De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.657 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:10:
True dat het verdeelt kan worden, maar de praktijk is helaas anders.
Dat zie ik helaas ook bij mijn collega's. Zodra er kinderen komen gaat de vrouw minder werken. niet de man.
Ja, maar dat is een keuze. En ik zie in mijn omgeving vooral dat beiden minder gaan werken.
En laten we eerlijk zijn, techjobs gaan niet goed samen met partime werken.
Hoezo niet? Ik werk zelf 4 dagen en ik ken een heleboel mensen die dat doen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Ryur schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:05:
[...]
Vind het wel heel knap hoe sommige vrouwen het overleven in zo'n mannenwereldje, als ik soms ook de verhalen hoorde in de studievereniging (Syntaxis) die dan werden gezegd over de vrouwen :?
Op de tech. uni. konden de vrouwen die er waren daar over het algemeen prima mee over weg.

Wil niet zeggen dat ze het liefst niet bepaalde zaken misschien best een tikkeltje veranderd zagen, maar over het algemeen spraken ze wel uit dat ze liever daar zaten dan in een kippenhok met allemaal meisjes-meisjes die je meer bij sommige richtingen op algemene uni's tegenkomt.

Wat dat betreft is het technisch geachte palet tegenwoordig ook een stuk breeder gemaakt (of dat geheel naar smaak van de ouderwetse techneut is laat ik maar in het midden), waar door de aanwas van studenten die in iedergeval een deels technische studie volgen stijgt en daarmee ook het aantal vrouwen (waarbij die groep relatief harder lijkt te stijgen). Kortom geef het wat tijd en met volgende generaties zal het best anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Woy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:16:
Dat is natuurlijk exact wat ze proberen te bereiken!
Door te emmeren op twitter over een conferentie?
Ik ben het helemaal met je eens, en denk ook niet dat het invoeren van quota's o.i.d. een positieve bijdrage levert, maar het is niet alsof Aral of Peter in het verleden er niet duidelijk voor uit gekomen zijn hoe zij er over denken. Dan kan moet je als organisatie ook niet verbaasd staan te kijken als ze ook kritiek hebben over de line-up.
In Amerikaanse termen is dit "Preachen to the choir". Je wint er niks mee om te klagen tegen mensen die het toch wel met je eens zijn. Da's lekker makkelijk (want je krijgt geen discussies) en wat hij doet, met z'n vinger wijzen naar Tweakers in plaats van de oorzaak (want dat is tweakers niet!) is gewoon makkelijk scoren bij z'n achterban.

En dit is exact wat voor mij het verschil maakt tussen een activist (ik ben het politiek niet eens met Marianne Thieme maar ze doet er wel wat aan) en een "social justice warrior": die laatste categorie klaagt zonder de risico's te nemen.
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:16:
Zou het ook kunnen als je maar 20 uur per week zou werken ;)
Waarom zou je 20 uur per week moeten gaan werken als je kinderen krijgt?
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:20:
Wil niet zeggen dat ze het liefst niet bepaalde zaken misschien best een tikkeltje veranderd zagen, maar over het algemeen spraken ze wel uit dat ze liever daar zaten dan in een kippenhok met allemaal meisjes-meisjes die je meer bij sommige richtingen op algemene uni's tegenkomt.
Daarnaast denk ik dat ook dit probleem een heel stuk minder wordt als je opeens van 1 meisje op 19 jongens naar 5 meiden op 15 jongens gaat in een klas. Dan is het nog steeds een grote minderheid maar is het niet meer zo'n "man cave" gebeuren.

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 17-02-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 11:10
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:21:
Waarom zou je 20 uur per week moeten gaan werken als je kinderen krijgt?
Dat is wat ik in mijn omgeving zie. 20 a 24 uur per week (3 dagen). :( :(
En dan kan je een positie als senior/lead of hoger echt wel vergeten.
Daarnaast denk ik dat ook dit probleem een heel stuk minder wordt als je opeens van 1 meisje op 19 jongens naar 5 meiden op 15 jongens gaat in een klas. Dan is het nog steeds een grote minderheid maar is het niet meer zo'n "man cave" gebeuren.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:26:
Dat is wat ik in mijn omgeving zie. 20 a 24 uur per week (3 dagen). :( :(
En dan kan je een positie als senior/lead of hoger echt wel vergeten.
Ja sorry maar dan doet je omgeving het toch 'verkeerd'. Als je wil kan je prima met kinderen 32 of 36 uur werken en een senior functie bekleden. Heck; ik zit bij een bedrijf van de ING en daar is 36 uur werken sowieso de norm. 20 uur gaan werken is een keuze; geen noodzaak. Mijn vriendin werkt ook 20 uur per week maar ook dat is haar keuze: onderwijs is zwaar werk. Ze kan als ze dat wil prima 32-36 uur gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Onze omgevingen verschillen, laten we het daar op houden.
Maar op genoeg plekken is dit wel de harde realiteit. Dat er standaard vanuit gaat dat de vrouw wel minder gaat werken als er kinderen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 10:31
[...]
Ik heb het gewoon niet op die kleine stinkende lawaaimakers
Dat zouden meer mensen moeten doen :P

Diversiteit om diversiteit is de hippe trend in de tech tegenwoordig. Het is gewoon niet verstandig om eerlijk voor je mening uit te komen als open-source of indie developer. De "tech" sites en "journalisten" zitten te wachten om er weer een overtrokken verhaal van te maken.

Ik merk het vooral sterk in al die compleet onzinnige CoC's en de pull-request om "problematisch" taalgebruik in code te gaan fixen. Github is een "unsafe" space geworden voor de gemiddelde gewone developer die wel houdt van direct taalgebruik en af en toe een beetje vloeken.

Die grootste klagers kunnen dan aan de slag als "diversity officer" (ja ze zijn er echt ;().
Ik weet dat ze bij ons staan te springen om developers, welk geslacht, geaardheid of kleurtje je dan ook hebt. Maar als het aanbod er niet is dan kun je een bedrijf toch niet kwalijk nemen dat het werknemersbestand geen accurate reflectie is van de samenleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
In Amerikaanse termen is dit "Preachen to the choir". Je wint er niks mee om te klagen tegen mensen die het toch wel met je eens zijn. Da's lekker makkelijk (want je krijgt geen discussies) en wat hij doet, met z'n vinger wijzen naar Tweakers in plaats van de oorzaak (want dat is tweakers niet!) is gewoon makkelijk scoren bij z'n achterban.
In hun optiek is Tweakers in dit geval wel onderdeel van het probleem. Ze vinden namelijk dat Tweakers actief meer vrouwen uit moet nodigen, ze hebben namelijk het idee dat er genoeg gekwalificeerde vrouwen rond moeten lopen. Aral had als heel flauw voorbeeld alle werknemers van de sponsors en de volledige community van Tweakers bij elkaar opgeteld ( totaal iets van 600.000 mensen ofzo ) en stelde dat daar genoeg gekwalificeerde vrouwen tussen moeten zitten. Persoonlijk vind ik dat veel te kort door de bocht, maar vanuit hun standpunt is het dus volledig terecht om tweakers er op aan te spreken. Tweakers had dat van te voren ook kunnen weten, dus dan vind ik niet dat je er als Tweakers op moet zeuren als ze doen wat ze altijd doen. Dan moet je ze niet uitnodigen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het niet eens met de manier waarop zij het probleem op denken te lossen. Maar het is wel een bewuste keuze van Tweakers om dergelijke sprekers uit te nodigen, dan moet je daar niet achteraf over gaan zeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 17-02-2017 11:33 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben het met iedereen eens dat meer diversiteit (en dan niet alleen op geslacht maar ook op etniciteit, seksuele orientatie etc etc) over het algemeen goed is en dat het zeker jammer is dat de IT wereld zo'n mannen wereld is.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal verbazingwekkend vind dat er perse vrouwen zouden moeten spreken op zo'n congres, want daar begon het mee. Als ik naar zo'n congres ga wil ik goede verhalen horen en voor mij minder bekende technieken of nieuwe toepassingen van bekende technieken zien. Daarbij maakt het mij echt niet uit van wie dat komt, het gaat mij om het niveau en de presentatie, dat dat op hoog genoeg niveau zit.

