Toch weer fijn die wekelijkse PHP is kut discussie 
Sorry
Sorry
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 22-02-2017 16:20 ]
https://niels.nu
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 22-02-2017 16:20 ]
CakePHP hier.wackmaniac schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:40:
[...]
De mogelijkheid om ongestraft spaghetticode te produceren
De backend-interface is heel gebruiksvriendelijk en je hebt een app die je zo kan gebruiken, dat zouden argumenten kunnen zijn. Maar vanuit het oogpunt van een ontwikkelaar zie ik zelf meer in een volwassener systeem als Drupal of iets op basis van een framework als Symfony.
Kijk eens naar Concrete5. Dat gebruiken voor onze klanten.TheNephilim schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:43:
[...]
We zijn ooit eens begonnen met WordPress. Op dat moment was Joomla/Drupal/etc. niet geschikt. Ik moet eerlijk zeggen dat we recentelijk nog niet echt serieus gekeken hebben naar een (breed gedragen) alternatief voor WordPress. Er zijn vast alternatieven op de markt op dit moment.
Als ik het goed begrijp bouw je dus websites die tussen de 20.000 en 400.000 euro kosten?orf schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:48:
We zitten gelukkig ook in een segment (20k-400k) waarin Wordpress niet gevraagd wordt.
Dat is toch niet heel erg vreemd voor sites die niet met wordpress werken?TheNephilim schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:58:
[...]
Als ik het goed begrijp bouw je dus websites die tussen de 20.000 en 400.000 euro kosten?
Dat kan rustig voor complete webapplicaties ed.TheNephilim schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:58:
[...]
Als ik het goed begrijp bouw je dus websites die tussen de 20.000 en 400.000 euro kosten?
Vaak werken scrumteams bij ons meerdere maanden aan grote projecten. We hebben vandaag besloten niet op een aanbesteding in te schrijven voor een website van een grote instelling. Die aanbesteding had een orderwaarde van ongeveer 1mln. Dat is voor ons te groot (en er zijn wat meer redenen om niet in te schrijven), maar er zullen zat partijen zijn die daarop in willen schrijven.TheNephilim schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:13:
De websites die we in WordPress bouwen zitten in het 1.000 -> 10.000 euro segment. We hebben een paar projecten voor eigen gebruik in Laravel en langzamerhand ook voor klanten wat grotere projecten.
Voor webapplicaties snap ik dat de prijs flink de lucht in gaat, maar voor informatieve bedrijfswebsites zie ik wel eens bedragen voorbij komen die ik niet kan plaatsen. Misschien dat in 'het westen' van het land een stukje marktwaarde mee speelt. Uurlonen zullen daar ook hoger liggen. Wij zitten op 50 euro per uur.
[ Voor 5% gewijzigd door orf op 22-02-2017 17:16 ]
Driving a cadillac in a fool's parade.
[ Voor 5% gewijzigd door phex op 22-02-2017 19:50 ]
Hangt er natuurlijk ook maar net vanaf met hoeveel man en hoe lang je een team gaat vormen. Ik kan me zomaar voorstellen dat het soms ook wel eens leuk is om te wisselen tussen grote en kleine projecten. Of je hebt een opdrachtgever die meerdere projecten van diverse grote heeft.phex schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:49:
Ik ben wel benieuwd als je sites(maar prolly applicaties?) van 400k maakt, waarom je dan nog uit bed zou stappen voor een site van 20k. Tenzij die 400k de investering over de complete lifecycle is t.o.v. 20k startup kosten.
Echter ik kan ook zo een paar partijen noemen die rustig voor een simpele site 20k vragen omdat hun geniale inhouse (legacy) CMS er achter zit.
Hoe je het verkoopt is vaak belangrijker dan wat er daadwerkelijk geleverd wordt.
offtopic:
Symfony vrienden ik groet u!
Geld is geld. Ik werk aan sites voor bedrijven die max 5K voor de hele site uitgeven, maar werk bijv. ook aan een site waar een enkele pagina al 5-10K kost. Het zijn niet de meest speciale pagina's ook, maar er wordt dusdanig veel tijd gestoken in goed aandacht voor de klant en het ontwerp, zodat het resultaat is wat zij voor ogen hebben, dat het nu eenmaal 'veel' geld kost. De complete site is al jaren in beheer en zal dat nog jaren zijn. De complete kosten over de jaren zou ik niet eens durven te schatten, maar dat kan goed richting de 500+K gaan (we rekenen overigens geen onderhoudstarief, een site waar geen nieuwe wensen voor zijn krijgt geen nieuwe updates, behalve als het om security gaat)phex schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:49:
Ik ben wel benieuwd als je sites(maar prolly applicaties?) van 400k maakt, waarom je dan nog uit bed zou stappen voor een site van 20k. Tenzij die 400k de investering over de complete lifecycle is t.o.v. 20k startup kosten.[...]
