De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.650 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
ZpAz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Als jij als eerste met een bedrag over de tafel komt van wat je wilt verdienen heb je al "verloren". De enige kant die het bedrag dan nog op gaat in de onderhandeling is omlaag of deze blijft hetzelfde. Je moet iets zeggen als: "Wat vinden jullie dat iemand met mijn kennis die deze positie vervult waard is". Komen ze met een belachelijk bod zeg je "adieu". Elk ander bod kan je nog proberen te verhogen.

Degene die het eerst een prijs noemt is in een nadeel.
Klopt inderdaad!

Jon Sonmez schrijft hier iets uitgebreider over in z'n boek Soft Skills. Sowieso wel een aanrader om te lezen. Leest makkelijk weg en staan goede tips in: https://www.amazon.com/So...pers-manual/dp/1617292397

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:44

Rem

Wat mij heel erg geholpen heeft bij het solliciteren en onderhandelen over salaris:
http://www.kalzumeus.com/2012/01/23/salary-negotiation/

Vrij lange blogpost, maar zeker het lezen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Die zit veel te laag voor software engineers. Verdien ongeveer 1k meer per maand en tel daar 't leasewaggie nog niet bij op.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
Hydra schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Die zit veel te laag voor software engineers. Verdien ongeveer 1k meer per maand en tel daar 't leasewaggie nog niet bij op.
Daarom zoek ik altijd werk in of rond Amsterdam zo dat ik dat gezeur niet heb in sollicitatiegesprekken, ik heb een eigen auto, moet ik ergens heen voor mijn werkgever, dan vergoed hij de kilometers. Maar dat blijft natuurlijk iedereen zijn persoonlijke voorkeur. Het ligt immers ook aan wel vakgebied je zit. Een programmeur (zoals ik) heeft bijv. echt geen lease auto nodig :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

iRicardo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Daarom zoek ik altijd werk in of rond Amsterdam zo dat ik dat gezeur niet heb in sollicitatiegesprekken, ik heb een eigen auto, moet ik ergens heen voor mijn werkgever, dan vergoed hij de kilometers. Maar dat blijft natuurlijk iedereen zijn persoonlijke voorkeur. Het ligt immers ook aan wel vakgebied je zit. Een programmeur (zoals ik) heeft bijv. echt geen lease auto nodig :)
Een programmeur die elke dag op hetzelfde kantoor zit niet nee. Een programmeur (zoals ik) die geen vaste werkplek heeft en in principe bij klanten door het hele land heen kan zitten heeft wel een lease auto nodig ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:40
iRicardo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Daarom zoek ik altijd werk in of rond Amsterdam
Klinkt alsof je regelmatig werk zoekt, of interpreteer ik dat verkeerd?

Ik ben 2x van werkgever gewisseld in de afgelopen 10 jaar, en daar weliswaar specifiek gezocht naar iets op fietsafstand, dat terzijde.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:40:
God wanneer gaat de PostNL eens failliet .. alles wat er voor in de plaats moet komen kan toch onmogelijk slechter zijn.
DPD of DHL zeker nooit geprobeerd? Die zijn daadwerkelijk slechter

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Vind DHL ook wel goed eigenlijk. Tot in detail kun je je pakketjes volgen vanuit China. Kan het evt zelfs in het depot afhalen als ze het weer meegenomen hebben (dat is dan maar 15min rijden voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18
Gamebuster schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:59:
[...]
DPD of DHL zeker nooit geprobeerd? Die zijn daadwerkelijk slechter
Tot nu toe alleen met transmission en UPS eigenlijk geen gelazer gehad.
DHL track en trace is ook het zoeken naar een pagina in de webinterface die het wel wil doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
PostNL heb ik alleen maar goede ervaringen mee. DPD, DHL, UPS.... fucking drama. Inflexibel, nooit werken de 'niet-thuis-codes'...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Achja over het algemeen leer je de tent pas kennen als er eens wat fout gaat .. en hoe erg het fout gaat, hoe er over gecommuniceerd wordt en of en hoe het rechtgebreeen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Oh no! Een missing </div>, ergens in een one-template-to-rule-them-all met 34 openingsdivjes - voor het grootste gedeelte genest. Noooo :/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ZpAz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Als jij als eerste met een bedrag over de tafel komt van wat je wilt verdienen heb je al "verloren". De enige kant die het bedrag dan nog op gaat in de onderhandeling is omlaag of deze blijft hetzelfde. Je moet iets zeggen als: "Wat vinden jullie dat iemand met mijn kennis die deze positie vervult waard is". Komen ze met een belachelijk bod zeg je "adieu". Elk ander bod kan je nog proberen te verhogen.

