hoe oud ze zijn, maar ik merk toch vaak dat ze het al heel leuk vinden "te spelen wat papa vroeger speelde". Daarnaast zijn dit natuurlijk ook gewoon leuke (en niet al te ingewikkelde) games om te spelen.
Voor kids is de grafische pracht helemaal niet zo super interessant, die vinden het (in mijn ervaring) het leukst om zelfstandig te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
incaz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:37:
Ziggo DNS-problemen... irritant!
DNS is makkelijk zelf te verhelpen .. maar op de frontpage staat toch dat er waarschijnlijk ook routing issues zijn.

Hmm leisure suit larry moet dan nog maar even in de kast blijven qua games :+

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 24-02-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:05
Vertel mij wat -_-'
Al een paar klanten gehad die denken dat hun sites plat liggen -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik zag het idd. Verklaart waarom wat ik dacht fallback DNS was inderdaad niet werkt. (Maar zo erg ben ik niet thuis in dat gebeuren, dus wist het niet zeker. Meestal als vooral de sites die je open had werken, en nieuwe sites niet is het een DNS-probleem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Achja het een sluit het ander niet uit en ze hoeven niet te overlappen dus wellicht dat een alternatieve DNS server wel helpt. En anders als een VPN naar een andere bak nog wel werkt kan dat nog soelaas bieden om de rest te kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Precies de reden waarom ik routers standaard naar google DNS servers laat wijzen (8.8.8.8 en 4.4.4.4) met als 3e optie pas die van de evt. provider. Gaat eigenlijk altijd wel goed.

Tenzij de provider zelf routerings issues heeft, maar daar is niet veel tegen te doen. (op het aanleggen van een tweede feed bij een andere aanbieder over fysiek andere lijn)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
ZaZ schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:40:
Als de kleine farlanetjes een beetje tech savvy zijn is het wel heel leuk spul. Je kan er uiteindelijk de gekste dingen mee bouwen en als je wat verder wil dan de software bouwblokken die het pakket zelf biedt, kan je ook nog met C aan de slag om 'm aan te sturen.
Als je alleen de standaard robot gaat bouwen is het niet waard imho, maar als je kinderen een beetje houden van zelf dingen verzinnen wel.
Ja da's een beetje de vraag : tot nu toe hebben ze nog niet echt vaak iets gebouwd wat niet in het boekje stond (wat ik zelf wel vaak deed) dus het risico bestaat dat de robot gebouwd wordt en er vervolgens niet meer naar gekeken wordt ... :/
Als je het niet zeker weet zou je ook met zoiets als Snap Circuits kunnen beginnen.
Ook superleuk spul en een stuk betaalbaarder.
Thx, ga dat eens bekijken. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik heb een tijdje een andere dns ingesteld maar dat ook weer uitgezet. Dat had een reden, maar welke ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

farlane schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Ja da's een beetje de vraag : tot nu toe hebben ze nog niet echt vaak iets gebouwd wat niet in het boekje stond (wat ik zelf wel vaak deed) dus het risico bestaat dat de robot gebouwd wordt en er vervolgens niet meer naar gekeken wordt ... :/

[...]
Oh dit is zo naar, een paar jaar terug mijn neefje als verjaardagscadeau een blokkendoos lego gegeven (alsin, bouw-wat-je-wil-hier-heb-je-stenen), was het commentaar dat hij niet goed wist wat met die blokken te bouwen. Oke prima, mijn lego-inspiratie bestaat nog, dus samen met mijn neefje een soort pop/meneer gebouwd. Resultaat, mijn neefje vond die pop zo mooi, dat hij geloof ik nogsteeds in elkaar zit... Ja dat was niet het doel hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05:
Precies de reden waarom ik routers standaard naar google DNS servers laat wijzen (8.8.8.8 en 4.4.4.4)
Die tweede is 8.8.4.4, niet 4.4.4.4. Ik hoop niet dat je dat ook overal hebt ingesteld ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm de echte dure lego dozen heb ik vroeger wel eerst via het boekje gebouwd, maar de rest was eigenlijk gelijk al puur voer voor de eigen fantasie.
Laatst m'n kratjes met lego weer eens doorgespit en het technische lego uitgesplitst, moet nog eens kijken of ik er eens een robotje van kan knutselen met een arduino/pi en wat servo/steppermotortjes :)
Mannen het blijven eigenlijk gewoon grote koters :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja wat dat betreft zit ik met 4 zoons wel geramd. Ik struikel haast over de tablets/telefoons en andere tech-meuk

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
.oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:31:
[...]

