dat kan wel eens bij mij het geval zijn; in augustus 2019 is mijn omvormer (door mijzelf) vervangen, nadat de 1e op 14 juni 2019 was geinstalleerd.
Ik heb toen een aantal keer gemerkt dat de opbrengst counters automagisch gereset werden.
SolarEdge support heeft toen een "soort reset" uitgevoerd en sindsdien zijn mijn counters stabiel.
Ik heb toen aangegeven dat ik dit merkte door m'n domoticz script en dat ik deze mogelijkheid graag zou willen blijven gebruiken. Dat was geen probleem gaf de support engineer aan...
dus, dat kan ook wel eens de reden zijn waarom ik "gewoon" in de setapp website kom én de protobuf kan gebruiken...
btw: ik heb net via de SetApp app m'n firmware geupgrade naar 4.8.28, en wat denk je?
spoiler: antwoordnog steeds werken...
@
nwmakel kan ik dat bestand "ergens" vinden/checken of dit bestaat??
boink: al gevonden in de logfile (via http://{inverter_ip}/mobile/commissioning/v1/logs)
zit in de /data/configs folder en heeft als inhoud:
code:
1
2
| enable=true
expiration=4294967296 |
"The problem with a 32-bit integer like this is that it can only count 4,294,967,296 seconds, or 136 years."
dat is wanneer linux/unix dood gaat
nou nog een manier vinden (voor jullie) om zo'n bestand in je omvormer te krijgen?!?'
oh, het root wachtwoord (encrypted) staat óók in die logfile; iemand een poging wagen?
[
Voor 27% gewijzigd door
Kees-Jan op 08-04-2020 19:37
]
the older I get, the better I was...