Degene die het eerst een prijs noemt is in een nadeel.
Dit is heel goed advies. Ze zeggen weleens "je moet altijd als bedrag hoog gaan zitten en dan middel je uit met je werkgever" maar er zijn dus ook situaties waar het "hoge bedrag" dat je in je hoofd hebt, het lage bedrag is wat de werkgever in zijn hoofd heeft :+ dan loop je dat inderdaad mis als jij als eerste dat bedrag op tafel gooit.
incaz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:09:
Oh no! Een missing </div>, ergens in een one-template-to-rule-them-all met 34 openingsdivjes - voor het grootste gedeelte genest. Noooo :/
Daar heb je toch een goede IDE voor :+

Nothing to see here!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
kenneth schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:48:
Hee formuliervalidatieprogrammeurs mag ik alsjeblieft gewoon spaties in telefoonnummers en postcodes tikken okee bedankt doei

}:|
Herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Ger schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:57:
[...]
Klinkt alsof je regelmatig werk zoekt, of interpreteer ik dat verkeerd?

Ik ben 2x van werkgever gewisseld in de afgelopen 10 jaar, en daar weliswaar specifiek gezocht naar iets op fietsafstand, dat terzijde.

***members only***
Ik doe vaak korte projecten bij werkgevers. Nu zit ik toevallig op een iets langer project 1-2 jaar waar al door een andere developer al 3 jaar ingestoken is. Ik hou gewoon van afwisseling en ik zie ook dagelijks mensen gaan en komen :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Juist eens iets nieuws meegemaakt: wandelend een retrospective doen. Is wel eens goed, in plaats van altijd zitten en elkaar aanstaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mercatres schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:26:
Juist eens iets nieuws meegemaakt: wandelend een retrospective doen. Is wel eens goed, in plaats van altijd zitten en elkaar aanstaren.
Sowieso is een ommetje buiten zo rond de lunch niet slecht voor mijn gemoedstoestand.

Zo tijd om eens te kijken of de NS me nog steeds niet bevalt .. en afreizen naar het land der patattensnijders :9

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 03-02-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
gekkie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:19:
[...]

Sowieso is een ommetje buiten zo rond de lunch niet slecht voor mijn gemoedstoestand.
Goh, dit was echt voor de retrospective te doen, dus rond 11h al.
gekkie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:19:
Zo tijd om eens te kijken of de NS me nog steeds niet bevalt .. en afreizen naar het land der patattensnijders :9
FOSDEM dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Check .. weekend vol met regen eind jan / begin feb .. dus FOSDEM ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47
kenneth schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:48:
Hee formuliervalidatieprogrammeurs mag ik alsjeblieft gewoon spaties in telefoonnummers en postcodes tikken okee bedankt doei

}:|
Van mij mag dat voor telefoonnummers niet :Y)
Anders krijg je later weer de vraag om de telefoonnummers te harmoniseren, omdat iedereen maar wat invult:
  • (020) 123 1234
  • 020 - 123 1234
  • 06 12345678
  • +31 (0) 20 123 1234
Aangezien je het telnr op je telefoon ook niet met spaties e.d. invult, waarom dat dan op een formulier wel toestaan?
Bij het weergeven kun je het dan wel weer netjes formatteren. Als je alles toestaat, stript bij opslaan en in jouw weergave toont, dan zal de gebruiker denken "zo heb ik het niet ingevoerd", wat je ook niet wilt.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
SPee, al die andere tekens rip je er dan toch gewoon uit on input? Zie het probleem niet helemaal. Een van de redenen om het wel toe te staan lijkt me om copypaste makkelijk te maken. Is ook gezeur als je bv IBAN's moet kopieren en het op de site / in de mail is aangegeven met spaties.
Zo moeilijk is een regexje daarvoor toch niet? Landnummer eraf trekken is ietsjes lastiger maar zou denk ik nog steeds niet zo'n enorm probleem moeten zijn. Je schrijft uiteindelijk voor de gebruiker, niet voor de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
SPee schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Van mij mag dat voor telefoonnummers niet :Y)
Anders krijg je later weer de vraag om de telefoonnummers te harmoniseren, omdat iedereen maar wat invult:
  • (020) 123 1234
  • 020 - 123 1234
  • 06 12345678
  • +31 (0) 20 123 1234
Aangezien je het telnr op je telefoon ook niet met spaties e.d. invult, waarom dat dan op een formulier wel toestaan?
Bij het weergeven kun je het dan wel weer netjes formatteren. Als je alles toestaat, stript bij opslaan en in jouw weergave toont, dan zal de gebruiker denken "zo heb ik het niet ingevoerd", wat je ook niet wilt.
Wij trekken gewoon alle niet nummers eruit voorhet het de DB ingaat :+

Edit: met hierboven dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:07:
[...]

Wij trekken gewoon alle niet nummers eruit voorhet het de DB ingaat :+

Edit: met hierboven dus
En wat als mensen hun nummer als +316... schrijven? Want dan wil denk ik wel dat die '+' blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nee want je kan er rules op loslaten. Anders zouden telefoon centrales ook niet kunnen omgaan met alleen nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wij bouwen hier alle nummers om naar +31 6 ...... maar voordat we dat doen strippen we alle niet nummers eruit... Dus lekker boeiend of er spaties, haakjes e.d. tussenstaan en of het nu begint met +31(0)6 of 06 of 3106 of 316 of......

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Naja de plus is ook gewoon vervangen door 00.
en indien geen 00 of + .. dan alles tussen () laten staan, anders nuken.
En altijd ook raw input opslaan, kun je er in noodgevallen altijd nog een menselijke parser er overheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik ben nu al een tijdje actief op zoek naar een andere auto op marktplaats en ergerde mij groen en geel dat ik niet op auto's kan filteren die een logisch verklaarbare kilometerstand (NAP) hebben. Ik vindt dit zelfs zo storend dat ik zojuist mijn "Geen development in het weekend" regel heb gebroken: de custom javascript plugin + een jquery loopje om alle ads die geen NAP vinkje hebben te verbergen doet wonderen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Weer een geluk bij een ongeluk!

Een van de schijven in m'n thuis-server is er mee opgehouden. Deze schijf bevatte al m'n foto's, video's, etc. Zeker een belangrijke schijf nu we net een half jaar een baby hebben.
Ik was in de veronderstelling dat ik CrashPlan had ingesteld om deze schijf te backuppen. Dit was ook het geval, totdat ik onlangs de drive letters van de schijven heb aangepast (don't ask). De afgelopen maanden zijn er van deze schijf dus geen backups in de cloud gemaakt.

Gelukkig doe ik ook iedere dag een robocopy van die schijf naar een lokale backup schijf. Maar dit was wel even schrikken!

Nu maar gelijk een backup van de backup schijf maken, de backup schijf ook met CrashPlan naar de cloud backuppen en daarna een nieuwe harde schijf in de server plaatsen welke de kapotte moet gaan vervangen.

/me zou nu wel willen dat hij een 500mbit/s upload heeft

Hmm, het is blijkbaar een van m'n nieuwe WD Red schijven die de geest heeft gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan_V op 04-02-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik vind CrashPlan echt makkelijk het enige wat me echt super irriteert is dat het restoren van de backup super traag gaat. >.<

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Internet verbinding met > 60% packetloss ook ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

:D

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Rutix schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:15:
Ik vind CrashPlan echt makkelijk het enige wat me echt super irriteert is dat het restoren van de backup super traag gaat. >.<
Dat merk ik ook, maximaal 3Mbps download.
Heb de instellingen al aangepast, maar gaat niet hoger. Ach, nog maar 3,7 dagen wachten totdat de backup weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Creepy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:53:
Wij bouwen hier alle nummers om naar +31 6
Ook de niet-mobiele? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Ik vind het jammer dat CrashPlan onlangs ARM support heeft gedropped. Had ik m'n NAS eindelijk goed geconfigureerd, moet ik het nu op de meest cumbersome manier doen ever.

[ Voor 3% gewijzigd door Mercatres op 05-02-2017 13:38 . Reden: ARM Support, CrashPlan heeft nooit officieel Synology supported. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb "gewoon" 1TB OneDrive ruimte. Genoeg voor m'n backups.
Daarnaast worden kritieke zaken gebacked in een ring van servers etc. zodat ik altijd wel ergens een backup heb.

Alles GZipped, daily, weekly en monthly backups tot een jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

En alle buitelandse telefoonnummers ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:53:
Wij bouwen hier alle nummers om naar +31 6 ...... maar voordat we dat doen strippen we alle niet nummers eruit... Dus lekker boeiend of er spaties, haakjes e.d. tussenstaan en of het nu begint met +31(0)6 of 06 of 3106 of 316 of......
Hmmm, dan zul je mij niet snel aan de lijn kunnen krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 21-09 20:09

Dido

heforshe

Zijn telefoonnummers nu de nieuwe namen? Als ik een ding geleerd heb in de afgelopen 17 jaar is het wel dat ik in mijn eentje absoluut niet genoeg weet om betrouwbare programmatuur te schrijven die iets doet met namen, datums, tijden, telefoonnummers, adressen of emailadressen.

En dan geldt voor die laatste dat er duidelijke regels zijn - maar er is (bijna) niemand die ze implementeert.

Voor de andere categorieen, volg de link bij namen, stel jezelf de vraag bij datums of je een weeknummer kunt berekenen (als je meteen "ja" antwoordt, doe dan nooit zelf iets met datums of tijden) en vul "B/T1, 3rd Floor, Campal Trade Centre,, Opp. Kala Academy, Panjim, Goa 403001, India" even in in je adres-database. Als dat lukt wil ik het adres van hun standaard accomodatie ook nog wel even opzoeken - daar staat ergens "behind xyz Internet Company" in.

En dan heb ik BTW-nummers nog niet genoemd. Gelukkig geeft de EU (jawel, ze doen wel eens iets nuttigs) een simpele webservice die je vertelt of een BTW-nummer bestaat. Zoals er voor al die andere nummers en data gewoon prima libraries zijn om ermee om te gaan.