Die tweede is 8.8.4.4, niet 4.4.4.4. Ik hoop niet dat je dat ook overal hebt ingesteld ;)
Heb idd 8.8.4.4
Macht der gewoonte om die oude 4.4 reeks op te dreunen :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nargh ruk Debian .. toch een optie in /etc/init.d/dnsmasq meegeven ipv in de config files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goed, ik geef het toe na lang met Subversion, TFS en Mercurial gewerkt te hebben: git is zo slecht nog niet. De workfow branch -> rebase met squashes -> ff merges vond ik nogal omslachtig overkomen maar eenmaal eraan gewend vallen de nadelen wel weg tegenover de voordelen.

Voortaan maar alles met git doen. Behalve op het werk, dan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
kenneth schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:21:
Goed, ik geef het toe na lang met Subversion, TFS en Mercurial gewerkt te hebben: git is zo slecht nog niet. De workfow branch -> rebase met squashes -> ff merges vond ik nogal omslachtig overkomen maar eenmaal eraan gewend vallen de nadelen wel weg tegenover de voordelen.

Voortaan maar alles met git doen. Behalve op het werk, dan.
Dat alles kun je toch ook met Mercurial doen?

Ik dacht altijd dat die twee nagenoeg gelijk aan elkaar waren qua werking/functionaliteit.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Toen ik Mercurial gebruikte was rebasen en fastforward merge volgens mij (nog?) niet mogelijk. Alle branches en merges waren expliciet, met git kun je een branch met 10 commits gevolgd door een merge veranderen in een enkele commit op master (of waar je ook vanaf branchte).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik was net helemaal in paniek omdat ik er van overtuigd was dat het 2016 was. Iemand moest mij vertellen dat we inmiddels 2017 zijn...

Hoe gaan jullie met overwerkt zijn om?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Niet. Rust pakken voordat je overwerkt bent ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Creepy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:34:
Niet. Rust pakken voordat je overwerkt bent ;)
Het grappige is dat de werkdruk aanzienlijk minder groot is dan 2 weken terug, en zelfs toen had ik er bijna geen last van. Nu begint het rustiger te worden en dan gebeuren dit soort rare fratsen 8)7

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hackerhater
Cornelisjuh schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:36:
[...]

Het grappige is dat de werkdruk aanzienlijk minder groot is dan 2 weken terug, en zelfs toen had ik er bijna geen last van. Nu begint het rustiger te worden en dan gebeuren dit soort rare fratsen 8)7
Dat zie je wel vaker als de boog wat minder gespannen wordt
Maar kijk wel uit, dat is een teken dat je echt op het randje zit!
Een burnout ligt zo op de loer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Cornelisjuh schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:36:
[...]

Wat @hackerhater al zegt.
Je merkt de spanning vooral als de 'echte' spanning/druk weg is. En dan komt de hamer.

Mijn vader heeft vorig jaar 6 maand thuis gezeten met een burnout, is nu nog steeds niet volledig aan het werk.
Dus pas op! Misschien is het slim als naar je huisarts gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
kenneth schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:21:
Ik heb nog in geen enkel project gerebased op feature branches. Ik geef er de voorkeur aan gewoon de history in stand te laten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hydra schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb nog in geen enkel project gerebased op feature branches. Ik geef er de voorkeur aan gewoon de history in stand te laten.
Het hangt van de situatie af. Ik ben vaak niet geinteresseerd in merge commits vanaf master om mijn feature branch weer bij te trekken (maakt reviewen van de code van de feature lastiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoppa! Blog achter HTTPS. Duurde ff maar HTTP naar HTTPS forwarden voordat je een cert hebt is kennelijk niet zo'n goed idee voor Let'sEncrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Nadeel van ruim een week ziek zijn: alle email wegwerken :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
Gewoon selecteren en slepen naar de prullenbak. Als het belangrijk is mailen ze nog wel een keer (of bellen ze).
Sowieso.. Snap nooit waar alle mensen die mails vandaan halen. Ik lees mijn mails 1x per dag en antwoord meestal een aantal dagen later (als het niet super super belangrijk is), dus mensen hebben inmiddels geleerd dat ze beter de helpdesk kunnen lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
Hydra schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:49:
Hoppa! Blog achter HTTPS. Duurde ff maar HTTP naar HTTPS forwarden voordat je een cert hebt is kennelijk niet zo'n goed idee voor Let'sEncrypt.
Je kunt ook via een DNS record het domein valideren bij Let's Encrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RambOe schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:42:
I know, maar Traefik doet het op de beschreven manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
Hoe lossen jullie SSL op voor interne sites en web apps? Bij mijn weten kan je daar nog steeds Let's Encrypt niet voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hipska schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:02:
Hoe lossen jullie SSL op voor interne sites en web apps? Bij mijn weten kan je daar nog steeds Let's Encrypt niet voor gebruiken.
Als je een echt domein hebt:
RambOe schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:42:
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is wel een challenge/response systeem, dus het is niet een kwestie van even met de hand een record aanmaken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hipska schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:02:
Publieke hostnames gebruiken, of een certificaat voor intern gebruik kopen bij een CA, of een eigen CA draaien en het rootcertificaat installeren op de clients.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:50

