De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
farlane schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:13:
Ik vind persoonlijk dat er in de gold versies nog meer dan genoeg bugs zitten om je aan te ergeren, laat staan de rc versies.
Moet je je indenken hoeveel bugs er zouden zijn als niemand de betas/RCs zou testen :+

Is natuurlijk ook een beetje een dilemma. Natuurlijk klopt het dat het gebruiken van beta/RC software tijd kost (door bugs). Maar als je de bugs ook rapporteert (en dat kost nog meer tijd) is de kans wel groter dat ze niet in de final zitten. Waardoor bv collega's die de beta/RC niet gebruikt hebben geen last van de bug ondervinden. Test je de beta/RC niet, of rapporteer je de bug niet, is de kans groter dat de bug in de final zit, en zul je waarschijnlijk ook langer last ervan hebben*. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook erop vertrouwen dat anderen de beta/RC gebruiken en bugs melden, maar als iedereen dat doet worden er juist steeds minder bugs gemeld, en dus geplet, voor de final.

* Kijkende naar bv de JetBrains lineup zijn er vrij regelmatig early access builds (minimaal 1x in de 1 á 2 weken), terwijl er tussen de verschillende "final" releases (major of bugfix) meestal veel langer zit (minimaal 1 maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

farlane schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:13:
[...]

En dat vind ik dus raar. Hoeveel tijd zouden mensen kwijt zijn aan mieren met bugs die in beta/rc software zit terwijl ze eigenlijk gewoon hun werk zouden moeten doen? Terwijl het voordeel van die nieuwe versie lang niet altijd uit te leggen is.

Ik vind persoonlijk dat er in de gold versies nog meer dan genoeg bugs zitten om je aan te ergeren, laat staan de rc versies.
Wij updaten eigenlijk altijd direct als er een nieuwe versie van VS uit komt. Ik denk dat de tijdswinst die we halen met nieuwe features, snellere laadtijden etc niet in verhouding staan tot de enkele bug die we tegenkomen. Heel af en toe moet ik nog wat openen in VS 2010 en dan merk ik dat ik een stuk minder productief ben en vrij snel chagrijnig word.
Ik zie nu dat je het specifiek over RC versies hebt. Deze gebruik ik eigenlijk alleen als ik ergens tegen aan loop in een voorgaande versie. (zoals heel traag openen van een project in VS 2012)

[ Voor 10% gewijzigd door CodeIT op 28-12-2016 08:48 . Reden: RC versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
CodeIT schreef op woensdag 28 december 2016 @ 08:41:
[...]

Wij updaten eigenlijk altijd direct als er een nieuwe versie van VS uit komt. Ik denk dat de tijdswinst die we halen met nieuwe features, snellere laadtijden etc niet in verhouding staan tot de enkele bug die we tegenkomen. Heel af en toe moet ik nog wat openen in VS 2010 en dan merk ik dat ik een stuk minder productief ben en vrij snel chagrijnig word.
Ik zie nu dat je het specifiek over RC versies hebt. Deze gebruik ik eigenlijk alleen als ik ergens tegen aan loop in een voorgaande versie. (zoals heel traag openen van een project in VS 2012)
Maar.. je opent dus een gloednieuw project in een IDE van 7 jaar geleden en dan vind je het vreemd dat je chagrijinig wordt? Die ervaring extrapoleer je meteen naar alle andere oude IDE's, dus ook die van 2 jaar oud?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

armageddon_2k1 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:54:
[...]

Maar.. je opent dus een gloednieuw project in een IDE van 7 jaar geleden en dan vind je het vreemd dat je chagrijinig wordt? Die ervaring extrapoleer je meteen naar alle andere oude IDE's, dus ook die van 2 jaar oud?
Ik gebruik de oude IDE niet zonder reden natuurlijk. Die moet ik gebruiken omdat een klant nog een oude versie gebruikt of omdat het een SIlverlight project oid is. En ik spreek alleen uit eigen ervaring en dat is vooral Visual Studio (vanaf versie 2002 of 2003).

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Zo ik ben thuis van een Nespresso machine (oke die heb ik nog steeds voor de snelle bak) naar een Piston machine (semi-automaat) gegaan.

Een van mijn beste aankopen!
Enige nadeel: nu gaat de koffie op het werk (opzich goede machine) tegenvallen :(

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Wij updaten eigenlijk altijd direct als er een nieuwe versie van VS uit komt. Ik denk dat de tijdswinst die we halen met nieuwe features, snellere laadtijden etc niet in verhouding staan tot de enkele bug die we tegenkomen.
Jullie hebben snellere laadtijden bij nieuwere versies van VS? Ik doe iets fout denk ik....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
farlane schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:31:
[...]

Jullie hebben snellere laadtijden bij nieuwere versies van VS? Ik doe iets fout denk ik....
Ik denk dat het erg ligt aan wat voor project je hebt en opent. Wij hebben namelijk ook een kleine versnelling gemerkt in sommige projecten en andere projecten weer een kleine verslechtering. In VS 2017 is het wel een stuk beter door die nieuwe manier van laden van een solution though maar die gebruiken we nog niet omdat die nog niet Final is.

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ondertussen heb ik geen code aangeraakt of gelezen sinds afgelopen zaterdag. De rust die het brengt is immens.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Same here. Had ik echt even nodig :P. 2 Januari weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Pffff. Elke keer weer schrikken.

In de console verschijnt in grote gele letters:
WARNING: Conversion completed successfully in company [....]

Bedankt, NAV :z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
[...]

Wij testen de nieuwe versie meteen na de officiele release maar kunnen meestal pas helemaal over na een paar updates. Bij vs 2015 was er een Update 2 en wat code wijzigingen nodig om over te kunnen (voor de c# projecten konden we over met update 1). Een aantal instabiliteiten en bugs in de c++ compiler gaven daadwerkelijk kritieke problemen tot die tijd (random crashes in applicaties en random compiler crashes tijdens het bouwen) dus dat wil je niet in je released software hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Bij ons zijn ook codewijzigingen nodig heb ik gehoord. Zo simpel als even updaten ligt het helaas niet bij elk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
jip_86 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:21:
Bij ons zijn ook codewijzigingen nodig heb ik gehoord. Zo simpel als even updaten ligt het helaas niet bij elk bedrijf.
Klopt. Meestal ga ik juist over als eerste, en dan testen/onderzoeken waar de verschillen liggen.
Daarna geef ik een akkoord en dan gaat het rest van het bedrijf over.

Maar de bedoeling is wel altijd om snel over te stappen naar de nieuwe versie. We proberen binnen 1-2 maanden na de release over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35
Je kan bij Visual Studio echter wel zonder problemen de nieuwe versie gebruiken met de vorige toolchain (althans voor C++).
Ik ben dus ook al VS2017 RC aan het gebruiken voor de voordelen van de IDE, maar de projecten staan nog wel gewoon ingesteld om met de 2015 compiler te compileren.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Adion schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:02:
Je kan bij Visual Studio echter wel zonder problemen de nieuwe versie gebruiken met de vorige toolchain (althans voor C++).
Ik ben dus ook al VS2017 RC aan het gebruiken voor de voordelen van de IDE, maar de projecten staan nog wel gewoon ingesteld om met de 2015 compiler te compileren.
Ik ben zelf iemand van C# (en prive F#). Heb het gevoel dat de C# toolchain stabieler is dan de C++ toolchain (bij Visual Studio).
Ondanks ik weinig doe met C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Eerste dag na de vakanties weer aan het werk. Best lastig om op tijd wakker te worden :(
Maar heb er opzich wel weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Man man man code schrijven als je moe betn in php is toch geen goed idee, dan maak je ontelbaar veel fouten |:( :F

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Damic schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:00:
Man man man code schrijven als je moe betn in php is toch geen goed idee, dan maak je ontelbaar veel fouten |:( :F
Iedere regel PHP is per definitie fout >:)

/me /fight

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Matis schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:09:
[...]

/me /fight
Tja het helpt niet als de server bij de minste fout een error 500 geeft :F

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Matis schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:09:
[...]