Als je al een gevecht aan wilt gaan, doe het dan met de DBA. Implementeer voor alles wat boven de database hangt het werk van (grote groepen van) mensen die, door schade en schande wijs geworden, veel betere oplossingen hebben bedacht dan je ooit zelf gaat verzinnen (en als je dat wel doet zit je waarschijnlijk op de verkeerde plek :P )

Hell, zelfbedachte regels voor telefoonnumers? Dat is bijna net zo erg als een in-house encryptiealgoritme (want dat kent niemand en is dus veilig :Z )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

* Matis had zich opgemaakt voor een paar dagen bughunten *O*

Binnen twee uur gevonden -O-

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
:)B .. ze stoppen big data in het kleinste kamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:38

alienfruit

the alien you never expected

In ons huidige project op mijn werk gebruiken we een reeks velden met een verplichte landscode. De landcode wordt vervolgens gebruikt om soms enkele dingen qua volgorde te veranderen. Maar eigenlijk zijn gewoon allemaal tekstwaarden. Bij de telefoonnummers slopen we eigenlijk alleen de () en spatie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mercatres schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:32:
Ik vind het jammer dat CrashPlan onlangs ARM support heeft gedropped. Had ik m'n NAS eindelijk goed geconfigureerd, moet ik het nu op de meest cumbersome manier doen ever.
Hoe dan? Het is toch gewoon een Java client?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Matis schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:48:
* Matis had zich opgemaakt voor een paar dagen bughunten *O*

Binnen twee uur gevonden -O-
Ik zou de smileys omwisselen :+

* whoami heeft het hier trouwens goed kapot gemaakt :/

[ Voor 11% gewijzigd door whoami op 06-02-2017 11:54 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

whoami schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:54:
[...]
* whoami heeft het hier trouwens goed kapot gemaakt :/
Als je iets doet, moet je het goed doen! Half kapot maken is maar lame :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
.oisyn schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Hoe dan? Het is toch gewoon een Java client?
Yea, maar om een of andere reden (weet het niet meer exact), heeft CP de support gedropped. Helaas.

Hier zitten we ook met z'n allen testcases af te rammelen. 't Is weer validatietijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mercatres schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Yea, maar om een of andere reden (weet het niet meer exact), heeft CP de support gedropped. Helaas.
Waardeloos. Zal wel komen doordat iedereen zijn NAS backupt en daardoor wegkomt met een enkele 1-person-unlimited abonnement :). Gelukkig heeft mijn Synology een Atom :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
.oisyn schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:35:
[...]

Waardeloos. Zal wel komen doordat iedereen zijn NAS backupt en daardoor wegkomt met een enkele 1-person-unlimited abonnement :). Gelukkig heeft mijn Synology een Atom :Y)
Dat is ook mijn vermoeden. Nu kan ik dus twee dingen doen:
- M'n NAS als een externe dir mounten in Windows en die dan laten backuppen.
- Een nieuwe NAS nemen.

Weggaan bij CrashPlan doe ik niet, daarvoor werkt het net te fijn (en ik heb geen zin om wéér al m'n data te backuppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb even zitten lezen, blijkbaar gebruiken ze een bepaalde proprietary native library. Vraag me af of dat niet makkelijk te reverse-engineeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

300 GB in GIT, daar moet je toch niet aan denken :o

https://arstechnica.com/i...ous-300gb-git-repository/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Holy hell, je zal maar als nieuwe werknemer je pc aan het installeren zijn en je moet git clone doen. Dan kan je in de tussentijd gewoon drie bijbaantjes nemen voordat je aan de slag kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Daar gaat het artikel juist over, dan Microsoft iets gebouwd heeft waar dat dus niet hoeft. ;) In het kort komt het er op neer dan in eerste instantie wordt er alleen een het broodnodige gedownload. Alles wat je daarna nodig hebt, wordt los gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Hoera, ik heb een gratis windows server 2016 licentie via school oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wel knap dat Microsoft een gedecentraliseerd version control systeem gecentraliseerd heeft :) In plaats van de source netjes op te knippen in modules hebben ze een van de belangrijkste voordelen van git ongedaan gemaakt.
iRicardo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:25:
Holy hell, je zal maar als nieuwe werknemer je pc aan het installeren zijn en je moet git clone doen. Dan kan je in de tussentijd gewoon drie bijbaantjes nemen voordat je aan de slag kan :P
Misschien moet je eerst 't artikel even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Wel knap dat Microsoft een gedecentraliseerd version control systeem gecentraliseerd heeft :) In plaats van de source netjes op te knippen in modules hebben ze een van de belangrijkste voordelen van git ongedaan gemaakt.
Hoe bedoel je? Normaal gesproken pull je ook niet rechtstreeks van je collega's toch? Dus als een commit niet gepushed is naar origin, zul jij die niet zien. In dit geval is toch het 'enige' verschil dat ipv. de hele history te pullen, je alleen pulled wat je nodig hebt?
This is key to its decentralized nature—every repository contains all the history of all the files, making them all equal peers. For Windows, this meant that every developer would need to fetch millions of files and hundreds of gigabytes. The initial clone of the repository took hours, and even simple tasks such as checking to see if all files are up to date took many minutes.
^ Dit is normaal gesproken het geval met Git.
The premise of GVFS is straightforward enough: rather than fetching all the data at once, only a bare skeleton of the repository needs to be populated up front. The virtualized file system subsequently retrieves additional data on a demand-driven, as-needed basis. Building one particular Windows component, for example, will cause GVFS to fetch the files that make up that component, along with anything that the component depends on, but it will stop short of fetching all the many hundreds of gigabytes the repository contains.
^ Dus als je collega iets pushed en dat zou relevant zijn voor jou werk dan zal GVFS dat (neem ik aan) alsnog pullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat normaliter iedere repo de volledige history heeft en je dus alleen maar een netwerkverbinding nodig hebt als je informatie uit wil wisselen. In dit geval lijkt het er op dat je gegevens pas opgehaald worden als je ze voor 't eerst benaderd. Dus als je app.js wil editen wordt 'ie pas opgehaald. In ieder geval is dat wat ik op maak uit 't artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Hydra schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:38:
Misschien moet je eerst 't artikel even lezen :)
Dat zou inderdaad een goed plan zijn. Ik las alleen Git en 300 GB. Ik kreeg flashbacks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hydra, het probleem met de Windows code was dat het niet makkelijk op te knippen was. Daarom zijn uiteindelijk voor deze oplossing gegaan. Ik denk dat het niet vaak voorkomt dat je met zulke grote repositories moet werken.

