Dat zou het kunnen zijn. Ik had bij alle soorten van haar minimaal 75% ontkieming, echt helemaal top. Behalve de habanero red tot nu toe, die doet nog niks. Hij ligt nu een week in de deno.
We zullen het zien!
Verwijderd
Dat zou het kunnen zijn. Ik had bij alle soorten van haar minimaal 75% ontkieming, echt helemaal top. Behalve de habanero red tot nu toe, die doet nog niks. Hij ligt nu een week in de deno.
Bij mij nu 15 dagen. Laat zeker nog iets weten mocht jij (of iemand die je kent) wel succes hebben.Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:06:
[...]
We zullen het zien!
Hoe gaat het nu met je Habanero?Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:06:
[...]
We zullen het zien!
Verwijderd
Van de 6 zaden die ik op deno heb is er nu 1 uitgekomen en die maakt as we speak een noemenswaardige wortel aan. Deze ga ik van de week in de grond of hydro zetten, twijfel nog even welk medium.Maverick! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:02:
[...]
Hoe gaat het nu met je Habanero?
Bij mij groeit alles als kool, behalve dus de Habanero.
Gisteren onderhoud gedaan en in al mijn 13 potjes nog maar 1 plantje per potje laten staan, de rest eruit geknipt, behalve de Habanero...
Er zijn er 2 boven de grond gekomen die ik al een tijd geleden na deno in de potjes hebt gepropt, maar ze gaan maar tergend langzaam. Denk dat de 'grootste' nu 1cm hoog is. Gisteren nog maar een derde zaadje, die ondertussen ook met deno ontkiemd was, in het potje erbij gedaan. Hoop wel dat ik erin slaag eentje groot te krijgen...
Hmm, jammer. Gelukkig heb ik wel nog de Habanero Tasmanian voor de hotsauce-kick, maar de gewone rode wil ik toch ook wel heel graag.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:19:
[...]
Van de 6 zaden die ik op deno heb is er nu 1 uitgekomen en die maakt as we speak een noemenswaardige wortel aan. Deze ga ik van de week in de grond of hydro zetten, twijfel nog even welk medium.
Maar ze zijn inderdaad erg lastig aan het doen... Ik heb het idee dat de zaden niet van vorig seizoen zijn, maar al wat ouder. Dit is wel speculatie, heb daar geen bewijs voor. Maar gezien de kiemkracht en negatieve berichten van diverse personen omtrent deze soort vermoed ik dat het daar mis gaat.
Ik had ook Trinidad Moruga Scorpions en ook bij deze heb ik niets boven de grond weten te krijgen. Zaden gedeeld met een maat, en die heeft er nu 1 staan maar zelfde verhaal als met jouw habanero's. Blijft klein en ontwikkeld zeer traag.
Al mijn andere pepers gaan echt als een speer, waaronder de Madame Jeanette en dat is ook een chinense...
Ik hoop ook dat ik minimaal 1 habanero groot krijg, voor de extra kick in de sambal die ik graag wil gaan maken. Mochten er noemenswaardige ontwikkelingen plaatsvinden dan laat ik het nog weten, maar ik zie het somber in
Verwijderd
Ik sta er zelf ook versteld van hoe snel dat groeit. Ben alleen benieuwd hoe het in de zomer uit gaat pakken wanneer de emmers buiten komen te staan in de hitte... Geen idee wat er gaat gebeuren als het water te warm wordt etc. Etc.Maverick! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:32:
[...]
Hmm, jammer. Gelukkig heb ik wel nog de Habanero Tasmanian voor de hotsauce-kick, maar de gewone rode wil ik toch ook wel heel graag.
Wat een verschil zeg met hydro en grond!
Zet me toch aan het denken om volgend jaar ook maar eens hydro te gaan doen
[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 11-02-2019 15:20 ]
Verwijderd
Dat komt denk ik door de GHE flora. Da's echt een soort nitroglycerine voor plantjes.Joindry schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:03:
Ik heb dit weekend de eerste batch van 3 zaden opgegeven en de overige 7 zaden samen in één bakje geduwd. Ik zie wel of er iets van komt.
