De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.659 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:56:
[...]

Dat heeft ermee te maken dat ik like een uur geleden direct op mijn kennis-niveau aangevallen werd ;)
Dat is een van de weinige dingen waar ik absoluut niet tegen kan.
Ik heb tot mijn volwassen tijd nooit gelijken ontmoet en nog zijn ze zeldzaam.
Ik heb niet bepaald vrienden gehad in mijn jeugd en niemand die me begreep. Mijn kennis en vaardigheden waren de zowat enige vaste punten in mijn jeugd.

[...]

Er is een serieus verschil tussen ze herkennen en je er (altijd) aan te passen.
Ik heb niet altijd zin om me aan te passen aan de rest. Dat doe ik niet als het niet perse moet.
Als ik telkens een rol wilde spelen was ik wel bij het toneel gegaan 8)7
Niemand viel je aan op kennis niveau maar vooral op je houding. En je houding is echt niet op niveau van een architect laat staan een senior. Het kan mij echt aan mijn reet roesten dat jij in het verleden het gevoel had je geen gelijken had. Nu je zelf over je kennis begint heb ik toch je even googled en ik zie werkelijk niet waarom jij je zo arrogant zou mogen opstellen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:05
En je denkt dat mijn Linkedin volledig is? ROFL.
Ik zet daar maar weinig op. Again je kent me niet IRL so don't pretend you do.

Ik was liever doorsnee geweest dan had ik een stuk minder communicatie-problemen gehad, maar de realiteit is dat ik slimmer ben dan het gros van de mensen. Met alle ongemakken die erbij horen.
Ik kan me deels aanpassen, maar dat gat verdwijnt niet. Hoe erg het het een probleem is hangt er vanaf hoeveel moeite ik doe om me aan te passen aan de andere partij.
En daar heb ik niet altijd zin in.
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:10:
[...]

En dáár zit je probleem. Je mist goede peers. En zonder goede peers zul je nooit een goede inschatting kunnen maken van je eigen skillset, of vooral waar de gebreken liggen. In het land der blinden...
True, maar helaas een fact of live.
Ik heb inderdaad nooit echt geleerd te communiceren. Voor mij is praten met doorsnee mensen als voor jullie om met laagbegaafden te praten. Zeer vermoeiend.
Wat me wel opviel : die enkele keer dat ik onder gelijken ben (meetings) verdwijnen de communicatie-problemen als sneeuw voor de zon.

Ik ben wellicht arrogant in mijn houding, maar dat zouden jullie ook zijn geworden als je je in je hele leven pas 6 mensen hebt ontmoet waarmee je op niveau mee kan praten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:18:
Voor mij is praten met doorsnee mensen als voor jullie om met laagbegaafden te praten.
Je kent ons niet IRL so don't pretend you do |:(

Dit is wel een mooie case-in-point van je arrogantie. Ik denk dat heel veel mensen in deze draad bovengemiddeld intelligent zijn. Toch denk jij dat jij daar ook nog eens bovenuit steekt, gebaseerd op... tja, wat eigenlijk? Het feit dat jij dergelijke mensen nog niet IRL bent tegengekomen?

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 21-02-2017 13:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:21:
[...]

Je kent ons niet IRL so don't pretend you do |:(
Touche, ik ging er even voor het gemak uit dat de mensen hier in de range van IQ 110 a 120 zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rutix
En je denkt dat mijn Linkedin volledig is? ROFL.
Ik zet daar maar weinig op. Again je kent me niet IRL so don't pretend you do.
Sorry maar een directe quote van jou was dat je linkedin en github genoeg over je kennis moesten zeggen maar nu we zeggen dat het niet veel speciaals is, is het opeens niet compleet? Goed verhaal, lekker kort.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Sorry maar een directe quote van jou was dat je linkedin en github genoeg over je kennis moesten zeggen maar nu we zeggen dat het niet veel speciaals is, is het opeens niet compleet? Goed verhaal, lekker kort.
Ik zei dat van github, niet linkedin.
Mijn linkedin hou ik expres kort en bondig. Sowieso zouden mijn ex-werkgevers het niet bepaald waarderen als ik details over de technieken erop zou zetten.

Zelfs github is niet volledig. Daar staat alleen het spul op waar ik auteursrechten op heb.
Ik ben niet gek, ik heb geen zin in een aanklacht wegens auteursrechtenschending.

[ Voor 14% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Maar dat hoeft ook niet hè, een LinkedIn-profiel is meer een overzicht van wat je gedaan hebt ("Ik ben mede-ontwikkelaar geweest bij ... en daar heb ik gewerkt met PHP"), het is niet om bedrijfsgeheim te verspreiden :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Alex) schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:27:
Maar dat hoeft ook niet hè, een LinkedIn-profiel is meer een overzicht van wat je gedaan hebt ("Ik ben mede-ontwikkelaar geweest bij ... en daar heb ik gewerkt met PHP"), het is niet om bedrijfsgeheim te verspreiden :)
Oh kut, effe editten dan....
BRB

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Waarbij je niet bepaald in details kan gaan zonder tegen het punt van bedrijfsgeheimen aan te lopen ;)
Daardoor blijft het op het niveau van "daar heb ik gewerkt".

[ Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Waarbij je niet bepaald in details kan gaan zonder tegen het punt van bedrijfsgeheimen aan te lopen ;)
Dan treed je te ver in details.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Touche, ik ging er even voor het gemak uit dat de mensen hier in de range van IQ 110 a 120 zitten.
Ik denk dat in dit topicsubforum de range eerder tussen de 130 en 160 ligt, maar dat is mijn eigen vermoeden.