Persoonlijk vind ik het echt ideaal. Af en toe kan je maanden aan een site werken en dan als je het zat bent kan je gewoon een aantal weken 1 site per week aftikken (als je dat zou willen). Ideaal toch? Soms wil je ook niet teveel moeten nadenken ^^RagingPenguin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:19:
[...]
Hangt er natuurlijk ook maar net vanaf met hoeveel man en hoe lang je een team gaat vormen. Ik kan me zomaar voorstellen dat het soms ook wel eens leuk is om te wisselen tussen grote en kleine projecten. Of je hebt een opdrachtgever die meerdere projecten van diverse grote heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 22-02-2017 21:33 ]
Een app in een week af voor 20k of een andere site in 10 weken met 2 ipv 1 devs voor 400k. Zelfde prijsphex schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:49:
Ik ben wel benieuwd als je sites(maar prolly applicaties?) van 400k maakt, waarom je dan nog uit bed zou stappen voor een site van 20k.
Inderdaad wat @Caelorum ook al zegt, het is welkome afwisseling. Bij grote projecten zie ik vaak dat er even een pauze ingelast moet worden. Content wordt niet op tijd opgeleverd, of een API waar je tegenaan praat is nog niet gereed. Het is superfijn om dan in een week even een ander project op te pakken en daarna weer verder te gaan met het grote project.phex schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:49:
Ik ben wel benieuwd als je sites(maar prolly applicaties?) van 400k maakt, waarom je dan nog uit bed zou stappen voor een site van 20k. Tenzij die 400k de investering over de complete lifecycle is t.o.v. 20k startup kosten.
Echter ik kan ook zo een paar partijen noemen die rustig voor een simpele site 20k vragen omdat hun geniale inhouse (legacy) CMS er achter zit.
Hoe je het verkoopt is vaak belangrijker dan wat er daadwerkelijk geleverd wordt.
offtopic:
Symfony vrienden ik groet u!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Lekker op de bank
[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 23-02-2017 00:36 ]
€9,-ZaZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:18:
Jij hebt ook vast een indrukwekkende hoeveelheid van maar liefst €20 zakgeld in de week, toch?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Helder verhaal. Je werkt volgens je profiel bij een bedrijf dat Drupal sites levert?orf schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:56:
[...]
Persoonlijk vind ik de projecten van 30-80k het makkelijkst. Die zijn overzichtelijk, we kunnen de projectrisico's goed inschatten en je zit niet maanden naar dezelfde schermen te kijken.
Fixed that for you...
[ Voor 4% gewijzigd door DevWouter op 23-02-2017 08:55 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Idd. Da's meer iets voor wordpress sites! heyooooCaelorum schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:53:
15s is wel heel erg lang voor asp.net MVC.
Ja, dat klopt. Ik ben ook eigenaar van dat bedrijf.phex schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:45:
[...]
Helder verhaal. Je werkt volgens je profiel bij een bedrijf dat Drupal sites levert?
Bedoelde ook de eerste benadering, maar ik wil continue over dag kunnen deployen. Gisteravond heb ik gespeeld met Kubernetes en PHP7 (vanwege de Tweakers DevSummit, vooral de talk van MijnDomein was zeer inspirerend). En daar kwam dit resultaat uit: https://github.com/DevWou...tes-demo-front-vs-backendCaelorum schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:53:
15s is wel heel erg lang voor asp.net MVC. Misschien de eerste keer dat je de site benadert, maar daarna zou het niet meer moeten gebeuren. Dan doe je echt iets goed fout, want zelfs met ASP.net WebForms krijg ik dat moeilijk voor elkaar.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Mwah als je zit te debuggen is een 15 sec cycle heel vervelend.Caelorum schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:26:
Mja, first time run boeit mij persoonlijk niet zo heel erg. Al doet die er een half uur over, als de site verder goed performed is het niet zo'n probleem. Dan hang je hem gewoon nog even niet in de loadbalancer, zodat bezoekers er geen last van hebben. Continue deployen klinkt ook leuk, maar in de praktijk bij mij komt het er op neer dat ik 1 á 2 keer per dag een site echt live zet. Naar de test-server wel wat vaker, maar daar is het ook niet echt een probleem. Ik ga wel verder met ontwikkelen terwijl ik wacht op het resultaat(wat overigens vaak binnen 30s er alsnog is).