Mijn "ebony giant" variant van de habanero doen het wel goed. Die kwamen 3/3 uit. Dit weekend verpot, deze week dus een beetje de kat uit de boom kijken.
En 6 wekende mijne hebben nog heel wat in te halen op 3 weken...
Verwijderd
Ik heb gewacht tot ze met blaadjes en al boven de grond kwamen, en ben toen begonnen met DTW early grow. Heel klein beetje maar, zo'n 5 a 10 milliliter. Toen de planten groter werden heb ik gewoon vrij rigoureus een 5 liter jerrycan aangemaakt met late grow, en dit verdunt met 1/3e water voor ik het gaf.Maverick! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:08:
Ik ben ook GHE (drain to waste) aan het geven.
@Verwijderd Jij gebruikt neem ik aan ook de GHE feedchart die rond gaat in de FB groep?
Ik weet niet goed hoe het weeknummer te interpreteren. Gisteren heb ik weer een fles GHE voeding aangemaakt en heb hierbij heb de hoeveelheden GHE van week 2 aangehouden omdat ik een beetje bang ben teveel te geven en de plantjes te verbranden. Weet jij vanaf wanneer de weken beginnen te tellen? Vanaf het moment dat het 'bruggetje' boven de grond komt?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2019 22:42 ]
Meer dan een emmertje, voeding en een netpotje met kokos heb je niet nodig. Aan het begin van het topic vind je Ravens setup terug. Low-key met een paar thermosflessen van de action. Je bent nog ruim op tijd voor dit seizoen.Maverick! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:32:
[...]
Wat een verschil zeg met hydro en grond!
Zet me toch aan het denken om volgend jaar ook maar eens hydro te gaan doen
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Verwijderd
Dat is waar! Helemaal als je ziet hoe snel het groeit op hydro... Volgend jaar start ik pas in februari en zeker niet eind december al.Tektoon schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:58:
[...]
Meer dan een emmertje, voeding en een netpotje met kokos heb je niet nodig. Aan het begin van het topic vind je Ravens setup terug. Low-key met een paar thermosflessen van de action. Je bent nog ruim op tijd voor dit seizoen.
[ Voor 33% gewijzigd door Joindry op 12-02-2019 10:32 ]
Mooi, dank voor het advies!Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:24:
[...]
Ik heb gewacht tot ze met blaadjes en al boven de grond kwamen, en ben toen begonnen met DTW early grow. Heel klein beetje maar, zo'n 5 a 10 milliliter. Toen de planten groter werden heb ik gewoon vrij rigoureus een 5 liter jerrycan aangemaakt met late grow, en dit verdunt met 1/3e water voor ik het gaf.
Ze krijgen nu steevast de DTW late grow volle kracht tot ze naar buiten gaan. De getopte planten krijgen 50% verdund.
Heb hier en daar wel lichte verbranding, maar alleen de hydro's. Die krijgen de Circulating hoeveelheid. 1 hydro is echt zwaar verbrand, maar die had ik als zaailing in de late grow gezet uit luiheid![]()
Eigenlijk doe ik maar wat en pakt het goed uit.
[EDIT] het gaat erom dat je planten een beetje wennen aan de voeding. Dus niet te sterk beginnen. Dat schema is ontwikkeld om zo snel mogelijk vruchtdragende planten te maken, zodat de levenscyclus kort blijft en rendabel blijft onder lampen.
Aangezien ik ze pas buiten in de bloei wil gooien hou ik de late grow (week 3) aan, tot ik ze in bloei wil hebben. Dan verander ik de NPK waardes.
Thanks! Nou, voor dit jaar zit ik al ruim zat in de plantjesTektoon schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:58:
[...]
Meer dan een emmertje, voeding en een netpotje met kokos heb je niet nodig. Aan het begin van het topic vind je Ravens setup terug. Low-key met een paar thermosflessen van de action. Je bent nog ruim op tijd voor dit seizoen.
Verwijderd
Haha gaat lekker. Zo heb ik vanochtend mijn enige habanero zaadje met staartje gehalveerd toen ik hem vanuit de deno in de grond wou zettenDe_Bastaard schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:35:
Nou, gisteren dus al m'n jalapeno zaadjes weggegooid die in vochtig papier zaten in een plastic zakje.
