[F1 2016] Race 16 - GP van Maleisië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 38.162 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

sjaool schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:06:
Nadeel van een podium met Hamilton is dat hij altijd van die lange nietszeggende speeches houdt en iedereen maar wil bedanken. Daar zitten de vaste kijkers echt niet op te wachten. Die willen vrolijkheid en blijheid zien. Tenminste ik wel, daarom was het podium van gisteren ook zo leuk.
Precies dit inderdaad. Hamilton zijn praatjes lijken zo gemaakt tegenwoordig omdat hij altijd maar hetzelfde riedeltje verteld. Ik zie nooit iets spontaans bij hem. Ja hij is een snel coureur en om die reden vind ik hem ok maar als persoonlijkheid zie ik alleen spontane dingen bij hem als het tegenzit zoals gisteren waar hij ook direct de dag er op weer spijt van heeft (en terecht) maar het is wel waar ik als kijker op zit te wachten. Spontaniteit en authenticiteit. En die beide lijkt Hamilton te missen als het meezit.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bullet NL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:46:
Ik heb nog steeds het gevoel dat Max er echt langs hand gekund, ik denk dat hij een tikkeltje rustiger aan deed dan normaal i.v.m. teamgenoot.
Dat denk ik ook, heeft hij ook ergens gezegd geloof ik. Dat hij hem had laten staan als het niet een teamgenoot was. Hij dacht vast, laat nu maar even gaan het komt straks nog wel.
Maar toen kwam de VSC en gingen ze gelijk naar binnen waardoor hij een paar seconden verloor en hij op net ff oudere banden reed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Gé Brander schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Precies dit inderdaad. Hamilton zijn praatjes lijken zo gemaakt tegenwoordig omdat hij altijd maar hetzelfde riedeltje verteld. Ik zie nooit iets spontaans bij hem. Ja hij is een snel coureur en om die reden vind ik hem ok maar als persoonlijkheid zie ik alleen spontane dingen bij hem als het tegenzit zoals gisteren waar hij ook direct de dag er op weer spijt van heeft (en terecht) maar het is wel waar ik als kijker op zit te wachten. Spontaniteit en authenticiteit. En die beide lijkt Hamilton te missen als het meezit.
Eens.

Ook weer tijdens de persco van de kwalificatie. Hij krijgt een vraag, maar toch moet hij eerst de fans bedanken en zeggen hoe geweldig het daar wel niet is 8)7. Best jammer, want juist de spontaniteit en verschillende persoonlijkheden maken de sport zo mooi.

Wat ik dan weer wel mooi vond was de superdroge opmerking van ROS over het drinken uit de schoen/winst van RIC. Iets in de trant van: Hij mag nooit meer winnen.. En dan met een stalen gezicht voor je uit blijven kijken, terwijl de rest lacht. Hij heeft een apart gevoel voor humor wat niet altijd overkomt, maar dit vond ik wel gaaf :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 11:06
ATS schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:09:
[...]

Sterker nog, tactisch vond ik het stom niet zo slim van RB dat ze RIC en VES lieten racen in die fase van de wedstrijd. VES had er gewoon langs gemoeten zonder tijdverlies omdat HAM nog had moeten stoppen. Hij had daarmee de race kunnen winnen. Op dat moment wisten we nog niet dat de motor van de mercedes boem zou gaan zeggen natuurlijk. Het was wel een leuk stukje actie op de baan om te zien natuurlijk, dus uitstekend voor de show. Het is wel waar RIC uiteindelijk de wedstrijd gewonnen heeft (en Max verloren). Of had RIC ook nog naar binnen gemoeten? Die VSC zorgde uiteindelijk voor de finale beslissing, zeker omdat ze gestacked binnen kwamen. Begrijpelijk, terecht, maar de race was toen eigenlijk wel afgelopen.
Dit was exact mijn gedachte tijdens de race. Max z'n pace was ongeveer een seconde per rondje sneller dacht ik (door versere banden, logisch). Ik had daarom verwacht dat Ricciardo hem voorbij zou moeten laten net zoals Max in Duitsland deed. Het gat naar Hamilton was onder de 20 seconden, waardoor Max ervoor had kunnen blijven. Het zou alsnog heel moeilijk geweest zijn om te winnen, maar dit was op dat moment de enige kans.

Naast de start van Alonso was ook de start van Ocon erg goed, ging naar plek 10 in ronde 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Sterker nog, tactisch vond ik het stom niet zo slim van RB dat ze RIC en VES lieten racen in die fase van de wedstrijd. VES had er gewoon langs gemoeten zonder tijdverlies omdat HAM nog had moeten stoppen. Hij had daarmee de race kunnen winnen. Op dat moment wisten we nog niet dat de motor van de mercedes boem zou gaan zeggen natuurlijk. Het was wel een leuk stukje actie op de baan om te zien natuurlijk, dus uitstekend voor de show. Het is wel waar RIC uiteindelijk de wedstrijd gewonnen heeft (en Max verloren). Of had RIC ook nog naar binnen gemoeten? Die VSC zorgde uiteindelijk voor de finale beslissing, zeker omdat ze gestacked binnen kwamen. Begrijpelijk, terecht, maar de race was toen eigenlijk wel afgelopen.
Dat dacht ik ook, maar Horner heeft overlegd tijdens de race met RIC. Toen gaf RIC aan dat hij niet meer naar binnen wilde / hoefde en de race uit ging rijden op die harde banden. Hierdoor werd het dus een directe strijd voor een positie. Dus werden ze vrij gelaten.

Je weet ook niet waarom de rondetijden van RIC lager waren dan die van VES. RIC was zijn banden misschien wel erg aan het sparen omdat hij de race uit wilde rijden. Na de actie van VES in Hockenheim, kan ik me niet voorstellen dat RIC expres VES zo gaat ophouden terwijl hij weet dat hij nog 25 seconde naar binnen gaat. Dit kost hem namelijk ook gewoon erg veel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
hjs schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:19:
[...]

Dat denk ik ook, heeft hij ook ergens gezegd geloof ik. Dat hij hem had laten staan als het niet een teamgenoot was. Hij dacht vast, laat nu maar even gaan het komt straks nog wel.
Maar toen kwam de VSC en gingen ze gelijk naar binnen waardoor hij een paar seconden verloor en hij op net ff oudere banden reed.
Yess, op z'n eigen website: http://www.verstappen.nl/nl/article/9934/

"Toen we overstapten op de harde band, was het het plan om tot het einde te gaan. En die strategie zou werken, maar toen kwam na een mooi gevecht met Daniel nog een virtual safety car. Dat was wel een mooi gevecht: het was bij die snelheid moeilijk om hem in mijn spiegels te zien, maar we hebben heel veel respect voor elkaar, dus we gaven elkaar voldoende ruimte. Als het iemand anders was geweest, had ik hem waarschijnlijk wel laten staan. Ik had op dat moment nieuwere banden en uiteindelijk zou ik er voorbij zijn gekomen. Ik zat binnen DRS afstand en had ik de race kunnen winnen, dus toen de safety car situatie kwam was dat wel even balen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

StealthyPeanut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

Dat dacht ik ook, maar Horner heeft overlegd tijdens de race met RIC. Toen gaf RIC aan dat hij niet meer naar binnen wilde / hoefde en de race uit ging rijden op die harde banden. Hierdoor werd het dus een directe strijd voor een positie. Dus werden ze vrij gelaten.
Dat wist ik niet, dank daarvoor, maar het blijft vreemd. RIC had de pace niet om Hamilton te matchen, en VES (op versere banden) wel. Je gooit een kans op een 1-3 weg omdat je de volgorde van de 2-3 wil behouden? :?
Je weet ook niet waarom de rondetijden van RIC lager waren dan die van VES. RIC was zijn banden misschien wel erg aan het sparen omdat hij de race uit wilde rijden. Na de actie van VES in Hockenheim, kan ik me niet voorstellen dat RIC expres VES zo gaat ophouden terwijl hij weet dat hij nog 25 seconde naar binnen gaat. Dit kost hem namelijk ook gewoon erg veel tijd.
Misschien was hij aan het sparen, dat zou zomaar kunnen. Maar met sparen was hij niet voor HAM gebleven tijdens een stop van HAM, en dat was cruciaal. VET had verser rubber en had met m.i. moeten mogen proberen. Achteraf was dat dan een overwinning cadeau geweest natuurlijk gezien wat er met HAM gebeurde, maar dat wisten we (en RB) toen nog niet. Nu was de dubbele pitstop een zekere overwinning cadeau aan RIC.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-06 19:13
Wat mij vaak opvalt en nu ook weer:
Max: heeft echt zoveel capaciteit over, dat hij veel dingen ziet aankomen en nog kan reageren.
Ik weet zeker dat vele andere nog vol op Rosberg (of de race hiervoor Hulkenburg?) waren gereden.
Hij handeld zo snel en blijft vaak dan nog zonder schade.

Na de eerste VCS zag ik ineens dat max weer opgeschoven was naar P5 en dacht huh!?, toen nog buitenom Button. _/-\o_

Volgens mij maakte hij toen zelf de call van andere strategie, anders bleef hij vast zitten achter Ric..

