De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:15
incaz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:42:
@hackerhater: Ik weet nooit wat er verschijnt en verdwijnt, en teveel complexe dingen vragen bv resets. Waarbij ik dan gewoon echt niet weet of wat ik ga verwijderen dan wel in git staat. En ik weet niet hoe het beter wordt - de learning curve is blijkbaar dusdanig steil voor mij dat ik er gewoon niet aan toe kom om het goed te leren. (En ik vind het ook knap frustrerend als ik uren en uren moet gaan besteden om mijn veiligheidsnet te doorgronden.)
Ik welke situaties wil je git reset gebruiken?
Dat is namelijk een vrij krachtige functie die inderdaad snel fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10
incaz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:42:
@hackerhater: Ik weet nooit wat er verschijnt en verdwijnt, en teveel complexe dingen vragen bv resets. Waarbij ik dan gewoon echt niet weet of wat ik ga verwijderen dan wel in git staat. En ik weet niet hoe het beter wordt - de learning curve is blijkbaar dusdanig steil voor mij dat ik er gewoon niet aan toe kom om het goed te leren. (En ik vind het ook knap frustrerend als ik uren en uren moet gaan besteden om mijn veiligheidsnet te doorgronden.)
Zelf gebruik ik gewoon SourceTree of GitKraken hiervoor om het wat visueler te maken. Zeker met niet-reguliere acties zorgt dat er voor dat ik in ieder geval zie/snap wat er dan gebeurd in de flow.

Via commandline doe ik liever geen rebases, squash, resets, etc. Niet omdat ik het niet kan, maar heb daar het gevoel dat ik sneller iets fout kan doen.

Nadeel van met Windows opgegroeid te zijn, alles moet visueel :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Jan_V schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Nadeel van met Windows opgegroeid te zijn, alles moet visueel :+
Real coders use the command-line 8) :+
echo "<?php phpinfo(); ?>" > ./phpinfo.php

[ Voor 8% gewijzigd door hackerhater op 10-02-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Kom ik in de (zeer verouderde) slides voor een vak "Micro$oft" tegen... :/

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

aDutchCow schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:37:
Hebben een paar van jullie enige ervaring met Grav?
https://getgrav.org/
En wat is jullie mening erover? Zien jullie er voordelen in of juist niet?
Grav is so simple and versatile, that you don't even need a web server to run it. You can actually run it directly off the built-in router.php PHP tool as long as you're running PHP 5.5.9 or later. This is a useful way to check a Grav install and perform some brief development, but is not recommended for a live site or even for advanced development tasks.
Verder is het jammer dat de admin-plugin in de toekomst wordt opgesplits in een pro (read: pay) en community (read: lite) versie. Dit terwijl het belangerijkste bij een CMS toch echt het onderhoud is.

Grootste plus punt vind ik de documentatie, die is best lekker opgezet.

Maar of het aanrader is? Of meer voordelen heeft dan een alternatief (of zelf schrijven)? Die kunnen alleen beantwoord worden als je alle usecases weet. Maar daar is dit topic helaas niet voor :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Ik heb al werk zat aan mijn eigen systeem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Brakkie41 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:42:
[...]

Om even bot te zijn, maar hoezo gebruik je/jullie dit project dan? Misschien tijd om naar alternatieven te kijken? :)
Gebruiken het 2 jaar, enige wat we doen is wat PDF's mergen. Alternatief is iTextSharp maar de licenties zijn nogal nadelig voor ons.

Sommige PDF's waren kapot en lieten PDFSharp in een infinite loop hangen, op een productie server, dus dat was leuk.

Heb nu een fix erin gezet om alleen geuploade PDF's eerst door een externe tool te halen die ze "fixt" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:01
F.West98 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:29:
Kom ik in de (zeer verouderde) slides voor een vak "Micro$oft" tegen... :/
Updaten naar Appl€ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:23
Ken je dat? Dat je graag wilt dat het weekend al begonnen was? :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

wtf Atollic. wtf
Ctrl+Tab Toggle Source/Header
edit: heeft iemand een idee hoe ik normaal Ctrl-Tab gedrag krijg? :/

[ Voor 34% gewijzigd door EddoH op 10-02-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 23:30
EddoH schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:15:
wtf Atollic. wtf
[...]
edit: heeft iemand een idee hoe ik normaal Ctrl-Tab gedrag krijg? :/
Normaal gesproken kun je eclipse de VS keymap laten gebruiken....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 14:49
Megamind schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:15:
[...]
Gebruiken het 2 jaar, enige wat we doen is wat PDF's mergen. Alternatief is iTextSharp maar de licenties zijn nogal nadelig voor ons.

Sommige PDF's waren kapot en lieten PDFSharp in een infinite loop hangen, op een productie server, dus dat was leuk.

Heb nu een fix erin gezet om alleen geuploade PDF's eerst door een externe tool te halen die ze "fixt" :P
Ghostscript kan dit ook (en is gratis).
Nadeel blijft wel indien de PDF kapoet is, dat je wel eens vreemde resultaten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:34:
[...]

Normaal gesproken kun je eclipse de VS keymap laten gebruiken....
Top. Thanks.

Alleen omdat ik nooit VS gebruik moet ik nu weer op zoek naar de switch source/header shortcut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Styxxy schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Ghostscript kan dit ook (en is gratis).
Nadeel blijft wel indien de PDF kapoet is, dat je wel eens vreemde resultaten krijgt.
Dat is inderdaad misschien een goede, ga ik eens op de backlog zetten om uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Megamind schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:15:
[...]

Wij gebruiken hier pdfunite :) Werkt prima voor onze use case :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
OkkE schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:30:
[...]

Het verplicht elke ochtend met elkaar in een king staan en vertellen vind ik ook niet zo heel nuttig; vooral omdat er vaak te diep wordt ingegaan op bepaalde zaken. Maar elke dag horen wat je teamgenoten hebben gedaan, willen gaan doen en wat voor problemen ze zijn tegengekomen, dat voegt i.m.h.o. wel iets toe. Voor mij zou het echter ook via tekst moeten kunnen.
Ik ervaar een dagelijkse standup vooral als hinderlijk. Het haalt me uit m'n werk (onze standups zijn om 10 uur) en zo heel interessant vind ik hetgeen dat er verteld wordt niet.

Ik bespreek dat soort dingen veel liever tussendoor, bij het koffiezetapparaat of door gewoon even langs te lopen en te vragen "wat ben je aan het doen?" wanneer ik even afleiding nodig heb.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Niks vervelender dan een nieuwe PM die standup meeting verplaatst van 10u naar 8:30u. Terwijl we tot heden altijd om 9:30u begonnen. Omdat de PM nu zijn management meeting om 10u heeft... Ik denk dat de baas maar voor hotelovernachtingen moet gaan betalen. Ik was toch niet van plan om elke ochtend om 6u van huis uit te vertrekken om 8:30u bij de meeting te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En wat als je nou gewoon allemaal om 9:45 uur je standup meeting houdt? Dan geef je de PM alsnognde kans om aanwezig te zijn, maar laat je als team ook blijken dat je het 8:30-dictaat niet accepteert.

Een scrum master moet faciliteren, niet dicteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Schijnt niet te kunnen omdat team X dan al een meeting heeft. Paar maanden geleden was het 9:45. Dit gaat ze zo €700 per week kosten qua overnachtingskosten. Maar goed, ik heb een bloedhekel aan vroege en late meetings. Ik bedoel wie plant er nou een vergadering om 17:00? Laatste keer duurde die ook nog eens twee keer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
OkkE schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:30:
[...]

Het verplicht elke ochtend met elkaar in een king staan en vertellen vind ik ook niet zo heel nuttig; vooral omdat er vaak te diep wordt ingegaan op bepaalde zaken.
Dan is je scrum master gewoon niet goed want dat hoort daar niet thuis.
Maar elke dag horen wat je teamgenoten hebben gedaan, willen gaan doen en wat voor problemen ze zijn tegengekomen, dat voegt i.m.h.o. wel iets toe.
En dat is waar scrum om gaat.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
sig69 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:47:
[...]

Dan is je scrum master gewoon niet goed want dat hoort daar niet thuis.
Dat sowieso.
En dat is waar scrum om gaat.
Scrum gaat om horen wat je teamgenoten hebben gedaan en van plan zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Alex) schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 02:35:
[...]

Dat sowieso.

[...]

