De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wij hebben hier een Libanees aangenomen op een Supply-Chain functie, die dus heel veel moet reizen. Met zo'n paspoort kom je dus geen land in. China niet, V.S. niet, ook niet voor Trump. Laten daar nou net veel van onze fabrieken zitten....hoe dat sollicitatie-traject is gegaan weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-01-2017 11:02 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Okay. Tussen dan?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:02:
Wij hebben hier een Libanees aangenomen op een Supply-Chain functie, die dus heel veel moet reizen. Met zo'n paspoort kom je dus geen land in. China niet, V.S. niet, ook niet voor Trump. Laten daar nou net veel van onze fabrieken zitten....hoe dat sollicitatie-traject is gegaan weet ik niet.
Je mag 'em niet eens afwijzen op basis van zijn nationaliteit toch?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
farlane schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Je mag 'em niet eens afwijzen op basis van zijn nationaliteit toch?
Nee, daar heb je wel een punt en het is verder ook gewoon een uitermate capabele vent. Alleen jammer dat ie de kern van z'n werk niet uit kan voeren :-)

Maar, op zich wel interessant. Als ik nu een kandidaat zoek voor een functie waar je 50% van de tijd naar de V.S. moet, zou ik hem dan niet mogen afwijzen als het een Syrier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 20:06
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:13:
[...]

Nee, daar heb je wel een punt en het is verder ook gewoon een uitermate capabele vent. Alleen jammer dat ie de kern van z'n werk niet uit kan voeren :-)

Maar, op zich wel interessant. Als ik nu een kandidaat zoek voor een functie waar je 50% van de tijd naar de V.S. moet, zou ik hem dan niet mogen afwijzen als het een Syrier is?
Lijkt me wel omdat ie door de buitenlandse policies een deel van zijn werk niet kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Zo... een manier gevonden om de Nvidia drivers in "debug" mode te zetten (wat vanaf een bepaalde driverversie voor betere performance zorgt in een stuk software dat ik moet onderhouden). :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:13:
[...]
Lastig verhaal. Zou je 'em mogen ontslaan op basis van dat gegeven?

Trump maakt meer kapot dan je lief is....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
farlane schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Lastig verhaal. Zou je 'em mogen ontslaan op basis van dat gegeven?
Dat lijkt mij een moeilijk verhaal. Maar bij een sollicitatie lijkt mij toch dat je bepaalde kwalificaties opstelt, en als reizen naar een X aantal landen daar onderdeel van is, en iemand heeft een paspoort waarbij die niet naar die landen kan lijkt mij het een valide punt om iemand daarop af te keuren. Hij (of zij) voldoet immers niet aan de opgestelde kwalificaties.

Doorgetrokken. Als je een vacature hebt voor iemand die aan de lopende band werkt en daar bv dingen in elkaar moet zetten, kun je iemand met maar een hand toch ook afkeuren op het feit dat hij niet voldoet aan de "eisen". Je keurt hem dan niet af "omdat hij gehandicapt is" maar omdat de specifieke handicap hem ongeschikt maakt voor het type werk. Daarentegen kun je iemand zonder benen weer wel aannemen, want benen zijn niet perse nodig om iets (met de handen) in elkaar te zetten.

Uiteindelijk komt het dus puur neer op hoe goed iemand zijn werk kan doen. En als je in het originele voorbeeld m.b.t. veel reizen de keuze hebt uit iemand die wel alle landen in mag, en iemand die niet alle landen in mag, heeft die wat wel overal heen mag natuurlijk een groot voordeel en zal die eerder worden aangenomen op basis van hoe goed die zijn werk kan doen.

Ik vind dan ook dat in principe je als sollicitant "verplicht" bent om zoiets zelf aan te kaarten/niet te solliciteren. Je weet dan van tevoren dat je je werk niet naar behoren kunt uitvoeren, dus waarom dan wel solliciteren. Persoonlijk zit ik in ieder geval niet erop te wachten om ergens te werken waarbij ik van te voren weet dat ik (een van) mijn hoofdtaak(en) helemaal niet uit kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volgens mij is het zo dat je alleen mag 'discrimeren' als het relevant is. Onderscheid maken wat betreft huidskleur mag in principe niet, maar als je bijvoorbeeld een huiddonor zoekt mag dat natuurlijk wel. Zelfde lijkt mij te gelden voor hier: het is relevant of je mag reizen naar land X/Y/Z voor je werk, en dan mag je dus onderscheid maken op nationaliteit. Lijkt mij.
Iemand ervoor ontslaan is weer een ander verhaal...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 09:09

qless

...vraag maar...