Eigenlijk had ik verwacht dat Ricardo hem voorbij zou laten, omdat hij echt nog Ham onder druk kon zetten. (misschien heeft dit geleidt tot het motor fallen, want meestal rijden ze 95-99% en nu moest Ham echt aanzetten had ik het idee).
Toen ze gingen vechten was ik al (bijna) aan het juichen toen hij er naast zat, maar helaas... :+

Dubbelstacken vond ik eerst niet verstandig, maar toen ik de uitleg hoorde was het wel terecht denk ik.
Max gaf het ook aan, dit was voor een 1-2 veilig te stellen niet meer/minder want ze hadden een gat en achter ze stopte de meeste ook meen ik.

Al met al een puike race van RBR en Max denkt niet alleen aan zichzelf maar ook het team. (al zet hij natuurlijk wel vol de druk erop bij Ric, 1 foutje en hij is er voorbij.)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Had hij eventueel ook een rondje kunnen doorrijden en dan kunnen pitten zonder oponthoud? Weet iemand dat zo?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
albino71 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:07:
Had hij eventueel ook een rondje kunnen doorrijden en dan kunnen pitten zonder oponthoud? Weet iemand dat zo?
Ja maar dan had hij niet het voordeel van de Virtual Safety Car

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:05
albino71 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:07:
Denk het wel, maar je weet nooit wanneer de VSC eindigt. Je kan er dus ook het bokje mee zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 08:42
ATS schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Dat wist ik niet, dank daarvoor, maar het blijft vreemd. RIC had de pace niet om Hamilton te matchen, en VES (op versere banden) wel. Je gooit een kans op een 1-3 weg omdat je de volgorde van de 2-3 wil behouden? :?

[...]

Misschien was hij aan het sparen, dat zou zomaar kunnen. Maar met sparen was hij niet voor HAM gebleven tijdens een stop van HAM, en dat was cruciaal. VET had verser rubber en had met m.i. moeten mogen proberen. Achteraf was dat dan een overwinning cadeau geweest natuurlijk gezien wat er met HAM gebeurde, maar dat wisten we (en RB) toen nog niet. Nu was de dubbele pitstop een zekere overwinning cadeau aan RIC.
Voor en na de start stond RIC voor VES, maar VES mocht eerder naar binnen. Dat vond ik al vreemd, beetje net als in Spanje. Ik neem aan dat de voorste RBR als eerste naar binnen mag, als er nu geen SC was geweest zou RIC wederom door het team/VES genaaid zijn?

Prima als je besluit out of sync te gaan als achterste van de twee RBR's maar het lijkt me niet de bedoeling om daarmee (met het uitvallen van HAM) de overwinning van je teamgenoot te stelen die voor je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Misschien was het een call van Verstappen zelf? Dat zijn bandensituatie meer kritiek was oid?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Voor en na de start stond RIC voor VES, maar VES mocht eerder naar binnen. Dat vond ik al vreemd, beetje net als in Spanje. Ik neem aan dat de voorste RBR als eerste naar binnen mag, als er nu geen SC was geweest zou RIC wederom door het team/VES genaaid zijn?

Prima als je besluit out of sync te gaan als achterste van de twee RBR's maar het lijkt me niet de bedoeling om daarmee (met het uitvallen van HAM) de overwinning van je teamgenoot te stelen die voor je rijdt.
Ik had eigenlijk het idee dat dat gewoon een soort van gok was en aangezien geen enkele andere rijder in de top 10 daar een stop maakte (iirc) was het "veiliger" om RIC ook gewoon door te laten rijden. Voor hetzelfde geld was de vsc eerder geeindigd en zit het halve veld voor je oid. Denk als het duidelijk was dat iedereen veilig kon pitten dat iedereen het wel gedaan had aangezien zelfs VES er eigenlijk vrijwel nix (in positie, niet tijd) mee verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
[...]

Max ging ruim voor de pitwindow, tevens hebben ze waarschijnlijk eerst met (het team van) Ric gesproken.
Ik vind dit niet meer dan normaal, een race kan raar lopen en Max moest gewoon wat anders doen door die start. (anders denk ik niet dat hij al zo vlug naar binnen ging)

Mensen vergeten wel eens dat de eerste/voorste rijder de eerste call krijgen en niet direct altijd als eerste stoppen.
(wat als de baan wat natter/droger wordt dan kan je ook een risico nemen met 1 van de 2 (meestal de achterste vanwege het gevaar op verkeerd uitpakken)

Blijft altijd lasting.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
[...]

Het werkte puur omdat je zo een alternatieve strategie had als de anderen uit de top 6. Normaal moet jde de softs gewoon oprijden ipv slechts 10 rondjes ermee gaan voor de beste totaaltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

precies dit ja.... VES had kans op de winst op dat moment, maar voorwaarde daarvan was wel dat hij Hamilton binnen pits-tijd hield... op dat moment was de achterstand op Hamilton zo'n 20 seconden, dus Red Bull had er alles aan gelegen moeten zijn om Verstappen voor Ricciardo te krijgen. Ik was dan ook hogelijk verbaast dat dat niet gebeurde. Dat na het ploffen van de motor van Hamilton andere keuzes gemaakt werden snap ik wel. Maar na de tactisch slimme keuze om Verstappen bij de tweede VCS binnen te halen vond ik dit toch wel een tactische blunder van Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
P.O. Box schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

precies dit ja.... VES had kans op de winst op dat moment, maar voorwaarde daarvan was wel dat hij Hamilton binnen pits-tijd hield... op dat moment was de achterstand op Hamilton zo'n 20 seconden, dus Red Bull had er alles aan gelegen moeten zijn om Verstappen voor Ricciardo te krijgen. Ik was dan ook hogelijk verbaast dat dat niet gebeurde. Dat na het ploffen van de motor van Hamilton andere keuzes gemaakt werden snap ik wel. Maar na de tactisch slimme keuze om Verstappen bij de tweede VCS binnen te halen vond ik dit toch wel een tactische blunder van Red Bull.
Maar daarmee ontneem je als team RIC toch gewoon kans op de winst of mis ik iets? Ik snap dat we hier allemaal pro Max zijn maar net als in Spanje zou RIC dus gewoon een overwinning worden ontnomen omdat Max graag vroeg wil stoppen aangezien hij vast zit achter zn teamgenoot.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Ik dacht juist dat Max al voor de eerste VSC snelle rondjes neerzette, sneller dan Ricciardo en snel genoeg om Hamilton te bedreigen, en dat hij zelf op de radio aangaf dat hij achter Ricciardo vast kwam te zitten en hij Hamilton wilde bedreigen. Dat Red Bull (of Max zelf) dan tijdens de eerste VSC beslist te pitten is gewoon erg slim en had niet gewerkt met Ricciardo omdat die op dat moment Hamilton niet kon aanvallen.

Hierdoor stond Max in principe op een winnende strategie, puur vanwege zijn pace (die het hele weekend al iets beter was). Die 2e VSC kwam voor hem ongustig uit, maar Red Bull kiest dan natuurlijk voor een 99% zekere 1-2, als ze Max buiten laten dan kan hij 1e worden maar kan hij in de laatste paar rondjes ook door Ricciardo en Rosberg om de oren gereden worden op oude harde banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Maar daarmee ontneem je als team RIC toch gewoon kans op de winst of mis ik iets? Ik snap dat we hier allemaal pro Max zijn maar net als in Spanje zou RIC dus gewoon een overwinning worden ontnomen omdat Max graag vroeg wil stoppen aangezien hij vast zit achter zn teamgenoot.. 8)7
Hoezo ontneem je RIC de winst? Als HAM nog moest stoppen, moest RIC dat waarsch ook. Als HAM niet moest stoppen had VES hem (RIC) eventueel aan het einde van de race weer voorbij kunnen laten. Maar goed, geloof dat Paddy Lowe al aangaf dat HAM nog moest stoppen en hoewel RIC dacht dat hij het wel zou uitrijden moet ik dat ook nog maar zien.

Of het VES wel was gelukt en of hij daarmee HAM/RIC was voorgebleven ook overigens, maar goed je kan het iig proberen, je verliest er nooit wat mee. Het viel mij ook wel tegen dat RIC hem niet voorbij liet (niet zozeer van RIC, maar het team had daar imo moeten zeggen dat dit ff moest en dat 'ie die plaats later terug zou krijgen als VES de race niet kon winnen).

[ Voor 7% gewijzigd door Snowdog op 03-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Snowdog schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

Hoezo ontneem je RIC de winst? Als HAM nog moest stoppen, moest RIC dat waarsch ook. Als HAM niet moest stoppen had VES hem (RIC) eventueel aan het einde van de race weer voorbij kunnen laten. Maar goed, geloof dat Paddy Lowe al aangaf dat HAM nog moest stoppen en hoewel RIC dacht dat hij het wel zou uitrijden moet ik dat ook nog maar zien.

Of het VES wel was gelukt en of hij daarmee HAM/RIC was voorgebleven ook overigens, maar goed je kan het iig proberen, je verliest er nooit wat mee. Het viel mij ook wel tegen dat RIC hem niet voorbij liet.
Ik quote mezelf maar even;
StealthyPeanut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:44:
Horner heeft overlegd tijdens de race met RIC. Toen gaf RIC aan dat hij niet meer naar binnen wilde / hoefde en de race uit ging rijden op die harde banden. Hierdoor werd het dus een directe strijd voor een positie. Dus werden ze vrij gelaten.

Dat je langzaam rijdt, wil tegenwoordig niet meer zeggen dat je niet sneller kunt. Niemand weet wat RIC aan het doen was, behalve RIC en het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
[...]