Uh ja :P Dat is wel het idee. Het is de bedoeling dat je problemen voor kan zijn als iemand bv in jouw vaarwater zit. En om te voorkomen dat iemand stilletjes dagen of wekenlang vastzit met een probleem die jij misschien in een paar minuten kan verhelpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Megamind op 11-02-2017 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo specifiek voor de .NETters? Visual Studio kan toch ook gebruikt worden voor andere programmeertalen? En er zijn toch ook andere IDEs voor .NET? Sowieso is .NET maar een CLI (Common Language Infrastructure; ECMA-335) implementatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
incaz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:31:
Brrr, git. Na al die tijd heb ik nog steeds het idee dat iedere keer dat ik iets met git wil doen, dataloss juist enorm waarschijnlijk lijkt ipv dat het als veiligheid voelt. :/
Integendeel.

code:
1
git add -A && git commit -m "Stuff" && git push

En je moet grote moeite doen om ooit iets kwijt te raken. Het is juist erg lastig iets uit een git repo te krijgen. Moet je met tools als BFG aan de slag omdat een of andere 'wetenschapper' z'n hele desktop ingecheckt heeft.
De standup is een kort 'sync' moment zodat iedereen op de hoogte is van wat de ander doet zodat je problemen kan identificeren en oplossen voordat het grote problemen worden. Het is in ieder geval niet bedoeld als (zoals hierboven aangegeven) een urenverantwoording.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 11-02-2017 09:31 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 17:25
@scrum: zo doen wij het in ieder geval ook, elke morgen om 9:30 en 9:45 (dus als je in beide teams zit) een standup van max een kwartier. Vertellen wat je gisteren gedaan hebt, vandaag gaat doen en of je ergens vast zit, of denkt vast te zitten. Het is niet de bedoeling om je problemen uit te klaren, dat doe je maar door de dag met de betrokken personen. Het is een sync-moment voor dev en de PO om te weten hoe iedereen er voor staat. Het geeft een klein beetje inzicht in de vooruitgang van de sprint, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

Gedeeltelijk natuurlijk. Ik vind het persoonlijk wel een belangrijk en prettig onderdeel.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Heeft iemand toevallig een string array met alle Nederlandse kleurnamen liggen?
Moet een tekst parsen waarbij ik de kleurnamen eruit moet halen, verschillende schrijfwijzen moet niet uitmaken, dus voor de tabel maakt het ook niet uit of het de correct schrijfwijze is.

Online vind ik alleen de HTML kleurnamen, die net niet volledig genoeg is.

Ik bedoel dus kleuren als "lichtroze", "pasteloranje", "zwart" ,"blauw, etc. etc. Niet de namen die Histor/Gamma aan hun kleuren geeft.....

Dit is trouwens geen huiswerkopdracht, maar een analyse waar ik property tabellen moet vullen aan de hand van een description... (zou trouwens wel leuke huiswerkopdracht zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door ThaStealth op 11-02-2017 14:31 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:14

orf

ThaStealth schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:29:
Moet een tekst parsen waarbij ik de kleurnamen eruit moet halen, verschillende schrijfwijzen moet niet uitmaken, dus voor de tabel maakt het ook niet uit of het de correct schrijfwijze is.

Ik bedoel dus kleuren als "lichtroze", "pasteloranje", "zwart" ,"blauw, etc. etc. Niet de namen die Histor/Gamma aan hun kleuren geeft.....

Dit is trouwens geen huiswerkopdracht, maar een analyse waar ik property tabellen moet vullen aan de hand van een description... (zou trouwens wel leuke huiswerkopdracht zijn)
>>> https://nl.wiktionary.org/wiki/lichtroze

JavaScript:
1
var colors = []; $('.toccolours a').not('.NavToggle').each(function(){ colors.push($(this).text()) });console.dir(colors);

?

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 11-02-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Alex) schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:25:
[...]

Ik ervaar een dagelijkse standup vooral als hinderlijk. Het haalt me uit m'n werk (onze standups zijn om 10 uur) en zo heel interessant vind ik hetgeen dat er verteld wordt niet.

Ik bespreek dat soort dingen veel liever tussendoor, bij het koffiezetapparaat of door gewoon even langs te lopen en te vragen "wat ben je aan het doen?" wanneer ik even afleiding nodig heb.
Dat is juist hinderlijk omdat het je de andere uit zijn flow of werk houd. Een vast moment betekend dat iedereen er rekening mee kan houden en ik dus niet door de hele dag 5 mensen op verschillende tijden aan mijn buro krijg met "wat ben je aan het doen?"

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:41:
[...]

Top. Thanks.