Mercatres schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Is dat regel voor entry tot de VS? Dan zou ik ook al niet naar de VS mogen gaan, en ik ben Nederlander die in België woont...
Fuck dat geldt dan voor mij ook...2 jaar terug geen probleem

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
F.West98 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:23:
Zelfde lijkt mij te gelden voor hier: het is relevant of je mag reizen naar land X/Y/Z voor je werk, en dan mag je dus onderscheid maken op nationaliteit. Lijkt mij.
Iemand ervoor ontslaan is weer een ander verhaal...
Ik denk dat dat nog wel eens tegen kan vallen:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Het is dus aan de rechter of het hier al dan niet om "gelijke gevallen" gaat. Je zou kunnen bedingen dat die persoon zijn functie niet uit kan voeren maar daar zal een rechter waarschijnlijk behoorlijk in detail induiken. Als je bijvoorbeeld niet expliciet in de functie hebt staan dat reizen naar de VS mogelijk moet zijn of die persoon gesolliciteerd heeft voordat deze wijziging doorgevoerd is, dan heb je als bedrijf heel waarschijnlijk pech.
Firesphere schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:29:
Land van herkomst != Land waar ik woon/werk
Wat is dan hier precies het probleem? Want die 'muslim ban' gaat over ene nogal specifiek aantal landen. Als je als NLer in Belgie woont op dit moment is dat geen probleem.
RobertMe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:20:
Dat lijkt mij een moeilijk verhaal. Maar bij een sollicitatie lijkt mij toch dat je bepaalde kwalificaties opstelt, en als reizen naar een X aantal landen daar onderdeel van is, en iemand heeft een paspoort waarbij die niet naar die landen kan lijkt mij het een valide punt om iemand daarop af te keuren. Hij (of zij) voldoet immers niet aan de opgestelde kwalificaties.
Die kerel is aangenomen voordat die nieuwe regels van kracht werden. Een rechter gaat nooit naderhand iemand laten ontslaan omdat een Amerikaanse president 't op z'n heupen heeft gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 30-01-2017 14:58 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hydra schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:54:
[...]

Die kerel is aangenomen voordat die nieuwe regels van kracht werden. Een rechter gaat nooit naderhand iemand laten ontslaan omdat een Amerikaanse president 't op z'n heupen heeft gekregen.
Ik refereerde aan (emphasis mine):
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:02:
Dus het is niks nieuws. Dingen die nu niet meer mogen na de maatregelen die Trump heeft doorgevoerd is natuurlijk een ander verhaal. en ja, dan zal het moeilijk worden om zo iemand ineens "er uit te gooien".

Maar iemand aannemen waarvan je op voorhand weet dat hij zijn werkzaamheden niet correct kan uitvoeren lijkt mij op z'n zachts gezegd raar. En iemand afwijzen daarom is dan ook geen discriminatie, hij is immers niet geschikt voor de baan. (andere vergelijking: als een immigrant solliciteert naar een baan als vragenwagenchauffeur, en je wijst hem af omdat hij geen vrachtwagenrijbewijs heeft (terwijl er meerdere NLers met vrachtwagenrijbewijs solliciteren), discrimineer je dan?) Het is pas discriminatie als je twee personen hebt met minimaal dezelfde relevante kwalificaties, en je vervolgens een van de twee, of "de betere", afwijst omdat het een immigrant/vrouw/oudere/jongere/... is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Delph
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Firesphere schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:28:
Ik ben Nederlander, jep. Maar het is gerelateerd aan de drukte bij de US immigratie dienst. Europeaan die leeft in Europa is grotendeels geen probleem (behalve oostblok misschien). Buiten Europa wordt afgewezen of on-hold gezet (het laatste dus, blijkt na wat navraag)
Staat in jouw paspoort bij 'nationaliteit' Nederlandse? Dan ga je toch met dat paspoort naar de VS, niks aan het handje? Of denk ik hier te simpel en hebben ze bij de immigratiediensten een naamherkenner ('Achmed = bad, Henk = good')?

You can't drive your house, but you can sleep in your car!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
De_Delph schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Staat in jouw paspoort bij 'nationaliteit' Nederlandse? Dan ga je toch met dat paspoort naar de VS, niks aan het handje? Of denk ik hier te simpel en hebben ze bij de immigratiediensten een naamherkenner ('Achmed = bad, Henk = good')?
Ik ken de regelgeving niet, maar ik vermoed dat ze bij de visa aanvraag kijken naar je nationaliteit op je paspoort en het land waar je bent op het moment dat je de visa aanvraagt.
Als dat niet overeenkomt dan geld er een speciale procedure die meer tijd vraagt en dus wordt je on-hold gezet om de eenvoudige aanvragen eerst af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Wat ook interessant is, we hebben een medewerker uit Ethiopie. Echt een klasse gast. Extreem slim, netjes, perfect Engels, goed Nederlands. Is met een Erasmus beurs in Nederland terecht te komen.

Die kwam de U.S. en China echt gewoon niet in toen we vanuit werk erheen wilden. Bij het aanvragen van de ESTA werd ie gewoon geweigerd, zonder reden. Bij aanvraag voor China visum wordt ie ook geweigerd zonder reden. Dus voor Trump speelde dit soort grappen al maar waren die niet zo concreet.