Wat betreft bovenstaande, zelf was ik van plan om eens een test te maken met akka.net cluster en remoting. Als je dat goed doet kan je ook gewoon extra peers in het netwerk stoppen en deze 'remote' voeden met agents om te draaien. In theorie zou je dan ook delen van de applicatie kunnen upgraden zonder dat de rest het merkt, door ze gewoon toe te voegen en de oude er uit te halen.
Ben je dan wel goed aan het debuggen. En anders heb je altijd nog edit and continuehackerhater schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:47:
[...]
Mwah als je zit te debuggen is een 15 sec cycle heel vervelend.
Depends wat je het zoeken bent.Martiveen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:48:
[...]
Ben je dan wel goed aan het debuggen. En anders heb je altijd nog edit and continue
Dan edit and continue. Breakpoint zetten en afhankelijk van de situatie je code veranderen. Hoef je niet de hele opstart cycle door te lopen voor een aanpassinghackerhater schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:50:
[...]
Depends wat je het zoeken bent.
Sommige logische fouten treden pas op onder een bepaalde conditie inputs met de hele cycle.
Ik werk niet met MS-spulMartiveen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:51:
[...]
Dan edit and continue. Breakpoint zetten en afhankelijk van de situatie je code veranderen. Hoef je niet de hele opstart cycle door te lopen voor een aanpassing
Dan doe je iets fout.hackerhater schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:53:
Maar ik weet nog van JAVA hoe irritant het is om constant op de compiler te moeten wachten.
Mijn unit-tests draaien altijd binnen twee secondenhackerhater schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:47:
[...]
Mwah als je zit te debuggen is een 15 sec cycle heel vervelend.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Niet perse, was gewoon een hoop wat ie telkens moest compilen
[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 23-02-2017 10:22 ]
Javac compiled alleen de classes die veranderd zijn. Daarnaast is javac erg snel; alle optimalisaties zitten in de JVM.hackerhater schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:09:
Niet perse, was gewoon een hoop wat ie telkens moest compilen
Helaas had ik toen (paar jaar geleden) heel erg last van een ghost-effect omdat niet altijd werd gezien dat klassen gewijzigd waren (low-level ontwikkeling, telkens kleine wijzigingen).Hydra schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:24:
[...]
Javac compiled alleen de classes die veranderd zijn. Daarnaast is javac erg snel; alle optimalisaties zitten in de JVM.
Lekker op de bank
Heb je toevallig zelf geen pc die daar voor geschikt is en aan vervanging toe isZaZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:37:
Een van mijn zoontjes ( 8 jaar) wil een computer voor zijn verjaardag. Nu heb ik een beetje zitten neuzen en kom al snel uit op een computer van €600 zonder monitor/keyboard/muis e.d. want die heb ik zat.
Hij is helemaal gek van Minecraft en wil altijd met shaders spelen, dus je wil wel wat hardware erin hebben.
Voelt alleen als een beetje teveel van het goede voor die leeftijd.
Moeilijk
Mijn vader schoof die van hem altijd door naar mij en die van mij ging weer naar m'n zusjeZaZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:37:
Een van mijn zoontjes ( 8 jaar) wil een computer voor zijn verjaardag. Nu heb ik een beetje zitten neuzen en kom al snel uit op een computer van €600 zonder monitor/keyboard/muis e.d. want die heb ik zat.
Hij is helemaal gek van Minecraft en wil altijd met shaders spelen, dus je wil wel wat hardware erin hebben.
Voelt alleen als een beetje teveel van het goede voor die leeftijd.
Moeilijk
Lekker op de bank
bronCPU: Intel Core i3 or AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz
RAM: 4GB
GPU: GeForce 2xx Series or AMD Radeon HD 5xxx Series (Excluding Integrated Chipsets) with OpenGL 3.3
HDD: 1GB
Klopt, maar ik denk dat ie bedoeld dat zijn zoontje aan het klooien is met shaders als in een shadersmod? Dan heb je wel een wat stevigere videokaart nodig dan recommended, die verdomde dingen snoepen heel wat resources.Skyaero schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:24:
De recommended specs van minecraft zijn niet zo heel hoog:
[...]
bron
Als ik dan een wat oudere BBG voor instapgamesysteem pak, zit ik op 485 euro
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016
Maar misschien is dit meer iets voor: Desktop Aankoopadvies
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Lekker op de bank
Dat was hier in het begin ook wel, inmiddels is dat andersTheNephilim schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:48:
[...]