Zo ja, dan zou deze aanpak een oplossing kunnen zijn. Maar goed, als je miljoenen bestanden hebt vraag ik mij af in hoeverre de hele history hebben zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

alienfruit schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:22:
Zo ja, dan zou deze aanpak een oplossing kunnen zijn. Maar goed, als je miljoenen bestanden hebt vraag ik mij af in hoeverre de hele history hebben zinvol is.
Gezien Microsofts track record met backwards compatibility, verwacht ik zeer belangrijk.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:09

qless

...vraag maar...

<rant>
Wat een ongeloofelijk kut library is dat ingite-ui...
Zoek je in de documentatie van een igCombo widget de methode setFocus op. Keurig gedocumenteerd. Kijk je in de code....geen methode.. (geeft ook een not found error).

Wil je de ingebouwde template engine gebruiken (met van die {{ }} notaties) met 2x een if (niet genest) kan niet...maar niet gedocumenteerd
</rant>

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
qless schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:46:
<rant>
Wat een ongeloofelijk kut library is dat ingite-ui...
</rant>
Ik zou zeggen .. in de openhaard er mee :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oh noes, Trump bemoeit zich er ook mee:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Lekker een uurtje achter m'n staart aan het rennen geweest om een bug in een systeem te pletten. De oorzaak bleek uiteindelijk niet eens in de code te staan: Iemand had in tabel B een kolom gemaakt om een foreign key van tabel A in op te slaan, maar daarbij gekozen voor een mediumint(6) terwijl de key kolom in A een int(11) is. Dat verwacht je toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ongewoongewoon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:20:
Lekker een uurtje achter m'n staart aan het rennen geweest om een bug in een systeem te pletten. De oorzaak bleek uiteindelijk niet eens in de code te staan: Iemand had in tabel B een kolom gemaakt om een foreign key van tabel A in op te slaan, maar daarbij gekozen voor een mediumint(6) terwijl de key kolom in A een int(11) is. Dat verwacht je toch niet?
Mjah dat is ergens wel vervelend dat dat niet geenforced wordt door de SQL standaard danwel de DB implementatie daarvan.
.oisyn schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:35:
[...]
Hopelijk niet zo'n atom ?

[ Voor 29% gewijzigd door gekkie op 07-02-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:10
TheNephilim schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:44:
[...]

Hoe bedoel je? Normaal gesproken pull je ook niet rechtstreeks van je collega's toch? Dus als een commit niet gepushed is naar origin, zul jij die niet zien. In dit geval is toch het 'enige' verschil dat ipv. de hele history te pullen, je alleen pulled wat je nodig hebt?
Wel eens gedaan hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Mercatres schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Dat is ook mijn vermoeden. Nu kan ik dus twee dingen doen:
- M'n NAS als een externe dir mounten in Windows en die dan laten backuppen.
- Een nieuwe NAS nemen.

Weggaan bij CrashPlan doe ik niet, daarvoor werkt het net te fijn (en ik heb geen zin om wéér al m'n data te backuppen).
Ik doe het eerste. PM me anders maar even als je een batchfile wilt hebben waarmee je dit makkelijker voor elkaar kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Blergh, gisteren halve dag verloren met niet werkende Windows 10 (althans, m'n IIS werkte niet meer), vandaag m'n videokaart die moeilijk deed... 't is weer Windows-update tijd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eens verdiept in TDD. Tot nu toe alleen TED (Test Eventually Development) gebruikt. Maar als je even lekker opdreef bent en knappe lappen code heb uitgetikt en dan realiseert dat je alle moet testen en überhaupt testbaar moet maken. Dan baal je wel even. Dus nu maar eens zien wat TDD mij te bieden heeft. Enige tips gerelateerd aan TDD is zeer op prijs gesteld. Zo heb ik mijn verhaaltje ook weer eens gehouden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:05:
Vandaag eens verdiept in TDD. Tot nu toe alleen TED (Test Eventually Development) gebruikt. Maar als je even lekker opdreef bent en knappe lappen code heb uitgetikt en dan realiseert dat je alle moet testen en überhaupt testbaar moet maken. Dan baal je wel even. Dus nu maar eens zien wat TDD mij te bieden heeft. Enige tips gerelateerd aan TDD is zeer op prijs gesteld. Zo heb ik mijn verhaaltje ook weer eens gehouden O-)
Mijn persoonlijk tip is gebruik zowel TDD als BDD.
TDD geeft je vertrouwen in de correcte werking van je code.
BDD geeft je vertrouwen in de correcte werking van je applicatie.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wij doen alleen aan PIDTD. Panic and Incident Driven Test Development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:44