Sowieso ga ik er vanuit dat de gemiddelde GoT bezoeker al boven de 110 zit.

Maar dat is mijn belevingswereld, wellicht dat dit mijn eigen illusie is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Plus dat het uitleggen aan anderen vaak pas echt een test is of je dingen goed begrijpt. Niets zo confronterend en uitdagend als proberen om ingewikkelde dingen simpel te maken.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb inderdaad nooit echt geleerd te communiceren. Voor mij is praten met doorsnee mensen als voor jullie om met laagbegaafden te praten. Zeer vermoeiend.
Wat me wel opviel : die enkele keer dat ik onder gelijken ben (meetings) verdwijnen de communicatie-problemen als sneeuw voor de zon.

Ik ben wellicht arrogant in mijn houding, maar dat zouden jullie ook zijn geworden als je je in je hele leven pas 6 mensen hebt ontmoet waarmee je op niveau mee kan praten.
Misschien vroeger. Maar er bestaat ook zoiets als "door schade en schande wijs worden", en dan maakt het niet uit of het eigen of andermans schade en schande is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:31
Jan_V schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:35:
[...]

Ik denk dat in dit topicsubforum de range eerder tussen de 130 en 160 ligt, maar dat is mijn eigen vermoeden.
Laten we het getal vooral niet relevanter maken dan het is. Het is weinig nuttig om daarin een selectie te maken. Liever op steekhoudende argumenten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Urenlang een SOAP-request debuggen, om er uiteindelijk achter te komen dat het probleem in de whitespace van de XML zit... 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Niet alleen met laagbegaafden hoor, met hoogbegaafden communiceren is bijkans nog vermoeiender :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

incaz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:47:
Plus dat het uitleggen aan anderen vaak pas echt een test is of je dingen goed begrijpt. Niets zo confronterend en uitdagend als proberen om ingewikkelde dingen simpel te maken.
Ik heb wel eens dat ik zit te worstelen met iets en dat ik het dan denk te begrijpen.
Daarna moet ik het uitleggen aan iemand anders en als ik het dan soort van uitgelegd heb, begrijp ik het pas helemaal 8)7
Daarna heb ik de behoefte om het nogmaals uit te leggen omdat ik het dan veel korter en duidelijker kan, maar dat hoeft dan al meestal niet meer.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
EddoH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:51:
[...]

Niet alleen met laagbegaafden hoor, met hoogbegaafden communiceren is bijkans nog vermoeiender :+
Grin,touche
Zucht merk dat mijn emoties beginnen te zwiepen. Stress-uiting bij mij.
Rechtzaak eigen bedrijf + huidige baan + solliciteren + verwerken dood paps (is pas een paar maanden geleden) is wat veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
incaz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:47:
+1

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/dzJw8_albert-einstein-if-you-cant-explain-it-simply-you-dont-understand-it-well-enough.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

This.so.much, een stuk verslag aan het schrijven voorgaand aan mijn afstudeeropdracht, zo moeilijk om dingen volledig te vatten dat je ze ook daadwerkelijk met vertrouwen op kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:50:
Urenlang een SOAP-request debuggen, om er uiteindelijk achter te komen dat het probleem in de whitespace van de XML zit... 8)7
XML parser met een voorliefde voor wurgslangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 19:49
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:53:
[...]
Ik heb wel eens dat ik zit te worstelen met iets en dat ik het dan denk te begrijpen.
Daarna moet ik het uitleggen aan iemand anders en als ik het dan soort van uitgelegd heb, begrijp ik het pas helemaal 8)7
Daarna heb ik de behoefte om het nogmaals uit te leggen omdat ik het dan veel korter en duidelijker kan, maar dat hoeft dan al meestal niet meer.
Een soort van Rubberduck ;)
Probeer voordat je het denkt te begrijpen je probleem maar eens aan een ander te verwoorden, grote kans dat je dan ook ineens met een "eureka" momentje komt dat je e.e.a. gaat begrijpen.

@discussie over hoe overtuigd sommigen zijn van hun gelijk
De grootste kunst bestaat erin dat je de ander het gevoel geeft de oplossing te hebben bedacht, door lichtjes in een bepaalde denkrichting te sturen. Ik probeer ook op die manier met onze klanten te werken, zij stellen een vraag in de vorm van "ik wil een export met de velden x, y en z", waarop we in gesprek gaan over het doel wat ze ermee hebben, het op die manier te willen. Soms subtiele richtingshints geven t.a.v. wat ze eigenlijk lijken te willen werkt voor alle partijen het beste:
- Ik kom terug met een duidelijke wens/ opdracht
- De klant krijgt beter wat hij/ zij wil (betere oplossing dan eerst gevraagd in 9 van de 10 gevallen)
- De klant heeft het gevoel dat hij/ zij het zelf heel goed heeft bedacht.

Ik haal daar ook meer voldoening uit dan te zeggen "nee fout, het moet zo" (om het even heel zwart-wit te benoemen).

Bovenstaande is denk ik ook prima van toepassing op een goede "lead developer" die een medior/ junior ook zelf na laat denken en subtiel in de juiste richting probeert te krijgen. Mijn ervaring met een dergelijke aanpak is dat je er zelf als architect ook van kan leren, doordat je soms ook ingewikkelde vragen terug krijgt en daarmee wordt gedwongen nog eens dieper over je denkrichting na te denken;
- waarom is dat nu beter dan een andere keuze
- Wat is eigenlijk de reden om het expliciet op de door jou bedachte manier te doen.