Mijn vader schoof die van hem altijd door naar mij en die van mij ging weer naar m'n zusje.
Tja, ik ben opgegroeid in de tijd dat die stokoude 8086 de shit waswindwarrior schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:55:
Mijn pa heeft me ooit mijn eerste PC gegeven, als ik me niet vergis was het een (in mijn kinderjaren, geboren in '91) stokoude 8086 met een batch scriptje dat voor elke letter op het toetsenbord er een spelletje startte. Dat waren nogeens tijden.
[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2017 12:01 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Broekje... Mijn eerste echte 3d videokaart was een Diamond Monster 3DTheNephilim schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:48:
Nou had je voor Lemmings, Yogho Yogho, Putt-Putt en dergelijke niet zoveel bijzonders nodig. Ik herinner me nog de krakende diskette waar Yogho Yogho op stondMidtown Madness was denk ik een van de games waarom we toen een eerste videokaart kochten. Van wel 120 euro (denk ik), een GeForce4 MX 440 van Nvidia
Ha, diskjockey. WIj hadden thuis maar 1 5:25", maar wel een hardeschijf met een whooping 10MB. Het hercules scherm was dan wel weer kut. Lekker scherp met tekst enzo, maar kut voor spelletjes...oisyn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:55:
Mijn pa en ik deden altijd samen. Maar hij zat er zelden achter en speelde voornamelijk breakout-achtige games als popcorn en arkanoid. En klaverjassen, hartenjagen en freecell
Toen ik op de hogeschool zat kocht ik pas voor het eerst een eigen PC (een Athlon 500)
[...]
Tja, ik ben opgegroeid in de tijd dat die stokoude 8086 de shit was. Een IBM met 2 5,25" floppy drives. En DOS 3.2
[ Voor 41% gewijzigd door Janoz op 23-02-2017 12:15 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 23-02-2017 12:18 ]
Hahaha, ja ik weet niet waarop ik vroeger als (veel te jong) ventje Golden Axe, Doom en Wolfenstein 3D op speelde. Dat was de PC van mijn ooms die toen nog bij mijn opa en oma woonden. Ik zat dan op zolder achter de PC als we op visite kwamen en ze konden beneden het fanatieke schoppen tegen de muur en rammen op het toetsenbord nog horenJanoz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:12:
[...]
Broekje... Mijn eerste echte 3d videokaart was een Diamond Monster 3D
Ik had een Monster 3D IIJanoz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:12:
[...]
Broekje... Mijn eerste echte 3d videokaart was een Diamond Monster 3D
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Of een volledige 2de hands PC? Er staan best wat leuke dingetjes in V&AZaZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:45:
Daar is natuurlijk zo'n tip van een 2e hands videokaart natuurlijk wel weer handig. Misschien dat ik het meer in die hoek moet zoeken.
Lekker op de bank
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Lekker op de bank
Hoezo niet verder? 640k is toch genoeg voor iedereen?gekkie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:52:
Achja als we dan toch down memory lane aan het gaan zijn (maar niet verder dan 640kb ver natuurlijk) ...
Jij voerde nog ponskaarten in ?DevWouter schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:08:
[...]
Hoezo niet verder? 640k is toch genoeg voor iedereen?
Maar man, wat zijn jullie allemaal goed in staat om mij oud te laten voelen
[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 23-02-2017 13:19 ]
Cool, waarom geen Symfony maar Laravel?orf schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:01:
[...]
Ja, dat klopt. Ik ben ook eigenaar van dat bedrijf.
Symfony is het framework achter Drupal 8 en Laravel gebruikt behoorlijk wat componenten van Symfony. Indirect gebruiken we het dus wel, onze voorkeur gaat voor applicaties vooral uit naar Laravel. De flexibiliteit en vooral hoe snel we ermee kunnen ontwikkelen is voor ons belangrijk.
Alles valt te kraken.
Ze hadden de infrastructuur van Google nodig om het patroon en de collision te vindenHatsieflatsie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:11:
[...]
Alles valt te kraken.
Ze hadden echter de infrastructuur van Google nodig voor een oud algoritme. Met een gewone CPU zouden ze daar 6500 jaar over doen.
Dit is zeker wel goed. Het is allang bekend dat het een onveilige algoritme is, maar dit was tot nu toe nog nooit bewezen. Nu dus wel.
Nothing to see here!
Dat het onveilig was voor wachtwoorden was inderdaad al bekend, maar genoeg software gebruikt sha1 nog voor het signen van bestanden en software.Rutix schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:01:
[...]