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-01-2017 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• farlane
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:36:
Extreem slim, netjes, perfect Engels, goed Nederlands. Is met een Erasmus beurs in Nederland terecht te komen.
De perfecte terrorist eigenlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
farlane schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:46:
[...]

De perfecte terrorist eigenlijk. >:)
Holy crap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Laatste 2 dagen op werk voordat ik 3 maanden naar Australie en Nieuw Zeeland ga. Geen ene reet te doen vandaag. Heerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:54:
[...]

Wat is dan hier precies het probleem? Want die 'muslim ban' gaat over ene nogal specifiek aantal landen. Als je als NLer in Belgie woont op dit moment is dat geen probleem.
Het probleem lijkt te zijn veroorzaakt door drukte vanwege de "muslim ban". ICE heeft het extreem druk en omdat mijn country of origin en country of residence niet genoeg matchen (niet in EU ofzo), is mijn aanvraag on hold gezet en mag ik dus achteraan sluiten. Wat te lang duurt voor mij.

Ik ben nog steeds bezig meer details te achterhalen van het hoe en waarom, maar erg behulpzaam zijn ze hier bij de US embassy niet momenteel :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:30:
Laatste 2 dagen op werk voordat ik 3 maanden naar Australie en Nieuw Zeeland ga. Geen ene reet te doen vandaag. Heerlijk ;)
Kom je even langs bij SilverStripe in Wellington? Tip: Kom op vrijdagmiddag, dan hebben we een hoop bier weg te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wheeee! Update!

Iemand die in de EU woont en met een gecertificeerde kopie van mijn verlopen paspoort een visum voor de US wil aanvragen?
Volgens de regeltjes is dat volledig legaal dus... Snapt iemand het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:14
* Tjolk don't follow

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Omdat ik al een aantal aanbiedingen heb gehad. Even voor de duidelijkheid, ik ben echt niet van plan om iemand namens mij een Visum in de US te laten aanvragen en technisch gezien is het fraude. Ik skip liever PyCon nu, dan de komende 4 jaar te boek te staan als fraudeur ;)

Mijn reactie hier boven, was meer om de totale willekeurigheid ten toon te spreiden, dan actief er iets mee te willen doen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 31-01-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Haha, stel je voor dat iemand dat doet en je blijkt (toch) een terrorist te zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Firesphere schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:11:
Omdat ik al een aantal aanbiedingen heb gehad. Even voor de duidelijkheid, ik ben echt niet van plan om iemand namens mij een Visum in de US te laten aanvragen en technisch gezien is het fraude. Ik skip liever PyCon nu, dan de komende 4 jaar te boek te staan als fraudeur ;)

Mijn reactie hier boven, was meer om de totale willekeurigheid ten toon te spreiden, dan actief er iets mee te willen doen :)
Mijn provider, Vodafone glasvezel, kocht IP blokken op en gebruikte deze voor zijn klanten. Deze blokken werden netjes geregistreerd bij RIPE, maar sommige IP geolocation API's bleven nog lang de oude gebruiken, waaronder dus de Amerikaanse overheid. Zo kon het dus gebeuren dat je wat uit te leggen had als je op je eigen glasvezel verbinding je ESTA aanvraag deed. Zie: https://www.security.nl/posting/418354

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:10
farlane schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:25:
Haha, stel je voor dat iemand dat doet en je blijkt (toch) een terrorist te zijn. :X
Het is Firesphere, wat denk je, dat 'ie ontploft daar? .... Oh wacht, was dat niet z'n signature move? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Het is Firesphere, wat denk je, dat 'ie ontploft daar? .... Oh wacht, was dat niet z'n signature move? :+
_O-

Walking ball of fire :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeIT schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Mijn provider, Vodafone glasvezel, kocht IP blokken op en gebruikte deze voor zijn klanten. Deze blokken werden netjes geregistreerd bij RIPE, maar sommige IP geolocation API's bleven nog lang de oude gebruiken, waaronder dus de Amerikaanse overheid. Zo kon het dus gebeuren dat je wat uit te leggen had als je op je eigen glasvezel verbinding je ESTA aanvraag deed. Zie: https://www.security.nl/posting/418354
... Ik geloof dat je iets verkeerds quote :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Toch was het interessant om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18
Toch handig dat gitlab, lost automagisch (nouja niet helemaal dan) al je issues op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:57:
Toch handig dat gitlab, lost automagisch (nouja niet helemaal dan) al je issues op :p
Ja, dat GitLab he?
https://docs.google.com/d...CxIABGiryG7_z_6jHdVik/pub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Stond "rm" dan niet voor "read manual" ?
of was "-rf" de afkorting van "random fuckup" .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
So in other words, out of 5 backup/replication techniques deployed none are working reliably or set up in the first place.
#fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Absoluut een fikse faal aan hun kant.

