De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.638 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Merethil schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:46:
[...]
Maar het gaat toch ook via internet? :+
dus daar staat de 's' in https voor!
ZaZ schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:47:
Je kan het sarcasme wel via het internet proberen over te brengen, maar zie het dan maar weer eens terug te krijgen!
Ik kijk wel uit.
code:
1
wget https://sarcasme.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Skyaero schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:49:
[...]

code:
1
wget https://sarcasme.io
Oeh sarcasme.io bestaat niet. Misschien een tof Javascript framework van maken. Iemand interesse? :+
"Sarcasme.io, het Nederlandse Javascript framework voor de BOFH"

[ Voor 10% gewijzigd door Merethil op 01-12-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Merethil schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:51:
[...]

Oeh sarcasme.io bestaat niet. Misschien een tof Javascript framework van maken. Iemand interesse? :+
"Sarcasme.io, het Nederlandse Javascript framework voor de BOFH"
BOFH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
Basterd operator from hell

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Ik dacht altijd "Badass Operator From Hell", maar bastard kan ook prima :P

[ Voor 3% gewijzigd door Merethil op 01-12-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
Ah kijk eens aan de tweakers dev summit die je wist dat zou komen ...
Met de ultieme mogelijkheid voor een goede IRL "PHP is ..." discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel heeft Rasmus Lerdorf nu eigenlijk nog in de melk te brokkelen m.b.t. PHP ontwikkeling? Ik had de indruk dat hij een tijd terug al een beetje op een zijspoor gezet was?
Merethil schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:15:
[...]

Ik dacht altijd "Badass Operator From Hell", maar bastard kan ook prima :P
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. ;)

En ik schijn ook wel eens fouten te maken dus wie weet heb ik het gewoon mis.

[ Voor 46% gewijzigd door Tjolk op 01-12-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Achja meestal vind ik keynotes vaak maar "zozo", qua oppervlakkigheid en promotie.
Denk dat ik m'n 300 euro maar weer in een Brussels hotel ga steken voor FOSDEM. Ook genoeg "meh", maar ook voldoende leuke dingen om vervolgens eens zelf verder uit te gaan zoeken.

En bij de weg .. wat zijn die Tweakers radio reclames irritant (die tweakers.net memes van een tijdje geleden, maar dan uitgesproken door een irri stem).

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 01-12-2016 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Ger schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:21:
Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel heeft Rasmus Lerdorf nu eigenlijk nog in de melk te brokkelen m.b.t. PHP ontwikkeling? Ik had de indruk dat hij een tijd terug al een beetje op een zijspoor gezet was?

[...]

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. ;)

En ik schijn ook wel eens fouten te maken dus wie weet heb ik het gewoon mis.
Volgens "das internets" is het inderdaad bastard, dus ik had het gewoon mis. Maar meestal zijn die bastards ook direct badass, anders worden ze vrij rap ontslagen na zulk gedrag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
gekkie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:25:
Achja meestal vind ik keynotes vaak maar "zozo", qua oppervlakkigheid en promotie.
Denk dat ik m'n 300 euro maar weer in een Brussels hotel ga steken voor FOSDEM. Ook genoeg "meh", maar ook voldoende leuke dingen om vervolgens eens zelf verder uit te gaan zoeken.
De baas betaalt, dus wij gaan een kijkje nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door wackmaniac op 01-12-2016 13:15 . Reden: schandalige taalfout ... ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wackmaniac schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:06:
[...]
De baas betaald, dus wij gaan een kijkje nemen.
Inhoudelijk is er maar bar weinig bekend. En dan is 225 best prijzig, zeker als je "adoratie-gen" een beetje stuk is (en je dus geen van je multi-persoonlijkheden kunt overtuigen om te gaan lappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
gekkie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:25:
+ Bier en Mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ook dat, al is de bier- en koffie distributie der mate traag dat ze een hoop inkomsten van me mislopen.
(beetje zonde om talks te missen omdat je een kwartier op bier staat te wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:16:
$ 760000,- voor een nieuwe versie van Font Awesome? Da's een awesome salaris. :o
Ze hebben in de laatste twee dagen nog eens 2 ton opgehaald en inmiddels de miljoen euro overschreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Idioterie IMO. Het is een leuk systeem, maar een whopping miljoen dollar slaat natuurlijk nergens op als je het hebt over zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ger schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:04:
Idioterie IMO. Het is een leuk systeem, maar een whopping miljoen dollar slaat natuurlijk nergens op als je het hebt over zoiets.
Zelf persoonlijk vraag ik me ook af of die gasten niets nuttigers te doen hebben, tegelijkertijd is er blijkbaar gewoon heel veel vraag naar. Dat hun dat snappen is wellicht de reden dat hun een miljoen dollar ophalen terwijl ik gewoon als loonslaaf ergens in dienst ben. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 02-12-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Jep, hier hangt het gepeupel in de koffiehoek rond en zij hebben straks een dikke 911 waar ze rondjes mee gaan racen.
Groot gelijk.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
tja.. ze vroegen in eerste instantie een redelijk bedrag, ontwikkeling is niet gratis immers.