Rem

EddoH schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:41:
Wij doen alleen aan PIDTD. Panic and Incident Driven Test Development.
Hah, herkenbaar. Wij noemen dat NTDD, No Tests Driven Debugging. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Wij van de PvdP, pleiten al jaren voor proefdier vrij programmeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Waarom niet CTDD?
Customer Test Driven Development >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Dat doen wij! Werkt eigenlijk prima, de responsetijd is over het algemeen enkele seconden.

Seriously! Seriously!? Niet voor alles, maar CTDD UI-stuff met een betrokken community werkt eigenlijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wij hebben een test team die na ons test en al meteen stopt met testen als een knopje er niet 100% pixel-perfect er uit ziet als in het design. Zucht. Helft van de tijd is ook de design veranderd zonder het aan ons te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
alienfruit schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:27:
Wij hebben een test team die na ons test en al meteen stopt met testen als een knopje er niet 100% pixel-perfect er uit ziet als in het design. Zucht. Helft van de tijd is ook de design veranderd zonder het aan ons te vertellen.
Ben ik toch benieuwd hoe dat testteam dat doet dan? Schrijven jullie als team dan helemaal geen tests of voert het test team een hele batterij aan handmatige testprocedures uit?

[ Voor 28% gewijzigd door Swedish Clown op 09-02-2017 19:30 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik dacht eerst dat het over mij ging. Ik zit sinds een maand in een multidisciplinair scrum team. Ik heb de afgelopen 7 jaar mijn eigen agenda bepaald en nooit hoeven wachten op reviews of merge requests.

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het me enorm zwaar valt, dat anderen bepalen wanneer je wat moet doen en weer anderen of dat je je werk wel goed doet.
Zeker wanneer ik met mijn ervaring een aantal valkuilen zie aankomen, maar die gebagitaliseerd worden met: die lossen we wel op als we er tegenaan lopen.

Dat druist in tegen mijn manier van werken en het kost me dan ook heel veel moeite om op deze manier te moeten werken. Ik conformeer me wel, maar met moeite.

Cut the guy some slack.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ben ik toch benieuwd hoe dat testteam dat doet dan? Schrijven jullie als team dan helemaal geen tests of voert het test team een hele batterij aan handmatige testprocedures uit?
Het testteam bepaald het test script hoe en wat ze testen. Bij de oplevering van de sprint testen wij op basis van de user story die wij hebben. Echte diepgang qua testen doen wij niet. Ik heb serieus geen tijd om op zoek te gaan naar obscure testdata of test data aan te maken etc soms hebben we niet eens de juiste rechten om dit te kunnen.

Het vervelende alleen is dat de UX/UI mensen er een handje van hebben om dingen te veranderen nadat het deel af is en alleen communiceren ze dit niet. Zodoende stopt het testen omdat de volgorde van een reeks knoppen is veranderd of omdat een knop inmiddels 'create order' ipv. 'create service order' heet etc. Ik heb het liefst dat ze verder doorgaan met testen tot dat de UI en/of SAP Gateway borked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ben ik een heel erge oude zeur als ik niet zo veel op heb met dat scrumgedoe? Vooral de daily scrum... verschrikkelijk.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
alienfruit schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Het testteam bepaald het test script hoe en wat ze testen. Bij de oplevering van de sprint testen wij op basis van de user story die wij hebben. Echte diepgang qua testen doen wij niet. Ik heb serieus geen tijd om op zoek te gaan naar obscure testdata of test data aan te maken etc soms hebben we niet eens de juiste rechten om dit te kunnen.

Het vervelende alleen is dat de UX/UI mensen er een handje van hebben om dingen te veranderen nadat het deel af is en alleen communiceren ze dit niet. Zodoende stopt het testen omdat de volgorde van een reeks knoppen is veranderd of omdat een knop inmiddels 'create order' ipv. 'create service order' heet etc. Ik heb het liefst dat ze verder doorgaan met testen tot dat de UI en/of SAP Gateway borked.
Schiet ook niet echt op dan, als ze voor iedere non-fatal bug gaan stoppen, krijg je dan nog ooit een product de deur uit ?
Kan toch prima doorgaan en notitie maken dat de meuk nog wel gehertest moet worden ook op die meer cosmetische zaken ?
Alex) schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:21:
Ben ik een heel erge oude zeur als ik niet zo veel op heb met dat scrumgedoe? Vooral de daily scrum... verschrikkelijk.
Achja het hele scrum gedoe past wel in het hele "sociale" plaatje heden ten dage wat mij betreft.
Veel vorm, daardoor helaas wel vaak wat minder inhoud.