Of het VES wel was gelukt en of hij daarmee HAM/RIC was voorgebleven ook overigens, maar goed je kan het iig proberen, je verliest er nooit wat mee. Het viel mij ook wel tegen dat RIC hem niet voorbij liet.
Ric had in mijn beleving (als Ham door bleef rijden, 0.0 kans op de winst.
Hij reed op dezelfde strategie en Ham was (volgens mij) 1s per ronde sneller en daardoor zelfs met een Pitstop voor Ric gekomen.

Ves reed een andere strategie en Ham moest goed zijn best doen om hem voor te blijven, want Ves en Ham redden ongeveer gelijke pace.

Dus kortom Ric had toen niks te verliezen, maar kon het team een P1 geven in een zwaar bevochten race.

EDIT: een call als, hij laat je later wel weer voorbij (doelende op Max), dat gaat niet in geode aarde vallen en zal Max niet snel doen denk ik. (dat weet Horner ook)

[ Voor 7% gewijzigd door Ithric op 03-10-2016 14:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
StealthyPeanut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

Ik quote mezelf maar even;

[...]

Dat je langzaam rijdt, wil tegenwoordig niet meer zeggen dat je niet sneller kunt. Niemand weet wat RIC aan het doen was, behalve RIC en het team.
Had nog even een quick edit gemaakt, maar goed in dat geval dus even tegen ric zeggen dat hij VES er tijdelijk ff door moet laten omdat die iig nog een theoretische kans heeft om te winnen en RIC niet. Als het slecht uitpakt plaats weer teruggeven. Het was duidelijk dat VES de veel snellere man was op dat moment en de enige die eventueel de winst nog zou kunnen pakken (denk zelf niet dat het gelukt was, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

De winst omdat HAM uitviel in dit geval bedoel ik.

Verder wat Loondijke idd zegt, zie ik het zo:
-RIC kwalificeert zich beter dan VES
-RIC staat ruim voor VES in het kampioenschap

Dan zou op basis van het feit dat VES in de eerste paar rondjes een paar tienden harder kan dan RIC hij er voorbij gelaten moeten worden door het team om eventueel HAM te kunnen bedreigen? Die vlieger gaat wat mij betreft niet op; RIC rijdt voorop en mag de calls maken als VES echt veel sneller is moet hij er op de baan maar voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het staat hier vrij uitgebreid uitgelegd: http://www.motorsport.com...-mercedes-falters-832721/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Snowdog schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Had nog even een quick edit gemaakt, maar goed in dat geval dus even tegen ric zeggen dat hij VES er tijdelijk ff door moet laten omdat die iig nog een theoretische kans heeft om te winnen en RIC niet. Als het slecht uitpakt plaats weer teruggeven. Het was duidelijk dat VES de veel snellere man was op dat moment en de enige die eventueel de winst nog zou kunnen pakken (denk zelf niet dat het gelukt was, maar toch)
Ik denk dat we allemaal weten wat de reactie van VES is als hij richting het eind van de race RIC er weer langs moet laten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

Dan zou op basis van het feit dat VES in de eerste paar rondjes een paar tienden harder kan dan RIC hij er voorbij gelaten moeten worden door het team om eventueel HAM te kunnen bedreigen? Die vlieger gaat wat mij betreft niet op; RIC rijdt voorop en mag de calls maken als VES echt veel sneller is moet hij er op de baan maar voorbij.
Paar tiende, heb je wel gekeken.
het was geregeld 1.5s/ronden. O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ithric schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:37:
[...]

Paar tiende, heb je wel gekeken.
het was geregeld 1.5s/ronden. O-)
Voor de pitstops? Denk het niet :+

Na de pitstop? Ja logisch, toen stond hij op verse softs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

VES had dit keer de betere kwalificatie en was het hele weekend sneller dan RIC. Het gaat verder om het moment dat ze beide op hards reden en ze in principe de race daarop wilde uitrijden. Zoals Ithric al aangeeft zaten HAM en RIC op dezelfde strat en kon HAM zelfs met een pistop RIC vrij eenvoudig voorblijven. VES had betere pace en op het moment dat hij achter RIC kwam zat hij nog binnen de tijd die een pitstop kostte en kon dus theoretisch nog winnen als HAM nog naar binnen moest. Maar goed, de rondetijden van HAM waren wel iets beter, dus er moest soweiso nog een schepje bovenop of HAM moest een foutje maken. Anyway, RB had niks te verliezen door VES daar even voorrang te geven en ik vond het raar dat hij als snellere man dit weekend daar niet even het voordeel kreeg. Het had zomaar het verschil tussen een 1-3 en een 2-3 kunnen zijn (als HAM niet was uitgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Snowdog schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:39:
[...]

VES had dit keer de betere kwalificatie en was het hele weekend sneller dan RIC. Het gaat verder om het moment dat ze beide op hards reden en ze in principe de race daarop wilde uitrijden. Zoals Ithric al aangeeft zaten HAM en RIC op dezelfde strat en kon HAM zelfs met een pistop RIC vrij eenvoudig voorblijven. VES had betere pace en op het moment dat hij achter RIC kwam zat hij nog binnen de tijd die een pitstop kostte en kon dus theoretisch nog winnen als HAM nog naar binnen moest. Maar goed, de rondetijden van HAM waren wel iets beter, dus er moest soweiso nog een schepje bovenop of HAM moest een foutje maken. Anyway, RB had niks te verliezen door VES daar even voorrang te geven en ik vond het raar dat hij als snellere man dit weekend daar niet even het voordeel kreeg. Het had zomaar het verschil tussen een 1-3 en een 2-3 kunnen zijn (als HAM niet was uitgevallen).
RIC stond er toch voor op de grid? Zo niet veranderd dat het verhaal wel wat inderdaad.

Verder is het ook geen big deal, het valt me bij RBR alleen al een paar keer op dit seizoen dat de achterste van de twee RBRs voorrang krijgt bij de pitstops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:55
Hier staat nog een hoop data. Perez heeft ook de race uitgereden op harde banden:

http://www.purestorage.com/microsites/unfairadvantage1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:29

JSchut

.....

Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:41:
[...]

RIC stond er toch voor op de grid? Zo niet veranderd dat het verhaal wel wat inderdaad.

Verder is het ook geen big deal, het valt me bij RBR alleen al een paar keer op dit seizoen dat de achterste van de twee RBRs voorrang krijgt bij de pitstops.
Nope VES stond 3e en RIC 4e.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 18:40
http://en.mclarenf-1.com/...ardo&dr2=Max%20Verstappen

Verstappen dus zeker sneller grootste deel van de race maar bijna nooit meer dan 1s/rondje.

Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat Ricciardo Verstappen voor zou moeten laten omdat die nog een reele kans had om Hamilton te pakken. Vraag me af wat er gebeurd was als ze nog een paar rondes door waren gegaan zonder de VSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Nope, VES was 3e en RIC 4e. Ik vind het voorrang verhaal niet zo raar, was gewoon een gok. Dat dat uiteindelijk goed uitpakte voor VES was denk ik gewoon geluk, voor hetzelfde geld had het gewoon een bak tijd gekost. Maar goed, snap gewoon niet dat RBR niet besloot om even teamorders uit te delen, zouden ze dan zelf al niet eens geloofd hebben in een overwinning daar? Beetje raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Op dat moment reed Hamilton nog.. .en was de keuze voor het team:
- settlen voor plaats 2 en 3
- hopen op een 1 en 3

ik weet wel wat ik zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Grid was HAM, ROS, VES, RIC, VET, RAI.
Je doelt op de eerste stop van VES in dit geval? Dat is dus risicobeperking: Je achterste auto op een andere strategie gooien is veiliger dan je voorste dat laten doen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
P.O. Box schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Op dat moment reed Hamilton nog.. .en was de keuze voor het team:
- settlen voor plaats 2 en 3
- hopen op een 1 en 3

ik weet wel wat ik zou kiezen.
Ter verduidelijking: hopen op 1 en 3 en in slechtste geval alsnog 2 en 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Euhm, we zitten in het Maleisie topic, VES 3, RIC 4 :)

edit: beetje spuit 11, maar goed

Verder heeft Max RIC ook voorgelaten in een andere race (Hockenheim?), dus eigenlijk had Max die nog tegoed.

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 03-10-2016 14:47 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Pardon, VES stond ervoor idd, dan is het voorrang verhaal om het even.

Vind ik het nog steeds raar dat VES en niet RIC kiest voor soft-soft, je weet dat dat de enige kans is om Hamilton (in de beginfase) te bedreigen.

Ben benieuwd hoe het zou zijn afgelopen als HAM niet was geploft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:51:
Pardon, VES stond ervoor idd, dan is het voorrang verhaal om het even.

Vind ik het nog steeds raar dat VES en niet RIC kiest voor soft-soft, je weet dat dat de enige kans is om Hamilton (in de beginfase) te bedreigen.

Ben benieuwd hoe het zou zijn afgelopen als HAM niet was geploft :P
Nouja, het blijft toch een klein risico om even banden te halen tijdens een VSC denk ik. Daarnaast had RIC vrij baan en was er voor him minder reden om de pits in te gaan dan VES, aangezien VES wel klem zat achter iemand (aka RIC). Het kwam voor VES bovendien in dit geval zo uit dat hij eigenlijk maar 1 plek verloor (geloof ik?) en dus ook vrij baan had en daardoor veel tijd kon winnen en dat was een klein gelukje.

