Zo, de regentonnen gespoeld en gevuld. M'n tent kasjes lijken het te overlevenBananenplant schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:08:
Eens kijken of de handel hier Poly gaat overleven 🙈 ...

Zo, de regentonnen gespoeld en gevuld. M'n tent kasjes lijken het te overlevenBananenplant schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:08:
Hier in zuiden van Eindhoven vond ik mijn planten/kruiden toch te hard bewegen.Paulus07 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:22:
regio eindhoven niks, regentonnen blijven leeg zo -_-
blauwe lucht en de zon begint weer te schijnen zelfs
Een aantal zonnebloemen lijken geknakt, de sisal touwen van de tomaten hangen los en wel meer tomaten zijn los.Bananenplant schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:08:
[ Voor 34% gewijzigd door Piet91 op 05-07-2023 16:33 ]
Ik lees nu je edit…Piet91 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:54:
[...]
Een aantal zonnebloemen lijken geknakt, de sisal touwen van de tomaten hangen los en wel meer tomaten zijn los.
EDIT: 9 van de 18 zonnebloemen geknakt, sommigen finaal de kop eraf gehakt. (lijkt het wel).![]()
Jammer, vond die nog wel het leukst/interessants, want die zag je bijna met de dag groeien.
Tomatenplanten (net als alle andere bomen/planten) flink doorgewaaid, maar die redden het denk ik wel...
In Overijssel staat er nog wel wat. Wel scheefSkyaero schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:15:
Ik hoop dat de mais er straks nog staat hier in Noord-Holland.
[ Voor 27% gewijzigd door souljah1h op 05-07-2023 21:26 ]
Goudbes, die gaat op m'n lijstje voor volgend jaar, staat ie in de volle grond?souljah1h schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:25:
[...]
De goudbes begint ook vruchten te maken (even je hoofd draaien).
[Afbeelding]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Mijn lijstje met "to grow" wordt steeds groter.rlat52 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:45:
Even opscheppen met m'n Patissons, t'is gewoon zonde om ze er af te halen.
[Afbeelding]
Jep, in het Engels ook wel bekend als Comfrey feed. Erg bekend.Paulus07 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:17:
Gratis voeding dmv een plant. Best handig![]()
[YouTube: Smeerwortel (Bocking 14) = de wonderplant in de moestuin!]
Dus de zon mag weer terugkomen. Komend weekend ook weer direct 34C zeggen zeZwarte in plaats van rode pepers ontstaan door temperatuurwisselingen of te koude temperaturen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Deze smaken practisch hetzelfde als courgettes, misschien iets vaster van structuur. Wellicht verschilt het per soort.Bad Brains schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:28:
Vond ze niet te eten, was net een pompoen vermomd als een courgette.
Was niets voor mij iig.
Gewoon wachten, dat trekt meestal gewoon bij en wordt dan groen (en daarna rood als het een soort is die rood wordtPaulus07 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:28:
Tijd voor wat zon en warmer weer. Paar pepertjes beginnen zwart te worden.
Nu lees ik online dus dit:
[...]
Dus de zon mag weer terugkomen. Komend weekend ook weer direct 34C zeggen ze
Zijn de zwarte pepers nog wel te gebruiken? Want dat schrijven ze dan weer nergens erbij
***members only***
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 06-07-2023 16:52 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Volgens het doosje van de action zouden ze rood moeten zijnMarzman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:52:
[...]
Gewoon wachten, dat trekt meestal gewoon bij en wordt dan groen (en daarna rood als het een soort is die rood wordt).
Ja deze staat in de volle grond op dit moment.rlat52 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:34:
[...]
Goudbes, die gaat op m'n lijstje voor volgend jaar, staat ie in de volle grond?
Een beetje zwart is niet erg, dat trekt wel weg. Bij mij is het nu ook een beetje zwart (vorig jaar was het meer maar toen was het ook een stuk warmer en zonniger, en toen trok het ook weg).Paulus07 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:23:
[...]
Volgens het doosje van de action zouden ze rood moeten zijn
/▌
/▌
Misschien (al zie ik er geen kattengezicht inSpherix schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:27:
Inmiddels verder zitten googlen, gek genoeg noemt men het cat-facing. Kan best kloppen gezien het bij de eerste vruchten lijkt te zijn geweest..