Alleen omdat ik nooit VS gebruik moet ik nu weer op zoek naar de switch source/header shortcut :+
:D

NXP controllers?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nee STM32..
Tijdje niet mee gewerkt. Vergeten hoe het was om 30 pagina's reference doc door te lezen om een PWM output aan de gang te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:48:
[...]
Nee STM32..
Tijdje niet mee gewerkt. Vergeten hoe het was om 30 pagina's reference doc door te lezen om een PWM output aan de gang te krijgen...
Ah ok. STM32 is voor ons de standaard, tenzij specifieke eisen anders vereisen (wat eigenlijk niet gebeurt). De F7 is echt een feestje om mee te prutsen, en dit jaar komt de H7 die gewoon 400Mhz fietst. Fuck 8051! :P

Maarja, advanced technology creates advanced challenges :P'

Ik zou je willen aanraden om die STM cube software te pakken om (alleen) de clock tree mee te analyseren/instellen, dat verheldert echt een heleboel.

[ Voor 12% gewijzigd door farlane op 11-02-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:49:
[...]

Ah ok. STM32 is voor ons de standaard, tenzij specifieke eisen anders vereisen (wat eigenlijk niet gebeurt). De F7 is echt een feestje om mee te prutsen, en dit jaar komt de H7 die gewoon 400Mhz fietst. Fuck 8051! :P

Maarja, advanced technology creates advanced challenges :P'

Ik zou je willen aanraden om die STM cube software te pakken om (alleen) de clock tree mee te analyseren/instellen, dat verheldert echt een heleboel.
Nu met de F4 bezig :) Ja, klopt, ben wat met de Cube software aan het spelen geweest. Leuk spul. Genereert af en toe wel best 'lelijke' code maar het helpt om snel up en running te zijn en dingen inzichtelijk te maken.

Als je een tijdje uit de embedded wereld bent geweest is het heerlijk om weer eens ouderwets low level bezig te zijn en als een soort chirurg met oscilloscopen en logic analyzers je proto-board tot leven te wekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThaStealth schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:29:

Hier vind je een uitgebreid overzicht, in verschillende talen.

http://www.beterwonen.be/RAL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Rutix schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:53:
[...]

Dat is juist hinderlijk omdat het je de andere uit zijn flow of werk houd.
Ik hou wel rekening met de headphones code... iemand die een koptelefoon op heeft (of oortjes in) laat ik met rust. Als ik iets moet weten stuur ik wel een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Grmbl zit je 2h te testen waarom een sql statement een error gooit, kom je tot de conclusie dat ie dat niet kent :F
Het gaat dus om ON DUPLICATE KEY UPDATE kent SQLite niet :'( dan maar veel meer queries richting the db gooien :(

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 12-02-2017 10:35 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah het heet toch niet voor niets SQLite ?
Bij Postgres hebben ze er vrij lang over gedaan om te proberen het issue en race-free te implementeren.
Kennelijk lijkt het toch iets doodeenvoudiger dan het is als je met alle corner-cases rekening wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00
Misschien kan het ook met een REPLACE? Dat wordt wel ondersteund door SQLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 11:16
gekkie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:41:
Als SQLite bepaalde features niet heeft omdat het "Lite" heet, hoe moet MySQL dan wel niet heten? :+ Volgensmij had SQLite zelfs JSON support voordat MySQL het had. En zo zijn er volgensmij nog wel wat dingen die SQLite wel/beter ondersteund dan MySQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eärendil schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:51:
Misschien kan het ook met een REPLACE? Dat wordt wel ondersteund door SQLite.
Doet het niet op het volgende. Ik heb een UserId en UsageDate en op die 2 moet ik een update doen, maar dat kunnen ineens 31 updates zijn.

Het werkt nu *O* nu BETWEEN tackelen (ja dat word wel ondersteund, maar geeft niet de gewenste output :F)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

gekkie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:41:
Bij Postgres hebben ze er vrij lang over gedaan om te proberen het issue en race-free te implementeren.
Kennelijk lijkt het toch iets doodeenvoudiger dan het is als je met alle corner-cases rekening wil houden.
Efficiënte concurrent access is daarentegen niet een requirement voor SQLite, dus dat lost hij simpelweg op met rudimentaire locks. Overigens ondersteunt hij idd gewoon (INSERT OR) REPLACE.
Damic schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:32:
Grmbl zit je 2h te testen waarom een sql statement een error gooit, kom je tot de conclusie dat ie dat niet kent :F
Het gaat dus om ON DUPLICATE KEY UPDATE kent SQLite niet :'( dan maar veel meer queries richting the db gooien :(
Wel een beetje dom, sqlite is namelijk héél erg duidelijk in wat het allemaal wel of niet ondersteunt ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

.oisyn schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:10:
[...]

