Zo. Sorry voor de dubbelpost, maargoed... Updates vind ik altijd leuk om te doen, en ik vind het zelf leuk om updates van anderen te lezen om ideeën op te doen. Misschien dat iemand ook ideeën opdoet van mijn updates, daar doe ik het voor.
De kweektent is ingericht en klaar voor gebruik. De lampen zijn af, en hangen nu netjes aan kettingen aan een zelfbedacht ophang systeem van pvc klemmen en afvoerbuis, (lekker goedkoop en geen gekras op de gegalvaniseerde buizen van staal op staal), zodat het allemaal makkelijk verstelbaar is. Elektriciteit is geborgd en geïnstalleerd, en de deno gaat super. Blijft mooi constant tussen de 28 en 30.5 graden. De zolder wordt verder niet verwarmt, afgezien van de kale cv leidingen die er lopen.

Een mooie bak licht van die Philips tornado's! Door de kappen reflecteerd het grootste deel naar beneden. Ik heb de spaarlampen boven de propagator verwisseld voor 1 enkele 28w halogeen gloeilamp om de propagator op temperatuur te houden. Scheelt weer wat wattjes en geeft meer warmte af.
De lampen zullen straks geschakeld worden op een analoge tijdklok, ik ga denk ik 15/9 aanhouden voor de groei. Dat scheelt toch weer een uurtje elektriciteit. Maar voor nu blijven ze lekker uit, alleen het halogeenlampje brand 24/7.
Alles begint inmiddels te ontkiemen als een malle:
Morgen ga ik wat zakjes grond en hydropotjes klaarmaken, de stekgrond was in de aanbieding bij de lokale karwei. 10 liter voor 2 euro. Deze meng ik twee derde met een derde potgrond en perliet om de grond luchtig te houden. Een stuk of 5 zaden zullen op hydro gaan, gewoon voor de lol.
De zakjes grond gaan eerst in de grote propagator, die ik met 75% korting heb kunnen krijgen bij de lokale Ranzijn. Echt een gelukje, die grote bakken zijn vaak best duur.
Tevens wellicht nog een leuke tip voor de hydro/GHE kwekers hier:
De magnesieumsulfaat is in de aanbieding bij de kruidvat. 650 gram voor €3,50. Deze kun je toevoegen aan je GHE voeding voor mooi groen blad. 5 gram per gallon voeding.
Hoe gaat het inmiddels met jullie zaden/plantjes ondertussen? Ben benieuwd!
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 1032405 op 29-12-2018 21:44
. Reden: Onaangename visuele mishandeling. ]