Voor de mensen die het ooit teruglezen, hierbij mijn voorlopige Corona/Pepers documentatie.
Begin dit jaar ben ik het topic tegengekomen. Toen ik de verhalen las van mensen die bezig waren met pepers kweken werd ik enthousiast!
Ik houd wel van pittig eten én je moet tijdens corona toch íets te doen hebben dus ik heb bij
Anchilique een aantal zakjes besteld en ben aan de slag gegaan. (Ze lijkt voorlopig trouwens even een pauze te nemen van haar chilipeperzaden-verkoop activeiten)
Mijn zaden zijn op 25 maart gezaaid in de standaard bakjes.
Bakjes op de verwarming gezet en wachten maar.
Na een week of 2 begonnen de eerste zaadjes zich te ontkiemen. Foto is van eerste week van april.
Tussendoor online wat onderzoek gedaan mbt het overzetten van de lossen plantjes in potjes. Alle plantjes hebben uiteindelijk hun eigen potje gekregen en hebben zo een week of 4-5 op de verwarming gestaan om ze goed te laten groeien. Hier heb ik geen foto's van genomen helaas.
2e week van mei heb ik de grootste plantjes overgezet in hun eigen pot. Door het slechte, natte weer van die periode heb ik ze nog wel een week of 2 binnen gehad en af en toe buiten gezet als er wel een zonnige dag was.
Toen de temperatuur begin juni
eindelijk wat omhoog ging overdag en de planten voor binnen toch te groot werden, zijn ze uiteindelijk naar buiten verplaatst. (mijn vriendin was er blij mee!

)
Buiten zijn ze flink gegroeid.
2 Juni
1 Juli
3 Augustus
De pepers doen het nu prima al kunnen ze wel wat meer zon gebruiken.
Alle planten hebben inmiddels knoppen en de Fresno heeft al flinke pepers. Ik hoop volgende maand te kunnen oogsten.
Fresno peper
Cheyenne peper (lijkt tot nu toe op een 'gewone' paprika)
Al met al een leuke bezigheid! Ik heb me prima vermaakt.