De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.645 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

hackerhater schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:56:
WTF.
Waarom boeit het dat je 32 bit en 64 bit programma's wilt mixen?
Dat 64 bit niet werkt op een 32 bits OS oke, maar andersom?
Microsoft -_-'
Kun je je naam niet veranderen in MicrosoftHater? :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
gekkie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:58:
En dat om waarschijnlijk in elk programma een skype icoontje in de toolbar te raggen ? :+
Hadden ze toch ook gewoon beide in 1 installer kunnen stoppen; ben er zelf ook uren mee bezig geweest. gelukkig gaan we hier nu langzaam over naar slack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hackerhater schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:56:
WTF.
Waarom boeit het dat je 32 bit en 64 bit programma's wilt mixen?
Skype for Business (ook wel "Lync") is onderdeel van de office suite, dus het is niet zo gek dat ze willen dat je dezelfde versie installeert als de rest van je office. Alleen komt office tegenwoordig blijkbaar met een soort van plugin host voor plugins waarvan de architectuur niet matcht met je office install? Dat maak ik iig op uit de naam. Waardoor de Lync install loopt te zeuren dat je een Office component van een andere architectuur hebt geïnstalleerd, zonder te kijken naar welke office je daadwerkelijk hebt 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
hellum schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Hadden ze toch ook gewoon beide in 1 installer kunnen stoppen; ben er zelf ook uren mee bezig geweest. gelukkig gaan we hier nu langzaam over naar slack.
Slack :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
hellum schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Hoe doe je zoiets dan met langzaam over gaan ?
Gok dat ze zoals alle IM's niet echt met liefde met iets van een ander platform willen babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:06
.oisyn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Skype for Business (ook wel "Lync") is onderdeel van de office suite, dus het is niet zo gek dat ze willen dat je dezelfde versie installeert als de rest van je office. Alleen komt office tegenwoordig blijkbaar met een soort van plugin host voor plugins waarvan de architectuur niet matcht met je office install? Dat maak ik iig op uit de naam. Waardoor de Lync install loopt te zeuren dat je een Office component van een andere architectuur hebt geïnstalleerd, zonder te kijken naar welke office je daadwerkelijk hebt 8)7
Slaat inderdaad nergens op.
En dan ook nog geen optie van "ignore en doet het gewoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
gekkie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Hoe doe je zoiets dan met langzaam over gaan ?
Gok dat ze zoals alle IM's niet echt met liefde met iets van een ander platform willen babbelen.
Niet echt nee, komt er op neer dat de meeste developers nu gewoon 2 clients hebben geinstalleerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hellum schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:31:
[...]
Niet echt nee, komt er op neer dat de meeste developers nu gewoon 2 clients hebben geinstalleerd 8)7
Ik zou al gauw de neiging hebben om enkel de blessed chatclient te draaien, anders hou je die poep alleen maar langer in stand.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het zal wel iets te maken hebben met de integratie van Skype in de rest van de Office-suite, zodat je online-icoontjes ziet in Outlook en dat je vanuit Excel meteen een IM-gesprek kunt starten met degene wiens naam bij 'Last edited by' staat.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:(, mijn laatste Logitech UltraX is kapot :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Woy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:43:
:(, mijn laatste Logitech UltraX is kapot :(
:'( :'(

Ik heb er thuis nog een, een oudje, begint echt te verslijten sommige toetsen registreert die niet meer goed :'(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Over toetsenborden gesproken.. gewoon voor de leuk wil ik een VIM keyboard. Helaas nog geen Azerty layout gevonden (dus ook fysiek anders, met kleine shift en grote enter etc).

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/TDiIC_vim_qwerty_black_fgf.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
XWB schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:33:
Over toetsenborden gesproken.. gewoon voor de leuk wil ik een VIM keyboard. Helaas nog geen Azerty layout gevonden (dus ook fysiek anders, met kleine shift en grote enter etc).