Hoorde later dat het wel 6weken kan duren om die te laten ontkiemen
[ Voor 24% gewijzigd door Joindry op 12-02-2019 18:32 ]
Verwijderd
Tja vanalles
Je kunt gewoon Kratky'en in een bloempot. Bij de Dille en Kamille hebben ze gekleurde potten in verschillende maten waar je plastic schotels op kunt doen als deksel. Ik ben met drie potten begonnen. Je hoeft ze alleen maar in de zon te zetten en klaar. Een keer per week bijvullen. Koop voor je vrouw zo gewoon een leuke peperplant.Joindry schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:05:
Ik moet enkel onderhandelen met de vrouwe des huizes om een bak met potgrond in de living te mogen zetten. Hydro spreekt me wel aan, maar je hebt direct nog een keer zoveel uitrusting staan.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Leuk! Welke potten zijn dat? En zijn het 3inch netcups?Tektoon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:10:
[...]
Je kunt gewoon Kratky'en in een bloempot. Bij de Dille en Kamille hebben ze gekleurde potten in verschillende maten waar je plastic schotels op kunt doen als deksel. Ik ben met drie potten begonnen. Je hoeft ze alleen maar in de zon te zetten en klaar. Een keer per week bijvullen. Koop voor je vrouw zo gewoon een leuke peperplant.![]()
[Afbeelding]
Deze. De kleine zijn 15,5 cm, de grote 17,5 cm. Maar ik gebruik voornamelijk de grote: de deksels van elho passen daar beter op waardoor je de gehele inhoud van de pot kan benutten. De zwarte emmertjes komen van crop. Meshpots zijn 8,5 cm: ebay link is eerder door Raven gepost.virofi schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:05:
[...]
Leuk! Welke potten zijn dat? En zijn het 3inch netcups?
[ Voor 14% gewijzigd door Tektoon op 16-02-2019 18:36 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Je kunt een half jaar gaan zoeken naar een kant en klare oplossing of gewoon een emmertje kopen en er een gaatje in snijden. Wat is dan gemak?Taro schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:16:
ik ben meer van het gemak
[ Voor 19% gewijzigd door Tektoon op 16-02-2019 19:44 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Taro op 16-02-2019 20:47 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Verwijderd
Ikea heeft inderdaad strakke hydro bakken die je zeker mooi kunt gebruiken. Echter heeft een gemiddelde peperplant uiteindelijk wel behoefte aan wat volume, dus een 10 liter emmer is uiteindelijk wel gewenst. Ikea heeft een leuke selectie, maar toch meer voor kleine bladgroentes etc.Taro schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:59:
@Tektoon Dat cirkeltje snijden is het probleem niet, ik zoek ook gewoon iets wat een beetje smoelt. Eigenlijk dus gewoon een mooie kant en klare oplossing die niet misstaat in een strakke woonkamer. De vrouw des huizes doet haar best om alles mooi aan te kleden, dan wil ik niet met wat "mayonaise emmertjes" op de vensterbank aankomenGemak is misschien niet de juiste woordkeuze geweest, ik wil niet met thermoskannen ofzo in de vensterbank aankomen. Ik vind het zeker inventief, maar wordt niet gewaardeerd
Ik zal sowieso wel even bij de Ikea kijken.
Edit: Die dekseltjes zal ik ook even naar kijken, want die kunnen ook wel op een stenen pot, thx.
Verwijderd
Dhr. Satoshi schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:38:
@Verwijderd Werk aan de winkel.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 16-02-2019 21:33 ]
Daarom doelde ik ook op deze.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:08:
[...]
Ikea heeft inderdaad strakke hydro bakken die je zeker mooi kunt gebruiken. Echter heeft een gemiddelde peperplant uiteindelijk wel behoefte aan wat volume, dus een 10 liter emmer is uiteindelijk wel gewenst. Ikea heeft een leuke selectie, maar toch meer voor kleine bladgroentes etc.