Persoonlijk zou ik het juist jammer vinden als er een (stuk) minder goede/interessante presentatie word gegeven om de diversiteit te vergroten. Dat is namelijk een vorm van positieve discriminatie en dat is iets waar ik persoonlijk niet zo voor ben. Dan mag namelijk dingen doen, niet om wat je goed doet maar om wie je bent.

Maar goed, das mijn 2 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zal ongetwijfeld minder "man cave" opleveren, maar ik denk dat het vooral scheelt dat er meer "lotgenoten" zijn. In mijn tijd op de tech. uni. probeerde men dat enigzins op te hebben door cross opleiding de dames met elkaar kennis te laten maken, maar het helpt meer als er eenmaal een beetje een basis ligt inderdaad.

Heb wat dat betreft de indruk dat we al best een eindje zijn, in iedergeval bij de "spinoff opleiding" zoals biotechniek ipv die-hard electro en werktuigbouw, maar omdat er nu meer aanraking is met electro en werktuigbouw (je deelt vakken, een gebouw, activiteiten, borrelt in elkaars buurt) denk ik dat dat ook wel zal zorgen voor enige terugvloeing naar die die-hard opleidingen in the end.

Daarnaast wordt er tegenwoordig anders naar techniek gekeken in het dagelijks leven en denk ik dat ouders een carriere in iets met techniek ook niet zo snel meer stellig zullen afraden (al was het maar door gebrek aan kennis).

Maar overdreven aandacht aan de vorm van de poppetjes zal denk ik alleen maar een negatieve en bevestigende uitwerking hebben. Lichte stimulatie en organische groei zijn naar mijn mening een stuk bestendiger en verstandiger.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 17-02-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Woy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Dit is gewoon het verhaal dat zowel hij al Aral vertellen, als het Tweakers niet zint moeten ze ze niet uitnodigen. Ik vond vooral dat Aral er wat te veel op door ging, maar het is gewoon een belangrijk onderdeel van het verhaal dat hij wil vertellen. Dan moet je als organisatie ook niet gek staan te kijken als hij dat ook daadwerkelijk doet.

Natuurlijk is het jammer dat er een paar vrouwen van het programma gevallen zijn, en ik ben zelf ook geen voorstander van het geforceerde positieve discriminatie verhaal, maar ze hebben natuurlijk wel een punt dat de sector wat dat betreft wel erg eenzijdig is. Ik persoonlijk denk dat het probleem niet alleen bij de sector zelf ligt, want ik ken geen enkel software bedrijf die gekwalificeerde vrouwen niet aan zou nemen.
Natuurlijk hebben ze wel 'ergens een punt'. Alleen ik vind de manier van communiceren ondermaats. Uiteraard prima om het aan te stippen, maar niet zo.
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:57:
[...]

*steekt haar hand op*
Senior dev en eigenaresse van een eigen IT-bedrijfje
Aangenaam! Alleen bedoelde ik uiteraard in IRL :)
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Het valt iedereen op. Over de (naar mijn idee) oorzaak heb ik een tijd geleden een blog post geschreven. Het probleem is dat meisjes zowel bewust als onbewust wijs worden gemaakt dat computers jongengsspeelgoed zijn. Daarnaast zijn er weinig vrouwelijke rolmodellen voor ze; de volwassen vrouwen die ze elke dag zien zijn de juffen en hun moeders; en die zitten ook niet in technische beroepen. Dus het is een vicieuze cirkel die in stand gehouden wordt. Gaan lopen klagen over een conferentie werkt alleen maar averechts.

[...]

Ik ben in m'n hele 14 jarige carriere welgeteld 2 vrouwelijke Java back-end developers tegengekomen.
Ik ben het niet geheel eens met het deel uit je blog post over te gerichte marketing. Ik ben niet zo'n voorstander van het maken van wetten die geforceerd maatschappelijke 'problemen' moeten oplossen.
Wel vind ik ook dat er vanuit educatief oogpunt meer gedaan moet worden voor IT. Vrouwelijke rolmodellen helpen daarbij. Nodig deze uti en laat ze scholen langsgaan. Geef IT onderwijs een boost in plaats van die slappe hap die er nu wordt geserveerd.
Maak het aantrekkelijk voor mensen uit de industrie om 'gastcollege's' te geven en ondersteun ze daarin etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

[...]

Zou het ook kunnen als je maar 20 uur per week zou werken ;)
Dat bedoel ik.
Dat wordt lastiger... ben de enige informaticus. :p

Heb wel een collega die volgens mij in de buurt van de 20 uur komt, maar zij is een geodeet en daar hebben we er meer van. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
EddoH schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Aangenaam! Alleen bedoelde ik uiteraard in IRL :)
Woon je in de buurt van Den Bosch? ;)
Hmmm geen bier-smiley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jij bent geen IT'er, jij haat hackers :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Ik haat grey- en black-hats :P Vooral als ze mijn machines aanvallen.
White-hats zijn super ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dus je oordeelt mensen aan de kleur van hun hoed? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:30:
Onze omgevingen verschillen, laten we het daar op houden.
Maar op genoeg plekken is dit wel de harde realiteit. Dat er standaard vanuit gaat dat de vrouw wel minder gaat werken als er kinderen komen.
Ik snap dat je waarschijnlijk vindt dat ik een beetje door zit te hameren maar het gaat me erom dat de bron van het probleem aangepakt wordt. Als het in jouw omgeving om een of andere reden niet mogelijk is (en je legt helaas niet uit waarom niet) dan moet dat specifieke probleem aangepakt worden. Maar je kunt niet breed stellen dat het niet mogelijk is voor een vrouw om meer dan 20 uur ofzo te gaan werken; dat is pertinent onwaar.
Woy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:31:
In hun optiek is Tweakers in dit geval wel onderdeel van het probleem.
Dat snap ik. En in mijn optiek zijn zij onderdeel van het probleem. Ze polariseren het door welwillende mensen voor sexist uit te maken. En dat stoort mij aan die SJW beweging; er is geen ruimte meer voor genuanceerde meningen en dus ook niet voor discussies.

Ik vind de suggestie om dan maar Ancilla Tilla uit te nodigen ook typisch: het is een tech conferentie; geen podium voor een politieke partij om lost te gaan over hoe gevaarlijk de laatste wetten zijn. Daarvoor betaal je geen 300 euro. Dat moeten zulke mensen ook snappen.
dan moet je daar niet achteraf over gaan zeuren.
Beetje jammer en onnodig.
EddoH schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:38:
Ik ben het niet geheel eens met het deel uit je blog post over te gerichte marketing. Ik ben niet zo'n voorstander van het maken van wetten die geforceerd maatschappelijke 'problemen' moeten oplossen.
Dat snap ik. Ik zou het persoonlijk een prachtig experiment vinden om bijvoorbeeld 5 jaar lang, bij wet, het alleen mogelijk te maken om al het speelgoed e.d. even sterk voor jongens als meisjes te marketen. Maar ik begrijp dat dat een erg extreem (en dus waarschijnlijk onhaalbaar) standpunt is.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 17-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:50:
Ik vind de suggestie om dan maar Ancilla Tilla uit te nodigen ook typisch: het is een tech conferentie; geen podium voor een politieke partij om lost te gaan over hoe gevaarlijk de laatste wetten zijn. Daarvoor betaal je geen 300 euro. Dat moeten zulke mensen ook snappen.
Daarom vond ik de keuze voor beide heren eigenlijk ook maar vaag. Tis dan wel "the future of web development" in de aller breedste zin des woords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:52:
Daarom vond ik de keuze voor beide heren eigenlijk ook maar vaag. Tis dan wel "the future of web development" in de aller breedste zin des woords.
Het is wel redelijk gangbaar voor conferenties om ook wat speakers uit te nodigen die meer aan de inspirational kant zitten. Dit zijn dan wel vaak grote conferenties waar je ook voldoende alternatieven zijn. Ik vind dus negativiteit een beetje het tegenovergestelde. Maargoed; ik snap an sich wel de keuze om een paar wat minder technische mensen uit te nodigen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de ING praatjes en of daar de techniek ingegaan werd of dat het een standaard "we zijn heus wel cool want we gebruiken XYZ" verhaal was.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 17-02-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