[afbeelding]
Er zijn behoorlijk veel sticker sets zie ik. kan je er daar niet 1 van gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat een rust hier in het nieuwe jaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Collega's allemaal op vakantie en je kan alleen via pull request met toestemming squashen en mergen... Lekker mijn eigen pull request review as admin. Lekker fout bezig vandaag :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
TheNephilim schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:40:
Wat een rust hier in het nieuwe jaar :o
Maar we hebben inmiddels wel weer de php discussie gehad. En eentje over de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Oh die heb ik dan alweer gemist helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TheNephilim schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:51:
Oh die heb ik dan alweer gemist helaas :+
En linux vs microsoft ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Bijna alweer toe aan een nieuw jaar :p
Tiet veur een devschuur-discussie-bingo-kaart :+

[ Voor 40% gewijzigd door gekkie op 05-01-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
patat vs friet ontbreekt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

:Y)

En nu heb ik weer honger... :9

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nog een klein maandje en dan is het weer eens tijd belse gesneden piepers :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jeeeeeeeej treeview select en de juiste data weergeven werk eindelijk goed *O* op naar het volgende. :W

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
gekkie schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:50:
Nog een klein maandje en dan is het weer eens tijd belse gesneden piepers :Y)
FOSDEM, yay. Twee dagen geleuter over tech met bier en Mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Zucht werkgever zeurt erover dat de ontwikkeling van het nieuwe CRM systeem zo lang duurt
Vind je het gek als ik constant andere dingen moet doen -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mercatres schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:51:
[...]
FOSDEM, yay. Twee dagen geleuter over tech met bier en Mate.
Dat ja .. vanavond maar eens aanvinken wat interessant lijkt, kijken hoeveel er dit jaar weer tegenover elkaar geprogd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
Ik ga dit jaar de FOSDEM overslaan. Vorig jaar vond ik de sprekers bij de embedded tracks een beetje tegenvallen en ik kan mijn tijd beter besteden aan de verbouwing. Volgend jaar ga ik wel weer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Ealanrian schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:28:
Ik ga dit jaar de FOSDEM overslaan. Vorig jaar vond ik de sprekers bij de embedded tracks een beetje tegenvallen en ik kan mijn tijd beter besteden aan de verbouwing. Volgend jaar ga ik wel weer denk ik.
Ik twijfel ook elk jaar weer. Ik zit nu ook weer te diep in de Microsoft stack dat er nog maar weinig echt interessante tracks zijn. Hooguit beetje de cloud / monitoring rooms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Mercatres schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Ik twijfel ook elk jaar weer. Ik zit nu ook weer te diep in de Microsoft stack dat er nog maar weinig echt interessante tracks zijn. Hooguit beetje de cloud / monitoring rooms.
.NET Core enzo is wel allemaal opensource nu. Is daar niks over op FOSDEM?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nop. Al is het misschien ook niet zo gek aangezien het grotere geheel ook nog niet zo heel lang opensource is (op mono na). Dat in combi met het feit dat FOSDEM eigenlijk al uit z'n voegen barst voor de zaaltjes die ze daar op de campus hebben, ongetwijfeld ook nog wat antipathie tegen waar het uit voort komt en dan denk ik dat ze het toch wat sneller zullen afleggen tegen een ander devroom voorstel wat wat traditioneler FOSS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
gekkie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:08:
Nop. Al is het misschien ook niet zo gek aangezien het grotere geheel ook nog niet zo heel lang opensource is (op mono na). Dat in combi met het feit dat FOSDEM eigenlijk al uit z'n voegen barst voor de zaaltjes die ze daar op de campus hebben, ongetwijfeld ook nog wat antipathie tegen waar het uit voort komt en dan denk ik dat ze het toch wat sneller zullen afleggen tegen een ander devroom voorstel wat wat traditioneler FOSS is.
Yea, voor velen is Microsoft nu eenmaal de grote boze wolf. Hoe terecht dat is, laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mercatres schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:29:
[...]
Yea, voor velen is Microsoft nu eenmaal de grote boze wolf. Hoe terecht dat is, laat ik in het midden.
Hangt er een beetje vanaf hoeveel historie je ze wil nadragen en van je inschatting of de inspanningen qua opensource is omdat ze er werkelijk in geloven of dat het vooral ter overleving is en wellicht van een tijdelijk karakter. Zie de grote vrienden van Oracle ...