Kokos aarde. Ikea heeft het, amazon ook. Soms in de aanbieding bij de Gamma.Taro schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:28:
Ik lees en hoor trouwens hier en daar dat steenwol niet zo gezond en milieuvriendelijk is. Zijn daar ook "vriendelijkere" alternatieven voor?
[ Voor 35% gewijzigd door Tektoon op 16-02-2019 21:46 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 16-02-2019 21:55 ]
Verwijderd
Ik hoor veel goede verhalen over refining en als je contact met ze opneemt en het probleem voorlegt is de kans groot dat je nieuwe zaden krijgt.Slonzo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:45:
Ik heb half januari mijn peperzaadjes van bij Refining Fire Chiles in de klimaatkast gezet op ~28 graden. 3 van de ~15 zaadjes kwamen relatief snel uit, de rest geeft geen reactie. De 3 zaailingen heb ik vorige week in de grond gezet. 2 ervan zijn nu ook al dood
Ik heb wel m'n grondmix veranderd sinds vorig jaar (was toen gewoon potgrond): 3 delen zand 3 delen potgrond 1 deel perliet. Dat lijkt me niet meteen zo'n zaailing-killer?
Nog mensen hier met zaadjes van bij RFC?
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 22-02-2019 23:50 ]
Verwijderd
Mooie emmers heb je gekochtTaro schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:08:
Inmiddels heb ik 12 zwarte 10 liter emmers (deze, bij 12 stuks geen verzendkosten) binnen met (iets te grote) netcups en wat andere spullen. Heb eerst 1 jalapeño geprobeerd, als dit werkt ga ik ook met de andere 11 emmers aan de slag.
Wat gebruiken jullie voor de zuurstof voorziening in het water of is dat niet echt nodig? Ik kwam bruisteen tegen en vond o.a. deze pomp: https://www.a2koi.nl/aqua...ow-luchtpompset-v-10.html. Die is er in verschillende versies, maar, is zo'n setje aan te raden? Of welke gebruiken jullie? De v60 is geschikt voor 10 stuks, dus moet dan even kijken of ik max 10 emmers in ga zetten of een andere oplossing zoek.
Als dit goed uitpakt dan ga ik het geheel in de garage of op zolder neerzetten
[ Voor 23% gewijzigd door Tektoon op 23-02-2019 13:16 ]
Verwijderd
Hmmm, ik heb hier zakjes van drie jaar geleden van haar en die zijn allemaal (echt 100%) opgekomen nu. Ik zou d'r gewoon even mailen. Ze stuurt je vast nog nieuwe (en het is niet te laat).Tektoon schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:50:
Opkomst van Anchillique valt een beetje tegen: één zakje annums is in het geheel niet opgekomen.
Bij mij is enkel de gewone red habanero's die 0/10 zijn uitgekomen. Mijn 7 andere soorten hebben een ratio van rond de 70%. Wat zeker goed te noemen is.barrymossel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:22:
[...]
Hmmm, ik heb hier zakjes van drie jaar geleden van haar en die zijn allemaal (echt 100%) opgekomen nu. Ik zou d'r gewoon even mailen. Ze stuurt je vast nog nieuwe (en het is niet te laat).
[ Voor 32% gewijzigd door Adipose op 28-02-2019 17:17 ]
[ Voor 7% gewijzigd door JustM3 op 08-03-2019 14:50 ]
Verwijderd
Tipje: mooie 6500k led TL's te koop bij de action.barrymossel schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:44:
Grrrr, m'n groeilamp uit China is kapot. De tweede al, dus zo wordt goedkoop duurkoop. Helaas kan ik deze niet openmaken, dus geen idee waar het aan ligt.
Dus nu maar twee ledstrips op m'n kweekbak geplakt. Ben heel benieuwd of dat gaat werken. Helaas is de Jalapeno al erg ver gestrekt, maar dat los ik wel op door hem dieper te planten in het volgende potje.
We gaan het zien. Inmiddels is alles opgekomen, buiten 1 tomaat die ik dus maar opnieuw gezaaid heb. Tijd zat...
Verwijderd
Mooie setup man, dat heb je netjes gedaan!JustM3 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:46:
zo vandaag een dagje vrij van de baas! alle tijd om mijn nieuwe hydroponics setup te bouwen. plaats voor 18 planten (6x hoog en 12 laag).