Stel dat hij na die stop net achter ik meen Bottas (?) terecht was gekomen (verschil was zeer klein bij uitrijden pits als ik het me goed herinner) en er niet voorbij zou zijn gekomen (zoiets zou ook niet de eerste keer zijn, zie vorige race met Kvyat). Dan was zijn race en kans op zelfs een eventuele overwinning ook wel over. Uiteindelijk was hij misschien nog wel voor Raikonen gefinished, maar zelfs Rosberg had hem dan misschien op het einde nog wel ingehaald.

Denk persoonlijk dat het gewoon een enigszins risky move was en zolang niet iedereen het doet, is er geen enkele reden voor RIC om het wel te doen, zeker als 'ie een vrije baan voor zich heeft en die banden nog wel een hele tijd meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Dat wisten we toen nog niet, en RB ook niet. Natuurlijk doe je dat niet als je weet dat HAM gaat uitvallen. Maar zoals de kaarten op dat moment lagen zag het er naar uit dat HAM nog moest gaan stoppen, hij 20s voorlag op RIC en uitliep, en VES achter hem sneller was en een kans had om op minder dan een pitstop achter hem te blijven. RIC wilde hem uitrijden, maar VES had versere banden en dus een betere kans dat dat ook zou gaan lukken. Ik had een team-order logisch gevonden.
Eh, nee. VES was het hele weekend al sneller, inclusief qualificatie.
Het gaat niet om het rijders kampioenschap, daar gaan ze geen van beiden nog in winnen dit jaar. Het gaat om het constructeurskampioenschap waar elke plek miljoenen waard is. Dan is een 1-3 voor het team veel beter dan een 2-3, omdat de voorsprong op Ferrari 7 punten meer oploopt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

VES is zo natuurlijk wel aardig wat krediet aan het opbouwen bij zowel het team als bij RIC. Dat is nooit verkeerd en zal nog een keer ingewisseld worden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
Het gaat niet om het rijders kampioenschap, daar gaan ze geen van beiden nog in winnen dit jaar. Het gaat om het constructeurskampioenschap waar elke plek miljoenen waard is. Dan is een 1-3 voor het team veel beter dan een 2-3, omdat de voorsprong op Ferrari 7 punten meer oploopt.
Constructeurskampioenschap is wat telt voor Red Bull natuurlijk. Mercedes is buiten bereik (in theorie nog niet helemaal) en ze lijken gestaag uit te lopen op Ferrari, alhoewel die strijd vast nog niet helemaal gestreden is.

Toch is het coureurskampioenschap nog wel een interessante. De stand van plek 3 t/m 6 op dit moment:
- Ricciardo 204 punten
- Raikkonen 160 punten
- Vettel 153 punten
- Verstappen 147 punten

Ricciardo lijkt redeiljk safe te zitten met zijn 3e plek, maar als Max zo goed blijft presteren en de Ferrari coureurs telkens iets minder blijven presteren dan zou Max heel goed nog 4e kunnen worden in de eindstand.
Ik gok dat Red Bull daar ook wel wat aan mee wil helpen door Ricciardo een keer plaats te laten maken voor Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

B-Real schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:18:
[...]
Ik gok dat Red Bull daar ook wel wat aan mee wil helpen door Ricciardo een keer plaats te laten maken voor Max.
Als Ricciardo dit seizoen al een paar keer op de bovenste treden had gestaan, dan zou dat wel een optie zijn.
Maar deze win is voor Ricciardo heel erg hard nodig geweest. Hij is super constant geweest de afgelopen 7 a 8 races en een win zat er gewoon aan te komen. Als het dan zover is geef je die niet meer weg zodat Max 3 punten extra pakt in het WDC.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 21:49
ATS schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:06:
Er waren geen teamorders nodig geweest. Als VES niet meer had hoeven stoppen en RIC en HAM wel, dan had hij de race gewonnen. Ik denk ook dat dat de stragegie was. 1-3 halen.
En als HAM niet ging pitten, dan bleef RIC ook buiten en werd het 2-3.

Nadat HAM uitviel had VES buiten kunnen blijven, maar door de SC zou RIC maar 10 sec achter hem uitkomen. En dat is niet genoeg om een RIC op verse banden 14 rondjes voor te blijven. Dus winnen ging hij sowieso niet meer.

Dan kun je beter ook pitten en 2e worden. Dan proberen het einde te halen op de oude banden, 2e worden, en ingehaald worden door ROS als blijkt dat je banden het niet uithouden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
JackBol schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:27:
[...]

Als Ricciardo dit seizoen al een paar keer op de bovenste treden had gestaan, dan zou dat wel een optie zijn.
Maar deze win is voor Ricciardo heel erg hard nodig geweest. Hij is super constant geweest de afgelopen 7 a 8 races en een win zat er gewoon aan te komen. Als het dan zover is geef je die niet meer weg zodat Max 3 punten extra pakt in het WDC.
Ik had het ook niet over deze race, dik verdiend dat Ricciardo op de hoogste treden stond. Mocht eenzelfde situatie zich bij een volgende race zich nogmaals voordoen, dan denk ik niet dat Ricciardo plaats hoeft te maken.

Wat wel zou kunnen is dat Ricciardo verplicht wordt om Max voorbij te laten als deze gedurende een race sneller is en zo meer kans heeft op veel punten/podium, op eenzelfde manier als dat Max ook al eens plaats heeft gemaakt voor Ricciardo.

Overigens denk ik dat Max op eigen kracht de Ferrari jongens ook wel weet te pakken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
RocketKoen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Er waren geen teamorders nodig geweest. Als VES niet meer had hoeven stoppen en RIC en HAM wel, dan had hij de race gewonnen. Ik denk ook dat dat de stragegie was. 1-3 halen.

Nadat HAM uitviel had VES buiten kunnen blijven, maar door de SC zou RIC maar 10 sec achter hem uitkomen. En dat is niet genoeg om een RIC op verse banden 14 rondjes voor te blijven. Dus winnen ging hij sowieso niet meer.

Dan kun je beter ook pitten en 2e worden. Dan proberen het einde te halen op de oude banden, 2e worden, en ingehaald worden door ROS als blijkt dat je banden het niet uithouden.
Nah, HAM had al bijna een gat van een pitstop met Max en was sneller, dus het meest waarschijnlijk scenario was gewoon een HAM die een veilige pitstop kon maken en daarna gewoon de race uitrijden. De kans dat HAM zijn race zou uitrijden op die banden was vrijwel 0 denk ik. Verder klopt het wel :P

edit: en zelfs al was het geen veilige, dan was het nog HAM op nieuwe soft vs VES op oude hard geweest, dus denk dat de kans op een win echt klein was, maar daar moet je toch voor gaan als RB zijnde imo, anders kan je net zo goed meteen die wereldtitels aan Merc geven aan het begin van het seizoen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Snowdog op 03-10-2016 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Constructeurskampioenschap is wat telt voor Red Bull natuurlijk. Mercedes is buiten bereik (in theorie nog niet helemaal) en ze lijken gestaag uit te lopen op Ferrari, alhoewel die strijd vast nog niet helemaal gestreden is.

Toch is het coureurskampioenschap nog wel een interessante. De stand van plek 3 t/m 6 op dit moment:
- Ricciardo 204 punten
- Raikkonen 160 punten
- Vettel 153 punten
- Verstappen 147 punten

Ricciardo lijkt redeiljk safe te zitten met zijn 3e plek, maar als Max zo goed blijft presteren en de Ferrari coureurs telkens iets minder blijven presteren dan zou Max heel goed nog 4e kunnen worden in de eindstand.
Ferrari heeft dit jaar de auto's voor plek 5 en 6. Vooral bij Vettel zie je dat dit pijnlijk voor ze is. Raikkonen staat boven hem in de stand en dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn. De do-or-die actie van gisteren zegt wat dat betreft ook behoorlijk wat. Als je ziet dat Kvyat ook nog 25 punten in de RBR had gehaald, zou je Max eigenlijk nu al boven ze 'kunnen' zien in het kampioenschap. En met de huidige vorm is dat ook alleen maar een kwestie van tijd.

Kimi maakt zich daar volgens mij niet zo druk om. Maar Vettel ziet met lede ogen toe hoe het team dat hij naar grote hoogten had willen brengen (a la Schumacher) nu met hem doet wat het ook met Alonso deed. Alleen Alonso kreeg dan alsnog meer voor elkaar. En die jongens van RBR rijden hem nu links en rechts om de oren.

Pijnlijk.

Ook voor de fans. Zoals Ted Kravitz al zei een paar races terug. Uiteindelijk willen alle F1 fans zien dat Ferrari mee doet voor de titels. En niet sprokkelen voor podiums.

Het is hopen dat ze nu langzaam zijn, omdat ze alles op alles op volgend jaar zetten. Helaas is dat met het ontslag van Allison ook niet zomaar een gegeven. Dit wordt alleen nog maar pijnlijker de komende jaren. Volgend jaar is Mercedes de favoriet met als grote uitdager RBR. En als dark horse McLaren-Honda. Ferrari krijgt het lastig. Erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
BlauweFles schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:44:
[...]

Ferrari heeft dit jaar de auto's voor plek 5 en 6. Vooral bij Vettel zie je dat dit pijnlijk voor ze is. Raikkonen staat boven hem in de stand en dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn. De do-or-die actie van gisteren zegt wat dat betreft ook behoorlijk wat. Als je ziet dat Kvyat ook nog 25 punten in de RBR had gehaald, zou je Max eigenlijk nu al boven ze 'kunnen' zien in het kampioenschap. En met de huidige vorm is dat ook alleen maar een kwestie van tijd.

Kimi maakt zich daar volgens mij niet zo druk om. Maar Vettel ziet met lede ogen toe hoe het team dat hij naar grote hoogten had willen brengen (a la Schumacher) nu met hem doet wat het ook met Alonso deed. Alleen Alonso kreeg dan alsnog meer voor elkaar. En die jongens van RBR rijden hem nu links en rechts om de oren.

Pijnlijk.

Ook voor de fans. Zoals Ted Kravitz al zei een paar races terug. Uiteindelijk willen alle F1 fans zien dat Ferrari mee doet voor de titels. En niet sprokkelen voor podiums.

Het is hopen dat ze nu langzaam zijn, omdat ze alles op alles op volgend jaar zetten. Helaas is dat met het ontslag van Allison ook niet zomaar een gegeven. Dit wordt alleen nog maar pijnlijker de komende jaren. Volgend jaar is Mercedes de favoriet met als grote uitdager RBR. En als dark horse McLaren-Honda. Ferrari krijgt het lastig. Erg lastig.
Doe mij jouw glazen bol, valt vast geld mee te verdienen ;)

Zonder gekheid, ik zie het niet zo somber in als jij:
-Pas sinds een aantal races is RBR sterker dan Ferrari, nog maar afwachten hoe dit in de overige races van het seizoen zal zijn.
-Zo extreem vond ik Vettel zijn actie gisteren niet, net zo opportunistisch als VES in Spa zullen we maar zeggen ;) Daarnaast weet Vettel dondersgoed dat hij een lange adem nodig heeft bij Ferrari.
-Ik zie niet in waarom Ferrari bij voorbaat op achterstand staat voor volgend jaar, volgens mij veranderd er genoeg dat voor ieder top team geldt dat ze de plank raak of mis kunnen slaan. Motorisch kruipt het veld sowieso dicht bij elkaar.

Dit vanachter een rode bril natuurlijk en ja het is pijnlijk dat we dit seizoen langzaam achteruit lijken te gaan ipv vooruit. Enige troost voor mij is dat VES prijzen pakt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:11
Ik denk dat ons heel wat te wachten staat volgend seizoen. Ik kijk er erg naar uit en dat terwijl we nog niet eens klaar zijn met 2016 :o

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

RocketKoen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Toch wel, want een gevecht met RIC kost banden en tijd, en de achterstand op HAM was al best wel dicht bij een pitstop window.

Uiteraard. Toen HAM er eenmaal uit lag en er een VSC kwam was het duidelijk dat de kaarten geschud waren. Uitrijden en voor de vorm en voor het je-weet-maar-nooit nog wat druk zetten, maar vooral zorgen dat je hem thuisbrengt. Prima gedaan. Overigens gun ik RIC de overwinning van harte.
BlauweFles schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:44:
[...]

Pijnlijk.
Zeker pijnlijk, vooral omdat er voor hem ook geen andere opties zijn op dit moment. Er is geen enkel ander topteam die open staat voor nieuwe rijders voor komend jaar, en een team als Renault (wellicht weer een topteam in de toekomst?) heeft de middelen niet om een Vettel te trekken en hem daar de vrije hand te geven denk ik. Nog niet in elk gevel. Tegelijk lijkt hij het niet voor elkaar te krijgen om Ferrari naar zijn eigen hand te zetten zoals Schumacher dat wel voor elkaar kreeg.

Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:53:
[...]
Dit vanachter een rode bril natuurlijk en ja het is pijnlijk dat we dit seizoen langzaam achteruit lijken te gaan ipv vooruit. Enige troost voor mij is dat VES prijzen pakt 8)
Blij dat je hetzelf zegt, nadat je onze van een oranje bril beschuldigd. :+

Ik was even weg en zag dat je een iets ander beeld had dan werkelijk het geval was. (kan gebeuren, geen probleem)
Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Voor de pitstops? Denk het niet :+

Na de pitstop? Ja logisch, toen stond hij op verse softs..
Ik weet niet waar jij het over had, maar ik had het over dat ze beide op hard stonden en zij aan zij gingen. (dus na de eerste pitstop(s))

Daar kon RBR kiezen om Max een (kleine) kans te geven om Ham voor te blijven en P1 te halen.
Dit met op dat moment voor Ric. niks te winnen (enkel de plek aan Max op dat moment te verliezen).

Ach ja, het is gebeurd zoals het gebeurd is en Max heeft bij het Team zichzelf positief gepresenteerd en dat is soms ook belangerijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 02-06 16:12
Ithric schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:19:
[...]
Ach ja, het is gebeurd zoals het gebeurd is en Max heeft bij het Team zichzelf positief gepresenteerd en dat is soms ook belangerijk.
Uiteindelijk is het natuurlijk voor Max ook weer een stukje positieve PR, ook naar buiten toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Snowdog schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:33:
[...]

Daarin ga je er dus vanuit dat RIC op zijn limiet aan het rijden was. Ik denk het niet; met name omdat hij zijn banden redelijk aan het sparen was.

En laten we realistisch blijven; Als HAM gewoon heel was gebleven, kwam hij na zijn pitstop met verse softs om nog 15 rondes te knallen net achter VES en RIC (of er zelfs voor). Met die banden, scheelt dat t.o.v. 20 rondes oude H-banden bij RB minimaal 2 seconde per ronde, misschien zelfs 3. Dat hadden VES en RIC nooit gehaald.

Dus ik begrijp het goed, dat ze ze beide gewoon lieten racen. Niemand krijgt een voorgetrokken gevoel en beide mogen ze het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ithric schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

Blij dat je hetzelf zegt, nadat je onze van een oranje bril beschuldigd. :+
[...]
Volgens mij hebben we hier bijna allemaal een gekleurde bril op maar dat geeft ook niets. Maakt de discussies alleen maar leuker! (toch Albino? :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
StealthyPeanut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

Daarin ga je er dus vanuit dat RIC op zijn limiet aan het rijden was. Ik denk het niet; met name omdat hij zijn banden redelijk aan het sparen was.

En laten we realistisch blijven; Als HAM gewoon heel was gebleven, kwam hij na zijn pitstop met verse softs om nog 15 rondes te knallen net achter VES en RIC (of er zelfs voor). Met die banden, scheelt dat t.o.v. 20 rondes oude H-banden bij RB minimaal 2 seconde per ronde, misschien zelfs 3. Dat hadden VES en RIC nooit gehaald.

Dus ik begrijp het goed, dat ze ze beide gewoon lieten racen. Niemand krijgt een voorgetrokken gevoel en beide mogen ze het uitzoeken.
Nouja door Max even voorrang te geven en zeggen dat hij zijn plaats zou teruggeven indien hij de race niet zou winnen lijkt me dat je ook niemand voortrekt. Feit is dat VES op dat moment in een betere positie zat en als Merc of een foute beslissing zou maken mbt pitstop (denken dat ze het redden zonder ,maar dan toch de cliff raken, stoppen in foute ronde of foutje tijdens pitstop/ op de baan) dat de kans groter was dat Max het zou gaan redden dan RIC.

Bovendien, als HAM nog naar binnen zou moeten, zou RIC dat waarschijnlijk ook moeten.Ik zie dan ook geen enkel voordeel aan het laten vechten van RIC en VES, behalve dat ze daarmee de win voor HAM eigenlijk zeker stelden, zelfs als hij zeg 10s zou verliezen door een spin, een foute stop of een andere strategische fout, zouden in dat geval zowel VES en RIC er niet bijkomen.

Het lijkt me dat je gewoon voor dat kleine kansje moet gaan en daarbij hoef je niemand voor te trekken. Overigens vraag ik me wel enigszins af wat er was gebeurd als HAM gewoon was uitgevallen en zo'n teamorder inderdaad was uitgedeeld, zou VES dan de win aan RIC hebben gegeven? We zullen het nooit weten I guess :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Snowdog schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:40:
[...]

Nouja door Max even voorrang te geven en zeggen dat hij zijn plaats zou teruggeven indien hij de race niet zou winnen lijkt me dat je ook niemand voortrekt. Feit is dat VES op dat moment in een betere positie zat en als Merc of een foute beslissing zou maken mbt pitstop (denken dat ze het redden zonder ,maar dan toch de cliff raken, stoppen in foute ronde of foutje tijdens pitstop/ op de baan) dat de kans groter was dat Max het zou gaan redden dan RIC.

Bovendien, als HAM nog naar binnen zou moeten, zou RIC dat waarschijnlijk ook moeten.Ik zie dan ook geen enkel voordeel aan het laten vechten van RIC en VES, behalve dat ze daarmee de win voor HAM eigenlijk zeker stelden, zelfs als hij zeg 10s zou verliezen door een spin, een foute stop of een andere strategische fout, zouden in dat geval zowel VES en RIC er niet bijkomen.

Het lijkt me dat je gewoon voor dat kleine kansje moet gaan en daarbij hoef je niemand voor te trekken. Overigens vraag ik me wel enigszins af wat er was gebeurd als HAM gewoon was uitgevallen en zo'n teamorder inderdaad was uitgedeeld, zou VES dan de win aan RIC hebben gegeven? We zullen het nooit weten I guess :P
RIC hoefde niet meer naar binnen. Dat is door Horner met hem overlegd tijdens de race.

Daarnaast heeft RB 10.000x meer data dan wij. Als de kans groot was dat VES nog voor de overwinning kon gaan, dan had RB echt wel een call gedaan naar RIC om hem voorbij te laten. Zeker na de call in Hockenheim, waar het verschil overduidelijk was.

Maar goed, dit blijft een discussie waar we niet uit gaan komen :). Uiteindelijk heeft het een schitterend duel opgeleverd en had VES hem eigenlijk gewoon op de baan in moeten halen. Hij was immers veel sneller. Dit is hem niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

StealthyPeanut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:56:
[...]
Maar goed, dit blijft een discussie waar we niet uit gaan komen :). Uiteindelijk heeft het een schitterend duel opgeleverd en had VES hem eigenlijk gewoon op de baan in moeten halen. Hij was immers veel sneller. Dit is hem niet gelukt.
En dat zeker, dat was een mooi staaltje racen die paar bochten van beide coureurs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
ATS schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:58:
[...]

En dat zeker, dat was een mooi staaltje racen die paar bochten van beide coureurs.
Ik vond VES vooral erg volwassen in dat duel. Aangezien hij er na bocht 5 in zijn geheel naast zat zou hij binnen de regels zijn auto gewoon langzaam naar buiten kunnen laten lopen in 6, 7 en 8 aangezien hij daar de binnenkant heeft. RIC zou dan op een gegeven moment vanzelf hebben moeten liften, VES liet hem echter leven (had bij exit van 8 ook iets minder snelheid dan RIC omdat hij op het vuil zat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
StealthyPeanut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:56:
[...]

RIC hoefde niet meer naar binnen. Dat is door Horner met hem overlegd tijdens de race.

Daarnaast heeft RB 10.000x meer data dan wij. Als de kans groot was dat VES nog voor de overwinning kon gaan, dan had RB echt wel een call gedaan naar RIC om hem voorbij te laten. Zeker na de call in Hockenheim, waar het verschil overduidelijk was.

Nouja, teams maken wel vaker opzichtige fouten ondanks de 10.000x data meer data die ze hebben. Als ik dan ook nog artikelen zie waarin RB claimt dat Hamilton's uitvallen heel goed te maken kon hebben met de druk van RB, dan moeten ze zelf toch ook wel ingezien hebben dat VES nog een kansje had. RIC had immers 0 druk op HAM en de kans dat RIC de overwinning zou pakken was (mijns inziens) 0. Dat spreekt elkaar dus wel enigszins tegen imo. Maar idd we zullen er idd waarsch niet gaan uitkomen, dus laten we het hierbij houden idd.

En verder, zoals zowel jij als ATS ook al aangeeft, het korte gevecht was idd mooi, jammer dat de VSC al zo snel kwam, want het had wmb nog wel iets langer mogen duren (al ben ik het dus niet met de strategische beslissing eens ; )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ATS schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:58:
[...]

En wie dacht niet: als dat maar goed gaat en ze elkaar er maar niet afrijden? Ik stond gewoon i.p.v. op de bank te zitten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:17
Arjantje72 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Waar is N8net eigenlijk gebleven?
Plaatjes gemist? :+

nachtnet zat 185 km van zijn eigen pc met zijn zoontje op schoot naar Channel 4 te kijken...
Eerste keer dat de kleine een autorace zag... (maar hij wist wel gelijk dat ferrari de rode auto was..)

(ik vond mijn enige post uit de fp1 (met het brandje van MAG) al heel wat om op een lumia te schrijven...)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ct2olHdW8AAgXH7.jpg:large
Bizar beeld dat Ros zover voor de RB's achterstevoren op de baan staat
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ct1WMBFXgAAfDpg.jpg:large

Cubic X schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:10:
Wel opvallend en sneu dat de mooiste races (niet vanwege het resultaat alleen, maar puur vanwege de spanning en acties) de races zijn waarbij Mercedes veel problemen kent of uitvalt....
Helaas is mercedes in normale doen vreselijk dominant. De spanning gaat dan ook vaak om p3 en verder... Op het moment dat Mercedes uitvalt of problemen heeft gaat de strijd in eens om P1/P2 en dan lijkt het al snel veel spannender..
Overigens snap ik Hamilton zijn frustraties volledig. Hoe the fuck kan het dat Hamilton alle (technische) problemen dit jaar krijgt. Nooit ploft er een Mercedes motor en nu gaat zijn motor stuk die ook nog eens compleet nieuw was. Natuurlijk blijft het een mechanische sport maar dat er na 16 races een Mercedes ploft en het juist die van Hamilton is die al zoveel pech heeft, is op zijn minst vreemds en frustratiewaardig voor hem. Feitelijk ziet hij hier zijn kampioenschap in rook opgaan.
Grrrrrene schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:48:
Zou de "pech" van Lewis te maken hebben met zijn rijstijl? Het is al jaren bekend dat sommige coureurs voorzichtiger zijn met banden, versnellingsbak, motor, wielophanging, etc. Zou Hamilton er gewoon te lomp mee omspringen? Zijn vraag waarom hij toch steeds pech heeft is terecht natuurlijk, maar misschien ligt dat gewoon aan hemzelf?
Helamaal mee eens..
Ik snap niet dat er niet iemand is die tegen HAM zegt: "er rijden 8 auto's rond met mercedes motoren, de enige die stuk zijn gegaan zijn die van jou... Wordt het niet eens tijd dat je de oorzaak bij jouw eigen rijden zoekt? Misschien toch eens een dagje in de simulator gaan zitten? "

Ik kan er niet rouwig om zijn dat HAM zijn motor ploft..

misschien dat ik straks nog even op zoek ga naar wat beeldmateriaal om het topic nog wat aan te vullen.. (Terug lezen van het race weekeinde was wel erg kaal zo zonder foto's en weinig video..)

Deze lijkt mij nog de moeite waard om terug te posten..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qjpl4m7ayAQ]

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 03-10-2016 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:33:
[...]

Volgens mij hebben we hier bijna allemaal een gekleurde bril op maar dat geeft ook niets. Maakt de discussies alleen maar leuker! (toch Albino? :> )
Haha, vind ik ook inderdaad! We houden wel van een stevig onderonsje hier toch?!

Anyway, zo vuurrood als jouw bril (wees er trots op!) is moeilijk te evenaren hoor, misschien dat TommyGun in de buurt komt. ;)

OnTopic: Wel een mooi seizoen zo, ondanks dat Mercedes oppermachtig is. Beetje strijd en strubbelingen onderling bij Mercedes en motoren van hetzelfde merk die ploffen, Max ge-upgrade naar RBR, winst van een 18 jarige in Barcelona, Kimi die het heel goed doet (als gevolg van de nieuwe ophanging?), 1-2-tje voor RB. Ik vermaak me prima!

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Snowdog schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:06:
[...]
Als ik dan ook nog artikelen zie waarin RB claimt dat Hamilton's uitvallen heel goed te maken kon hebben met de druk van RB, dan moeten ze zelf toch ook wel ingezien hebben dat VES nog een kansje had.
Ik weet bijna wel zeker dat Hamilton teveel heeft zitten pushen. Max zat op geen gegeven moment op 16 seconden, had Hamilton toen moeten pitten was Max op P1 terecht gekomen en volgens mij had Max de race op dat moment ook gewoon kunnen uitrijden. Het had dan op het einde wel spannend geweest tussen hem en Max. Je kon het verder ook merken aan het feit dat Hamilton om blauwe vlaggen aan het roepen was. Volgens mij heb ik dit tijdens de race ook nog gemeld, dat Hamilton de hete adem van Max in zijn nek voelde. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Geen idee of de start van Alonso voorbij is gekomen, maar die was best aardig!

http://www.formula1.com/e...ard-first-lap-sepang.html

Ik zie wel dat een Manor nog beter weg is, maar die hebben eigenlijk altijd wel een wereld start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

albino71 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:39:
[...]
Anyway, zo vuurrood als jouw bril (wees er trots op!) is moeilijk te evenaren hoor, misschien dat TommyGun in de buurt komt. ;)
Dat zag ik ;)
[...]

-Zo extreem vond ik Vettel zijn actie gisteren niet, net zo opportunistisch als VES in Spa zullen we maar zeggen ;) Daarnaast weet Vettel dondersgoed dat hij een lange adem nodig heeft bij Ferrari.
Helaas komt VES er wel mee weg :P

>:)

[ Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 03-10-2016 19:41 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Arjantje72 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:47:
[...]

En wie dacht niet: als dat maar goed gaat en ze elkaar er maar niet afrijden? Ik stond gewoon i.p.v. op de bank te zitten :D
Natuurlijk zat ik hem ook te knijpen, maar dat maakt het toch ook juist mooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zat te schelden dat RIC hem niet voorbij liet, en meteen na de race was ik helemaal pissed omdat ik vond dat Max op winkoers lag en RBR de winst aan RIC had gegeven. Maar toen ik zag dat Max zelf wel blij was en dik tevreden met het resultaat, was ik dat dan ook maar.

Maar toch.. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:17
misschien de mosterd na de maaltijd maar deze f1 report met peter windsor & zack brown was nog niet langsgekomen.
[Vimeo: https://vimeo.com/184942546]

paddock uncut
[Vimeo: https://vimeo.com/184942549]

the F1 show
[Vimeo: https://vimeo.com/185028848]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ljyXYvKaGv4]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fHZxoLxKWLs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nog even over de motorproblemen van Hamilton en of het aan zn rijstil zou liggen. Als ik me het geod kan herinneren rijdt Hamilton altijd zuiniger dan Rosberg. Al weet ik niet of dat dit seizoen het geval is. Lijkt me niet dat Hamilton z'n motoren zwaarder belast.Lijkt me sws niet dat die het geval zou kunnen zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Vorig jaar had Rosberg toch veel pech? Dit jaar hebben ze geruild met monteurs... Mmmhhhh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:54
Volgens mij hebben ze niet echt geruild maar meer gehutseld. Ik dacht dat ik dat hier eerder Had gelezen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:01
Mocht Hamilton teveel gevraagd hebben van zijn motor, hadden we er wel iets over gehoord via team radio of zo. Er zijn van andere teams al genoeg berichten gekomen dat rijders moeten opletten voor bepaalde zaken dus waarom zouden ze dat bij Hamilton niet doen? Zeker aangezien alle boodschappen weer zijn toegelaten
Denk dat het gewoon een gevalletje van "jammer maar helaas" was.
En al die complot theorieën geloof ik niet echt in. Je moet toch al erg goed zijn om ervoor te kunnen zorgen dat een motor 80% van een wedstrijd meegaat, zeker met die rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Kenhas schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:53:
Mocht Hamilton teveel gevraagd hebben van zijn motor, hadden we er wel iets over gehoord via team radio of zo. Er zijn van andere teams al genoeg berichten gekomen dat rijders moeten opletten voor bepaalde zaken dus waarom zouden ze dat bij Hamilton niet doen? Zeker aangezien alle boodschappen weer zijn toegelaten
En al die complot theorieën geloof ik niet echt in. Je moet toch al erg goed zijn om ervoor te kunnen zorgen dat een motor 80% van een wedstrijd meegaat, zeker met die rechte stukken.
Niet alle communicatie tussen pitwall en coureur wordt op de zender doorgegeven. ;)
Maar een motor die ploft kun je natuurlijk niet altijd voor zijn, zeker omdat er al in geen tijden een Mercedes motor geploft is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 02-06 16:12
Ik vraag me af of je dat echt zou horen. Als Mercedes zou toegeven dat er teveel gevraagd is van de motor, dan is dat voor andere teams natuurlijk een mooie strategie. Probeer ze maar op te jagen, en op een gegeven moment gaan ze of vermogen beperken, of je hebt kans dat het fout gaat.

Maargoed, als dit een geval van teveel vragen van de motor zou zijn geweest, dan moeten andere teams die met dezelfde motor rijden daar toch ook wel problemen mee hebben gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik denk dat dit binnen de deuren blijft en je hoort inderdaad (zoals hierboven aangegeven) niet alles wat er op de boardradio wordt gezegd.

Maar misschien komt het voor Mercedes ook wel als een verrassing, terwijl ze dachten dat de motor op 95% het gewoon vol zou moeten houden? Dus dat ze wel zeiden tegen HAM: Strat 4 (of iets anders) waardoor ze volledig vermogen kregen met nog een kleine zekerheid ingebouwd. Maar dat dit te veel was. Het is één van de eerste keren dat Mercedes zo wordt opgejaagd.

En vergeet ook niet dat het bijna de warmste GP was van het jaar. Zowel voor de rijders als het materiaal was het killing. Dat kan er ook mee te maken hebben gehad. Stukje koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Ach, met de betrouwbaarheid van Hamilton zijn materieel is niet veel mis hoor:
http://www.f1fanatic.co.u...ity-rate-of-any-champion/

Dit jaar wat meer dan anders maar complotten geloof ik idd ook niet in. Een logischere verklaring zou kunnen zijn dat hij vaker dan Rosberg dit jaar gebruik maakt van de meest extreme engine modes, dan heb je automatisch ook meer kans op een ploffende motor.

[ Voor 43% gewijzigd door Grimmie187 op 04-10-2016 09:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

[...]

Doe mij jouw glazen bol, valt vast geld mee te verdienen ;)

Zonder gekheid, ik zie het niet zo somber in als jij:
-Pas sinds een aantal races is RBR sterker dan Ferrari, nog maar afwachten hoe dit in de overige races van het seizoen zal zijn.
-Ik zie niet in waarom Ferrari bij voorbaat op achterstand staat voor volgend jaar, volgens mij veranderd er genoeg dat voor ieder top team geldt dat ze de plank raak of mis kunnen slaan. Motorisch kruipt het veld sowieso dicht bij elkaar.

Ik vind de acties van VET en VES allebei onderdeel van het racen. Beiden zagen een gat en namen het risico. Wat mij betreft had VET hier ook niet echt voor bestraft hoeven te worden, zeker als je hem vergelijkt met de actie van Rosberg op Raikonnen waar Rosberg maar een 10 seconden penalty krijgt terwijl Vettel 3 gridplaatsen krijgt.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:44:
Maar misschien komt het voor Mercedes ook wel als een verrassing, terwijl ze dachten dat de motor op 95% het gewoon vol zou moeten houden? Dus dat ze wel zeiden tegen HAM: Strat 4 (of iets anders) waardoor ze volledig vermogen kregen met nog een kleine zekerheid ingebouwd. Maar dat dit te veel was. Het is één van de eerste keren dat Mercedes zo wordt opgejaagd.
Eigenlijk lijkt dit op ESP, 7 september 2015: 'Little push' caused Nico Rosberg's engine failure at Italian GP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:44:
[...]
Ik denk dat dit binnen de deuren blijft en je hoort inderdaad (zoals hierboven aangegeven) niet alles wat er op de boardradio wordt gezegd.
Voorheen had het team voor de boordradio een privacy knop.
Met het loslaten van de radio restricties, is al tegenprestatie wel de privacy button verdwenen.
Dus als er iets relevants daarover gezegd is over de radio, hadden we het wel geweten lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nee, in 2015 had Mercedes express een kapotte motor aan Rosberg gegeven. :+

(heb Rosberg toen nooit gehoord over een conspiracy)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44
De frustratie van HAM is dat het een zo goed als nieuwe motor is..
Dat werkt door op een coureur. Niet voor niets zei hij in een interview dat hij niet zeker weet of zijn auto het vol gaat houden.
Vertrouwen in je materiaal is gewoon heel belangrijk.
Vertrouwen in zichzelf heeft hij genoeg :p

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Martinspire

Awesomeness

Tylocke schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Ik vind de acties van VET en VES allebei onderdeel van het racen. Beiden zagen een gat en namen het risico. Wat mij betreft had VET hier ook niet echt voor bestraft hoeven te worden, zeker als je hem vergelijkt met de actie van Rosberg op Raikonnen waar Rosberg maar een 10 seconden penalty krijgt terwijl Vettel 3 gridplaatsen krijgt.
Mwoah, ik vond het een grote remfout van Vettel. Er was wel plek, maar hij remde gewoon veel te laat. Bovendien vergooide hij serieus de race van Rosberg en daarom snap ik de straf wel. Ik denk ook dat het is omdat ie in SPA eigenlijk te zwak bestraft is geweest

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49

Moofnor

King of my castle

Heeft Hamilton nou voor Japan nog een motor liggen? Of krijgen we alweer een spannende race waarbij er een merc het hele veld moet zien in te halen? >:)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15
Moofnor schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:31:
Heeft Hamilton nou voor Japan nog een motor liggen? Of krijgen we alweer een spannende race waarbij er een merc het hele veld moet zien in te halen? >:)
Hamilton heeft toch een aantal motoren ingezet in Belgie (?), waardoor hij veel plaatsten straf kreeg? Hij zal dus wel een motor over hebben.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Mwoah, ik vond het een grote remfout van Vettel. Er was wel plek, maar hij remde gewoon veel te laat. Bovendien vergooide hij serieus de race van Rosberg en daarom snap ik de straf wel. Ik denk ook dat het is omdat ie in SPA eigenlijk te zwak bestraft is geweest
Je logica ontgaat me een beetje. Rosberg deed in Maleisie niet veel anders dan Vettel deed in Spa en Vettel deed in Maleisie niet veel anders dan Verstappen deed in Spa.

In beide gevallen gaan Rosberg en Verstappen dus vrijuit en moet Vettel 2x gestraft worden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
Moofnor schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:31:
Volgens mij heeft Toto in een interview gezegd dat hij nu nog 1 nieuwe en 1 licht gebruikte over heeft.

Verder vind ik het maar een hoop gelul in de ruimte, het blijft een mechanische sport en uiteraard liggende QC procedures en fabricage standaarden een flink stuk hoger dan bij normale fabrieken maar ik begrijp de ophef over een ploffende motor niet zo goed. Er hoeft maar 1 oliekanaaltje verstopt te raken en met de marges in zo'n motor loopt hij binnen een paar 100 meter in elkaar. Waarom zou dit niet kunnen gebeuren omdat dit F1 is?

[ Voor 37% gewijzigd door RonaldMcDonald op 04-10-2016 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Grimmie187 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

Je logica ontgaat me een beetje. Rosberg deed in Maleisie niet veel anders dan Vettel deed in Spa en Vettel deed in Maleisie niet veel anders dan Verstappen in Spa deed.

In beide gevallen gaan Rosberg en Verstappen dus vrijuit en moet Vettel 2x gestraft worden? 8)7
Dit klopt niet helemaal wat je zegt.

In spa stuurden de ferrari's in op Max. Het was een risico van Max om in het gat te duiken (racedriver quote), het was geen fout. Vettel stuurde te scherp in, dat was een fout. Hij had ruimte moeten laten.

In Maleisië remde Vettel te laat of kwam hij te snel in het gat waardoor hij Rosberg niet kon ontwijken, Max week zelfs uit naar links om uit de maleise te blijven en de schade te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:38
Jackal131 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Hamilton heeft toch een aantal motoren ingezet in Belgie (?), waardoor hij veel plaatsten straf kreeg? Hij zal dus wel een motor over hebben.
Als ik het goed heb begrepen heeft hij een compleet nieuwe motor en een motor die 3 races is meegegaan. Dit was wat of Toto Wolf of Paddy Lowe aangaf bij Sky. Er vanuit gaande dat een motor ~5 races mee zal gaan zou hij dus net moeten uitkomen. Is het alleen de vraag of hij deze motoren dan ook op de vrijdag moet inzetten, of dat er daarvoor weer een andere motor wordt gebruikt. In ieder geval had hij de huidige (geplofte) motor alleen op zaterdag gebruikt (en ik neem aan in een FP in BE? Of kunnen ze ook aan de pool worden toegevoegd zonder daadwerkelijk ermee te rijden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 21:08
[...]

Je logica ontgaat me een beetje. Rosberg deed in Maleisie niet veel anders dan Vettel deed in Spa en Vettel deed in Maleisie niet veel anders dan Verstappen in Spa deed.

Ik vond spa een race incident, maar niet 1:1 vergelijkbaar met de eerste bocht afgelopen zondag.

In Spa liet Raikonen een gat vallen waar Max in kon. Doordat Vettel niet gezien had dat Max daar zat liet Vettel ruimte voor 1 auto, trechter effect en boem. Tot dat punt zag het er naar uit dat Max aan de binnenkant van Raikonen zou kunnen blijven zonder naar buiten te glijden.

In Maleisie was het gat voor Vettel er zeker, alleen in al zijn enthausiasme wist Vettel niet genoeg af te remmen om de bocht te kunnen houden. Doordat Max eieren voor zijn geld koos bleef hij relatief uit de penarie.

Brundle vergeleek de actie van Vettel ook meteen met die van Max, alleen vind ik het een essentieel verschil of de bocht gehaald word of niet. Of het Max gelukt was in Spa zullen we nooit weten, maar het zag er goed uit tot die tijd, daar waar we nu weten heeft Vettel het niet gehaald. En de straf is m.i. dan ook terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Als ik het goed heb begrepen heeft hij een compleet nieuwe motor en een motor die 3 races is meegegaan. Dit was wat of Toto Wolf of Paddy Lowe aangaf bij Sky. Er vanuit gaande dat een motor ~5 races mee zal gaan zou hij dus net moeten uitkomen. Is het alleen de vraag of hij deze motoren dan ook op de vrijdag moet inzetten, of dat er daarvoor weer een andere motor wordt gebruikt. In ieder geval had hij de huidige (geplofte) motor alleen op zaterdag gebruikt (en ik neem aan in een FP in BE? Of kunnen ze ook aan de pool worden toegevoegd zonder daadwerkelijk ermee te rijden?)
Ze kunnen aan de pool worden toegevoegd door het zegel te verbreken op de verpakking van de motor oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
YakuzA schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Ze kunnen aan de pool worden toegevoegd door het zegel te verbreken op de verpakking van de motor oid.
volgens mij dient alles wel ingebouwd te zijn geweest. Want toen in die races heeft hamilton nog gezegd wat een geweldige job de monteurs verricht hadden met alle motoren te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Jurgen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Ik vond spa een race incident, maar niet 1:1 vergelijkbaar met de eerste bocht afgelopen zondag.

In Spa liet Raikonen een gat vallen waar Max in kon. Doordat Vettel niet gezien had dat Max daar zat liet Vettel ruimte voor 1 auto, trechter effect en boem. Tot dat punt zag het er naar uit dat Max aan de binnenkant van Raikonen zou kunnen blijven zonder naar buiten te glijden.

In Maleisie was het gat voor Vettel er zeker, alleen in al zijn enthausiasme wist Vettel niet genoeg af te remmen om de bocht te kunnen houden. Doordat Max eieren voor zijn geld koos bleef hij relatief uit de penarie.

Brundle vergeleek de actie van Vettel ook meteen met die van Max, alleen vind ik het een essentieel verschil of de bocht gehaald word of niet. Of het Max gelukt was in Spa zullen we nooit weten, maar het zag er goed uit tot die tijd, daar waar we nu weten heeft Vettel het niet gehaald. En de straf is m.i. dan ook terecht.
Ik heb geen blokkerend wiel gezien bij Vettel, imo had hij de bocht gewoon gehaald als Rosberg niet richting apex had gestuurd (wat zijn goed recht is natuurlijk).

Maar goed, straks wordt het weer een welles nietes discussie.. Samengevat vind ik het net als Spa een raceincident en vind ik de gridstraf voor Vettel onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:01
Het is en blijft een mechanische sport. Een motor kan dus zomaar ploffen, ook al wordt zelfs maar voor 80% of zo belast..

Ik dacht dat ie nog één nieuwe had en één gebruikte (waarmee hij free practice heeft gereden in spa). Maar ben dat niet zeker. Weet eigenlijk niet waar je zoiets kan vinden. Je zou toch denken dat dergelijke statistieken gemakkelijk te vinden zouden zijn op de F1 site. Nu was het in ieder geval een nieuwe die in rook is opgegaan.

Had ergens gelezen dat Mercedes met een upgrade van de motor ging komen in Japan. Daar kan Hamilton dus al geen gebruik van maken of hij moet nogmaals penalties nemen.

Hoop echt dat Alonso in Japan een wit konijn uit zijn hoed kan toveren. Honda gaat met grote sprongen vooruit op motorvlak. En afgelopen race heeft nog maar eens bewezen dat hij nog zeker niet in pensioen moet gaan. Zal (hopelijk) de perfecte teamgenoot zijn voor Van Doorne.
sjaool schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Niet alle communicatie tussen pitwall en coureur wordt op de zender doorgegeven. ;)
Maar een motor die ploft kun je natuurlijk niet altijd voor zijn, zeker omdat er al in geen tijden een Mercedes motor geploft is.
Inderdaad niet maar denk dat als het Mercedes team tegen de race leader zegt dat ie het kalmer aan moet doen, dat wel te horen zou zijn. Zoiets kan een regisseur toch niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Om nieuwe onderdelen aan je "pool" toe te voegen moet je er mee rijden.
Dus die nieuwe motor heeft al 1 vrije training gehad in Spa.
En daarna moeten de monteurs haasten om er een nieuwe in te zetten voor de volgende training. Dus misschien dat er wat mis is gegaan met het heel vlug uitbouwen van de motor die hij er afgelopen weekend in had zitten.

Maar in ieder geval nog voorlopig nog voldoende "gebruikte" motoren in zijn pool.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Martinspire

Awesomeness

[...]

Je logica ontgaat me een beetje. Rosberg deed in Maleisie niet veel anders dan Vettel deed in Spa en Vettel deed in Maleisie niet veel anders dan Verstappen deed in Spa.

Rosberg kreeg wel degelijk straf (10 seconden en 2 strafpunten). Verder reed Vettel achterop Rosberg, dat deed Verstappen helemaal niet in Spa
Grimmie187 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb geen blokkerend wiel gezien bij Vettel, imo had hij de bocht gewoon gehaald als Rosberg niet richting apex had gestuurd (wat zijn goed recht is natuurlijk).

Maar goed, straks wordt het weer een welles nietes discussie.. Samengevat vind ik het net als Spa een raceincident en vind ik de gridstraf voor Vettel onterecht.
Dat ie het niet blokkeerde doet niets af aan het feit dat ie de bocht gewoon niet haalde op de manier waarop hij dat wilde. De mensen achter de top moeten altijd oppassen nergens tegenop te rijden. Of ze nou blokkeren of niet maakt weinig uit. Je rijdt achterop iemand, ergo: je remde te laat.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grimmie187 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Als men in de gelegenheid is om de onboard beelden van Verstappen, Vettel en (vooral) Ricciardo, van de start te bekijken, en dan in slow-motion afspelen, dan kan men prima zien hoe en waarom het gegaan is zoals het nu is gegaan. Ik ben vooral zeer onder de indruk van het inzicht van Verstappen in deze. Hij was de enige die schijnbaar aan zag komen dat het fout zou gaan als ie niet even flink op de rem ging staan, net genoeg om niet in een sandwich met Rosberg en Vettel te geraken. Daarna een tweede snelle uitwijkactie om Vettel niet te raken die toen nog voor hem reed met zijn afgebroken voorwiel, gevolgd door derde reactie om de achterkant van Raikkonen niet te raken. Allemaal in die eerste paar bochten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18
Marko vertelde dat Verstappen na het uitvallen van Hamilton het advies kreeg om rustiger te rijden. "De bandenslijtage was enorm. Max was erg snel, maar zelfs op de harde band had hij meer slijtage dan waarop we geanticipeerd hadden. Dat werkte in ons nadeel."
Max dus toch niet voluit gegaan de laatste rondes.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Devian schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

Max dus toch niet voluit gegaan de laatste rondes.
Dat was wel duidelijk. Verschil met RIC liep de laatste 5 rondes hard op.
Zijn banden waren gewoon 3 ronden ouder. En van achter iemand rijden krijg je ook nog eens flink meer slijtage.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zaagmans is weer geweest, Verder in het reguliere topic. Vanaf morgen is de GP van Japan als topic beschikbaar. :)

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1