Cold temperatures during flowering and fruit set can cause cat-faced tomatoes
https://ag.umass.edu/vegetable/fact-sheets/tomato-cat-facing
https://www.ontario.ca/pa...es-tomato-and-pepper-crop
/▌
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
phytophthora misschien? Maar dan zou het op andere delen van de plant ook moeten zitten.Bananenplant schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:19:
***members only***
Weet iemand toevallig ook wat dit voor bruine vlek op deze tomaat is? Ik heb dit een paar dagen geleden voor het eerst gezien bij enkele vruchten.
Mogelijk neusrot. Als gevolg van heet en droog weer.Spherix schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:14:
Een paar tomaten hier lijken spontaan open te zijn gegaan, niet het typische splijten van bovenaf wat ik meer op internet zag, en ik zie ook geen sporen van aanvraat oid. Ik geef of elke dag of om de dag water afhankelijk van het weer, dus ik snap eigenlijk niet waar dit doort komt. Wie wel? Ik knip ze er nu maar uit, zonde van de groei.
[Afbeelding]
https://www.farmzy.nl/neusrotDoor het tekort aan calcium worden de celwanden minder sterk. Als de tomatenplant veel moet verdampen, haalt hij het tijdelijk tekort aan vocht uit de vruchten. Op het moment dat de tomatenplant weer voldoende vocht via de wortels uit de grond kan opnemen, vult hij het vocht in de vruchten aan. Dit is een normaal verschijnsel bij tomatenplanten. De cellen van tomatenplanten die een tekort aan calcium hebben, gaan kapot op het moment dat er vocht aan de vruchten wordt onttrokken. Er ontstaat dan neusrot.
Haal de vruchten met neusrot niet weg, maar laat ze zitten tot ze gaan kleuren. Haal je alle jonge vruchten met neusrot weg dan gaat de plant harder groeien, omdat er weinig tomaten aan de plant hangen die energie van de plant vragen. Door de extra groei, neemt het tekort aan calcium nog meer toe en krijgen de nieuwe vruchten ook een calcium tekort en verhoogde kans op neusrot.
[ Voor 16% gewijzigd door Picaro op 08-07-2023 16:28 ]
Dan ben je volgens mij gekwalificeerd metereoloog. Als je dingen als “Volgens het KNMI is nog onzeker waar precies de zwaarste buien zullen vallen.” mag zeggen wil ik daar wel eens een beoordelingsgesprek zien.Paulus07 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:30:
Code oranje is terug: https://www.omroepbrabant...rote-hagelstenen-verwacht
Geen idee of het wat gaat doen, maar mocht je nog gevoelige dingen buiten hebben staan....
Thanks! Gelukkig waren het maar twee stuks, verder lijkt de plant gezond. Ik zag wel bij de black beauty die ik buiten de kas in pot heb staan veel bodemrot, van die donkerbruine/zwarte leerachtige plekken. Ik las daar ook oorzaken als te weinig calcium of teveel stikstof, twijfel of ik die in de groenbak ga kieperen, die in de kas doet het namelijk veeeel beter zonder al teveel aandacht :-)Picaro schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:20:
[...]
Mogelijk neusrot. Als gevolg van heet en droog weer.
[...]
https://www.farmzy.nl/neusrot
Gewoon af laten rijpen.
[...]
Net de eerste bak regen gehad, de potten van de tomaten lopen bijna over, maar het ergste trekt nu noordelijk langs. Volgens de rader volgt rond halfzes ronde twee en dan liggen we wel midden in de buienlijn. Ben benieuwd...Paulus07 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:30:
Geen idee of het wat gaat doen, maar mocht je nog gevoelige dingen buiten hebben staan....
Hier weer 6 druppels regen en nu weer volle bak zon en nog benauwder dan dat het was.....VeertienKaVier schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:22:
[...]
Net de eerste bak regen gehad, de potten van de tomaten lopen bijna over, maar het ergste trekt nu noordelijk langs. Volgens de rader volgt rond halfzes ronde twee en dan liggen we wel midden in de buienlijn. Ben benieuwd...
Je zal wel iets verkeerd doen inderdaadReinier schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:30:
Vorig jaar had ik geen succes met mijn aardbeien (schimmel) en ook dit jaar lukt het niet. Ik doe iets verkeerd
[Afbeelding]
Ziet er toch niet uit
/▌
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
De tomaten doen het hier ook supergoed dit jaar, ik vergelijking met vorig jaar zelfs een stuk beter.Spherix schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:58:
Tomaten in overvloed gelukkig, al ben ik her en der wel de trossen aan het ondersteunen omdat ze beginnen te knakken onder hun eigen gewicht.
