De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 20:16
scosec schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:28:
[...]

We zijn Microsoft georiënteerd als ik begin over andere software als Microsoft beginnen er een paar te stressen hier op kantoor 8)7
PHPStorm kost € 199,- voor het eerste jaar (daarna minder). Hoeveel kost het als jij steeds moet gaan k*violen omdat je niet het juiste gereedschap hebt?

Anders: Netbeans FTW. :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-09 12:38
Ger schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:50:
[...]

PHPStorm kost € 199,- voor het eerste jaar (daarna minder). Hoeveel kost het als jij steeds moet gaan k*violen omdat je niet het juiste gereedschap hebt?

Anders: Netbeans FTW. :P
Volledig met jullie eens hoor. Nu is het ook niet een geld-issue.
Wij werken ook behoorlijk veel met Visual Studio (SSDB, SSRS, SSIS, C# etc). Mijn teamleider ziet het min of meer niet zitten om alleen voor PHP een extra editor aan te schaffen / in beheer te nemen. PHPTools voor VS bekeken maar is ook niet echt een prettige tool als je het mij vraagt. Vandaar dat ik nu VS Code heb genomen als editor voor PHP.

Het is een beetje van project tot project welke werkzaamheden ik uitvoer. Afgelopen 4 maanden aan het coden geweest in PHP. Komende weken ga ik nauwelijks aan de slag met PHP en zit ik weer fulltime op de BI werkzaamheden. Dat schets het beeld wellicht beter. De teamleider wil de software zoveel mogelijk standariseren.

[ Voor 3% gewijzigd door scosec op 20-01-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
VS Code is dan ook inderdaad een editor en geen IDE. De mensen die het gaan vergelijken met een IDE zijn hier dan ook verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nogal wat frustratie vandaag :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ex02si3zp51KFzmxkTGEL8Iz/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8oKfzHljw4fvX5iXpyqdGvze/thumb.jpg
De lege plekken in plaats van de username met alleen een tijd, zijn dus niet van mij.

Ik weet dat ik vrij eigenwijs ben in de issue, maar dit is zelfs voor mij een stap te ver.

Do note, dat ik ruimschoots heb uitgelegd waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt. En dus niet gewoon heb gedaan waar ik zin in had/heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 23-01-2017 05:57 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Firesphere schreef op maandag 23 januari 2017 @ 05:29:
Nogal wat frustratie vandaag :(

[afbeelding]
[afbeelding]
De lege plekken in plaats van de username met alleen een tijd, zijn dus niet van mij.

Ik weet dat ik vrij eigenwijs ben in de issue, maar dit is zelfs voor mij een stap te ver.

Do note, dat ik ruimschoots heb uitgelegd waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt. En dus niet gewoon heb gedaan waar ik zin in had/heb.
We missen hier behoorlijk wat context heb ik zo het idee? But I think you're high is geen goed begin van een discussie dat is duidelijk :P

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Brakkie41 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:24:
[...]

We missen hier behoorlijk wat context heb ik zo het idee? But I think you're high is geen goed begin van een discussie dat is duidelijk :P
Context is vrij simpel eigenlijk.
Ik zet een JSON-object om naar HTML, omdat een JSON_PRETTY_PRINT niet werkt op Windows machines (vaag, maargoed)
Andere kant weigert te accepteren, puur omdat het daar wel werkt met PRETTY_PRINT, (Linux).

Argumenten, screenshots, code samples. Niets overtuigt en blijkbaar was het nodig te roepen dat ik dan maar high ben ofzo (toegegeven, ik zit vrij zwaar onder de medicatie vanwege een ontsteking, maar toch).

Dat leidde tot die opmerking. Waarna ik dus simpelweg de conversatie heb afgekapt omdat ik daar geen behoefte aan heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 23-01-2017 09:41 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
Firesphere schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Ik zet een JSON-object om naar HTML, omdat een JSON_PRETTY_PRINT niet werkt op Windows machines (vaag, maargoed)
Andere kant weigert te accepteren, puur omdat het daar wel werkt met PRETTY_PRINT, (Linux).

Argumenten, screenshots, code samples. Niets overtuigt en blijkbaar was het nodig te roepen dat ik dan maar high ben ofzo (toegegeven, ik zit vrij zwaar onder de medicatie vanwege een ontsteking, maar toch).

Dat leidde tot die opmerking. Waarna ik dus simpelweg de conversatie heb afgekapt omdat ik daar geen behoefte aan heb.
Ik herken je situatie, ruzie met collega gehad omdat ik in documentatie 127.0.0.1 heb gebruikt i.p.v localhost. Toen ik vroeg of hij onafhankelijk wilde reviewen ging het te ver bij hem. Mijn bedoeling was meer om te zeggen dat het geen reed uitmaakt wat je er neerzet. Je moet je hosts file maar op orde hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb de gehele conversatie lang alleen maar op basis van feiten (reproduceerbaar in Windows. Javascript coloring voegt weer iets toe aan de gebruikers kant, resultaat is belangrijker dan de weg er naar toe en als de weg er naar toe globaler werkt op een complexere manier, is dat niet verkeerd, etc.)

Goed, natuurlijk heb ik op een gegeven moment wel mijn frustratie gehad (wat zich overduidelijk uit in mijn opmerking dat het me niet uitmaakt of hij de PR accepteert).
Ik zal ook zeker niet ontkennen dat er tussen ons twee een bepaald spanningsveld is, waar hij heel strict is in "regeltjes", terwijl ik meer pragmatisch ben.

Maar nooit, zal ik een persoonlijke aanval plaatsen. Zelfs al is het als een grapje. Dat heb ik in de afgelopen jaren (ook hier) wel afgeleerd. Met als uitzondering, opmerkingen die niet op de persoon gericht zijn. B.v.
"We would never be able to get anything done if we wouuld be in the same team. We'd just spend the day discussing futilities"

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 23-01-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Vooral die smiley doet het net of hij het wel echt meent imo. Daarnaast weet ik niet of dit een 1-op-1 convo was of dat het in een PR gebeurde maar zeker in het laatste geval is het not done.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dit was (gelukkig) private slack 1-on-1. Als het in een PR was geweest (aangezien deze convo over een OS project gaat ook nog), dan was ik echt wel nog een stuk pissiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ok, naast bovenstaande, mag ik nu zo'n beetje een complete refactor en rewrite uitvoeren van een slechte implementatie. Copy-paste want het werkte zo in vorige iteraties.

Ja, er is een reden dat ik consequent copy-paste gedrag afkeur en probeer jullie allemaal zelf te laten nadenken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Blogpost over caching bij Reddit: https://redditblog.com/2017/01/17/caching-at-reddit/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Oh de fun als je naar de interne helpdesk moet bellen met een probleem... 8)7

Een of andere interne applicatie geeft een error en dat geeft problemen bij sommige developments. Foutmelding zegt letterlijk "bel naar de helpdesk" zonder echte info. De eerste die ik aan de lijn kreeg zat 10 minuten lang te prutsen om die error 3 keer opnieuw te zien te krijgen waarna hij afsloot met "ik kan u niet helpen, ik stuur je door naar 2e lijn". De volgende had al meer een idee wat er aan de hand was maar de mogelijke oplossing "have you tried turning it off and on again?" had ik al geprobeerd dus veel kon hij mij niet helpen. "Ja ik ga je moeten doorsturen naar 3e lijn. Ik maak een ticket aan voor u en ze zullen met jou contact opnemen". Daarnet probeerden ze mij op te bellen maar ik was net met iets anders bezig waardoor ik telefoon miste. Krijg ik nu ineens mail "Ja we konden u niet bereiken dus uw ticket achten we resolved".

Nou dat was nuttig --'

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
ElkeBxl schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:54:
Krijg ik nu ineens mail "Ja we konden u niet bereiken dus uw ticket achten we resolved".

