het is je reinste koehandel! en dat is wat het is.
Op de achtergrond ... nee ver op de achtergrond vind je de onderzoeken over het kweken van organen wat al sinds 10-15 jaar mogelijk is! er zijn in het verleden al mensen geholpen met gekweekte blazen een luchtpijp er zijn harten gekweekt die in een ver gevorderd stadium waren van operationeel. T enige wat moet gebeuren is het onderzoek op stamcellen toe te laten en cellen met eigen weefsel te manipuleren, en zie het resultaat een hart wat perfect aansluit op het lichaam van de ontvanger! immers is het hart of welk orgaan dan ook gekweekt met eigen cellen! Waar een donor orgaan misschien 60 tot 70% aansluit op de ontvanger!
Maar in plaats van bovenstaande toe te staan word er een ban opgelegd! Lopen ze moord en brand te schreeuwen dat er te weinig organen zijn, en worden onderzoeken zoals hierboven omschreven in alles geremt! Dit terwijl het niet alleen het organen tekort kan oplossen, maar ook nog is ik weet niet hoeveel ziektes de wereld uit kan helpen. sterker nog uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat stamcellen parkinsons en ook alsheimer met enige zekerheid kan genezen!
Tis dus van de zotte dat er überhaupt gevraagd word ( nu dus zonder boeh of bah ben je gewoon aangemeld ) aan mensen om hun lichaam ter beschikking te stellen, Er koehandel gedreven kan worden met de betreffende onderdelen van zo'n lichaam onder het mom van "he heb jij nog een hart over, hier heb je een lever!" ( lekker on eerbiedig maar dit soort zaken krijg je dan wel ). daarnaast neemt de kans op corruptie weer verder toe op zaken als deze, orgaan handel is nu al een ding, wil niet weten wat er gebeurt als er straks legaal in mensen gesneden mag gaan worden naar hun dood! en wie weet er uit eindelijk in hoeveel handen je lever, hart of nier terecht komt, wie er geld aan heeft verdiend, en wie er uiteindelijk mee over straat loopt!
Dus ben ik het er mee eens?! Nee zolang er zo lekker hypocriet mee omgegaan word absoluut niet. Wil ik graag een donor hart lever of nier als er ooit wat met mij gebeurt, hoogst waarschijnlijk wel ( immers elk mens met een gezond verstand is hetzelfde en wil graag in leven blijven dus ik ook! ... hier kan je ook een lang verhaal over beginnen doe ik nu niet )! ben ik daarom hypocriet? ... jazeker! ... boeit mij dat wat?! Ja zeker! Waarom vraag je? Wel eenvoudig zie het verhaal hierboven .... gaan ze daar wat aan doen en komt er toegang voor die ontwikkeling ,, zal ik her overwegen om voor de tijd er tussen mijn organen beschikbaar te stellen ( alhoewel ik nog altijd rillingen krijg bij het idee )
Ik hoop niet dat ik iemand met deze reactie heb beledigd want das uiteraard niet de essentie, waar het me omgaat is puur de manier waarop zoiets als deze eventueele ( gelukkig ) wetgeving tot stand komt!
Ps. in de discussie zie ik al wel genoemd mensen met een verstandelijke handicap... maar wat dacht je van al die oudjes in het verzorgingshuis die nog nooit van een digid internet of iets anders gehoord hebben. wie gaat hen registreren als ze dit niet willen. typisch weer zoiets als niet over na gedacht dit
[
Voor 6% gewijzigd door
BJBoes op 14-09-2016 12:05
]
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd