De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Rutix schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Ik las dus vanochtend een post van een vrouw die bij uber had gewerkt (https://www.susanjfowler....very-strange-year-at-uber). Daarin snijd ze dus ook aan dat zij niet naar een andere team mocht omdat haar manager dan niet meer kon opscheppen dat hij nog een vrouw in het team had. Het kan dus ook zeer nadelig zijn voor de vrouw zelf.
Als ik het zo lees maakt het daar bijna niet meer uit of je man of vrouw bent, appenrots maar dan zonder ons vleugje beschaving (wat vaak ook niet veel meer is als een vernisje).
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:18:
[...]
Dam wat een verhaal. Als ik in een hogere positie was zouden die personen er na 1 waarschuwing uit vliegen.
Faxen naar integere tante Neelie ?
Of zou je dat het kamerlid "de Liefde" mogen ontslaan die tussentijds manager werd bij Uber (achja scheelde voor de verandering eens wachtgeld)

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 20-02-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Rutix schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:58:
Ik las dus vanochtend een post van een vrouw die bij uber had gewerkt (https://www.susanjfowler....very-strange-year-at-uber). Daarin snijd ze dus ook aan dat zij niet naar een andere team mocht omdat haar manager dan niet meer kon opscheppen dat hij nog een vrouw in het team had. Het kan dus ook zeer nadelig zijn voor de vrouw zelf.
Bizar verhaal dat. Dat bedrijf heeft een enorm cultuurprobleem als dat kennelijk acceptabel is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Hydra schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:37:
[...]

Bizar verhaal dat. Dat bedrijf heeft een enorm cultuurprobleem als dat kennelijk acceptabel is.
Dan zou ik liever voor het VOC dan voor Uber willen werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Als je iets wilt veranderen, ontkom je er niet aan om af en toe bewust dingen, nou ja, anders te doen dan je ze tot nu toe deed.

Je breng als teamlid in elk geval meer mee dan alleen maar je stricte programmeurscapaciteiten. Dat is immers de reden dat je op je cv ook hobby's, bestuurservaring etc noemt. Programmeren is niet alleen maar iets technisch (anders zouden de computers het zelf wel kunnen regelen), het heeft ook het menselijke aspect nodig. En dan blijkt ook dat sollicatiecommissies / HR / managers heel erg geneigd zijn om te zoeken naar wat vertrouwd is, wat past bij hun culturele idee van een programmeur of IT'er.

(Cultuur is daarbij overigens breed: de hele fantasy-sci-fi-hoek bv voelt vertrouwd, gooi LotR, D&D, WoW op en je hebt grote kans op herkenning - het is een soort kwalificatie van nerdheid. Dat geldt niet voor iedereen, maar het zijn beslist vaak veilige topics. Kom aanzetten met The Devil wears Prada en Pony Place* en je voelt de kloof vergroten.)

Jon Stewart legde dat een tijdje geleden heel mooi uit in een interview: hoe hij op kantoor eens om zich heen keek nadat iemand hem gebrek aan diversiteit verweet, en eigenlijk moest toegeven dat die ander wel een punt had.
Maar wil je dat veranderen, bijvoorbeeld omdat je weet dat een diversiteit aan inzichten en ervaringen je organisatie sterker maken, dan moet je daar actief mee aan de gang gaan. Het systeem sorteert namelijk al heel erg voor. Hij beoordeelde schrijvers bv anoniem - maar vergat dat als hij een oproep deed voor schrijvers, de uitzendbureau's hem gewoon nog steeds 90% mannelijke sollicitanten stuurde. En het dus wel heel leuk was, dat anoniem solliciteren, maar niet echt veel zoden aan de dijk zet voor veranderen.

Wil je iets veranderen, dan gaat dat via enig bewust overdrijving, voordat er een nieuwe balans is waarbij het onbewust wel lekker loopt. Niks mis mee. Zo verander je en verbeter je dingen.

(Hmm, de eerste keer dat je coding conventions gaat doorvoeren of code reviews houdt ofzo voelt het ook vaak kunstmatig en overdreven... de verbetering van de kwaliteit ligt een stapje verder.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 11:10
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

We hebben hier ook wel eens een senior afgewezen omdat hij weigerde een test te maken. Then again, we hebben ook senior's gehad die hard faalden op diezelfde, relatief simpele, test. Als het zo makkelijk is, maak het dan even en bewijs daarmee dat je dat kan. Je zou niet de eerste zijn die loopt te pochen met code van anderen....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Creepy schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:14:
We hebben hier ook wel eens een senior afgewezen omdat hij weigerde een test te maken. Then again, we hebben ook senior's gehad die hard faalden op diezelfde, relatief simpele, test. Als het zo makkelijk is, maak het dan even en bewijs daarmee dat je dat kan. Je zou niet de eerste zijn die loopt te pochen met code van anderen....
ik heb de code wel ingeleverd daar niet om.
Maar de beschrijvende tekst was of ik niet wist of ik het als een grap of als een belediging moest opvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Creepy schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:14:
Dat precies; heb hier al meermaals een sollicitant gehad die claimde senior te zijn, maar die op een enorm basale test keihard faalde.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
wackmaniac schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:17:
[...]

Dat precies; heb hier al meermaals een sollicitant gehad die claimde senior te zijn, maar die op een enorm basale test keihard faalde.
Ook bij iemand met duidelijk eigen hithub (95% van de commits op de naam), lovende woorden op linkedin, etc?
Als het een opdracht van niveau was geweest (als in : dit verwachten we van een senior) oke, maar dit?
Het ging me niet om de test, maar om het niveau van de test ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 22-09 09:15
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Ook bij iemand met duidelijk eigen hithub (95% van de commits op de naam), lovende woorden op linkedin, etc?
Ja. Weliswaar had ik al wel twijfels bij het zien van de Github repo, maar toch.