Wat ik dan aan de andere kant wel waardeer, is hun transparantie in hoe ze er mee bezig zijn. Dat zie je eigenlijk nooit bij andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Daar heb je toch testplans voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
In het geval van back-ups wordt vaak het maken van een back-up wel getest maar niet het restoren ervan. En daarnaast is een plan natuurlijk mooi, maar waardeloos als het ergens in een la ligt.

Ik vind het wel extreem goed dat ze het proces gewoon openbaar maken. Dit soort shit komt overal voor, maar veruit de meeste bedrijven doen alsof het ze nooit overkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 01-02-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mercatres schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:43:
[...]
Daar heb je toch testplans voor?
Een plan hadden ze wel .. struikelt alleen als zo vaak in de uitvoering en de controle daar weer op ;)

Maar goed snapshots .. backups daarvan .. size check .. nog een partial restore en diffen zou opzich geen kwaad kunnnen. Kan het in theorie nog steeds corrupt zijn als het snapshot al corrupt was, daar niet van.
Al zou je daar wel weer wat kanariepietjes voor in de data kunnen stoppen en die ook checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Van alles wat je wil zeggen, hier is GL toch wel duidelijk
Our backups to S3 apparently don’t work either: the bucket is empty
Dat is wel een WTF als een dergelijke backup niet okay is.

Geen idee of het aan GL of S3 lag, maar het klinkt als een S3 fout of inconsistentie.

Niet om GL te verdedigen, aangezien ze dit natuurlijk hadden moeten controleren. Maar het is een rare opmerking, het mist context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Een plan hadden ze wel .. struikelt alleen als zo vaak in de uitvoering en de controle daar weer op ;)
Tja, andere sector denk ik dan. Te veel validatie flows bij ons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh wauw. Daarom gebruik ik al twintig jaar braaf rm zonder argumenten. Alleen argumenten indien van toepassing. Heeft me meermaals voor flinke fuckups beschermd:

$ rm foo
rm: cannot remove 'foo': Is a directory

$ rm -d foo
rm: cannot remove 'foo': Directory not empty

Waarom zoveel mensen automatisch rm -rf tikken, zelfs voor losse bestanden of leeg geachte directories, tja ...

Maar verder hulde voor de openheid en het nu al bezig zijn met het verzamelen van procesverbeteringen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
kenneth schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:41:
[...]
Waarom zoveel mensen automatisch rm -rf tikken, zelfs voor losse bestanden of leeg geachte directories, tja ...

Maar verder hulde voor de openheid en het nu al bezig zijn met het verzamelen van procesverbeteringen.
mv /home/map_die_weg_moet /thrash
en dan na een maand of zo echt verwijderen :p

Commandline versie van een prullenbak 8)

[ Voor 4% gewijzigd door hackerhater op 01-02-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
hackerhater schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:44:
[...]

mv /home/map_die_weg_moet /thrash
en dan na een maand of zo echt verwijderen :p

Commandline versie van een prullenbak 8)
Nuhja, het volgende is me ook al eens overkomen. In een project werken (met git), en dan een file met shift + delete verwijderen in de gedacht "ik heb die toch in git". Blijkt die nooit gecommit te zijn. Yay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Mercatres schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Nuhja, het volgende is me ook al eens overkomen. In een project werken (met git), en dan een file met shift + delete verwijderen in de gedacht "ik heb die toch in git". Blijkt die nooit gecommit te zijn. Yay.
Oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 15-09 21:08
Een alias maken van `rm -rf` naar `mv $1 /tmp/trash` lijkt me dan wel een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
En vervolgens is je dienst down want je disk zat vol met een uitpuilende prullenbak :p
Elk voordeel heb z'n nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:20:
En vervolgens is je dienst down want je disk zat vol met een uitpuilende prullenbak :p
Elk voordeel heb z'n nadeel.
Alleen een slechte admin laat de data zover oplopen dat de server crasht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hackerhater schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:26:
[...]

Alleen een slechte admin laat de data zover oplopen dat de server crasht :?
Dus een mv naar trash .. gelijk gevolgd door het legen van de trash ..
ook wel samengevat als "rm -rf" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Of je hebt te maken met een filesystem dat niet transparant genoeg kan aangeven dat er geen ruimte meer is. 10GB vrije ruimte, maar die upgrade krijgt het niet meer voor elkaar om nieuwe data weg te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Nope, gewoon genoeg spare ruimte hebben om een prullenbak van een maand te kunnen hebben :P
dcm360 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:38:
Of je hebt te maken met een filesystem dat niet transparant genoeg kan aangeven dat er geen ruimte meer is. 10GB vrije ruimte, maar die upgrade krijgt het niet meer voor elkaar om nieuwe data weg te schrijven...
Windows spul?

