Avond allemaal,
Ook hier het pepervirus aangeslagen. Na al een tijdje meegelezen te hebben en vorig jaar een plantje uit het tuincentrum meegenomen gaan we dit jaar all-in. Hoewel ik nog voornemens was het rustig aan te doen... De bedoeling was een kweekkasje met een 2 a 3 soorten pepers om mee te beginnen. Nog geen week later zitten we op de 11 soorten

Voor mijn vriendin, die het stiekem ook wel erg leuk vindt maar niet ondergesneeuwd wilt worden door pepers nog wat bloemkool, broccoli, tuinboon en aubergine gepoot.
Ik wou eigenlijk de Sugar Rush Peach Striped nemen. Later kwam ik erachter dat ik de gewone had genomen, de Striped is wat lastiger te vinden op Nederlandse websites....Maar het mag de pret niet drukken.
Gisteren nog last minute wat bij Anchilique besteld, maar was nog niet binnen. Heb er alvast een plekje voor geseserveerd
Kasje stond een paar uur aangesloten, maar bleef maar rond de 19 graden. Het sloot door de gebruikte pluggen niet helemaal goed af dus net even met duck-tape in de weer. Binnen no time is de temperatuur gestegen naar 23 graden !
Nu afwachten ! Even voor de zoekmachine de gebruikte soorten;
Marupi Amarela
Tomato Pepper
Little Elf
Chilhuacle Negro
Fajita
Serrano (gratis gekregen van Peperzaden)
Rawit (gratis gekregen van Pittige Pepers)
Nagabon
Scotsh Bonnet
Jamaican Mushroom
Sugar Rush Peach (de gewone dus

)
Ik heb hier eens een verslag gelezen van iemand die van zijn pepers sambal heeft gemaakt en met zijn maten een kipvleugel en sambal avondje hielt. Buiten het feit dat het erg leuk geschreven was lijkt mij dat ook wel wat om eens te doen met mijn (nu nog) vrienden. Alleen weet iemand een site waar je leuke recepten weet te vinden over sambal. Via google kom ik op de bekendere sites van AH, lekkereten, beetje de standaard sites... Meer als knoflook, uien en hooguit een snufje citroengras komt het niet.
Iemand tips ?