Efficiënte concurrent access is daarentegen niet een requirement voor SQLite, dus dat lost hij simpelweg op met rudimentaire locks. Overigens ondersteunt hij idd gewoon (INSERT OR) REPLACE.

[...]

Wel een beetje dom, sqlite is namelijk héél erg duidelijk in wat het allemaal wel of niet ondersteunt ;)
Ja daar kwam ik op na 2u proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.oisyn schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:10:
[...]
KISS dus :>, achja ook en vorm van efficiëntie.
Damic schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:50:
[...]
Doet het niet op het volgende. Ik heb een UserId en UsageDate en op die 2 moet ik een update doen, maar dat kunnen ineens 31 updates zijn.

Het werkt nu *O* nu BETWEEN tackelen (ja dat word wel ondersteund, maar geeft niet de gewenste output :F)
De definitie van BETWEEN vind ik sowieso niet lekker, daar het beide grenzen inclusief rekent.
Nogal zuigend als je zaken op een volgend doet en alle grensgevallen dubbel gerekend worden.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 12-02-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34

Matis

Rubber Rocket

Brynnie schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:39:
Hier vind je een uitgebreid overzicht, in verschillende talen.

http://www.beterwonen.be/RAL.html
Serieus, right-click disabled middels JS en nog een alert ook :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het mooiste is nog wel dat ik twee alerts krijg, maar daarna wel gewoon het menu opent... Tot zover de 'beveiliging'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Elke dergelijke beveiliging sneuvelt zodra je "Verberg toekomstige meldingen" aanvinkt.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:23:
Elke dergelijke beveiliging sneuvelt zodra je "Verberg toekomstige meldingen" aanvinkt.
Als je daarentegen een melding vaak genoeg krijgt maakt het niet meer uit of hij een dergelijk optie heeft of niet. Dan klik je 'm sowieso zonder na te denken weg.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matis schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:55:
[...]

Serieus, right-click disabled middels JS en nog een alert ook :/
Ik heb niet proberen right-click'en. Ik vond de website met een simpele Google search. Ben niet gelinkt aan die website, wou enkel een medetweaker helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Lang leve de developer tools, document.querySelectorAll() en Array.map() :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
lang leve noscript :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
* WernerL doet een git pull, heel de applicatie stuk. :')
Thanks collega.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Wow, dat je ongevraagd tot twee maal toe een nieuw wachtwoord krijgt voor een account waar je het bestaan niet van weet. Op mijn werke-mailadres, dat ik niet voor dergelijke websites gebruik. In Plain text. Dat je erover klaagt en als antwoord een nieuw wachtwoord IN PLAIN TEXT ontvangt in een e-mail.

Ik ga even in een hoekje zitten huilen...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34

Matis

Rubber Rocket

Brynnie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:32:
Ik heb niet proberen right-click'en. Ik vond de website met een simpele Google search. Ben niet gelinkt aan die website, wou enkel een medetweaker helpen ;)
Ik plaatste mijn reactie ook niet tegen jou, maar tegen de site.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
WernerL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:21:
Thanks collega.
En daarvoor heb je pull requests en code reviews :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
Mercatres schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:32:
[...]

Bedoel je niet git blame ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Omdat ik even niets te doen heb, ben ik yoga aan het doen thuis.

Somebody save me?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Firesphere schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:13:

Somebody save me?
Wat houd je tegen om "stoerdere" dingen te doen, zoals opdrukken in handstand met één hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Devilly schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:15:
[...]

Wat houd je tegen om "stoerdere" dingen te doen, zoals opdrukken in handstand met één hand?
Ehhh.... dat is een yoga houding? High plank en dan 1 hand naar het plafond strekken.
(Yoga wordt gezien als "girly", ik weet. Het is alleen ontiegelijk intens en zwaar)

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 13-02-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Firesphere schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:13:

Somebody save me?
Is dit tegenwoordig wat devvers doen tijdens hun build? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iRicardo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Beetje wel ja :D

Tenminste, hier op kantoor dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

iRicardo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Ik had vrijdag een rubik cube op kantoor. Maar ik heb ook drie grote ballen op mijn bureau liggen. Moet toch wat doen :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als ik met ballen speel, is het thuis. Dat doe ik dan weer niet op kantoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
Firesphere schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:27:
Als ik met ballen speel, is het thuis. Dat doe ik dan weer niet op kantoor
_O-

Daar heb je de server ruimte voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Mercatres schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:32:
[...]

