[F1 2016] Race 16 - GP van Maleisië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 38.161 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Martinspire

Awesomeness

Grimmie187 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

Je logica ontgaat me een beetje. Rosberg deed in Maleisie niet veel anders dan Vettel deed in Spa en Vettel deed in Maleisie niet veel anders dan Verstappen deed in Spa.

In beide gevallen gaan Rosberg en Verstappen dus vrijuit en moet Vettel 2x gestraft worden? 8)7
Rosberg kreeg wel degelijk straf (10 seconden en 2 strafpunten). Verder reed Vettel achterop Rosberg, dat deed Verstappen helemaal niet in Spa
Grimmie187 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb geen blokkerend wiel gezien bij Vettel, imo had hij de bocht gewoon gehaald als Rosberg niet richting apex had gestuurd (wat zijn goed recht is natuurlijk).

Maar goed, straks wordt het weer een welles nietes discussie.. Samengevat vind ik het net als Spa een raceincident en vind ik de gridstraf voor Vettel onterecht.
Dat ie het niet blokkeerde doet niets af aan het feit dat ie de bocht gewoon niet haalde op de manier waarop hij dat wilde. De mensen achter de top moeten altijd oppassen nergens tegenop te rijden. Of ze nou blokkeren of niet maakt weinig uit. Je rijdt achterop iemand, ergo: je remde te laat.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grimmie187 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Ik heb geen blokkerend wiel gezien bij Vettel, imo had hij de bocht gewoon gehaald als Rosberg niet richting apex had gestuurd (wat zijn goed recht is natuurlijk).

Maar goed, straks wordt het weer een welles nietes discussie.. Samengevat vind ik het net als Spa een raceincident en vind ik de gridstraf voor Vettel onterecht.
Als men in de gelegenheid is om de onboard beelden van Verstappen, Vettel en (vooral) Ricciardo, van de start te bekijken, en dan in slow-motion afspelen, dan kan men prima zien hoe en waarom het gegaan is zoals het nu is gegaan. Ik ben vooral zeer onder de indruk van het inzicht van Verstappen in deze. Hij was de enige die schijnbaar aan zag komen dat het fout zou gaan als ie niet even flink op de rem ging staan, net genoeg om niet in een sandwich met Rosberg en Vettel te geraken. Daarna een tweede snelle uitwijkactie om Vettel niet te raken die toen nog voor hem reed met zijn afgebroken voorwiel, gevolgd door derde reactie om de achterkant van Raikkonen niet te raken. Allemaal in die eerste paar bochten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18
Marko vertelde dat Verstappen na het uitvallen van Hamilton het advies kreeg om rustiger te rijden. "De bandenslijtage was enorm. Max was erg snel, maar zelfs op de harde band had hij meer slijtage dan waarop we geanticipeerd hadden. Dat werkte in ons nadeel."
Max dus toch niet voluit gegaan de laatste rondes.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 21:49
Devian schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

Max dus toch niet voluit gegaan de laatste rondes.
Dat was wel duidelijk. Verschil met RIC liep de laatste 5 rondes hard op.
Zijn banden waren gewoon 3 ronden ouder. En van achter iemand rijden krijg je ook nog eens flink meer slijtage.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:05
Zaagmans is weer geweest, Verder in het reguliere topic. Vanaf morgen is de GP van Japan als topic beschikbaar. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1