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 09-02-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Matis schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:10:
[...]

Ik dacht eerst dat het over mij ging. Ik zit sinds een maand in een multidisciplinair scrum team. Ik heb de afgelopen 7 jaar mijn eigen agenda bepaald en nooit hoeven wachten op reviews of merge requests.

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het me enorm zwaar valt, dat anderen bepalen wanneer je wat moet doen en weer anderen of dat je je werk wel goed doet.
Zeker wanneer ik met mijn ervaring een aantal valkuilen zie aankomen, maar die gebagitaliseerd worden met: die lossen we wel op als we er tegenaan lopen.

Dat druist in tegen mijn manier van werken en het kost me dan ook heel veel moeite om op deze manier te moeten werken. Ik conformeer me wel, maar met moeite.

Cut the guy some slack.
Laat ik even voorop stellen dat wij binnen het team ruimte genoeg hebben om je eigen ding te kunnen doen en zaken die jij belangrijk vind aan te kunnen pakken. Zo heb ik deze week een aantal PR's gedaan naar open source repo's die wij gebruiken aangezien wij daar op lange termijn profijt van gaan krijgen en een PR gedaan richting onze cross-team Jenkins. Beide niet op onze backlog maar er was even ruimte voor.

Het is absoluut geen dictatuur bij ons maar er zijn wel grenzen. Als er in 4 weken tijd geen enkel ticket van de backlog gepakt wordt ga je duidelijk over die grens heen en ja dan ga ik als scrummaster miepen want ik mag aan de PO gaan uitleggen waarom er deadlines gemist worden.

Wat betreft de reviews, zijn wij heel pragmatisch en absoluut geen mierenneukers. Ieder z'n stijl en zolang je geen hele gekke dingen doet heb je genoeg ruimte om de implementatie je eigen draai te geven. Zolang het maar past in het totaalplaatje.

Ik cut zeker genoeg slack maar er zijn grenzen :)
Ik heb er ook niet veel mee :) Wij zijn dan ook heel vrij en los met hoe wij scrum/kanban bedrijven. Een hoop van de standaard praktijken slaan wij dan ook over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Om nog even terug te komen over dat gezeik met streepjes en spaties in telefoonnummers. De gemeente vraagt mij om een biljetnummer in te vullen dat op het aanslagbiljet staat. Ik neem het letterlijk over en:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ryn3d56.png
Neeee, dit is niet letterlijk. Ik heb voor de screenshot de cijfers veranderd.

|:(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ah, dat brengt herinneringen naar boven waarbij een overheidssite iets stuurde als
wachtwoord: A$xy67T.

Alleen de punt aan het eind hoorde niet bij het wachtwoord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Uberhaupt een wachtwoord naar iemand sturen... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Skyaero op 09-02-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Leuk, PDFsharp is al 2 jaar niet meer aan ontwikkeld en nu heb ik een bug gevonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Skyaero schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:35:
Uberhaupt een wachtwoord naar iemand sturen... :X
Hoe zou je het anders doen als je bepaalde gegevens aan iemand wilt koppelen? Zolang het passwords zijn voor eenmalig gebruik of die je meteen moet veranderen is het een normale manier van beveiligen volgens mij.

(Dit was een aanvraag voor DigiD of een pre-digid-dienst, dus overheidssites zouden dit nu niet meer moeten hebben. Maar ik denk dat het onvermijdelijk is dat je een vorm van codes doorstuurt, fysiek, om het fysieke adres aan het account te koppelen. En het wachtwoord is daar een prima veld voor (in combi met een gebruikersnaam of ledennr ofzo natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Megamind schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:45:
Leuk, PDFsharp is al 2 jaar niet meer aan ontwikkeld en nu heb ik een bug gevonden :'(
Om even bot te zijn, maar hoezo gebruik je/jullie dit project dan? Misschien tijd om naar alternatieven te kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Bij ons hangt het af van de projecten. Zo heb ik er eentje waar we soms met 7 teams tegelijk aan een workpackage bezig zijn, dan is het wel handig om een vast moment te hebben waar je duidelijke afspraken kan maken over wat wanneer te doen. Zoals of we die dag een synchronisatie van nieuwe interfaces tussen de backend en frontend gaan doen.