Maar je kunt niet breed stellen dat het niet mogelijk is voor een vrouw om meer dan 20 uur ofzo te gaan werken; dat is pertinent onwaar.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar dat het vaak voorkomt door omgevingsdruk ;)
Je moet sterk in je schoenen staan om er tegenin te gaan. Het duurt lang voor gewoontes uit een maatschappij zijn gesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:44:
[...]

Woon je in de buurt van Den Bosch? ;)
Hmmm geen bier-smiley
Zo'n beetje the complete opposite. Ik val nog net niet in de Waddenzee als ik mijn deur uitloop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:56:
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar dat het vaak voorkomt door omgevingsdruk ;)
Je moet sterk in je schoenen staan om er tegenin te gaan. Het duurt lang voor gewoontes uit een maatschappij zijn gesleten.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor; er zijn genoeg mensen (zowel partners van vrouwen als leidinggevenden in bedrijven) die stiekem gewoon nog steeds vinden dat vrouwen achter 't aanrecht horen. Maar dat zijn wel mensen die daar individueel op aangesproken moeten worden. Ook is het volgens mij niet de reden dat we in de IT te weinig vrouwen hebben; dit soort types zie je helaas nog overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap dat je waarschijnlijk vindt dat ik een beetje door zit te hameren maar het gaat me erom dat de bron van het probleem aangepakt wordt. Als het in jouw omgeving om een of andere reden niet mogelijk is (en je legt helaas niet uit waarom niet) dan moet dat specifieke probleem aangepakt worden. Maar je kunt niet breed stellen dat het niet mogelijk is voor een vrouw om meer dan 20 uur ofzo te gaan werken; dat is pertinent onwaar.
Om maar even een sample toe te voegen aan de sample set, ik heb 2 kinderen, ik werk 40 uur en mijn vrouw 32. Er is een periode geweest waarin ik ik 32 werkte (in een lead positie) en mijn vrouw 24.

En dat laatste is een keuze geweest, als het nodig was had mijn vrouw ook 32 uur kunnen werken. Over het algemeen verdien je in de IT in een dag meer dan dat de kinderopvang kost, dus geld lijkt me geen issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:55:
[...]
Het is wel redelijk gangbaar voor conferenties om ook wat speakers uit te nodigen die meer aan de inspirational kant zitten. Dit zijn dan wel vaak grote conferenties waar je ook voldoende alternatieven zijn. Ik vind dus negativiteit een beetje het tegenovergestelde. Maargoed; ik snap an sich wel de keuze om een paar wat minder technische mensen uit te nodigen.
Vond het vooral ook wat "veel" tov de meer tech (wat mij ook al vrij beperkt leek qua topics), maar enige stof tot nadenken van de maatschappelijk implicaties waarmee je bezig bent vindt ik op zich niet verkeerd, alleen moet dat dan 2 uur zonder alternatief ? Waarbij ik dan vooral het gevoel heb dat het om de "naam" is gegaan voor op het affiche (waar ik dan zelf weer wat minder gevoelig voor ben).
Ik ben wel nieuwsgierig naar de ING praatjes en of daar de techniek ingegaan werd of dat het een standaard "we zijn heus wel cool want we gebruiken XYZ" verhaal was.
Geen idee, ben eigenlijk ook wel benieuwd, was bang voor het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:58:Ook is het volgens mij niet de reden dat we in de IT te weinig vrouwen hebben; dit soort types zie je helaas nog overal.
Het is een combinatie van factoren, oa :

- (on)bewust duwen van kinderen naar de traditionele rollen
- Bijna geen vrouwelijke rolmodellen (kip-ei probleem)
- Docenten en/of decanen die het meiden hard afraden (had ik erg last van! Ik had schijt aan ze)
- Houding van sommige horken op de opleidingen en/of banen waardoor vrouwen alsnog afhaken
- Peer-pressure van de omgeving samen met kinderen die de zware, tijdrovende beroepen moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:05:
- Docenten en/of decanen die het meiden hard afraden (had ik erg last van! Ik had schijt aan ze)
Serieus? Wow. Ik heb zeker m'n ervaring met incompetente docenten maar docenten die ook nog eens seksistisch zijn is wel heel ernstig.

Ik heb er zelf als man geen 'last' van dus het is denk ik voor ons een grote blinde vlek. Reden te meer dat we meer vrouwen nodig hebben in onze industrie. Ik ben dan ook erg blij dat jij "schijt had" aan die docent.
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:03:
Vond het vooral ook wat "veel" tov de meer tech (wat mij ook al vrij beperkt leek qua topics), maar enige stof tot nadenken van de maatschappelijk implicaties waarmee je bezig bent vindt ik op zich niet verkeerd, alleen moet dat dan 2 uur zonder alternatief ? Waarbij ik dan vooral het gevoel heb dat het om de "naam" is gegaan voor op het affiche (waar ik dan zelf weer wat minder gevoelig voor ben).
Ik snap vooral de prijs niet zo goed. 300E is, als je het vergelijkt met een lokale conferentie als IoT tech day of een grote internationale als DevoxxBE (525 Wo-Vr, 3 dagen met enorme keuze aan sprekers) enorm duur. Als je 2 INGers hebt moet je toch sponsors kunnen regelen?

[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 17-02-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:07:
[...]

Serieus? Wow. Ik heb zeker m'n ervaring met incompetente docenten maar docenten die ook nog eens seksistisch zijn is wel heel ernstig.

Ik heb er zelf als man geen 'last' van dus het is denk ik voor ons een grote blinde vlek. Reden te meer dat we meer vrouwen nodig hebben in onze industrie. Ik ben dan ook erg blij dat jij "schijt had" aan die docent.
Decaan in mijn geval en ondertussen 14 jaar geleden, maar het is inderdaad erg ja.
Ik had meer last van de horken op de opleiding samen met dat "competentie-gerichte" onderwijs.
Heel leuk als je elkaar moet beoordelen als je als vrouw de haantjes compleet weg vaagt qua kunnen |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 10:31
[...]

Het is een combinatie van factoren, oa :

- (on)bewust duwen van kinderen naar de traditionele rollen
Ik weet niet of dit té offtopic is maar deze documentaire gaat daar iets dieper op in. Vrouwen en mannen maken in welvarende landen waar de mogelijkheden gelijk zijn hele andere keuzes! Juist in minder welvarende landen zie je meer vrouwen in de IT omdat het dan om een kwestie van genoeg geld hebben om in je basisbehoeftes te voorzien gaat.