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind het altijd maar niks die self-signed certificaten voor Wi-Fi bij klanten. Ik vertrouw het eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
alienfruit schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:19:
Ik vind het altijd maar niks die self-signed certificaten voor Wi-Fi bij klanten. Ik vertrouw het eigenlijk nooit.
Daarom heb ik thuis een VPN server en verbind ik daar automatisch op als ik de deur uit ga :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, dat ik heb inmiddels ook. Eigen OpenVPN die ik host bij Scaleway in Amsterdam is mij de €3/maand wel waard :) Of de OpenVPN verhaal veilig is natuurlijk een ander verhaal maar het klonk en zag redelijk degelijk uit! (https://github.com/Angristan/OpenVPN-install)

Kan ik meteen ook Uitzendinggemist kijken... Alleen Flikken Maastricht en Smeris zijn blijkbaar afgelopen :p

[ Voor 57% gewijzigd door alienfruit op 26-02-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zag net de volgende link voorbij komen op Twitter:
http://new.gafferongames....p_packets_from_a_browser/

Over UDP in de browser en hoe handig dat zou kunnen zijn voor webgames, inclusief een soort van oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vincentio schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:14:
Ik zag net de volgende link voorbij komen op Twitter:
http://new.gafferongames....p_packets_from_a_browser/

Over UDP in de browser en hoe handig dat zou kunnen zijn voor webgames, inclusief een soort van oplossing.
Hehe. Ik dacht "WTF waarom staat dit op mijn blog". Misschien toch tijd om in ieder geval een ander achtergrondplaatje te gaan nemen :D

Blog gelezen. An sich een goed idee maar het gaat natuurlijk eeuwen duren voordat iets als dit door alle browser vendors opgepakt wordt. Kijk maar naar websockets.
Uit nieuwsgierigheid; wat voor'n eisen?

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 27-02-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
Pfffff... vandaag voelt ook echt aan als een Maandag. Normaal heb ik daar niet zo'n last van :S
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Laurens-R schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:48:
Pfffff... vandaag voelt ook echt aan als een Maandag. Normaal heb ik daar niet zo'n last van :S
[...]
***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Bij ons zijn er niet eens verschillende functietitels voor coders. Iedere coder heet gewoon coder, en je weet van elkaar wel wat je aan elkaar hebt.
Er zijn wel een handje vol "seniors", maar dat is altijd een verworven status. Je kunt nooit solliciteren op een senior functie. Als je echt zo goed bent, dan kom je vanzelf wel op die plek terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laurens-R schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:48:

[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Hehe. Ik dacht "WTF waarom staat dit op mijn blog". Misschien toch tijd om in ieder geval een ander achtergrondplaatje te gaan nemen :D

Blog gelezen. An sich een goed idee maar het gaat natuurlijk eeuwen duren voordat iets als dit door alle browser vendors opgepakt wordt. Kijk maar naar websockets.

[...]

Uit nieuwsgierigheid; wat voor'n eisen?
Members only:

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 27-02-2017 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

Ter toevoeging:
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 27-02-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firesphere schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:41:
[...]

***members only***

Ter toevoeging:

***members only***
Members only:

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:49

DevWouter

Creator of Todo2d.com

rm is toch kort voor "remember"? Wij gebruiken dat altijd om aan te geven dat belangerijke bestanden niet zomaar verwijderd mogen worden. })

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
DevWouter schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:11:
[...]

rm is toch kort voor "remember"? Wij gebruiken dat altijd om aan te geven dat belangerijke bestanden niet zomaar verwijderd mogen worden. })
En sudo rm zorgt ervoor dat het zeker niet verwijderd mag worden. Die -rf parameters gooi ik er altijd maar bij, voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Mercatres schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:26:
[...]

En sudo rm zorgt ervoor dat het zeker niet verwijderd mag worden. Die -rf parameters gooi ik er altijd maar bij, voor de zekerheid.
Bash:
1
alias rm=sudo rm -rf --no-preserve-root

anders krijg je nog vervelende meldingen als je probeert / te beschermen... please dont...

[ Voor 13% gewijzigd door windwarrior op 27-02-2017 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Mercatres schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:26:
[...]

Altijd afgesloten met een backslash / om aan te geven dat de data niet aangetast mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik dacht eigenlijk dat je het altijd naar /dev/null moest schrijven? Ik heb wel eens een ORM gebruikt die een bug had en zodoende heel de productie database leeg gooide, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jan_V schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:53:
moeten we gaan wennen aan issue tracking systemen voor 'documentatie'?
Het lijkt, mijn inzien, een beetje op we-doen-agile-dus-hoeven-niet-meer-te-documenteren-yolo-check-issuetracking-voor-referenties-in-software-keuzes.
Deze discussie lijkt me niet meer members-only.

Als developer wil ik alle documentatie samengevat en samengevoegd zien op één pagina. Het probleem van documentatie (beter gezegd implementatiedetails) alleen bewaren in tickets is dat opvolgende tickets functionaliteit kunnen wijzigen, en dat (voor zover ik heb meegemaakt) tickets niet consistent aan elkaar worden gelinkt.

Zelfs als dat wél het geval is, moet je dus alle tickets doorklikken om te kijken of er vanaf het ticket waar je begon een ticket bestaat waarvoor iets is gewijzigd gerelateerd aan waarin je geïnteresseerd bent. Dat klinkt verre van productief.

Het is heel eenvoudig om in je "definition of done" op te nemen dat relevante documentatie moet zijn bijgewerkt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Maar in de documentatie staat vaak niet het doorlopen traject en de verzamelde redenen waarom het is zoals het geworden is, het is alleen de "state" en dan hopelijk nog van dit moment als je niet achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:32:
Maar in de documentatie staat vaak niet het doorlopen traject en de verzamelde redenen waarom het is zoals het geworden is, het is alleen de "state" en dan hopelijk nog van dit moment als je niet achterloopt.
Daarom lijkt de documentatie in de repository ook een goed idee. Het voordeel is dat wanneer je een versie uitcheckt je ook automatisch de juist bijbehorende versie hebt.
Het enig nadeel is dat niet technische mensen het niet zomaar kunnen aanpassen tenzij ze git (of welke SCM je ook hebt) leren.

Uiteraard moet je wel je buildserver zo inrichten dat ze automatisch de documentatie generen en ergens centraal neerzet :)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
DevWouter schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:10:
[...]

Het enig nadeel is dat niet technische mensen het niet zomaar kunnen aanpassen tenzij ze git (of welke SCM je ook hebt) leren.
Is dat een nadeel? Kunnen ze ook geen rare dingen in de documentatie schuiven :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
wackmaniac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Is dat een nadeel? Kunnen ze ook geen rare dingen in de documentatie schuiven :)
SHA-1 collision pdfjes ? 8)
(ohnee dat was svn :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 27-02-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

wackmaniac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Ja, want technisch documentatie en gebruikersdocumentatie zijn twee verschillende dingen. En niet elke ontwikkelaar is goed in het schrijven van documentatie bedoeld voor gebruikers.
Ook als support iets vind dan is het wel zo fijn dat zij het zelf kunnen aanpassen ipv dat ze bij een ontwikkelaar de vraag moeten neerleggen.

De truc is dan ook om die mensen de mogelijkheid te geven tot documenteren zonder dat ze in de gaten hebben dat ze GIT gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Als je ze moet leren hoe git werkt, dan weten ze ook niet hoe ze SHA-1 collision PDFjes moeten maken ;)
Maar een FO zijn spullen in git laten zetten, zal veel problemen geven. Vorig project gebruikten die ook SVN, maar daar was commiten al lastig. Ik heb dan ook de verwachting dat ze dan een "git push" compleet zullen vergeten. ;)

Maar zoals hierboven gezegd: documentatie enkel in de issues, is geen goed idee. Opgeloste issues worden niet meer getoond en na verloop van tijd verzand het in de grote poel met andere issues. Vindt het dan maar eens terug.
Bij de code documentatie bijhouden is een beter idee. Je kan het dan onder dezelfde commit bijwerken en heb je gelijk een koppeling aan de issues. Github promoot dit door middel van de markdown bestanden.
Een andere optie is door wiki. Ook daar is het mogelijk om de koppeling naar de bijbehorende commits te maken. Is je wiki geintegreerd met je issue tracker, dan hoef je vaak enkel #123456 te typen, waarna die koppeling automatisch wordt gemaakt.