Moet nog 2 dingen doen, leidingen van en naar mijn basin trekken en het basin kopen.
Dit is mijn eerste outdoor setup, mocht iemand opmerkingen of verbeterpunten hebben dan hoor ik dat graag!
https://imgur.com/43vKZV1 (upload foto wilt niet mee werken)
Verwijderd
Op zich staan ze er niet eens zo heel raar bij. Ik zie veel groen blad, maar alles lijkt wel wat slapjes. Krijgen ze voeding? Zo ja, wat voor soort?Joindry schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:18:
Hier gaat het eigenlijk niet zo goed met de pepers denk ik. Kan iemand wat advies geven? Is best welkom.
Pepers zien er zo uit na 7 tal weken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De beste zien er eerder uit als sla en de zwaksten worden een beetje geel. De planten die aangewreten werden door de kat, lijken niks meer te doen.
De potjes staan continu met hun voeten in ongeveer 1cm water.Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:09:
[...]
Op zich staan ze er niet eens zo heel raar bij. Ik zie veel groen blad, maar alles lijkt wel wat slapjes. Krijgen ze voeding? Zo ja, wat voor soort?
Ik zie ook dat je lampen gebruikt? Wat voor soort led heb je daar?
En staan ze niet te nat?
Verwijderd
Continu in een cm water is echt veel te nat. Aarde werkt als een spons, dus je planten verdrinken als het ware op deze manier.Joindry schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:21:
[...]
De potjes staan continu met hun voeten in ongeveer 1cm water.
Ik gebruik een voeding uit de actionvoor kamerplanten (7-3-5 mengeling)
lampen die ik gebruik zijn 1tje van 210 leds van Aliexpress en één gewone 14 Watt spaarlamp van Ikea. Ik wissel ze ongeveer iedere week een van positie. Ze krijgen ook een uur 2 zonlicht van achter tripel beglazing, maar dat zal het niet maken.
Looking good! Post er nog eentje als je er planten in hebt. Ziet er strak uit in ieder geval.JustM3 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:46:
zo vandaag een dagje vrij van de baas! alle tijd om mijn nieuwe hydroponics setup te bouwen. plaats voor 18 planten (6x hoog en 12 laag).
Moet nog 2 dingen doen, leidingen van en naar mijn basin trekken en het basin kopen.
Dit is mijn eerste outdoor setup, mocht iemand opmerkingen of verbeterpunten hebben dan hoor ik dat graag!
https://imgur.com/43vKZV1 (upload foto wilt niet mee werken)
Direct even het resterende water uit de bak gehaald. Nu gewoon wachten tot de grond er wat droog uitziet, dan nog eens voeden. Ik hoop vooral dat die gele planten het weer beter gaan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:41:
[...]
Continu in een cm water is echt veel te nat. Aarde werkt als een spons, dus je planten verdrinken als het ware op deze manier.
Dus dat is opzich hartstikke mooi, want grote kans dat dit je problemen veroorzaakt.
Ik voed en water ze ook van onderaf, ze staan in literpotjes en ze krijgen zo'n 30 tot 50 ml water per keer. En daar doen ze 2 tot 3 dagen mee.
Je kunt op deze manier prima bewateren en voeden, maar zet ze dan 20 minuten tot een half uur erin, en daarna weer droog.
Ik zou je aanraden het water weg te halen, en de potjes eerst eens goed droog te laten trekken. Durf te wedden dat je binnen een week aanzienlijk verschil ziet.
Verwijderd
Ik zou ze zeker even echt goed laten droogtrekken, dus tot de bakjes heel licht aanvoelen, en de grond een cm onder het oppervlak ook al droog is. En dan weer beginnen met water/voeding. Ik denk dat je binnen 2 a 3 dagen al verschil gaat zien aan het blad, dat zal een stuk minder slap ogen.Joindry schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:12:
[...]
Direct even het resterende water uit de bak gehaald. Nu gewoon wachten tot de grond er wat droog uitziet, dan nog eens voeden. Ik hoop vooral dat die gele planten het weer beter gaan doen.