/me /fight
Die grap begint ondertussen wel een beetje oud te worden. Kunnen we daar niet eens gewoon mee ophouden?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

Acid_Burn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:33:
[...]

Die grap begint ondertussen wel een beetje oud te worden. Kunnen we daar niet eens gewoon mee ophouden?
We kunnen ook ophouden met PHP gebruiken...? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
RayNbow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:03:
[...]

We kunnen ook ophouden met PHP gebruiken...? :+
Vind je jezelf wel grappig?
Damic schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:00:
Herkenbaar, zitten hier PHP en Typescript te schrijven ... maar denk dat moe programmeren in t algemeen niet goed werkt

[ Voor 46% gewijzigd door Xantios op 03-01-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:06
Zucht waarom willen werkgevers altijd dat je direct wijzigingen aan live maakt
Hoi btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:54
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:41:
Zucht waarom willen werkgevers altijd dat je direct wijzigingen aan live maakt
Hoi btw
Andere werkgever zoeken? Ik heb nog nooit gehad dat m'n werkgever wilde dat ik direct in productie wijzigingen zou maken. Wel zo snel mogelijk doorpushen, maar nog steeds moet 't door onze hele OTA heen voor het naar P mag.

Hoogstens hebben we gehad dat we data moesten aanpassen, maar da's altijd alleen in nachtelijke "jobs" die data crunchen en soms is de brondata opeens nét anders dan de business wilde, waardoor we dat snel moeten aanpassen om de job niet opnieuw te draaien. Als ze echter zelf vergeten de brondata aan te passen gaan we niet nogmaals aanpassingen maken de volgende dag; het is toch echt hun werk om dat op orde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Merethil schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:49:
[...]

Andere werkgever zoeken? Ik heb nog nooit gehad dat m'n werkgever wilde dat ik direct in productie wijzigingen zou maken. Wel zo snel mogelijk doorpushen, maar nog steeds moet 't door onze hele OTA heen voor het naar P mag.

Hoogstens hebben we gehad dat we data moesten aanpassen, maar da's altijd alleen in nachtelijke "jobs" die data crunchen en soms is de brondata opeens nét anders dan de business wilde, waardoor we dat snel moeten aanpassen om de job niet opnieuw te draaien. Als ze echter zelf vergeten de brondata aan te passen gaan we niet nogmaals aanpassingen maken de volgende dag; het is toch echt hun werk om dat op orde te hebben.
Al mee bezig. Zie het systembeheerders-topic over de ellende met mijn werkgever (ja dual-job -_-')
Ben nog puur mijn contract uit het zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Xantios schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Vind je jezelf wel grappig?
Als we stoppen met het gebruik van PHP hoeven we er ook geen grappen meer over te maken. Win-win situatie in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
RayNbow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Als we stoppen met het gebruik van PHP hoeven we er ook geen grappen meer over te maken. Win-win situatie in mijn ogen.
Wat wilde je er dan voor in de plaats zetten dat ook cross platform voor het web werkt?
Ik zou liever JavaScript vervangen zien worden door Python
JS :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
RayNbow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Maar... missen we dan niet iets?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:55:
[...]

Wat wilde je er dan voor in de plaats zetten dat ook cross platform voor het web werkt?
Typescript maakt JS al veel beter hoor. Daarnaast is Python niet echt een optie voor client side.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:09:
[...]

Typescript maakt JS al veel beter hoor. Daarnaast is Python niet echt een optie voor client side.
Waarom niet buiten het feit dat de browsers op dit moment Python niet native ondersteunen.
Dat zou uiteraard moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Apache en nginx ondersteunen WSGI, dus Python lijkt me wel een aardige keuze? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

ASP.Net Core op .NET Core platform natuurlijk!

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
RayNbow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Apache en nginx ondersteunen WSGI, dus Python lijkt me wel een aardige keuze? :p
Of Java. Ook prima Apache/Nginx-ondersteuning voor... Eigenlijk is er dan best veel zo met APS.NET Core, Python, Java... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Merethil op 03-01-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Merethil schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:
[...]

Of Java. Ook prima Apache/Nginx-ondersteuning voor... Eigenlijk is er dan best veel zo met APS.NET Core, Python, Java... :P
Alles liever dan ASP :P
C#, tjah als MS niet zo dom was geweest om het het vooral Win only te houden 10 jaar geleden had het JAVA van de troon af kunnen stoten.
Ik ben aardig anti-MS (of beter gezegd anti bedrijven die positie misbruiken), maar C# zit technisch goed in elkaar.
De reden waarom ik het na mijn studie in de hoek gooide was puur omdat de tools Windows only waren.

PHP is zeker geen mooie taal, maar het doet zijn taak prima.

[ Voor 18% gewijzigd door hackerhater op 03-01-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:39:
[...]

C#, tjah als MS niet zo dom was geweest om het het vooral Win only te houden 10 jaar geleden had het JAVA van de troon af kunnen stoten.

Met een rekenliniaal kun je ook de wereld aan, maar goed met een telraam kom je ook al een eind, ach 10 vingers ook. Ach als je er in dit nieuwe jaar nog 8 over hebt doe je alles octaal en komt het ook goed.

Hangt dus wel een beetje van je taakopvatting af :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Genoeg om t/m 1023 te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
gekkie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Met een rekenliniaal kun je ook de wereld aan, maar goed met een telraam kom je ook al een eind, ach 10 vingers ook. Ach als je er in dit nieuwe jaar nog 8 over hebt doe je alles octaal en komt het ook goed.

Hangt dus wel een beetje van je taakopvatting af :+.
Tjah het is nu eenmaal een feit dat PHP prima voldoet voor het gros van de websites.
En de ondersteuning is zeer breed. En ja de API is inconsequent en lelijk.
Alleen PHP heeft last van legancy. Ze kunnen die lelijke API er niet zomaar uit slopen zonder een hoop sites te slopen.

Zou Python en PHP even oud zijn zou PHP nooit een kans hebben daar ben ik eerlijk in.
Al is Python ook irritant met zijn verplichte inspringingen

Wil je performance, ja dan moet je naar spul als JAVA kijken.
.NET is nooit een optie geweest voor het gros van de sites omdat tot voor kort de runtime en tools Windows-only waren. En daarmee de hogere server kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door hackerhater op 03-01-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:47:
[...]

Tjah het is nu eenmaal een feit dat PHP prima voldoet voor het gros van de websites.
Alleen PHP heeft last van legancy. Ze kunnen die lelijke API er niet zomaar uit slopen zonder een hoop sites te slopen.

Zou Python en PHP even oud zijn zou PHP nooit een kans hebben daar ben ik eerlijk in.

.NET is nooit een optie geweest voor het gros van de sites omdat tot voor kort de runtime en tools Windows-only waren. En daarmee de hogere server kosten.
Wat een bullshit. Sinds Azure zijn de "hogere" server kosten ook weg. En voor performance naar JAVA kijken? :'(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Ik ben aardig anti-MS (of beter gezegd anti bedrijven die positie misbruiken), maar C# zit technisch goed in elkaar.
De reden waarom ik het na mijn studie in de hoek gooide was puur omdat de tools Windows only waren.

ASP bestaat ook niet meer. Het is nu ASP.NET en daar is echt niks mis mee.
[...]

Hoezo hogere kosten dan? Als je azure neemt dan is dat niet meer aan de orde. Also voor performance kijken naar Java? Waar haal je dat in godsnaam vandaan

[ Voor 42% gewijzigd door Rutix op 03-01-2017 11:55 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
In .NET zit ook genoeg legacy, het heeft alleen mooiere naampjes. Dat is omdat er bij de .NET-library van meet af aan is nagedacht over naamgeving en verdeling over namespaces.

PHP is organisch gegroeid, en dat is te zien.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik denk dat je in het algemeen kunt zeggen dat in elke taal/library wel legacy zit. Dat krijg je nou eenmaal als je groeit.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
DeluxZ schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Wat een bullshit. Sinds Azure zijn de "hogere" server kosten ook weg. En voor performance naar JAVA kijken? :'(
En je denkt dat een Linux bak alsnog niet goedkoper is dan een Windows bak?
Ik heb het nog niet eens over de onderhouds-kosten.

"Cloud", mooi naampje voor someone else computer.
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:53:
[...]

ASP bestaat ook niet meer. Het is nu ASP.NET en daar is echt niks mis mee.
Buiten wat ik aan tipte over de tools die tot voor kort Windows-only waren.
Alex) schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:53:
In .NET zit ook genoeg legacy, het heeft alleen mooiere naampjes. Dat is omdat er bij de .NET-library van meet af aan is nagedacht over naamgeving en verdeling over namespaces.

PHP is organisch gegroeid, en dat is te zien.
Tjah PHP is nu eenmaal een stuk ouder dan .net, dat valt te zien.
Wet van de remmende voorsprong. Talen als C en C++ hebben ook lelijke delen.

Performance van JAVA is niks mis mee. Tuurlijk het is trager dan C++, maar stukken sneller dan talen als Python.
De runtime van JAVA start alleen traag. Maar daar heb je weinig last van op een server.
1 keer starten per half jaar of zo

[ Voor 8% gewijzigd door hackerhater op 03-01-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:56:
[...]

En je denkt dat een Linux bak alsnog niet goedkoper is dan een Windows bak?
Ik heb het nog niet eens over de onderhouds-kosten.

"Cloud", mooi naampje voor someone else computer.
Dat maakt geen drol meer uit want je deployed je website gewoon in een App Service. Dan hoef je helemaal niks te onderhouden aan het OS.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
DeluxZ schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Wat is er mis met de performance van Java? Voor zover ik weet draait 't nog steeds ongeveer gelijk aan C#?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Je bedoeld het wordt voor je gedaan waar je voor betaald.
One way or the other, je betaald ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:00:
Je bedoeld het wordt voor je gedaan waar je voor betaald.
One way or the other, je betaald ervoor.
Maar er zit geen verschil in Linux / Windows omdat dat verschil helemaal weg is. Dus het is helemaal niet zo dat jij meer betaald omdat je .NET gebruikt dan als je iets gebruikt wat geen .NET is en ook op linux draait.

[ Voor 18% gewijzigd door Rutix op 03-01-2017 12:03 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Maar er zit geen verschil in Linux / Windows omdat dat verschil helemaal weg is. Dus het is helemaal niet zo dat jij meer betaald omdat je .NET gebruikt dan als je iets gebruikt wat geen .NET is en ook op linux draait.
Je bedoeld ze hebben het bedrag gewoon gemiddeld waardoor de Windows gebruikers minder betalen en de Linux gebruikers meer ;)
Anyway meer dan genoeg sites waar de cloud absoluut geen optie voor is. Vanwege wettelijke regels, mogelijkheden of privacy.

Wat ook mee speelt : MS heeft een hele hoop goodwill verspeeld de laatste jaren bij mensen aan de open source kant door hun gedrag van de laatste 10 jaar.
Er moet nog veel water door de maas stromen voor dat enigzinds hersteld, als het al ooit hersteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Stam + t is blijkbaar helemaal afgeschafd in 2017?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
kenneth schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:06:
Stam + t is blijkbaar helemaal afgeschafd in 2017?
Hopelijk niet, mijn vriendin is docente Nederlands en dan mag ze het allemaal opnieuw gaan uitleggen. Weet je hoe lastig dat is; al die kinderen schrijven nu al "ik werdt" en "ik vindt". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Nadeel van vooral in Engels of Duits communiceren.
Je Nederlands wordt er een stuk slechter door. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Je bedoeld ze hebben het bedrag gewoon gemiddeld waardoor de Windows gebruikers minder betalen en de Linux gebruikers meer ;)
Anyway meer dan genoeg sites waar de cloud absoluut geen optie voor is. Vanwege wettelijke regels, mogelijkheden of privacy.

Wat ook mee speelt : MS heeft een hele hoop goodwill verspeeld de laatste jaren bij mensen aan de open source kant door hun gedrag van de laatste 10 jaar.
Er moet nog veel water door de maas stromen voor dat enigzinds hersteld, als het al ooit hersteld.
Jij hebt echt werkelijk geen idee hoe Azure werkt en hoe het achter de schermen werkt. Daarnaast is het binnen de wettelijke kaders van Nederland allang mogelijk om zowat alles op Azure te draaien.

En dat hele gelul elke keer over die "goodwill" dat komt alleen van mensen die zich vast klampen aan oude technieken. Als je hierdoor laat beinvloeden ben je naar mijn inziens geen goede ontwikkelaar en sla je de plank mis.

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Jij hebt echt werkelijk geen idee hoe Azure werkt en hoe het achter de schermen werkt. Daarnaast is het binnen de wettelijke kaders van Nederland allang mogelijk om zowat alles op Azure te draaien.

En dat hele gelul elke keer over die "goodwill" dat komt alleen van mensen die zich vast klampen aan oude technieken. Als je hierdoor laat beinvloeden ben je naar mijn inziens geen goede ontwikkelaar en sla je de plank mis.
Denk even verder dan de standaard sites. Meer dan genoeg bedrijfsomgevingen waar je moet garanderen dat geen onbevoegden aan de data kunnen komen. Een cloud is dan geen optie. Van wie die cloud ook is.
Omgevingen waar je VOG pas de eerste stap in de screening is.

Je reputatie en de goodwill wat je ermee maakt is alles bij systemen die lang moeten blijven draaien.
Ik heb het niet over 2 of 4 jaar, maar 20+. Een bedrijf die er het handje van heeft om technieken een paar jaar te pushen en dan te dumpen is dan geen optie.
Nog even negerend dat ze verschillende keren zijn veroordeeld voor monopolie-misbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acid_Burn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:33:
[...]

+1

Ik kan bijvoorbeeld redelijk wat talen, maar als er 1 is waar ik een absolute ramp in ben, is het het "scripttaaltje" of "markup taaltje" (s)css.

Een goede programmeur hoeft niet jouw taal te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Denk even verder dan de standaard sites. Meer dan genoeg bedrijfsomgevingen waar je moet garanderen dat geen onbevoegden aan de data kunnen komen. Een cloud is dan geen optie. Van wie die cloud ook is.
Omgevingen waar je VOG pas de eerste stap in de eerste screening is.

Je reputatie en de goodwill wat je ermee maakt is alles bij systemen die lang moeten blijven draaien.
Ik heb het niet over 2 of 4 jaar, maar 20+. Een bedrijf die er het handje van heeft om technieken een paar jaar te pushen en dan te dumpen is dan geen optie.
Nog even negerend dat ze verschillende keren zijn veroordeeld voor monopolie-misbruik.
Ik denk verder. In mijn professionele werk doe ik genoeg projecten die daarmee te maken hebben. Denk je nou echt dat die bedrijfsomgevingen zelf gehost worden? Die staan nu ook bij derde partijen (zoals IBM). Het is een contractueel spel en dat kan ook prima met een cloud dienst (hell Azure bied zelfs hybrid oplossingen aan deel in azure cloud en een deel op de Azure stack in je eigen datacenter).