Nou dat was nuttig --'
Klantvriendelijk joh 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18

Een of andere interne applicatie geeft een error en dat geeft problemen bij sommige developments. Foutmelding zegt letterlijk "bel naar de helpdesk" zonder echte info. De eerste die ik aan de lijn kreeg zat 10 minuten lang te prutsen om die error 3 keer opnieuw te zien te krijgen waarna hij afsloot met "ik kan u niet helpen, ik stuur je door naar 2e lijn". De volgende had al meer een idee wat er aan de hand was maar de mogelijke oplossing "have you tried turning it off and on again?" had ik al geprobeerd dus veel kon hij mij niet helpen. "Ja ik ga je moeten doorsturen naar 3e lijn. Ik maak een ticket aan voor u en ze zullen met jou contact opnemen". Daarnet probeerden ze mij op te bellen maar ik was net met iets anders bezig waardoor ik telefoon miste. Krijg ik nu ineens mail "Ja we konden u niet bereiken dus uw ticket achten we resolved".

Nou dat was nuttig --'
"shibboleet" was niet geimplementeerd ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

gekkie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Scott Hanselman had het er 8 jaar geleden ook al over

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

gekkie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Helaas pindakaas! :-(

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18
ZaZ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:30:
[...]

Scott Hanselman had het er 8 jaar geleden ook al over
Zullen er wellicht weer meer zijn ...
Zal een bijzonder gesprek worden als je ze gelijk bij je 1e lijns gelijk maar eens allemaal probeert ..
zal wel voor die 1e lijns dan wel ongeveer net zo overkomen als wanneer ze een modem of een fax aan de lijn hebben :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 20:06
gekkie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Zullen er wellicht weer meer zijn ...
Zal een bijzonder gesprek worden als je ze gelijk bij je 1e lijns gelijk maar eens allemaal probeert ..
zal wel voor die 1e lijns dan wel ongeveer net zo overkomen als wanneer ze een modem of een fax aan de lijn hebben :o .
Op zo'n ben ik blij zakelijke klant van Xs4all te zijn.
Internet down, bellen
Goededag u spreekt met xxx van xxxx. Sinds 14:00 ligt hier de DSL eruit
...
Een moment mevrouw, ik schakel u door met de tweede lijns.
8)

(bedrijfsnaam => IT-bedrijf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Gaan met die banaan! :)

Iemand koffie?
Afbeeldingslocatie: http://www.koffieenboon.be/wp-content/uploads/2014/12/koffie-boon-121.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
ElkeBxl schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:16:
[...]

Gaan met die banaan! :)

Iemand koffie?
[afbeelding]
Gaerne.
* Mercatres heeft net een 3 daagse (interne) hackathon achter de rug. Back to business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door hackerhater op 26-01-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Tjolk op 26-01-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door hackerhater op 26-01-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Jaja, ben aan het typen. Maar dat kost iets meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Zie je berichtenbox :)
Zucht waarom zijn vacature teksten altijd zo weinig zeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Sigh, slim zijn is absoluut niet leuk.
Op je 30e al het probleem hebben van niet weten wat je wilt doen.
Been there, done that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 05:57
Vroeger kon je gequote MO-tekst toch gewoon zien als je was ingelogd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
hackerhater schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:26:
Sigh, slim zijn is absoluut niet leuk.
Op je 30e al het probleem hebben van niet weten wat je wilt doen.
Been there, done that
Ik laat deze even hier achter, misschien heb je er wat aan

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
farlane schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Ik laat deze even hier achter, misschien heb je er wat aan
En wat bedoel je daarmee? :?
Ik onderschat mezelf compleet niet hoor, ik weet wat ik kan.
Ik ken helaas ook de nadelen van slim zijn (as in IQ > 130) in deze wereld.
Vooral zonder WO-diploma.

[ Voor 23% gewijzigd door hackerhater op 26-01-2017 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik vermoed dat dit wel passende quotes zijn die bij het gelinkte Imposter Syndrome artikel passen.
“The more I learn, the more I realize how much I don't know.”

― Albert Einstein
"The more you know, the more you realise how much you don’t know — the less you know, the more you think you know."