[ Voor 65% gewijzigd door hackerhater op 01-02-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
kenneth schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:41:
[...]
$ rm foo
rm: cannot remove 'foo': Is a directory

$ rm -d foo
rm: cannot remove 'foo': Directory not empty
Ugh, 'in linux, everything is a file. Directories are also just files.' En dan dit soort gezeur.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op Windows heb ik dat nog nooit meegemaakt (vrije ruimte hebben en niets meer kunnen wegschrijven). Met btrfs een snapshot maken en vervolgens het OS upgraden vreet echter dusdanig hard de ruimte voor metadata op dat het na een tijdje wel vol is. En dan houd je ineens een schijf over met gigabytes aan vrije ruimte, maar schrijven lukt niet meer. Ook al een keer meegemaakt dat het dusdanig vast zat dat ook het verwijderen van een snapshot niet meer kon omdat dat niet weggeschreven kon worden 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
dcm360 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:47:
[...]

Op Windows heb ik dat nog nooit meegemaakt (vrije ruimte hebben en niets meer kunnen wegschrijven). Met btrfs een snapshot maken en vervolgens het OS upgraden vreet echter dusdanig hard de ruimte voor metadata op dat het na een tijdje wel vol is. En dan houd je ineens een schijf over met gigabytes aan vrije ruimte, maar schrijven lukt niet meer. Ook al een keer meegemaakt dat het dusdanig vast zat dat ook het verwijderen van een snapshot niet meer kon omdat dat niet weggeschreven kon worden 8)7.
Klinkt alsof de schijf gewoon vol was, maar du (disk usage) nog achter liep.
Je denkt toch niet dat een echte snapshot maken instant is he?
Dat kost tijd om te schrijven en de meta-data bijwerken staat niet hoog op de prio lijst dan.

[ Voor 10% gewijzigd door hackerhater op 01-02-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:51

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

De_Delph schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Nou niks aan het handje....
Een TSA medewerker mag op eigen initiatief vrij veel. Als hij zij vindt dat jij er uitziet als iemand uit het Midden-Oosten dan mag hij/zij vanalles vragen.

Je kan als Achmed wel op je Nederlandse pas reizen, maar als je ook een Iraanse nationaliteit hebt ben je mogelijk toch de pineut.

Die vrijheden van de TSA medewerkers zorgen ook wel eens voor incidenten van hele andere aard. Maar dat is echt OT.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
dcm360 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:47:
[...]

BTRFS heeft dan toch ook altijd al een notoir probleem gehad met het rapporteren van freespace ?
Wat dat betreft nog steeds jammer, het zag er zo veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

hackerhater schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:03:
[...]

Dat kost tijd om te schrijven en de meta-data bijwerken staat niet hoog op de prio lijst dan.
Een snapshot maken is daadwerkelijk bijna instant (ja echt). Als je vervolgens echter een bestand verwijderd, kost dat ruimte aan metadata (er wordt bijgehouden dat de huidige state en de snapshot anders zijn). Btrfs reserveert een deel van de ruimte voor metadata, en als die gereserveerde ruimte vol is kan er geen metadata meer weggeschreven worden. Dat wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk geen vrij ruimte meer is, sterker nog, over het algemeen als ik daar tegenaan loop geeft een tool als df nog vrije ruimte aan (die er ook echt is).
gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:20:
[...]

BTRFS heeft dan toch ook altijd al een notoir probleem gehad met het rapporteren van freespace ?
Wat dat betreft nog steeds jammer, het zag er zo veelbelovend uit.
Dit is een nog steeds bestaand onderdeel van het probleem helaas ja.
RobertMe schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Zal ook zwaar afhankelijk zijn van de implementatie. ZFS werkt in ieder geval met copy-on-write. Dus daar wordt pas daadwerkelijk de file "opnieuw" opgeslagen op het moment dat je die doet bewerken. Je kunt dus best verschillende snapshots hebben die bij elkaar groter zijn dan de complete HDD, juist doordat dezelfde files alsnog maar 1x zijn opgeslagen.
En BTRFS en ZFS zijn wat dat betreft familie van elkaar, de daadwerkelijke uitvoering is anders (bij btrfs dus brakker wat mij betreft) maar het idee is hetzelfde.

edit: Hm, omhooggequote, oeps :P Had ik me vergist in de volgorde op die pagina...

[ Voor 37% gewijzigd door dcm360 op 01-02-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hackerhater schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:03:
[...]

Zal ook zwaar afhankelijk zijn van de implementatie. ZFS werkt in ieder geval met copy-on-write. Dus daar wordt pas daadwerkelijk de file "opnieuw" opgeslagen op het moment dat je die doet bewerken. Je kunt dus best verschillende snapshots hebben die bij elkaar groter zijn dan de complete HDD, juist doordat dezelfde files alsnog maar 1x zijn opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
RobertMe schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:20:
[...]

True,
copy-on-write is sneller, maar met 1 groot nadeel :
Als de checks fout gaan.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hackerhater schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:23:
[...]