Er is bijna geen enkel bedrijf dat zolang support blijft bieden aan oude versies als Microsoft. En als jij als bedrijf in dit tijdperk gaat rekenen dat jij met iets wat je nu bouwt over 20 jaar nog mee kan doen dan ben je ook niet goed wijs. De technieken gaan tegenwoordig zo hard dat je juist flexibel moet blijven om snel om te kunnen switchen naar de nieuwe technieken. De gedachte dat je met iets 10 jaar kunt doen is wat nu bij zoveel partijen problemen oplevert omdat ze nooit rekening hebben gehouden dat ze moeten vernieuwen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Wat ik wel merk aan Azure is dat zo'n app service samen met een SQL server best een hoop kost; 52 euro per maand rekende hij net voor me uit. Dat wil ik liever niet betalen om te doen wat een simpel 5-euro-VPSje ook al voor me kan, maar dan met Java op een Linux-installatie. (Dit is voor een persoonlijke website, op m'n werk wordt alles in-house gehost op Server 2012-bakken en losse SQL-servers)

Mis ik iets in het Azure platform? Of is het gewoon zo dat 't systeem zo is opgezet dat je éénmaal een App Service afneemt en daar plemp je all je "apps" op? Want dan is het wel goedkoop als je er 20 op kan gooien en het blijft performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Merethil schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:23:
Wat ik wel merk aan Azure is dat zo'n app service samen met een SQL server best een hoop kost; 52 euro per maand rekende hij net voor me uit. Dat wil ik liever niet betalen om te doen wat een simpel 5-euro-VPSje ook al voor me kan, maar dan met Java op een Linux-installatie. (Dit is voor een persoonlijke website, op m'n werk wordt alles in-house gehost op Server 2012-bakken en losse SQL-servers)

Mis ik iets in het Azure platform? Of is het gewoon zo dat 't systeem zo is opgezet dat je éénmaal een App Service afneemt en daar plemp je all je "apps" op? Want dan is het wel goedkoop als je er 20 op kan gooien en het blijft performen.
Ongenuanceerd: Ja dat kan.

Iets meer uitleg in een post van Hanselman: http://www.hanselman.com/...ureWebsitesMakeSense.aspx
Het is wel een post van enige tijd geleden, maar volgens mij werkt het in essentie nog hetzelfde.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

Erhmmm Python is ouder :+ ..
(en ja ze hebben ook legacy, zie python2 <-> python3 en nee ook bij python is het niet allemaal rozengeur en manenschijn).

Achja kwaliteit is niet de enige factor die bijdraagt aan populariteit, zie bijvb. Justine Piepert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Merethil schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:23:

https://azure.microsoft.c...cing/details/app-service/

Het is niet zo dat je 47 euro betaald per maand voor maar 1 app. Dat zou inderdaad erg prijzig zijn.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:28:
[...]

https://azure.microsoft.c...cing/details/app-service/

Het is niet zo dat je 47 euro betaald per maand voor maar 1 app. Dat zou inderdaad erg prijzig zijn.
Ik las net inderdaad de reactie van Jan_V en die post van Hanselman legde het prima uit. Dus in 't geval van mijn huis-tuin-keuken-website (ik zal persoonlijk niet snel meer dan één website neerzetten voor mezelf) is het rete-duur, maar omdat je tot 500 stuks kan op een standard azure instance, wordt 't opeens rete-goedkoop als je het goed kan schalen. Top, weet ik dat ook weer :P

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:20:
[...]

Ik denk verder. In mijn professionele werk doe ik genoeg projecten die daarmee te maken hebben. Denk je nou echt dat die bedrijfsomgevingen zelf gehost worden? Die staan nu ook bij derde partijen (zoals IBM). Het is een contractueel spel en dat kan ook prima met een cloud dienst (hell Azure bied zelfs hybrid oplossingen aan deel in azure cloud en een deel op de Azure stack in je eigen datacenter).

Er is bijna geen enkel bedrijf dat zolang support blijft bieden aan oude versies als Microsoft. En als jij als bedrijf in dit tijdperk gaat rekenen dat jij met iets wat je nu bouwt over 20 jaar nog mee kan doen dan ben je ook niet goed wijs. De technieken gaan tegenwoordig zo hard dat je juist flexibel moet blijven om snel om te kunnen switchen naar de nieuwe technieken. De gedachte dat je met iets 10 jaar kunt doen is wat nu bij zoveel partijen problemen oplevert omdat ze nooit rekening hebben gehouden dat ze moeten vernieuwen.
Support aan hun eigen oude spul ja, met agressief pushen naar de laatste versies recht tegen de wensen van mensen in (win 7/8 => win 10). Tot op het niveau dat het omschreven kan worden als mallware.
Bedrijven als MS hebben geen enkele gratie in mijn ogen omdat ze allang het vertrouwen zijn verloren door hun eigen gedrag.
Ze kunnen nog zo'n leuke dingen maken (al zet ik vraagtekens bij hun testers), maar als het bedrijf onethisch gedrag uitstraalt blijf ik daar ver van.

Je kan leuke praatjes maken erover, maar bij cloud omgevingen waar je geen exclusieve beheerderstoegang hebt, heb je geen garantie op data-veiligheid.
Ja dat kost extra geld als je dat zelf moet doen, maar dat is de prijs van werken met gevoelige informatie.

Ik heb het niet erover dat software 20 jaar mee moet kunnen gaan, maar dat je in staat bent je software te kunnen aanpassen gedurende die tijd en dat je data altijd toegankelijk blijft.
En op dat gebied faalt MS keihard.
Nu is dat in het algemeen niet van toepassing, maar er zijn toepassingen waar dat wel voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Merethil schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:37:
[...]

Ik las net inderdaad de reactie van Jan_V en die post van Hanselman legde het prima uit. Dus in 't geval van mijn huis-tuin-keuken-website (ik zal persoonlijk niet snel meer dan één website neerzetten voor mezelf) is het rete-duur, maar omdat je tot 500 stuks kan op een standard azure instance, wordt 't opeens rete-goedkoop als je het goed kan schalen. Top, weet ik dat ook weer :P

Bedankt voor de reacties!
Daarnaast krijg je ook allemaal andere handige DevOps dingen erbij die het prijs technisch heel interessant maken. Je betaald bij voor dingen namelijk per minuut. Wat ik dus zie bij sommige DevOps straten is dat er bij een build een Azure isolated service word opgespint, daar testen worden uitgevoerd om te zien of niks is gebroken (bijvoorbeeld performance testen ofzo) en nadat die resultaten heeft word die weer weggegooid. Terwijl wat ik vaak tegen kom als er voor bare metal word gekozen dat je voor iets wat misschien 1x per maand word gebruikt toch een hele maand moet betalen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Daarnaast krijg je ook allemaal andere handige DevOps dingen erbij die het prijs technisch heel interessant maken. Je betaald bij voor dingen namelijk per minuut. Wat ik dus zie bij sommige DevOps straten is dat er bij een build een Azure isolated service word opgespint, daar testen worden uitgevoerd om te zien of niks is gebroken (bijvoorbeeld performance testen ofzo) en nadat die resultaten heeft word die weer weggegooid. Terwijl wat ik vaak tegen kom als er voor bare metal word gekozen dat je voor iets wat misschien 1x per maand word gebruikt toch een hele maand moet betalen.
Ja dat merkte ik ook al op. Zoiets doe ik zelf zo nu en dan met een VM bij DigitalOcean, die kunnen per uur afrekenen.
Uiteindelijk heb ik de tests en builds voor persoonlijk gebruik echter verbouwd naar mijn Raspberry Pi B+ die anders toch maar niets lag te doen :+ Kwestie van een simpele Maven build die tests en builds doet en daarna een deployment kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Merethil op 03-01-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:38:
[...]

Support aan hun eigen oude spul ja, met agressief pushen naar de laatste versies recht tegen de wensen van mensen in (win 7/8 => win 10). Tot op het niveau dat het omschreven kan worden als mallware.
Bedrijven als MS hebben geen enkele gratie in mijn ogen omdat ze allang het vertrouwen zijn verloren door hun eigen gedrag.
Ze kunnen nog zo'n leuke dingen maken (al zet ik vraagtekens bij hun testers), maar als het bedrijf onethisch gedrag uitstraalt blijf ik daar ver van.
Dan gebruik je zeker ook geen Linux? Want als er ergens een toxic en soms onethisch gedrag plaats vind dan is het bij de kernel development van Linux wel.
Je kan leuke praatjes maken erover, maar bij cloud omgevingen waar je geen exclusieve beheerderstoegang hebt, heb je geen garantie op data-veiligheid.
Ja dat kost extra geld als je dat zelf moet doen, maar dat is de prijs van werken met gevoelige informatie.
Noem dan eens een voorbeeld. Je haalde de VOG aan maar overheidspartijen besteden altijd de hosting uit aan third party partijen zoals IBM en 9/10 hebben de mensen van die overheidspartij nieteens toegang tot die servers en moeten ze altijd via die hostingpartij. Dan heb je dus ook geen exclusieve beheerderstoegang. Wat ik vooral mee maak is dit juist onveiligheid in de hand werkt. Omdat er zoveel procedures zijn en dus alles 100x langer kost kunnen beveiligingslekken niet snel genoeg opgelost worden, worden er achterdeurtjes in de procedures opgezocht ect.
Ik heb het niet erover dat software 20 jaar mee moet kunnen gaan, maar dat je in staat bent je software te kunnen aanpassen gedurende die tijd en dat je data altijd toegankelijk blijft.
En op dat gebied faalt MS keihard.
Nu is dat in het algemeen niet van toepassing, maar er zijn toepassingen waar dat wel voor geld.
Ik snap je hier niet. Je software aanpassen (ik denk dat hier code bedoelt?) heb je toch helemaal zelf in de hand. En de toepassingen van 20 jaar die ik ken zijn allemaal toepassingen waar ze nu super veel problemen hebben.

Als je er objectief naar kijkt is er geen alternatief die de problemen die jij schets niet heeft. Je moet beslissingen op dit niveau nooit met emotie maken. Je moet bij situaties gewoon kijken wat zijn de plus en minpunten van elke keuze en dan eentje kiezen die het best bij de situatie past.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutix op 03-01-2017 13:00 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Dan gebruik je zeker ook geen Linux? Want als er ergens een toxic en soms onethisch gedrag plaats vind dan is het bij de kernel development van Linux wel.
Sinds wanneer hebben groepen achter Linux (nou ja tot MS en Oracle de Linux-foundation betraden) geprobeerd concurrenten uit de markt te duwen? Leugens erover verspreiden? Samenwerking expres tegenwerken, etc.

Ik heb het er niet over hoe ze intern werken, dat moeten ze compleet zelf weten.
Ik heb het over gedrag naar anderen toe. Hoe ze met hun klanten en concurrenten om gaan.
En ja Intel is een ander bedrijf dat ik actief vermijd.
Het is mijn mening, je moet zelf weten hoe jij er mee om gaat. Maar ik wens uit mijn principes geen zaken te doen met bedrijven die zich zo gedragen.
[...]

Noem dan eens een voorbeeld. Je haalde de VOG aan maar overheidspartijen besteden altijd de hosting uit aan third party partijen zoals IBM en 9/10 hebben de mensen van die overheidspartij nieteens toegang tot die servers en moeten ze altijd via die hostingpartij. Dan heb je dus ook geen exclusieve beheerderstoegang. Wat ik vooral mee maak is dit juist onveiligheid in de hand werkt. Omdat er zoveel procedures zijn en dus alles 100x langer kost kunnen beveiligingslekken niet snel genoeg opgelost worden, worden er achterdeurtjes in de procedures opgezocht ect.
Waar heb ik het over de overheid gehad? Een VOG is een verklaring dat jij van onbesproken gedrag bent, meer niet. De overheid heeft er 0 mee te maken buiten dat ze die dingen uit geven.
[...]
Ik snap je hier niet. Je software aanpassen (ik denk dat hier code bedoelt?) heb je toch helemaal zelf in de hand. En de toepassingen van 20 jaar die ik ken zijn allemaal toepassingen waar ze nu super veel problemen hebben.

Als je er objectief naar kijkt is er geen alternatief die de problemen die jij schets niet heeft. Je moet beslissingen op dit niveau nooit met emotie maken. Je moet bij situaties gewoon kijken wat zijn de plus en minpunten van elke keuze en dan eentje kiezen die het best bij de situatie past.
Dat heb je niet in de hand als mee gaat in de hype-dingen met de nieuwe, niet gestandaardiseerde technieken die over een paar jaar gedumpt kunnen worden.
Wie zegt dat de huidige app-services van Azure (of welke cloud omgeving dan ook) over een paar jaar nog bestaan?
Op dat punt heeft MS van de laatste jaren een hele slechte reputatie.
Een nieuwe techniek pushen, mensen warm maken en dan de techniek dumpen.
Gezien die reputatie zou ik me wel 10X bedenken voor ik een techniek van hen zou gebruiken.

Ik besef heel goed dat ik het mezelf moeilijker maak door mijn principes en mijn push naar ethisch handelen. Dat is de prijs die ik ervoor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
[...]

Lelijk? PHP heeft nergens last van en de API is zo sexy als Scarlett Johansson. De API is juist wat het zo geniaal maakt. PHP is de Inspector Gadget van de programmeertalen. Voor letterlijk alles zijn functies ingebouwd. Als je de PHP Manual leest krijg je hetzelfde gevoel als toen je vroeger door dat Intertoys/Sinterklaas-boek bladerde.

PHP kan fokking alles.

Plaatjes bewerken? Geen probleem http://php.net/manual/en/book.imagick.php

Rarbestanden uitpakken? Zo gepiept http://php.net/manual/en/book.rar.php

Javascript runnen in je script? Wat dacht je zelf http://php.net/manual/en/v8js.executestring.php

Liever Lua code? Alsjeblieft http://php.net/manual/en/lua.eval.php

Audiobestand naar Ogg Vorbis encoden? Hop: http://php.net/manual/en/oggvorbis.examples-basisc.php

Handel je op de beurs en moet je nodig even Triple Exponential Moving Average uitrekenen? De trader extensie staat voor je klaar http://php.net/manual/en/book.trader.php

Lees je net een naam maar weet je niet of het een man of een vrouw is? ohhh shit, PHP helpt je weer uit de brand http://php.net/manual/en/gender-gender.get.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Oeh, een Azure discussie.
* Mercatres werkt bij een IT bedrijf in de medische sector die 100% op Azure werkt
* Mercatres is dus uiteraard biased

Het voornaamste voordeel van de Azure (of welke andere cloud) is én blijft het aanbod aan services. Uiteraard heb je de nodigde websites en databases, maar het draait om het hele ecosysteem. Alles is heerlijk op elkaar ingespeeld, en het hele (Azure) ecosysteem is te benaderen met SDKs. SDKs die overigens volledig opensource zijn. Microsoft is op dit moment de grootste maintainer op Github. Maar goed, dat zegt uiteraard niets over de kwaliteit van de code.
De grootste zorg van veel mensen die het woord cloud horen is data-security. Terecht ook, want er zijn in het verleden al meer dan genoeg "hacks" geweest, en typisch gedrag bij onbekende zaken is twijfel of het wel veilig is. Nu biedt Azure naast hun PAAS voornamelijk ook IAAS (Infrastructure) aan, dus gewoon een simpele SQL Database, waar jij als developer/Devops verantwoordelijk voor de security van bent. En dat is iets wat volgens mij te makkelijk wordt weggekeken: Security is iets dat door het bedrijf geïmplementeerd moet worden. Is het geen hot issue, dan zal het nooit belangrijk worden. De cloud lost niet alle problemen op, maar vergemakkelijkt deployment, kost en implementatietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
BarôZZa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Lelijk? PHP heeft nergens last van en de API is zo sexy als Scarlett Johansson. De API is juist wat het zo geniaal maakt. PHP is de Inspector Gadget van de programmeertalen. Voor letterlijk alles zijn functies ingebouwd. Als je de PHP Manual leest krijg je hetzelfde gevoel als toen je vroeger door dat Intertoys/Sinterklaas-boek bladerde.

PHP kan fokking alles.

Plaatjes bewerken? Geen probleem http://php.net/manual/en/book.imagick.php

Rarbestanden uitpakken? Zo gepiept http://php.net/manual/en/book.rar.php

Javascript runnen in je script? Wat dacht je zelf http://php.net/manual/en/v8js.executestring.php

Liever Lua code? Alsjeblieft http://php.net/manual/en/lua.eval.php

Audiobestand naar Ogg Vorbis encoden? Hop: http://php.net/manual/en/oggvorbis.examples-basisc.php

Handel je op de beurs en moet je nodig even Triple Exponential Moving Average uitrekenen? De trader extensie staat voor je klaar http://php.net/manual/en/book.trader.php

Lees je net een naam maar weet je niet of het een man of een vrouw is? ohhh shit, PHP helpt je weer uit de brand http://php.net/manual/en/gender-gender.get.php
Still is de naamgeving inconsequent, op veel plekken een warning of een bepaalde return waarde ipv een exception te gooien, zo'n dingen.
Dat bedoel ik met lelijk ;)

Bijvoorbeeld array_merge. Als je daar bullshit in vult krijg je warnings ipv dat ie dit terug gooit :
https://secure.php.net/ma...alidargumentexception.php

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
Boeiend, dan moet je geen bullshit invullen. PHP'ers hebben geen tijd voor die onzin. In PHP programmeer je een raket naar de maan in hetzelfde tijdbestek als wanneer je hebt uitgevogeld hoe je twee strings aan elkaar plakt in Objective C.

Naamgeving inconsequent. Mijn code completion moet erom lachen.

[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 03-01-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:02:
Boeiend, dan moet je geen bullshit invullen. PHP'ers hebben geen tijd voor die onzin. In PHP programmeer je een raket naar de maan in hetzelfde tijdbestek als wanneer je hebt uitgevogeld hoe je twee strings aan elkaar plakt in Objective C.

NSString *string = @"Mijn eerste string";
string = [string stringByAppendingString:@" en mijn tweede"];

Was that so hard? :P

of

NSString *string1 = @"string1";
NSString *string2 = @"string2";
NSString *combinedString = [NSString stringWithFormat:@"%@ %@",string1,string2];

----

Maar Objective C is inderdaad wel outdated, daarom alles over op Swift. Weg met al die oude talen :P Server side Swift kan ook gewoon :D

[ Voor 21% gewijzigd door Vincentio op 03-01-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
BarôZZa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:02:

Ahhh dat had het onderzoek van SpaceX opgeleverd heeft ... ahwel we zullen het zien met de volgende PHP launch :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:18:
Sinds wanneer hebben groepen achter Linux (nou ja tot MS en Oracle de Linux-foundation betraden) geprobeerd concurrenten uit de markt te duwen? Leugens erover verspreiden? Samenwerking expres tegenwerken, etc.

Ik heb het er niet over hoe ze intern werken, dat moeten ze compleet zelf weten.
Ik heb het over gedrag naar anderen toe. Hoe ze met hun klanten en concurrenten om gaan.
En ja Intel is een ander bedrijf dat ik actief vermijd.
Het is mijn mening, je moet zelf weten hoe jij er mee om gaat. Maar ik wens uit mijn principes geen zaken te doen met bedrijven die zich zo gedragen.
Jij bent dus iemand die bedrijven die proberen van hun fouten in het verleden te leren en op te lossen geen kans geeft omdat ze ooit in het verleden op je tenen hebben getrapt? Ook roep je steeds over ethische bedrijven maar maak je je definitie wel zo dat je aan het meten bent met twee maten. Je komt heel erg over als een fan boy/girl op deze manier (ookal bedoel je het misschien niet zo).
[...]

Waar heb ik het over de overheid gehad? Een VOG is een verklaring dat jij van onbesproken gedrag bent, meer niet. De overheid heeft er 0 mee te maken buiten dat ze die dingen uit geven.
Je geeft een voorbeeld waar cloud/microsoft niet mogelijk zou zijn volgens jou. En ik kom daarmee dat het zeker wel kan bij het voorbeeld wat jij geeft namelijk de VOG. En nu zeg jij dat de overheid niks te maken heeft met jou voorbeeld? Geef dan een beter voorbeeld.

[...]

Dat heb je niet in de hand als mee gaat in de hype-dingen met de nieuwe, niet gestandaardiseerde technieken die over een paar jaar gedumpt kunnen worden.
Wie zegt dat de huidige app-services van Azure (of welke cloud omgeving dan ook) over een paar jaar nog bestaan?
Op dat punt heeft MS van de laatste jaren een hele slechte reputatie.
Een nieuwe techniek pushen, mensen warm maken en dan de techniek dumpen.
Gezien die reputatie zou ik me wel 10X bedenken voor ik een techniek van hen zou gebruiken.
Welke niet gestandaardiseerde producten heb je het dan over? C# is gewoon een standaard hoor en veel van Microsoft zijn nieuwe technieken zijn allemaal standaarden of opensource op dit moment. Daarnaast bestaat Azure al 6 jaar dus bewezen genoeg. Je vergeet dat support voor Linux (dus echte support) ook niet eeuwig blijft en dat alle opensource talen ook dingen gewoon deprecaten.

Ik besef heel goed dat ik het mezelf moeilijker maak door mijn principes en mijn push naar ethisch handelen. Dat is de prijs die ik ervoor betaal.
Ik mag hopen dat je niet zo bent voor je werkgever of voor je klanten. Je laat je emoties veel te veel spelen bij het maken van keuzes lijkt het wel. Daarnaast pas je de definitie van ethisch zijn wel zo aan dat het past in jou straatje. (Door te zeggen dat een bedrijf intern zo rot mag zijn als wat als ze naar buiten toe maar ethisch handelen).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Vincentio schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:10:
[...]

NSString *string = @"Mijn eerste string";
string = [string stringByAppendingString:@" en mijn tweede"];

Was that so hard? :P

of

NSString *string1 = @"string1";
NSString *string2 = @"string2";
NSString *combinedString = [NSString stringWithFormat:@"%@ %@",string1,string2];

----

Maar Objective C is inderdaad wel outdated, daarom alles over op Swift. Weg met al die oude talen :P Server side Swift kan ook gewoon :D
Daar krijg je toch gewoon hoofdpijn van. In PHP gebruik je gewoon de punt.

Kijk wat een lap tekst je hebt neergeplempt voor zoiets eenvoudigs. En dan die namen als stringByAppendingString brrrrrrr

Wat is trouwens het verschil tussen:
NSString *string1
en
NSString* string1

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 03-01-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Daar krijg je toch gewoon hoofdpijn van. In PHP gebruik je gewoon de punt.

Kijk wat een lap tekst je hebt neergeplempt voor zoiets eenvoudigs. En dan die namen als stringByAppendingString brrrrrrr
Het is wel lekker duidelijk leesbaar :P

in Swift doe je gewoon:

var string1 = "string1"
string1 += "string2"

no ; :D
Wat is trouwens het verschil tussen:
NSString *string1
en
NSString* string1
Geen. Je ziet wel over het algemeen eerder de eerste en als je er 2 wil declareren blijft het duidelijker.

NSString *string1, *string2;
vs
NSString* string1,* string2;

[ Voor 23% gewijzigd door Vincentio op 03-01-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Van de Apple site:

code:
1
2
3
4
5
6
7
// old code (Swift 2.2)

let content = text.stringByTrimmingCharactersInSet(NSCharacterSet.newlineCharacterSet())

// new code (Swift 3.0)

let content2 = text.trimmingCharacters(in: .newlines)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
extension String {
    var banana : String {
        let shortName = String(characters.dropFirst(1))
        return "\(self) \(self) Bo B\(shortName) Banana Fana Fo F\(shortName)"
    }
}

let bananaName = "Jimmy".banana     // "Jimmy Jimmy Bo Bimmy Banana Fana Fo Fimmy"

Wat een verschrikkelijke taal.Soms denk ik dat Apple gewoon een aan het trollen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
Wat is daar zo verschrikkelijk aan? Volgens mij ben jij hier aan het trollen, niet Apple..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

lol, zelfs de PHP manual is borked :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:27:
Jij bent dus iemand die bedrijven die proberen van hun fouten in het verleden te leren en op te lossen geen kans geeft omdat ze ooit in het verleden op je tenen hebben getrapt? Ook roep je steeds over ethische bedrijven maar maak je je definitie wel zo dat je aan het meten bent met twee maten. Je komt heel erg over als een fan boy/girl op deze manier (ookal bedoel je het misschien niet zo).
Nee maar ik geloof bedrijven niet op hun blauwe ogen dat ze veranderd zijn => vertrouwen gaat te paard en komt te voet.
Ze moeten eerst weer het vertrouwen winnen en dat kost een hoop tijd.
Jij vind de reputatie en het gedrag van een bedrijf niet belangrijk, ik wel.
Ik ben misschien westers van geboorte, maar qua moraal heb ik meer weg van het oosten.
Als je daar je reputatie verliest mag je heel diep door het stof om weer een kans te krijgen.

Je hoeft het niet eens te zijn met mijn mening, maar ik ben heus niet de enigste die er zo over denkt.
Je concurrent vergelijken met kanker zet heel veel kwaad bloed.
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:27:
Welke niet gestandaardiseerde producten heb je het dan over? C# is gewoon een standaard hoor en veel van Microsoft zijn nieuwe technieken zijn allemaal standaarden of opensource op dit moment. Daarnaast bestaat Azure al 6 jaar dus bewezen genoeg. Je vergeet dat support voor Linux (dus echte support) ook niet eeuwig blijft en dat alle opensource talen ook dingen gewoon deprecaten.

[...]

Ik mag hopen dat je niet zo bent voor je werkgever of voor je klanten. Je laat je emoties veel te veel spelen bij het maken van keuzes lijkt het wel. Daarnaast pas je de definitie van ethisch zijn wel zo aan dat het past in jou straatje. (Door te zeggen dat een bedrijf intern zo rot mag zijn als wat als ze naar buiten toe maar ethisch handelen).
- Silverlight
- WP 8
- WP 9
- Binnenkort UWP?

Even een handvol van technieken die MS de laatste jaren geïntroduceerd heeft en erna heeft laten vallen als een baksteen.
Ik ben compleet niet merk vast. Het gaat me om betrouwbaarheid en onafhankelijkheid van een leverancier.
Als die leverancier verkeerde dingen wilt, wil ik hem de middelvinger kunnen geven en weg gaan.
Dat betekend dus open standaarden, code toegang en geen vendor-specifieke hooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:00:
[...]

Nee maar ik geloof bedrijven niet op hun blauwe ogen dat ze veranderd zijn => vertrouwen gaat te paard en komt te voet.
Ze moeten eerst weer het vertrouwen winnen en dat kost een hoop tijd.
Jij vind de reputatie en het gedrag van een bedrijf niet belangrijk, ik wel.
Ik ben misschien westers van geboorte, maar qua moraal heb ik meer weg van het oosten.
Als je daar je reputatie verliest mag je heel diep door het stof om weer een kans te krijgen.

Je hoeft het niet eens te zijn met mijn mening, maar ik ben heus niet de enigste die er zo over denkt.
Je concurrent vergelijken met kanker zet heel veel kwaad bloed.
Als dat je criteria is dan kun je ook stoppen met Linux. Linus wenst mensen namelijk gewoon de dood toe en scheld nvidia uit omdat ze niet doen zoals hij het wilt. Maar die bedrijven/organisaties heb geen moeite mee om te steunen?
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:00:
[...]

- Silverlight
- WP 8
- WP 9
- Binnenkort UWP?

Even een handvol van technieken die MS de laatste jaren geïntroduceerd heeft en erna heeft laten vallen als een baksteen.
Ik ben compleet niet merk vast. Het gaat me om betrouwbaarheid en onafhankelijkheid van een leverancier.
Als die leverancier verkeerde dingen wilt, wil ik hem de middelvinger kunnen geven en weg gaan.
Behalve dat de marktwerking heeft gezorgd dat deze technieken uitgefaseerd werden. Dit gebeurt bij alle alternatieve producten ook hoor. Als er een nieuwe versie komt van Android stopt ook de support voor de oude versie op een gegeven moment. Daarnaast bestaat WP9 helemaal niet.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
WP 7 en 8 bedoel ik. Ik heb wel degelijk het nieuws erover gevolgd.
Mensen zouden een upgrade krijgen, niet dus. Bam direct je telefoon waardeloos door de braking changes, terwijl ze al een klein marktaandeel hebben.
Maar goed het is hun geld, hun verspilling

Betreffende Linus : Ik vind hem een mafkees, maar hij zit niet alleen in het board. Waarschijnlijk is het een halve autist die compleet niet met mensen overweg kan.
Die uitspraak naar Nvidia was niet netjes, maar verwoorde wel het gevoel van vele. Namelijk dat Nvidia zijn werk niet fatsoenlijk deed/doet en de nieuwste kaarten compleet niet ondersteunde in hun drivers.
Geen documentatie zodat er open source drivers gemaakt konden worden en geen fatsoenlijke close-source driver. Het heeft wel geholpen :P

En mensen dood wensen? Bron?
Beledigen ja, dat is wel bekend dat je een erg dikke huid moet hebben om met hem samen te werken.
Vind ik Linux perfect? nee, maar wel het minst erge van de grote 3.

Maar goed we zijn zwaar offtopic. Jij en ik gaan het niet eens worden.
Het begon met waarom PHP zoveel gebruikt wordt :
Het is een gratis/goedkope taal met gratis tooling en een lage instap en groot support onder hosters.
Daarom heeft PHP zoveel aanhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 18-09 21:01
In het kader van de Microsoft/Linux discussie ;)

http://www.hanselman.com/blog/MicrosoftKilledMyPappy.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:11:
[...]
Als dat je criteria is dan kun je ook stoppen met Linux. Linus wenst mensen namelijk gewoon de dood toe en scheld nvidia uit omdat ze niet doen zoals hij het wilt. Maar die bedrijven/organisaties heb geen moeite mee om te steunen?
Dat gaat toch niet om concurrerende produkten? Deftig is het zeker niet maar het heeft een heel andere reden/achtergrond dan je concurrent willen "uitroeien".
...dat de marktwerking heeft gezorgd dat deze technieken uitgefaseerd werden.
Sorry hoor maar MS heeft bij Silverlight met alle macht developers naar dat platform geduwd om een MS proprietary techniek als de-facto standaard te krijgen en dat is falikant mislukt, met een impliciete middelvinger naar de developers die wel in het marketingpraatje waren getrapt.

MS en marktwerking zijn sowieso twee dingen die op gespannen voet staan met elkaar, zeker in het verleden. En Nederland is hierin zo'n beetje het extreemst.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
farlane schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:58:
[...]

Dat gaat toch niet om concurrerende produkten? Deftig is het zeker niet maar het heeft een heel andere reden/achtergrond dan je concurrent willen "uitroeien".
Dat is zo maar maakt dat het minder erg? Ik vind sommige opmerkingen die worden gemaakt op de linux mailinglist echt veel erger dan je concurrent willen "uitroeien". En als je op ethisch vlak gaat discussiëren dan vind ik je dat alles moet pakken en niet alleen de onethische dingen die jou kant in de beste daglicht zet tbh. Maar dit is meer mijn mening :).
farlane schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:58:
[...]

Sorry hoor maar MS heeft bij Silverlight met alle macht developers naar dat platform geduwd om een MS proprietary techniek als de-facto standaard te krijgen en dat is falikant mislukt, met een impliciete middelvinger naar de developers die wel in het marketingpraatje waren getrapt.

MS en marktwerking zijn sowieso twee dingen die op gespannen voet staan met elkaar, zeker in het verleden. En Nederland is hierin zo'n beetje het extreemst.
Ik vind ook niet helemaal netjes hoe MS met Silverlight is omgegaan maar ik vind op 1 techniek het hele bedrijf afschepen als "ze pushen allemaal nieuwe technieken en laten dat dan vallen" veel te kort door de bocht. Zoals ik al zei er worden nou eenmaal fouten gemaakt (en MS heeft er zeker een paar gemaakt) maar ze trachten ook te verbeteren en om dan maar niks van MS te willen gebruiken omdat ze ooit een fout hebben gemaakt vind ik raar en onprofessioneel.

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:27:
WP 7 en 8 bedoel ik. Ik heb wel degelijk het nieuws erover gevolgd.
Mensen zouden een upgrade krijgen, niet dus. Bam direct je telefoon waardeloos door de braking changes, terwijl ze al een klein marktaandeel hebben.
Maar goed het is hun geld, hun verspilling

Betreffende Linus : Ik vind hem een mafkees, maar hij zit niet alleen in het board. Waarschijnlijk is het een halve autist die compleet niet met mensen overweg kan.
Die uitspraak naar Nvidia was niet netjes, maar verwoorde wel het gevoel van vele. Namelijk dat Nvidia zijn werk niet fatsoenlijk deed/doet en de nieuwste kaarten compleet niet ondersteunde in hun drivers.
Geen documentatie zodat er open source drivers gemaakt konden worden en geen fatsoenlijke close-source driver. Het heeft wel geholpen :P

En mensen dood wensen? Bron?
Beledigen ja, dat is wel bekend dat je een erg dikke huid moet hebben om met hem samen te werken.
Vind ik Linux perfect? nee, maar wel het minst erge van de grote 3.

Maar goed we zijn zwaar offtopic. Jij en ik gaan het niet eens worden.
Het begon met waarom PHP zoveel gebruikt wordt :
Het is een gratis/goedkope taal met gratis tooling en een lage instap en groot support onder hosters.
Daarom heeft PHP zoveel aanhang.
Ik zal even moeten zoeken naar die quote van hem op de mailinglist maar ik kon wel deze quote vinden:
"I hope you all die a painful death"

Also see: http://sarah.thesharps.us/2015/10/05/closing-a-door/

Anyway wij gaan het inderdaad niet eens worden en dat hoeft ook niet ;). Vond het opzicht wel een interessante discussie en eentje die eens niet over de gewoonlijke onderwerpen hier ging :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik weet dat Vlaams wat moeilijker is dan Nederlands maar volgens mij is het volgende toch duidelijk genoeg
quote: Bug in FullScreen modus
Daarjuist F11 gedrukt in visual studio en dat herkent TR als fullscreen modus, geen probleem maar ik geraakte er niet uit.
* Niet op de knop onderaan rechts in fullscreen modus
* Niet door het venster te sluiten (win toets en dan venster sluiten)
* Snel toets niet geprobeerd
of niet?

Ow we zijn eruit :+ is een PEBCAK dat het programma gedeeltelijk laat crashen :+ *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 03-01-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
kaesve schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:54:
Wat is daar zo verschrikkelijk aan? Volgens mij ben jij hier aan het trollen, niet Apple..
De \(yolo) en de functienamen. In elke taal is het trim(of strip)... Daar trimmingCharacters.

Replace? string.stringByReplacingOccurrencesOfString(find, withString:replace)
Split? string.componentsSeparatedByString(separator)
Find/indexOf? string.rangeOfString(substring)

Als je in 2014 een nieuwe programmeertaal uitbrengt en je daar alle functies hebt hernoemd zonder dat het een verbetering is, dan ben je gewoon aan het trollen.

Dat je blij bent met je MacBook betekent niet dat je dit ook geweldig moet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BarôZZa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Als je de PHP Manual leest krijg je hetzelfde gevoel als toen je vroeger door dat Intertoys/Sinterklaas-boek bladerde.
Klopt! Tot je het gaat gebruiken :+
Afbeeldingslocatie: http://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2016/04/false-advertising-packaging-fails-expectations-vs-reality-53-5721c026e6904__605.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Maar dat plaatje illustreert het inderdaad precies.

Die rechter is overduidelijk PHP. Die dacht overduidelijk van: ik moest in bad, mission accomplished, tijd voor de volgende activiteit. Terwijl die andere drie man nodig hebben die moeilijk gaan doen met water en elkaar vervolgens weer onderspetteren. En uiteindelijk zit je nog steeds in een kinderbadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
BarôZZa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:06:
Maar dat plaatje illustreert het inderdaad precies.

Die rechter is overduidelijk PHP. Die dacht overduidelijk van: ik moest in bad, mission accomplished, tijd voor de volgende activiteit. Terwijl die andere drie man nodig hebben die moeilijk gaan doen met water en elkaar vervolgens weer onderspetteren. En uiteindelijk zit je nog steeds in een kinderbadje.
Euh mja. Denk dat deze discussie nu wel klaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:22:
[...]

De \(yolo) en de functienamen. In elke taal is het trim(of strip)... Daar trimmingCharacters.

Replace? string.stringByReplacingOccurrencesOfString(find, withString:replace)
Split? string.componentsSeparatedByString(separator)
Find/indexOf? string.rangeOfString(substring)

Als je in 2014 een nieuwe programmeertaal uitbrengt en je daar alle functies hebt hernoemd zonder dat het een verbetering is, dan ben je gewoon aan het trollen.

Dat je blij bent met je MacBook betekent niet dat je dit ook geweldig moet vinden.
Juist....
Als je dan commentaar hebt, kijk dan wel goed, want heel van van die zaken zijn verbeterd met Swift 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
Jeeh... Ze hebben na twee versies het licht gezien! ^^

* ik heb overigens nooit met swift gewerkt, dus heb er nog geen mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
ik lurk altijd mee maar ben blij met de discussie die gevoerd wordt. Erg informatief en leuk om diverse standpunten uit diverse invalshoeken te mogen lezen. Soms kunnen ook 2 dingen het beste zijn heb ik wel geleerd, omdat iedereen een eigen punt heeft waar hij/zij staat en van daaruit een mening vormt. Meer discussies zoals deze aub.

Ik vind de syntax over het algemeen wel duidelijk bij PHP. Soms niet heel consistent maar ze zijn wel echt op de goede weg imho. En ik zie liever trim() dan aFunctionThatTrimsStringsButIsntCalledTrim /rant :+ ik vind het al knap dat mensen al die dingen kunnen onthouden.

[ Voor 60% gewijzigd door RedHat op 03-01-2017 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sommige dingen veranderen gewoon niet:
Willekeurige kleuter
Mijn papa is veel sterker/beter/sneller!!!!!111
En nu is het hier
Mijn programmeertaal is veel beter/sneller/mooier!!!1111oneoneone
En ja, dit is voor mij zo ongeveer de samenvatting van de laatste paar posts ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Creepy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:06:
Sommige dingen veranderen gewoon niet:

[...]

En nu is het hier

[...]

En ja, dit is voor mij zo ongeveer de samenvatting van de laatste paar posts ;)
En dan de kinderen van de mensen hier:
Mijn papa's programmeertaal is veel beter/sneller/mooier!!!1111oneoneone
:+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
F.West98 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:17:
[...]

En dan de kinderen van de mensen hier:

[...]

:+
Gezien jou leeftijd weet je natuurlijk heel goed wat een kind zou zeggen :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:28:
[...]

Gezien jou leeftijd weet je natuurlijk heel goed wat een kind zou zeggen :+
Ja, namelijk dat het "jouw"* is :+

* F.West98 rent

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 04-01-2017 00:43 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Daar heb je IDEs voor :+

[ Voor 28% gewijzigd door Mercatres op 04-01-2017 11:02 . Reden: Flutquote :p ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Probeer Skype for Business te installeren.

64-bits versie:
---------------------------
Setup Error
We can’t install the 64-bit version of Office because we found the following 32-bit programs on your PC:

Office 16 Click-to-Run Extensibility Component

Please uninstall all 32-bit Office programs, then retry installing 64-bit Office. If you want to install 32-bit Office instead, please run the 32-bit setup.
Hmm, ok, 32 bits dan maar.
Setup Error
We can’t install the 32-bit version of Office because we found the following 64-bit programs on your PC:

Office 16 Click-to-Run Extensibility Component 64-bit Registration

Please uninstall all 64-bit Office programs, then retry installing 32-bit Office. If you want to install 64-bit Office instead, please run the 64-bit setup.
Afbeeldingslocatie: http://i.memeful.com/media/post/oMJmG5w_700wa_0.gif

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
WTF.
Waarom boeit het dat je 32 bit en 64 bit programma's wilt mixen?
Dat 64 bit niet werkt op een 32 bits OS oke, maar andersom?
Microsoft -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
En dat om waarschijnlijk in elk programma een skype icoontje in de toolbar te raggen ? :+
Achja 48bit's Office to the rescue, maar wel eerst je hele machine de-installeren uiteraard :)
Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.