Het is kiezen of delen: of je behandelt ze als planten op potgrond of je zet ze op hydro zoals de rest van ons.Joindry schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:21:
[...]
De potjes staan continu met hun voeten in ongeveer 1cm water.
[ Voor 39% gewijzigd door Tektoon op 08-03-2019 23:50 ]
Verwijderd
Choices are hard MkayTektoon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:54:
[...]
Het is kiezen of delen: of je behandelt ze als planten op potgrond of je zet ze op hydro zoals de rest van ons.
Was het niet dat ik al hopen zaden zitten heb in de diepsvries die ik dit jaar niet eens ga kunnen zaaien. Sure... Al is het een kwestie van tijd eer er getrolled wordt.JustM3 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:53:
Is het misschien een keer leuk om paketjes met "secret zaden" rond te sturen? soort van secret santa.
Iemand hier interesse in?
[ Voor 4% gewijzigd door OneTimer op 09-03-2019 15:30 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik heb altijd een stapeltje van deze in huis. Voor alie, ibood, ebay enzo. Ze zijn alleen wel heeeeel duurPM_Petrol schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:28:
De Madam Jeanette is niet opgekomen, dus volgend jaar weer proberen maar dan met een warmtemat die het wel doet. Ik had er een op Ali besteld, maar dan met een US stekker. Die past niet in het stopcontact, ook niet met een wereldstekker!?
Ja ik heb idd ook al gehoord dat de matjes iets te warm kunnen worden.dragon2 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:00:
[...]
Ik heb altijd een stapeltje van deze in huis. Voor alie, ibood, ebay enzo. Ze zijn alleen wel heeeeel duur
Sidenote: alie electra wel mee uitkijken, vooral hittematjes: ik heb al verhalen gehoord over warmtematjes van alie die brand hebben verooorzaakt. Wellicht toch beter wat veiliger spul kopen in NL, in dit geval...
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Deep Water Culture is episch.JustM3 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:04:
ik ben momenteel een hydropondics systeem aan het bouwen. ik maak gebruik van het "deep water culture" systeem dat er op neer kom dat de planten in netpotjes boven een bassin water worden geplaatst.
ik ben alleen aan het twijfelen hoe hoog het water level moet zijn. heeft iemand hier ervaring mee?
★ What does that mean? ★
Er zijn kleine soorten. Er zijn soorten die hangen. En er zijn soorten die redelijk makelijk als bonsai te kweken zijn.JustM3 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:05:
Weten jullie of er laag blijvende peperplanten zijn? (Max 30,cm hoog)
Verwijderd
Er zijn zeker heel veel pepers die klein blijven, weet zo niet uit mijn hoofd welke soorten maar daar kun je op googlen.JustM3 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:05:
Patio Fire en Chinese 5 color bleven bij mij laag. Wel erg bushy.JustM3 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:05:
[ Voor 29% gewijzigd door Tektoon op 10-03-2019 14:58 ]
Haha, ja zo werkt wetenschap natuurlijk niet. Dit soort video's zijn, met alle respect voor Khang Starr, enorm misleidend want met twee plantjes kan je qua testresultaten alle kanten op. Als je drie jaar lang twee voetbalvelden naast elkaar legt krijg je al een evenwichtiger beeld. Daarnaast spelen er ook nog zaken als container formaat en plant type. Niet alles doet het even goed in elk systeem.Taro schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:31:
Ik vroeg hier laatst welk pompsysteem goed zou zijn om zuurstof ivm hydroponics te realiseren. Ik kwam o.a. deze video tegen, waarbij de Kratky versie, zonder extra zuurstof, het zelfs veel beter heeft gedaan:
[YouTube: DWC Vs Kratky Hydroponic For Growing Lettuce]
Een nieuwe test om bepaalde factoren uit te sluiten is wel aan te raden, maar zoals hier ook al werd aangegeven is niet bewezen dat zuurstof toevoegen voordelen biedt.