Soms komt daaruit dat het idee vooral blijft hangen omdat het van mezelf afkomt, niet omdat andere ideeën daadwerkelijk echt minder zijn. Er zijn altijd meerdere manieren om iets aan te pakken.

Ten slotte: Mijn ervaringen met echt hoogbegaafden zijn ook erg vermoeiend, en de meeste echt interessante (lees: Slimme) vragen zijn van de minder hoogbegaafden gekomen. De hoogbegaafden denken meer in termen van "dit is de oplossing", terwijl de minder begaafden juist eerder geneigd zijn dit in twijfel te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wow.
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:56:
Rechtzaak eigen bedrijf + huidige baan + solliciteren + verwerken dood paps (is pas een paar maanden geleden) is wat veel.
Euhm. En je denkt dat we dit voorgaande ff gaan vergeten?

[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 21-02-2017 14:07 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Paar toko's terug was het zelfs uit den boze om überhaupt iets over klanten te zeggen, niet eens de naam of het project.

Dat was best een lollige uitdaging voor de volgende klus, relevante ervaring moeten vertellen zonder in details te treden. En bij elke directe vraag, een ontwijkend antwoord te moeten geven waarin ik ongeveer de case en soort van de klant moest beschrijven.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:07:
Euhm. En je denkt dat we dit voorgaande ff gaan vergeten?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:07:
Dat was best een lollige uitdaging voor de volgende klus, relevante ervaring moeten vertellen zonder in details te treden. En bij elke directe vraag, een ontwijkend antwoord te moeten geven waarin ik ongeveer de case en soort van de klant moest beschrijven.
Dan kan prima. Je kunt best vertellen wat je gedaan hebt met welke tech stack. Domein-specifieke zaken zijn voor recruiters hoe dan ook weinig interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je realiseert dat die "fact of life" impliceert dat je dus waarschijnlijk niet zo goed bent als je zelf denkt, he? Alleen dat je beter was dan de mensen met wie je tot nu toe gewerkt hebt. En dat zegt misschien meer over hen dan over jou.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Ach ja, uiteindelijk werk je in een team en moet gezamenlijk naar de eindstreep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Je realiseert dat die "fact of life" impliceert dat je dus waarschijnlijk niet zo goed bent als je zelf denkt, he? Alleen dat je beter was dan de mensen met wie je tot nu toe gewerkt hebt. En dat zegt misschien meer over hen dan over jou.
Ik zeg ook nergens dat ik de beste op de planeet ben of zo ;)
Maar true dat het een kleine sample-size is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Maar true dat het een kleine sample-size is.
Je zei het niet maar door je arrogantie uitte je het wel.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Het punt is ook niet dat jij denkt dat je de beste bent, het punt is dat jij denkt dat jij heel goed bent. Beter zijn dan N anderen impliceert niet dat je goed bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Het punt is ook niet dat jij denkt dat je de beste bent, het punt is dat jij denkt dat jij heel goed bent. Beter zijn dan N anderen impliceert niet dat je goed bent :)
Alleen waar ligt het omslagpunt dat je mag zeggen dat je goed bent?
N=50? N=100?,N=200?,N=1000?
Dat is de grote vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofyles2
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Dat is de grote vraag.
Ik heb het opgelost door mezelf een "eeuwige intermediate" te noemen. Dan kan ik mezelf makkelijker voorhouden dat ik stap voor stap verbeteringen aanbreng in mijn leven en loopbaan i.p.v. met zevenmijlslaarzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Wh000! Java Magazine ligt in de bus met een artikel van een collega en mij *O* *O* *O*
Ofyles2 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:31:
Ik heb het opgelost door mezelf een "eeuwige intermediate" te noemen. Dan kan ik mezelf makkelijker voorhouden dat ik stap voor stap verbeteringen aanbreng in mijn leven en loopbaan i.p.v. met zevenmijlslaarzen.
Het heeft volgens mij sowieso geen zin in dat soort termen te denken. Ik heb behoorlijk wat ervaring in het Java ecosysteem en daarbij over een aantal dingen een sterke mening (vooral over maturity in software engineering). Maar ik ben niet 'beter' dan een Junior; ik weet misschien meer maar een Junior die net een blogpost heeft gelezen die ik niet gezien heeft weer iets dat ik niet weet.

Het is m.i. nogal onwetenschappelijk (als in Computer Science) om te denken in senioriteit als een hierarchie.

[ Voor 82% gewijzigd door Hydra op 21-02-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:31:
Wh000! Java Magazine ligt in de bus met een artikel van een collega en mij *O* *O* *O*
NIce *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Dat is de grote vraag.
Ik zou het zeggen dat je goed bent vooral aan anderen overlaten.
Link/pics?
Of is dat copyrightschending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Spoilers?

waar gaat het over :>

Edit, inderdaad, adverteer jezelf in observeerbare feiten (N jaar ervaring in X of Y), laat anderen er een waardeoordeel aan hangen :>.

[ Voor 21% gewijzigd door windwarrior op 21-02-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
EddoH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:34:
Link/pics?
Of is dat copyrightschending...
https://www.linkedin.com/comm/hp/update/6239794708877578240

Geen idee of 't copyrightschending is maar ik ben niet de schuldige in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:04:
[...]

XML parser met een voorliefde voor wurgslangen ?
Ik denk het. SAP baggermeuk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Dat is de grote vraag.
Ik vind het eerlijk gezegd een irrelevante vraag.
Je mag het altijd van jezelf zeggen, alleen neem ik mensen die het van zichzelf zeggen niet bijzonder serieus. Het heeft pas waarde als anderen (met enige credibiliteit) het zeggen.

Bovendien is het een logical fallacy: "Het beste" ≠ "goed". Ongeacht hoe groot N is. Al blijft "goed" natuurlijk een subjectieve kwantificatie.
EddoH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Ik zou het zeggen dat je goed bent vooral aan anderen overlaten.
Dit dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 21-02-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2

Het heeft volgens mij sowieso geen zin in dat soort termen te denken. Ik heb behoorlijk wat ervaring in het Java ecosysteem en daarbij over een aantal dingen een sterke mening (vooral over maturity in software engineering). Maar ik ben niet 'beter' dan een Junior; ik weet misschien meer maar een Junior die net een blogpost heeft gelezen die ik niet gezien heeft weer iets dat ik niet weet.

Het is m.i. nogal onwetenschappelijk (als in Computer Science) om te denken in senioriteit als een hierarchie.
Niet alleen onwetenschappelijk, een hiërarchie is vaak gebaseerd op (zeer makkelijk te weerleggen) theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:37:
[...]
Je licentie meuk op orde ?
Een orakel is geen orakel, dus hier een tweede :p

Grmbll waarom lijkt gstreamer volledig niet deterministisch in wanneer het wel danwel geen EndOfStream rond stuurt.

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 21-02-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Dan kan prima. Je kunt best vertellen wat je gedaan hebt met welke tech stack. Domein-specifieke zaken zijn voor recruiters hoe dan ook weinig interessant.
Ik praat eigenlijk nooit met recruiters ;) Maar ook voor directie, andere techneuten is het wel te doen. Maar ik moet soms even nadenken over wat ik precies vertel over een bepaalde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
never mind, ik zag niet ik niet de laatste was.

[ Voor 88% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 21-02-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Dit.
Ik durf best te denken dat ik op mijn oude werk beter was (als programmeur) dan veel anderen.1 Ik ben dus wellicht welk beter dan N anderen, maar ik ben toch echt niet 'heel goed'. Hier alleen zitten al heel veel mensen die veel meer ervaring en kennis hebben dan ik. Ook op mijn huidige werk zitten er een heleboel slimme mensen. Ik ben dus echt niet de beste.
Maargoed ik ben dan ook pas 18. Over 10 jaar heb ik natuurlijk een heleboel meer ervaring en dan ben ik natuurlijk wel écht de beste! :+

Disclaimer: Ik probeer heel hard om niet arrogant over te komen en dat is best lastig. Dus als je dat er toch uit haalt: dat was dus niet bedoeld. :>

1: Dat valt ook te verwachten als de vacatures voor developer de tekst 'Ben je handig met computers? Kom bij ons werken!' bevatten.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kijk @F.West98 ineens volwassen en wijs zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.memeful.com/media/post/ZMayb0M_700wa_0.gif

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 10:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:42:
Kijk @F.West98 ineens volwassen en wijs zijn.
Kleine jochies worden groot. *snif*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Waarom niet SAP GW gebruiken als je toch met SAP moet praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:50

Sebazzz

3dp

Wanneer je het fout doet en de fout recht voor je neus zit :')

Ik ben een beetje aan het fiddlen met assembly en C om een mini-OS te maken, puur voor de fun. In eerste instantie 16-bit, maar elke keer als ik een C functie aanriep en retourneerde uit te functie kwam ik ergens anders terecht. Uiteindelijk van ellende maar 32-bit protected mode aan het implementeren. Lukt het nog steeds niet...

Zie ik ineens staan:
GAS:
1
mov esp, [stack_top]

Dat moet natuurlijk zijn:
GAS:
1
mov esp, stack_top

:')

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Na 200 uur R&D eindelijk demo van eerste MVP aan iedereen, gelukkig 10 minuten geleden de laatste bug voor de demo eruit gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daaraan zie ik inderdaad dat iemand het niet kan. Iets met deprecated ofzo ;)

windwarrior schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:16:
[...]

offtopic:
ik probeerde letterlijk \ldots op t.net te gebruiken voor "...: LaTeX is zo fijn af en toe q.q
Het is Ctrl+Shift+U2026 op Linux of Alt+1033 op Windows ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:34:
Wanneer je het fout doet en de fout recht voor je neus zit :')

Ik ben een beetje aan het fiddlen met assembly en C om een mini-OS te maken, puur voor de fun.
Cool :). Wat voor infrastructuur gebruik je om je OS te runnen?

Mijn OS is verloren gegaan met mijn harddisk crash :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Megamind schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:55:
Na 200 uur R&D eindelijk demo van eerste MVP aan iedereen, gelukkig 10 minuten geleden de laatste bug voor de demo eruit gehaald :P
Thats what you think :+ totdat je de demo doet en dan in een bug loopt XD

Nothing to see here!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:36:
https://www.linkedin.com/comm/hp/update/6239794708877578240

Geen idee of 't copyrightschending is maar ik ben niet de schuldige in ieder geval :D
Hah, je ziet er heel anders uit dan ik verwacht had. Weet niet waarom maar had meer zoiets in gedachten:

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-LeXx7cHhcu4/URi5gXAhWqI/AAAAAAAAQuo/DI4kSF4Fr5Y/s1600/hotel+transylvania_eye+mojo.JPG

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Rutix schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Thats what you think :+ totdat je de demo doet en dan in een bug loopt XD
Daar heb ik wel van geleerd, nu is de demo alleen maar screens laten zien en nergens op klikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
farlane schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:43:
Hah, je ziet er heel anders uit dan ik verwacht had. Weet niet waarom maar had meer zoiets in gedachten:

[afbeelding]
Ik rolde praktisch van m'n stoel :D
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:22:
Mijn OS is verloren gegaan met mijn harddisk crash :'(
Dit was ergens in 1995 hopelijk toen je nog niet gehoord had van mooie wondertjes als Visual SourceSafe? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 22-02-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:22:
[...]