Lovende woorden op LinkedIn zeggen me weinig; huidige contacten zijn bijna altijd positief over een persoon.

In ons geval is het ook geenszins een test om je programmeerskills volledig te kunnen inschatten, maar je globale niveau. Als je daadwerkelijk van senior-niveau bent dan ram je hem er in een half uur door, als het niet sneller is. Het heeft echter nu al zijn nut bewezen.

[ Voor 24% gewijzigd door wackmaniac op 21-02-2017 09:23 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Zoals ik zei : Ik heb geen problemen met een test, maar dan moet het wel van niveau zijn ;)
Niet een testje waar een stagair nog mee weg komt voor een senior positie.

Ik ramde het er in 20 min doorheen met sake achter mijn kiezen >:)

[ Voor 17% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Als het een opdracht van niveau was geweest (als in : dit verwachten we van een senior) oke, maar dit?
Het ging me niet om de test, maar om het niveau van de test ;)
Tja dat beweerde die gast van PHPPixie ook (http://andrewcarteruk.git.../05/09/phpixie-fraud.html) en zijn arrogantie of ego was dermate groot dat ie bleef beweren dat het 'andere' waren die dat deden om hem in een kwaad daglicht te zetten.

Ego is een slechte raadgever, en ik denk dat iedere developer het 'Ik ben een superster want iedereen wilt mij' momentje wel eens gehad heeft. En weet je, uiteindelijk ben je gewoon een code klopper die het idee van een ander omzet in een praktische site/applicatie Er zijn maar weinig developers die vanuit het niets iets gemaakt hebben.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:30:
Er zijn maar weinig developers die vanuit het niets iets gemaakt hebben.
*kijkt naar de spellen, tutorials, frameworks en CMS'en van haar hand en zegt niks*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Wat ik al zei... ego is een slechte raadgever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Of volg de raad van je ego eens daadwerkelijk op; trek de conclusie dat je daar verder niet wil solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
gekkie schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:36:
Of volg de raad van je ego eens daadwerkelijk op; trek de conclusie dat je daar verder niet wil solliciteren.
Daar zit ik serieus over na te denken ja, ze hebben serieus mispunten gescoord ermee en ze zijn al bedrijf nr 3 in de rij..........

Het eerste bedrijf vroeg me gewoon detail dingen over de framework code en waarom ik het zo gedaan had.
Als het niet je eigen code is val je dan direct door de mand :9 _/-\o_
Ging oa over de autoloader, interfaces, ed

[ Voor 3% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 09:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Wat ben je toch goed.
Het bedrijf wat jou wint mag zich echt heel gelukkig prijzen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:56:
Wat ben je toch goed.
Ik ben zeker niet misses perfect. Ik heb ook nadelen zoals dat ik weinig geduld heb en erg direct kan zijn.
Ik hou gewoon van technische uitdagingen en bij webdev is er nauwelijks iets moeilijker dan een general purpose framework of CMS schrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:56:
Wat ben je toch goed.
ja ik baal er eigenlijk best wel van dat ze niet hier op gesprek is geweest. Wij zouden zo enorm gezegend zijn met een developer van dat kaliber.
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:59:
[...]

Ik ben zeker niet misses perfect. Ik heb ook nadelen zoals dat ik weinig geduld heb en erg direct kan zijn.
Ik hou gewoon van technische uitdagingen en bij webdev is er nauwelijks iets moeilijker dan een general purpose framework of CMS schrijven.
Dat verklaart waarom elke webdeveloper er op zijn minst eentje heeft gemaakt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 21-02-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:00:
Dat verklaart waarom elke webdeveloper er op zijn minst eentje heeft gemaakt ;)
True, maar eentje die ook echt door derden gebruikt wordt? ;)
Eentje die zich aan industrie-standaarden (PSR & Composer) houd?
Automatische DPI met interface resolving, automatische overriding van de klassen, multi-language en multi-database
etc.

[ Voor 20% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Modbreak:En vanaf hier is het trollen (en het voeren daarvan) weer afgelopen en gaan we weer gezellig verder. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Mee eens
*geeft een rondje koffie en ploft weer achter haar beeldscherm*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
NMe schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:15:
[modbreak]En vanaf hier is het trollen (en het voeren daarvan) weer afgelopen en gaan we weer gezellig verder. :/[/]
* gekkie durft nu niet meer te denken .. dan maar het nodige overpeinzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik kreeg ook een keer de vraag of ik zo'n programmeertestje wilde maken. Het niveau van de opdracht was niet erg hoog... bouw een unit testje, een REST-API met één method, en nog iets wat database-IO deed. Ik was helemaal los gegaan en toen ik tijdens het gesprek mijn code mocht toelichten blies ik ze omver. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

* OkkE heeft nog nooit een programmeer test hoeven maken voor een sollicitatie.

Misschien is dat ook het voordeel van front-end developer, alles staat online.

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 21-02-2017 10:50 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Eerder dat de managers snappen wat ze van jouw werk zien (het resultaat)
Dan een scherm vol code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het interview was met techneuten, dat maakte wel een verschil. Ik kreeg vragen zoals "Waarom heb je hiervoor gekozen?" en "Waarom heb je niet X gedaan?".

Het voordeel van zo'n relatief simpele test is dat het niet te veel tijd zou moeten kosten om het te implementeren (je wil niet dat iemand een werkdag bezig is met het voorbereiden van een sollicitatie) maar dat je toch nog wel genoeg materiaal hebt om over te discussiëren.

Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand finaal door de mand viel tijdens een interview. Hoger management had gezegd dat hij "echt een hele goede" was, maar tijdens het gesprek bleek anders. Hij wist niet eens waarom je een object zou moeten disposen, of wat de gevolgen kunnen zijn als dat niet goed wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Voor een zomerbaantje (= werk om op studiereis te mogen) heb ik wel wat generieke programmeervragen moeten beantwoorden, om te kunnen bewijzen dat ik kaas gegeten had van backend development.

