Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:09
Ola, even een suffe vraag: ik ben nieuw in het kweekwereldje, heb een vorig jaar een boek gekregen over het kweken van pepers, en door omstandigheden (twee jongen kinderen druk druk) nu pas aan toe gekomen om alle spullen te halen:

Kweekbakken, kiemgrond, potjes van 9 cm diep, potten van 9 liter, kokospotgrond,hydrakorrels, tomatenmest.

Uiteraard ook nu pas zaadjes gehaald, er niet bij stil gestaan dat het nu totaal niet het moment is om te gaan zaaien.

Volgens mij zou het beter zijn om pas volgend jaar te gaan beginnen met zaaien en kweken, vooral ook omdat het de eerste keer wordt dat ik dit ga proberen (en het dan waarschijnlijk ook beter is voor de planten).

Echtert kriebelt het al wel om er mee aan de slag te gaan.
Wat is jullie ervaring met laat zaaien, en planten laten overwinteren? Is dit een totale no-go en moet ik gewoon even geduld uitoefenen?

De zaadjes die ik gekocht heb:
Anaheim, fresno, cherry bomb, habanero orange, Jimmy nardello, naga morich, mini bell red

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:14
metieske schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:23:
@Jaapio thanks voor de info! 50% toppen is dan misschien wat veel van het goede maar wil er in elk geval mee gaan experimenteren komend jaar.
Zelf de effecten ervaren en zien hoe de plant reageert. Het gaat me dan ook niet om het kweken van een monsterplant maar om er van te leren.