Migrations draaien en applicatie herstarten en het werkt weer. Iets te vroeg gepost. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Meh "ff" BI spul uitrekenen vanaf de ruwe verkoopdata
Mijn pc does not like that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
WernerL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Migrations draaien en applicatie herstarten en het werkt weer. Iets te vroeg gepost. :-)
Hah, da's ook een herkenbaar issue. Migrations terugdraaien, vloeken op VS die niet goed met branches overweg kan enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Firesphere schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Ehhh.... dat is een yoga houding? High plank en dan 1 hand naar het plafond strekken.
(Yoga wordt gezien als "girly", ik weet. Het is alleen ontiegelijk intens en zwaar)
Wordt best veel gedaan als counterpart voor bijvoorbeeld BJJ training. En BJJ is heel mannelijk, dat weet iedereen :P
Heb mezelf alleen nog niet zo ver kunnen brengen om het *echt* te doen... :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt toch alleen genoeg aan Unit-tests :?

Mooi stukje oplevering:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:47:
[...]

Mooi stukje oplevering:

[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="en"><p lang="en" dir="ltr">100% code coverage from Unit Tests <a href="https://t.co/6X7HlmbNdv">pic.twitter.com/6X7HlmbNdv</a></p>— Mike Rogers @ 🇸🇬 (@MikeRogers0) <a href="https://twitter.com/MikeRogers0/status/829850420948455424">February 10, 2017</a></blockquote><script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]
Misschien wel 100% unit tests, maar 0% intergration tests 8)
Dan komen zulke mankementen aan het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

BtM909 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:47:
Grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:23
Testen? Wat is dat? Kan je dat eten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Alright Skype... What the flying funk are you doing? :-(

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/l0k9e957b/skype.png

Onder "Telefoon contact" staat een naam welke wel in mijn adresboek staat van mijn telefoon maar niet in mijn skype-adresboek. Nog leuker is dat het een link is die automatisch een skype-gesprek opstart.

En de laatste fail vind ik nog de vertaling. Dit is vrijwel een letterlijke vertaling van het engels. Maar zelfs als ik naar het engels vertaal dan heb ik het idee dat Skype me een kleuter vind -O-

[ Voor 8% gewijzigd door DevWouter op 14-02-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

8 dagen om een site met Elastic te migreren naar Platform... Het begint een beetje te nijpen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:08:
8 dagen om een site met Elastic te migreren naar Platform... Het begint een beetje te nijpen :|
Enige reden waarom de rek uit elastic was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Enige reden waarom de rek uit elastic was ?
Wie zegt dat de rek er uit is? Elastic is best awesome eigenlijk. Alleen niet standaard op Platform, dus een aantal workarounds zoeken :)

Elasticsearch >>>>> Solr, tbh.

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Wie zegt dat de rek er uit is? Elastic is best awesome eigenlijk. Alleen niet standaard op Platform, dus een aantal workarounds zoeken :)
Was meer voor de woordspeling :p
Hmm vond elastic nog een beetje los zand toen ik er een jaartje geleden is naar gekeken heb, vooral dat authenticatie etc een beetje een afterthought leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Auth is nog steeds wel een issue. Het scheelt dat ik contacten heb bij Elastic, dus ik kan (bijna) realtime vragen stellen enzo.

Auth is niet gefixt, dus gooi poort 9200 dicht als je Elastic gebruikt. Of gebruik de firewall voor nu. Tenzij je je search publiek wil hebben natuurlijk :D

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:29:
Auth is nog steeds wel een issue. Het scheelt dat ik contacten heb bij Elastic, dus ik kan (bijna) realtime vragen stellen enzo.

Auth is niet gefixt, dus gooi poort 9200 dicht als je Elastic gebruikt. Of gebruik de firewall voor nu. Tenzij je je search publiek wil hebben natuurlijk :D
En hoe laat je dan je 300 logstashes en beats iets in de DB proppen .. met een andere oplossing weer 300 tunnels opzetten :/
Dat antieke oplossingen geen fatsoenlijke auth hebben kan ik begrijpen, maar als je iets recents in elkaar zet is dat toch een van de eerste dingen die je goed in elkaar knutselt. Wat mij betreft een van de redenen om toen voorlopig af te haken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 07:33:
[...]