Geinig genoeg was het voor een PHP baan, terwijl ik nog nooit een regel PHP geschreven had. Gelukkig was ik bekend genoeg met het algemene concept backend programmeren (veel met Django gewerkt), dat ik daar wel doorheen kwam :P. De opdrachtgever wist ook wel dat ik geen PHP "ervaring" had.

En ik heb natuurlijk twee tentamens programmeren gedaan, dat zijn eigenlijk ook tests, niet?

[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 21-02-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Zo'n interview scheelt inderdaad enorm.
Als techneut kan je met een paar gerichte vragen zo achterhalen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Maar goed ik zie het nut voor zo'n test niet als iemand een online repo heeft.
Stel daar gerichte vragen over dan om te kijken of het zijn/haar code is. Dat zegt dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mensen liegen voortdurend op hun CVs. Zij kunnen onmogelijk weten of jij de waarheid spreekt. Dergelijke tests zijn gewoon een filter. Triviaal spul als dat kost je een paar minuten tops.
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:04:
Als techneut kan je met een paar gerichte vragen zo achterhalen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Je krijgt bij ons geen techneut te spreken zonder die test; dat is het punt. Het is een filter. We zijn een consulting club dus elk uur dat iemand niet bij de klant zit is gewoon geld. We hebben geen problemen dit uit te geven aan sollicitanten die uberhaupt een kans maken maar een erg groot deel doet dat niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Hydra op 21-02-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Mensen liegen voortdurend op hun CVs. Zij kunnen onmogelijk weten of jij de waarheid spreekt. Dergelijke tests zijn gewoon een filter. Triviaal spul als dat kost je een paar minuten tops.
Met dus het risico dat als je zoiets doet voor een senior/lead (voor die positie!) dat die zegt van bekijk het je.
Je verspild mijn tijd aan iets triviaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:04:

Maar goed ik zie het nut voor zo'n test niet als iemand een online repo heeft.
Stel daar gerichte vragen over dan om te kijken of het zijn/haar code is. Dat zegt dan genoeg.
Ten eerste kan die code gejat zijn, ten tweede betekent dat dat de interviewer zich moet verdiepen in jouw codebase zonder dat die daar verder iets aan heeft. En daarnaast bestaat er nog het risico dat jij bij een afgewezen sollicitatie ineens het bedrijf aanklaagt wegens diefstal van intellectueel eigendom (bijvoorbeeld omdat je een obscure licentie gebruikt).

Dat soort dingen doen bedrijven liever niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:07:
Met dus het risico dat als je zoiets doet voor een senior/lead (voor die positie!) dat die zegt van bekijk het je.
Prima. Iemand die dit niet snapt hebben we niks aan. Je hebt als consultant wel moeilijkere afwegingen te maken dan of je een paar minuutjes voorwerk moet doen voor een sollicitatie van een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

[...]

Het is zo dubbel, als iedereen naar eer en geweten zijn CV zou opstellen, dan hoefde toekomstige werkgevers niet zo achterdochtig te zijn. Het is eigenlijk net als verzekereringen, omdat men liegt is de verzekeraar meer geneigd je niet te geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen er zo over denken. Je nieuwe werkgever wil kunnen inschatten of je kan wat je zegt dat je kan. Als je dan inderdaad vindt dat je je tijd daarmee verspilt dan kan ik me voorstellen dat die test zijn werk goed doet: het houdt iemand met een instelling die niet in het bedrijf past buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
NMe schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen er zo over denken. Je nieuwe werkgever wil kunnen inschatten of je kan wat je zegt dat je kan. Als je dan inderdaad vindt dat je je tijd daarmee verspilt dan kan ik me voorstellen dat die test zijn werk goed doet: het houdt iemand met een instelling die niet in het bedrijf past buiten.
Met het risico dat je de verkeerde afwijst.
Is het zo raar dat iemand die full time werkt, ernaast nog een bedrijfje heeft en nog andere sollicitaties heeft lopen vind dat je daarmee tijd verspild?
Klanten mogen rustig mijn tijd verspillen (a 50/uur) gezien ze ervoor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NMe schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:09:
Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen er zo over denken.
Wij gebruiken deze: http://www.betterprogrammer.com/

We hebben inderdaad nog niemand gehad die 'em niet gedaan heeft (en we interviewen alleen mensen met iets van 5 jaar of meer ervaring met Java e.d.) dus het is uberhaupt geen ding waar we mensen weg mee jagen.

In een vorige baan heb ik heel kort gewerkt voor een bedrijf dat helemaal geen coding tests deed. Daar heb je dan ook gewoon de grootste idioten werken. Geen coding tests is voor mij wel een grote red flag.
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:13:
De schade van de verkeerde aannemen is vele malen groter.

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 21-02-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Die ken ik, dat niveau is tenminste nog redelijk.
Ik had het letterlijk over een opdracht die een eerste jaars HBO kon krijgen..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Nee hoor, als iemand weigert om zo'n relatief simpele test te doen is dat een goede indicatie dat je beter verder kunt zoeken. Genoeg vissen in de zee.
Is het zo raar dat iemand die full time werkt, ernaast nog een bedrijfje heeft en nog andere sollicitaties heeft lopen vind dat je daarmee tijd verspild?
Daarom zijn het ook simpele tests, je bent er niet meer dan een uur aan kwijt.
Klanten mogen rustig mijn tijd verspillen (a 50/uur) gezien ze ervoor betalen.
Zie het als een investering in jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik vind het vrij raar dat je niet de tijd wil nemen om aan het bedrijf waar je wil gaan werken te tonen dat je kan wat je zegt dat je kan. Met die instelling zou je in ons bedrijf in elk geval geen goeie fit zijn ongeacht hoe goed je bent als developer en dat bedoel ik dus: die test doet dan prima zijn werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Alex) schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Nee hoor, als iemand weigert om zo'n relatief simpele test te doen is dat een goede indicatie dat je beter verder kunt zoeken. Genoeg vissen in de zee.