Bij kleinere projecten hebben we geen echte daily scrum en wordt het vaker afgelast dan dat het door gaat :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het verplicht elke ochtend met elkaar in een king staan en vertellen vind ik ook niet zo heel nuttig; vooral omdat er vaak te diep wordt ingegaan op bepaalde zaken. Maar elke dag horen wat je teamgenoten hebben gedaan, willen gaan doen en wat voor problemen ze zijn tegengekomen, dat voegt i.m.h.o. wel iets toe. Voor mij zou het echter ook via tekst moeten kunnen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, ervaring hier is dat het discipline vereist om niet te veel over het gedane te bomen. Helemaal als het als een soort urenverantwoording gaat klinken gaat het nut hard omlaag. De onderdelen over waar je nu mee bezig gaat en welke obstakels er zijn zijn belangrijker, want dat is waar je iets aan je team kan hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 10-02-2017 10:47 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Megamind schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:45:
Vrees niet :p ..
Het is immers een kwestie van geduld .. rustig wachten tot de dag dat iedere programmeur Perl lult :+
Kreeg gisteren een mail dat de PDF:API2 op CPAN weer nieuw leven in geblazen wordt door iemand.. kennelijk had ik oooooit wat jaren geleden over die package gemauwd :z
Dus ik zou zo zeggen .. switch to Perl .. ze hebben na eeuwen nu ook hun versie 6, let's obfuscate some more :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevWouter schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:32:
[...]

Mijn persoonlijk tip is gebruik zowel TDD als BDD.
TDD geeft je vertrouwen in de correcte werking van je code.
BDD geeft je vertrouwen in de correcte werking van je applicatie.
Zal ook eens kijken naar BDD, heb er van gehoord maar weet niet echt wat het is/doet. Maar vandaag even werkdag lang unit en intergration tests schrijven, fun 8)7
kenneth schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:55:
Om nog even terug te komen over dat gezeik met streepjes en spaties in telefoonnummers. De gemeente vraagt mij om een biljetnummer in te vullen dat op het aanslagbiljet staat. Ik neem het letterlijk over en:

[afbeelding]
Neeee, dit is niet letterlijk. Ik heb voor de screenshot de cijfers veranderd.

|:(
Goede oude tijd dat ze je je wachtwoord opsturen in plain text, gelukkig bestaan zulke websites niet meer!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kenneth schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:55:
...
Inmiddels corrigeren op zo'n beetje dagelijkse basis honderden miljoenen arme gebruikers dit soort input 'fouten'.

Eigenlijk best sneu dat iedereen al zo geconditioneerd is om het snel braaf te fixen en er niet lang bij stil te staan. Of fijn natuurlijk, want dan kan je als frontender tenminste gewoon aan je parallax scrolling, carousel of JS framework van de maand blijven pielen. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Ik zie elke dag mensen over Scrum posten terwijl ik het moet doen met [url href=http://scottberkun.com/2007/asshole-driven-development/]ADD[/url] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
OkkE schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:30:
[...]

Het verplicht elke ochtend met elkaar in een king staan en vertellen vind ik ook niet zo heel nuttig; vooral omdat er vaak te diep wordt ingegaan op bepaalde zaken. Maar elke dag horen wat je teamgenoten hebben gedaan, willen gaan doen en wat voor problemen ze zijn tegengekomen, dat voegt i.m.h.o. wel iets toe. Voor mij zou het echter ook via tekst moeten kunnen.
Ja precies dit. Ons team is goed op elkaar afgestemd en we weten dus dat we niet diep op onderwerpen moeten in gaan. Probleem van tekst is weer een beetje dat het er zo makkelijk bij in schiet. Als je 10-15 minuten bij elkaar gaat staan dan heb je gewoon die tijd om het even te zeggen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Brrr, git. Na al die tijd heb ik nog steeds het idee dat iedere keer dat ik iets met git wil doen, dataloss juist enorm waarschijnlijk lijkt ipv dat het als veiligheid voelt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:10
incaz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:31:
Brrr, git. Na al die tijd heb ik nog steeds het idee dat iedere keer dat ik iets met git wil doen, dataloss juist enorm waarschijnlijk lijkt ipv dat het als veiligheid voelt. :/
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Hebben een paar van jullie enige ervaring met Grav?
https://getgrav.org/
En wat is jullie mening erover? Zien jullie er voordelen in of juist niet?

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
@hackerhater: Ik weet nooit wat er verschijnt en verdwijnt, en teveel complexe dingen vragen bv resets. Waarbij ik dan gewoon echt niet weet of wat ik ga verwijderen dan wel in git staat. En ik weet niet hoe het beter wordt - de learning curve is blijkbaar dusdanig steil voor mij dat ik er gewoon niet aan toe kom om het goed te leren. (En ik vind het ook knap frustrerend als ik uren en uren moet gaan besteden om mijn veiligheidsnet te doorgronden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
incaz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:42:
@hackerhater: Ik weet nooit wat er verschijnt en verdwijnt, en teveel complexe dingen vragen bv resets. Waarbij ik dan gewoon echt niet weet of wat ik ga verwijderen dan wel in git staat. En ik weet niet hoe het beter wordt - de learning curve is blijkbaar dusdanig steil voor mij dat ik er gewoon niet aan toe kom om het goed te leren. (En ik vind het ook knap frustrerend als ik uren en uren moet gaan besteden om mijn veiligheidsnet te doorgronden.)
"git status" en "git diff [filename]" voldoen hierin voor mij.

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.