Verwijderd
Kratky gaat echt al bizar snel. Je kunt altijd zonder luchtsteentjes beginnen, en ze alsnog in een later stadium toevoegen.Taro schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:31:
Ik vroeg hier laatst welk pompsysteem goed zou zijn om zuurstof ivm hydroponics te realiseren. Ik kwam o.a. deze video tegen, waarbij de Kratky versie, zonder extra zuurstof, het zelfs veel beter heeft gedaan:
[YouTube: DWC Vs Kratky Hydroponic For Growing Lettuce]
Een nieuwe test om bepaalde factoren uit te sluiten is wel aan te raden, maar zoals hier ook al werd aangegeven is niet bewezen dat zuurstof toevoegen voordelen biedt.
Staat dat niet op die verpakking dan? Ik heb een ander merk hydro voeding gehad en daar zat een duidelijk omschrijving bij met indicatie van hoeveel ml per liter water.PM_Petrol schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:46:
Ik wil ook een Kratky setup gaan bouwen voor sla.
Nu heb ik ook al wat op Hydro staan, maar daar van is het plan om ze bij te voeden en water te geven.
Bij Kratky is dat niet het geval, je geeft 1x water en voeding totdat de plant geoogst kan worden. Sla is binnen 1 maand te oogsten dus dat is een goede kandidaat voor Kratky dacht ik zo.
Maar ik kan nergens vinden hoeveel voeding er wordt gebruikt?
Ik heb de GHE Flora serie, maar hoeveel moet ik daar van toevoegen aan 10 liter water?
Fill and forget methode, dus 1 keer water geven met voeding.
Ja het staat er wel op. Maar dan moet je elke keer bijvoeden. Er staat voor hydro en voor aarde op. Aarde is de halve dosering. Met 1.5 ml/liter voeding ga ik geen oogst meemaken neem ik aan.De_Bastaard schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:17:
[...]
Staat dat niet op die verpakking dan? Ik heb een ander merk hydro voeding gehad en daar zat een duidelijk omschrijving bij met indicatie van hoeveel ml per liter water.
Even wat anders mannen,
Wat is jullie ervaring met die warmtematjes? Ik wil dus in m'n kelder gaan beginnen met pepers te kweken, maar het is daar te koud (15-16graden). Nu zal er wel wat warmte van die T8 lampen af komen, maar niet genoeg denk ik. Ik heb Edwin's review gelezen/gezien op YouTube over dat spul van Ali, en dat ding werd 95 graden ofzo. Op Amazon vind ik ze ook (woon in Duitsland, dus goed te doen), maar volgens mij komt die meuk ook uit china. Kosten 15 euro ofzo ... zoals deze:
https://www.amazon.de/Hei...52508184&s=gateway&sr=8-4
of deze:
https://www.amazon.de/Tro...52508184&s=gateway&sr=8-5
Wat denken jullie?
Een kast (of whatever) wil ik nog wel eens maken, maar voorlopig nog even niet. Waarschijnlijk bedenk ik me over een maand en ga ik vol yolo in die kelder en maak ik een paar m2 aan kweekruimte.
Wisselvallig, de planten die het goed deden, doen het nog beter, de mindere doen niks.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:59:
@Joindry Merk je al wat verschil aan de pepers?
Verwijderd
De grote planten verdampen denk ik wat meer water via het blad, die anderen zullen nog wel bijtrekken denk ik.Joindry schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:38:
[...]
Wisselvallig, de planten die het goed deden, doen het nog beter, de mindere doen niks.
vorige week: [Afbeelding]
gisteren:[Afbeelding]
Verwijderd
Die gaan lekker. @Dhr. Satoshi had een moruga scorpion die ook niet vooruit te branden was de eerste weken. Dat is nu echt een dikke plant geworden met bladeren zo groot als een gemiddelde hand. Echt mooi.Maverick! schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:02:
Mijn pepertjes staan er netjes bij al zeg ik het zelf
Een week geleden omgeplant van kleine plastic bekertjes naar 0,5 liter bekers.
[Afbeelding: Pepers]
Ik heb enkel nog maar een beetje opgeknipt en knopjes verwijderd.
De 'Y'-tjes beginnen nu te komen, dus eerdaags een en ander toppen.