[...]
Inderdaad, als ik een sollicitant zou krijgen met zo'n instelling zou het snel klaar zijn hoor. |:(
Sorry als onze tests niet aan het geweldige niveau van jou voldoen, maar we krijgen ook programmeurs die net iets minder godlike zijn en die wil je er juist uithalen met zo'n testje.
Vervolgens een paar goede vragen tijdens de sollicitatie en je hebt iemand die in ieder geval kan programmeren en zich blijkbaar niet te goed voelt om een basisopdrachtje te maken.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

offtopic:
Alex) & Afvalzak, het is ondertussen februari, tijd voor een non-kerst avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

windwarrior schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:20:
offtopic:
Dat doe ik traditioneel pas in Juli!

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
NMe schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Ik vind het vrij raar dat je niet de tijd wil nemen om aan het bedrijf waar je wil gaan werken te tonen dat je kan wat je zegt dat je kan. Met die instelling zou je in ons bedrijf in elk geval geen goeie fit zijn ongeacht hoe goed je bent als developer en dat bedoel ik dus: die test doet dan prima zijn werk. ;)
En hoe toont zo'n simpel testje aan of ik kan wat ik zeg te doen?
Geef me dan tenminste een test van niveau waar ik mijn tanden in moet zetten en niet iets wat ik dronken nog kan.
Let wel : Ik ageer niet tegen een test, het niveau van die test is meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

offtopic:
offtopic:
Don't listen to him Alex) & Afvalzak! :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:16:
Die ken ik, dat niveau is tenminste nog redelijk.
Ik had het letterlijk over een opdracht die een eerste jaars HBO kon krijgen..................
Euh, de eerste is meestal in de trant van een String reversal. Trivialer dan dat wordt het niet. Alle 3 (meestal) opdrachten zijn te doen voor een eerste jaars HBOer. En veel 'senior' developers vallen over de 3e omdat daar vaak een recursief aspect in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Afvalzak schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Dat doe ik traditioneel pas in Juli!
offtopic:
Switch je dan naar een uhh, pasen avatar? of krijg je dan ellende in december?

[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 21-02-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
offtopic:
Andere mutsen schijnen nog wel hip en happening te zijn })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Geef me dan tenminste een test van niveau waar ik mijn tanden in moet zetten en niet iets wat ik dronken nog kan.
Let wel : Ik ageer niet tegen een test, het niveau van die test is meh.
Dus je hebt moeite met een uurtje vrijmaken voor een simpele test maar als die test ineens 20 uur hard zweten vergt is het prima? Nu begrijp ik je punt helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:21:
Wat snap je niet aan "het is een filter"?
NMe schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:23:
Dus je hebt moeite met een uurtje vrijmaken voor een simpele test maar als die test ineens 20 uur hard zweten vergt is het prima? Nu begrijp ik je punt helemaal niet meer.
Kunnen toegeven dat je er naast zit is ook een skill die veel developers missen.

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 21-02-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

Denk meer aan 1 a 2 uur, maar het vereist diepe inzicht van algoritmiek e.d..
Niveau wat je van een senior/lead verwacht.
Architectuur-vragen, spul als dat.
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:23:
[...]

Wat snap je niet aan "het is een filter"?
En wat bewijst het? Sure het bewijst dat ik kan programmeren, maar niet of ik geschikt ben om als lead voor een klein bedrijf te functioneren en de andere programmeurs te leiden/coachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

windwarrior schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:22:
[...]

offtopic:
Switch je dan naar een uhh, pasen avatar? of krijg je dan ellende in december?
offtopic:
Een afvalzak met vliegjes en ander ongedierte voor in de zomer uiteraard

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:27:
[...]

[...]
Van een senior/lead/architect verwacht ik juist dat ze dingen gaan vragen en niet zomaar in de wildeweg een oplossing gaan ontwikkelen.
Dus vragen als, waarom, wat wordt de load, moet het schaalbaar, security aspecten, modulariteit, etc, etc.

Om daar een test voor te maken die de benodigde vraagstukken afhandelt is een werkgever te lang bezig en zal de test ook geregeld aangepast moeten worden naar de meest recente ontwikkelingen.

Bij een simpele test als een string-reversal of een foobar-test is dat vaak niet nodig en hoef je alleen maar aan te tonen of je tabs of spaces gebruikt en waar je de accolade neer zet om zo een redelijk beeld te geven van je programmeer skills :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Denk meer aan 1 a 2 uur, maar het vereist diepe inzicht van algoritmiek e.d..

[...]

En wat bewijst het? Sure het bewijst dat ik kan programmeren, maar niet of ik geschikt ben om als lead voor een klein bedrijf te functioneren en de andere programmeurs te leiden/coachen.
Zo'n test bewijst dat als je overduidelijk een prutser bent, dat je dan door de mand valt.
Jij bent alleen maar bezig met het willen bewijzen hoe goed je wel niet bent en daarom lijk je het wel niet te begrijpen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Jan_V schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Van een senior/lead/architect verwacht ik juist dat ze dingen gaan vragen en niet zomaar in de wildeweg een oplossing gaan ontwikkelen.
Dus vragen als, waarom, wat wordt de load, moet het schaalbaar, security aspecten, modulariteit, etc, etc.
Dat is ook precies de reden waarom ik het nut er niet echt van in zie ;)
Waar ik als lead/architect mee bezig zou zijn is maar zeer weinig het programmeren zelf en veel meer de architectuur er omheen, aansturen van de teams, etc.
Ik heb het wel gemaakt daar niet om, maar ik heb iets van dit bewijst niks voor de positie waarvoor ze iemand zoeken.

