De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.641 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Deze jquery nano kan ook binnen een element selecteren:

https://gist.github.com/n...3ea7c6d9b723af78b9c18ec66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Vergeet ook de event handler extension niet:

code:
1
2
3
4
5
6
$.on = function (selector, type, callback) {
  window.addEventListener(type, function (event) {
    var target = event.path.filter(e => e instanceof Element && e.matches(selector))[0] || null
    if (target != null) callback.call(target, event)
  })
}

Nu nog angular.nano.min.js.gz

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

mrmartijn schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:13:
Vergeet ook de event handler extension niet:

code:
1
2
3
4
5
6
$.on = function (selector, type, callback) {
  window.addEventListener(type, function (event) {
    var target = event.path.filter(e => e instanceof Element && e.matches(selector))[0] || null
    if (target != null) callback.call(target, event)
  })
}

Nu nog angular.nano.min.js.gz
Je kan || null en op de volgende regel != null nog weglaten omdat if (undefined) niks doet. En de msMatchesSelecector (dacht ik) als matches backup is nog handig voor <ie11 in hoeverre dat nog relevant is.

[ Voor 8% gewijzigd door n8n op 20-12-2016 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Als jullie zo functionaliteit blijven toevoegen wordt het nog echt jQuery ook! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Brrr, regels zonder puntkomma op het eind... *bibber*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
Tsja is dat niet de lifecycle van de meeste libraries en frameworks .. begint klein, minimaal, snel etc.
Maar als het een beetje tractie krijgt wordt het (over)voert, slaat de obesitas toe en uiteindelijk bezwijkt het min of meer aan z'n eigen gewicht.

Hmm wurgslang alert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:05:
Tsja is dat niet de lifecycle van de meeste libraries en frameworks .. begint klein, minimaal, snel etc.
Maar als het een beetje tractie krijgt wordt het (over)voert, slaat de obesitas toe en uiteindelijk bezwijkt het min of meer aan z'n eigen gewicht.

Hmm wurgslang alert ?
Dat geldt volgens mij niet alleen voor libraries en frameworks. Genoeg software die zo bezwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Devilly schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:12:
[...]

Dat geldt volgens mij niet alleen voor libraries en frameworks. Genoeg software die zo bezwijkt.
En genoeg bedrijven en structuren in z'n algemeen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
.oisyn schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:01:
Brrr, regels zonder puntkomma op het eind... *bibber*;
FTFY ;) ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25
Recruiters :')

Had ik net een concrete vacture, durfde zelfs een bedrijfsnaam te noemen. Salaris rond de 1800 bruto met maarliefst 10% vakantiegeld. Ik kan volgens mij beter gaan werken bij de McDonalds :')

Man man man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
En, ga je het doen?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mount
Naar de McDonalds? Wellicht. Hele dag hamburgers flippen _O_

Zucht, ik snap ook wel waarom die vacature nog niet gevuld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Mount schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:56:
Voor mij 2 Royal Cripsy Bacons, medium portie frieten, mayonaise en een icetea alstublieft!

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

Dido

heforshe

ElkeBxl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:30:
Voor mij 2 Royal Cripsy Bacons, medium portie frieten, mayonaise en een icetea alstublieft!
E: Voor mij 2 Royal Cripsy Bacons, medium portie frieten, mayonaise en een icetea alstublieft!
McD: Wilt U menu's of alleen de broodjes?
E: Alleen de broodjes, en een medium portie frieten, ma...
McD: Wilt U daar iets bij drinken?
E: Ice-tea alstublieft, en een medium portie fr...
McD: Medium of large?
E: Medium, en een medium portie frieten en ma...
E: Medium, met...
McD: Wilt U daar fritessaus of ketchup bij?
E: Mayonaise
McD: Verder nog iets?

En dan hoop je maar dat je er uiteindelijk in geslaagd bent alles te bestellen wat je wilde...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Dido schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:39:
[...]

En dan hoop je maar dat je er uiteindelijk in geslaagd bent alles te bestellen wat je wilde...
Die fritessaus mogen ze steken waar de zon niet schijnt, ik wil mayonaise! 8)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ElkeBxl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:41:
Die fritessaus mogen ze steken waar de zon niet schijnt
Dan wordt het pindasaus :>
Mount schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:56:
Doe maar een Royale with Cheese :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Iiiieeeuuuwww... Met brokjes?! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zou het misschien kunnen dat elke Dev thans een functie heeft bij de McDrek, niemand wil Lerdorf kennelijk ook maar iets zinvols vragen, wellicht dan maar of hij een mogelijk relatie tussen PHP en fastfood kan duiden, danwel of hij ook een functie bij de McDrek ambieert :)

* gekkie vraagt zich wel af waarom muizen maar zo'n kort staartje hebben :/

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 21-12-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
ElkeBxl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:30:
[...]