Maar voor FOSDEM kan ik me wel voorstellen dat je liever andere en wellicht ook kleinere projecten met een volledige opensource historie de ruimte geeft dan het spul van Microsoft, laat die hun eigen gratis bijeenkomsten maar hosten, de platinum sponsor hebben ze al :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik ken FOSDEM niet echt dus ik wist ook niet zeker of het daar zou passen :). Was er gewoon nieuwsgierig naar :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rutix schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:25:
Ik ken FOSDEM niet echt dus ik wist ook niet zeker of het daar zou passen :). Was er gewoon nieuwsgierig naar :+
Achja de Java devroom heet er "Free Java" .. en er is een "legal en policy" plekje :+

Hmmzzz de hele ical file met alle talks inladen en dan een day view proberen te bekijken krijgt thunderbird toch wel op z'n knietjes, placement algoritme is een beetje in de stress (en is dan ook nog eens niet leesbaar .. toch tijd voor een 8K monitor :P)

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 07-01-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
gekkie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Achja de Java devroom heet er "Free Java" .. en er is een "legal en policy" plekje :+

Hmmzzz de hele ical file met alle talks inladen en dan een day view proberen te bekijken krijgt thunderbird toch wel op z'n knietjes, placement algoritme is een beetje in de stress (en is dan ook nog eens niet leesbaar .. toch tijd voor een 8K monitor :P)
Dat klinkt inderdaad als mensen die lang haat houden :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ochja haat .. ondertussen zou je al dat gehaat toch bijna gaan haten ware het niet dat het haten van haat op zich ook al een vrij hatelijk idee is :p
Maar echt veel warme fuzzy feelings voor Microsoft danwel Oracle (al is er wel een mysql & friends room) zul je er wel niet krijgen nee, geloof dat Miguel de Icaza dat ook al niet echt kreeg voor mono.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 07-01-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow probeert Visual Studio 6 (voor VB6) te installeren... onleesbare files op de CD. :(

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sinds bash in W10 wordt ondersteund is er wmb geen ruimte meer voor discussie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Matis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:48:
[...]

Sinds bash in W10 wordt ondersteund is er wmb geen ruimte meer voor discussie :D
Laat ze eerst X-windows maar eens ondersteunen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:48:
[...]

Sinds bash de hele Ubuntu userspace in W10 wordt ondersteund is er wmb geen ruimte meer voor discussie :D
FTFY ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

gekkie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Laat ze eerst X-windows maar eens ondersteunen :+
Je kan toch gewoon een X server starten onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.oisyn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Je kan toch gewoon een X server starten onder Windows?
Geen idee eigenlijk :$ tot op heden nog geen intense behoefte naar gehad :), remote X-session ooit wel eens gedaan, maar X11 zelf onder windows draaien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:38:
* RayNbow probeert Visual Studio 6 (voor VB6) te installeren... onleesbare files op de CD. :(
Daarom kun je het toch ook op "creatieve" manieren via het internet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
gekkie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:25:
Ochja haat .. ondertussen zou je al dat gehaat toch bijna gaan haten ware het niet dat het haten van haat op zich ook al een vrij hatelijk idee is :p
Maar echt veel warme fuzzy feelings voor Microsoft danwel Oracle (al is er wel een mysql & friends room) zul je er wel niet krijgen nee, geloof dat Miguel de Icaza dat ook al niet echt kreeg voor mono.
Is toch wel jammer want het zijn toch mensen die proberen iets goeds te doen. Achja ik kon vroeger ook best fanboy achtig doen maar de laatste tijd kan ik veel meer de effort en positieve van mensen zijn werk waarderen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Blijft wel enigszins beperkt though, omdat niet alles volledig is geïmplementeerd waardoor sommige programma's gewoon niet werken. Bijvoorbeeld valgrind is niet werkend te krijgen iirc.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rutix schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Is toch wel jammer want het zijn toch mensen die proberen iets goeds te doen. Achja ik kon vroeger ook best fanboy achtig doen maar de laatste tijd kan ik veel meer de effort en positieve van mensen zijn werk waarderen.
Mwah bij Oracle kun je daar als bedrijf wel wat vraagtekens bij zetten (individuele ontwikkelaars is dan op zich weer niks mis mee, meer de consultants en de afdeling "legal").

En bij Microsoft heb ik helaas het gevoel dat ze hun eigen producten hard om zeep aan het helpen zijn (in iedergeval qua interoperabiliteit), IMAP bijvb. werkte op zich best prima met outlook, tot de laatste versies, daar kun je geen folders meer mappen tussen server en client, nee outlook dicteert nu taal afhankelijk welke folder er op de server moeten staan). Qua ontwikkelen doe ik niet veel met Microsoft platformen (laatste is ooit VB6 geweest).

Neemt niet weg dat ook met linux, unix, php, ruby, python en wat al niet meer .. niet alles pais en vree is, achja zo als een groot Neerlands wijsgeer ooit zei ...

[ Voor 37% gewijzigd door gekkie op 08-01-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
gekkie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Mwah bij Oracle kun je daar als bedrijf wel wat vraagtekens bij zetten (individuele ontwikkelaars is dan op zich weer niks mis mee, meer de consultants en de afdeling "legal").

En bij Microsoft heb ik helaas het gevoel dat ze hun eigen producten hard om zeep aan het helpen zijn (in iedergeval qua interoperabiliteit), IMAP bijvb. werkte op zich best prima met outlook, tot de laatste versies, daar kun je geen folders meer mappen tussen server en client, nee outlook dicteert nu taal afhankelijk welke folder er op de server moeten staan). Qua ontwikkelen doe ik niet veel met Microsoft platformen (laatste is ooit VB6 geweest).

Neemt niet weg dat ook met linux, unix, php, ruby, python en wat al niet meer .. niet alles pais en vree is, achja zo als een groot Neerlands wijsgeer ooit zei ...
Nouja ik zie Microsoft .NET/Azure services afdeling los van de rest tbh. En die zijn toch wel de laatste jaren erg goed bezig. Maar ik snap het wel dat mensen soms zo voelen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Daarom kun je het toch ook op "creatieve" manieren via het internet krijgen?
Done O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rutix schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Nouja ik zie Microsoft .NET/Azure services afdeling los van de rest tbh. En die zijn toch wel de laatste jaren erg goed bezig. Maar ik snap het wel dat mensen soms zo voelen :).
Mjah Azure lijkt me dan vooral aardig als je voor een zeer korte tijd een berg compute power nodig hebt.
Voor langdurig gebruik lijkt me een VM of dedicated bak al snel wat prijsvriendelijker.

(maar goed ik ben dan ook een ouwe L, met een hekel aan micropayments)

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 08-01-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het voordeel aan Azure App Service (websites) is dat je zelf echt geen omkijken meer hebt naar hosting. Als je een VM neemt moet dat allemaal weer wel.

Wat voor jou het voordeligste is hangt af van hoeveel het maandelijks beheer je kost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Moet nog wel eens wat VB6 spul ondersteunen, maar draai het in een VM. Wil die crap niet meer op mijn main systeem hebben. Bovendien, vroeg of laat ga je gezeur over met ActiveX control versies krijgen.

Not gonna go there anymore.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:17:
Het voordeel aan Azure App Service (websites) is dat je zelf echt geen omkijken meer hebt naar hosting. Als je een VM neemt moet dat allemaal weer wel.