En dan is het toch het bizarre van crowdfunding dat mensen geld blijven geven ondanks dat het initiële streefbedrag gehaald is in ruil voor meer beloningen.

Dat het geen garantie voor lang success hoeft te zijn, zijn ook zat bewijzen van. Pebble staat zo goed als financieel onder water en wordt zoals het er nu voor staat verkocht voor de technische kennis. Als ze het slim doen zijn de mensen van Font Awesome verzekerd van inkomen voor de komende jaren. Als ze het over de balk mikken aan duur kantoor, dure auto's etc dan is het feestje snel klaar en worden ze letterlijk uitgekotst door iedereen in hun doelgroep.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:11:
tja.. ze vroegen in eerste instantie een redelijk bedrag, ontwikkeling is niet gratis immers.

En dan is het toch het bizarre van crowdfunding dat mensen geld blijven geven ondanks dat het initiële streefbedrag gehaald is in ruil voor meer beloningen.
Als ik het goed zag krijg je bij FontAwesome ook een "pro" licentie. Nu weet ik niet precies wat het inhoud (altijd nodig voor commercieel gebruik? Of (alleen) extra icons? Etc), maar er zit in ieder geval een voordeel aan het "kopen" ervan. Daardoor zullen toch voldoende bedrijven het blijven backen, lijkt mij. Omdat het dus niet alleen "steunen" is maar ook een "aankoop" die een bedrijf/commerciele partij later waarschijnlijk toch zou moeten doen. Het is dus een vroege (en goedkope?) aankoop van iets wat ze toch altijd zouden kopen, waarbij het later (na de crowdfunding campagne) ook nog eens duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Gisteren een hele dag rond Azure, inclusief Docker containers en microservices. Zeer interessant, maar vooral verbazend hoe weinig Docker al in productie gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Docker lijkt één ding te zijn en dat is voornamelijk hip zijn. Dat is hoe het sowieso de laatste tijd is in softwareland, allemaal op de laatste hippe bandwagon te springen, zoals: Docker, NoSQL, React (of een andere nieuwe javascript lib). Dit zonder een stap terug te nemen en kritisch te kijken: Hebben we dit wel echt nodig?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Wij hebben al onze VMs vervangen door docker instanties. Met de integratie in GitLab CI werkt het helemaal super.
We hebben nu minder dan de helft van de resources nodig op onze virtualisatie omgeving dan voorheen.

We kunnen docker niet in productie gebruiken, want embedded Linux. Echter op onze workstation en CI/CD wordt het nu volop gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 04-12-2016 17:05 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Sebazzz schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:37:
Docker lijkt één ding te zijn en dat is voornamelijk hip zijn. Dat is hoe het sowieso de laatste tijd is in softwareland, allemaal op de laatste hippe bandwagon te springen, zoals: Docker, NoSQL, React (of een andere nieuwe javascript lib). Dit zonder een stap terug te nemen en kritisch te kijken: Hebben we dit wel echt nodig?
Dat snap ik. Het concept van containers is natuurlijk niet compleet nieuw (VMs zijn in principe ook containers), maar deze zijn zo isolated en op één service gericht. Bovendien zijn ze heel configuration driven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Over React: daar ben ik helemaal weg van! Super mooie technologie, en het mooie is dat je niet volledig ernaar hoeft overstappen maar dat je bijvoorbeeld kan kiezen je nieuwe pagina's daarin te ontwikkelen.

Ik deed 'vroeger' de views in Ember (of Rails ActionView), maar React bevalt mij zoveel beter. Rails is bij mij nu echt alleen een API.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 17:12

RPS13

S T Y L E

-snip-

[ Voor 99% gewijzigd door RPS13 op 21-12-2017 12:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Mijn team heeft bij de ACM (Authoriteit Consument Markt) de Hackathon gewonnen! *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CysGaaBXgAI-NCg.jpg:small

Je wilt niet weten met wat voor smile ik nu op kantoor rond loop :*)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Vermoeiende zaak inderdaad. Moet ook altijd wel glimlachen om de mensen die beweren dat je zonder Javascript(of PHP) framework tegenwoordig niet meer aan de slag kan. Die talen zijn zo goed tegenwoordig dat het relatief eenvoudig is om vrij snel een bloedsnelle op maat gemaakte codebase te bouwen. Vaak worden allerlei drogargumenten/marketingslogans gebruikt. Zogenaamd 'battle tested' frameworks terwijl ze vol bugs zitten. Of 'gemaakt door Facebook en supersnel' als argument voor React. Als iets wel niet traag is, dan is het Facebook. Om nog maar te zwijgen over dependency hell en de continu stoelendans van welk hippe framework nu het populairst is. Of onduidelijke debugging dankzij honderd abstractielagen.

Enige waar het in het geval van Javascript mogelijk mee kan helpen is met iOS compatibiliteit(of met browsers die niemand gebruikt) aangezien Apple al jaren web apps tegen probeert te werken zodat ze kunnen blijven cashen met hun appstore. Safari op iOS is echt de meest brakke browser uit de geschiedenis. Toevallig zijn alle relevante web apis brak of niet geimplementeerd: history api crap, indexeddb buggy, webrtc niet geimplementeerd, touchhandlers brak, fixed elementen kapot, gestures praktisch onmogelijk gemaakt, geen serviceworkers aanwezig, externe links kapot etc etc. Al lees je net zo goed dat al die frameworks daar net zo goed breken.

Helaas barst het op het internet van mensen die amper een regel Javascript kunnen schrijven en daarom enorme framework fanboys zijn en overal verkondigen dat het the way to go is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

DevWouter schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:40:
Mijn team heeft bij de ACM (Authoriteit Consument Markt) de Hackathon gewonnen! *O* *O*

[afbeelding]

Gefeliciteerd! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
DevWouter schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:40:

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Waar ga je je 666 euro aan uit geven? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor de devvers hier (volgens mij is dat zowat iedereen in dit topic :D): worden jullie nog veel lastiggevallen door recruiters of valt dat tegenwoordig wel weer mee?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
BtM909 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:37:
Voor de devvers hier (volgens mij is dat zowat iedereen in dit topic :D): worden jullie nog veel lastiggevallen door recruiters of valt dat tegenwoordig wel weer mee?
Altijd, d'r is altijd wel een of andere crappy mobile game die gemaakt moet worden & de kans van m'n leven zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Valt mee bij mij, maar dat komt ook doordat ik heel doelbewust geen LinkedIn heb, op mijn FB niets vermeld over mijn dev-activiteiten en verder heel bewust omga met mijn persoonlijke gegevens rondstrooien op internet (niet dus).

Toevallig zijn wij hier op zoek naar collega's, en als ik zie wat voor CV's er doorgestuurd worden door clubs als PHP-professionals e.d. dan zijn de praktijken nog niet veranderd. Er staat PHP in onze vacatures, dus iedereen die een keer iets met PHP heeft gedaan wordt doorgestuurd. Ongeacht of ze eigenlijk een hele andere specialiteit hebben en gewoon 80 kilometer verderop wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PrisonerOfPain schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:11:
[...]

Gefeliciteerd! Waar ga je je 666 euro aan uit geven? :D
We waren met zijn vieren (nummer 4 moest naar huis ivm kinderen) dus het is nog minder. En het moet nog belast worden dus nog minder... En benzinegeld... en parkeergeld...
Weet je wat? We mogen blij zijn als we winst draaien :+
Nog steeds. Wat we me wel opvalt is dat ze mij steeds vaker een compleet profiel stuur. Persoonlijk vind ik dat heel fijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
DevWouter schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:03:
[...]

Nog steeds. Wat we me wel opvalt is dat ze mij steeds vaker een compleet profiel stuur. Persoonlijk vind ik dat heel fijn.
Hier ook, laatste paar waren zo persoonlijk en volledig dat ik een beetje in de war was of het echt persoonlijk aan mij gericht was of een mass mail was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, ik had een beetje het gevoel dat het wat minder werd; alsof het kaf van 't koren werd gescheiden.

En aangezien ik weet dat er hier meer mensen rondlopen die werden lastiggevallen :P was ik nieuwsgierig hoe jullie dat ervaren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Op LinkedIn is het de laatste tijd wat rustiger, in plaats daarvan hebben ze mijn zakelijke emailadres weten te raden.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 18-09 21:01
Volgens mij heb ik nog enkele tientallen pending invites in mijn LinkedIn mailbox hangen die ik totaal negeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:15:
Op LinkedIn is het de laatste tijd wat rustiger, in plaats daarvan hebben ze mijn zakelijke emailadres weten te raden.
Is vaak ook niet heel complex en soms handig / bitter harde noodzaak als je de baas van een tent moet hebben omdat ze klantenservice zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Het is op dit moment rustig; je merkt duidelijke pieken na vakantieperiodes en een duidelijke dip Nov/Dec waarna in Jan het weer volle bak los gaat.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ken je die dagen dat je je een ongelooflijke lamlul voelt omdat je iets hebt verwijderd en de website van een bedrijf compleet onbruikbaar is en erachter komt dat er nergens een backup gemaakt is in al die tijden (en je zelf zo dom bent om dat niet te doen)? Het gaat dus om een website wat ik beheer sinds een week...

Ik had een cachemap van DWOO compleet leeggegooid omdat het compleet vol zat met cachezooi tot 9gb aan toe(!). En bam, website deed het niet meer, wit beeld. Het blijkt dus dat de error_reporting a: niet aanstond, ook al stond dit wel zo ingesteld, b: de map 'compiled' dus niet meer bestond en de applicatie dus ook niets kon wegschrijven.