Hoezo specifiek voor de .NETters? Visual Studio kan toch ook gebruikt worden voor andere programmeertalen? En er zijn toch ook andere IDEs voor .NET? Sowieso is .NET maar een CLI (Common Language Infrastructure; ECMA-335) implementatie…
Ik heb het graag gedaan dit nieuwsfeitje hier te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nog mensen die donderdag naar Tweakers Dev Summit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nop, voor de inhoud hoef je het niet te doen IMHO, en voor €350 netwerk borrelen, kan ik bijna beter zelf een borrel organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Nope moet gewoon werken
En het 's-morgensvroeg een sollicitatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
gekkie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:12:
Nop, voor de inhoud hoef je het niet te doen IMHO, en voor €350 netwerk borrelen, kan ik bijna beter zelf een borrel organiseren.
Zijn wel een aantal interessante onderwerpen naar mijn idee. Ben wel benieuwd naar wat Rasmus Lerdorf en Peter Sunde te vertellen hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Laatst online: 03-10 22:47
Waarom zijn SSL certificaten nou zo lastig??

Ik: Nieuwe domein naam, maakt SSL certificaat aan, configureer apache..
Chrome: NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID
Ik: what??! :| , effe googlen.. niks te vinden :(
Internet Explorer, Edge: Niks aan de hand O-) (had geen firefox geinstalleerd..)

Wat blijkt.. alle SSL certificaten van StartSSL NA 21 oktober 2016 worden automatisch niet vertrouwd :s
En StartSSL heeft er nog niks aangedaan..
Nu maar overgaan op letsencrypt.. al heb ik nog 1 website ergens anders, waar dat niet kan.. (de cpanel plugin is niet geinstalleerd :( )
Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
StartSSL, oh wat een hell was dat met je client certificate authenticatie toestand om in hun site geval te komen.
Is letsencrypt toch een stuk prettiger.
wackmaniac schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:21:
[...]
Zijn wel een aantal interessante onderwerpen naar mijn idee. Ben wel benieuwd naar wat Rasmus Lerdorf en Peter Sunde te vertellen hebben bijvoorbeeld.
Hmm Sunde lijkt me prima om aan te horen voor de vrijdagmiddagborrel, maar ik heb er geen geld voor over.
Rasmus zou interessant kunnen zijn als je veel met PHP doet en graag op de hoogte wil zijn van wat er aan komt en dat niet van het net wil gaan schrapen of wachten tot het in de changelog verschijnt.

[ Voor 65% gewijzigd door gekkie op 14-02-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

wackmaniac schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:09:
Ik ga samen met een iemand van onze concurrent. Dus dat is in elk geval 3 man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ytterx schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:24:
Waarom zijn SSL certificaten nou zo lastig??

Ik: Nieuwe domein naam, maakt SSL certificaat aan, configureer apache..
Chrome: NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID
Ik: what??! :| , effe googlen.. niks te vinden :(
Internet Explorer, Edge: Niks aan de hand O-) (had geen firefox geinstalleerd..)

Wat blijkt.. alle SSL certificaten van StartSSL NA 21 oktober 2016 worden automatisch niet vertrouwd :s
En StartSSL heeft er nog niks aangedaan..
Nu maar overgaan op letsencrypt.. al heb ik nog 1 website ergens anders, waar dat niet kan.. (de cpanel plugin is niet geinstalleerd :( )
Zucht..
Dat heeft StartSSL over zichzelf afgeroepen: ze hebben voor een paar klanten certificaten gebackdate om zo onder de SHA1-vervaldatum uit te komen, en ze hadden niet gemeld dat ze zijn overgenomen door een ander bedrijf.

Zie deze blog van Mozilla: https://blog.mozilla.org/...nd-startcom-certificates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:09:
Als de inhoud van de dev summit wat meer relevant was m.b.t. wat ik doe (games, tools en desktop applicaties) dan zou ik zeker wel gaan. Helaas is het hoofdzakelijk web development. Tevens een tip voor de volgende dev summit, wat meer variatie zo dat het ook andere developers aanspreekt :)

(of misschien willen ze dat dev summit relatief klein blijft, idk...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
Alex) schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:32:
[...]

