Ik zie in de laatste berichten veel over pepers. Laat ik die nou ook net per ongeluk hebben groeien...
Hoe dat zit? Ik heb twee planten gekocht bij de intratuin toen deze nog klein waren (Denk nog geen 10 cm groot). De reden hiervoor was omdat ik in april de kans kreeg om een moestuin te starten met als idee om hier ook paprika planten in te zetten.
Met de kennis die ik op dat moment had wist ik dat het wat aan de late kant was om een paprika plant vanuit een zaadje te kweken. Dus zodoende gekocht. Tenminste... Ik was in de overtuiging dat het paprika planten waren.
Toen begonnen de planten te groeien, voor mijn gevoel waren het kleine bladen, Maar wellicht was dat het ras ofzo.
Om de opbrengst een boost te geven heb ik in het begin de beginnende bloempjes verwijderd zodat de plant goed kon groeien.
Daarna kwam het moment dat ik de bloemen heb laten zitten en er vruchten aan kwamen (Yeej

)
Maar de vorm viel toen toch best wel op, want het begon niet echt te lijken op een paprika. Maar wat het dan wel was? geen idee want het kaartje had ik natuurlijk niet meer...
Gezien ze de laatste twee weken goed zijn gaan rijpen is het dan toch tijd om hier wat hulp in te schakelen.
Wie weet wat voor pepers die precies zijn? En wellicht als extra's: Ik denk dat ik hier een sambal van wil maken, heeft iemand hier nog een bijpassend recept voor?