Bertus schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:59:
Leuk topic!
.......
Aangezien ik ook een liefde voor pepers heb lijkt me dat ook wel leuk voor erbij.
Hebben jullie tips (vooral voor de pepers) tips voor wat 'complete' setjes en vooral waar deze aan te schaffen?
Ik plaats hier even hoe ik het vorig jaar heb aangepakt, met spullen uit de supermarkt.
In grotere plastic bakjes, zoals een lege bak ijs, of een kwark bak kan je potgrond doen en daar de zaadjes in laten kiemen door er een boterhamzakje overheen te doen.
zodra er twee blaadjes aan zitten en je 2 nieuwe in het midden ziet groeien kan je ze per 1 of 2 in eigen potjes/bekertjes doen.
In onderstaande foto is te zien hoe ik de kwarkbakjes en wegwerpbekertjes gebruik om de plantjes in groot te brengen.
Zodra ze de hoogte van het bakje hebben bereikt waar ze in zitten kan je ze verpotten naar grotere potten, zie onderstaande foto voor hoe groot ze dan ongeveer zijn
Wanneer ze groot genoeg zijn (of nog groter omdat je te weinig tijd hebt gehad om ze allemaal tegelijk te verpotten of dat het nog te koud is buiten), kan je ze buiten in een pot of in volle grond zetten, de wortels zitten in dat geval helemaal tot onderin en van links naar rechts in het potje.
Al het bovenstaande is gewoon verkregen in de lokale supermarkt om de hoek en niet een speciaal setje van een speciaalzaak voor planten.