Ik heb een probleem en hopelijk heeft iemand hier een idee.
Korte vraag: Gaat een SE (niet-HD) omvormer dood als je kortstondig 230V op de RS485-aansluiting zet of zit er ergens een zekering die ik kan vervangen?
Lange vraag:
Ik was bezig om een extra kwh-meter in de meterkast aan te sluiten voor het uitlezen van de warmtepomp. Elektrisch had ik dat een electricien laten doen, maar data-verbinding zou ik zelf doen.
In tegenstelling tot de SDM220 (1-fase) kwh-meters die ik voorheen gebruikte heb ik nu een 3-fase SDM630 kwh-meter. Die heeft de data en de voeding aan dezelfde kant zitten. Bij het bekabelen heb ik vermoedelijk heel even de draadjes van de modbus-aansluiting tegen de schroef van de fase-aansluiting aangetikt (of mogelijk zelfs 2 verschillende fasen).
Dat resulteerde in een mooie vonk (en een heel goed leermoment. Ik dacht : ik zit alleen aan data dus spanning hoeft er niet af

).
modbus-kabel zat nog vast aan mijn raspberry pi via een usb-rs485-connector (zowel de voeding van de pi als de pi zelf lijken overleden).
Aan diezelfde raspberry pi zit op een andere usb-rs485-aansluiting een kabel naar mijn solaredge-omvormers (beide doorgelust).
Bij 1 van de omvormers sloeg de groep af, bij de andere niet. Maar allebei doen ze nu helemaal niks meer.
Situatie nu is als volgt: Als ik spanning op de omvormers zet gebeurt er helemaal niks-noppes-nada. Geen relais- die gaan klikken, geen lampje dat brand, scherm blijft uit.
Ik heb al even gekeken en zie bij de RS485-aansluiting niet direct iets van een zekering in de buurt zitten. Weet iemand of die wel ergens zit of heb ik nu het controller-bordje opgeblazen?
Zijn die controller-bordjes los te bestellen en te vervangen of is de hele omvormer nu compleet afgeschreven?