~ David T. Freeman
En natuurlijk een stripje :-)
Afbeeldingslocatie: http://www.phdcomics.com/comics/archive/phd100303s.gif
welke blijkbaar niet embedded wil worden?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Caelorum schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:26:
Vroeger kon je gequote MO-tekst toch gewoon zien als je was ingelogd?
MO-tekst wordt tegenwoordig weggehaald wanneer het gequote wordt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
hackerhater schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:51:
[...]

En wat bedoel je daarmee? :?
Ik onderschat mezelf compleet niet hoor, ik weet wat ik kan.
Ik ken helaas ook de nadelen van slim zijn (as in IQ > 130) in deze wereld.
Vooral zonder WO-diploma.
Waarom heb je geen WO-diploma als je zo slim bent? Moet toch een eitje zijn om even te regelen dan?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:31:
Waarom heb je geen WO-diploma als je zo slim bent? Moet toch een eitje zijn om even te regelen dan?
Motivatie kan een probleem zijn als je zo slim bent.

Nu weet ik ook weer waarom ik Scorpion een kutserie vind.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
farlane schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:38:
[...]

En kosten :+ Tenminste, dat was voor mij in ieder geval de reden om na HBO geen universiteit te doen, plus dat het nogmaals 3 jaar duurt voor universiteit en in mijn vakgebied is (of was, toentertijd, chemie) het gebruikelijk dat je daarna ook nog een promotie doet van ongeveer 4 jaar.

Maar ik vind het wel een interessant syndroom. Ik herken wel wat (heb een hekel aan opscheppen, maar schijnbaar zit ik op 136), maar bij mij is het daarnaast ook vaak twijfel. En een uitdaging houden, dat is ook wel lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
farlane schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Sorry hoor, maar >130 is nou ook niet zo uitzonderlijk eerlijk gezegd.
En als 'slim zijn' er voor zorgt dat je geen motivatie hebt op WO dan gaat de rest van je leven een vieze tegenvaller worden.
Ruubster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:54:
[...]
Maar ik vind het wel een interessant syndroom. Ik herken wel wat (heb een hekel aan opscheppen, maar schijnbaar zit ik op 136), maar bij mij is het daarnaast ook vaak twijfel. En een uitdaging houden, dat is ook wel lastig.
O god, laten we alstublieft niet aan zelf-diagnose gaan doen. Pak de DSM erbij en iedereen herkent wel wat. Realitycheck: twijfel, uitdagingen vasthouden, motivatieproblemen.... dat heeft iedereen wel zo'n beetje. Laten we niet de huis-tuin-en-keuken psycholoog uithangen. Bron: Mijn vrouw, gediplomeerd GZ psycholoog.

High-achiever ben je niet als je wat slimmer bent dan de rest. High-achievers werken namelijk wel knetterhard en harder dan de rest. Dat staat los van het IQ. Het imposter syndrome betekent juist dat ze zo hard werken vanwege hun gevoel van 'betrapt worden'.

[ Voor 52% gewijzigd door armageddon_2k1 op 26-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Als ik sommige testen moet geloven zit ik tegen de 180. Gelukkig geloof ik die niet. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik scoorde met een laatste test 56. Maar dat was een VO2max-test.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Als je echt je intelligentie op meerdere vlakken wil bepalen moet je gewoon een hele batterij door een lading psychologen doen. Is vrij leuk om te doen kan ik je vertellen. Het geeft je geen nummer, maar toont je wel aan waar je in de normaal-verdeling terecht komt. Ik moest dat een keer doen voor het promotiewerk van mijn vrouw als controlegroep.
kenneth schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:12:
Ik scoorde met een laatste test 56. Maar dat was een VO2max-test.
Niiiiice. Ik zat op 51, toen werd ik ziek met 2 weken griep. Nu zit ik weer op 48 :-(

[ Voor 41% gewijzigd door armageddon_2k1 op 26-01-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Eerste instantie :
Dyslectie wat te laat herkend werd waardoor ik de HAVO heb gedaan i.p.v. het VWO (rot verplicht Frans in die Tweede Fase)
Ruubster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:54:
[...]

En kosten :+ Tenminste, dat was voor mij in ieder geval de reden om na HBO geen universiteit te doen, plus dat het nogmaals 3 jaar duurt voor universiteit en in mijn vakgebied is (of was, toentertijd, chemie) het gebruikelijk dat je daarna ook nog een promotie doet van ongeveer 4 jaar.

.....................................
En dit was de reden waarom ik na het HBO geen WO heb gedaan.
Ik kon het simpelweg niet betalen. Ik had al een schuld van 27K nadat ik het HBO afgerond was (was heel leuk in dat jaar met die langstudeer-boetes)

Mijn IQ is btw officieel gemeten op 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
hackerhater schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Eerste instantie :
Dyslectie wat te laat herkend werd waardoor ik de HAVO heb gedaan i.p.v. het VWO (rot verplicht Frans in die Tweede Fase)

[...]

En dit was de reden waarom ik na het HBO geen WO heb gedaan.
Ik kon het simpelweg niet betalen. Ik had al een schuld van 27K nadat ik het HBO afgerond was (was heel leuk in dat jaar met die langstudeer-boetes)

Mijn IQ is btw officieel gemeten op 140.
Maar... welke problemen merk je nu dan als persoon van bovengemiddelde intelligentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:05:
[...]

O god, laten we alstublieft niet aan zelf-diagnose gaan doen. Pak de DSM erbij en iedereen herkent wel wat. Realitycheck: twijfel, uitdagingen vasthouden, motivatieproblemen.... dat heeft iedereen wel zo'n beetje. Laten we niet de huis-tuin-en-keuken psycholoog uithangen. Bron: Mijn vrouw, gediplomeerd GZ psycholoog.

High-achiever ben je niet als je wat slimmer bent dan de rest. High-achievers werken namelijk wel knetterhard en harder dan de rest. Dat staat los van het IQ. Het imposter syndrome betekent juist dat ze zo hard werken vanwege hun gevoel van 'betrapt worden'.
No shit, Sherlock. Mooie bron heb je ook, een psycholoog erbij halen. Beetje raar. En ik doe niet aan huis-tuin-en-keuken-diagnostiek. Jij geeft aan dat het een eitje moet zijn als je dan zo 'slim' bent, dus juist jij probeert dat. Zolang je het verhaal eromheen niet kent en probeert te generaliseren, zeg ik dat je er niks over kan zeggen. Er kunnen duizenden redenen zijn voor dit verhaal en er zijn genoeg onderzoeken gedaan die duidelijk maken dat sommige mensen die slim zijn, moeite kunnen hebben met studies en school. En IK heb daar geen last van nee ;) Beetje aardiger mag best he, niet te fel erop duiken in een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:18:
[...]

Maar... welke problemen merk je nu dan als persoon van bovengemiddelde intelligentie?
Vooral :
- Anderen niet begrijpen, vooral mensen < IQ 100
- Qua werk : me snel vervelen omdat de uitdaging eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 05:57
hackerhater schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:20:
[...]- Anderen niet begrijpen, vooral mensen < IQ 100 [...]
Dat doet niemand gelukkig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ruubster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:19:
[...]

No shit, Sherlock. Mooie bron heb je ook, een psycholoog erbij halen. Beetje raar. En ik doe niet aan huis-tuin-en-keuken-diagnostiek. Jij geeft aan dat het een eitje moet zijn als je dan zo 'slim' bent, dus juist jij probeert dat. Zolang je het verhaal eromheen niet kent en probeert te generaliseren, zeg ik dat je er niks over kan zeggen. Er kunnen duizenden redenen zijn voor dit verhaal en er zijn genoeg onderzoeken gedaan die duidelijk maken dat sommige mensen die slim zijn, moeite kunnen hebben met studies en school. En IK heb daar geen last van nee ;) Beetje aardiger mag best he, niet te fel erop duiken in een discussie.
Rustig maar. Ik ga niet overal smiley's bij plaatsen ;-)
Ik wilde het gewoon relativeren en dan lijkt een ervaringsbron van iemand die al jaren mensen met exact die klachten ziet wel een goede. Er zijn heel veel mensen die die klachten hebben en dat gaat van lage intelligentie tot hoog. Daarom is het niet zo vreemd dat je er wat in herkent :-) Dat bedoel ik gewoon te zeggen.

Daarnaast is het toch niet onredelijk om aan te nemen dat WO een eitje voor je zou moeten zijn als je hoog-intelligent bent?
[...]
Vooral :
Je beseft dat zo'n beetje 50% van de mensen IQ < 100 heeft?
Maar, niet als kritiek of je bang te maken, maar ik denk dat het serieus geen kwaad kan om gewoon eens met een psycholoog over zoiets te praten. Helpt het niet, dan niet, helpt het wel dan wel. Want je hebt alleen jezelf ermee.

[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 26-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:12:
Als je echt je intelligentie op meerdere vlakken wil bepalen moet je gewoon een hele batterij door een lading psychologen doen. Is vrij leuk om te doen kan ik je vertellen. Het geeft je geen nummer, maar toont je wel aan waar je in de normaal-verdeling terecht komt. Ik moest dat een keer doen voor het promotiewerk van mijn vrouw als controlegroep.
Ja daarom is IQ naar mijn mening (als dat tenminste geen zelf-diagnostiek is :P ) ook vreemd. Volgens mij heb je ook 'intelligentietests' op hele andere vlakken toch? Krijg je dan ook tests op sociaal vlak? Ik ken het vooral vanuit patroonherkenningen/ruimtelijk inzicht/dat soort dingen.
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:28:
[...]

Rustig maar. Ik ga niet overal smiley's bij plaatsen ;-)
Ik wilde het gewoon relativeren en dan lijkt een ervaringsbron van iemand die al jaren met exact die klachten ziet wel een goede. Er zijn heel veel mensen die die klachten hebben en dat gaat van lage intelligentie tot hoog. Daarom is het niet zo vreemd dat je er wat in herkent :-) Dat bedoel ik gewoon te zeggen.

Daarnaast is het toch niet onredelijk om aan te nemen dat WO een eitje voor je zou moeten zijn als je hoog-intelligent bent?
Oké oké, kwam beetje fel op me over ;-) Die bron kwam over als 'zij weet het beter, dus hou maar stil', maar dan schatte ik het fout in

Ja normaal zou iemand fluitend erdoorheen moeten gaan! Dat geef ik toe. Maar goed, als iemand het zo zegt, denk ik 'er zal wel een reden zijn'.

[ Voor 37% gewijzigd door Ruubster op 26-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ruubster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:28:
[...]

Ja daarom is IQ naar mijn mening (als dat tenminste geen zelf-diagnostiek is :P ) ook vreemd. Volgens mij heb je ook 'intelligentietests' op hele andere vlakken toch? Krijg je dan ook tests op sociaal vlak? Ik ken het vooral vanuit patroonherkenningen/ruimtelijk inzicht/dat soort dingen.
Ja, die standaard IQ testjes zijn niet zoveel. De WAIS is wel het minste om te doen, maar bij een echt psychologisch assessment zit er ook een psycholoog/psychotherapeut bij die tijdens de taken observaties doet. Die taken varieren nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Ja, die standaard IQ testjes zijn niet zoveel. De WAIS is wel het minste om te doen, maar bij een echt psychologisch assessment zit er ook een psycholoog/psychotherapeut bij die tijdens de taken observaties doet. Die taken varieren nogal.
Zo'n test laat je ook niet zomaar uitvoeren denk ik, ze zullen vrij duur zijn en kosten wel een paar uurtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-09 12:38
[...]

Vooral :
Wellicht moet je eens een test doen op hoogbegaafdheid. Ik herken wat je schrijft bij mijn broer. Die ondervind hier de nodige problemen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:05:
Sorry hoor, maar >130 is nou ook niet zo uitzonderlijk eerlijk gezegd.
Misschien niet, maar de meeste lui kijken wat dat betreft wel naar je asshole.
En als 'slim zijn' er voor zorgt dat je geen motivatie hebt op WO dan gaat de rest van je leven een vieze tegenvaller worden.
Denk het ook, maar daar ga ik geen last van hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jan_V schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:12:
Ik vermoed dat dit wel passende quotes zijn die bij het gelinkte Imposter Syndrome artikel passen.
Die passen imho meer bij Dunning-Kruger :) (wat misschien ook wel op hackerhater van toepassing is :+)

Overigens:
The only thing an IQ test measures, is the ability to take an IQ test

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2017 16:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:28:
[...]