Dit is zeker wel goed. Het is allang bekend dat het een onveilige algoritme is, maar dit was tot nu toe nog nooit bewezen. Nu dus wel.
Ook daarvoor was het al bekend dat het onveilig was. Misschien komt er nu meer druk om ook echt up te graden naar een ander algoritme.hackerhater schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:16:
[...]
Dat het onveilig was voor wachtwoorden was inderdaad al bekend, maar genoeg software gebruikt sha1 nog voor het signen van bestanden en software.
Het is nu van een theoretisch probleem naar praktisch gegaan.
Nothing to see here!
[ Voor 52% gewijzigd door Laurens-R op 23-02-2017 17:09 ]
Het levert in iedergeval wel een hoop spannende koppen op:
Symfony Framework is een framework die bouwt op Symfony Components en Drupal 8 en Laravel gebruiken een aantal Symfony Components, een heel groot verschilorf schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:48:
[...]
Symfony is het framework achter Drupal 8 en Laravel gebruikt behoorlijk wat componenten van Symfony. Indirect gebruiken we het dus wel, onze voorkeur gaat voor applicaties vooral uit naar Laravel. De flexibiliteit en vooral hoe snel we ermee kunnen ontwikkelen is voor ons belangrijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 23-02-2017 20:13 ]
Daar heb ik "informatica" les op gehad op school (lekker van alles doen wat de docent van dienst niet kon volgen want dat stond niet tussen de instructies op z'n pampiertje (arme docenten die dat maar eventjes naast hun reguliere vak er bij moesten doen)). Dingen hingen een of ander antieke netwerkopstellingEl_kingo schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:53:
Als we dan toch nostalgisch gaan doen:
Dit was onze eerste computer:
[afbeelding]
Een echte Philips P2000T!![]()
Ik zou bijna zeggen "potato-potato". Maar dan schop ik vast tegen schenen. Ik heb zelf nooit ontwikkeld in Drupal. We hebben een team die dat doet en zijn van plan dat uit te breiden naar een tweede team. In dat team is veel enthousiasme over Drupal 8. Er is ook veel enthousiasme over Laravel en ikzelf vind de rapid-development daarmee tof, maar inhoudelijk kan ik weinig inbrengen. Ik sta daarvoor te ver van development. Ik richt me meer op aansturing, projectmanagement, teamoverstijgende problemen, enzo.Cartman! schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:55:
[...]
Symfony Framework is een framework die bouwt op Symfony Components en Drupal 8 en Laravel gebruiken een aantal Symfony Components, een heel groot verschilVeel Drupal developers maken die fout ook en moet ze steeds uitleggen dat het toch echt iets anders is. Zit zelf als Symfony Framework developer enorm te stoeien met Drupal 8, wat een gedrocht van legacy en half nieuw spul is dat zeg...hopelijk dat ze met Drupal 10 iets hebben wat ook developer friendly is. Laravel ook absoluut geen fan van maar dat heb ik al eens in het bijhorende topic besproken.
Als je dat "potato-potato" vindt dan zou ik er ook niet teveel over roepen alsof je wel weet wat het betekentorf schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:40:
[...]
Ik zou bijna zeggen "potato-potato". Maar dan schop ik vast tegen schenen.
[ Voor 43% gewijzigd door Cartman! op 23-02-2017 21:24 ]
[ Voor 12% gewijzigd door farlane op 23-02-2017 21:26 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Vraag me al een tijd af of Mindstorms niet een beetje veel van het goede is voor mijn kroost, dingen zijn niet goedkoop te noemen...ZaZ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:51:
Ja 2e hands videokaart is misschien wel een goed idee. Ik wil eigenlijk wel een i5 erin omdat ie ook wat interesse toont in (simpele) videobewerking. Het gaat sowieso veel gebruikt worden want hij code ook veel voor lego mindstorms.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ikgekkie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:04:
WP 5.1 .. wie is er niet groot mee geworden![]()
[..]
IkHydra schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:17:
Philips NMS9100 8086 XT (wij hadden er een met 3.5" en 5.25" floppies), wie is er niet groot mee geworden.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Net eens wat zitten wikipedia'en .. wist niet dat microsoft zich ook daar tegen aan bemoeid had
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
De aanhouder ... euhmmmMSX turbo R computers were produced until 1994.
En een mechanisch RGB keyboard .. z'n tijd ook weer ver vooruit
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Die hadden we op de basisschool; twee stuks. Stonden ook gewoon games als Rambo enzo op
[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 24-02-2017 08:11 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq