Zakelijk zit ik nu op een iMac, thuis heb ik primair Windows 10.
Ik blijf na ruim anderhalf jaar toch een beetje een haat-/liefde verhouding hebben met de iMac. Aangezien er nu 2 vacatures open staan overweeg ik om mijn setup door te schuiven naar een aankomend collega en mijzelf dan van een ander systeem te voorzien.
In het verleden heb ik veelal met Windows 7 (en WAMP) gewerkt. Ook wel met Linux Mint en in een langer verleden Ubuntu 8.04. Die laatste gaf destijds veel issues, maar dat was ook op een heel oud apparaat en drivers waren toen nog een belangrijk pijnpunt.
Voordeel van de Mac is dat het ook UNIX gebaseerd is net zoals onze webservers natuurlijk. Ik verwacht op Windows weer wat meer issues tegen te komen. Thuis werk ik prima op Windows 10 overigens, maar daar is het meer hobbymatig of een simpel Wordpress dingetje voor een bekende ofzo. Bij hoge uitzondering werk ik een keer thuis, maar dat zal totaal misschien 3x voorgekomen zijn. Eerlijk is eerlijk: heel veel ervaring met developen onder Windows 10 heb ik dus niet.
Met Ubuntu heb je ook gewoon het voordeel van een terminal en eenzelfde UNIX basis, ik kan er ook gewoon de primair belangrijke apps installeren, etc. Ik verwacht dus dat het prima zal werken, maar mijn ervaring is zoals gezegd een beetje roestig.

Thanks, die kan wel relevant zijn ja.
On a side note: Op wat voor ijzer heb je dit draaien?
Tjolk is lekker. overal en altijd.