Even voor mijn beeld, zijn er hier mensen die hun SolarEdge (optimiser data) uitlezen via RS485?
Ik heb namelijk het gevoel dat met de huidige firmware, ook dat zo goed als onmogelijk is gemaakt. Ik krijg nu elke 1.5 uur één record binnen (terwijl het eerder best goed werkte).
Om toch een beetje overzicht te krijgen in welk kant van het dak welk aandeel heeft elk moment van de dag ben ik nu maar een statische berekening aan het bedenken. Ben er intussen achter dat het moment dat de zon op z'n hoogst staat altijd hetzelfde is (minus zomer/wintertijd). Ik heb van een dag dat het 100% zonnig was de data van de optimisers voor- en achter en ben daarmee nu een benaderingsfunctie aan het maken. Dat loslaten op de totale opbrengst en je hebt vrij goed de verdeling over voor/achter.
Ik heb namelijk het gevoel dat met de huidige firmware, ook dat zo goed als onmogelijk is gemaakt. Ik krijg nu elke 1.5 uur één record binnen (terwijl het eerder best goed werkte).
Om toch een beetje overzicht te krijgen in welk kant van het dak welk aandeel heeft elk moment van de dag ben ik nu maar een statische berekening aan het bedenken. Ben er intussen achter dat het moment dat de zon op z'n hoogst staat altijd hetzelfde is (minus zomer/wintertijd). Ik heb van een dag dat het 100% zonnig was de data van de optimisers voor- en achter en ben daarmee nu een benaderingsfunctie aan het maken. Dat loslaten op de totale opbrengst en je hebt vrij goed de verdeling over voor/achter.
/f/image/73JtcEwNfUlYGbwD1rLDyoSt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UOKFKDTGzxzojiGluejpfZTe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3IPdVoYjqweXnplpW4rypMJu.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/OGkRbGBte9cyi6PyC00EcA2x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AF6uzksCbRJbhpiNIPAf9lW1.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2TpB10ftXalmuSpvWJxxNk7q.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UabStd4nvi9c8zLtEDEYck1u.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/i1grVCnrtlkXLyCdAq7aBA1r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xDFtaXEVRVrJWE0kmYiYlDmw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LzWYvBqilj9OMeICibn8NMdP.jpg?f=fotoalbum_large)