Het lijkt er zelfs op dat de verloren gewaande Habanero Red nog iets gaat worden
[Afbeelding: Haba]
Mooi, dan houd ik de moed erinVerwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:33:
[...]
Die gaan lekker. @Dhr. Satoshi had een moruga scorpion die ook niet vooruit te branden was de eerste weken. Dat is nu echt een dikke plant geworden met bladeren zo groot als een gemiddelde hand. Echt mooi.
Gewoon blijven doen wat je doet, dan komt die er wel
Verwijderd
Mijn habanero's zijn helaas allemaal geflopt. Ook de moruga scorpions die ik op deno had zijn niets geworden. Echt jammer. Heb gelukkig nog wel 3 madame jeanettes. Dat is pittig genoeg voor mij, maar had toch eigenlijk wel een superhot willen hebben voor de fun. Maargoed, doelen voor volgend seizoenMaverick! schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:54:
[...]
Mooi, dan houd ik de moed erin
Hoop echt dat ik Haba's krijg. Volgens mij zijn dit de heetsts pepers die ik ertussen heb en ik wil wel hotsauce maken met een beetje pit
Ziet er echt goed uit zo die tent!Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:57:
[...]
Mijn habanero's zijn helaas allemaal geflopt. Ook de moruga scorpions die ik op deno had zijn niets geworden. Echt jammer. Heb gelukkig nog wel 3 madame jeanettes. Dat is pittig genoeg voor mij, maar had toch eigenlijk wel een superhot willen hebben voor de fun. Maargoed, doelen voor volgend seizoen
Vandaag wel de kweektent op zijn zij gepleurd, zo heb ik wat meer ruimte en kan ik nog een propagator met tomaten en cayennes onder de tafel met tlbak gooien.
Want ja het moet nog meer natuurlijk
[Afbeelding]
Verwijderd
Er is iets met de zaden van de habanero red van Anchillique. (vermoed ik, aangezien iedereen die ze daar weg heeft slechte ontkieming en/of moeilijke start heeft)Maverick! schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Ziet er echt goed uit zo die tent!
Ik had ook eerst voor een tent gekeken, maar vond geen geschikte afmeting voor op zolder (schuin en vrij laag dak), maar zo op een zij is wel een uitkomst. Zo, heb ik meteen ook mijn doel voor volgend jaar![]()
Is Habanero zo'n lastig plantje om te kweken? Ik lees vaak dat het niet lukt...
het de enige Chinense die ik heb staan, de rest zijn allemaal Annuums. Hoopte al dat daar de reden lag waarom hij achter bleef...
Mijn lijstje dit (eerste) jaar, met familie en SHU erachter:Dit maakt wel duidelijk waarom ik het heel jammer zou vinden wanneer de Haba het niet redt
- Cayenne Yellow - Capsicum Annuum - 40k
- Cayenne Long Slim - Capsicum Annuum - 30-50k
- Jalapeno Farmer Market Potato - Capsicum Annuum - 5k
- Jalapeno Sweet - Capsicum Annuum - 1k
- Cherry Bomb - Capsicum Annuum - 2.5-5k
- Chinese 5 Color - Capsicum Annuum - 20k
- Habanero Red - Capsicum Chinense - 150-325k
- Habanero Tasmanian - Capsicum Annuum - 40-60k
- Orozco - Capsicum Annuum - 5-30k
- Serrano - Capsicum Annuum - 8-22k
Verwijderd
Op je laatste foto vind ik ze er niet slecht uitzien. Het blad hangt een beetje maar dat is geen ramp. Zeker niet gezien hoe nat ze hebben gestaan. Typische Chinense 1e generatie blad, ze groeien ook van zichzelf al compact, waardoor het een beetje sla achtig oogt.Joindry schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:41:
Mijn pepers zien er wel nog steeds uit als kroppen sla. Moet ik mij daar zorgen over maken?
Schimmel is nog niet zo erg, zo lang het de boel niet overneemt. Zeker op aarde/kokos heb je best wel vaak schimmelvorming, meestal niks aan de hand.JustM3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:33:
Ik kan helaas al mn planten weg gooien...
Schimmel op de aarde😥
Morgen maar weer opnieuw proberen te zaaien
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq