Grimmie187 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Ik heb geen blokkerend wiel gezien bij Vettel, imo had hij de bocht gewoon gehaald als Rosberg niet richting apex had gestuurd (wat zijn goed recht is natuurlijk).
Maar goed, straks wordt het weer een welles nietes discussie.. Samengevat vind ik het net als Spa een raceincident en vind ik de gridstraf voor Vettel onterecht.
Als men in de gelegenheid is om de onboard beelden van Verstappen, Vettel en (vooral) Ricciardo, van de start te bekijken, en dan in slow-motion afspelen, dan kan men prima zien hoe en waarom het gegaan is zoals het nu is gegaan. Ik ben vooral zeer onder de indruk van het inzicht van Verstappen in deze. Hij was de enige die schijnbaar aan zag komen dat het fout zou gaan als ie niet even flink op de rem ging staan, net genoeg om niet in een sandwich met Rosberg en Vettel te geraken. Daarna een tweede snelle uitwijkactie om Vettel niet te raken die toen nog voor hem reed met zijn afgebroken voorwiel, gevolgd door derde reactie om de achterkant van Raikkonen niet te raken. Allemaal in die eerste paar bochten.
Testing, one, two ...