/▌
Hier doen ze het belabberd. Moneymakers in de volle grond doen eigenlijk niets zijn nog steeds maar tot kniehoogte gegroeid.Slonzo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:43:
De tomaten doen het hier ook supergoed dit jaar, ik vergelijking met vorig jaar zelfs een stuk beter.
Meer trossen/tomaten. Nochtans niets veranderd buiten minder frequent water geven
Puur weersomstandigheden? Merken jullie hetzelfde fenomeen?
Ik heb me niet in soorten verdiept, dit waren twee random plantjes van JumboMarzman schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:40:
[...]
Je zal wel iets verkeerd doen inderdaadAnders moet je volgend jaar eens een andere soort proberen, vorig jaar ben ik ook bezig geweest met uitzoeken van bijzondere soorten maar achteraf had ik liever een simpele aardbei met veel opbrengst
[ Voor 20% gewijzigd door Picaro op 11-07-2023 23:21 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik heb de korrels hiervan. Aantal maanden geleden gekocht bij de action. Merken jullie ook een merkbaar betere opbrengst met bijvoeden? Ik doe dit jaar voor het eerst actief periodiek bijmesten, oa bij tomaat, braam, paprika's. Ik moet zeggen dat zowel mn tomaat als paprikaplanten het erg goed doen, maar dat kan ook komen door het uitzonderlijk zonnige weer.Paulus07 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:39:
Ze zijn er weer bij de action
https://www.action.com/nl...tenvoeding-voor-groenten/
[Afbeelding]
Ja, dat idee heb ik ook, maar ik zat met dezelfde twijfels. Ook met diezelfde korrels en met speciale mest voor paprika's.Bee.nl schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:03:
[...]
Ik heb de korrels hiervan. Aantal maanden geleden gekocht bij de action. Merken jullie ook een merkbaar betere opbrengst met bijvoeden? Ik doe dit jaar voor het eerst actief periodiek bijmesten, oa bij tomaat, braam, paprika's. Ik moet zeggen dat zowel mn tomaat als paprikaplanten het erg goed doen, maar dat kan ook komen door het uitzonderlijk zonnige weer.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het ruikt trouwens precies naar Marmite, dus als je verlegen zit heeft Albert Heijn het vast ookPaulus07 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:39:
Ze zijn er weer bij de action
https://www.action.com/nl...tenvoeding-voor-groenten/
[Afbeelding]
Lijkt me dat die mest wel werkt. We gebruiken die ook (en soms kippenmest, ook van die korrels).Metalfreak schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:46:
[...]
Ja, dat idee heb ik ook, maar ik zat met dezelfde twijfels. Ook met diezelfde korrels en met speciale mest voor paprika's.
/▌
Goed idee. Ik ga binnenkort deze methode proberenrlat52 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:18:
Aangezien er rondom deze altijd spanningen ontstaan bij de vrouw des huizes door de stortvloed van courgettes ben ik dit jaar proactief aan de slag om dit voor te zijn![]()
[Afbeelding]
Slim!souljah1h schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:40:
[...]
Goed idee. Ik ga binnenkort deze methode proberen
[Embed: How to Seal Foods Air-Free Without a Vacuum Sealer]
Dat dopje gebruik ik liever niet, dan doe je die terug op de fles en loopt dat er uitPaulus07 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:53:
Terug van de action met een fles moestuin vloeibare voeding.
Staat helaas niet op wat de waardes zijn. Is wel een dikkere bruinige voeding dus 1 dopje vermengen met 5L water.
Zojuist de planten ff voorzien van water met die voeding erin want van regen moeten ze het niet hebben hier....
/▌
NK 3-4 staat er bij mij op, of bedoelde je dat niet?Paulus07 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:53:
Terug van de action met een fles moestuin vloeibare voeding.
Staat helaas niet op wat de waardes zijn.
Ik doe gewoon wat water in het dopje daarna, beetje draaien en bij de gieter erbij gooien (niet het dopje zelf natuurlijk).Marzman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:59:
[...]
Dat dopje gebruik ik liever niet, dan doe je die terug op de fles en loopt dat er uit
Zie hier niks op het label staan (of ik kijk er echt heel scheel overheen, dat kan ookrlat52 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:14:
[...]