En in je documentatie beschrijf je de huidige situatie. Hoe het vroeger zat is niet meer interessant. Of anders maak je een kopje "geschiedenis" aan en beschrijf het daar. Maar vaak is het toch "agile"=> "geen documentatie meer". ;(

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Members only:

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah enerzijds is het handig om de banaan bespreekbaar te houden, anderzijds kan het ook irriteren als alles voor een periode weer allemaal ter discussie gesteld wordt terwijl er ook ander werk te doen valt.
Maar goed enig geduld van het bestaande werkvolk .. en enige dosering van de nieuweling en dan moet het toch wel goed komen. Beetje geven en nemen, yingel en yangel op een triangel en zo meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maandagavondraadseltje:
Wat is de "redenatie" achter deze reeks?
6 14 23 31 41 48 60 64 81 77 107 82 146 66 .....
(nee is geen hw of wat dan ook)

[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 27-02-2017 21:54 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
* Jan_V checkt of hij per ongeluk op LinkedIn is belandt

Hmm, ook hier al raadseltjes met nummers...
Maar het antwoord zal wel 42 zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:29
F.West98 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:53:
Maandagavondraadseltje:
Was de vraag niet gewoon of je het kunt sorteren voor ze? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:33
Maandagavondraadseltje:
Heb je een soort testje ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Maandagavondraadseltje:
Winnende lottonummers voor volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Maandagavondraadseltje:
Wil je me nog meer hoofdpijn bezorgen?
Ik heb voor een sollicitatie iets van 100 van die moeten oplossen.

Er lijkt btw geen patroon in te zitten.
Geen optel, geen vermenigvuldigingen, geen reeksen die herhalen

[ Voor 12% gewijzigd door hackerhater op 28-02-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Maandagavondraadseltje:
Lijkt op een "sinus" gesuperponeerd op een 1e graads functie....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hackerhater schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Wil je me nog meer hoofdpijn bezorgen?
Ik heb voor een sollicitatie iets van 100 van die moeten oplossen.

Er lijkt btw geen patroon in te zitten.
Geen optel, geen vermenigvuldigingen, geen reeksen die herhalen
Ik dacht dat je zo intelligent was? ;)
Maandagavondraadseltje:
De delta's volgen een fibonaccireeks, de ene telt op en de andere telt af.

De delta's zijn: 8 9 8 10 7 12 4 17 -4 30 -25 64 -80
De delta's daar weer van zijn: +1 -1 +2 -3 +5 -8 +13 -21 +34 -55 +89 -144

De volgende delta-delta is dus +233, en dan krijg je een delta van 153, dus het volgende getal in de reeks is 219

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
.oisyn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:33:
[...]

[...]

Ik had al zo'n idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De volgende delta-delta is dus +233, en dan krijg je een delta van 153, dus het volgende getal in de reeks is 219
Ik wilde het net al posten maar moest even naar de wc O-)

Damn, delta's berekenen is het eerste wat in me opkomt, de delta's daarvan was niet in me opgekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

[...]

Daar moet je ook maar net op komen ;)
Nu moet ik wel zeggen dat ik de fibonaccireeks niet bepaald uit mijn hoofd ken en dat patroon dus niet herkende :)
Je kon in mijn antwoord lezen dat ik de meest voorkomende oplossingen al geprobeerd had.
Maar ik zal deze proberen te onthouden :)

[ Voor 9% gewijzigd door hackerhater op 28-02-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

fibs = 0 : 1 : zipWith (+) fibs (tail fibs) -- ? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hackerhater schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Daar moet je ook maar net op komen ;)
Nu moet ik wel zeggen dat ik de fibonaccireeks niet bepaald uit mijn hoofd ken en dat patroon dus niet herkende :)
Geeft niets, niet iedereen kan zo slim zijn als ik :Y)

Btw, de reeks +1 -1 +2 -3 +5 -8 +13 -21 +34 -55 +89 -144 is trouwens niet zomaar Fibonacci met steeks het teken omgedraaid, dit is precies de Fibonaccireeks Fn met n < 0.