Dit was gewoon een standaard testje in het Engels dat ze ergens vandaan geplukt hadden. Het had nog niet eens het niveau dat je spul als recursie nodig had.
Het was letterlijk een paar klassen in elkaar schroeven samen met overerving als je het netjes wilde doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb het wel gemaakt daar niet om, maar ik heb iets van dit bewijst niks voor de positie waarvoor ze iemand zoeken.
Het is ook niet bedoeld om op zichzelf te staan. Het is één van de dingen die voor het totaalbeeld zorgt. Je wil niet weten hoeveel programmeurs we hier door de jaren heen gehad hebben die wel een vlotte babbel hadden op hun sollicitatie en daarmee een goeie indruk wisten te wekken en vervolgens in hun proeftijd elke 5 minuten vastliepen met de simpelste dingen. Het tegenovergestelde is ook mogelijk, dus dat een developer niet goed uit zijn woorden komt op het sollicitatiegesprek en vervolgens nog dingen goed kan maken met die test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:39:
[...]

Dat is ook precies de reden waarom ik het nut er niet echt van in zie ;)
Waar ik als lead/architect mee bezig zou zijn is maar zeer weinig het programmeren zelf en veel meer de architectuur er omheen, aansturen van de teams, etc.

Dit was gewoon een standaard testje in het Engels dat ze ergens vandaan geplukt hadden. Het had nog niet eens het niveau dat je spul als recursie nodig had.
Het was letterlijk een paar klassen in elkaar schroeven samen met overerving als je het netjes wilde doen.
Sorry maar je snapt de term "filter" echt niet. Het gaat erom dat jij helemaal uit je nek kunt lullen en kunt liegen en bedriegen en dat simpele testje zorgt ervoor dat een techneut dan niet zijn tijd verspilt aan jou. Want bedrijven hebben echt wel wat beters te doen dan jou binnen halen. Je kunt nog zo goed zijn maar als ik zie hoe jij hier reageert kom je er bij ons al niet doorheen. De arrogantie spat er echt vanaf.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
OkkE schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:49:
* OkkE heeft nog nooit een programmeer test hoeven maken voor een sollicitatie.
Ik één keertje, of ik even een volledig Zend Certification proefexamen af wilde leggen, na een oriënterend gesprek om 09:45 s ochtends.

Dat werd hem dus niet, los van het feit dat in mijn optiek het ZCE certificaat nergens op slaat, want het bewijst enkel maar dat je de handleiding uit je hoofd kan leren en weet wat een T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Voor een "lead developer" ben je wel verrekte slecht in lezen.

Ik zeg letterlijk dat dergelijke tests een filter zijn. Een short-circuit om niet te veel tijd te verspillen aan een kansloze kandidaat. Niks meer. Niks minder. Als je je daar te goed voor voelt; prima. Dan pas je sowieso niet bij ons.
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:39:
Jij bent alleen maar bezig met het willen bewijzen hoe goed je wel niet bent
Waar mij redelijk de nekharen van overeind gaan staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 21-02-2017 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Thank you come again

Afbeeldingslocatie: https://hinduperspective.files.wordpress.com/2014/02/apu.png

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Wait, de source code van Zend is deels hebreeuws, hoe onhandig is dat...

Edit: Ah, het is alleen de double-colon operator

[ Voor 58% gewijzigd door windwarrior op 21-02-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Ik één keertje, of ik even een volledig Zend Certification proefexamen af wilde leggen, na een oriënterend gesprek om 09:45 s ochtends.

Dat werd hem dus niet, los van het feit dat in mijn optiek het ZCE certificaat nergens op slaat, want het bewijst enkel maar dat je de handleiding uit je hoofd kan leren en weet wat een T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM is ;)
Haha, ik zou ook bedanken voor zo'n proefexamen bij een sollicitatie. 8)7

Ik vind Zend Certification ook bullshit. Het staat misschien leuk tegenover je klanten: al onze programmeurs zijn Zend Certified, maar het zegt inderdaad niks. Ik heb vroeger vaak genoeg met “Zend”-programmeurs samengewerkt die spaghetti-code opleverde waarvan de maintainability en performance om te huilen was. Maar... ze wisten wel uit hun hoofd wat de volgorde van de parameters was bij vrijwel elke functie... 8)7 :z

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Om even op die certificaten in te haken; zijn er certificaten waar je wel wat aan hebt en waaraan te zien is wat iemand wel of niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
OkkE schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:53:
[...]
Haha, ik zou ook bedanken voor zo'n proefexamen bij een sollicitatie. 8)7
Als je toevallig goed in je hebreeuws zit kun je daarna wel fijn trollen.
U wilt hebreeuws .. u krijgt hebreeuws :+
TheNephilim schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:58:
Om even op die certificaten in te haken; zijn er certificaten waar je wel wat aan hebt en waaraan te zien is wat iemand wel of niet kan?
Helaas zegt het papiertje zelden of je echt gesnapt waar het over ging en het ook de praktijk kunt brengen.
Geeft over het algemeen wel aan dat je er kennelijk meer of minder interesse voor hebt gehad voor dat onderwerp.

[ Voor 43% gewijzigd door gekkie op 21-02-2017 12:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

TheNephilim schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:58:
SSL :)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:46:
[...]
Je kunt nog zo goed zijn maar als ik zie hoe jij hier reageert kom je er bij ons al niet doorheen. De arrogantie spat er echt vanaf.
Arrogantie is een van mijn minpunten dat weet ik. Echter I earned my position.
Voor een leiders-positie, wil je dan iemand die ja en amen zegt of iemand die een ander een schop onder de kont (figuurlijk) zal geven als ie het bedrijf in gevaar brengt?
Of dat nu een stagair is of iemand van het management?

