ANdrode schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:47:
[...]
Dit klinkt veel makkelijker dan een zomer lang
net te kleine potten en vloeibare voeding. Met als bijkomend voordeel dat de planten veel minder snel vocht tekort hebben op een warme dag.
Komen de pouches uit Nederland? En welke vaste voeding wordt het?
Ik heb nog een bult rootpouches liggen van het merk: rootpouch

. Deze heb ik ooit besteld, zijn meerdere aanbieders voor binnen NL. Zijn er in alle soorten en maten, met of zonder handvaten, maar 16 liter is genoeg voor een flinke plant met leuke oogst.
Na een seizoen even uitspoelen en daarna in de wasmachine, prima dingen. Ze drogen wel wat sneller uit dan conventionele plastic of terracotta potten, maar dat is in ons regenachtige klimaat niet zo'n ramp.
Als vaste voeding gebruik ik dit jaar DCM groente en fruit. Plan is om daarvan 40 a 50 gram toe te voegen aan iedere 16 liter pot, samen met wat perliet en een theelepeltje lavameel, zeewierkalk en magnesiumsulfaat.
Dan kunnen ze er wel ff flink tegenaan.
Later in seizoen (halverwege de zomer) als de korrels uitgewerkt zijn kun je de potten voorzien van een nieuwe toplaag van een beetje verse grond vermengd met een 40 gram mestkorrels per pot. Dan zakken de voedingstoffen van de rijke toplaag naar beneden bij het bewateren. Of bijmesten met vloeibare voeding natuurlijk.
Die pepers lusten wel wat bemesting, in tegenstelling tot andere gewassen.
Meestal geef ik vanaf september alleen nog maar water. Beetje zonde om de kluiten dan nog vol te hebben met voeding, aangezien de laatste oogst toch vaak tegen eind oktober is hier...