[...]

Je beseft dat zo'n beetje 50% van de mensen IQ < 100 heeft?
Maar, niet als kritiek of je bang te maken, maar ik denk dat het serieus geen kwaad kan om gewoon eens met een psycholoog over zoiets te praten. Helpt het niet, dan niet, helpt het wel dan wel. Want je hebt alleen jezelf ermee.
Been there, done that, got the trofee.
Er is niks met mij aan de hand behalve de dyslectie en dat ik slimmer ben dan 99% van de mensen in dit land.
Ik wou alleen dat die dyslectie eerder was ontdekt, dan had ik gewoon het VWO gehaald en WO kunnen doen.
Ik ben een stapje lager gegaan om Frans te kunnen dumpen (was verplicht op VWO, niet op de HAVO).
scosec schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:39:
[...]

Wellicht moet je eens een test doen op hoogbegaafdheid. Ik herken wat je schrijft bij mijn broer. Die ondervind hier de nodige problemen van.
Dat heb ik allang gedaan ;)
Waar denk je dat die officiële test-score van 140 vandaan komt ;) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Okee, nou succes maar dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ach, hier op tweakers komen alleen maar slimme mensen. Ikzelf ben ooit voor het VWO geslaagd met een 10 voor Wiskunde-B en voor Natuurkunde kreeg ik een boek omdat mijn cijfer onafgerond het hoogst van de school was. Tijdens studie daarna waren vrijwel alle tentamens inkoppertjes. Ben laatst maar eens begonnen met het lezen van mijn studie-boeken. Best interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Gaan we kijken wie de grootste intelligentiepiemel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kon het niet laten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

armageddon_2k1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:27:
Natuurlijk! :+
Nou is het wel zo dat er hier op Tweakers, en specifieker dit topic gemiddeld hoger opgeleide mensen zitten en waarschijnlijk gemiddeld ook slimmere mensen. Dat kan je verwachten.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hi hi, hij zei piemel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Zal ik hem ff op tafel leggen om op te meten?... Nah de tafel haal ik trouwens niet, ook in intelligentielengtes niet. Misschien als ik de verwarming hoger zet!

Mijn vriendin zegt 'Zelfs dan niet', dankjewel schat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ruubster schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:59:
[...]

Zal ik hem ff op tafel leggen om op te meten?... Nah de tafel haal ik trouwens niet, ook in intelligentielengtes niet. Misschien als ik de verwarming hoger zet!

Mijn vriendin zegt 'Zelfs dan niet', dankjewel schat! :+
Kleinere tafel of vriendin nemen. Alles is relatief. Daarom hebben wij ook zulke grote meubels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Members only:

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Afbeeldingslocatie: http://www.projectsucces.nl/wp-content/uploads/2015/04/Screen-Shot-2015-04-24-at-15.28.12.png
Goeiemorgen!
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:55:
[...]
Die passen imho meer bij Dunning-Kruger :) (wat misschien ook wel op hackerhater van toepassing is :+)
Overigens:
The only thing an IQ test measures, is the ability to take an IQ test
Die had ik moeten plaatsen, maar blijkbaar kwam de hint wel over bij Jan_V. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Lekker dagje bughunten + PRs reviewen. 't Is weer release tijd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ietwat gerelateerd, ben ik definitief afgewezen als spreker op PyCon 2017 in Portland.
Reden?
Ik kan geen visa krijgen voor de VS onder de huidige presidential administration.

Nou ja, dan niet he?
Gelukkig kreeg ik dit in m'n mailbox een paar minuten geleden:
We are sorry about the current events happening in the USA. We hope you still love us?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:25:
Ietwat gerelateerd, ben ik definitief afgewezen als spreker op PyCon 2017 in Portland.
Reden?
Ik kan geen visa krijgen voor de VS onder de huidige presidential administration.

Nou ja, dan niet he?

[...]
Huh, werk je nu in Iran?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Land van herkomst != Land waar ik woon/werk

Helaas. Want ik had best graag naar PyCon willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Firesphere schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Land van herkomst != Land waar ik woon/werk

Helaas. Want ik had best graag naar PyCon willen gaan.
Is dat regel voor entry tot de VS? Dan zou ik ook al niet naar de VS mogen gaan, en ik ben Nederlander die in België woont...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Kom ik ook weer eens kijken in de dev schuur, zit het vol met terroristen :(

sidenote; tamelijk teleurstellend deze nieuwe ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Dat is wel een hele trieste reden :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Acid_Burn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:50:
Dat is wel een hele trieste reden :(
De hele situatie in de VS baart me zorgen. Dat zo'n narcistisch persoon die het niet al te nauw neemt met de waarheid (to say the least) nu aan de macht is gekomen is bijna niet te geloven.

Ik ben benieuwd naar onze eigen verkiezingen hier in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Reden?
Klote dat je slachtoffer bent van een idioot ... hopelijk doet de juridische tak nog wel zijn werk daar. Maar dat is dan wel al te laat voor PyCon ...

Pfff, wat een tijden ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Reden?

Nou ja, dan niet he?

[...]
Damn wat zuur man! -O- Zeker aangezien je als spreker zou verschijnen moet dat extra steken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Brakkie41 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Damn wat zuur man! -O- Zeker aangezien je als spreker zou verschijnen moet dat extra steken :-(
Jep, compleet belachelijk. Het NL paspoort is 1 van de machtigste in de wereld en door gezeik met de US immigratie wordt ik nu dus afgewezen. Ik heb bijna de neiging om een video-conf aan te bieden a'la Snowden :P

Ik ben al lang blij dat ik nog niet al m'n energie in de presentatie etc. heb gestopt. Iemand anders geinteresseerd in "How Python provides you with a drink. It's just a matter of having a (Raspberry) Pie"?
Mercatres schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Is dat regel voor entry tot de VS? Dan zou ik ook al niet naar de VS mogen gaan, en ik ben Nederlander die in België woont...
Het verschilt een beetje, ik geloof dat als je in de EU woont, het wel goed komt, maar alles buiten de EU momenteel on hold is gezet.

[ Voor 41% gewijzigd door Firesphere op 30-01-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik dacht dat je toch een volbloed Nederlandert bent? Of wonen er in de ogen van de Trumpiaanse Orde teveel moslims rond hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben Nederlander, jep. Maar het is gerelateerd aan de drukte bij de US immigratie dienst. Europeaan die leeft in Europa is grotendeels geen probleem (behalve oostblok misschien). Buiten Europa wordt afgewezen of on-hold gezet (het laatste dus, blijkt na wat navraag)

Misschien komt het doordat 1 van m'n collega's Mexicaanse is? Of is het de Fillipijnse? Of de Chilenen? Of misschien die Argentijn. Het is vast niet de Brit, maar de Poolse of Italiaanse Deen zou nog kunnen.
Of misschien zijn het de Vietnamezen. Of die Chinees? Vast niet de Duitser of Oostenrijker toch?
(Ja, we hebben hier mensen van elk continent behalve Antarctica :P )

[ Voor 41% gewijzigd door Firesphere op 30-01-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Firesphere schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:28:
(Ja, we hebben hier mensen van elk continent behalve Antarctica :P )
Discriminatie! :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En hoeveel nationaliteiten heb jij in je collega's? He? He?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Firesphere schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:50:
[...]

En hoeveel nationaliteiten heb jij in je collega's? He? He?
:P
Mijn collega's zijn voor > 70% vrouwelijk. Als ik moet controleren wat daar allemaal in zit, dan krijg ik ongetwijfeld klachten, in ieder geval van Mrs. Ger. Bovendien wil ik het bij de overige 30% helemaal niet controleren.

Maar we hebben hier iig een peleton Belgen, een paar Duitsers, een Griek, een Tsjech, een Iraniër (uh-oh...) een Zwitser en vast ook nog een paar die ik vergeet. Oh, en Zeeuwen hebben we ook nog.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.