In landen met veel welvaart zie je juist dat de beroepskeuzes tussen mannen en vrouwen méér uit elkaar gaan lopen! Daarom ben ik er ook volledig van overtuigd dat er nooit een gelijke verdeling gaat komen in de verschillende beroepsgroepen. Het lijkt net of mensen kiezen voor beroepen die ze het beste liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Decaan in mijn geval en ondertussen 14 jaar geleden, maar het is inderdaad erg ja.
Ik had meer last van de horken op de opleiding samen met dat "competentie-gerichte" onderwijs.
Heel leuk als je elkaar moet beoordelen als je als vrouw de haantjes compleet weg vaagt qua kunnen |:( |:(
Stack-ranking is het slechtste idee ooit. Zou bedacht kunnen zijn door Thomas Midgley.
Alexji schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:12:
In landen met veel welvaart zie je juist dat de beroepskeuzes tussen mannen en vrouwen méér uit elkaar gaan lopen! Daarom ben ik er ook volledig van overtuigd dat er nooit een gelijke verdeling gaat komen in de verschillende beroepsgroepen. Het lijkt net of mensen kiezen voor beroepen die ze het beste liggen :P
Dat is hier niet het geval. Je ziet bijvoorbeeld bij chemisch laboranten e.d. een veel normalere verdeling dan in de IT. Er is echt meer aan de hand dan alleen het "vrouwen zijn nou eenmaal zorgzamer".

Je moet niet uitcijferen dat die landen het "computers is voor jongens/nerds" probleem niet hebben.

Interessant: http://www.npr.org/sectio...when-women-stopped-coding

[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 17-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Alexji schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Ik weet niet of dit té offtopic is maar deze documentaire gaat daar iets dieper op in. Vrouwen en mannen maken in welvarende landen waar de mogelijkheden gelijk zijn hele andere keuzes! Juist in minder welvarende landen zie je meer vrouwen in de IT omdat het dan om een kwestie van genoeg geld hebben om in je basisbehoeftes te voorzien gaat.

Gelijk zal het inderdaad nooit worden, maar er zijn genoeg beroepen waar het compleet scheef is en dat heeft niks met voorkeuren en talenten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah dat aspect is ook al uitvoerig in de comments besproken, met over het algemeen als kritiek op die kritiek dat het een gangbaar bedrag zou zijn voor een conferentie. Dat mag dan zo zijn, maar dat zijn in mijn ogen wel conferenties met een stuk meer inhoud en breedte. Ik zou ook niet weten hoe je prijs/kwaliteit kon verantwoorden aan een eventuele baas. Er zijn op zich conferenties genoeg in NL of in de buurlanden, zowel breder, alswel met een specifiek thema / product en dus veel diepgaander, dus waarom zou ik nou net deze kiezen.
Maar goed ik heb verder geen kijk of de organisatie, zal niet meevallen om van de ground-up iets op te zetten waarvan je verwacht dat er voldoende mensen komen.
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:11:
[...]
Zorgt wel voor meer problemen mijns inziens. Leren samenwerken met vakgenoten is prima, maar de nadruk ligt er tegenwoordig wel heel erg op.
Met als gevolg dat deeltijd opleidingen ook vaak niet of minder mogelijk zijn, sta je dan met je credo "een leven lang leren". Het "samenwerk" aspect heb je al geleerd in een vorige opleiding en vooral meestal al in de praktijk, wat toch een stuk beter is dan de vrijblijvende samenwerking bij een opleiding.

En de beoordelingen zijn vaak dermate vaag dat er paniek uit breekt bij docenten als je na het cijfer gaat vragen waarom de "8" nou een 8 is. Krijg je mededelingen terug als "willen jullie nou echt nog een hoger cijfer ?". Errrr nee gewoon eens weten waarom het geen 10 was en waar de verbeterpunten nou dan nog zaten. Daar kwam dus geen antwoord op en bleek dat men de helft van het project uberhaupt niet beoordeeld had, achja ervaring rijker illusie armer zullen we maar zeggen.

[ Voor 45% gewijzigd door gekkie op 17-02-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.tweakers commit --amend O-)

[ Voor 192% gewijzigd door gekkie op 17-02-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:17:
Mjah dat aspect is ook al uitvoerig in de comments besproken, met over het algemeen als kritiek op die kritiek dat het een gangbaar bedrag zou zijn voor een conferentie. Dat mag dan zo zijn, maar dat zijn in mijn ogen wel conferenties met een stuk meer inhoud en breedte. Ik zou ook niet weten hoe je prijs/kwaliteit kon verantwoorden aan een eventuele baas. Er zijn op zich conferenties genoeg in NL of in de buurlanden, zowel breder, alswel met een specifiek thema / product en dus veel diepgaander, dus waarom zou ik nou net deze kiezen.
Maar goed ik heb verder geen kijk of de organisatie, zal niet meevallen om van de ground-up iets op te zetten waarvan je verwacht dat er voldoende mensen komen.
Inderdaad. En voor de mensen die dit georganiseerd hebben; dit is zeker niet persoonlijk bedoeld en je moet 't je ook niet aantrekken dat ik er op de tweakers conferentie zit te "zeiken": maar ik heb al een flink aantal conferenties bezocht (en op JFall en DevoxxBE gesproken) en de prijs/kwaliteit verhouding zou ik niet uit kunnen leggen aan m'n 'baas'.

Veel echt inhoudelijke workshops worden ook nog eens door bedrijven gesponsord en zijn dan vaak gratis; voorbeeld: https://aws.amazon.com/events/awsome-day/amsterdam/

Bedoel het dan ook als opbouwende kritiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:17:
[...]
Zorgt wel voor meer problemen mijns inziens. Leren samenwerken met vakgenoten is prima, maar de nadruk ligt er tegenwoordig wel heel erg op.
DIe methode van "les"-geven is gewoon goedkoper. Dat is het puur.
Ik vond de meeste lessen op de opleiding maar zeer matig van niveau.
Alleen het vak AI :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Baal er nog steeds van niet voor een AI Master gegaan te zijn. Maarja; je bent 23, hebt het "niet nodig" en je wil graag dat mooie salaris.

Heeft iemand een DeLorean te leen zodat ik mezelf een schop onder m'n hol kan geven in 1998?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Als ik er een had zou ik mezelf een schop geven en alsnog naar de uni gaan.
En dat bedrijfje niet kopen 1,5 jaar geleden -_-'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:29:
[...]
Inderdaad. En voor de mensen die dit georganiseerd hebben; dit is zeker niet persoonlijk bedoeld en je moet 't je ook niet aantrekken dat ik er op de tweakers conferentie zit te "zeiken": maar ik heb al een flink aantal conferenties bezocht (en op JFall en DevoxxBE gesproken) en de prijs/kwaliteit verhouding zou ik niet uit kunnen leggen aan m'n 'baas'.

Veel echt inhoudelijke workshops worden ook nog eens door bedrijven gesponsord en zijn dan vaak gratis; voorbeeld: https://aws.amazon.com/events/awsome-day/amsterdam/

Bedoel het dan ook als opbouwende kritiek ;)
Er was een topic voor Tweakers Development Summit 2017: wie wil jij ontmoeten? .. maar ik kan niet zeggen dat ik de indruk heb gehad dat mijn opmerkingen ter harte zijn genomen.
(of het daarmee gegarandeerd beter was geworden valt ook te betwijfelen maar goed, mijn zorgen zijn wel min of meer uitgekomen.)
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:29:
[...]
DIe methode van "les"-geven is gewoon goedkoper. Dat is het puur.
Ik vond de meeste lessen op de opleiding maar zeer matig van niveau.
Alleen het vak AI :9~
Breek me de bek niet open. En als het de les niet was, dan in iedergeval de methode van toetsen.
Maar goed dat is dan misschien de instellingen van een Uni. je moet het zelf willen leren en dus ook maar zelf gewoon doen ook al krijg je het niet allemaal aangerijkt. Als dat de bedoeling is, dan was het een briljant curriculum.
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:31:
[...]
Baal er nog steeds van niet voor een AI Master gegaan te zijn. Maarja; je bent 23, hebt het "niet nodig" en je wil graag dat mooie salaris.