True,
copy-on-write is sneller, maar met 1 groot nadeel :
Als de checks fout gaan.............
Welke checks? Of de copy nog gemaakt moet worden? Want dat kun je dan overal wel van zeggen. Wat als je FS niet weet of een block nu wel of niet in gebruik is en het overschrijft terwijl er nog data staat? Of zoals hier boven staat die massive fail dat blijkbaar de "metadata" vol kan zijn terwijl de partitie zelf dat nog helemaal niet is.

Roepen dat een nadeel van CoW is dat een buggy implementatie je data kan vernachelen is nogal raar. Want elk buggy fs kan je data vernachelen. En als ik het hier zo lees is de kans dat BTRFS je data vernacheld ook nog eens relatief groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
In geval van BTFRS is blijkbaar de ruimte gereserveerd,
Alleen hebben de schijfruimte-checks dat niet door. Dat is het rare.

Betreffende die snapshot-functies :
Alles leuk en wel, maar het is geen vervanging voor een backup.
Je vertrouwd dat compleet op de implementatie van het FS dat je bestanden correct gerestored kunnen worden.

Een echte snapshot is een full copy op een ander medium.

[ Voor 52% gewijzigd door hackerhater op 01-02-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

hackerhater schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:31:
In geval van BTFRS is blijkbaar de ruimte gereserveerd,
Alleen hebben de schijfruimte-checks dat niet door. Dat is het rare.
Echt raar is het niet, het is een logisch gevolg van een ontwerp dat geen transparantie biedt over beschikbaar schijfruimte.
Betreffende die snapshot-functies :
Alles leuk en wel, maar het is geen vervanging voor een backup.
Je vertrouwd dat compleet op de implementatie van het FS dat je bestanden correct gerestored kunnen worden.

Een echte snapshot is een full copy op een ander medium.
Een snapshot is bedoeld om een snelle rollback te bieden of om een read-only state aan te bieden waar je een backup van kan maken. Een full copy op een ander medium zou ik een backup noemen, niet een snapshot.

Wat me overigens opviel was dat het overzetten van die data bij GitLab best wel lang lijkt te duren. Ze zijn nu blijkbaar ~300GB naar de andere kant van de oceaan aan het overzetten, en ik had verwacht dat dat wel sneller zou moeten kunnen dan met 5MB/s.[

[ Voor 49% gewijzigd door dcm360 op 01-02-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
dcm360 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:45:
Echt raar is het niet, het is een logisch gevolg van een ontwerp dat geen transparantie biedt over beschikbaar schijfruimte.

Wat me overigens opviel was dat het overzetten van die data bij GitLab best wel lang lijkt te duren. Ze zijn nu blijkbaar ~300GB naar de andere kant van de oceaan aan het overzetten, en ik had verwacht dat dat wel sneller zou moeten kunnen dan met 5MB/s.
Wij hadden bij EA ook zo'n trage verbinding over de oceaan (misschien iets sneller), uiteindelijk hebben we ooit een experiment gedaan waarbij we aan de ene kant data uploaden naar Azure & aan de andere kant downloaden (in plaats van onze eigen VPN) en dat was aanzienlijk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
Ik heb zin in volgende week! :9

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
iRicardo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:49:

***members only***
Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

incaz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Ugh, 'in linux, everything is a file. Directories are also just files.' En dan dit soort gezeur.
Het voorkomt wel dat je per ongeluk een directory wegvaagt. Behalve als je dus elke keer automatisch rm -rf tikt.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
kenneth schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:53:
Het voorkomt wel dat je per ongeluk een directory wegvaagt. Behalve als je dus elke keer automatisch rm -rf tikt.
Daarom maak ik op mijn VPS-en gebruik van een Trash directory op / met een alias op rm. Zo kan ik nooit iets express verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

PrisonerOfPain schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Wij hadden bij EA ook zo'n trage verbinding over de oceaan (misschien iets sneller), uiteindelijk hebben we ooit een experiment gedaan waarbij we aan de ene kant data uploaden naar Azure & aan de andere kant downloaden (in plaats van onze eigen VPN) en dat was aanzienlijk sneller :)
Een andere truc die misschien wat beter ad-hoc te implementeren is is compressie. Het gaat om een database, dus naar verwachting comprimeert dat lomp goed ook al zet je er een algoritme geoptimaliseerd voor snelheid tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Wat wat mij betreft dan dus een vrij zuigend aspect is van het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 20:49
Bleg, ligt een van onze servers op het werk plat.
En mijn collega die normaal systeembeheer doet is momenteel op vakantie, dus ik moet het oppakken.

Jammer genoeg kan ik nu nog niks doen behalve wachten op Leaseweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
De lui van GitLab hebben een livestream: YouTube: GitLab Live Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
dcm360 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:00:
[...]

Een andere truc die misschien wat beter ad-hoc te implementeren is is compressie. Het gaat om een database, dus naar verwachting comprimeert dat lomp goed ook al zet je er een algoritme geoptimaliseerd voor snelheid tegenaan.
Ik zie net in die livestream dat ze blijkbaar disk limited zijn, dus dan heeft allebij niet heel veel zin. Edit: al lijkt 6MB/s me daar ook erg weinig voor, maar goed misschien is het grootmoeders laptop schijf van voor de oorlog.

[ Voor 11% gewijzigd door PrisonerOfPain op 01-02-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat me overigens opviel was dat het overzetten van die data bij GitLab best wel lang lijkt te duren. Ze zijn nu blijkbaar ~300GB naar de andere kant van de oceaan aan het overzetten, en ik had verwacht dat dat wel sneller zou moeten kunnen dan met 5MB/s.[
Ze worden gecapped op twee punten. En dat is netwerk I/O en throughput cap op de staging servers (welke 60 Mb/s is). Daarnaast lijken ze ook Azure SAN's te gebruiken en die ook niet echt snel :).

Nothing to see here!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
iRicardo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:49:

***members only***
Oh! We kunnen wel vast oefenen!
  • Waar zie jij jezelf in 5 jaar?
  • Wat is je slechtste eigenschap?
  • Hoe sta je tegenover werkweken van 60 uur?
  • Als je PO je opdraagt iets te wijzigen rechtstreeks op productie, steek je hem dan neer met een passer of een potlood?

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 01-02-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 20:49
Hydra schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:38:
[...]

* Als je PO je opdraagt iets te wijzigen rechtstreeks op productie, steek je hem dan neer met een passer of een potlood?
Antwoord: ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
[...]
• Als je PO je opdraagt iets te wijzigen rechtstreeks op productie, steek je hem dan neer met een passer of een potlood?
[/list]
Mag dat? O-) O-) O-)
Dan overleefd ie niet lang hier })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Oeh de gewenste antwoorden bij gitlab:
Nee ik gum braaf alle data uit met een rm -rf.

Om alle data weer handmatig te herstellen van papieren backups na mijn rm -rf ..omdat de reguliere backups falen .. geen probleem.

Dat ik eigenlijk faalangst heb en daarom liever op safe speel.

Bestaan jullie dan nog, of hebben jullie jezelf uiteindelijk in z'n geheel ge"rm -rf"t ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
God wanneer gaat de PostNL eens failliet .. alles wat er voor in de plaats moet komen kan toch onmogelijk slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:14
gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:40:
God wanneer gaat de PostNL eens failliet .. alles wat er voor in de plaats moet komen kan toch onmogelijk slechter zijn.
Ik weet niet wat je probleem precies is, maar van alle B2C pakketjesgooiers vind ik PostNL toch bij uitstek de beste. Zowel vanuit B als C oogpunt.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:40:
* Damic bied bPost aan :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ger schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet wat je probleem precies is, maar van alle B2C pakketjesgooiers vind ik PostNL toch bij uitstek de beste. Zowel vanuit B als C oogpunt.
Een "runaway" track & trace ..

Pakketje is sinds zaterdag op elke volgende dag om 15:00 af te halen op het afhaalpunt, en verschuift iedere dag op naar de volgende dag ...

Gecombineerd met een nooit besteld spookpakket van 3kg van dezelfde webwinkel wat wel is aangemeld,maar wat daar nooit wordt opgehaald, maar wel elke volgende dag afgeleverd gaat worden op m'n huisadres ...

Gecombineerd met een klantenservice ... die zogenaamd wel kan zien dat het pakket idd niet bij het afhaalpunt is, maar vervolgens niet kan melden waar het pakket dan wel is .. en wanneer het ook maar ergens wordt gedropt. Maar daar vervolgens geen conclusies aan wenst te verbinden, blijft u maar gewoon braaf checken bij het afhaalpunt ...

Ben benieuwd of het uit eindelijk weer eens zo uit de hand gaat lopen dat ik Herna (CEO van die tent) mag gaan mailen, bij de t-mobile hielp het in iedergeval wel >:) .

(en aangezien de patient (nieuwe 2e hands flaptop) al enige tijd open op de operatietafel ligt .. in afwachting van een upgrade van de grijze cellen ( 1TB ssd) .. had ik het pakketje graag ontvangen zodat dat ding in elkaar gesleuteld kan gaan worden en dienst kan gaan doen)

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 01-02-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Tja klantenservice. Bestelling bij BCC was niet op voorraad zeiden ze via whatsapp. Vroeg ze gelijk of ze moest navragen wat de levertijd was. Krijg je een dag later bericht dat hij weer op voorraad is op de site. Ja de mijne was al besteld he :X
sowieso lastig communiceren met max een reactie per dag, ook al type je meteen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
jip_86 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:06:
Tja klantenservice. Bestelling bij BCC was niet op voorraad zeiden ze via whatsapp. Vroeg ze gelijk of ze moest navragen wat de levertijd was. Krijg je een dag later bericht dat hij weer op voorraad is op de site. Ja de mijne was al besteld he :X
sowieso lastig communiceren met max een reactie per dag, ook al type je meteen terug
Tsja ik had al gebruik gemaakt van de "chat" ... geen zin om voor dat absoluut te voorspellen non-antwoord, 45 ct pm te gaan subsidieren.
(wat dan weer een salesforce ding was wat uiteraard door ublock netjes geblockt werd :+ )

Maar goed ligt nu weer bij de webwinkel .. go fix it.