Ik vond dit pas na een dag in een logfile op de server dat dat de fout was :F Terwijl ik dacht dat het een 'configuratie' bestand/map oid was wat toebehoorde aan die template engine....

Ik ben echt blij dat het uiteindelijk een erg simpel iets was en de website hetw eer goed doet. Soms-heb-je-van-die-dagen :')

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 06-12-2016 21:38 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:28:
[...]
Vermoeiende zaak inderdaad. Moet ook altijd wel glimlachen om de mensen die beweren dat je zonder Javascript(of PHP) framework tegenwoordig niet meer aan de slag kan. Die talen zijn zo goed tegenwoordig dat het relatief eenvoudig is om vrij snel een bloedsnelle op maat gemaakte codebase te bouwen. Vaak worden allerlei drogargumenten/marketingslogans gebruikt. Zogenaamd 'battle tested' frameworks terwijl ze vol bugs zitten. Of 'gemaakt door Facebook en supersnel' als argument voor React. Als iets wel niet traag is, dan is het Facebook. Om nog maar te zwijgen over dependency hell en de continu stoelendans van welk hippe framework nu het populairst is. Of onduidelijke debugging dankzij honderd abstractielagen.
Ik moet op mijn beurt altijd glimlachen om de mensen die graag het wiel keer op keer opnieuw uitvinden en code maken vol met security issues die anderen allang voor ze hebben gevonden en opgelost. Maak gerust alles opnieuw, ik laad een library die door duizenden anderen al is gebruikt, getest en verbeterd en ben klaar. Als jij je tijd verspilt met alles zelf te willen doen: be my guest :) Ik spreek hier overigens vooral over PHP maar voor andere talen gaat het grotendeels ook op natuurlijk.

We hebben hier laatst nog een topic over gehad waar degenen die geen frameworks gebruikten maar niet met argumenten konden komen waarom ze alles zelf wilden maken.

Docker is een geweldige tool die development (vaak in grotere organisaties) enorm makkelijker kan maken. Als sommige tools of oplossingen compleet overbodig lijken dan zijn ze waarschijnlijk simpelweg niet van toepassing op jouw werk of situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 06-12-2016 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
Er lag vandaag iets voor mij in de brievenbus, ter herinnering aan iets van een paar jaar geleden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 06-12-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:01:
Er lag vandaag iets voor mij in de brievenbus, ter herinnering aan iets van een paar jaar geleden.
***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Cartman! schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:59:
[...]
Ik moet op mijn beurt altijd glimlachen om de mensen die graag het wiel keer op keer opnieuw uitvinden en code maken vol met security issues die anderen allang voor ze hebben gevonden en opgelost. Maak gerust alles opnieuw, ik laad een library die door duizenden anderen al is gebruikt, getest en verbeterd en ben klaar. Als jij je tijd verspilt met alles zelf te willen doen: be my guest :) Ik spreek hier overigens vooral over PHP maar voor andere talen gaat het grotendeels ook op natuurlijk.[...]
Dat gaat natuurlijk ook wel twee kanten op. Een compleet framework binnenhengelen voor een paar features is ook niet veilig. Kan dat framework nog zoveel worden gebruikt, extra code == extra bugs. De andere kant op: alles opnieuw uitvinden schiet ook niet op, want nieuwe code == extra bugs. Dus ja :) Ergens ligt wel een tussenweg (maar stiekem moet ik hard lachen om de mensen die alles opnieuw doen en de mensen die voor een scheet laten nog 3 javascript frameworks nodig hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als je die code helemaal niet gebruikt kan dat verder geen kwaad in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Cartman! schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:56:
[...]
Dat ligt heel erg aan het framework en/of library natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Rem

Cartman! schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:56:
[...]

In het geval van webdevelopment...
Hoe vaak je dat wel niet ziet dat een simpel blogje, of (bijna) geheel statische websites met een paar pagina's een paar MB's aan Angular + addons binnenhengelen om vervolgens voor geen meter meer te runnen. Het is uberhaupt al zonde van de bandwidth, maar het performance-verlies is vaak ook goed te merken. Zeker op de oudere angular1 sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
Members only:

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rem schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:22:
[...]

Hoe vaak je dat wel niet ziet dat een simpel blogje, of (bijna) geheel statische websites met een paar pagina's een paar MB's aan Angular + addons binnenhengelen om vervolgens voor geen meter meer te runnen. Het is uberhaupt al zonde van de bandwidth, maar het performance-verlies is vaak ook goed te merken. Zeker op de oudere angular1 sites.
Dat is zeker kwalijk. Grofweg zijn dit denk ik een beetje de gradaties.

1) Ik gebruik voor alles een library want ik kan niks
2) Ik gebruik libraries om niet het wiel opnieuw uit te vinden en knoop dat aan elkaar
3) Ik gebruik heel soms een library want doe liever veel zelf
4) Ik maak altijd alles zelf want al het andere is kut

Ik ben zelf duidelijk een "2". Waar geen library voor is maak ik zelf en publiceer ik ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Rem schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:22:
[...]

9 van de 10 keer ook nog eens gemaakt in een template van envato market, waar de trend 'Als het niet animeert is het ruk' lijkt te zijn. Vooral in Wordpress land is dat nogal een dingetje, animeren om het animeren want het staat hipster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Members only:

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Iemand anders ook ongevraagd spam voor .NET vacatures ontvangen van een zeker bedrijf genaamd STERRK?

Ik zou persoonlijk voor 3 R'en gegaan zijn, dat rolt nog beter van de tong....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zag ineens onze eigen vacature terugkomen op hun site...we hebben ze even goed duidelijk gemaakt dat we daar niet van gediend zijn en de vacature is inmiddels verwijderd bij ze.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sardaukar schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:17:
Iemand anders ook ongevraagd spam voor .NET vacatures ontvangen van een zeker bedrijf genaamd STERRK?

En dan alleen nog de K in een F veranderen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sardaukar
Cartman! schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:33:
Ik zag ineens onze eigen vacature terugkomen op hun site...we hebben ze even goed duidelijk gemaakt dat we daar niet van gediend zijn en de vacature is inmiddels verwijderd bij ze.
Dat is helemaal mooi :)

Wie haalt er nu in zijn bolle hoofd bij dat bedrijf dat dit een normale gang van zaken is? Hoppa, weer een bedrijf op de zwarte lijst bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37

Ja, ik doe PHP en heb ze onlangs aan de telefoon gehad. Hij had een .NET vacature. Toen ik zei dat ik geen tijd en interesse had werd 'ie agressief. Zeker de moeite waard om op je zwarte lijst te zetten.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat een rust hier.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Momenteel op dagelijkse basis via LinkedIn. Veel Nederlandse spam-recruiters en een enkele NZ recruiter die ik misschien serieus zou nemen, ware het niet dat ik totaal niet van plan ben te vertrekken bij m'n huidige baan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Heb je geen zin in de 'job van je leven' als junior software engineering ninja bij dé Werkgever van Regio Schubbekutteveen e.o. 2003?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 16:47
Alex) schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:31:
Heb je geen zin in de 'job van je leven' als junior software engineering ninja bij dé Werkgever van Regio Schubbekutteveen e.o. 2003?
Ik heb zojuist besloten dat ik recruiter wordt en dit mijn intro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik zie wel een kleine verandering in de crap die van de recruiters afkomt. Bijna allemaal roepen ze nu dat ze "open en transparent" werken en dan ook direct de naam kunnen noemen van het bedrijf waar ze de vacature voor hebben zodra je antwoord geeft.......

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... lemme think...

Enthuware proefexamen screenshot

Jeetje, ik ben blind, dacht dat er 4x hetzelfde stond XD (goed, zit dan ook niet zelf dat proefexamen te maken)

[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 08-12-2016 09:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
.oisyn schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:35:
[...]

En dan alleen nog de K in een F veranderen.
Deze zou ik willen nomineren tot uitspraak van het jaar. _O-

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens-R
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 08-12-2016 16:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Outsourcing. Levert ervaren devs hier in NL een eindeloze hoeveelheid werk op. Goed voor onze economie ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Creepy schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:51:
Ik zie wel een kleine verandering in de crap die van de recruiters afkomt. Bijna allemaal roepen ze nu dat ze "open en transparent" werken en dan ook direct de naam kunnen noemen van het bedrijf waar ze de vacature voor hebben zodra je antwoord geeft.......
Totdat je daar expliciet om vraagt, en dan willen ze eerst weer meer weten en liefst bellen. En ja dat heb ik idd paar weken terug gevraagd omdat ik de beschrijving wel boeiend vond maar het vermoeden had dat een bedrijf is waar ik niet bij zou willen werken. Op de man af gevraagd is het 'Bedrijf' en het antwoord was dat hij eerst even wilde bellen om te zien of ik echt wel interesse had. (En ws. afdwingen dat ik niet zelf ga bellen of mailen met zijn klant) Logisch, want het is hun inkomen.. Maar lul dan niet slap over transparant zijn enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Members only:

[ Voor 23% gewijzigd door Laurens-R op 08-12-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nadat ik al tijden lang niet meer kan inloggen op mijn.toeslagen.nl is nu ook digid aan t falen...dit wordt in plain tekst op m'n scherm geprint:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
0

HTTP/1.1 302 Found
Date: Thu, 08 Dec 2016 20:01:17 GMT
Cache-Control: no-cache, no-store, max-age=0, must-revalidate
Pragma: no-cache
X-XSS-Protection: 1; mode=block
X-Request-Id: xxxxx
X-Runtime: 0.023255
X-Frame-Options: SAMEORIGIN
X-Content-Type-Options: nosniff
Expires: Fri, 01 Jan 1990 00:00:00 GMT
Set-Cookie: _session_id=xxxxx; HttpOnly;Secure; domain=.digid.nl; path=/; expires=Thu, 08 Dec 2016 20:41:17 -0000; HttpOnly
Status: 302 Found
Vary: Accept-Encoding
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=utf-8
X-FRAME-OPTIONS: SAMEORIGIN
Strict-Transport-Security: max-age=31536000 ; includeSubDomains

<html><body>You are being <a href="https://digid.nl/sms_controleren">redirected</a>.</body></html>

Wat een incompetent volk dat dit maakt zeg :{

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2016 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je sessie cookie delen is anders ook niet heel handig. :+

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb het even preventief verwijderd :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024

Ook nooit meer van gehoord nadat ik op persoonlijke titel ben langsgekomen. Recruiters zijn de voetbalmakelaars van de ICT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37
Creepy schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:51:
Dat valt mij momenteel ook op. Het echte blijft, de doordrammerigheid dat ik maar van baan moet wisselen omdat het een betere baan is maar wel 1000 euro onder mijn huidig salaris zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Ofyles2 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 03:34:
[...]

Ook nooit meer van gehoord nadat ik op persoonlijke titel ben langsgekomen. Recruiters zijn de voetbalmakelaars van de ICT...
Ik kwam van de week deze update tegen op LinkedIn van een recruitmentbureau:
Veel IT Developers vinden inmiddels hun weg naar *naam bedrijf*! Developers ervaren de toegevoegde waarde van een gespecialiseerde persoonlijke 'sidekick' in plaats van een afstandelijke doorsnee recruiter.

Wil jij ook bijgestaan worden door de Mino Raiolas onder de recruiters, iemand die dag en nacht voor je klaar staat, op de hoogte is van alles wat er speelt in de markt en dwars door muren gaat voor jou om er het maximale uit te halen? Neem dan contact met ons op.
Ik vond het niet de beste vergelijking die je kunt maken als bedrijf...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Ik word liever bijgestaan door John Cena. Dan kan er wat meer "druk" worden gezet bij de salarisonderhandelingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nieuwe default is round half to even?

Verklaart het, maar is nogal een ingrijpende verandering voor een minor release.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Python heeft dit ook, en het is documented behaviour bij de Round functie.

http://stackoverflow.com/...hon-3-x-rounding-behavior

Het is een standaard, maar of het handig is om dat in een .x release mee te nemen is inderdaad een aparte beslissing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm wel eens door gebeten ja die IEEE754 in het afronden van een float in een sprintf' je :)
Achja voor alles een eerste keer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Kreeg vorige week nog een leuke Mail van een recruiters:
Ik zag jouw GitHub profiel, en wilde je naar aanleiding daarvan mijn contactgegevens
doen toekomen. Ik zag Java code op je profiel, maar ik ben helaas geen techneut.
Blijkt inderdaad dat het geen techneut is, er is een hoop JavaScript (ECMAScript) te vinden maar ik weet vrij weinig van Java zelf..

Vaak reageer ik op deze mailtjes met alleen "unsubscribe" en hoor er vervolgens niets meer van :) Blijk dus te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Lopen hier ervaren PHP developers rond die met Ubuntu werken? Ik overweeg een switch.
Heb al even met virtualbox en Ubuntu 16.04 gewerkt. LAMP install, Netbeans, Workbench etc gaat allemaal goed. Het ziet er allemaal wat beter uit dan toen ik er in 2008 mee werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

Ger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:10:
Lopen hier ervaren PHP developers rond die met Ubuntu werken? Ik overweeg een switch.
Heb al even met virtualbox en Ubuntu 16.04 gewerkt. LAMP install, Netbeans, Workbench etc gaat allemaal goed. Het ziet er allemaal wat beter uit dan toen ik er in 2008 mee werkte.
Werk er al tijden mee, werkt voor mij perfect. Zit nog wel op PHP 5.6 omdat het CMS nog niet helemaal PHP 7 ready is, maar je kan prima heen er weer switchen tussen PHP versies dankzij deze packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:10:
Een switch vanaf?

Paar collega's van me werken op Ubuntu en dat gaat prima. Ik werk zelf al jaren op Windows en zijn nu een beetje aan t kijken naar Docker (Compose) in Vagrant als standaard workflow voor de gehele dev-afdeling maar NFS in Vagrant op OSX hebben we heel veel problemen mee :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Zakelijk zit ik nu op een iMac, thuis heb ik primair Windows 10.

Ik blijf na ruim anderhalf jaar toch een beetje een haat-/liefde verhouding hebben met de iMac. Aangezien er nu 2 vacatures open staan overweeg ik om mijn setup door te schuiven naar een aankomend collega en mijzelf dan van een ander systeem te voorzien.

In het verleden heb ik veelal met Windows 7 (en WAMP) gewerkt. Ook wel met Linux Mint en in een langer verleden Ubuntu 8.04. Die laatste gaf destijds veel issues, maar dat was ook op een heel oud apparaat en drivers waren toen nog een belangrijk pijnpunt.

Voordeel van de Mac is dat het ook UNIX gebaseerd is net zoals onze webservers natuurlijk. Ik verwacht op Windows weer wat meer issues tegen te komen. Thuis werk ik prima op Windows 10 overigens, maar daar is het meer hobbymatig of een simpel Wordpress dingetje voor een bekende ofzo. Bij hoge uitzondering werk ik een keer thuis, maar dat zal totaal misschien 3x voorgekomen zijn. Eerlijk is eerlijk: heel veel ervaring met developen onder Windows 10 heb ik dus niet.
Met Ubuntu heb je ook gewoon het voordeel van een terminal en eenzelfde UNIX basis, ik kan er ook gewoon de primair belangrijke apps installeren, etc. Ik verwacht dus dat het prima zal werken, maar mijn ervaring is zoals gezegd een beetje roestig. 8)
Pizzalucht schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:12:
[...]

Werk er al tijden mee, werkt voor mij perfect. Zit nog wel op PHP 5.6 omdat het CMS nog niet helemaal PHP 7 ready is, maar je kan prima heen er weer switchen tussen PHP versies dankzij deze packages.
Thanks, die kan wel relevant zijn ja.

On a side note: Op wat voor ijzer heb je dit draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:42:
[...]
Ik verwacht op Windows weer wat meer issues tegen te komen.
Zoals? Ik werk er al 10 jaar op en eigenlijk nog nooit wat geks tegen gekomen. Als er echt een keer een exotisch iets nodig is dan kun je altijd Vagrant pakken. Ik kan me goed voorstellen dat iemand geen Windows wil maar PHP hoeft er geen reden voor te zijn zegmaar. In Windows 10 wordt tegenwoordig gewoon bash (eigenlijk Ubuntu) meegeleverd dus je hebt dan ook je trouwe terminal en een beetje best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

Ger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:42:
[...]

On a side note: Op wat voor ijzer heb je dit draaien?
Acer laptopje met een i7 en 8GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Pizzalucht schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:58:
[...]

Acer laptopje met een i7 en 8GB ram.
Als daily driver?
De iMac hier had ik eerst op 8 GB maar daar heb ik nog 8 bijgezet om omdat ik tekort kwam in de praktijk.
Cartman! schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:47:
[...]

Zoals? Ik werk er al 10 jaar op en eigenlijk nog nooit wat geks tegen gekomen. Als er echt een keer een exotisch iets nodig is dan kun je altijd Vagrant pakken. Ik kan me goed voorstellen dat iemand geen Windows wil maar PHP hoeft er geen reden voor te zijn zegmaar. In Windows 10 wordt tegenwoordig gewoon bash (eigenlijk Ubuntu) meegeleverd dus je hebt dan ook je trouwe terminal en een beetje best of both worlds.
Mja, eerlijk gezegd weet ik niet precies wat me tegenhoud om "gewoon" Windows te pakken. Behalve dan dat Windows niet de beste reputatie heeft, maar ik kan het niet onderbouwen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:10:
Mja, eerlijk gezegd weet ik niet precies wat me tegenhoud om "gewoon" Windows te pakken. Behalve dan dat Windows niet de beste reputatie heeft, maar ik kan het niet onderbouwen ofzo.
Windows heeft een slechte naam die vaak gebaseerd is op oude versies. Zelf al een half jaar een macbook air te leen maar ik erger me groen en geel aan OSX, doe mij maar Windows want daar kan ik ook op gamen meteen. Ieder z'n smaak :) Op elk OS kun je tegenwoordig goed virtualizeren dus als ik liever develop met Unix dan kan ik vagrant en/of docker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

Ger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:10:
[...]

Als daily driver?
De iMac hier had ik eerst op 8 GB maar daar heb ik nog 8 bijgezet om omdat ik tekort kwam in de praktijk.
Yup. 8GB lijkt me voor PHP development genoeg? Heb soms ook nog wat docker containers ernaast draaien en dat gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
omg dit draadje: nieuws: Linux-onderhouder weert AMD-drivercode uit kernel

Wat een hoop onzin wordt daar weer uitgekraamd zeg, ik vraag me serieus af of ze daar wel hetzelfde mailing-list-reactie gelezen hebben als ik: https://lists.freedesktop...2016-December/126516.html

De contributie van AMD wordt afgeschoten omdat ze niet willen dat er een HAL gebruikt wordt, vanwege maintainence redenen, en elke 2de reactie in dat topic gaat over iets in de trand van:

"Ja ik kan me wel voorstellen dat ze geen bagger code in de kernel willen" . .. 8)7

Ik kan me bij beide kampen best iets voorstellen bij hun argumenten overigens. Maar AMD is al jaren actief in de linux community. Ik denk dat ze daarmee wel bewezen hebben dat ze geen vendor zijn die zomaar even wat meuk over de schutting gooien. Dus ik kan me goed voorstellen dat er vervolgens nogal zuur op gereageerd word door AMD.

[ Voor 43% gewijzigd door D-Raven op 09-12-2016 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
T.net frontpage reacties op een onderwerp als dit zijn wel vaker een ramp. ;)

Het is wel een interessante discussie (in de mailing list in ieder geval) en de insteek van alle partijen is wel te begrijpen. Ik dacht eerst dat de call van de maintainer overduidelijk de juiste was (en er was al in februari gewaarschuwd etc etc), maar misschien is een compromis toch realistischer of pragmatischer.

Het is eigenlijk niet relevant, want de code moet op zichzelf beoordeeld kunnen worden, maar het is wel een beetje sneu hoe principieel en bot er gereageerd wordt terwijl AMD i.t.t. Nvidia tenminste nog een inspanning wil leveren.

En het wordt idd al iets genuanceerder inmiddels.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 09-12-2016 23:05 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
D-Raven schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:47:
omg dit draadje: nieuws: Linux-onderhouder weert AMD-drivercode uit kernel

Wat een hoop onzin wordt daar weer uitgekraamd zeg, ik vraag me serieus af of ze daar wel hetzelfde mailing-list-reactie gelezen hebben als ik: https://lists.freedesktop...2016-December/126516.html

De contributie van AMD wordt afgeschoten omdat ze niet willen dat er een HAL gebruikt wordt, vanwege maintainence redenen, en elke 2de reactie in dat topic gaat over iets in de trand van:

"Ja ik kan me wel voorstellen dat ze geen bagger code in de kernel willen" . .. 8)7

Ik kan me bij beide kampen best iets voorstellen bij hun argumenten overigens. Maar AMD is al jaren actief in de linux community. Ik denk dat ze daarmee wel bewezen hebben dat ze geen vendor zijn die zomaar even wat meuk over de schutting gooien. Dus ik kan me goed voorstellen dat er vervolgens nogal zuur op gereageerd word door AMD.
Soep lijkt inmiddels al weer iets afgekoeld; en dus hoeft ze niet meer zo heet gegeten te worden als zij werd opgediend :) (laatste 2 pagina's in the phoronix thread)

Niet de eerste keer het afgelopen jaar dat er iets groots wordt geweigerd (systemd IPC geval waarvan ik de naam even kwijt ben en wat nog steeds niet in de rebound is bij mijn weten).
Achja gaat bij de kernel wel vaker in eerste instantie met vrij grote en harde woorden gepaard, maar na wat bezinking gaat het vervolgens toch al snel over wat er dan technisch opgelost moet worden en komt het vaak als nog wel goed.

Kan me van AMD de teleurstelling wel begrijpen. Qua generieke code hebben ze een heleboel opensource developers moeten ontslaan een paar jaar terug (terwijl ze ook daar best goed bezig waren). Vervolgens dan gefocust op opensource graphics, ongetwijfeld met de beste wil en beperkte resources er aan gewerkt en dan bots je hier op. Maar goed niet zelden wordt het er uiteindelijk alleen maar beter van en is het voornaamste gevolg vertraging. Wat dan wel weer vervelend is aangezien ze voor de support van nieuwe kaarten geen alternatief hebben.

Aan de andere kant was de I915 driver de laatste 5 kernel releases ook maar brak, met al dat geklooi van intel om het aan de praat te sjorren op skylake, met als gevolg dat het op oudere platform weer brak.

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 09-12-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
BM schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:48:
[...]

Ik kwam van de week deze update tegen op LinkedIn van een recruitmentbureau:

[...]

Ik vond het niet de beste vergelijking die je kunt maken als bedrijf...
Of Jorge Mendes, gaat ook over lijken in dezelfde voetbalbranche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
>.< gg. Ik heb dus een lichte longontsteking gehad en door het vele hoesten heb ik nu een paar van mijn rechte ribben gekneusd. Het hoesten is echter nog niet helemaal over dus elke keer als ik hoest doen mijn ribben nu fucking pijn.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Ben je performance tests aan draaien blijkt de preprod omgeving stukken betere hardware te hebben dan de prod of dev omgeving. Dit gaat nog leuk worden bij de go live in Januari 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Pizzalucht schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:28:
[...]

Yup. 8GB lijkt me voor PHP development genoeg? Heb soms ook nog wat docker containers ernaast draaien en dat gaat ook prima.
Ja, lijkt mij aan sich ook hoor. Maar met de iMac liep ik af en toe tegen de max aan. Sinds ik er 8GB bij heb gezet gaat het een stuk beter. Aan de andere kant: in mijn privé laptop (Windows) heb ik maar 4 en dat gaat ook goed.

Ik ga thuis en in de virtialbox nog wel ff wat stoeien binnenkort. Kijken wat ik tegenkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:35:
Ben je performance tests aan draaien blijkt de preprod omgeving stukken betere hardware te hebben dan de prod of dev omgeving. Dit gaat nog leuk worden bij de go live in Januari 8)7 |:(
Wie heeft dat ooit bedacht :+? Is het meestal niet zo dat prepod gelijk is aan prod xD?

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.