Wat voor jou het voordeligste is hangt af van hoeveel het maandelijks beheer je kost. :P
Ah daar had ik dan nog weer niet naar gekeken (alleen naar volledige VM's), beetje non-shared shared webhosting :+.
Maar dan heb je neem ik aan ook geen shell en hoe zit het met libs / packages / modules installeren (en die mag je dan neem ik aan samen met je app zelf up to date houden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
gekkie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Ah daar had ik dan nog weer niet naar gekeken (alleen naar volledige VM's), beetje non-shared shared webhosting :+.
Maar dan heb je neem ik aan ook geen shell en hoe zit het met libs / packages / modules installeren (en die mag je dan neem ik aan samen met je app zelf up to date houden) ?
Mwah, je hebt wel een basic shellaccess in die Azure App Services, maar da's eerder om te debuggen. Azure is in dit geval eerder PAAS, platform as a service. Waar je dus geen omkijken hebt naar de config + updates. De Free tier is in principe voldoende voor hobby-matige projecten, maar let wel op dat je af en toe met spin-up/downs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Zolang je maar uitsluitend de standaard aanwezige functionaliteit nodig hebt begrijp ik?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je hebt best wel wat vrijheid, meer dan bij de gemiddelde shared hostingprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Blijft wel enigszins beperkt though, omdat niet alles volledig is geïmplementeerd waardoor sommige programma's gewoon niet werken. Bijvoorbeeld valgrind is niet werkend te krijgen iirc.
Volgens https://github.com/Microsoft/BashOnWindows/issues/120 wel, alleen moet je een recompile doen van de valgrind source (vanuit het Windows subsystem for linux natuurlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 09-01-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Volgens https://github.com/Microsoft/BashOnWindows/issues/120 wel, alleen moet je een recompile doen van de valgrind source (vanuit het Windows subsystem for linux natuurlijk)
Dan zwengel ik mijn VM liever aan, wel zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
wackmaniac schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:12:
Zolang je maar uitsluitend de standaard aanwezige functionaliteit nodig hebt begrijp ik?
Uiteraard, nu IIS heeft standaard al de nodige functionaliteit aan, en anders is dat ook maar een Environment Var aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Mercatres schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Uiteraard, nu IIS heeft standaard al de nodige functionaliteit aan, en anders is dat ook maar een Environment Var aanpassen.
Nou, ik doelde meer op, in mijn geval, php- en webserver-modules etc. Momenteel moet ik vaak nog wel wat tweaken aan mijn opstelling om de juiste modules te krijgen om mijn applicaties naar wens te laten draaien.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Vrijwel de hele dag bezig geweest met het valideren van een signature op een xml file die door Java gegenereerd werd in .NET, en altijd maar met m'n kop tegen de muur lopen. Frustrerend :(

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

whoami schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:47:
Vrijwel de hele dag bezig geweest met het valideren van een signature op een xml file die door Java gegenereerd werd in .NET, en altijd maar met m'n kop tegen de muur lopen. Frustrerend :(
:? Hoe moet ik me dat voor me zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

F.West98 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:15:
[...]

Volgens mij ontbreken er twee commas in de zin. Iets met interpunctie en een bijzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Goedemorgen, koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Doe maar een bakkie .. en mits van goede kwaliteit de koffiedik graag opsparen, altijd handig als er voor een topic nog eens in gekeken moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Commit strip die bij elke begroting pijnlijk waar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bzuu0Qgx3eGA8BlOiu4pzzvB/full.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 10-01-2017 11:40 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Zo bekend inderdaad -_-'

[rant]
@*&#&!^Y@#@!$#@ werkgevers
Neem verdomme eens iets aan als ik wat zeg ipv alles in twijfel te trekken
[/rant]

[ Voor 72% gewijzigd door hackerhater op 10-01-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tsja een van beide is nog wel te verschaffen, of een fixed budget (per tijdseenheid), of wat er gerealiseerd wordt (per tijdseenheid), beide wordt soms een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op zich valt beide ook wel te doen hoor, alleen dan moet het budget ook elke keer aangepast worden als de backlog aangepast word ( of de backlog moet complexity-neutraal aangepast worden ). Er zal dus wel wat extra overhead zijn om alles op orde te houden + je moet met een team werken waarvan je de Velocity al goed weet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Als het zoals in de strip voor klanten is ipv voor de eigen toko dan kan dat wel eens wat lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Ik vond dit in een systeem dat ik moet onderhouden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
$filter = "(k.id LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.achternaam LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.voornaam LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.straat LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.postcode LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.plaats LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.land LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.telefoon LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.telefoon_alt LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.email LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.email_alt LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.btwnummer LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.referentie LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.voornaam_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.achternaam_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.straat_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.postcode_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.plaats_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.land_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.bedrijfsnaam LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.huisnummer LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.bedrijfsnaam_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR k.huisnummer_verzend LIKE '%{$queryString}%'";
            $filter .= " OR d.naam LIKE '%{$queryString}%')";

*cries inside*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
gekkie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:21:
Als het zoals in de strip voor klanten is ipv voor de eigen toko dan kan dat wel eens wat lastiger zijn.
nadruk op wat... Klanten willen vaak wel die flexibiliteit, maar als je dan verteld dat ze elke x weken aanwezig moeten zijn om de scope/budget te bepalen wordt het ineens een heel ander verhaal. Plus vaak is een budget goedkeuring van hogeraf nodig en vertellen dat het een soort van 'open einde' geval kan worden is een rode vlag voor bijna elke financiële eindbaas.

Om maar te zwijgen van het feit dat in je bureau land vaak op prijs moet concurreren ipv kwaliteit, dan gaat het al snel over doe maar een min/max/avg begroting op basis van een basale briefing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:17:
[...]

nadruk op wat... Klanten willen vaak wel die flexibiliteit, maar als je dan verteld dat ze elke x weken aanwezig moeten zijn om de scope/budget te bepalen wordt het ineens een heel ander verhaal. Plus vaak is een budget goedkeuring van hogeraf nodig en vertellen dat het een soort van 'open einde' geval kan worden is een rode vlag voor bijna elke financiële eindbaas.

Om maar te zwijgen van het feit dat in je bureau land vaak op prijs moet concurreren ipv kwaliteit, dan gaat het al snel over doe maar een min/max/avg begroting op basis van een basale briefing.
Uiteraard wil men graag het risico van elk project afschuiven, de vervolg vraag om volledig uitgewerkte specs inclusief testcases en de hele rimram van wanneer de finish is gehaald stuit dan vaak weer op enige weerstand (en onvermogen). De acceptatie vooraf tijdens de contractfase definieren dat blijkt dan toch een vrij onneembare hobbel.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 10-01-2017 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik kwam net tegen dit mooie verhaal tegen...
Windows Year 2000 Bug

The File Manager of Windows 3.x contains a bug such that when dealing with
dates after the end of the year 1999, the dates are displayed incorrectly.

For a two-digit year, 2000 is displayed as ':0' (colon zero), 2001 as ':1'
(colon one) and so on. From 2010 onwards the colon changes to a semi-colon;
2012 being displayed as ';2' for example. The Filing System used with DOS
and Windows is supposed to cover the years from 1980 to 2099. This part of
Windows fails for all dates after 1999.
Source: http://www.qsl.net/g1smd/iso-pc.htm

Dus vervolgens even kijken wat het volgende stukje naar evalueert
code:
1
(char)(((int)'9')+2)

En vervolgens geprobeerd om niet in lachen uit te barsten :D

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Altijd weer datum en tijd :) Is het niet omdat de developer het niet begrijpt, dan is het wel om een of andere slimmigheid waarbij iets essentieels wordt vergeten (schrikkeldag, eeuwwisseling, zomertijd).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
http://www.commitstrip.co...pire-sensation-du-codeur/
hihi

[ Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 11-01-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RFP voor PHPSA....

Shit, ik ben echt compleet de draad van m'n eigen RFP kwijt :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zou er geen medelijden mee hebben... dan ben je gewoon officieel een prutser 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
gekkie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:47:
[...]

Uiteraard wil men graag het risico van elk project afschuiven, de vervolg vraag om volledig uitgewerkte specs inclusief testcases en de hele rimram van wanneer de finish is gehaald stuit dan vaak weer op enige weerstand (en onvermogen). De acceptatie vooraf tijdens de contractfase definieren dat blijkt dan toch een vrij onneembare hobbel.
Klopt, dat was ook onderdeel van mijn voorstel om 3 fase's op te nemen. Discovery, IO en GO en dan per fase bekijken wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Laurens-R schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Ik zou er geen medelijden mee hebben... dan ben je gewoon officieel een prutser 8)7
Dat is mijn werkgever een keer gebeurd.
Lang leven backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Klopt, dat was ook onderdeel van mijn voorstel om 3 fase's op te nemen. Discovery, IO en GO en dan per fase bekijken wat het kost.
Achja er zijn vaak best manieren om er "omheen" te werken, afhankelijk van het begrip van de klant.
Probleem is dat men bij het opsplitsen in fases, als het puntje bij het paaltje komt, uiteindelijk toch weer een soort van garantie over het geheel willen hebben. Bij iets wat niet evident is en onderzoek vergt en wat tegen de grenzen van mogelijkheden aanloopt is dat echter moeilijk tot niet te geven.

Althans niet voor een bedrag wat zij acceptabel vinden, dankzij de hoge risico-premie.

Met de aan te leveren, danwel op te stellen specs en de kosten die daarmee gemoeid zijn.

En de voorwaarden waaronder een en ander dan zal moeten plaatsvinden.

Het hangt over het algemeen samen met wie het risico het beste kan dragen en dat hangt weer af van of en hoe ik de risico's kan afschatten. Als dat door het onderzoekende karakter zeer beperkt is, dan is het risico voor mij niet kleiner dan voor de klant, terwijl de klant de mogelijkheden heeft tot het uitsmeren van hogere kosten over een langere terugverdientijd. In dat soort gevallen kan het grootste risico beter daar blijven liggen en is het dus buitengewoon geschikt om het op basis van uren declaratie te doen (of je gaat naar een ander die waarschijnlijk pocht en waar je later mee in de clinch gaat liggen, ook prima wat mij betreft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

Dido

heforshe

Laurens-R schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:47:
Het is me gebeurd.

Ik werkte indertijd op een mainframe, met green-screen-emulators als ontwikkelomgeving. Standaard had je er een aantal open, waarvan meestal wel 1 of 2 sessies op P. Testdata werd gegenereerd door een tabel vanuit P naar je T te kopieren en vervolgens de meeste data weg te gooien.

Omdat al die schermen op elkaar leken probeerde je wel eens productiedata weg te gooien, maar dat was niet erg - je kreeg vanzelf een melding dat je daar geen rechten toe had.

Tot januari 2002. Tijdens de euro-conversie had mijn useraccount volledige admin rechten op alle omgevingen gekregen. Die rechte waren daarna weer ingetrokken - althans dat was de bedoeling.

Toen ik halfweg januari dus alles behalve tien records uit de klantentabel weggooide:
- Oh, dat was P. Nah, geeft niet, toch geen rechten.
- 62345 records deleted.
- Shit :X

Ik ben nog nooit zo snel naar de DBA gesprint. Die had de backup terugstaan voordat iemand had gemerkt dat er iets aan de hand was :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hier is het een rite of passage om een delete- of update-statement in productie uit te voeren ... zonder where-clausule. Het is in de afgelopen tien jaar letterlijk iedere medewerker op de afdeling precies één keer overkomen. Leve point-in-time recovery :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
kenneth schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:02:
Hier is het een rite of passage om een delete- of update-statement in productie uit te voeren ... zonder where-clausule. Het is in de afgelopen tien jaar letterlijk iedere medewerker op de afdeling precies één keer overkomen. Leve point-in-time recovery :)
Eerder lang leven transactions :P
START TRANSACTION;
[commando]
12354123 records affected

ow shit
ROLLBACK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 19:35
Same here, ik had een keer per ongeluk een ; gezet voor de where clausule. De tool die ik gebruikte ging gewoon 1 voor 1 de statements af en zag dat dus als het eerste statement. Gevolg was dat ik de hele tabel leeggooide in plaats van enkele records.

Tot overmaat van ramp bleek ik ook nog eens in productie ipv acceptatie te zitten.
Gelukkig was het niet een tabel die vaak gebruikt werd, ik heb toen heel snel de tabel van acceptatie gekopieerd en ben de change requests van de weken daarvoor afgelopen om het te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Ach, ik ben wel eens bugs tegen gekomen in een ORM die bij bepaalde situaties gewoon heel de tabel leegt of de database leegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Waarom, waarom, waarom klant?

Ik voel me nu zo : http://www.commitstrip.co...ll-the-gold-in-the-world/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Dus je krijgt nu 10x zoveel betaald? Ik zou zeggen dat heb je goed gedaan dan :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Nah wel 4 uur betaald voor iets dat mischien 1 uur kost :P
Het is gewoon een saai rotwerkje

[ Voor 22% gewijzigd door hackerhater op 11-01-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
F.West98 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:15:
[...]

Beetje foute zinstructuur.
Het gaat erom dat we de signature van een XML bericht dat door een Java systeem gegenereerd werd, moeten verifiëren in onze .NET backend.
Ons systeem meldt altijd dat de signature niet valid is, terwijl ze dat wel is. Wellicht een probleem met de canonicalization.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hackerhater schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:31:
Nah wel 4 uur betaald voor iets dat mischien 1 uur kost :P
Het is gewoon een saai rotwerkje
Windows installeren? :+
* F.West98 rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
F.West98 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:52:
[...]

* F.West98 rent
Nee een formulier uitbreiden van 20 velden naar 99
wat betekend dat er 160 kolommen bij moeten.
Of de boel omschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door hackerhater op 11-01-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
F.West98 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:52:
[...]

* F.West98 rent
A-ha .. met al dat geren begin ik me toch af te vragen of jij de doos met chocolaatjes hebt getjoept uit de coffe cornert .. :o

Whoot .. kom ik toch nog een .NET gerelateerde talk tegen op FOSDEM:

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 12-01-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hele dag besteedt aan interns en nieuwe junior dingen uitleggen en bekendmaken met de procedures etc.

De tering wat een vermoeiende dag en het voelt ook verschrikkelijk onproductief, maar geeft wel een heel voldaan gevoel.
En gelukkig leren ze alle 3 erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hackerhater schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:51:
[...]
Nee een formulier uitbreiden van 20 velden naar 99
wat betekend dat er 160 kolommen bij moeten.
Of de boel omschrijven.
Dat is een goede reden om altijd een stagiaire rond te hebben lopen. Kost (bijna) niets, maar wel 4 x vol uurtarief facturen. En het is nog maatschappelijk verantwoord ondernemen ook. :)
Je leert zo nog eens wat vlaams in de Devschuur :D
Firesphere schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 06:19:
Hele dag besteedt aan interns en nieuwe junior dingen uitleggen en bekendmaken met de procedures etc.
zoiets als "Hier staat het koffieapparaat. Firesphere drinkt zwart, de baas extra sterk met melk en twee klontjes suiker en voor Frans rooibosthee" :P

[ Voor 40% gewijzigd door Skyaero op 12-01-2017 08:43 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.