Update ... ding schijnt ergens bij een ander afhaalpunt gedumpt te zijn door de chauffeur .. handy dandy.

[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 01-02-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
gekkie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:56:
[...]

Een "runaway" track & trace ..
Track & trace is geweldig: een geheel administratiesysteem dat toch niet bijhoudt waar iets is! Handig toch!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
@dev10 ik zat rond m'n 30e ergens tussen de 3200 en 3500 euro per maand (met leaseauto), wel met HBO-informatica. Dus het lijkt me dat 2800 niet te veel gevraagd is, 2400 is een beetje HBO-informatica startsalaris tegenwoordig (ben in 2002 met 2250 gestart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:27:
[...]
Track & trace is geweldig: een geheel administratiesysteem dat toch niet bijhoudt waar iets is! Handig toch!
Tsja ding spuugt als er iets fout gaat gewoon random data uit om de klant te entertainen, achja zo maar eens kijken bij de alternatieve ophaallocatie of daar wat te halen valt.

Dat ze eens brillenglazen in de vooruit van die bussen zetten .. de chauffeur snapt wel vaker het verschil tussen de karwei en de gamma niet volgens het kassamoppie |:( .. grmbl
Maar goed .. *O* een pakketje en dus speelgoed .. tijd om verder te gaan met de operatie voordat de patient overleden is.

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 01-02-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb dezelfde opleiding, een jaartje, misschien 2 minder werkervaring en ik zit boven de 3k. Nu moet ik wel toegeven dat ik een jaar geleden een stap had gemaakt en afgelopen december er weer wat bij had gekregen.

Het bedrag wat je aangeboden krijgt is niet perse verkeerd, maar "x-jaar werkervaring" zegt natuurlijk geen reet als je 7 jaar lang Hello World loopjes in JS hebt gemaakt.

Dus ik zou even in een topic hier ergens op tweakers kijken waar iedereen z'n salaris + echte ervaringen neerzet. Vervolgens checken of je aanbod een beetje klopt :)

Misschien 2 dingen om over na te denken:

Wil je binnen een bepaalde periode op een x-bedrag zitten? Met zo'n aanbod is het namelijk erg onrealistisch dat je over 2 jaar op de 3k zit bijvoorbeeld. Als je erg goed je best doet moet je eerder rekenen op 5%-10% per jaar en dan ga je eigenlijk al kneiter hard..

Hoelang wil je er gaan werken? Is het echt veel leuker? Kan je er veel leren? Dat soort dingen heeft namelijk ook veel waarde. Als het een enorme verbetering is van je huidige werkgever in zowel "lol" als persoonlijke groei kan je bijvoorbeeld over een jaar of 2 een echte stap gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33
Members only:

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Members only:

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Members only:

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33
Members only:

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Members only:

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Members only:

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hee formuliervalidatieprogrammeurs mag ik alsjeblieft gewoon spaties in telefoonnummers en postcodes tikken okee bedankt doei

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
kenneth schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:48:
Hee formuliervalidatieprogrammeurs mag ik alsjeblieft gewoon spaties in telefoonnummers en postcodes tikken okee bedankt doei

}:|
Het was toch "wie geen spaties kan tellen, kan de hele wereld bellen" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Als jij als eerste met een bedrag over de tafel komt van wat je wilt verdienen heb je al "verloren". De enige kant die het bedrag dan nog op gaat in de onderhandeling is omlaag of deze blijft hetzelfde. Je moet iets zeggen als: "Wat vinden jullie dat iemand met mijn kennis die deze positie vervult waard is". Komen ze met een belachelijk bod zeg je "adieu". Elk ander bod kan je nog proberen te verhogen.

Degene die het eerst een prijs noemt is in een nadeel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

ZpAz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Als jij als eerste met een bedrag over de tafel komt van wat je wilt verdienen heb je al "verloren". De enige kant die het bedrag dan nog op gaat in de onderhandeling is omlaag of deze blijft hetzelfde. Je moet iets zeggen als: "Wat vinden jullie dat iemand met mijn kennis die deze positie vervult waard is". Komen ze met een belachelijk bod zeg je "adieu". Elk ander bod kan je nog proberen te verhogen.

Degene die het eerst een prijs noemt is in een nadeel.
Dit is goed advies inderdaad, ik heb deze fout ook gemaakt. Bij mij werd mijn vraag precies gematched dus dat was dan nog niet heel erg, maar het was erg nuttig geweest als de andere partij zijn kaarten eerst op tafel legt. Al was het maar om een idee te krijgen wat de toekomst wellicht gaat brengen qua salarisgroei.
Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.