Cool :). Wat voor infrastructuur gebruik je om je OS te runnen?
qemu met gdb en Ubuntu on Windows met nasm/gcc om te builden.

Grr.. ik zit alleen met het probleem nu dat elke push 2 bytes van de stack pointer lijkt te verhogen in plaats van 4, het is net alsof de code in 16-bit mode run terwijl ik wel in 32-bit protected mode zou moeten zitten. :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sebazzz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:51:

Grr.. ik zit alleen met het probleem nu dat elke push 2 bytes van de stack pointer lijkt te verhogen in plaats van 4, het is net alsof de code in 16-bit mode run terwijl ik wel in 32-bit protected mode zou moeten zitten. :(
Erg gaaf. Dit is iets waar ik ook graag nog eens mee aan de slag wil (ik vond m'n Operating Systems vak een van de leukste vakken, lekker low-level inodes lezen enzo), alleen kost 't zo veel tijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:45:
Dit was ergens in 1995 hopelijk toen je nog niet gehoord had van mooie wondertjes als Visual SourceSafe? ;)
Het was in 2013 en mijn Perforce database stond juist op die schijf. De echte vraag is waarom ik geen backup had van die database. Die heb ik inmiddels (nas + cloud) ;)
Sebazzz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:51:
[...]

Ik gebruikte destijds Bochs. Ik gebruikte eerst ook gcc (djgpp onder DOS met Rhide als editor *D) maar ben later overgestapt op de Visual C++ compiler. En nasm natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:43:

[...]

Ik gebruikte destijds Bochs. Ik gebruikte eerst ook gcc (djgpp onder DOS met Rhide als editor *D) maar ben later overgestapt op de Visual C++ compiler. En nasm natuurlijk.
Ja ik wil nog inderdaad kijken of en hoe ik Visual Studio kan opzetten zodat ik in ieder geval kan developen met intellisense en dergelijke (compilen hoeft niet per se) gezien ik ook een ReSharper C++ licentie hebt en die alleen nog maar in Arduino C++ heb kunnen uitproberen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:45:
[...]

Ik rolde praktisch van m'n stoel :D
Dat is altijd beter dan onpraktisch van je stoel rollen.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/qPn1bNcLc15vi/source.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:43:
Het was in 2013 en mijn Perforce database stond juist op die schijf. De echte vraag is waarom ik geen backup had van die database. Die heb ik inmiddels (nas + cloud) ;)
Ah. Ik heb al sinds jaar en dag alles in Bitbucket (private stuff) of Github (public) staan. Ik heb zelf niet de discipline of uberhaupt zin om dat alles zelf in te regelen. Besteed ik liever gewoon uit :)
EddoH schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:08:
Dat is altijd beter dan onpraktisch van je stoel rollen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/4TwWx9QSbBE/hqdefault.jpg

;)

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 22-02-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

F.West98 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:31:
[...]

Dit.
Ik durf best te denken dat ik op mijn oude werk beter was (als programmeur) dan veel anderen.1 Ik ben dus wellicht welk beter dan N anderen, maar ik ben toch echt niet 'heel goed'. Hier alleen zitten al heel veel mensen die veel meer ervaring en kennis hebben dan ik. Ook op mijn huidige werk zitten er een heleboel slimme mensen. Ik ben dus echt niet de beste.
Maargoed ik ben dan ook pas 18. Over 10 jaar heb ik natuurlijk een heleboel meer ervaring en dan ben ik natuurlijk wel écht de beste! :+

Disclaimer: Ik probeer heel hard om niet arrogant over te komen en dat is best lastig. Dus als je dat er toch uit haalt: dat was dus niet bedoeld. :>

1: Dat valt ook te verwachten als de vacatures voor developer de tekst 'Ben je handig met computers? Kom bij ons werken!' bevatten.
Klinkt als OGD, was het dat ook :P? Dat bedrijf spamt redelijk hard op de Universiteit Twente, of mensen een kwartiel vrij hadden enzo. Klonk nooit als een bedrijf waar een technische uitdaging te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Ja ik wil nog inderdaad kijken of en hoe ik Visual Studio kan opzetten zodat ik in ieder geval kan developen met intellisense en dergelijke (compilen hoeft niet per se) gezien ik ook een ReSharper C++ licentie hebt en die alleen nog maar in Arduino C++ heb kunnen uitproberen :p
Je kan in principe gewoon een gcc makefile gebruiken en die aanroepen in een custom build step. Het voordeel van de VC++ compiler en linker is dat je gewoon het hele VS ecosysteem kunt gebruiken. En fatsoenlijke intel syntax inline asm ;). Een nadeel is dat er een PE binary uit de linker komt rollen, die wil je evt nog even oppatchen. En je moet natuurlijk even in de compile en link opties duiken om alle standaard libs e.d. eruit te halen en zorgen dat de binary de juiste address space layout heeft :).

Hier wat meer info.

.edit: lol kom ik een oude comment van mezelf tegen op de oude plek van diezelfde blog: http://ksrenevasan.blogsp...-pe-kernels-using_03.html :D

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik kwam ergens deze tegen, een custom made OS in Rust. Mogelijk interessant voor de OS-devvers hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Samenvatting: PHP gaat libsodium in hun core meenemen omdat er veel hosting providers zijn die mensen geen extensies laten installeren en ze op deze manier WordPress 'dwingen' goeie security practices te gebruiken. Want Wordpress gebruikt default nog steeds salted-MD5 kennelijk.

Dit "first programming language" is gewoon een complete farce. Java heeft al sinds 1.4 (2002!) standaard JCE aan boord.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 22-02-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:03:
[...]

Je licentie meuk op orde ?
Een orakel is geen orakel, dus hier een tweede :p

Grmbll waarom lijkt gstreamer volledig niet deterministisch in wanneer het wel danwel geen EndOfStream rond stuurt.
Gelukkig heb ik vrij weinig te maken met SAP, moet alleen een IDOC kunnen ontvangen en er eentje terug kunnen sturen. :+
alienfruit schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:12:
[...]

Waarom niet SAP GW gebruiken als je toch met SAP moet praten?
Nog nooit van gehoord. Praat nu tegen een of andere "SAP NetWeaver Application Server / ABAP 701" aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:27:
[...]

Samenvatting: PHP gaat libsodium in hun core meenemen omdat er veel hosting providers zijn die mensen geen extensies laten installeren en ze op deze manier WordPress 'dwingen' goeie security practices te gebruiken. Want Wordpress gebruikt default nog steeds salted-MD5 kennelijk.

Dit "first programming language" is gewoon een complete farce. Java heeft al sinds 1.4 (2002!) standaard JCE aan boord.
Zelfs zonder deze extensie zou md5 verboden moeten worden voor passwords, net als sha1
Bcrypt support is al jaren beschikbaar.
Ik gebruik sha1 alleen voor de hash van de login-sessie. Good luck die te kraken binnen de paar uur dat ie geldig is.

[ Voor 7% gewijzigd door hackerhater op 22-02-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

windwarrior schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:24:
[...]

Klinkt als OGD, was het dat ook :P? Dat bedrijf spamt redelijk hard op de Universiteit Twente, of mensen een kwartiel vrij hadden enzo. Klonk nooit als een bedrijf waar een technische uitdaging te vinden was.
Nope. Ik zit ook in Groningen ;)
Bedrijf is wel te vinden op mijn LinkedIn (maar welke precies ga ik niet zeggen ofc)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hydra schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:27:
[...]

Ik vraag me alleen heel hard af of shared hosting providers wel gaan upgraden. Die toko's draaien nu nog vaak op PHP 5.3 of 5.4. Dit omdat als ze upgraden de sites van hun klanten stuk kunnen gaan en dit vaak niet de mensen zijn die het zelf kunnen fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Gropah schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Ik vraag me alleen heel hard af of shared hosting providers wel gaan upgraden. Die toko's draaien nu nog vaak op PHP 5.3 of 5.4. Dit omdat als ze upgraden de sites van hun klanten stuk kunnen gaan en dit vaak niet de mensen zijn die het zelf kunnen fixen
Wij wel, op shared hosting draaien we alleen supported versies en dat is 5.3 en 5.4 niet.
Willen ze perse die hebben, sure hier zijn de kosten voor een managed VPS.

Als je site nu nog niet op 5.6 draait hoor je een paar flinke schoppen onder je kont te krijgen.
5.6 staat bij ons al op de uitfaseer-lijst (ja we bieden 7 als optie)

[ Voor 13% gewijzigd door hackerhater op 22-02-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nog nooit van gehoord. Praat nu tegen een of andere "SAP NetWeaver Application Server / ABAP 701" aan...
Ah, wij gebruiken eigenlijk nooit SOAP meer met SAP. We gebruiken altijd SAP Gateway via OData en dat werkt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik weet het, geen helpdesk, maar dit lijkt me toch de beste plaats om eens te pollen: Ik zou graag een MCSA certificatie voor Web Applications halen, maar het is me niet volledig duidelijk wat nu de beste manier is om me hiervoor voor te bereiden.

Mijn job heeft me een pluralsight account gegeven die courses heeft die diep ingaan op de relevante onderwerpen. Ik ben daarmee begonnen, en ze zijn enorm leerzaam, maar geven me niet het vertrouwen dat ik daarmee voor de examens kan slagen.

Weet iemand wat de beste resources zijn om me voor te bereiden? Mijn job wil eventueel wel extra studiemateriaal financieren, maar gratis is zeker ook welkom :)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 22-02-2017 11:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 19:49
hackerhater schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:40:
[...]

Wij wel, op shared hosting draaien we alleen supported versies en dat is 5.3 en 5.4 niet.
Willen ze perse die hebben, sure hier zijn de kosten voor een managed VPS.

Als je site nu nog niet op 5.6 draait hoor je een paar flinke schoppen onder je kont te krijgen.
5.6 staat bij ons al op de uitfaseer-lijst (ja we bieden 7 als optie)
Dit is ook de meest nette optie, je zorgt voor een veilige omgeving en biedt ook al nieuwere versies aan. d:)b

De meeste shared providers houden wel rekening met de support van PHP versies. PHP 5.3 wordt vanaf april OOK niet meer gesupport vanuit de Linux (ubuntu LTS), en zal daarom voor verreweg de meeste hosters ook worden uitgeschakeld. Dan is het echter nog wel zo dat PHP5.5 in de Ubuntu 14.04 LTS tot 2019 word ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 22-02-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ubuntu LTS .. dat staat toch voor "long term stable" .. en dat is toch dat ik geen enkele bak meer heb hoeven patchen in de afgelopen 5 jaar ? :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
gekkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:51:
Ubuntu LTS .. dat staat toch voor "long term stable" .. en dat is toch dat ik geen enkele bak meer heb hoeven patchen in de afgelopen 5 jaar ? :X :F
Long Term Support ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 22-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Maak dat de k(l)a(n)t wijs ... |:(

(komt helaas uit de werkelijkheid, al is onderhand alles wat je gebruikt aan packages dan upstream al out of support, dus of dat LTS dan uberhaupt nog veel waarde heeft als je wel zou patchen is ook nog de vraag)

[ Voor 33% gewijzigd door gekkie op 22-02-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Is ArchLinux dan Infinite Term Support? Omdat het een rolling release is :>?

[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 22-02-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Moet iemand een griep hebben? Gratis over te nemen, is 3 dagen oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:01

DevWouter

Creator of Todo2d.com

boe2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:33:
Ik weet het, geen helpdesk, maar dit lijkt me toch de beste plaats om eens te pollen: Ik zou graag een MCSA certificatie voor Web Applications halen, maar het is me niet volledig duidelijk wat nu de beste manier is om me hiervoor voor te bereiden.

Mijn job heeft me een pluralsight account gegeven die courses heeft die diep ingaan op de relevante onderwerpen. Ik ben daarmee begonnen, en ze zijn enorm leerzaam, maar geven me niet het vertrouwen dat ik daarmee voor de examens kan slagen.

Weet iemand wat de beste resources zijn om me voor te bereiden? Mijn job wil eventueel wel extra studiemateriaal financieren, maar gratis is zeker ook welkom :)
Denk dat concensus hier toch is dat certificaat niet veel zeggend zijn (Microsoft certificaten zie ik altijd als een verkapte kortingsbon voor het bedrijf).

Maar het examen stelt niet zo veel voor. Er zitten alleen veel strik vragen in. Als je een idee wilt hebben van wat je krijgt zoek dan op internet op het examennummer. Er zijn namelijk kopies van de examens online te vinden (mag natuurlijk niet...) en hoewel ze vaak verouderd zijn geven ze je een goed idee van wat je kan verwachten.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dergelijke low cost hosting providers geven volgens mij sowieso geen hol om hun klanten en die klanten geven alleen maar om de kosten. Als een 5 euro per maand VPS al te duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:36:
[...]
Dergelijke low cost hosting providers geven volgens mij sowieso geen hol om hun klanten en die klanten geven alleen maar om de kosten. Als een 5 euro per maand VPS al te duur is...
Ja maar .. ja maar .. die 5 euro is unmanaged .. met shared hosting regelt iemand anders dat ..

Ignorance is bliss :+

Maar goed wordpress blijft dus waarschijnlijk de lowest common denominator houden zoals ze altijd al hebben gedaan, dus de niet geupgrade shared budget hosting, kortom dan veranderd er bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:35

orf

Wij zijn onlangs overgestapt naar PHP7 met ongeveer 300 websites op ons hostingplatform. Dat scheelt uiteindelijk ook weer een paar VM's die nu uit kunnen, omdat we met 3 webservers af kunnen in plaats van 5.

Scheelt in kosten weer voor de SLA's die we betalen. Onze provider is niet bepaald de goedkoopste. De kwaliteit is wél heel erg goed.

Het werk om over te stappen viel wel mee. Klanten betalen daar uiteindelijk toch wel voor met SLA's en een paar kleintjes gewoon op nacalculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
orf schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:20:
Wij zijn onlangs overgestapt naar PHP7 met ongeveer 300 websites op ons hostingplatform. Dat scheelt uiteindelijk ook weer een paar VM's die nu uit kunnen, omdat we met 3 webservers af kunnen in plaats van 5.

Scheelt in kosten weer voor de SLA's die we betalen. Onze provider is niet bepaald de goedkoopste. De kwaliteit is wél heel erg goed.

Het werk om over te stappen viel wel mee. Klanten betalen daar uiteindelijk toch wel voor met SLA's en een paar kleintjes gewoon op nacalculatie.
En een aanleiding om eens sql injecties te fixen gerelateerd aan de onvolprezen maar in php7 eindelijk gesneuvelde mysql module :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
gekkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:28:
[...]

En een aanleiding om eens sql injecties te fixen gerelateerd aan de onvolprezen maar in php7 eindelijk gesneuvelde mysql module :X.
Onvolprezen? Belabberde zul je bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hatsieflatsie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:37:
[...]
Onvolprezen? Belabberde zul je bedoelen.
Ach .. toch weemoed naar:
mysql_real_really_yeah_i_mean_really_really_really_escape_my_shit_this_time_around()

(en je uiteindelijk als nog een sql injectie mogelijkheid overhoud :p)

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 22-02-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Ach .. toch weemoed naar:
mysql_real_really_yeah_i_mean_really_really_really_escape_my_shit_this_time_around()

(en je uiteindelijk als nog een sql injectie mogelijkheid overhoud :p)
Wat denk je van dingen als dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    echo $row["userid"];
    echo $row["fullname"];
    echo $row["userstatus"];
}

mysql_free_result($result);

Good old times ;(

Edit: en dat natuurlijk in een table in een stuk of 6 divjes op regel 145...

[ Voor 6% gewijzigd door RagingPenguin op 22-02-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
[...]

En al zouden ze gaan upgraden, Wordpress zo ver krijgen dat ze als minimale versie PHP 7.2 gaan vereisen is een minstens zo groot probleem. Die community zit muurvast aan hun eigen backward compatible belofte dat ze zichzelf in een steeds diepere kuil ingraven.

Wat dat betreft is het lovenswaardig dat Drupal tot op heden bij elke major release gewoon de core konden aanpassen. Nadeel is wel dat het jaren duurde voor alle contributed code weer bij was.

Gelukkig is het nu met 8.x wel een soort van stabiel en volgen ze semantic versioning en lijkt het erop dat de core zoals die nu met 8.x gezet is niet zo heel snel meer aangepast gaat worden naar een complete andere developer API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:04:
[...]

En al zouden ze gaan upgraden, Wordpress zo ver krijgen dat ze als minimale versie PHP 7.2 gaan vereisen is een minstens zo groot probleem. Die community zit muurvast aan hun eigen backward compatible belofte dat ze zichzelf in een steeds diepere kuil ingraven.
De websites die wij opleveren in WordPress doen het prima in PHP 7. Je moet als developer gewoon wat meer zelf doen en geen karrenvracht aan plugins gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
TheNephilim schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:06:
[...]

De websites die wij opleveren in WordPress doen het prima in PHP 7. Je moet als developer gewoon wat meer zelf doen en geen karrenvracht aan plugins gebruiken.
Maar dat is toch precies het probleem in Wordpress land? De meeste mensen kopen ergens een thema, jassen er een paar plugins tegenaan en klaar. Want dat stond immers zo beschreven in het computer blaadje uit de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
RagingPenguin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:00:
[...]

Wat denk je van dingen als dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    echo $row["userid"];
    echo $row["fullname"];
    echo $row["userstatus"];
}

mysql_free_result($result);

Good old times ;(

Edit: en dat natuurlijk in een table in een stuk of 6 divjes op regel 145...
Daar heb je toch een DAL voor :+

[ Voor 5% gewijzigd door hackerhater op 22-02-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
TheNephilim schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:06:
[...]
Wordpress bestaat toch bij de gratie van plugins ?
(zonder fatsoenlijke zoek functie in de repository .. wat een helllll)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

gekkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:36:
[...]

Wordpress bestaat toch bij de gratie van plugins ?
(zonder fatsoenlijke zoek functie in de repository .. wat een helllll)
Tjah, je hebt gewoon een grote groep developers die dat zo ziet inderdaad. Zeker als je naar iets als Visual Composer kijkt (http://go.themeforest.net/visual-composer/) dan moet je voor ieder wissewasje een plugin gaan installeren. Er zijn genoeg 'developers' die letterlijk een website in elkaar klikken. Je pakt een thema, Visual Composer en je bent klaar. Dan is er niet meer te doen dan pagina's ed. aanmaken en content in 'blocks' (oid.) slepen.

Wij hebben zelf een basis thema waar we op verder bouwen. De enige plugins zie we gebruiken zijn over het algemeen:

- Yoast SEO: https://nl.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/
- Advanced Custom Fields: https://nl.wordpress.org/plugins/advanced-custom-fields/
- Contact Form 7: https://nl.wordpress.org/plugins/contact-form-7/

En verder niet, in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
TheNephilim schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:54:
[...]

Tjah, je hebt gewoon een grote groep developers die dat zo ziet inderdaad. Zeker als je naar iets als Visual Composer kijkt (http://go.themeforest.net/visual-composer/) dan moet je voor ieder wissewasje een plugin gaan installeren. Er zijn genoeg 'developers' die letterlijk een website in elkaar klikken. Je pakt een thema, Visual Composer en je bent klaar. Dan is er niet meer te doen dan pagina's ed. aanmaken en content in 'blocks' (oid.) slepen.

Wij hebben zelf een basis thema waar we op verder bouwen. De enige plugins zie we gebruiken zijn over het algemeen:

- Yoast SEO: https://nl.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/
- Advanced Custom Fields: https://nl.wordpress.org/plugins/advanced-custom-fields/
- Contact Form 7: https://nl.wordpress.org/plugins/contact-form-7/

En verder niet, in de meeste gevallen.
Maarja wat biedt wordpress dan in z'n core .. boven andere CMS'en, als je (bijna) geen plugins mag gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
gekkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Maarja wat biedt wordpress dan in z'n core .. boven andere CMS'en, als je (bijna) geen plugins mag gebruiken ?
De mogelijkheid om ongestraft spaghetticode te produceren :o

De backend-interface is heel gebruiksvriendelijk en je hebt een app die je zo kan gebruiken, dat zouden argumenten kunnen zijn. Maar vanuit het oogpunt van een ontwikkelaar zie ik zelf meer in een volwassener systeem als Drupal of iets op basis van een framework als Symfony.

[ Voor 32% gewijzigd door wackmaniac op 22-02-2017 15:43 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

gekkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Een voor de klant gebruiksvriendelijk CMS, die je op hostingpakketjes van 30 euro per jaar kan installeren. De core biedt genoeg functionaliteit waardoor je vrij snel kan ontwikkelen en door bijv. de SEO plugin gemakkelijk basis-functionaliteit toevoegt die up-to-date blijft.

We zijn ooit eens begonnen met WordPress. Op dat moment was Joomla/Drupal/etc. niet geschikt. Ik moet eerlijk zeggen dat we recentelijk nog niet echt serieus gekeken hebben naar een (breed gedragen) alternatief voor WordPress. Er zijn vast alternatieven op de markt op dit moment.

Als het aan mij lag had iedere klant z'n eigen VPS bij DigitalOcean en gebruiken ze Google Apps voor mail. Dan heb je wat meer opties qua keuze voor een CMS. Helaas is de realiteit anders :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm hangt er een beetje vanaf .. "gebruiksvriendelijkheid" is ook omgekeerd evenredig met het aantal plugins. Over het algemeen zijn ze niet op elkaar afgestemd, vindt je over in de interface weer plukjes terug waar je dan 3 dingen in kunt stellen en voor de rest moet je weer heel ergens anders zijn.
Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.