Dat heeft StartSSL over zichzelf afgeroepen: ze hebben voor een paar klanten certificaten gebackdate om zo onder de SHA1-vervaldatum uit te komen, en ze hadden niet gemeld dat ze zijn overgenomen door een ander bedrijf.

Zie deze blog van Mozilla: https://blog.mozilla.org/...nd-startcom-certificates/
Ja die had ik inderdaad gevonden. Wat voor mij het grootste probleem is dat zij ongeveer de enige waren/zijn die SSL certificaten uitreikte die geldig zijn langer dan een paar maanden. Waardoor "oudere" installaties die nog geen letsencrypt bijvoorbeeld ondersteunen te minste een beetje onderhoudbaar zijn.

Maar goed, maar eens een mail sturen of ze die plugin willen activeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Als de inhoud van de dev summit wat meer relevant was m.b.t. wat ik doe (games, tools en desktop applicaties) dan zou ik zeker wel gaan. Helaas is het hoofdzakelijk web development. Tevens een tip voor de volgende dev summit, wat meer variatie zo dat het ook andere developers aanspreekt :)

Thema dit jaar is volgens mij expliciet web development, dus dat klopt wel. Misschien volgend jaar meer jouw onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Thema dit jaar is volgens mij expliciet web development, dus dat klopt wel. Misschien volgend jaar meer jouw onderwerp :)
Ja ik hoop het, altijd leuk mensen ontmoeten die in het zelfde vak zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 19:54
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Vind het ook te veel webgericht inderdaad. Alleen legacy lezing zou ik wel interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
ytterx schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:53:
[...]
is dat zij ongeveer de enige waren/zijn die SSL certificaten uitreikte die geldig zijn langer dan een paar maanden.
Genoeg bedrijven te vinden die certificaten uitgeven die enkele jaren geldig zijn:

https://www.sslcertificaten.nl/certificaten#DV_Standaard_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Skyaero schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Genoeg bedrijven te vinden die certificaten uitgeven die enkele jaren geldig zijn:

https://www.sslcertificaten.nl/certificaten#DV_Standaard_3
Ik vermoed dat het niet-vermelde-sleutelwoord hier 'gratis' is :)
En dan was start-ssl tot voor kort een van de weinigen...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
roeleboel schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Ik vermoed dat het niet-vermelde-sleutelwoord hier 'gratis' is :)
En dan was start-ssl tot voor kort een van de weinigen...
Precies ;)
Als je een aantal (kleine, zonder inkomsten) websites hebt, kunnen de kosten best wel oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Als het gratis moet, zou je ook nog Cloudflare kunnen overwegen: https://www.troyhunt.com/...r-ssl-for-free-on-shared/

[ Voor 33% gewijzigd door Skyaero op 14-02-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Krijg het Dd$T#S!^ nog steeds niet voor elkaar om in te loggen bij MijnOverheid of andere digid services. Ik krijg simpelweg een bak headers + html gerenderd op m'n scherm op een of andere manier in zowel Chrome als Internet Explorer. De belastingdienst zegt al 4 jaar "we zijn bezig met een oplossing", falers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
WernerL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:21:
Thanks collega.
In een vorig project hadden we de regel dat als je de build brak je de volgende dag taart mee moest nemen. Prima regel :D
gekkie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:26:
Hmm Sunde lijkt me prima om aan te horen voor de vrijdagmiddagborrel, maar ik heb er geen geld voor over.
Rasmus zou interessant kunnen zijn als je veel met PHP doet en graag op de hoogte wil zijn van wat er aan komt en dat niet van het net wil gaan schrapen of wachten tot het in de changelog verschijnt.
Die ING knakkers komen het standaard "ING is een coole werkgever" verhaaltje vertellen. Mocht iemand gaan; stel 'em eens de vragen hoe hij het werken met Nolio en ServiceNow vindt ;)
Cartman! schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:53:
Krijg het Dd$T#S!^ nog steeds niet voor elkaar om in te loggen bij MijnOverheid of andere digid services. Ik krijg simpelweg een bak headers + html gerenderd op m'n scherm op een of andere manier in zowel Chrome als Internet Explorer. De belastingdienst zegt al 4 jaar "we zijn bezig met een oplossing", falers :(
Als je nu ook geen belasting hoefde te betalen...

[ Voor 68% gewijzigd door Hydra op 14-02-2017 19:21 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:18:
[...]
Als je nu ook geen belasting hoefde te betalen...
Ik zal het ze eens voorstellen :D
Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.