NK 3-4 staat er bij mij op, of bedoelde je dat niet?
[ Voor 5% gewijzigd door rlat52 op 14-07-2023 15:35 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 15-07-2023 13:08 ]
/▌
Enorme trossen !Paulus07 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:13:
Hier begint de kleur nu te komen in de tomaten en pepers.
Bij mij het tegenovergesteldeSpherix schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:47:
Het viel me ook op dat alle peper planten de laatste 2 weken opeens enorm de hoogte in zijn gaan schieten. Zat bloemvorming, maar weinig vruchtvorming...
De tomaten blijven wel redelijk goed gaan, ietwat onregelmatige rijping, maar qua aantallen niks te klagen;
/▌
Anoniem: 1032405
Buiten? De planten hebben het best wel moeilijk in ons klimaat in de winter. Zelfs in de veranda heb ik er twee maar net in leven kunnen houden.(ze krijgen het moeilijk als de zon begint te schijnen maar het snachts nog wel koud is)Anoniem: 1032405 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:13:
Ik heb dit jaar geen pepers/paprika's gezet, maar heb er blijkbaar zoveel gekweekt afgelopen jaren dat er toch 1 spontaan is opgekomen tussen de tegels.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/▌
Anoniem: 1032405
Ja, gewoon een zaadje geweest vermoed ik. Heb in het voorjaar de hele achtertuin gedaan met de hoge druk, zal daar wel heengespoeld zijn.Marzman schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:16:
Ik was ook laat, ik heb twee planten over kunnen houden van vorig jaar en die hangen nu vol pepers. De habanero's zijn overleden en daarna maar wat paprika geprobeerd die nu wel groeien (maar flinke achterstand hebben met andere planten die ik in dit topic zie).
[...]
Buiten? De planten hebben het best wel moeilijk in ons klimaat in de winter. Zelfs in de veranda heb ik er twee maar net in leven kunnen houden.(ze krijgen het moeilijk als de zon begint te schijnen maar het snachts nog wel koud is)
Courgettes worden gigantisch, je moet makkelijk ~1 meter tussen 2 planten aanhouden.Reinier schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:26:
Ik moet wel lachen om mijn vier courgetteplanten. Deze hebben een tijdje in krappe potjes staan verwelken/verdrogen toen ze maar een paar cm groot waren. Nu overdrijven ze echt en zitten ze elkaar met hun megabladeren in de weg. Kan ik hier nog iets aan verbeteren zodat ze elkaar niet zo dwars zitten? Of gewoon zo door laten groeien?
[ Voor 12% gewijzigd door Slonzo op 17-07-2023 09:30 ]
Eigenlijk wist ik dat, maar ik had nou eenmaal vier planten niet niet veel ruimteSlonzo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:28:
[...]
Courgettes worden gigantisch, je moet makkelijk ~1 meter tussen 2 planten aanhouden.
Dat zou ik wel doen. Met 2 planten heb je al meer dan genoeg courgettes (wij hebben er ook 2 en hebben daarmee ongeveer elke dag/om de dag een courgette)Reinier schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:31:
[...]
Eigenlijk wist ik dat, maar ik had nou eenmaal vier planten niet niet veel ruimte![]()
Is het verstandig om de middelste twee te verwijderen?
Prachtig mooie planten. Alleen daarom al zou ik het zo laten als het is. Kijken wat er van komt. Loopt vast wel los.Reinier schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:26:
Ik moet wel lachen om mijn vier courgetteplanten. Deze hebben een tijdje in krappe potjes staan verwelken/verdrogen toen ze maar een paar cm groot waren. Nu overdrijven ze echt en zitten ze elkaar met hun megabladeren in de weg. Kan ik hier nog iets aan verbeteren zodat ze elkaar niet zo dwars zitten? Of gewoon zo door laten groeien?
[Afbeelding]
Blij dat je 't zegt, ik vind de cucurbitaceae-familie ook wat ondergewaardeerdPicaro schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:00:
Prachtig mooie planten. Alleen daarom al zou ik het zo laten als het is.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 17-07-2023 10:09 ]
/▌
Alleen de bladeren zijn niet meer mooi groen. Tomaten zelf zien er gelukkig nog gewoon goed en gezond uit.
Klopt. Ik doe al aantal jaar tomaten buiten kweken en zodra het wat slechter weer is geweest zie je dat de mooie groene bladeren aangetast worden. Krijgen ze stippen en een bruine/gele zweem. Tomaten houden gewoon niet van kou en water op hun blad. Tegen het eind van het seizoen is van al dat mooie blad niets meer over. Dan gaat alle energie naar het rijpen van de laatste tomaten. Nu bleef het blad langer mooi door de zonnige periode in mei/juni. Zijn er rassen die hier wel beter tegen bestand zijn? Mijn F1 ras heeft er hier net zo veel last van als de niet-F1. Een kas is geen optie, dat wil de vrouw des huizes nietPaulus07 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:14:
[...]
Alleen de bladeren zijn niet meer mooi groen. Tomaten zelf zien er gelukkig nog gewoon goed en gezond uit.
Zal wel komen door het weer deze zomer, wat kouder, regen af en toe. En heb het hier gewoon buiten staan en niet in een kas/tent etc. Maarja, voor nu groeit alles nog goed voor de 1e keer.
Een afdakje zou kunnen, maar er zijn ook resistente rassen ja.Bee.nl schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:43:
[...]
Klopt. Ik doe al aantal jaar tomaten buiten kweken en zodra het wat slechter weer is geweest zie je dat de mooie groene bladeren aangetast worden. Krijgen ze stippen en een bruine/gele zweem. Tomaten houden gewoon niet van kou en water op hun blad. Tegen het eind van het seizoen is van al dat mooie blad niets meer over. Dan gaat alle energie naar het rijpen van de laatste tomaten. Nu bleef het blad langer mooi door de zonnige periode in mei/juni. Zijn er rassen die hier wel beter tegen bestand zijn? Mijn F1 ras heeft er hier net zo veel last van als de niet-F1. Een kas is geen optie, dat wil de vrouw des huizes niet
/▌
/▌
In de veranda kan het ook nog wel koud worden bij ons in december/januari. Je kunt ze ook in de keuken zetten natuurlijk.apNia schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:28:
En als ik iets van warmtelampen gebruik ofzo? Ik vind het zo jammer om opnieuw te starten, je ziet soms van die enorme bascilicum planten. Dat wil ik ook
/▌
/▌
Geduld uitoefenen, als het goed is worden de luizen opgegeten door de lieveheersbeestjes en de larven daarvan.Henkhuppelschot schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:33:
In mijn snijbonen zit heel veel zwarte luis(?)
Ik hit al een paar keer behandeld met een middeltje op basis van lijnzaad olie maar ze blijven terug komen.
Er zitten ook veel lieveheersbeestjes in
Wat kan ik nog meer doen om ze weg te krijgen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Wij van Driehoek adviseren al jaren Driehoek zeepHenkhuppelschot schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:33:
In mijn snijbonen zit heel veel zwarte luis(?)
Ik hit al een paar keer behandeld met een middeltje op basis van lijnzaad olie maar ze blijven terug komen.
Er zitten ook veel lieveheersbeestjes in
Wat kan ik nog meer doen om ze weg te krijgen?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Madame Jeanette kweken in ons klimaat is vrij lastig omdat je een echt lange en hete zomer nodig hebt. Ik had vorig jaar op deze datum al pepers hangen die vervolgens nog een hele tijd nodig hadden om af te rijpen:Spherix schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:20:
Zullen we ruilen? Van alle pepers wilde ik met name de madame Jeanette hebben omdat ik die vaker gebruik met koken, maar daar zit zelfs amper een bloemetje aan
Hoe dan ook weer genoeg aan het leren voor volgend jaar, ik was sowieso wat laat met kiemen van de pepers.
Alle kruiden die je hier noemt zijn (behalve de basilicum) meerjarig en zouden in theorie onze winters moeten kunnen overleven buiten. Doen ze bij mij op balkon tenminste al jaren....apNia schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:49:
Goedemiddag! Vraagje: als het zometeen weer kouder wordt, zou ik heel graag m'n niet winterharde kruiden binnen willen hebben. Ik heb nuVooral bascilicum heeft moeite met de winter overleven. Wat kan ik nou het beste doen als ik deze kruiden naar binnen wil verplaatsen, al dan niet als stekje, zodat ik ook in de winter hier gebruik van kan maken?
- Rozemarijn
- Tijm
- Munt
- Salie
- Bascilicum
- Peterselie
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq