Voor de buitenplanten vermeng ik het dan gewoon met een fractie van het water, onder de gedachte dat de regen dan de rest wel doet.
Verder vandaag flink de pepers gesnoeid en zoveel mogelijk getopt. Dubbel gevoel, want de toppen zitten vol met bloemen en beginnende pepers, maar de laatste weken schieten ze echt te hard omhoog. Eigenlijk alle pepers zijn wel vrij dunne lange planten geworden als ik het vergelijk met hoe het normaliter bij anderen groeit. Gezien de aanstaande vakantie wilde ik niet terugkomen in een oerwoud, en de huisoppas houdt het bij wat tomaatjes oogsten :-)
De paprikas gaan goed:
De tomaten die buiten in pot staan zijn erg zielig in vergelijking met de kas. De bovenste delen maken amper blad of bloem aan momenteel. Volgend jaar sla ik dat over. Of in de grond, of in de kas.
Verder in de kas ook de tomaten veelal getopt en gesnoeid, liep een beetje uit de hand;
Aan alle pepers zitten inmiddels wel vruchten, zelfs de madame jeanette begint toch op gang te komen, al vrees ik dat het te laat is geweest.
Ring of Fire;
Jalapeño (de camera maakt ze donkerder);
Spaghetti;
En beide sugar rush peach & stripey zien er momenteel nog het zelfde uit;
De Jeanette is nog niet noemenswaardig te noemen
Wel oogst ik inmiddels, om de dag een bakje tomaatjes en als het meezit een courgette. Na terugkomst van vakantie zou alles in ieder geval een stuk meer rijping moeten hebben. Ben benieuwd of de vogels nog wat druiven en appels over hebben gelaten tegen die tijd, want met name druiven hangen er nogal wat momenteel.