Het is patat!

*rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]
Precies de reden dat ik tegenwoordig bij klantenservicedingen gewoon maar begin met 'hij doet het niet' of 'ik heb een probleem' - niet omdat ik denk dat dat een zinnige omschrijving is, maar omdat het meestal nogal zinloos is om op het script vooruit te lopen.

Immers, dit is hoe het meestal verloopt:

"Klantenservice, goedenmiddag, hoe kan ik u helpen?"
"Mijn xyz doet het niet"
HIer zou je wellicht de vraag verwachten 'wat is er aan de hand, maar de werkelijke vraag is meestal
"Wat is uw klantnummer? Ik verbind u door, ogenblikje"

"Technische dienst goedenmiddag"
"Mijn xyz doet het niet"
Hier zou je wellicht kunnen verwachten dat aanvullende info gewenst is, maar men moet een aantal stappen doorlopen dus waarom tijdverspillen?
"Heeft u al een keer gereset? Met een andere kabel geprobeerd? Nog een keer gereset? Ok, dan heeft het nu pas zin om daadwerkelijke informatie te gaan uitwisselen. Wat bedoelt u met 'doet het niet'?"

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Pffff, weer zo'n SEO/marketing bedrijf die (via FTP) wat linkjes en dergelijke in de footer knikkeren. Dus als wij straks bij wijziging van de website deployen vanaf de git repo, dan zijn de wijzigingen weer weg.

Sowieso... het is bijna 2017, komop zeg met je linkjes in de footer met willekeurige seo woorden. Vooral de pagina /linkpartners die ze toegevoegd hebben, met 'accountant in <plaatsnaam>' en 'voor uw bestrating in <plaatsnaam>'.

Echt slecht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
say ohhhhhhhhhhhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
TheNephilim schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:13:
Pffff, weer zo'n SEO/marketing bedrijf die (via FTP) wat linkjes en dergelijke in de footer knikkeren. Dus als wij straks bij wijziging van de website deployen vanaf de git repo, dan zijn de wijzigingen weer weg.

Sowieso... het is bijna 2017, komop zeg met je linkjes in de footer met willekeurige seo woorden. Vooral de pagina /linkpartners die ze toegevoegd hebben, met 'accountant in <plaatsnaam>' en 'voor uw bestrating in <plaatsnaam>'.

Echt slecht :/
Waarom geef je ze dan ook FTP-toegang tot die site. Daar zijn wij in 2005 al mee gestopt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mount
incaz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:03:
[...]

Precies de reden dat ik tegenwoordig bij klantenservicedingen gewoon maar begin met 'hij doet het niet' of 'ik heb een probleem' - niet omdat ik denk dat dat een zinnige omschrijving is, maar omdat het meestal nogal zinloos is om op het script vooruit te lopen.

Immers, dit is hoe het meestal verloopt:

"Klantenservice, goedenmiddag, hoe kan ik u helpen?"
"Mijn xyz doet het niet"
HIer zou je wellicht de vraag verwachten 'wat is er aan de hand, maar de werkelijke vraag is meestal
"Wat is uw klantnummer? Ik verbind u door, ogenblikje"

"Technische dienst goedenmiddag"
"Mijn xyz doet het niet"
Hier zou je wellicht kunnen verwachten dat aanvullende info gewenst is, maar men moet een aantal stappen doorlopen dus waarom tijdverspillen?
"Heeft u al een keer gereset? Met een andere kabel geprobeerd? Nog een keer gereset? Ok, dan heeft het nu pas zin om daadwerkelijke informatie te gaan uitwisselen. Wat bedoelt u met 'doet het niet'?"
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/tech_support.png
Bron: http://xkcd.com/806/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Didn't see that one coming 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:50:
wellicht dan maar of hij een mogelijk relatie tussen PHP en fastfood kan duiden
beiden zijn kut?

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wackmaniac schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:26:
[...]

Waarom geef je ze dan ook FTP-toegang tot die site. Daar zijn wij in 2005 al mee gestopt.
Wij doen niet aan hosting, dus de klant regelt dit zelf, of heeft dit vaak al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

B-b-b-because of the metric system?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Naja of PHP is zo briljant dat er geen vragen meer over te stellen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

Fastfood is nog genieten na een paar bier, voor php heb je bier nodig om de volgende dag weer naar je werk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44

orf

TheNephilim schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:54:
[...]

Wij doen niet aan hosting, dus de klant regelt dit zelf, of heeft dit vaak al.
Dat lijkt me naar. Die enkele keer dat wij niet de hosting doet is er vaak gezeik. Bijzondere configuratie, missende modules, beperkingen.

Ik ben blij dat wij een eigen platform hebben met loadbalancers, varnish, memcached, etc.

Edit: Beter laat dan nooit:
mrmartijn schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:27:
Je kan nog altijd jQuery nano gebruiken

code:
1
2
3
var $ = function(selector) {
    return Array.prototype.slice.call(document.querySelectorAll(selector));
};
Dit dan graag niet in de global namespace. Dat zie ik ook nog wel eens gebeuren. Zelf stop ik altijd alles in een anonymous function, zodat je werk niet zomaar stuk kan.

[ Voor 35% gewijzigd door orf op 21-12-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

orf schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:48:
[...]

Dat lijkt me naar. Die enkele keer dat wij niet de hosting doet is er vaak gezeik. Bijzondere configuratie, missende modules, beperkingen.

Ik ben blij dat wij een eigen platform hebben met loadbalancers, varnish, memcached, etc.
Tjah, dat moet de klant dan ook oplossen met de webhoster. Over het algemeen werken we met kleine bedrijven en die gaan gewoon niet het geld betalen dat bij loadbalancers, varnish, memcached en dergelijke hoort.

Het grootste probleem is stiekem eigenlijk de e-mail. Dat gaan we sowieso niet regelen en oplossingen als Google Apps of Office 365 vinden ze sowieso te duur. Als ze dan ook nog geen partij hebben die dat regelt, dan kunnen wij dat weer gaan doen waardoor je er ook weer verantwoordelijk voor bent.

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• WernerL
  • Laatst online: 21:47
[...]

E: Voor mij 2 Royal Cripsy Bacons, medium portie frieten, mayonaise en een icetea alstublieft!
McD: Wilt U menu's of alleen de broodjes?
E: Alleen de broodjes, en een medium portie frieten, ma...
McD: Wilt U daar iets bij drinken?
E: Ice-tea alstublieft, en een medium portie fr...
E: Medium, en een medium portie frieten en ma...
E: Medium, met...

Daarom gewoon bij zo'n automaat/PC met groot touchscreen bestellen als je bij de Mac bent. Hoef je niet via zo'n muts me bestelling door te geven.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• orf

orf

TheNephilim schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:08:
[...]
Het grootste probleem is stiekem eigenlijk de e-mail. Dat gaan we sowieso niet regelen en oplossingen als Google Apps of Office 365 vinden ze sowieso te duur. Als ze dan ook nog geen partij hebben die dat regelt, dan kunnen wij dat weer gaan doen waardoor je er ook weer verantwoordelijk voor bent.
Bij ons is mail stiekem ook een probleem. We hebben een imap server, maar daar wil ik graag vanaf. Vaak is e-mail wel door de klant zelf geregeld, maar als dat niet zo is, wil ik er eigenlijk geen verantwoordelijkheid voor. Het lieft via hosted Exchange of Office365, maar ik heb nog niet een partij die dat dan regelt voor de klant.

• gekkie
Wat is er mis met een IMAP server ?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

gekkie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:25:
Met die IMAP-server is niks mis, maar met het zelf hosten ervan, als webdeveloper wel. Zelfde verhaal als met de webhosting. Daar wil ik eigenlijk al geen verantwoordelijkheid voor dragen, maar de e-mail die nog kritieker is, daarvoor al helemaal niet.

• orf

orf

gekkie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:25:
TheNephilim schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:09:
[...]

Met die IMAP-server is niks mis, maar met het zelf hosten ervan, als webdeveloper wel. Zelfde verhaal als met de webhosting. Daar wil ik eigenlijk al geen verantwoordelijkheid voor dragen, maar de e-mail die nog kritieker is, daarvoor al helemaal niet.
Wij hebben hosting helemaal uitbesteed en daarom durf ik er verantwoordelijkheid voor te dragen. Mail is nog wat anders omdat webmail dan niet zo goed is als gMail of Outlook online, omdat klanten niet makkelijk zelf dingen kunnen regelen als out-of-office, geen agenda-integratie, etc.

• gekkie
Zit wat in, zet mail meestal ook buiten de deur, al is exchange/outlook ook een draak.
En met android kreeg ik zaken als calendar-free-busy-sharing ook niet voor elkaar, terwijl het met caldav weer een koud kunstje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Dit jaar eens een keer niet vrij tussen kerst en oud en nieuw - al teveel vakantie gehad dit jaar :-)

Geeft me mooi de gelegenheid om wat langlopende bugs bij een project op te lossen. Daar heb ik nu mooi een paar dagen de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sardaukar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:08:
Dit jaar eens een keer niet vrij tussen kerst en oud en nieuw - al teveel vakantie gehad dit jaar :-)

Geeft me mooi de gelegenheid om wat langlopende bugs bij een project op te lossen. Daar heb ik nu mooi een paar dagen de tijd voor.
Ik ben verplicht vrij, 2 weken.
En ze tellen niet voor m'n annual leave, dus, whatever :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik moest ook 'verplicht' vrij, anders ging ik over de 100 vakantiedagen heen die ik nog tegoed heb.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mensen die dusdanig dagen sparen snap ik dus echt niet he. 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Ik zie een gat in de markt. Mailservers beheren voor bedrijven :Y)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Nou, dan worden wij daar waarschijnlijk klant :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Voutloos schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:37:
Mensen die dusdanig dagen sparen snap ik dus echt niet he. 8)7
Ik ook niet

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

ZaZ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:58:
Ik moest ook 'verplicht' vrij, anders ging ik over de 100 vakantiedagen heen die ik nog tegoed heb.
Wij mogen maar een aantal vakantiedagen meenemen naar het volgende jaar, de rest moet voor het einde opgemaakt of ze worden uitbetaald.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
wackmaniac schreef:

Nou, dan worden wij daar waarschijnlijk klant :)
Mochten jullie per direct hulp nodig hebben. Neem dan even contact op in DM. Ik configureer en onderhoud al jaren een aantal server stacks voor bedrijven. Vooral mailservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
OkkE schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:07:
[...]

Wij mogen maar een aantal vakantiedagen meenemen naar het volgende jaar, de rest moet voor het einde opgemaakt of ze worden uitbetaald.
Wij (want België) mogen dat ook niet. We moeten zelfs twee weken aaneensluitend opnemen tussen 1 mei en 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Slightly off-topic, maar kan iemand een goede .NET library aanraden voor het lezen van Excel files? Ik zie er meerdere staan maar hoor graag een aanbeveling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13

markvt

Peppi Cola

Sardaukar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:08:
Slightly off-topic, maar kan iemand een goede .NET library aanraden voor het lezen van Excel files? Ik zie er meerdere staan maar hoor graag een aanbeveling
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met aspose words voor word bestanden, ze hebben ook een Excel library: http://www.aspose.com/products/cells/net

Wellicht kan je die eens proberen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmm DANE, leuk .. als die spaghetti-eters eens wat minder worden afgeleid komen ze eens aan DNSSEC toe .. als laatste van europa, kan ik mezelf er ook eens van voorzien voor m'n domeintje.

Libraries ?, libraries ? .. niet eens even de ooxml spec zelf implementeren om er van te leren ? :+

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 23-12-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
gekkie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:15:
Libraries ?, libraries ? .. niet eens even de ooxml spec zelf implementeren om er van te leren ? :+
Nee, te lui zo net voor de feestdagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Als ik zelf even snel wat bij elkaar moet programmeren om een Excel uit te lezen dan pak ik altijd EPPlus (http://epplus.codeplex.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Zo verplicht vijf weken vakantie. Ik mag de data niet meer veranderen anders raak ik de dagen kwijt (uitbetalen doen ze niet meer aan). Krijg ik gisteren een mail dat ik moet helpen om een probleem op te lossen. Mooi niet, wacht maar tot ik terug ben van vakantie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Wij hebben goede ervaringen met EPPlus. Het heeft een handige API en is prima stabiel. En nog gratis en open-source ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 23-12-2016 16:35 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb laatst een keer gebruik gemaakt van ClosedXML om een Excelsheet te genereren. Dat was best makkelijk, ik verwacht dat het uitlezen van een sheet dan ook niet al te moeilijk zal zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ooooooooh wat is VS2015 leuk *O*

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vertel!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

+ Lampje voor je lijnen code dat zegt dat het anders (meestal korter kan)
+ als je niet meer weet wat een functie doet kun je er gewoon bovenop gaan staan met de muis en de tooltip lezen
+ cpu resource monitor als je runt

- Ze hebben de kleuren (geel/groen/rood) donkerder gemaakt aan de lijn markeringen
* Damic needs a wider screen :+
Zou nog kunnen komen :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Damic schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:09:
[...]

+ als je niet meer weet wat een functie doet kun je er gewoon bovenop gaan staan met de muis en de tooltip lezen
Is dit niet... Erhm... Standaard in alle IDE's dan? Ik kan niet anders herinneren dan dat bijvoorbeeld netbeans en Eclipse dit deden bij java, zolang er JavaDoc is geschreven. Voor zover ik weet zat dit ook allang in veel oudere versies van VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
[...]

+ Lampje voor je lijnen code dat zegt dat het anders (meestal korter kan)
Kon daarvoor ook al, moest je wel Resharper installeren.

Maareh, je kan ook al VS.NET 2017 installeren hoor (een RC , dat wel)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]
Dat is juist een grote stap achteruit als je er over nadenkt. Waarom moet je de code inspecteren? Is de naam slecht? Is de documentatie afwezig? Of is er een complexe afhankelijkheid die je continue vergeet?

Het zou mooi zijn als ontwikkelaars aan het begin van elk jaar een weekje een simpele editor gebruiken om te kijken wat de werkelijke reden is waarom ze een bepaalde functionaliteit in een editor gebruiken.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

DevWouter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:39:
[...]

Dat is juist een grote stap achteruit als je er over nadenkt. Waarom moet je de code inspecteren? Is de naam slecht? Is de documentatie afwezig? Of is er een complexe afhankelijkheid die je continue vergeet?

Het zou mooi zijn als ontwikkelaars aan het begin van elk jaar een weekje een simpele editor gebruiken om te kijken wat de werkelijke reden is waarom ze een bepaalde functionaliteit in een editor gebruiken.
De belangrijkste reden voor mij laat je wel achterwege: de functie zit (bijvoorbeeld) in een library en is geen onderdeel van mijn eigen code. Dan zou je dus of de hele API van alles wat je gebruikt uit je hoofd moeten leren, of telkens buiten de editor om er naar op zoek gaan. Heb ik het toch liever in de editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:39:
[...]

Leuk hoor, maar wie garandeert dat die functie ook echt doet wat het zou moeten doen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
Sebazzz schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:35:
[...]

Wij hebben goede ervaringen met EPPlus. Het heeft een handige API en is prima stabiel. En nog gratis en open-source ook.
Die inderdaad. Wordt door ons sinds een jaar gebruikt voor inlezen en genereren van xlsx-bestanden. Voor xls gebruiken we de interop-methode, dat werkt op zich wel stabiel, maar om de zoveel tijd hangt het excel-proces, dus daar moet je wel op voorbereid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

.oisyn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:18:
[...]

Leuk hoor, maar wie garandeert dat die functie ook echt doet wat het zou moeten doen?
Als iemand een glas onder de kraan houdt verwacht je toch dat er water uitkomt en niet wodka. (Hoewel ik vermoed dat mening tweaker dat best oké zou vinden... :+)

Een functienaam schept nu eenmaal een bepaalde verwachting en als dat afwijkt dan zijn er genoeg andere methodes (commentaar, documentatie, et cetera) om dat duidelijk te maken dan door de implementatie te lezen.

De "code peek" (zoals die feature heet) kan het acceptabeler maken om slechte code te schrijven (en zo te laten) om dat men het argument "Je kan toch de code lezen?" kan gebruiken wanneer je vraagt of iemand zijn code wilt documenteren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:56:
[...]

Als iemand een glas onder de kraan houdt verwacht je toch dat er water uitkomt en niet wodka. (Hoewel ik vermoed dat mening tweaker dat best oké zou vinden... :+)
Het zal niet de eerste keer zijn als de installateur een keer per ongeluk de koude en warme leidingen verkeerd om heeft aangesloten op de kraan.

Maar fijn om te horen dat de functies die jij schrijft altijd precies volgens de specs werken (en dat die specs ook kloppen), en dus nooit fouten maakt :)

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 24-12-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]

Een functienaam schept nu eenmaal een bepaalde verwachting en als dat afwijkt dan zijn er genoeg andere methodes (commentaar, documentatie, et cetera) om dat duidelijk te maken dan door de implementatie te lezen.

De "code peek" (zoals die feature heet) kan het acceptabeler maken om slechte code te schrijven (en zo te laten) om dat men het argument "Je kan toch de code lezen?" kan gebruiken wanneer je vraagt of iemand zijn code wilt documenteren.
Dan moet je eerder die houding van die ontwikkelaars aanpakken dan een feature af te kraken. Zoals al eerder gezegd als je een third party library gebruikt is het rete handig en ook als je even wat meer informatie over die functie wil hebben. Een feature maar niet implementeren omdat sommige mensen er lui of laks van kunnen worden vind ik geen argument tbh.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
[...]

ja wij doen alles uiteraard perfect :+ maar ja soms krijg je nou eenmaal die legacy meuk van 'die ander' en dan ben ik heel erg blij met dat soort features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

.oisyn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:35:
[...]

Het zal niet de eerste keer zijn als de installateur een keer per ongeluk de koude en warme leidingen verkeerd om heeft aangesloten op de kraan.
Maar ze sluiten hem nooit aan op een fles Wodka... :9
.oisyn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:35:
Maar fijn om te horen dat de functies die jij schrijft altijd precies volgens de specs werken (en dat die specs ook kloppen), en dus nooit fouten maakt :)
Van wie heb je dat gehoord? Ik probeer dat juist geheim te houden >:)
Rutix schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:46:
[...]

Dan moet je eerder die houding van die ontwikkelaars aanpakken dan een feature af te kraken. Zoals al eerder gezegd als je een third party library gebruikt is het rete handig en ook als je even wat meer informatie over die functie wil hebben. Een feature maar niet implementeren omdat sommige mensen er lui of laks van kunnen worden vind ik geen argument tbh.
Ik kraak juist de houding af en niet de feature. De use-case in het oorspronkelijk bericht (Damic in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie &#...") gaat juist over "wanneer je niet weet wat de functie doet". En hoewel de implementatie lezen handig is (aka "code peek") is dat niet mijn eerste keus. Ik heb veel liever goeie documentatie.
Echter als een tool zoals "code peek" effectief is heb je een *kans* dat het schrijven van goeie documentatie niet meer gedaan wordt. Liever had ik code bubbles ipv code peek. Dat is in mijn ogen een completere oplossing.

(TL;DR: ik zeg niet dat Damic een slechte houding heeft of de feature slecht is)
Laurens-R schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:31:
[...]

ja wij doen alles uiteraard perfect :+ maar ja soms krijg je nou eenmaal die legacy meuk van 'die ander' en dan ben ik heel erg blij met dat soort features.
Het is ook een goeie feature zeker als je duizenden bestanden moet doorspitten of wanneer alles ontzettend cryptisch is. Echter meestal refactor (rename, inline, extract en documenteer) ik liever de hele handel. Helaas is dat niet altijd een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

In documentatie worden nou eenmaal niet altijd alle side-effects beschreven. Zeker als je wat meer custom werk doet (buiten dat wat de makers hadden verwacht) kan het handig zijn om te kijken naar de code welke variabelen e.d. worden aangepast.
(wat dat betreft is Haskell oid ideaal, geen side-effects :D )

[ Voor 11% gewijzigd door F.West98 op 24-12-2016 17:10 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:06:
In documentatie worden nou eenmaal niet altijd alle side-effects beschreven. [...]
(wat dat betreft is Haskell oid ideaal, geen side-effects :D )
Wel side-effects, maar alleen als het uitgevoerd wordt. :p En alles wat eventuele side-effects kan hebben heeft dat netjes beschreven in z'n type. Zo weet je dat het resultaat van putStrLn :: String -> IO () I/O kan doen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Slightly off-topic, en iets met een waarschuwing die er niet voor niets staat ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind Visual Studio 2015 een fijne IDE, maar ik heb wel een paar features uitgezet. Die preview zodra je iets aanklikt in de Solution Explorer vind ik heel erg irritant.

Daarnaast valt het me op dat VS bij web-projecten erg traag reageert. Bij eerdere versies had ik daar veel minder last van. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:57:
Ik kraak juist de houding af en niet de feature. De use-case in het oorspronkelijk bericht (Damic in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie &#...") gaat juist over "wanneer je niet weet wat de functie doet"
Precies. Bijvoorbeeld omdat het bugs bevat. Dan wil je toch makkelijk even in de functie kunnen kijken? Jouw hele premisse waar je post op is gebaseerd, is dat functies altijd precies doen wat ze horen te doen. Dat klopt dus al niet.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 24-12-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:11
* Craven meld zich. Ben benieuwd of er hier ook mensen rondlopen die zich wat minder bezig houden met het code kloppen? Ik ben nu een maandje product owner en nu dus verantwoordelijk voor de ontwikkeling van 1 van onze producten. Daarvoor R&D engineer en daarvoor zat ik aan de andere kant en maakte ik gebruik van het product als IT admin.

Needless to say is echt code kloppen voor mij een stap te ver. Al houd ik me dan wel weer bezig met veel powershell. Dus een beetje c# of .Net moet me ook nog wel lukken.

Edit: over frustraties gesproken. Hoe gaan jullie om met exotische bugs die je alleen bij 1 klant voorbij ziet komen en niet reproduceerbaar zijn? Voor mij een pain in the ass momenteel.

[ Voor 15% gewijzigd door Craven op 24-12-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Wat doet een product owner dan precies?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:13:
Wat doet een product owner dan precies?
Heb jij dan nog nooit met scrum gewerkt?
The Product Owner represents the product's stakeholders and the voice of the customer; and is accountable for ensuring that the team delivers value to the business. The Product Owner writes customer-centric items (typically user stories), prioritizes them based on importance and dependencies, and adds them to the Product Backlog. Scrum Teams should have one Product Owner. This role should not be combined with that of the Scrum Master. The Product Owner should focus on the business side of product development and spend the majority of their time liaising with stakeholders and should not dictate how the team reaches a technical solution. This role is equivalent to the customer representative role in some other agile frameworks such as extreme programming (XP).
~ Wikipedia: Scrum (software development)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Nee, ik werk niet in de IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 21:07:
Ik vind Visual Studio 2015 een fijne IDE, maar ik heb wel een paar features uitgezet. Die preview zodra je iets aanklikt in de Solution Explorer vind ik heel erg irritant.

Daarnaast valt het me op dat VS bij web-projecten erg traag reageert. Bij eerdere versies had ik daar veel minder last van. -O-
Hoe bedoel je traag reageren?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 17:11

qless

...vraag maar...

Nou zo traag als advocaat door een heel dun rietje... Heb daar met vs2015 ook last van, doe nu het js/html deel in vscode, dat schiet beter op...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Wij krijgen als het goed is in januari VS2015. Zitten nog steeds met VS2010, die hangt zichzelf standaard een paar seconden op als je een XAML opent of wisselt naar een tab met XAML. Hoor van anderen die hem al hebben dat die editor fors sneller is geworden dus het kan mij niet snel genoeg januari worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
qless schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:12:
Nou zo traag als advocaat door een heel dun rietje... Heb daar met vs2015 ook last van, doe nu het js/html deel in vscode, dat schiet beter op...
Bedoel je dan de editor of het openen van files of wat? Ik heb namelijk nergens last van.... :/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
jip_86 schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:38:
Wij krijgen als het goed is in januari VS2015. Zitten nog steeds met VS2010, die hangt zichzelf standaard een paar seconden op als je een XAML opent of wisselt naar een tab met XAML. Hoor van anderen die hem al hebben dat die editor fors sneller is geworden dus het kan mij niet snel genoeg januari worden :D
Ik zou dus echt nooit bij een bedrijf kunnen werken die je verplicht om een bepaalde (oudere) versie te gebruiken. Werk momenteel bij een bedrijf waar mijn functieomschrijving "manusje-van-alles" is, en een van de taken is op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen.

Hierdoor zit ik nu al op Visual Studio 15 RC (of 2017, welke term je er ook aanhangt) te werken. Leuke nieuwe wijzigingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Rutix schreef op zondag 25 december 2016 @ 15:06:
[...]

Bedoel je dan de editor of het openen van files of wat? Ik heb namelijk nergens last van.... :/
Openen van files, aanpassingen maken in die bestanden, debuggen... alles. Als ik een web.config sluit hangt Visual Studio zich ook standaard een paar seconden op.

Met app.configs in een console application heb ik er geen last van, vreemd genoeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Nou ja dat hierboven dus zo ongeveer. Bij ons doen we over het algemeen wat minder met road map en nieuwe features. Daar hebben we een losse product manager voor. Product owners zijn bij ons meer bezig met de community en ophalen van feedback over bestaande features.

Maar ehhh als je niet in de IT zit wat doe je hier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
VS2015 crashed met een outofmemoryexception op pagina's met veel partial views. Dus onbruikbaar voor mij voor sommige projecten. Verder zitten er veel kleine bugs in die na al die tijd nog steeds niet opgelost zijn. Erg jammer van zo'n potentieel enorm goed product.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Ryur schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:12:
[...]

Ik zou dus echt nooit bij een bedrijf kunnen werken die je verplicht om een bepaalde (oudere) versie te gebruiken. Werk momenteel bij een bedrijf waar mijn functieomschrijving "manusje-van-alles" is, en een van de taken is op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen.

Hierdoor zit ik nu al op Visual Studio 15 RC (of 2017, welke term je er ook aanhangt) te werken. Leuke nieuwe wijzigingen!
Er zijn bedrijven die hun voortbestaan niet van beta-status software willen laten afhangen. Who knew?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
farlane schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:04:
[...]

Er zijn bedrijven die hun voortbestaan niet van beta-status software willen laten afhangen. Who knew?
Ik gebruik ook geen beta-software hoor? ;)
Zodra Microsoft (of welk bedrijf dan ook) de RC versie uitbrengt, stap ik half over. Zodra de final version uit is stap ik volledig over.

Zo heb ik niet wat ik hier dus hoor, net overgestapt naar VS2015 terwijl VS15/VS2017 over 1 à 2 weken uitkomt. Dat snap ik echt niet (en zou dan dus geen bedrijf voor mij zijn).
Ben blij dat ik met VS2015 kan werken. C# 6.0 heeft al bij een hoop projecten zijn waarde besteed: vooral die string interpolation (kortere string.format) & de Elvis-operator (nullable checker, i.p.v. die if null constructies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Wij ons op de zaak zal het een worst wezen welke IDE je gebruikt. De versies van libraries, compilers en applicaties liggen namelijk vast middels Yocto.
Er zijn collega's die VIM als "IDE" gebruiken, emacs, eclipse, QtCreator, Geany, gedit... Om over de verschillen in versienummers nog maar te zwijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 26-12-2016 07:57 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Craven schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:56:
[...]

Nou ja dat hierboven dus zo ongeveer. Bij ons doen we over het algemeen wat minder met road map en nieuwe features. Daar hebben we een losse product manager voor. Product owners zijn bij ons meer bezig met de community en ophalen van feedback over bestaande features.

Maar ehhh als je niet in de IT zit wat doe je hier dan?
Ik werk als Architect in productontwikkeling. In die functie heb ik wel te maken met programmeerwerk in electronica en simulatiewerk. Vind de Coffeecorner een leuke plek om te lurken omdat ik programmeren een leuke hobby vind. Ik wist niet dat er een verplichting aan vast zat dat je in de IT moest werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Hier nog iemand die de development wereld achter zich gelaten heeft :) Werk nu bij een security lab waar we de HW en SW testen van high assurance producten. In m'n vrije tijd dev ik nog vrij veel en een groot deel van onze tooling is ook zelf ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Creepy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:46:
[...]

Slightly off-topic, en iets met een waarschuwing die er niet voor niets staat ;)
I know, I know. <boetekleed aantrekkend>

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
armageddon_2k1 schreef op maandag 26 december 2016 @ 09:48:
[...]

Ik werk als Architect in productontwikkeling. In die functie heb ik wel te maken met programmeerwerk in electronica en simulatiewerk. Vind de Coffeecorner een leuke plek om te lurken omdat ik programmeren een leuke hobby vind. Ik wist niet dat er een verplichting aan vast zat dat je in de IT moest werken
Als architect in productontwikkeling (softwareontwikkeling?) zit je toch gewoon in de IT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Craven schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:26:
[...]

Als architect in productontwikkeling (softwareontwikkeling?) zit je toch gewoon in de IT?
Ehm, nee. Productontwikkeling als in daadwerkelijke consumenten producten. De firmware die in de electronica gaat is maar een klein deel. Als architect ben ik ook verantwoordelijk voor thermisch en mechanisch ontwerp, het hele requirements management en verificatie, compliance aan relevante standaarden. Allemaal voor FDA Class-2 Medical Devices.

Dus niet echt IT nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Found a blast from the past! Lady Kier, van Deee-lite, aan het programmeren :)

YouTube: Lady Kier Interview 1995 Part 1

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Ryur schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:20:
[...]
Ik gebruik ook geen beta-software hoor? ;)
Zodra Microsoft (of welk bedrijf dan ook) de RC versie uitbrengt, stap ik half over. Zodra de final version uit is stap ik volledig over.
En dat vind ik dus raar. Hoeveel tijd zouden mensen kwijt zijn aan mieren met bugs die in beta/rc software zit terwijl ze eigenlijk gewoon hun werk zouden moeten doen? Terwijl het voordeel van die nieuwe versie lang niet altijd uit te leggen is.

Ik vind persoonlijk dat er in de gold versies nog meer dan genoeg bugs zitten om je aan te ergeren, laat staan de rc versies.

Pagina: 1 ... 13 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.