Ik ben absoluut geen volger en dat weet ik heel goed van mezelf. Ik vermijd bedrijven waar ik onder een dominant persoon moet werken dan ook als de pest (iets van 2 kapiteins op 1 schip).

Ik heb er geen problemen mee om anderen te helpen en te coachen. All part of the job.
Code-reviews,nieuw spul onderzoeken, nadenken over mogelijke problemen in de toekomst, etc.
Maar verspil mijn tijd niet met spul dat ik dronken nog kan, serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Zulke testjes zijn anders behoorlijk zonde van de tijd en die lange testen zijn al helemaal erg. Of wanneer ze vragen om een dagje proef te dragen (voor nop natuurlijk) of willen dat je een serieuse test doet (gratis werk?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:00:
Arrogantie is een van mijn minpunten dat weet ik. Echter I earned my position.
Oh komop zeg. Je hebt een aardig aantal jaren werkervaring en een bedrijf dat geen kant op gaat. Doe nou niet of je gods gift to mankind bent.

Ga eens vlug The Humble Programmer van Dijkstra lezen. Wat jij doet doen zoveel developers als ze eenmaal op medior niveau komen; denken dat ze alles wel zo'n beetje weten. Er is echt NUL reden voor een arrogante houding. Helemaal zo 'en public', dat associeer ik vooral met mensen die vroeger vooral veel gepest zijn en diezelfde strategie door denken te kunnen voeren in hun professionele leven.
alienfruit schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:04:
Zulke testjes zijn anders behoorlijk zonde van de tijd en die lange testen zijn al helemaal erg. Of wanneer ze vragen om een dagje proef te dragen (voor nop natuurlijk) of willen dat je een serieuse test doet (gratis werk?).
Hoe het bij ons werkt is dat je een eerste orienterend gesprek telefoongesprek hebt met HR en daarna een in-person gesprek hebt met 1 of 2 van de partners en HR. Gewoon beetje praten over wat je van ons wil en wat wij van je verwachten om te kijken of dat aligned. Daarna krijg je een coding test die je op kantoor kunt doen. Daarna komt een 2e gesprek met meerdere sessies waarin we echt de diepte in gaan. Als je die coding test niet wil doen prima, maar dan is het gewoon afgelopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 21-02-2017 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bij mij werkt het een beetje het tegenovergestelde...
Hoe langer ik werk hoe meer ik dergelijke testjes vrees, omdat ik bang ben somehow door de mand te vallen / er achter te komen dat ik eigenlijk geen flikker weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
offtopic:
Nee. :D
EddoH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:09:
Hoe langer ik werk hoe meer ik dergelijke testjes vrees, omdat ik bang ben somehow door de mand te vallen / er achter te komen dat ik eigenlijk geen flikker weet :P
Imposter's syndrome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
EddoH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:09:
:>

Inverse Dunning-Kruger much?

[ Voor 6% gewijzigd door farlane op 21-02-2017 12:12 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zal me leren de link op te zoeken, je was me net te snel af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Dijkstra O+ .. bijna net zo vaak van toepassing als een xkcd, alleen dan met de nodige diepgang uitgeschreven.

What the fsck .. wie heeft m'n copy en paste gesloopt :'(
(voor gebruik uit eigen werk O-) )

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 21-02-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik ook. Verder heb ik redelijk wat kandidaten tests laten doen. Konden ze perfect, maar als je vervolgens vroeg om wat te bouwen in XYZ dan duurde dat meteen weken. Ik heb ook nieuwe collega's gehad die letterlijk zeiden: 'Ja, ik ben aangenomen als Angular 2 programmeur dus ik ga niet de bugs in een Angular1 app niet oplossen'. SAPUI5 was al helemaal ten boze. We vroegen niet of je wat in SAP/ABAP wilden fiksen ofzo. Die heeft de proefperiode niet gehaald natuurlijk. Zulke dingen haal je niet uit die sollicitatie tests.
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:07:
Hoe het bij ons werkt is dat je een eerste orienterend gesprek telefoongesprek hebt met HR en daarna een in-person gesprek hebt met 1 of 2 van de partners en HR. Gewoon beetje praten over wat je van ons wil en wat wij van je verwachten om te kijken of dat aligned. Daarna krijg je een coding test die je op kantoor kunt doen. Daarna komt een 2e gesprek met meerdere sessies waarin we echt de diepte in gaan. Als je die coding test niet wil doen prima, maar dan is het gewoon afgelopen.
Nou mijn ervaring is dat zulke tests helemaal niks zeggen. Ik weet niet wat je in het laatste gesprek allemaal gaat bespreken maar helft van de tijd vind ik zulke tests behoorlijk nutteloos. Misschien is het mijn slechte ervaringen op mijn werk hiermee....

[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 21-02-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ok....ik blijk dus gewoon een psychische stoornis te hebben.
Bedankt allemaal.

-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:13:
Bedankt allemaal.

-O-
Waar even stoom afblazen bij de koffieautomaat wel niet allemaal goed voor is :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
Bedankt allemaal.

-O-
Kop op, we mankeren allemaal wel iets. oOo

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Doe nu niet alsof je me kent }:|
Het aantal jaren werkervaring zegt niks over de moeilijkheden die iemand in de carrière al is tegen gekomen.
Het zou je verwonderen hoe snel je niveau omhoog vliegt als je de hoogste techneut in het bedrijf bent en alle moeilijke spul op jouw schouders terecht komt.

[ Voor 23% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Bedankt allemaal.

-O-
Dat gaat tegenwoordig hard ja...

offtopic:
ik probeerde letterlijk \ldots op t.net te gebruiken voor "...: LaTeX is zo fijn af en toe q.q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Doe nu niet alsof je me kent }:|
Het aantal jaren werkervaring zegt niks over de moeilijkheden die iemand in de carrière al is tegen gekomen.
Ik bedoel het niet om te trollen, maar ben je misschien (licht) autistisch?

Lekker op de bank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Ehm....welke programmeur niet?

(of ben ik de enige? .... kan er ook nog wel bij :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:19:
[...]
Dat is eens vastgesteld ja, samen met hoogbegaafdheid.
Al is het maar de vraag of de eerste diagnose klopt, of mijn sociale problemen niet simpelweg komen omdat ik tot mijn 23e nooit gelijken had ontmoet.

[ Voor 23% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Moeilijkheden zegt inderdaad niet veel. Net zoals het herschrijven van half SAP Workflow om zodoende beperkingen op te lossen door de manier van werken van de klant. Dat is ook moeilijk maar liever niet.

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 21-02-2017 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:20:
[...]

Dat verklaart het een en ander.
Probeer toch eens iets aan je houding te doen. Je hebt namelijk geen flikker aan hoogbegaafdheid op deze manier.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:20:
[...]
Ehm....welke programmeur niet?

(of ben ik de enige? .... kan er ook nog wel bij :+ )
FOSDEM het grootste autisten evenement ?
(en het gaat prima zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:21:
[...]
Dat verklaart het een en ander.
Probeer toch eens iets aan je houding te doen. Je hebt namelijk geen flikker aan hoogbegaafdheid op deze manier.
Tjah is het arrogantie is je in 10 jaar van complete beginner doorstoot naar lead/architect?
Ik ben niet anders gewend dat ik spul sneller door heb dan anderen.
Tot mijn 23e ben ik nooit ontwikkelings-gelijken tegen gekomen.
Ik weet heel goed dat ik de rare uitzondering ben in de groep.

Zelfs spul als een DPI-framework schrijven is tegenwoordig been there, done that :(

[ Voor 7% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb het geloof ik al eens eerder genoemd: Dunning-Kruger ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:26:
[...]

Tjah is het arrogantie is je in 10 jaar van complete beginner doorstoot naar lead/architect?
Ik ben niet anders gewend dat ik spul sneller door heb dan anderen.
Tot mijn 23e ben ik nooit ontwikkelings-gelijken tegen gekomen.
Ik weet heel goed dat ik de rare uitzondering ben in de groep.

Zelfs spul als een DPI-framework schrijven is tegenwoordig been there, done that :(
Ja dat is het.
Weten van je eigen kunnen en arrogantie (houding) zijn twee verschillende dingen.
Als je synergie wilt bereiken moet je ook kunnen samenwerken en je geeft al in dit bericht aan dat dat bij jou niet zomaar gaat.
Jij snapt het sneller, weet het beter etc.
Je kan de beste hamer ter wereld zijn, maar zonder spijkers ben je waardeloos.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Ja dat is het.
Weten van je eigen kunnen en arrogantie (houding) zijn twee verschillende dingen.
Als je synergie wilt bereiken moet je ook kunnen samenwerken en je geeft al in dit bericht aan dat dat bij jou niet zomaar gaat.
Jij snapt het sneller, weet het beter etc.
Je kan de beste hamer ter wereld zijn, maar zonder spijkers ben je waardeloos.
Daarom probeer ik ook de kant van architect op te gaan ;)
Laat mij maar dat "saaie" onderzoek doen en uitzoeken wat de opties zijn om te gaan met hun voor en nadelen.
Onderzoek doen of de bleeding edge technieken nuttig zijn voor het bedrijf, etc
En dan de conclusies/training doorgeven aan de rest.

Misschien in de toekomst toch maar de uni gaan doen. zucht.
No offence, maar op het moment dat het IQ-verschil met je collega's te groot wordt wordt samenwerken steeds moeilijker en zeer vermoeiend voor de slimmere persoon.
Mijn IQ is toen ik ziek was gemeten op 140, dat ligt waarschijnlijk nog hoger.

Dan praat je over 30 a 40 IQ-punten verschil met de doorsnee mensen. Dat is heel groot.

[ Voor 19% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Dat artikel over Imposter Syndrome is best interessant:
quote: Wikipedia
...The syndrome has affected approximately 70% of the population worldwide...
...People who suffer from impostor syndrome tend to reflect and dwell upon extreme failure, mistakes and negative feedback from others...
...Most people who experience impostor syndrome are unaware that others feel inadequate as well. Once the situation is addressed, victims no longer feel alone in their negative experience. It is also noted that reflecting upon impostor feelings is key to overcoming this burden...
Wat is de "human mind" toch een interessant geheel. En wat kan goede communicatie & compassie toch veel problemen oplossen.

Edit: hierboven, 40 punten precies, IQ is namelijk gedefinieerd als 100 = the average human.

[ Voor 9% gewijzigd door windwarrior op 21-02-2017 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Laat mij maar dat "saaie" onderzoek doen en uitzoeken wat de opties zijn om te gaan met hun voor en nadelen.
Dat laatste zinnetje gaat je niet lukken als jij je zo opstelt.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Misschien in de toekomst toch maar de uni gaan doen. zucht.
No offence, maar op het moment dat het IQ-verschil met je collega's te groot wordt wordt samenwerken steeds moeilijker en zeer vermoeiend voor de slimmere persoon.
Mijn IQ is toen ik ziek was gemeten op 140, dat ligt waarschijnlijk nog hoger.

Dan praat je over 30 a 40 IQ-punten verschil met de doorsnee mensen. Dat is heel groot.
No offense maar met je hele houding zou ik het moeilijk vinden voor te stellen dat jij advies geeft. Je komt echt over als iemand die haar zin door drukt omdat zij ervan overtuigd is "dat ze beter is dan de rest". Architecten moeten juist een hele open en stabiele houding hebben vind ik en dat merk ik bij jou echt niet.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach ja, ligt er een beetje aan waar je werkt. Mijn role als lead is echt niet de bleeding edge onderzoeken. Maar uitzoeken hoe ik SAP, Dynamics, en vier andere legacy systemen beetje netjes aan elkaar knop zodoende dat het de gebruiksvriendelijkheid voor de gebruikers verhoogd. En vervolgens de business bij de klant overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
alienfruit schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:13:
Nou mijn ervaring is dat zulke tests helemaal niks zeggen. Ik weet niet wat je in het laatste gesprek allemaal gaat bespreken maar helft van de tijd vind ik zulke tests behoorlijk nutteloos. Misschien is het mijn slechte ervaringen op mijn werk hiermee....
Ook voor jou is het concept 'filter' kennelijk volkomen onbekend. Dus nogmaals; die test is om de jokkebrokken uit te filteren.
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:20:
Al is het maar de vraag of de eerste diagnose klopt, of mijn sociale problemen niet simpelweg komen omdat ik tot mijn 23e nooit gelijken had ontmoet.
Ik vind het altijd erg bijzonder dat iemand kennelijk wel hoogbegaafd is maar niet de intelligentie heeft om geldende normen te herkennen en zich daaraan aan te passen.
.oisyn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:28:
Ik heb het geloof ik al eens eerder genoemd: Dunning-Kruger ;)
Sterk staaltje expert beginner ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:47:
[...]

No offense maar met je hele houding zou ik het moeilijk vinden voor te stellen dat jij advies geeft. Je komt echt over als iemand die haar zin door drukt omdat zij ervan overtuigd is "dat ze beter is dan de rest". Architecten moeten juist een hele open en stabiele houding hebben vind ik en dat merk ik bij jou echt niet.
Dat heeft ermee te maken dat ik like een uur geleden direct op mijn kennis-niveau aangevallen werd ;)
Dat is een van de weinige dingen waar ik absoluut niet tegen kan.
Ik heb tot mijn volwassen tijd nooit gelijken ontmoet en nog zijn ze zeldzaam.
Ik heb niet bepaald vrienden gehad in mijn jeugd en niemand die me begreep. Mijn kennis en vaardigheden waren de zowat enige vaste punten in mijn jeugd.
Ik vind het altijd erg bijzonder dat iemand kennelijk wel hoogbegaafd is maar niet de intelligentie heeft om geldende normen te herkennen en zich daaraan aan te passen.
Er is een serieus verschil tussen ze herkennen en je er (altijd) aan te passen.
Ik heb niet altijd zin om me aan te passen aan de rest. Dat doe ik niet als het niet perse moet.
Als ik telkens een rol wilde spelen was ik wel bij het toneel gegaan 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door hackerhater op 21-02-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Rutix schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:47:
[...]

Ik heb in het verleden (5 jaar terug) met zo iemand samengewerkt, dat vond ik uitermate moeizaam. Alles moest en zou gebeuren zoals diegene vond dat het zou moeten en als iets op een andere manier was opgelost (of zelfs maar werd voorgesteld het anders te doen) pakte hij het desnoods zelf aan om ervoor te zorgen dat de implementatie precies zo was zoals hij het voor ogen had.

Andere invalshoeken werden simpelweg genegeerd of weggewuifd. Diegene was weliswaar hoger in rang, maar zijn houding zorgde ervoor dat ik 'm liever uit de weg ging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:56:
Er is een serieus verschil tussen ze herkennen en je er (altijd) aan te passen.
Je komt via een forum al als een dwaas over, hoe erg denk je dat dit in het echt is? Ik heb je LinkedIn gecheckt; wat je gedaan hebt is ook absoluut niks bijzonders. Nogmaals; ga dat "Humble Programmer" verhaal eens goed lezen en ook tot je nemen; je bent jezelf echt compleet aan het overschatten en dat leidt vrijwel altijd tot het niet aannemen van kritiek en dus ook tot het stoppen van leren.

Dat mensen je hier 'aanvallen' heb je echt volkomen aan jezelf te danken. Een dergelijke arrogante houding, die overigens in het echt niet of nauwelijks te verhullen is omdat je jezelf beter voelt, is funest voor je carriere.

Ik zeg dit niet om je te pesten. Ik zeg je dit omdat ik al behoorlijk veel van dit soort 'types' op interview gehad heb. En dit is iets waarvan je jezelf een groot plezier doet als je het fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:55:
Ook voor jou is het concept 'filter' kennelijk volkomen onbekend. Dus nogmaals; die test is om de jokkebrokken uit te filteren.
Ben ik mee bekend... anders wist ik niet dat genoeg mensen zijn die heel goed deze tests kunnen. Maar verder niks of iemand anders het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:31
[...]

Dat heeft ermee te maken dat ik like een uur geleden direct op mijn kennis-niveau aangevallen werd ;)
Dat is een van de weinige dingen waar ik absoluut niet tegen kan.
Dan ga je het moeilijk krijgen als lead. Goeie programmeurs zijn geen goede leads, en vice versa. Een goede lead weet een team aan te sturen, keuzes met het team te maken, maar vooral niet als een arrogante stuiterbal door een thread te vliegen.

Een architect is ook een lead, je blijft altijd met een team werken, je verlegt de implementatie naar een uitvoerend persoon, die moet je kunnen informeren en mee communiceren.

Zo'n gare test is misschien om te kijken hoe je er op reageert. Kijken of je op een communicatief sterke wijze kan uitleggen dat je beter kan. Kijken waar je in de organisatie past. En als je daar dan sarcastisch op reageert, of arrogant, tsja, dan houdt het ook snel op.

|>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb tot mijn volwassen tijd nooit gelijken ontmoet en nog zijn ze zeldzaam.
En dáár zit je probleem. Je mist goede peers. En zonder goede peers zul je nooit een goede inschatting kunnen maken van je eigen skillset, of vooral waar de gebreken liggen. In het land der blinden...

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.