Heeft iemand een DeLorean te leen zodat ik mezelf een schop onder m'n hol kan geven in 1998?
Proberen googlish 10% extra freetime te creeëren en kijken of er met zelfstudie dan wel deeltijd toch nog wat mogelijk is ? (tenzij het vooral om het pampiertje gaat ipv de kennis)

[ Voor 35% gewijzigd door gekkie op 17-02-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:32:
Proberen googlish 10% extra freetime te creeëren en kijken of er met zelfstudie dan wel deeltijd toch nog wat mogelijk is ? (tenzij het vooral om het pampiertje gaat ipv de kennis)
Ik timmer hard aan de weg hoor ;) Ik steek veel tijd in gewoon klooien met dingen en hier dan blog posts over te schrijven. Focus is hier wel op dingen die ik en leuk vind (ja, ik vind Java REST services maken leuk, weird huh) en ook nog relevant zijn voor m'n carriere (dat schrijven heeft geleidt tot 2 praatjes op conferenties en binnenkort een publicatie in Java Magazine). Heb dus wel wat met Genetic Algorithms en Markov Chains gedaan, maar absoluut niet op Ms niveau en dat ga ik voorlopig ook niet doen vermoed ik.

Mijn vrije dag op Vrijdag is een beetje m'n Googlisch 10% vrije tijd, m'n dochter heeft van 8:30 tot 14:15 school.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 17-02-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:53:
[...]
Ik timmer hard aan de weg hoor ;) Ik steek veel tijd in gewoon klooien met dingen en hier dan blog posts over te schrijven. Focus is hier wel op dingen die ik en leuk vind (ja, ik vind Java REST services maken leuk, weird huh) en ook nog relevant zijn voor m'n carriere (dat schrijven heeft geleidt tot 2 praatjes op conferenties en binnenkort een publicatie in Java Magazine). Heb dus wel wat met Genetic Algorithms en Markov Chains gedaan, maar absoluut niet op Ms niveau en dat ga ik voorlopig ook niet doen vermoed ik.

Mijn vrije dag op Vrijdag is een beetje m'n Googlisch 10% vrije tijd, m'n dochter heeft van 8:30 tot 14:15 school.
Staan in iedergeval al onderwerpen tussen die prima op een tweakers conferentie hadden kunnen staan, zitten ook best items tussen die taal-agnostisch nog steeds interessant zouden zijn.
(doe zelf niets met java, behalve heel soms een open-source javaish android app wat verbouwen, dus bij een beperkt aantal tracks zou ik het niet erg vinden als het een beetje taal-agnostisch qua onderwerp, uiteraard krijg je in examples dan wel een implementatie in een taal te zien, maar dat is niet zo erg).

Wellicht dat ze ook gewoon een aantal tracks naast elkaar aan community inbreng hadden moeten doen, al is het uiteraard lastig om daar (vooraf) kwantiteit en kwaliteit van te beoordelen. Ik had het in iedergeval interessanter gevonden en bovendien had het mijns inziens een veel betere opstap kunnen zijn voor het "netwerken/borrel" aspect, je hebt goede onderwerpen om met werkelijk geintresseerden verder te bomen.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 17-02-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

wackmaniac schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:12:
[...]

Zowel Peter Sunde als Aral Balkan gingen er redelijk op in inderdaad. Was wel zo dat er tot een week geleden twee vrouwelijke sprekers waren, geen idee waarom die afgehaakt zijn. Talks van zowel Peter Sunde als Aral Balkan waren wel erg tof trouwens.

Wel keihard afgeschoten door Rasmus Lerdorf op mijn vraag of ze van plan zijn wat te gaan doen aan de naming inconsistencies in functienamen... Gelukkig had Christian Heilmann me covert in zijn talk :)
AH, was jij dat :D.. Het was die vraag, of "What should come first, needle or haystack". Dacht trouwens al dat ik je zag rond lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 17-02-2017 13:46 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:06:
Staan in iedergeval al onderwerpen tussen die prima op een tweakers conferentie hadden kunnen staan, zitten ook best items tussen die taal-agnostisch nog steeds interessant zouden zijn.
(doe zelf niets met java, behalve heel soms een open-source javaish android app wat verbouwen, dus bij een beperkt aantal tracks zou ik het niet erg vinden als het een beetje taal-agnostisch qua onderwerp, uiteraard krijg je in examples dan wel een implementatie in een taal te zien, maar dat is niet zo erg).
Absoluut. Ik heb net 2 posts gepubliceerd over het maken van een volledige continuous delivery chain voor m'n blog. Voor mij vooral een leerervaring maar denk ik voor vrijwel iedere developer een interessant onderwerp. Containers zijn al ver voorbij hype (we gebruiken in 't project waar ik in zit Kubernetes; een orchestrator voor docker containers) en ik zie zelf ook grote voordelen. Ik ben nu met een post bezig over het deployen van een Spring Boot service (deze) in mijn 'cluster' (van 1 machine :D) en hoewel dat een Java service is, is het hoe en wat prima te vertalen naar willekeurige andere talen/ecosystemen.
Wellicht dat ze ook gewoon een aantal tracks naast elkaar aan community inbreng hadden moeten doen, al is het uiteraard lastig om daar (vooraf) kwantiteit en kwaliteit van te beoordelen. Ik had het in iedergeval interessanter gevonden en bovendien had het mijns inziens een veel betere opstap kunnen zijn voor het "netwerken/borrel" aspect, je hebt goede onderwerpen om met werkelijk geintresseerden verder te bomen.
Wat tegenwoordig hip is in conferentieland zijn "Ignite sessies". 5 minuten, 20 slides, gewoon lullen over een leuk onderwerp. Je kunt dus in 1 uur gewoon zo'n 10 onderwerpen aan bod brengen. Erg leuk om te doen en om bij te zijn.

Edit: En dan komt net de postbode aan met m'n nieuwe speeltje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z2X3TRe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:27

Mitchell

Ondertitel

Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Ik zie dat je een blog hebt geschreven over RSA public/private key in Java. Heb je zelf al eens gekeken naar BouncyCastle en zo ja, wat vond je ervan. Dit vraag ik gezien ik in het 4de jaar van mijn opleiding Informatica een halve library/wrapper heb geschreven voor BouncyCastle gezien het echt vreselijk was om mee te werken.

Deze wrapper/lib ligt nu al zeker een jaar op de plank omdat ik niet zeker weet wat ik ermee moet doen en of het uberhaupt wel goed genoeg is om wat mee te doen. Beetje off-topic vraag dit, dus een reactie in de vorm van een prive bericht is helemaal prima (als je wilt reageren). :9

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Absoluut. Ik heb net 2 posts gepubliceerd over het maken van een volledige continuous delivery chain voor m'n blog. Voor mij vooral een leerervaring maar denk ik voor vrijwel iedere developer een interessant onderwerp. Containers zijn al ver voorbij hype (we gebruiken in 't project waar ik in zit Kubernetes; een orchestrator voor docker containers) en ik zie zelf ook grote voordelen. Ik ben nu met een post bezig over het deployen van een Spring Boot service (deze) in mijn 'cluster' (van 1 machine :D) en hoewel dat een Java service is, is het hoe en wat prima te vertalen naar willekeurige andere talen/ecosystemen.
Kubernetes zat ook half FOSDEM mee vol, als ze gelukt zijn, is het ook nu nog gewoon op video te raadplegen. Helaas mislukken de videos nog wel eens, op de een of andere manier dan ook vaak van iets wat ik nog graag terug gekeken had, achja murphy.
Wat tegenwoordig hip is in conferentieland zijn "Ignite sessies". 5 minuten, 20 slides, gewoon lullen over een leuk onderwerp. Je kunt dus in 1 uur gewoon zo'n 10 onderwerpen aan bod brengen. Erg leuk om te doen en om bij te zijn.
Dit jaar eigenlijk niet gedaan op FOSDEM, omdat ik al een aardig vol schema had (en het zo druk is dat je je zorgen moet gaan maken over strategisch zaal wisselen), maar de "lightning talks" zijn inderdaad altijd een aardig invulling van overgebleven tijd.
Al was het maar omdat ik eigenlijk alle talks daar opvat als iets om ideeën en een vleugje praktijk van iets op te doen als startpunt om er zelf wat mee te expirimenteren.

Overigens daar wel de nodige vrouwen, waarbij size kennelijk wel matter'de stond een vrij lange rij met relatief veel dames voor de "big data" devroom, wat die belgen dan weer in een van de kleinere zaaltjes hadden gestopt. Achja altijd lastig inschatten qua animo, maar dat was bij tweakers geloof ik ook al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mitch377 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:00:
Ik zie dat je een blog hebt geschreven over RSA public/private key in Java. Heb je zelf al eens gekeken naar BouncyCastle en zo ja, wat vond je ervan. Dit vraag ik gezien ik in het 4de jaar van mijn opleiding Informatica een halve library/wrapper heb geschreven voor BouncyCastle gezien het echt vreselijk was om mee te werken.
Is het ook. De reden dat ik die post heb geschreven was sowieso omdat er relatief weinig goeie guides te vinden zijn en ik veel zelf uit moest zoeken. Als ik 't uit moet zoeken kan ik er net zo goed meteen iets over schrijven.
Deze wrapper/lib ligt nu al zeker een jaar op de plank omdat ik niet zeker weet wat ik ermee moet doen en of het uberhaupt wel goed genoeg is om wat mee te doen. Beetje off-topic vraag dit, dus een reactie in de vorm van een prive bericht is helemaal prima (als je wilt reageren). :9
Go for it :) Bouncy Castle is niet bepaald te makkelijkste API om mee te werken. Maar je moet 't wel laten reviewen; als je 'domme dingen' doet kan je encryptie makkelijk stuk maken.
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:03:
Overigens daar wel de nodige vrouwen, waarbij size kennelijk wel matter'de stond een vrij lange rij met relatief veel dames voor de "big data" devroom, wat die belgen dan weer in een van de kleinere zaaltjes hadden gestopt. Achja altijd lastig inschatten qua animo, maar dat was bij tweakers geloof ik ook al het geval.
DataScience zie je ook meer vrouwen, daar heb je ook meer mensen met een wiskunde achtergrond. Misschien dat dat ook meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
*kijkt naar de planning*
2 weken tussen eerste test-versie en live gaan
right

Geen testplan of wat dan ook.
https://www.youtube.com/watch?v=xB5ceAruYrI

Like I care. 2,5 maand en counting. bye bye pruts werkgever.

[ Voor 51% gewijzigd door hackerhater op 17-02-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:31
hackerhater schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:16:
*kijkt naar de planning*
2 weken tussen eerste test-versie en live gaan
right

Geen testplan of wat dan ook.
https://www.youtube.com/watch?v=xB5ceAruYrI

Like I care. 2,5 maand en counting. bye bye pruts werkgever.
:F

Mag eigenlijk zelf ook niet klagen, hier bezig met een monster systeem wat de zomer live moet gaan. (Alsof we dat gaan redden met twee back-enders en 1 front-ender) :')

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Ach hier hebben we vier backend en twee frontenders en moesten ook een monstersysteem afleveren tussen juli-december 2016 uiteindelijk gelukt. Zojuist uit hypercare zonder bugs. Maar het was wel stressen. Nu met fase 2 bezig en halverwege en moeten nog zoveel doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Janoz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:38:
[...]

AH, was jij dat :D.. Het was die vraag, of "What should come first, needle or haystack". Dacht trouwens al dat ik je zag rond lopen.
Omdat ik er elke dag mee werk kan ik natuurlijk nog steeds kritisch zijn :) Heb jou niet gespot, sorry.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 16:23
[...]
- Peer-pressure van de omgeving samen met kinderen die de zware, tijdrovende beroepen moeilijk maken.
Dat is natuurlijk bullshit.

Om een paar stereotype vrouwelijke beroepen erbij te pakken: een wijkverpleegkundige of schooljuf heeft een veel zwaarder en tijdrovender beroep dan ik. Ik breng 's ochtends mijn zoontje naar school en kom dan rond 8:45 op mijn werk. Voor 18:00 ben ik weer thuis en heb ik vervolgens helemaal geen verplichtingen meer voor mijn werk. In het weekend ook niet. Ik kan ook gemakkelijk 4 dagen werken (heck, het gros van mijn collega's werkt parttime).

Mijn baan betaald echter wel een stuk beter. Om de één of andere kromme reden is een developer meer waard dan iemand die voor onze toekomstige c.q. voormalige werkslaven zorgt. En dat is dan ook mede de reden dat er vaak voor gekozen wordt in het gezin om de vrouw een stapje terug te laten doen. Immers: het gezin krijgt een kostenpost erbij (kind) en dan wil je de inkomsten natuurlijk liefst niet teveel laten inzakken.

Op het moment dat we verplegers, leerkrachten en al dat soort beroepen ook gaan waarderen voor wat ze doen voor de maatschappij, zouden er veel meer vrouwen zijn die voor het primaire inkomen zouden zorgen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Dat docenten zwaar onderbetaald worden voor de hoeveelheid uren die ze maken ben ik met je eens.
Maar vergis je er niet in hoeveel tijd ons vak kost als je bij wilt blijven in de hogere niveau's.
Zeker als de werkgever de studie niet tijdens kantooruren toe laat.

Het is dat ik die servers zo stabiel heb gekregen dat ze nu rustig blijven draaien.
Maar ik had genoeg weken van 50 uur erin zitten.

[update]
Ik heb werkdagen van 8:30 vertrekken en ergens half 7 weer thuis
En ernaast nog de kennis bijhouden en mijn eigen bedrijfje
En om nu te zeggen dat ik zwem in het geld? nou nee hoor.
[/update]

[ Voor 40% gewijzigd door hackerhater op 17-02-2017 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie

[afbeelding]
Frambozen struik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
M'n minisupercomputer! Plan is om in eerste instantie met Kubernetes te spelen. Later kan ik nog aan de slag met de Zero's individueel. Denk erover om ze in te gaan zetten als IP camera's.

Wat trouwens wel supervet is is dat die clusterhat (rooie ding) ook gewoon een command line tool heeft waarmee je de zero's individueel aan en uit kunt zetten. Erg tof voor demo's. Hoef je niet aan stekkers te gaan trekken e.d. En het is veel compacter dan zo iets, de hele setup past in 't doosje van de Pi power plug :)

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 17-02-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:07:
[...]
M'n minisupercomputer! Plan is om in eerste instantie met Kubernetes te spelen. Later kan ik nog aan de slag met de Zero's individueel. Denk erover om ze in te gaan zetten als IP camera's.
Is de kwaliteit dan veel beter dan een beetje een redelijke ip-cam in een kleinere behuizing ?
Moet dit weekend eens bezig met m'n arduino/pi en wat steppermotortjes.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 17-02-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:09:
Is de kwaliteit dan veel beter dan een beetje een redelijke ip-cam in een kleinere behuizing ?
Denk 't niet, maar die zero kost maar 4 euro ongeveer. En de camera kost ongeveer 25E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:10:
[...]
Denk 't niet, maar die zero kost maar 4 euro ongeveer. En de camera kost ongeveer 25E.
Als je bij de chinees het juiste nummertje weet kun je ook best leuke ip-cams kopen.
Alleen wel een firewall nodig om te zorgen dat die meuk niet te veel naar het thuisland belt
(cloud meuk die zich moeilijk / niet laat uitschakelen).

Vervelende van die rpi cams is geloof ik dat ze meestal zo'n kwetsbaar bandkabeltje hebben (niet met draadjes maar zo'n stijf geval).

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 17-02-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gekkie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:12:
Als je bij de chinees het juiste nummertje weet kun je ook best leuke ip-cams kopen.
Tuurlijk! Maar 't gaat ook een beetje om 't klussen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:16:
[...]
Tuurlijk! Maar 't gaat ook een beetje om 't klussen natuurlijk :)
Altijd leuk .. en ook prima betaalbare speeltjes (alhoewel de neiging om meer te kopen dat dan wel weer verminderd O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft AWS toch een kutsite:
- Het lettertype is bijna onleesbaar, bijvoorbeeld de f: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yRqaO98.png
- Als ik in het menu een item probeer te selecteren, selecteert hij soms twee items eronder
- Soms gaat het menu wel weg als ik er niet meer over hover, soms niet
- Et cetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

[afbeelding]
Wat is deez? :o

Had je meer GPIO nodig dan er voorhanden was op één Pi? :+ Tenminste ik kan me zo voorstellen dat je misschien met één controller meer dan 20 relais oid. aan wil sturen. Moet ik me nog eens in verdiepen; iets schakelen met een Pi icm. met NodeJS ofzo.

https://kubernetes.io/ kende ik niet. Grappig! Dat is de host voor de Zero's? En dan ga je dan lange kabels aanleggen voor die IP-camera's ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 17-02-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:26:
[...]

Je hebt goeie en slechte devs. Of het mannen of vrouwen zijn maakt niet uit. Het is niet te meten maar ik ga er vanuit dat die percentages hetzelfde zijn. Maar het probleem wat we inderdaad hebben (ik ga er van uit dat dit is wat je bedoelt) dat we, als we al eens een vrouwelijke developer zouden krijgen, ze ook nog eens aan dezelfde standaarden gehouden zou worden als de mannen. En 90% van de mensen die we op gesprek krijgen wordt afgewezen.

Niet dat ik zo goed ben overigens, helemaal niet, maar slechte devs interviewen veel meer dan goeie. Vandaar ook het "we nemen alleen de top 1% aan" een wassen neus is. Je neemt de top 1% van de mensen die bij je aankloppen aan; da's wat anders.
Ik heb de rest van de discussie niet verder gelezen maar inderdaad ik bedoelde dat :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
1 Raspberry Pi 3 en 2 Raspberry Pi Zero's. Dat rooie ding is een clusterhat, zegmaar een USB hub die ervoor zorgt dat die zero's ook een ethernet interface hebben.

Het is nu dus een computer cluster (in Raspberry termen een Bramble) met 3 CPUs. Het idee is dus om het als testbed te gebruiken voor cluster-computing projectjes.
Had je meer GPIO nodig dan er voorhanden was op één Pi? :+ Tenminste ik kan me zo voorstellen dat je misschien met één controller meer dan 20 relais oid. aan wil sturen. Moet ik me nog eens in verdiepen; iets schakelen met een Pi icm. met NodeJS ofzo.
Hehe, nee. Het gaat vooral om spelen met Docker, Docker Swarm en Kubernetes.
https://kubernetes.io/ kende ik niet. Grappig! Dat is de host voor de Zero's? En dan ga je dan lange kabels aanleggen voor die IP-camera's ofzo?
Kubernetes is een container orchestrator. Via Kube kun je dus docker containers in je cluster deployen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:40:
[...]

Kubernetes is een container orchestrator. Via Kube kun je dus docker containers in je cluster deployen :)
Ik haat IT. Soms heb ik het gevoel dat ik alweer 5 jaar achterloop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Containers? Daar dump je toch bouwafval enzo in?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
EddoH schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:47:
Ik haat IT. Soms heb ik het gevoel dat ik alweer 5 jaar achterloop....
Ik zou Docker in ieder geval zeker niet negeren. Da's al lang voorbij 'hype'; da's gewoon realiteit. En daarnaast nog kneiter handig voor experimenten. FF een Postgres of Cassandra instance opspinnen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:52:
[...]

Ik zou Docker in ieder geval zeker niet negeren. Da's al lang voorbij 'hype'; da's gewoon realiteit. En daarnaast nog kneiter handig voor experimenten. FF een Postgres of Cassandra instance opspinnen bijvoorbeeld.
Nee, staat op het (te lange) todo lijstje en al even wat mee gespeeld. Had alleen nog nooit van Docker Orchestrators gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:40:
[...]

1 Raspberry Pi 3 en 2 Raspberry Pi Zero's. Dat rooie ding is een clusterhat, zegmaar een USB hub die ervoor zorgt dat die zero's ook een ethernet interface hebben.

Het is nu dus een computer cluster (in Raspberry termen een Bramble) met 3 CPUs. Het idee is dus om het als testbed te gebruiken voor cluster-computing projectjes.

[...]

Hehe, nee. Het gaat vooral om spelen met Docker, Docker Swarm en Kubernetes.

[...]

Erg vet! 8) Kant en klare set gekocht, of de onderdelen bij elkaar gesprokkeld?

Wil graag nog eens meer met Docker ed. doen, maar dat komt er nog niet echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik zelf Dokku voor Docker en dat werkt eigenlijk best wel fijn. Zometeen met een paar Heroku heb je snel een website gehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Even naar members-only :)

[ Voor 5% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TheNephilim schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:32:
Erg vet! 8) Kant en klare set gekocht, of de onderdelen bij elkaar gesprokkeld?
Losse onderdelen uit drie shops. Bij pimoroni.com de Pi 3, ClusterHat en 1 Zero gekocht, bij de Pi Hut een andere Zero (1 pp) en bij een NL shop 3 SD kaartjes :)
Wil graag nog eens meer met Docker ed. doen, maar dat komt er nog niet echt van.
Docker Swarm is erg simpel op te zetten. Heb voor een groot deel een blogpost over dit avontuur af en zal 'em hier wel ff posten als hij live gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:54:
Als dat bedrijf me volgende week aan neemt heeft de werkgever erna het volgende bericht op zijn bureau
Wel praktisch om dat al publiek op een forum te vermelden terwijl je naam in je profiel staat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:30:
Buiten dat. Als je je enigste IT'er 2.5 maand voor einde contract nog steeds niks laat weten, overal buiten houd, etc. Dan vraag je er ook om.
Ik vind 2,5 maand voor einde niet heel lang om het te hebben over verlenging eigenlijk. Zelf zou ik nooit ergens publiekelijk neer mikken dat ik ontslag zou nemen zonder dat ik wat nieuws heb. Misschien is er iemand die dit leest, jou en je baas kent en denkt "oei, ik licht hem maar vast in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cartman! schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:50:
Ik vind 2,5 maand voor einde niet heel lang om het te hebben over verlenging eigenlijk. Zelf zou ik nooit ergens publiekelijk neer mikken dat ik ontslag zou nemen zonder dat ik wat nieuws heb. Misschien is er iemand die dit leest, jou en je baas kent en denkt "oei, ik licht hem maar vast in".
Mee eens. Niks melden aan wie dan ook (buiten directe familie) voordat de inkt droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dan nog zou ik niet publiek melden dat je ergens weggaat voordat je zekerheid hebt over de toekomst.

Of het moet je écht helemaal niks boeien als je straks zonder contractverlenging thuis zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik bedoel ook vooral dat het me voor jezelf risicovol is, niet zozeer voor je baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Alex) schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:58:
Dan nog zou ik niet publiek melden dat je ergens weggaat voordat je zekerheid hebt over de toekomst.

Of het moet je écht helemaal niks boeien als je straks zonder contractverlenging thuis zit. :)
Senior/lead ontwikkelaar met een CV waar je U tegen zegt ;)
Die kans is zo goed als 0. Ik heb nu al 4 bedrijven die aan me trekken en bij 1 van de 4 binnenkort het 2e gesprek.
Ik zit in de luxe positie dat ik kan kiezen waar ik wil werken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die mensen kunnen hier ook meelezen hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:06:
[...]

So?
Ik ben er heel open in dat ze niet de enigste zijn die in me geïnteresseerd zijn.
Dat is niks bijzonders voor de hogere groepen.
En tjah dat iemand weg gaat aan einde contract als je hem/haar niet de voorzieningen geeft om het werk fatsoenlijk te doen, onmogelijke deadlines stelt, etc.............
Als je dat doet bij iemand die weinig keus heeft is 1 ding, maar dat doen bij iemand die je de middelvinger kan geven en binnen een maand een andere plek kan hebben..................
So? Het staat niet zo netjes doordat meeste van je rants gewoon publiekelijk te lezen waren. Je moet het helemaal zelf weten hoor maar niet alle werkgevers stellen het op prijs dat je zo maar rants over hun op een publiekelijk forum post.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:34:
[...]

So? Het staat niet zo netjes doordat meeste van je rants gewoon publiekelijk te lezen waren. Je moet het helemaal zelf weten hoor maar niet alle werkgevers stellen het op prijs dat je zo maar rants over hun op een publiekelijk forum post.
Geloof me : ik heb me nog flink ingehouden.
Maar inderdaad als iemand echt de moeite doet als tweakers-lid is het te achterhalen om welk bedrijf het gaat, maar anders ook niet. Ik heb nergens op tweakers de naam genoemd.
Maar ook als ik het tussen MO had gezet had je dat als lid gekund.

[update]
Hmmm dit had ik niet verwacht dat je aan het profiel kan zonder in te loggen
[/update]

[ Voor 12% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Senior/lead ontwikkelaar met een CV waar je U tegen zegt ;)
Die kans is zo goed als 0. Ik heb nu al 4 bedrijven die aan me trekken en bij 1 van de 4 binnenkort het 2e gesprek.
Ik zit in de luxe positie dat ik kan kiezen waar ik wil werken ;)
Een expressie als "A and NOT A" is iets wat zo goed als 0 is. Net zoals een expressie "A or NOT A" is iets wat zo goed als 1 is. Wat niet onder het voorgaande valt, is alleen maar onzeker.

Maar ik kan me best indenken dat je werkgevers haat die geen for-loop en een while-loop uit elkaar kunnen halen, maar wel doen alsof ze de nieuwe Mark Zuckerberg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Geloof me : ik heb me nog flink ingehouden.
Maar inderdaad als iemand echt de moeite doet als tweakers-lid is het te achterhalen om welk bedrijf het gaat, maar anders ook niet. Ik heb nergens op tweakers de naam genoemd.
Ik bedoelde eerder dat een potentiele werkgever misschien denkt van "oh die Rachelle die is bij mij op gesprek geweest maar ze loopt toch erg te ranten over haar werkgever op publiekelijk forums. Toch maar eens naar een andere kandidaat kijken."

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Ik bedoelde eerder dat een potentiele werkgever misschien denkt van "oh die Rachelle die is bij mij op gesprek geweest maar ze loopt toch erg te ranten over haar werkgever op publiekelijk forums. Toch maar eens naar een andere kandidaat kijken."
Ik heb even mijn gegevens uit mijn profiel gegooid.
Ik ging er vanuit dat je ingelogd moest zijn om die info te zien.
Koppeling tussen Tweakers en mijn echte naam is bij deze verbroken.
Dat leden het kunnen zien is 1 ding, maar iedereen is niet de bedoeling.
Tevens even een mailtje naar de mods gestuurd of dat wel de bedoeling is.

Maar goed zo lastig is het niet om te achterhalen wie ik ben.
Zeg nu zelf. Nederlandse vrouw met specifieke kennis ;)
Betreffende dat ben ik heel realistisch. Hoe verder ik me specialiseer hoe minder anoniem ik ben.

[ Voor 29% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:43:
[...]
Zeg nu zelf. Nederlandse vrouw met specifieke kennis ;)
Want vrouw zijn is een voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik kan wel een paar voordelen bedenken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 20-02-2017 14:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cartman! schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Want vrouw zijn is een voordeel?
Lees de zin die er direct boven staat nog een keer. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NMe schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Lees de zin die er direct boven staat nog een keer. :P
Maar goed zo lastig is het niet om te achterhalen wie ik ben.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Vrouwen in de IT zijn zeldzaam ;)
Daar slaat het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:03:
[...]
Vrouwen in de IT zijn zeldzaam ;)
Daar slaat het op
Maar wat is de meerwaarde dan precies daarvan? Ik neem mensen aan op hun kennis en ervaring, niet op hun uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:31
Cartman! schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:07:
[...]

Maar wat is de meerwaarde dan precies daarvan? Ik neem mensen aan op hun kennis en ervaring, niet op hun uiterlijk.
Of op het geslacht :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

Niets, maar het maakt mij wel makkelijker te identificeren ;)
Omdat er nu eenmaal niet zoveel vrouwen zijn in de IT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Het gaat niet over meerwaarde, het gaat erom dat iemand die op zoek gaat naar achtergrondinfo over een sollicitant het makkelijker heeft wanneer die sollicitant een vrouw is met heel specifieke kennis. Ook zonder de naam van hackerhater kan ik met wat moeite achterhalen dat zij dezelfde persoon is die net een sollicitatiegesprek bij me heeft gehad als ze maar genoeg over haar werkervaring post.

Dat is het punt dat ze maakt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Op die manier, dan heb ik het verkeerd begrepen :)
Ik niet ieder geval...

[ Voor 62% gewijzigd door Cartman! op 20-02-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
"Positieve discriminatie", het gebeurt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
farlane schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:13:
[...]

"Positieve discriminatie", het gebeurt.
Zou verboden moeten zijn. "positieve discriminatie" is gewoon discriminatie, klaar.
Dat ik een vrouw ben zou compleet irrelevant moeten zijn uitzondert dingen als met de hele club naar het buitenland (gedeelde kamers)

[ Voor 21% gewijzigd door hackerhater op 20-02-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
hackerhater schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:36:
[...]
Zou verboden moeten zijn. "positieve discriminatie" is gewoon discriminatie, klaar.
Klopt, maargoed : als ik als bedrijf in de technische sector me kan onderscheiden door als een van de weinigen vrouwen in dienst te hebben (in technische functies)...uiteindelijk is het een kwestie van lalalalala geld.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
farlane schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:43:
[...]

Klopt, maargoed : als ik als bedrijf in de technische sector me kan onderscheiden door als een van de weinigen vrouwen in dienst te hebben (in technische functies)...uiteindelijk is het een kwestie van lalalalala geld.
Ik las dus vanochtend een post van een vrouw die bij uber had gewerkt (https://www.susanjfowler....very-strange-year-at-uber). Daarin snijd ze dus ook aan dat zij niet naar een andere team mocht omdat haar manager dan niet meer kon opscheppen dat hij nog een vrouw in het team had. Het kan dus ook zeer nadelig zijn voor de vrouw zelf.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Ik las dus vanochtend een post van een vrouw die bij uber had gewerkt (https://www.susanjfowler....very-strange-year-at-uber). Daarin snijd ze dus ook aan dat zij niet naar een andere team mocht omdat haar manager dan niet meer kon opscheppen dat hij nog een vrouw in het team had. Het kan dus ook zeer nadelig zijn voor de vrouw zelf.
Dam wat een verhaal. Als ik in een hogere positie was zouden die personen er na 1 waarschuwing uit vliegen.
Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.