Fn is natuurlijk te definieren als:

Fn = Fn-1 + Fn-2

Dat betekent:

Fn-2 = Fn - Fn-1

Vervolgens kun je met F0 = 0 en F1 = 1 terugrekenen om F-1 etc te bepalen.

En dan blijkt dat:

F-n = (-1)n+1 * Fn

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2017 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

[...]

_/-\o_
Om preciezer te zijn: het is de fibonacci-reeks voor negatieve n (dus het -1e fibonaccigetal is +1, het -2e is -1). http://www.maths.surrey.a.../fibFormula.html#section7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat edit ik er net bij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Dit is een van de momenten dat ik betreur dat ik geen wiskunde meer heb gehad na de middelbare.
Echt een gat in mijn opleiding want spul als Fibonacci heb ik nooit gehad.
Wat ik ervan weet heb ik zelf opgezocht.

Weet iemand een goed zelfstudie-boek voor geavanceerde wiskunde?

[ Voor 13% gewijzigd door hackerhater op 28-02-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Je kan ook de formule voor F(n) gebruiken:
F(n) = (Phi^n - (-Phi)^-n) / sqrt(5)
met Phi = (sqrt(5) + 1)/2, de gulden snede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Enigste Fibonacci die je nodigt hebt is deze:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Fibonacci_spiral_34.svg/500px-Fibonacci_spiral_34.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:21:
Je kan ook de formule voor F(n) gebruiken:
F(n) = (Phi^n - (-Phi)^-n) / sqrt(5)
met Phi = (sqrt(5) + 1)/2, de gulden snede
Alleen niet handig voor grote waarden van n. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Ik voel mij op dit ogenblik zo een noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Antrax schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:15:
Ik herken het gevoel.
Ik kan de discussie wel volgen, maar ik zou graag dit op mijn opleiding hebben gehad.
HBO informatica en dan geen wiskunde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Antrax schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:15:
:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Iemand een naam van een geavanceerd wiskunde boek voor me?
Mag in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
hackerhater schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Ik herken het gevoel.
Ik kan de discussie wel volgen, maar ik zou graag dit op mijn opleiding hebben gehad.
Gelukkig maar, ik ben niet alleen. Ik heb helemaal geen opleiding gehad, dus ik voel mij nog meer noob dan jij denk ik :P
Aww, liefde! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Is maar goed dat ze hier vandaag mee begonnen zijn. Gisteren kon je niet iemand een aai over de bol geven ;)
hackerhater schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:22:
Mag in het Engels.
Ik heb verschillende boeken over physics en 3D algorithmes. Zelfs één waarin verschillende formules fout zijn (dat was leuk). Maar... Wiskunde is best wel breed, iets specefiekers zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Mag in het Engels.
Khan Academy! Dé resource die me Lineare Algebra zo goed uitgelegd heeft dat het vak gehaald heb...

[ Voor 6% gewijzigd door windwarrior op 28-02-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
DevWouter schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:32:
Ik heb verschillende boeken over physics en 3D algorithmes. Zelfs één waarin verschillende formules fout zijn (dat was leuk). Maar... Wiskunde is best wel breed, iets specefiekers zou helpen.
Dat is een probleem ja.
Een boek waar spul als Fibonacci in staat zou fijn zijn.
Ik loop steeds vaker tegen de situatie op dat mijn middelbare school wiskunde ontoereikend is.
Ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er geen wiskunde in die opleiding zat.
windwarrior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Khan Academy! Dé resource die me Lineare Algebra zo goed uitgelegd heeft dat het vak gehaald heb...
*bookmarks*

[ Voor 27% gewijzigd door hackerhater op 28-02-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mag in het Engels.
https://www.amazon.com/Ge...eywords=geometric+algebra >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
hackerhater schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:18:
[...] Ik herken het gevoel.
Ik heb nog wel een doos wiskunde gehad na mijn HBO opleiding (en nog steeds), maar in het dagelijks werk eigenlijk nooit nodig gehad, dus tja. Wiskunde geven aan iedereen die HBO Informatie doet is zinloos. Het gros van de mensen zal het in de verdere carrière niet meer nodig hebben of pas na zoveel jaar dat het toch allemaal al weer is weggezakt.
ah nice.. die gaat op de stapel :)

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 28-02-2017 13:51 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.