Heb ik reden om me zorgen te maken of is dit eerder verbrand blad?
De bladen situeren zich allemaal aan de 'onderkantt (dus niet uit de stengel, maar de eerste takjes.
Rechtste blad heeft ook witte vlekken met beschadigd blad. Maar voor de rest geen andere sporen van meeltdauw. Andere planten hebben dit niet.
Tomaten zitten in de kas, raampjes staat constant open en s'avonds zet ik de 'deur' wagenwijd open van de kas. Ik doe deze dan terug dicht als ik ga slapen. Het enige probleem is dat de rits van beide kanten van de deur stuk is, maar heb de deur altijd dicht kunnen houden door er tegels op te zetten en sinds kort doe ik een kant toe met een touw.
Ik heb halve flessen in de grond gericht naar de wortel gegraven en het water (buiten wat gespetter) geef ik mooi in die flessen. Dit doe ik ook altijd s'avonds als het rustig afgekoeld is en de zon niet meer op de kas schijnt (wat vanaf 17u niet meer gebeurd)
Ze krijgen nu 2x water en binnen 2 weken bouw ik het af tot 1x water geven per week.
Voor de één of andere reden heb ik ook last van bladluizen. Gisteren waren ze er nog niet. Dus hiervoor ga ik larvan van het lieveheersbeestje gaan halen. Ik ga ook lavameel halen om de wondjes te 'verzorgen' die worden veroorzaakt door het dieven.
Alleen hoop ik dat ik niet te laat ben..